Przetwornice w wagonach tramwajowych serii 105N

Wszystko o sprawach technicznych dotyczących tramwajów i infrastruktury.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Przetwornice w wagonach tramwajowych serii 105N

#151 Post autor: Peter » 26 lis 2006, 11:12

Coraz powszechniejsze staje się stosowanie przetwornic statycznych w wagonach szczególnie rodziny 105N, które zastępują wirowe przetwornice PTA-44, więc postanowiłem utworzyć temat poświęcony temu zagadnieniu.

Dodam od siebie na wstępie, że przetwornica służy w naszych tramwajach do obniżania napięcia sieciowego 600V do np. 40V w serii 105N. Związane jest to z tym, że prądu stałego jakimi zasilane są tramwaje nie można transformować (ze względu na brak zmienności pola magnetycznego), więc zamiast transformatorów należy stosować przetwornice. Przetwornice wirowe to nic innego jak w uproszczeniu silnik prądu stałego zasilający prądnicę również prądu stałego. Ta odmiana dzisiaj już mocno przestarzała nadal istnieje w wielu naszych wagonach wydając dobrze znany wszystkim dźwięk. :wink:
Przetwornica służy do zasilania w tramwaju obwodów sterujących, baterii akumulatorów (korzysta się z nich w czasie awarii) czy m.in. oświetlenia w stopiątkach (w 102Na oświetlenie jest zasilane bezpośrednio z sieci trakcyjnej). Przetwornica ma wentylatory, które chłodzą silnik przetwornicy, rozrusznik i silniki trakcyjne w wózkach.
Przetwornice statyczne zamiast silnika zasilanego napięciem trakcyjnym i napędzającego prądnicę mają już specjalny bezgłośny układ elektoniczny obniżający napięcie. Wentylatory napędzane silnikami asynchronicznymi służą przede wszystkim do chłodzenia silników trakcyjnych czy rozrusznika a wynika to z tego, że w stopiątkach silniki trakcyjne nie mają na wałach wentylatorów i muszą być chłodzone zewnętrznie. Przetwornice w innych wagonach z silnikami trakcyjnymi z własnym chłodzeniem nie muszą już posiadać takich wentylatorów. Mają ewentualnie "ciche" wentylatory chłodzące tylko samą
przetwornicę.

Zachęcam do zbierania informacji na ten temat i poszerzania wiedzy. :wink:

Tutaj znajduje się opis przetwornicy statycznej PES-2000/2/3.

Wagony posiadające przetwornice statyczne:


105N:
338 (1 szt.)
Liczba sztuk: 1

105Na:
250, 251, 254, 255, 257, 259, 264, 265, 267, 268, 269, 270, 271, 275, 282, 283, 285, 286 (18 szt.)
321, 340, 344, 354, 355, 370, 371, 379 (8 szt.)
415, 417, 419, 420, 425, 451, 456, 457, 458, 460, 461, 476, 487, 490, 492, 493, 495, 496 (18 szt.)
503, 506, 508, 509, 518, 521, 523, 524, 525, 527, 529, 530, 534, 535, 537, 540, 550, 551, 552, 553, 556, 557, 564, 565, 566, 573, 575, 583, 584, 587, 598, 599 (32 szt.)
600, 602, 603, 604, 607, 612, 620, 621, 623, 624, 625, 629, 630, 633, 634, 635, 636, 639, 644, 649, 650, 658, 673, 674, 679, 680, 687, 699 (28 szt.)
716, 730, 731, 734, 735, 743, 745, 746, 767, 773, 776, 788, 791 (13 szt.)
Liczba sztuk: 117

105NaD:
258 (1 szt.)
Liczba sztuk: 1

105N-2K:
374 (1 szt.)
614, 665, 669, 670, 677, 678, 693, 694 (8 szt.)
700, 722, 732, 733, 737, 740, 742, 759, 761, 762, 765, 766, 774, 775, 777, 778, 779, 782, 783, 784, 786, 790 (22 szt.)
Liczba sztuk: 31

105N-AC:
617, 627, 637, 642, 645, 646, 647, 651, 652, 653, 659, 660, 661, 663, 664, 667, 672, 675, 676, 681, 683, 684, 685, 688, 689, 691, 692, 695 (28 szt.)
701, 702, 703, 704, 705, 707, 708, 709, 710, 711, 713, 715, 717, 719, 725, 726, 728, 736, 744, 748, 749, 751, 752, 753, 754, 755, 757, 760, 768, 771, 781, 785 (32 szt.)
Liczba sztuk: 60

105ND-AC:
638, 648, 654, 682, 686 (5 szt.)
706, 712, 714, 720, 721, 727, 747, 756, 758, 772 (10 szt.)
Liczba sztuk: 15

111N:
341, 342, 360, 373, 406, 613 (6 szt.)
Liczba sztuk: 6

Łącznie liczba sztuk (przetwornice statyczne): 231

-------------------------------------------------------------------------------------

Wagony posiadające przetwornice wirowe:

105Na:
(0 szt.)
Liczba sztuk: 0

Łącznie liczba sztuk (przetwornice wirowe): 0

-------------------------------------------------------------------------------------
Wagony, które posiadały przez pewien czas przetwornice statyczne:
RK-2: 416, 680
ZUTiKT-2 (ob. ZUR): 370, 607
Ostatnio zmieniony 16 lut 2016, 18:47 przez Peter, łącznie zmieniany 254 razy.
*SDIP (U.N.O.)

rzelfix
Posty: 829
Rejestracja: 11 lis 2006, 23:18
Lokalizacja: GOP

#152 Post autor: rzelfix » 23 lis 2007, 22:56

A ja śmiało mogę dodać #785... :D

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#153 Post autor: DW » 24 lis 2007, 10:25

Basia pisze:Witam. Z tego co wiem do tej pory przetwornise statyczne w Gliwicach mają następujące wagony: 316,374,381,408,425,458(z pantografem OTK-2), 460,461,472,476,477,506,608,614,653,654,742i744(pantografy OTK-2)

Więcej nie pamiętam, jak popełniłam jakis błąd to przepraszam.

pozdrawiam :)
Dzięki za informacje.
Na razie te wagony, których nie było na liście dopisałem ze znakami zapytania. Chyba, że jesteś pewna, że mają one (lub któreś z nich) przetwornice statyczne?


W Będzinie wagon #567 otrzymał pantograf połówkowy. Na razie każdy z wagonów (z zaj. Będzin), który otrzymał taki pantograf dostawał też p. statyczną, dlatego prawdopodobnie podobnie było z tym wagonem, ale będę to musiał jeszcze sprawdzić.

Basia
Posty: 93
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:19
Lokalizacja: Gliwice

#154 Post autor: Basia » 24 lis 2007, 10:43

Witam.
Zależy o jakie wagony ci chodzi co do większości jestem pewna na 100%
09.03.2009r o 7:30 miałam egzamin na prawo jazdy i zdałam na pierwszym razem:-) za dwa tygodnie do odbioru.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#155 Post autor: DW » 24 lis 2007, 11:09

Basia pisze:Witam.
Zależy o jakie wagony ci chodzi co do większości jestem pewna na 100%
Chodzi mi o te, które obecnie są na liście ze znakiem zapytania, czyli: 316, 381, 425, 458, 472, 476, 477, 506.

Basia
Posty: 93
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:19
Lokalizacja: Gliwice

#156 Post autor: Basia » 24 lis 2007, 11:38

DW pisze:
Basia pisze:Witam.
Zależy o jakie wagony ci chodzi co do większości jestem pewna na 100%
Chodzi mi o te, które obecnie są na liście ze znakiem zapytania, czyli: 316, 381, 425, 458, 472, 476, 477, 506.

na 100% mają przetwornice statyczne- 316,425,458,472,476,477,
co do 381 i 506 nie jerstem pewna
w poniedziałek może podskocze na wozownie jak skończe i sie dowiem.

pozdrawiam :)
09.03.2009r o 7:30 miałam egzamin na prawo jazdy i zdałam na pierwszym razem:-) za dwa tygodnie do odbioru.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#157 Post autor: DW » 24 lis 2007, 11:50

Basia pisze:
DW pisze:
Basia pisze:Witam.
Zależy o jakie wagony ci chodzi co do większości jestem pewna na 100%
Chodzi mi o te, które obecnie są na liście ze znakiem zapytania, czyli: 316, 381, 425, 458, 472, 476, 477, 506.
na 100% mają przetwornice statyczne- 316,425,458,472,476,477,
co do 381 i 506 nie jerstem pewna
w poniedziałek może podskocze na wozownie jak skończe i sie dowiem.

pozdrawiam :)
W takim razie tylko przy tych dwóch wagonach pozostawiam znaki zapytania.
Dzięki za pomocną informację w tworzeniu listy. :)

A do Gliwic na wozownię tak po prostu wpuszczają, czy masz jakieś znajomości? ;)

Basia
Posty: 93
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:19
Lokalizacja: Gliwice

#158 Post autor: Basia » 24 lis 2007, 11:58

DW pisze:
Basia pisze:
DW pisze:
Basia pisze:Witam.
Zależy o jakie wagony ci chodzi co do większości jestem pewna na 100%
Chodzi mi o te, które obecnie są na liście ze znakiem zapytania, czyli: 316, 381, 425, 458, 472, 476, 477, 506.
na 100% mają przetwornice statyczne- 316,425,458,472,476,477,
co do 381 i 506 nie jerstem pewna
w poniedziałek może podskocze na wozownie jak skończe i sie dowiem.

pozdrawiam :)
W takim razie tylko przy tych dwóch wagonach pozostawiam znaki zapytania.
Dzięki za pomocną informację w tworzeniu listy. :)

A do Gliwic na wozownię tak po prostu wpuszczają, czy masz jakieś znajomości? ;)
tak mam znajomości bo tam pracuje, więcej informacji na gg
09.03.2009r o 7:30 miałam egzamin na prawo jazdy i zdałam na pierwszym razem:-) za dwa tygodnie do odbioru.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#159 Post autor: Boguś » 24 lis 2007, 18:40

#524 ma przetwornicę statyczną.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#160 Post autor: DW » 24 lis 2007, 22:18

Boguś pisze:#524 ma przetwornicę statyczną.
:shock: To za niedługo #525 też powinien dostać, bo jest raczej w lepszym stanie niż #524.

Usunąłem też znak zapytania przy #567, bo upewniłem się, że ma p. statyczną.

Basia
Posty: 93
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:19
Lokalizacja: Gliwice

#161 Post autor: Basia » 27 lis 2007, 00:55

sprawdziłam osobiście wagony 381 i 506 i na 100% mają statyczne przetwornice, do listy można jeszcze dopisać 732
09.03.2009r o 7:30 miałam egzamin na prawo jazdy i zdałam na pierwszym razem:-) za dwa tygodnie do odbioru.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#162 Post autor: Peter » 27 lis 2007, 07:23

Dzięki wielkie. Uzupełniamy. :)
*SDIP (U.N.O.)

rzelfix
Posty: 829
Rejestracja: 11 lis 2006, 23:18
Lokalizacja: GOP

#163 Post autor: rzelfix » 28 lis 2007, 17:32

Kolejnym bytomskim wagonem z przetwornicą statyczną jest... #775. :lol:
Zastanawia mnie kryterium, na podstawie którego wagony otrzymują te przetwornice... I czy takie w ogóle jest?! :P

Basia
Posty: 93
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:19
Lokalizacja: Gliwice

#164 Post autor: Basia » 28 lis 2007, 21:23

Do listy z Gliwic można dopisać 733.
prawdopodobnie Gliwice dostały tyle przetwornic statycznych że wystarczy na wszystkie solówki i jeden skład.





pozdrowienia :)
09.03.2009r o 7:30 miałam egzamin na prawo jazdy i zdałam na pierwszym razem:-) za dwa tygodnie do odbioru.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#165 Post autor: Peter » 28 lis 2007, 21:32

Dzisiaj wyczaiłem również przetwornice statyczne w składach #702+701 i #675+676. Ten ostatni dostał je prawdopodobnie przy okazji zakładania reklamy. :)
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#166 Post autor: Boguś » 29 lis 2007, 19:13

Peter pisze:Dzisiaj wyczaiłem również przetwornice statyczne w składach #702+701 i #675+676. Ten ostatni dostał je prawdopodobnie przy okazji zakładania reklamy. :)
#675+676 jeździł z reklamą już w niedzielę - info od bumbusa. Ja go widziałem następnego dnia i nadal miał wirującą. Luki sfocił go we wtorek i pewnie by zauważył. Podejrzewam, że #675+676 dostał przetwornice statyczne z wtorku na środę lub ze środy na czwartek.

Basia
Posty: 93
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:19
Lokalizacja: Gliwice

#167 Post autor: Basia » 29 lis 2007, 21:30

656 i 658 też mają statyczne przetwornice
09.03.2009r o 7:30 miałam egzamin na prawo jazdy i zdałam na pierwszym razem:-) za dwa tygodnie do odbioru.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#168 Post autor: Boguś » 30 lis 2007, 19:54

#731+730 ma przetwornice statyczne.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#169 Post autor: Peter » 30 lis 2007, 20:02

Dopisałem. Już w tej chwili co trzecia stopiątka ma przetwornicę statyczną. :D
*SDIP (U.N.O.)

bumbus
Posty: 87
Rejestracja: 13 maja 2007, 20:42
Lokalizacja: Katowice

#170 Post autor: bumbus » 02 gru 2007, 17:11

Przetwornice statystyczną ma również #450 :D

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#171 Post autor: DW » 02 gru 2007, 17:38

rzelfix pisze:Zastanawia mnie kryterium, na podstawie którego wagony otrzymują te przetwornice... I czy takie w ogóle jest?! :P
Wydaję mi się, że każda zajezdnia daje je wagonom wg własnego uznania i to ona ustala jakieś założenia.
W Będzinie p. statycznych nie dostają (jak dotąd) wagony, które mają w najbliższym czasie pojechać na remont (#737, #759) oraz te, które zostały wytypowane jako rezerwowe (#621, #761, #762). Sądzę, że te wagony będą wystawiane do modernizacji najbliższych przetargach. Takich przetwornic nie otrzymują też raczej wagony w bardzo złym stanie technicznym (np. #334, #498, #536). Chociaż dostał ją np. #501, który wewnątrz jest już mocno zużyty (ale może jego ogólny stan techniczny nie jest jeszcze taki zły).
Na razie przetwornice statyczne mają wszystkie wagony, które mają pantografy OTK-2. Te, które p. statycznej nie miały wcześniej (#567, #575, #595, #622, #753) otrzymały ją przy tej okazji.
bumbus pisze:Przetwornice statystyczną ma również #450 Very Happy
Jakieś kilka tygodni temu pamiętam, że planowałem sobie jego sprawdzenie (czy ma statyczną), ale do tej pory mi się to nie udało.
W Będzinie jest już zapewne jeszcze parę wagonów ze statycznymi, których jeszcze nie odkryłem (m.in. może ją mieć #602, ale też nie miałem jeszcze okazji sprawdzić).

PS Nie "statystyczną" tylko "statyczną" :wink: :P
Ostatnio zmieniony 03 gru 2007, 13:14 przez DW, łącznie zmieniany 1 raz.

bumbus
Posty: 87
Rejestracja: 13 maja 2007, 20:42
Lokalizacja: Katowice

#172 Post autor: bumbus » 02 gru 2007, 18:53

DW pisze:PS Nie "statystyczną" tylko "statyczną" :wink: :P
Literówka przepraszam bo jestem dyslektykiem :wink:

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#173 Post autor: Peter » 02 gru 2007, 23:26

Hehe. Statystycznie to już jest ponad setka takich wagonów a jeszcze około 50 sztuk powinno z tej dostawy takie przetwornice otrzymać ;-)
Mam nadzieję, że docelowo dostaną je wszystkie stopiątki. 8)
Przypuszczam, że będą je montować również w tych "nowych" Krakusach. :twisted:
*SDIP (U.N.O.)

JoHoNuS
Posty: 121
Rejestracja: 11 gru 2006, 10:26

#174 Post autor: JoHoNuS » 03 gru 2007, 08:50

Osobiście nie bardzo widzę sens ładowania statyków wszędzie, w tym do nowych Krakusów. Krakusy są dobrze wyciszone, nawet jak jest zamontowana wirówka. Nie popadajmy ze skrajności w skrajność, tym bardziej że są inne wagony którym dużo bardziej przydałyby się statyki.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#175 Post autor: DW » 06 gru 2007, 15:26

Wagon #627 też ma przetwornicę statyczną.

Basia
Posty: 93
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:19
Lokalizacja: Gliwice

#176 Post autor: Basia » 09 gru 2007, 12:04

639 ma statyczną
09.03.2009r o 7:30 miałam egzamin na prawo jazdy i zdałam na pierwszym razem:-) za dwa tygodnie do odbioru.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#177 Post autor: Peter » 09 gru 2007, 14:18

Dopisane. W sumie trochę się dziwię, że zamontowano ją akurat w #639. Stan tego wagonu nie należy do najlepszych i raczej większych prac remontowych oprócz ściany przedniej chyba nie przechodził. :mruga:
*SDIP (U.N.O.)

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#178 Post autor: DW » 09 gru 2007, 16:24

Peter pisze:Dopisane. W sumie trochę się dziwię, że zamontowano ją akurat w #639. Stan tego wagonu nie należy do najlepszych i raczej większych prac remontowych oprócz ściany przedniej chyba nie przechodził. :mruga:
Przecież latem przeszedł jakąś większą naprawę.

Basia
Posty: 93
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:19
Lokalizacja: Gliwice

#179 Post autor: Basia » 10 gru 2007, 00:32

DW ma racje 639 przeszedł mały remoncik latem, został odmalowany,dodano mu programator i tam takie.Ogólnie fajnie teraz jeździ tylko ma twardy pedał hamowania ale da sie przeżyć.

Więc nie jest to taki trup jak by sie wydawało.
09.03.2009r o 7:30 miałam egzamin na prawo jazdy i zdałam na pierwszym razem:-) za dwa tygodnie do odbioru.

rzelfix
Posty: 829
Rejestracja: 11 lis 2006, 23:18
Lokalizacja: GOP

#180 Post autor: rzelfix » 11 gru 2007, 19:47

Ostatnio wpisałem wagony #683 i #716. Dzisiaj doszedł #717. :)

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#181 Post autor: DW » 11 gru 2007, 20:58

Wczoraj upewniłem się, że #525 ma statyczną i wpisałem go na listę.
#756K też cicho chodzi (a raczej jeździ ;) ), więc może też mu wreszcie zmienili przetwornicę.

rzelfix
Posty: 829
Rejestracja: 11 lis 2006, 23:18
Lokalizacja: GOP

#182 Post autor: rzelfix » 12 gru 2007, 15:43

I kolejna - w #684. :)

Nie wiem ile jeszcze na Stroszku zostało tych przetwornic, ale typuję, że dostaną je jeszcze #682 (sprawdziłem - ma jeszcze wirującą), #647+648 (o ile juz jej nie posiada).

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#183 Post autor: Peter » 12 gru 2007, 20:30

Basia pisze:DW ma racje 639 przeszedł mały remoncik latem, został odmalowany,dodano mu programator i tam takie.Ogólnie fajnie teraz jeździ tylko ma twardy pedał hamowania ale da sie przeżyć.

Więc nie jest to taki trup jak by sie wydawało.
Nie mam w takim razie nic do gadania i muszę Tobie po prostu przyznać rację. :oops: Zbyt dawno chyba tego wagonu nie widziałem. :twisted:
*SDIP (U.N.O.)

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#184 Post autor: DW » 14 gru 2007, 07:45

W Będzinie statyczną dostał 105N #539. Jest to pierwszy wagon typu 105N (w zaj. Będzin), który ją otrzymał

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#185 Post autor: Peter » 14 gru 2007, 07:54

No proszę, nawet inne 105N niż #338 dostają statyczne. :P
*SDIP (U.N.O.)

rzelfix
Posty: 829
Rejestracja: 11 lis 2006, 23:18
Lokalizacja: GOP

#186 Post autor: rzelfix » 14 gru 2007, 14:42

Tak, jak myślałem #682 ma statyczną. Dostał ją szybciej, niż się spodziewałem. :D

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#187 Post autor: Peter » 14 gru 2007, 19:35

Dzisiaj rano nagrałem przetwornicę w wagonie #783. Ma ona trochę inne brzmienie niż te nowe nabytki, gdyż przetwornice statyczne w składzie #783+784 zostały zamontowane już kilka dobrych lat temu. Podobne przetwornice miał skład #654+653, ale on został rozłączony.
:arrow: plik
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#188 Post autor: Boguś » 14 gru 2007, 21:05

Peter pisze:No proszę, nawet inne 105N niż #338 dostają statyczne. :P
#416 też miał przetwornicę statyczną.

rzelfix
Posty: 829
Rejestracja: 11 lis 2006, 23:18
Lokalizacja: GOP

#189 Post autor: rzelfix » 16 gru 2007, 21:48

#495, który jeździ solo dostał przetwornicę statyczną. Domyślam się, że po spięciu będzie ją miał też #496.
Dopiszę oba wagony...

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#190 Post autor: Peter » 17 gru 2007, 17:50

rzelfix pisze:#495, który jeździ solo dostał przetwornicę statyczną. Domyślam się, że po spięciu będzie ją miał też #496.
Dopiszę oba wagony...
Fajna sprawa. :)

Dorzucam dźwięki przetwornicy statycznej wagonu 105Na #329 na przystanku Koszutka Misjonarzy Oblatów (linia 16).
Jakość może nie jest najlepsza, ale staram się nagrywać jak nikt nic nie mówi. :wink: :arrow: plik
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#191 Post autor: Peter » 18 gru 2007, 17:20

Co tu dużo mówić - dopisujemy #711+712. :wink:
*SDIP (U.N.O.)

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#192 Post autor: DW » 21 gru 2007, 18:01

Dopisałem do listy oba Moderusy (#535 i #788), które mają przetwornice statyczne.

P. statyczna jest też montowana w #540, który od tygodnia nie kursuje. Prawdopodobnie za parę dni zamontują ją też w #530.

Z ostatniej dostawy z zakładu ENIKA do Będzina przybyło 27 przetwornic statycznych.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#193 Post autor: Peter » 21 gru 2007, 20:59

rzelfix pisze:#495, który jeździ solo dostał przetwornicę statyczną. Domyślam się, że po spięciu będzie ją miał też #496.
Dopiszę oba wagony...
Dzisiaj jechałem już #495+496, więc mogę jedynie potwierdzić. :wink:
DW pisze:P. statyczna jest też montowana w #540, który od tygodnia nie kursuje.
Rozumiem, że nadal będzie skład #530+540 tylko że ze statycznymi :?: :)
*SDIP (U.N.O.)

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#194 Post autor: DW » 21 gru 2007, 21:17

Peter pisze:
DW pisze:P. statyczna jest też montowana w #540, który od tygodnia nie kursuje.
Rozumiem, że nadal będzie skład #530+540 tylko że ze statycznymi :?: :)
Raczej tak. Bo nie sądzę, aby po to mu wsadzali statyczną, aby sobie stał w zajezdni ;) a na solówkę go też raczej nie będą przerabiać :)

Przypomniało mi się jeszcze, że zaj. Będzin zakupiła też nowe akumulatory dla kilkunastu wozów. Większość jest montowana wraz z nowymi przetwornicami.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#195 Post autor: DW » 22 gru 2007, 18:38

Przetwornicę statyczną dostał #552
Wpisałem też #511 ze znakiem zapytania, bo nie jestem pewien, czy ma ją na pewno.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#196 Post autor: DW » 27 gru 2007, 11:10

Dopisałem do listy #754.

Na końcu pierwszego postu wstawiłem listę z wagonami, które miały kiedyś przetw. statyczną. Pamiętam, że taka sytuacja miała miejsce z #416. Jak ta lista jednak nie ma zbyt dużego sensu, to można ją usunąć.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#197 Post autor: Peter » 27 gru 2007, 11:15

Przetwornice statyczne posiadały również #370, #607, #680 tak dla przypomnienia. :wink:
Jeżeli chodzi o #370 i #607 były to jedne z pierwszych w ogóle wagonów z takimi przetwornicami (prawdopodobnie po #703 i #704). Zaobserwowałem to jeszcze będąc w liceum a więc były to lata 1999/2000.
W tej chwili wszystkie trzy mają wirowe. :)
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#198 Post autor: Peter » 02 sty 2008, 15:10

Bytomski skład #456+457 oraz katowicki #734+735 mają przetwornice statyczne. :)
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#199 Post autor: Boguś » 02 sty 2008, 20:50

Peter pisze:Bytomski skład #456+457 oraz katowicki #734+735 mają przetwornice statyczne. :)
Co do #734+735 miałem podejrzenia, że ma statyka. #456+457 też otrzymał, chyba nawet kiedyś pisałeś, że chciałbyś, żeby #456+457 dostał statyki.

rzelfix
Posty: 829
Rejestracja: 11 lis 2006, 23:18
Lokalizacja: GOP

#200 Post autor: rzelfix » 03 sty 2008, 16:28

#713 jeździ solo z przetwornicą statyczną. Zapewne po złączeniu będzie ją miał także #714.
Czyli podobna sytuacja, jaka miała miejsce ze składem #495+496. :D

Do sprawdzenia także #678, który dzisiaj wyjątkowo cicho przemknął mi przed nosem. :)
Ostatnio zmieniony 04 sty 2008, 21:51 przez rzelfix, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#201 Post autor: Peter » 04 sty 2008, 21:01

Jestem ciekawy czy zamówią jeszcze następną partię przetwornic statycznych. Już chyba powoli się kończą egzemplarze z ostatniego zamówienia na 100szt.
*SDIP (U.N.O.)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości