Praca w TŚ

Dyskusje o spółce.
Wiadomość
Autor
slezak
Posty: 4
Rejestracja: 14 mar 2010, 21:10
Lokalizacja:

Praca w TŚ

#1 Post autor: slezak » 14 mar 2010, 21:18

Witam!
Prawie codziennie od małego jeżdże tramwajami, które nie stały się może moim hobby, ale które nieco przypadły mi do gustu. Pomyślałem więc, że po zakończeniu studiów mógłbym, przynajmniej czasowo, pracować jako motorniczy. W związku z tym chciałem zapytać jakie są warunki pracy w TŚ. Ile godzin przypada na zmianę, jaki jest stosunek dniówek do nocek, jaka jest atmosfera, i w której zajezdni najłatwiej o prace. Przydałyby się również pewne informacje odnośnie zarobków, szczególnie tych dla początkujących pracowników.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

Re: Praca w TŚ

#2 Post autor: Penny » 14 mar 2010, 22:08

slezak pisze:Ile godzin przypada na zmianę
To jest akurat bardzo ruchome: można przyjąć, że od 6 do nawet 10,5 godziny. Wszystko zależy od zajezdni i od umowy między motorowymi. Często np. w Gliwicach z linią 17 jest tak, że w niedziele, kiedy jest wyższa stawka, motorowi z dwuzmianowego pociągu robią trzyzmianowy, więc mają krótką szychtę (około 6-7 godzin) i troszkę więcej zarobią.
slezak pisze:Jaki jest stosunek dniówek do nocek
To również zależy od zajezdni. W niektórych po prostu nocki mają Ci sami motorowi, którzy po prostu wyrobili sobie "chody" ;-) Patrząc przy tym na ilość pociągów nocnych względem dziennych, na nockę ma się znikome szanse.
slezak pisze:jaka jest atmosfera
Jak w każdej innej robocie, jednak tutaj zdarzają się wyjątkowo mało przyswajalni ludzie (z doświadczenia mówię, bez złośliwości). Jednak jest też dużo młodych ludzi, szczególnie we wspomnianych Gliwicach, gdzie chyba jest najlepsza atmosfera pośród innych zajezdni.
slezak pisze:W której zajezdni najłatwiej o prace.
To się co jakiś czas zmienia. Wszystko zależy od tego jakie uruchomienie ma zajezdnia, a to jest zależne już od KZK GOP, który to ustala wraz z rozkładem jazdy.
slezak pisze:Przydałyby się również pewne informacje odnośnie zarobków, szczególnie tych dla początkujących pracowników.
Na "dzień dobry" jest stawka 9zł/h brutto na umowę zlecenie.

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

Re: Praca w TŚ

#3 Post autor: memphis » 14 mar 2010, 22:29

Penny pisze:
slezak pisze:Ile godzin przypada na zmianę
To jest akurat bardzo ruchome: można przyjąć, że od 6 do nawet 10,5 godziny.
Od 5,5 do 10 godzin, zgodnie z przepisami.

slezak
Posty: 4
Rejestracja: 14 mar 2010, 21:10
Lokalizacja:

#4 Post autor: slezak » 14 mar 2010, 23:51

Dzięki za szybkie odpowiedzi :)
Powiedzcie jeszcze jak przebiega szkolenie i rekrutacja, tzn. gdzie udać się na szkolenie (podobno jest refundowane?) i jak później z angażem, czy z marszu idzie sie do pracy, czy są jakieś problemy.
A jak już trefi sie do roboty, to czy trzeba często dojeżdżać do zajezdni przed pracą, czy może udaje sie wskoczyć w tramwaj przejeżdżający w pobliżu miejsca zamieszkania i zmienić sie gdzieś na pętli?

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#5 Post autor: memphis » 15 mar 2010, 08:06

slezak pisze:Dzięki za szybkie odpowiedzi :)
Powiedzcie jeszcze jak przebiega szkolenie i rekrutacja, tzn. gdzie udać się na szkolenie (podobno jest refundowane?) i jak później z angażem, czy z marszu idzie sie do pracy, czy są jakieś problemy.
Szkolenie odbywa się w Ośrodku Szkolenia Motorniczych w Zawodziu. Może być refundowane przez Powiatowy Urząd Pracy, ale to zależy czy dany PUP (w miejscu zamieszkania delikwenta) ma na to ochotę i czy TŚ dysponują wolnymi etatami. PUP może np. dopłacać połowę kursu. Jak w TŚ akurat nie ma wolnych miejsc to nic nie pomoże, bo jak kurs jest refundowany to przez jakiś czas musisz później pracować. Sam kurs kosztował jakiś czas temu nieco ponad 6 tys. zł.

Najlepiej po prostu zadzwoń bezpośrednio do OSM albo lepiej do Działu Ruchu w dyrekcji - tam Ci powiedzą czy są w ogóle wolne etaty, kiedy ewentualnie jest najbliższy kurs i jakich formalności trzeba dopełnić.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#6 Post autor: Penny » 15 mar 2010, 09:38

slezak pisze:A jak już trefi sie do roboty, to czy trzeba często dojeżdżać do zajezdni przed pracą, czy może udaje sie wskoczyć w tramwaj przejeżdżający w pobliżu miejsca zamieszkania i zmienić sie gdzieś na pętli?
Pomyśl logicznie ;-) Przecież tramwaje rozpoczynają lub kończą na zajezdni, więc zwykle jak masz na rano, to zaczynasz na zajezdni, a jak masz zmianę popołudniową lub nocną to kończysz na zajezdni. Dlaczego motorowy miałby zaczynać/kończyć pracę w miejscu, gdzie mieszkasz Ty, a nie on :P :?:

slezak
Posty: 4
Rejestracja: 14 mar 2010, 21:10
Lokalizacja:

#7 Post autor: slezak » 15 mar 2010, 11:07

Jeśli chodzi o zmiany ranne i nocne to jest to oczywiste. Ale czasem widać, że zmierzający do pracy motorniczy jedzie w kabinie obok prowadzącego skład, a później dokonuje sie zmiana.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#8 Post autor: Penny » 15 mar 2010, 11:30

slezak pisze:Jeśli chodzi o zmiany ranne i nocne to jest to oczywiste. Ale czasem widać, że zmierzający do pracy motorniczy jedzie w kabinie obok prowadzącego skład, a później dokonuje sie zmiana.
Aaa, o to chodziło ;-) No do pracy na zmianę, możesz dojechać czym chcesz. Czasami motorowi umawiają się między sobą, gdzie im wygodniej dokonać zmiany, ale ogólnie są to miejsca wyznaczone. A nawiasem mówiąc, przewożenie innych osób (nawet motorowych) w kabinie jest zabroniona :-D

lxd2bartek
Posty: 14
Rejestracja: 01 gru 2010, 17:39
Lokalizacja: Częstochowa

#9 Post autor: lxd2bartek » 01 gru 2010, 17:43

Mam pytanie ile zarabiają motorniczy w TŚ?
Ostatnio zmieniony 01 gru 2010, 19:16 przez lxd2bartek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#10 Post autor: Penny » 01 gru 2010, 17:47

lxd2bartek pisze:mam pytanie ile zarabiają motorniczy w TŚ??
Są trzy stawki: nie pamiętam, czy to są te najbardziej aktualne (przynajmniej niecałe pół roku temu takie były): 9zł, 11zł i 12zł na godzinę brutto. Na "dzień dobry" stawka jest 9zł, po jakimś czasie podnoszą na 11zł, a 12zł to dla weteranów wręcz - nie znam motorowego, który miałby tą stawkę jeżdżąc krócej niż 5 lat.

lxd2bartek
Posty: 14
Rejestracja: 01 gru 2010, 17:39
Lokalizacja: Częstochowa

#11 Post autor: lxd2bartek » 01 gru 2010, 17:51

Dzięki za szybką odpowiedź. :)

//Pisownia! (Peter)
Ostatnio zmieniony 01 gru 2010, 19:15 przez lxd2bartek, łącznie zmieniany 1 raz.

105Na
Posty: 147
Rejestracja: 27 sty 2008, 14:34
Lokalizacja: Bytom

#12 Post autor: 105Na » 02 gru 2010, 13:02

Penny pisze:
lxd2bartek pisze:mam pytanie ile zarabiają motorniczy w TŚ??
Są trzy stawki: nie pamiętam, czy to są te najbardziej aktualne (przynajmniej niecałe pół roku temu takie były): 9zł, 11zł i 12zł na godzinę brutto. Na "dzień dobry" stawka jest 9zł, po jakimś czasie podnoszą na 11zł, a 12zł to dla weteranów wręcz - nie znam motorowego, który miałby tą stawkę jeżdżąc krócej niż 5 lat.
stawki od 1.11.2010 już nieaktualne teraz jest od 9 do 14,5 zł (11,5 i 12,5 dla etatowych)

puschel
Posty: 393
Rejestracja: 26 sty 2009, 01:02
Lokalizacja: Zabrze - Mikulczyce

#13 Post autor: puschel » 02 gru 2010, 18:39

105Na pisze:stawki od 1.11.2010 już nieaktualne teraz jest od 9 do 14,5 zł (11,5 i 12,5 dla etatowych)

Z tymi stawkami to jest tak, że chyba nie do końca uzależnione są od stażu pracy, bo na przykład ja pracuję już w firmie 14 lat i mam 12 zł (po listopadowej podwyżce), a są tacy, co pracują krócej niż 5 lat i mają więcej.
Puschel

Awatar użytkownika
Kamil105Na
Posty: 189
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:36
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#14 Post autor: Kamil105Na » 03 gru 2010, 15:17

A razem brutto na miesiąc ile wychodzi ?
Pozdrawiam !!!
Tramwaje Elektryczne w Zagłębiu Dąbrowskiem Sp. Akc.

puschel
Posty: 393
Rejestracja: 26 sty 2009, 01:02
Lokalizacja: Zabrze - Mikulczyce

#15 Post autor: puschel » 03 gru 2010, 15:26

Kamil105Na pisze:A razem brutto na miesiąc ile wychodzi ?
Około 3000;
Dzisiaj w tramwaju widziałem ogłoszenie, że Tramwaje Śląskie potrzebują motorniczych - oferują nawet spłatę kosztów kursu w ratach.
Puschel

lxd2bartek
Posty: 14
Rejestracja: 01 gru 2010, 17:39
Lokalizacja: Częstochowa

#16 Post autor: lxd2bartek » 03 gru 2010, 15:59

próbowałem się dziś dodzwonić ale nikt nie odbiera :(wie ktoś może dlaczego?
brutto 3000 zł ale na ręke ciekawe ile 2000 zł?

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#17 Post autor: adam86 » 03 gru 2010, 16:42

puschel pisze: Około 3000;
Z premią i dodatkami za nocki i niedziele.
Dzisiaj w tramwaju widziałem ogłoszenie, że Tramwaje Śląskie potrzebują motorniczych - oferują nawet spłatę kosztów kursu w ratach.
No, kurs kosztuje 6200 zł, a po wydaniu tej kasy dostanie się wypłate niewiele większą niż najniższa płaca... W Warszawie motorniczy na starcie dostaje 2 razy tyle.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
Kamil105Na
Posty: 189
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:36
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#18 Post autor: Kamil105Na » 03 gru 2010, 18:58

puschel pisze: Około 3000;
Dzisiaj w tramwaju widziałem ogłoszenie, że Tramwaje Śląskie potrzebują motorniczych - oferują nawet spłatę kosztów kursu w ratach.
Jak będą tak mało dawać to im się chyba nikt nie zgłosi...
Pozdrawiam !!!
Tramwaje Elektryczne w Zagłębiu Dąbrowskiem Sp. Akc.

puschel
Posty: 393
Rejestracja: 26 sty 2009, 01:02
Lokalizacja: Zabrze - Mikulczyce

#19 Post autor: puschel » 06 gru 2010, 12:39

Brutto 3000 na rękę około 2000, ale ze świętami plus do tego jakieś nadgodziny, wysługa lat, premia. Ci co przychodzą prosto z kursu dostają około 1400 na rękę.
Puschel

Tomasz_K-ce
Posty: 1
Rejestracja: 06 gru 2010, 17:18
Lokalizacja: Katowice

#20 Post autor: Tomasz_K-ce » 06 gru 2010, 17:27

Witam, również zobaczyłem że jest ogłoszenie odnośnie pracy w Tramwajach Śląskich no i w związku z tym mam wiele pytań :

- jak wygląda dofinansowanie kursu, można rozłożyć na raty, ok, tylko jak to się odbywa? przez jaki okres czasu jest spłacany? chodzi o to, że w razie czego nie będę dostawał 500 zł wypłaty,bo reszta pójdzie na kurs ..

- czy pracuje się tylko w tygodniu, a weekendy są dodatkowe na "życzenie" pracownika, czy z góry ustalane są również zmiany weekendowe ?


- czy można planować dajmy na to dzień w miesiącu (w środku tygodnia) , zeby mieć wolny ?(przykładowo wyjazd na jakieś wydarzenie) , czy stalowo trzeba pracować i tylko urlop może dać dzień wolnego?


- czy technicznie do ogarnięcia praca motorniczego jest trudna? (sytuacje awarii, miejscowa naprawa jakiejś usterki)

- jak atmosfera w pracy? czy raczej wsparcie i jedność w braci motorniczej ? no bo o pasażerów to nie pytam bo zapewne jak w takich pracach ludzie lubią się wyżywać na kierowcach / motorniczych

- jak ogólnie Wam się pracuje jako motorniczy ?

fajnie by było jakby się komuś chciało, pozdrawiam serdecznie, Tomek

puschel
Posty: 393
Rejestracja: 26 sty 2009, 01:02
Lokalizacja: Zabrze - Mikulczyce

#21 Post autor: puschel » 06 gru 2010, 17:51

Tomasz_K-ce pisze:- jak wygląda dofinansowanie kursu, można rozłożyć na raty, ok, tylko jak to się odbywa? przez jaki okres czasu jest spłacany? chodzi o to, że w razie czego nie będę dostawał 500 zł wypłaty,bo reszta pójdzie na kurs ..
Jeżeli jesteś osobą bezrobotną zarejestrowaną w PUPie, to możesz wystosować do nich pismo o sfinansowanie kursu, jest jeszcze możliwość, że zakład pracy sfinansuje ten kurs i to wychodzi, że będą z każdej wypłaty ściągać po 70 zł - ale to już zależy od konkretnej zajezdni w której zamierzasz pracować.
Tomasz_K-ce pisze:- czy pracuje się tylko w tygodniu, a weekendy są dodatkowe na "życzenie" pracownika, czy z góry ustalane są również zmiany weekendowe ?

Dotychczas tak było, że osoby przychodzące po kursie pracowali tylko w tygodniu (przynajmniej w Gliwicach), a potem po jakimś czasie byli wdrażani do planu. Plan pracy jest ustalony na cały miesiąc, także każdy wie, kiedy pracuje.
Tomasz_K-ce pisze:- czy można planować dajmy na to dzień w miesiącu (w środku tygodnia) , zeby mieć wolny ?(przykładowo wyjazd na jakieś wydarzenie) , czy stalowo trzeba pracować i tylko urlop może dać dzień wolnego?
Oczywiście że można planować sobie wolne, tylko trzeba z planistą skontaktować się wcześniej, nie na ostatni moment, w innych wypadkach można skorzystać z urlopu na telefon.
Tomasz_K-ce pisze:- czy technicznie do ogarnięcia praca motorniczego jest trudna? (sytuacje awarii, miejscowa naprawa jakiejś usterki)
To zależy od osoby, bo jedni prędzej łapią o co chodzi w tej pracy, a inni np. po dwóch latach pracy nie potrafią jeszcze odnaleźć się w niektórych sytuacjach. Najważniejsze nie bać się, bo kto podchodzi do tego zawodu z przekonaniem że i tak sobie nie poradzi, to szkoda czasu (były takie osoby, które po kursie przepracowały kilka dni i się zwalniały).
Tomasz_K-ce pisze:- jak atmosfera w pracy? czy raczej wsparcie i jedność w braci motorniczej ? no bo o pasażerów to nie pytam bo zapewne jak w takich pracach ludzie lubią się wyżywać na kierowcach / motorniczych
Jeżeli chodzi o atmosferę to nawet z pasażerami idzie dobrze żyć, no a w samej pracy to różnie, w końcu jest nas w każdej zajezdni grubo ponad setkę..
Tomasz_K-ce pisze:- jak ogólnie Wam się pracuje jako motorniczy ?
Ktoś, kto nie zna tej pracy myśli sobie,że fajnie jest - sobie siedzisz za sterami i podziwiasz widoki. Jednak naprawdę to wykańcza psychicznie totalnie - stres, zmęczenie, awarie itp...
Puschel

lxd2bartek
Posty: 14
Rejestracja: 01 gru 2010, 17:39
Lokalizacja: Częstochowa

#22 Post autor: lxd2bartek » 06 gru 2010, 20:01

Może ktoś wie czy jeżeli mam 19 lat a w marcu będe miał 20 to dostane się na ten kurs??
Nie moge się dodzwonić do nich!Chyba muszę sie tam przejechać.

Awatar użytkownika
Kuba
Posty: 743
Rejestracja: 22 kwie 2008, 10:52
Lokalizacja: Będzin/Mierzęcice

#23 Post autor: Kuba » 06 gru 2010, 20:06

chyba można od 21 albo 24. Tak pisali w ogłoszeniach w tramwajach na zeszły kurs.
"Idę do roboty na zajezdnię, będę zmieniał opony w tramwajach!"
http://mierzecice.myminicity.com/

lxd2bartek
Posty: 14
Rejestracja: 01 gru 2010, 17:39
Lokalizacja: Częstochowa

#24 Post autor: lxd2bartek » 06 gru 2010, 20:10

od 20 tak pisze na tym ogłoszeniu

Awatar użytkownika
Kuba
Posty: 743
Rejestracja: 22 kwie 2008, 10:52
Lokalizacja: Będzin/Mierzęcice

#25 Post autor: Kuba » 06 gru 2010, 20:15

Sądzę, że będzie lipa. Ale nie zaszkodzi się zapisać ;)

zawsze możesz, hahaha, sfałszować swoje dane ;P
"Idę do roboty na zajezdnię, będę zmieniał opony w tramwajach!"
http://mierzecice.myminicity.com/

lxd2bartek
Posty: 14
Rejestracja: 01 gru 2010, 17:39
Lokalizacja: Częstochowa

#26 Post autor: lxd2bartek » 06 gru 2010, 20:33

nie do takich rzeczy się nie posune :P:P:P
chę być wolny a nie za kratkami święta spędzić:P:P

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#27 Post autor: adam86 » 06 gru 2010, 20:50

puschel pisze: Jeżeli jesteś osobą bezrobotną zarejestrowaną w PUPie, to możesz wystosować do nich pismo o sfinansowanie kursu,
Całości nie finansują, ale znaczną część i generalnie zależy to od miasta oraz od tego ile środków mają. Teraz jest koniec roku to może być problem.
KZKGOP 1779

puschel
Posty: 393
Rejestracja: 26 sty 2009, 01:02
Lokalizacja: Zabrze - Mikulczyce

#28 Post autor: puschel » 07 gru 2010, 11:24

lxd2bartek pisze:Może ktoś wie czy jeżeli mam 19 lat a w marcu będe miał 20 to dostane się na ten kurs??
Nie moge się dodzwonić do nich!Chyba muszę sie tam przejechać.
Z chwilą rozpoczęcia kursu musisz mieć skończone 20 lat, ale ja bym na Twoim miejscu złożył papiery - załapiesz się na późniejszy termin.
Puschel

Awatar użytkownika
Przemek
Posty: 456
Rejestracja: 10 sty 2010, 15:40
Lokalizacja: Budapest

#29 Post autor: Przemek » 07 gru 2010, 11:34

adam86 pisze:
puschel pisze: Jeżeli jesteś osobą bezrobotną zarejestrowaną w PUPie, to możesz wystosować do nich pismo o sfinansowanie kursu,
Całości nie finansują, ale znaczną część i generalnie zależy to od miasta oraz od tego ile środków mają. Teraz jest koniec roku to może być problem.
Np. w Świętochłowicach wolą przeszkolić 10 spawaczy niż 1 motorniczego.


Tak swoja drogą to zapisałem się na ten kurs - zobaczymy co z tego będzie ;)

puschel
Posty: 393
Rejestracja: 26 sty 2009, 01:02
Lokalizacja: Zabrze - Mikulczyce

#30 Post autor: puschel » 07 gru 2010, 13:27

Przemek pisze:Tak swoja drogą to zapisałem się na ten kurs - zobaczymy co z tego będzie ;)
Musi być kiepsko z tym naborem, skoro zgłaszają się stulatkowie :mryellow:
Puschel

Awatar użytkownika
Przemek
Posty: 456
Rejestracja: 10 sty 2010, 15:40
Lokalizacja: Budapest

#31 Post autor: Przemek » 07 gru 2010, 20:13

puschel pisze:
Przemek pisze:Tak swoja drogą to zapisałem się na ten kurs - zobaczymy co z tego będzie ;)
Musi być kiepsko z tym naborem, skoro zgłaszają się stulatkowie :mryellow:
Póki co na 16 miejsc jest 94 chętnych.

Awatar użytkownika
Kamil105Na
Posty: 189
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:36
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#32 Post autor: Kamil105Na » 08 gru 2010, 19:43

Pewnie zostaną przyjęte osoby po technikum kolejowym :eye:
Pozdrawiam !!!
Tramwaje Elektryczne w Zagłębiu Dąbrowskiem Sp. Akc.

puschel
Posty: 393
Rejestracja: 26 sty 2009, 01:02
Lokalizacja: Zabrze - Mikulczyce

#33 Post autor: puschel » 09 gru 2010, 01:35

Kamil105Na pisze:Pewnie zostaną przyjęte osoby po technikum kolejowym :eye:

Ci co mają wujków, ciotki itp. pracujących w firmie na wyższym stanowisku, niż motorniczy.
W środę chętnych już było ponad setka.
Puschel

Awatar użytkownika
Kamil105Na
Posty: 189
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:36
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#34 Post autor: Kamil105Na » 09 gru 2010, 14:57

puschel pisze:
Kamil105Na pisze:Pewnie zostaną przyjęte osoby po technikum kolejowym :eye:
Ci co mają wujków, ciotki itp. pracujących w firmie na wyższym stanowisku, niż motorniczy.
W środę chętnych już było ponad setka.
No to się najbardziej liczy :-P
A tych stanowisk to ile tam ogólnie mają ? Pewnie biuralistów jest więcej niż wszystkich motorniczych :mruga:
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Kamil105Na, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam !!!
Tramwaje Elektryczne w Zagłębiu Dąbrowskiem Sp. Akc.

lolek
Posty: 1
Rejestracja: 25 gru 2010, 19:06
Lokalizacja: Katowice

#35 Post autor: lolek » 25 gru 2010, 19:11

A takie pytanie. Jak z przedłużaniem umów :?: Często zwalniają, czy można trochę dłużej popracować :?: Bo to duże ryzyko zapłacić za kurs i popracować tylko 3 miesiące.

pozdrawiam :)
Ostatnio zmieniony 25 gru 2010, 23:20 przez lolek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#36 Post autor: Penny » 25 gru 2010, 23:22

lolek pisze:A takie pytanie. Jak z przedłużaniem umów :?: Często zwalniają, czy można trochę dłużej popracować :?: Bo to duże ryzyko zapłacić za kurs i popracować tylko 3 miesiące.
Jeżeli kurs jest dofinansowany z Urzędu Pracy, to Tramwaje Śląskie mają obowiązek zatrudnić kursanta co najmniej przez rok. Oczywiście można takiego pracownika zwolnić wcześniej, ale tylko pod warunkiem, że ten kategorycznie nie spełnia wymagań i nie dotrzymuje obowiązków zleconych przez pracodawcę.

Awatar użytkownika
TŚ25
Posty: 295
Rejestracja: 12 gru 2009, 19:37
Lokalizacja: Katowice-Szopienice

#37 Post autor: TŚ25 » 13 mar 2011, 12:29

Ja mam pytanie. Żeby iść na kurs na Motorniczego to trza mieć ukończoną szkołę kolejową, czy wystarczy zawodówkę, tak jak ja mam, tylko że budowlaną??
Tramwaje Śląskie
232 Zawodzie Pętla-Chorzów Stadion Śląski-Zawodzie Pętla ;D

POZDRAWIAM !

lxd2bartek
Posty: 14
Rejestracja: 01 gru 2010, 17:39
Lokalizacja: Częstochowa

#38 Post autor: lxd2bartek » 13 mar 2011, 13:00

Według mnie to nie trzeba robisz kurs i tyle.

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#39 Post autor: R_G » 14 mar 2011, 13:18

Żeby iść na kurs na Motorniczego to trza mieć ukończoną szkołę kolejową
Nie. Sorki ale kolejarz a tramwajarz to dwie różne rzeczy(osoby, etc.). Przyjmą nawet idiotę jeśli jesteś zdrowym i niekaranym gościem, a przede wszystkim jeśli jest zapotrzebowanie, a tego czegoś się ostatnio nie notuje.
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

mk1992
Posty: 2
Rejestracja: 25 mar 2011, 19:13
Lokalizacja: Bytom

#40 Post autor: mk1992 » 25 mar 2011, 19:21

Witam. Mam kilka pytań związanych z pracą motorniczego, a także poprzedzającym go kursem. Prosiłbym, aby wypowiedziały się tylko i wyłącznie osoby, które dobrze znają temat, a nie którym "się coś wydaje".

Chciałbym wiedzieć:

1. Czy w chwili obecnej jest organizowany kurs na motorniczego w Tramwajach Śląskich, ewentualnie czy w najbliższym czasie takowy się odbędzie?
2. Jak długo trwa taki kurs?
3. Ile kosztuje kurs i czy jest możliwość spłaty kursu w ratach (co miesiąc odciągnięcie z wypłaty w przypadku, gdyby na kurs nie została wysłana osoba z Urzędu Pracy)?
4. Jakie warunki należy spełnić, aby móc rozpocząć kurs na motorniczego?
5. Czy trzeba mieć prawo jazdy kat. B?
6. Czy w Tramwajach Śląskich możliwa jest praca na pół etatu tak, aby była możliwość kontynuowania swojej dotychczasowej pracy?

Z góry dziękuję za odpowiedzi. Jeżeli coś mi się jeszcze nasunie to oczywiście dopiszę/zapytam się.

Awatar użytkownika
TŚ25
Posty: 295
Rejestracja: 12 gru 2009, 19:37
Lokalizacja: Katowice-Szopienice

#41 Post autor: TŚ25 » 26 mar 2011, 19:20

http://www.tram-silesia.pl/www/index.php/osm/

Tu szukałeś :?:

1. Chyba są już zapisy na kurs we wrześniu.
2.------
3.Możliwość spłaty w ratach na pewno jest, tylko musisz się dogadać.
4.Masz w linku w/w.
5.Nie
6.-----
Tramwaje Śląskie
232 Zawodzie Pętla-Chorzów Stadion Śląski-Zawodzie Pętla ;D

POZDRAWIAM !

mk1992
Posty: 2
Rejestracja: 25 mar 2011, 19:13
Lokalizacja: Bytom

#42 Post autor: mk1992 » 26 mar 2011, 19:58

@TŚ25, dzięki za odpowiedzi.

W dalszym ciągu prosiłbym o odpowiedź na pytanie 2 i 6. Poza tym nasunęło mi się jeszcze jedno pytanie. Czy uprawnienia do prowadzenia tramwajów zdobyte w Katowicach, będą ważne np. dajmy na to w Krakowie, czy trzeba tam od nowa robić kurs i za niego płacić?

Awatar użytkownika
TŚ25
Posty: 295
Rejestracja: 12 gru 2009, 19:37
Lokalizacja: Katowice-Szopienice

#43 Post autor: TŚ25 » 26 mar 2011, 21:23

Nie. Tylko że jak zapomnisz ze sobą wziąć uprawnienia na motorniczego, to już jest problem.

Dopisane 21:28

Pytanie 2: Kurs trwa: 112 godzin zajęć teoretycznych oraz 80 godzin zajęć praktycznych. Ile to dni, ile godzin w jednym dniu, to tego już nie wiem.
Tramwaje Śląskie
232 Zawodzie Pętla-Chorzów Stadion Śląski-Zawodzie Pętla ;D

POZDRAWIAM !

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5410
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#44 Post autor: luki » 27 mar 2011, 18:59

Z tego co słyszałem:
Kurs trwa co najmniej 3 miesiące. Obecny trwa jakoś od początku roku więc po nim teoretycznie powinien być następny.
Spłaty ratalne bądź dofinansowanie z UP chyba wiąże się ze stałą umową o pracę na jakiś okres. Jeśli idziesz z gotówką to robisz kurs i możesz wyfrunąć gdzie się chce bo otrzymane pozwolenie ztcw jest ważne w całym kraju (nie wyklucza to jednak dodatkowych przeszkoleń na inne typy wozów czy też inne specyfikę poszczególnych "przedsiębiorstw").
Orientacyjny koszt kursu podawany był kilka postów wyżej w tym temacie.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#45 Post autor: Penny » 27 mar 2011, 22:05

luki pisze:Spłaty ratalne bądź dofinansowanie z UP chyba wiąże się ze stałą umową o pracę na jakiś okres.
Dofinansowanie jest teraz częściowe, a zatrudnienie musi być umową o pracę (stosunek pracy zgodnie z Prawem Pracy) na okres co najmniej 12 miesięcy w pełnym wymiarze (1 etat).
luki pisze:Jeśli idziesz z gotówką to robisz kurs i możesz wyfrunąć gdzie się chce
Dokładnie. Jeżeli kurs nie odbywa się za pomocą finansową UP, można zrobić kurs i pracować w dowolnym miejscu w kraju.
luki pisze:Pozwolenie ztcw jest ważne w całym kraju (nie wyklucza to jednak dodatkowych przeszkoleń na inne typy wozów)
Zgadza się. Kurs taki to nic innego, jak "pozwolenie do kierowania tramwajem (dzięki DW ;) )", więc uprawnia do prowadzenia tramwaju na każdej sieci w Polsce. Kwestia szkolenia na inny typ wozu wynika z przepisów BHP i obowiązuje jednakowo w każdym zakładzie: zapoznanie pracownika z instrukcją obsługi danej maszyny oraz nadzorowanego przeszkolenia praktycznego ;) Innymi słowy: zabronione jest dopuszczanie motorowego do pracy z wozem, na który przeszkolenia nie posiada.
mk1992 pisze:3. czy jest możliwość spłaty kursu w ratach
Na pewno raty za kurs muszą być zapłacone przed ukończeniem kursu (chyba, że indywidualnie uda się ustalić inaczej).
mk1992 pisze:3. (co miesiąc odciągnięcie z wypłaty)
Jeżeli chodzi o "odciągnięcie" z wypłaty, to może ono maksymalnie wynosić 60%, jednak jednocześnie musi być spełniony warunek, że te pozostałe 40% stanowi 100% minimalnego wynagrodzenia za pracę. Więc patrząc na przeciętne zarobki początkującego motormena i na to, ile musi Ci pozostać, to te raty byś lekko dwa lata spłacał ;)
mk1992 pisze:6. Czy w Tramwajach Śląskich możliwa jest praca na pół etatu tak, aby była możliwość kontynuowania swojej dotychczasowej pracy?
Z moich obserwacji wynika, że nie ma tak krótkich służb, żeby np. codziennie jeździć po 4 godziny.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Penny, łącznie zmieniany 1 raz.

DW
Posty: 8050
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#46 Post autor: DW » 27 mar 2011, 22:27

Penny pisze:Kurs taki to nic innego, jak Prawo Jazdy kat. T (...)
Prawo jazdy kategorii "T" jest na traktor :-P

Na tramwaj jest "pozwolenie do kierowania tramwajem" ;)

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#47 Post autor: Penny » 27 mar 2011, 23:35

DW pisze:
Penny pisze:Kurs taki to nic innego, jak Prawo Jazdy kat. T (...)
Prawo jazdy kategorii "T" jest na traktor :-P

Na tramwaj jest "pozwolenie do kierowania tramwajem" ;)
Ja pierniczę ;) Rekordowe gafisko z mojej strony, jak tu trzy lata piszę :oops: Pisałem dziś pracę o prawku kat. T i mi się pomyliło...

Awatar użytkownika
TŚ25
Posty: 295
Rejestracja: 12 gru 2009, 19:37
Lokalizacja: Katowice-Szopienice

#48 Post autor: TŚ25 » 28 mar 2011, 15:12

DW pisze: Na tramwaj jest "pozwolenie do kierowania tramwajem" ;)
A ja słyszałem że "TT"
Tramwaje Śląskie
232 Zawodzie Pętla-Chorzów Stadion Śląski-Zawodzie Pętla ;D

POZDRAWIAM !

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#49 Post autor: adam86 » 29 mar 2011, 00:06

TŚ25 pisze:
DW pisze: Na tramwaj jest "pozwolenie do kierowania tramwajem" ;)
A ja słyszałem że "TT"
A myśmy słyszeli, że jesteś totalny troll. Mógłbyś sobie darowac takie bzdury...
KZKGOP 1779

Karol
Posty: 305
Rejestracja: 29 lis 2006, 00:03

#50 Post autor: Karol » 31 mar 2011, 03:28

Penny pisze:Jeżeli chodzi o "odciągnięcie" z wypłaty, to może ono maksymalnie wynosić 60%, jednak jednocześnie musi być spełniony warunek, że te pozostałe 40% stanowi 100% minimalnego wynagrodzenia za pracę. Więc patrząc na przeciętne zarobki początkującego motormena i na to, ile musi Ci pozostać, to te raty byś lekko dwa lata spłacał ;)
O co tu chodzi?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości