Przetwornice w wagonach tramwajowych serii 105N
Przetwornice w wagonach tramwajowych serii 105N
Coraz powszechniejsze staje się stosowanie przetwornic statycznych w wagonach szczególnie rodziny 105N, które zastępują wirowe przetwornice PTA-44, więc postanowiłem utworzyć temat poświęcony temu zagadnieniu.
Dodam od siebie na wstępie, że przetwornica służy w naszych tramwajach do obniżania napięcia sieciowego 600V do np. 40V w serii 105N. Związane jest to z tym, że prądu stałego jakimi zasilane są tramwaje nie można transformować (ze względu na brak zmienności pola magnetycznego), więc zamiast transformatorów należy stosować przetwornice. Przetwornice wirowe to nic innego jak w uproszczeniu silnik prądu stałego zasilający prądnicę również prądu stałego. Ta odmiana dzisiaj już mocno przestarzała nadal istnieje w wielu naszych wagonach wydając dobrze znany wszystkim dźwięk.
Przetwornica służy do zasilania w tramwaju obwodów sterujących, baterii akumulatorów (korzysta się z nich w czasie awarii) czy m.in. oświetlenia w stopiątkach (w 102Na oświetlenie jest zasilane bezpośrednio z sieci trakcyjnej). Przetwornica ma wentylatory, które chłodzą silnik przetwornicy, rozrusznik i silniki trakcyjne w wózkach.
Przetwornice statyczne zamiast silnika zasilanego napięciem trakcyjnym i napędzającego prądnicę mają już specjalny bezgłośny układ elektoniczny obniżający napięcie. Wentylatory napędzane silnikami asynchronicznymi służą przede wszystkim do chłodzenia silników trakcyjnych czy rozrusznika a wynika to z tego, że w stopiątkach silniki trakcyjne nie mają na wałach wentylatorów i muszą być chłodzone zewnętrznie. Przetwornice w innych wagonach z silnikami trakcyjnymi z własnym chłodzeniem nie muszą już posiadać takich wentylatorów. Mają ewentualnie "ciche" wentylatory chłodzące tylko samą
przetwornicę.
Zachęcam do zbierania informacji na ten temat i poszerzania wiedzy.
Tutaj znajduje się opis przetwornicy statycznej PES-2000/2/3.
Wagony posiadające przetwornice statyczne:
105N:
338 (1 szt.)
Liczba sztuk: 1
105Na:
250, 251, 254, 255, 257, 259, 264, 265, 267, 268, 269, 270, 271, 275, 282, 283, 285, 286 (18 szt.)
321, 340, 344, 354, 355, 370, 371, 379 (8 szt.)
415, 417, 419, 420, 425, 451, 456, 457, 458, 460, 461, 476, 487, 490, 492, 493, 495, 496 (18 szt.)
503, 506, 508, 509, 518, 521, 523, 524, 525, 527, 529, 530, 534, 535, 537, 540, 550, 551, 552, 553, 556, 557, 564, 565, 566, 573, 575, 583, 584, 587, 598, 599 (32 szt.)
600, 602, 603, 604, 607, 612, 620, 621, 623, 624, 625, 629, 630, 633, 634, 635, 636, 639, 644, 649, 650, 658, 673, 674, 679, 680, 687, 699 (28 szt.)
716, 730, 731, 734, 735, 743, 745, 746, 767, 773, 776, 788, 791 (13 szt.)
Liczba sztuk: 117
105NaD:
258 (1 szt.)
Liczba sztuk: 1
105N-2K:
374 (1 szt.)
614, 665, 669, 670, 677, 678, 693, 694 (8 szt.)
700, 722, 732, 733, 737, 740, 742, 759, 761, 762, 765, 766, 774, 775, 777, 778, 779, 782, 783, 784, 786, 790 (22 szt.)
Liczba sztuk: 31
105N-AC:
617, 627, 637, 642, 645, 646, 647, 651, 652, 653, 659, 660, 661, 663, 664, 667, 672, 675, 676, 681, 683, 684, 685, 688, 689, 691, 692, 695 (28 szt.)
701, 702, 703, 704, 705, 707, 708, 709, 710, 711, 713, 715, 717, 719, 725, 726, 728, 736, 744, 748, 749, 751, 752, 753, 754, 755, 757, 760, 768, 771, 781, 785 (32 szt.)
Liczba sztuk: 60
105ND-AC:
638, 648, 654, 682, 686 (5 szt.)
706, 712, 714, 720, 721, 727, 747, 756, 758, 772 (10 szt.)
Liczba sztuk: 15
111N:
341, 342, 360, 373, 406, 613 (6 szt.)
Liczba sztuk: 6
Łącznie liczba sztuk (przetwornice statyczne): 231
-------------------------------------------------------------------------------------
Wagony posiadające przetwornice wirowe:
105Na:
(0 szt.)
Liczba sztuk: 0
Łącznie liczba sztuk (przetwornice wirowe): 0
-------------------------------------------------------------------------------------
Wagony, które posiadały przez pewien czas przetwornice statyczne:
RK-2: 416, 680
ZUTiKT-2 (ob. ZUR): 370, 607
Dodam od siebie na wstępie, że przetwornica służy w naszych tramwajach do obniżania napięcia sieciowego 600V do np. 40V w serii 105N. Związane jest to z tym, że prądu stałego jakimi zasilane są tramwaje nie można transformować (ze względu na brak zmienności pola magnetycznego), więc zamiast transformatorów należy stosować przetwornice. Przetwornice wirowe to nic innego jak w uproszczeniu silnik prądu stałego zasilający prądnicę również prądu stałego. Ta odmiana dzisiaj już mocno przestarzała nadal istnieje w wielu naszych wagonach wydając dobrze znany wszystkim dźwięk.
Przetwornica służy do zasilania w tramwaju obwodów sterujących, baterii akumulatorów (korzysta się z nich w czasie awarii) czy m.in. oświetlenia w stopiątkach (w 102Na oświetlenie jest zasilane bezpośrednio z sieci trakcyjnej). Przetwornica ma wentylatory, które chłodzą silnik przetwornicy, rozrusznik i silniki trakcyjne w wózkach.
Przetwornice statyczne zamiast silnika zasilanego napięciem trakcyjnym i napędzającego prądnicę mają już specjalny bezgłośny układ elektoniczny obniżający napięcie. Wentylatory napędzane silnikami asynchronicznymi służą przede wszystkim do chłodzenia silników trakcyjnych czy rozrusznika a wynika to z tego, że w stopiątkach silniki trakcyjne nie mają na wałach wentylatorów i muszą być chłodzone zewnętrznie. Przetwornice w innych wagonach z silnikami trakcyjnymi z własnym chłodzeniem nie muszą już posiadać takich wentylatorów. Mają ewentualnie "ciche" wentylatory chłodzące tylko samą
przetwornicę.
Zachęcam do zbierania informacji na ten temat i poszerzania wiedzy.
Tutaj znajduje się opis przetwornicy statycznej PES-2000/2/3.
Wagony posiadające przetwornice statyczne:
105N:
338 (1 szt.)
Liczba sztuk: 1
105Na:
250, 251, 254, 255, 257, 259, 264, 265, 267, 268, 269, 270, 271, 275, 282, 283, 285, 286 (18 szt.)
321, 340, 344, 354, 355, 370, 371, 379 (8 szt.)
415, 417, 419, 420, 425, 451, 456, 457, 458, 460, 461, 476, 487, 490, 492, 493, 495, 496 (18 szt.)
503, 506, 508, 509, 518, 521, 523, 524, 525, 527, 529, 530, 534, 535, 537, 540, 550, 551, 552, 553, 556, 557, 564, 565, 566, 573, 575, 583, 584, 587, 598, 599 (32 szt.)
600, 602, 603, 604, 607, 612, 620, 621, 623, 624, 625, 629, 630, 633, 634, 635, 636, 639, 644, 649, 650, 658, 673, 674, 679, 680, 687, 699 (28 szt.)
716, 730, 731, 734, 735, 743, 745, 746, 767, 773, 776, 788, 791 (13 szt.)
Liczba sztuk: 117
105NaD:
258 (1 szt.)
Liczba sztuk: 1
105N-2K:
374 (1 szt.)
614, 665, 669, 670, 677, 678, 693, 694 (8 szt.)
700, 722, 732, 733, 737, 740, 742, 759, 761, 762, 765, 766, 774, 775, 777, 778, 779, 782, 783, 784, 786, 790 (22 szt.)
Liczba sztuk: 31
105N-AC:
617, 627, 637, 642, 645, 646, 647, 651, 652, 653, 659, 660, 661, 663, 664, 667, 672, 675, 676, 681, 683, 684, 685, 688, 689, 691, 692, 695 (28 szt.)
701, 702, 703, 704, 705, 707, 708, 709, 710, 711, 713, 715, 717, 719, 725, 726, 728, 736, 744, 748, 749, 751, 752, 753, 754, 755, 757, 760, 768, 771, 781, 785 (32 szt.)
Liczba sztuk: 60
105ND-AC:
638, 648, 654, 682, 686 (5 szt.)
706, 712, 714, 720, 721, 727, 747, 756, 758, 772 (10 szt.)
Liczba sztuk: 15
111N:
341, 342, 360, 373, 406, 613 (6 szt.)
Liczba sztuk: 6
Łącznie liczba sztuk (przetwornice statyczne): 231
-------------------------------------------------------------------------------------
Wagony posiadające przetwornice wirowe:
105Na:
(0 szt.)
Liczba sztuk: 0
Łącznie liczba sztuk (przetwornice wirowe): 0
-------------------------------------------------------------------------------------
Wagony, które posiadały przez pewien czas przetwornice statyczne:
RK-2: 416, 680
ZUTiKT-2 (ob. ZUR): 370, 607
Ostatnio zmieniony 16 lut 2016, 18:47 przez Peter, łącznie zmieniany 254 razy.
*SDIP (U.N.O.)
Kolejny będziński wóz dostał przetw. statyczną prawdop. po pozostałych z #665' i #761'.
Pierwszym był #540, którego przetwornica uległa zniszczeniu w czasie wypadku.
Teraz otrzymał ją #523.
W pierwszym poście można by też zrobić listę wagonów, które miały przetwornice statyczne, a zostały skreślone lub wysłane do modernizacji i podmienione.
Pierwszym był #540, którego przetwornica uległa zniszczeniu w czasie wypadku.
Teraz otrzymał ją #523.
W pierwszym poście można by też zrobić listę wagonów, które miały przetwornice statyczne, a zostały skreślone lub wysłane do modernizacji i podmienione.
Dopiero dzisiaj zwróciłem uwagę, że #601 również ma przetwornicę statyczną.
Pamiętam, że po remoncie w ZUR jej nie miał, a jak długo miał jeszcze wirową tego nie wiem...
Ciekawe tylko skąd pochodzi, bo z #665 i #761 (które powędrowały do modernizacji) przetwornice poszły do #540 i #523.
Jedyne co mi przychodzi do głowy to, że może być z #525, który podczas RK może dostać nową przetwornicę. Albo wyjętą ją z innego wozu.
Chociaż coś mi i tak nie pasuje w ilostanie, bo teraz w Będzinie jest odnotowanych 47 statycznych, a tyle właśnie powinno chyba być, bo są 2 stare, 6 z modernizacji (Łódź/Poznań), 12 z pierwszej dostawy, 27 (jeśli dobrze pamiętam) z drugiej i z tego co pamiętam jeszcze parę miesięcy temu wszystko się zgadzało, a teraz znowu się zgadza choć ma ją też #601...
Pamiętam, że po remoncie w ZUR jej nie miał, a jak długo miał jeszcze wirową tego nie wiem...
Ciekawe tylko skąd pochodzi, bo z #665 i #761 (które powędrowały do modernizacji) przetwornice poszły do #540 i #523.
Jedyne co mi przychodzi do głowy to, że może być z #525, który podczas RK może dostać nową przetwornicę. Albo wyjętą ją z innego wozu.
Chociaż coś mi i tak nie pasuje w ilostanie, bo teraz w Będzinie jest odnotowanych 47 statycznych, a tyle właśnie powinno chyba być, bo są 2 stare, 6 z modernizacji (Łódź/Poznań), 12 z pierwszej dostawy, 27 (jeśli dobrze pamiętam) z drugiej i z tego co pamiętam jeszcze parę miesięcy temu wszystko się zgadzało, a teraz znowu się zgadza choć ma ją też #601...
Wagony, które posiadają przetwornice wirnikowe w Gliwicach: 260-261 / 267 / 364-392 / 384-345 / 395-386 / 401-402 / 417-418 / 556-557 / 558-559 / 565 / 588-589 / 649-650 / 651-652 / 655-393.
Wagon 420 miał ostatnio problemy z przetwornicą statyczną i na początku lutego miał na jakiś czas wirnikową.
Ostatnio w e wtorek na pl Sikorskiego zdechł 374 - przetwornica, ale po kilku minutach udało się go uruchomić i zjechał na czerwono do Gliwic.
Wagon 420 miał ostatnio problemy z przetwornicą statyczną i na początku lutego miał na jakiś czas wirnikową.
Ostatnio w e wtorek na pl Sikorskiego zdechł 374 - przetwornica, ale po kilku minutach udało się go uruchomić i zjechał na czerwono do Gliwic.
Puschel
W BIP TŚ pojawiło się zamówienie na 8 sztuk przetwornic statycznych.
Termin realizacji to 31 lipca 2009 r.
http://bip.tram-silesia.pl/?id=przetarg ... /index.htm
Mają być dostarczane do Chorzowa, więc pewnie będą montowane podczas remontów.
Termin realizacji to 31 lipca 2009 r.
http://bip.tram-silesia.pl/?id=przetarg ... /index.htm
Mają być dostarczane do Chorzowa, więc pewnie będą montowane podczas remontów.
Oba wagony składu #264+265 mają wirowe przetwornice. Przynajmniej tak było wczoraj jak nim jechałem.
Przetwornica w #264 zwykle ledwie się obraca, ale na pewnych odcinkach sieci czasami się rozkręca. :eye:
Obrotami przetwornic można sterować i tak było przykładowo w składzie #268+269. Obroty przetwornic w wagonach tego składu były zredukowane do minimum, żeby pewnie ładować na jakimś poziomie akumulatory i zachować stabilne napięcie 40V przy zachowaniu minimum hałasu. Takie sterowanie zamontowano pewnie jeszcze w Krakowie. Po pewnym czasie jednak zaczęło to szaleć, co objawiało się pulsacyjnym przyspieszaniem i zwalnianiem przetwornicy w wagonie #268. W tej chwili już dwa wagony składu #268+269 są z przetwornicami pracującymi powiedzmy na normalnym słyszalnym poziomie.
Jak jeszcze robiłem nagranie w galerii dźwiękowej składu #268+269 to te przetwornice pracowały dość stabilnie na zwolnionych obrotach. Można posłuchać.
Przetwornica w #264 zwykle ledwie się obraca, ale na pewnych odcinkach sieci czasami się rozkręca. :eye:
Obrotami przetwornic można sterować i tak było przykładowo w składzie #268+269. Obroty przetwornic w wagonach tego składu były zredukowane do minimum, żeby pewnie ładować na jakimś poziomie akumulatory i zachować stabilne napięcie 40V przy zachowaniu minimum hałasu. Takie sterowanie zamontowano pewnie jeszcze w Krakowie. Po pewnym czasie jednak zaczęło to szaleć, co objawiało się pulsacyjnym przyspieszaniem i zwalnianiem przetwornicy w wagonie #268. W tej chwili już dwa wagony składu #268+269 są z przetwornicami pracującymi powiedzmy na normalnym słyszalnym poziomie.
Jak jeszcze robiłem nagranie w galerii dźwiękowej składu #268+269 to te przetwornice pracowały dość stabilnie na zwolnionych obrotach. Można posłuchać.
*SDIP (U.N.O.)
No to ja jeszcze dodam, że swój post co prawda napisałem 13 marca, ale był to wniosek po jeździe wykonanej 11 marca, czyli dzień przed Tobą. A wniosek jest taki - skoro przetwornica jest zupełnie cicha (nie wiruje), to musi być statyczna.Peter pisze:OK, ale dnia 12 marca miał wirowe. Mam 100% pewności.
Niekoniecznie właśnie Wystarczy posłuchać nagrania #268+269.ff pisze:A wniosek jest taki - skoro przetwornica jest zupełnie cicha (nie wiruje), to musi być statyczna.
Mam również nowe nagranie i słychać zupełnie coś innego.
EDIT
Dokładnie ten sam wagon #268
#268_2008.04.30
Podobnie "dziwnym" składem jest #270+271.
Poniżej w załączniku niedawne nagranie #268.
EDIT 2009.03.23
Dzisiaj akurat trafiłem rano na #264+265 i potwierdziło się, że obie przetwornice są wirowe. W tym celu dodałem załączniki z dzisiejszych nagrań żeby nie być gołosłownym :mruga:
Wobec tego wykreślam ten skład z listy.
Info dla lukiego: #284 niestety póki co nie ma statyka
- Załączniki
-
- #264_2009.03.23.wav
- (546.51 KiB) Pobrany 242 razy
-
- #265_2009.03.23.wav
- (224.88 KiB) Pobrany 253 razy
-
- #268_2009.03.14.wav
- (589.18 KiB) Pobrany 231 razy
*SDIP (U.N.O.)
Ładnie pracująca przetwornica w wagonie #334, oddająca swoje wiatry do przestrzeni pasażerskiej, w załączniku do pobrania w wersji *.mpg .
- Załączniki
-
- Wideo000.mpg
- (1.63 MiB) Pobrany 252 razy
Szczerze mówiąc teraz jak około połowa stopiątek ma przetwornice statyczne to wirowe wydają się strasznie głośne, szczególnie jak się jedzie w prawie pustym wagonie.
Co do ciekawszych "zjawisk" czasami gdy jest bardzo mokra podłoga, to na krawędziach klapy z rozrusznika widać jak tworzą się i pękają bąbelki w wyniku tłoczonego chłodzącego powietrza z przetwornicy.
EDIT 22.05.2009
Dopisuję żelazka #669 i #670 oraz #774.
Co do ciekawszych "zjawisk" czasami gdy jest bardzo mokra podłoga, to na krawędziach klapy z rozrusznika widać jak tworzą się i pękają bąbelki w wyniku tłoczonego chłodzącego powietrza z przetwornicy.
EDIT 22.05.2009
Dopisuję żelazka #669 i #670 oraz #774.
*SDIP (U.N.O.)
Poniżej zamieszczam plik *.wav z nagraniem wycia przetwornicy wagonu #518. Wcześniej takich głosów nie słyszałem ;p
- Załączniki
-
- Nagranie000.wav
- (320.04 KiB) Pobrany 248 razy
No rzeczywiście nieciekawie w tym #518, tak jakby coś się działo z łożyskami silnika wentylatora.
Za to w wagonach #654, #711 przetwornice mają charakterystyczne oscylacje
EDIT Nie Cze 21, 2009 14:34
Przetwornicę statyczną dostał wagon #607
EDIT Pon Lip 13, 2009 17:05
Skład #482+483 jako pierwszy ze składów 105N otrzymał przetwornice statyczne.
Zregenerowano ponadto wózki i odświeżono nieco wnętrze
EDIT Pon Lip 20, 2009 8:30
Chyba można dopisać #636+635 po RK
EDIT Wt Wrz 15, 2009 21:41
Dopisuję ZURKA #699
EDIT Czw Wrz 17, 2009 17:19
Mam podejrzenia, że #354+355 dostał przetwornice statyczne, ale to jest jeszcze do sprawdzenia
EDIT Pon Paź 12, 2009 17:48
Podejrzenia co do #354+355 się potwierdziły, więc uzupełniam
EDIT Śr Gru 02, 2009 22:06
Dodaję wagon #687.
Za to w wagonach #654, #711 przetwornice mają charakterystyczne oscylacje
EDIT Nie Cze 21, 2009 14:34
Przetwornicę statyczną dostał wagon #607
EDIT Pon Lip 13, 2009 17:05
Skład #482+483 jako pierwszy ze składów 105N otrzymał przetwornice statyczne.
Zregenerowano ponadto wózki i odświeżono nieco wnętrze
EDIT Pon Lip 20, 2009 8:30
Chyba można dopisać #636+635 po RK
EDIT Wt Wrz 15, 2009 21:41
Dopisuję ZURKA #699
EDIT Czw Wrz 17, 2009 17:19
Mam podejrzenia, że #354+355 dostał przetwornice statyczne, ale to jest jeszcze do sprawdzenia
EDIT Pon Paź 12, 2009 17:48
Podejrzenia co do #354+355 się potwierdziły, więc uzupełniam
EDIT Śr Gru 02, 2009 22:06
Dodaję wagon #687.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Peter, łącznie zmieniany 4 razy.
*SDIP (U.N.O.)
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Zaktualizowałem dział dotyczący rodzajów przetwornic.
Usunąłem podział na zajezdnie, bo od tego jest inny temat i wprowadziłem podział na typy wozów wraz z uporządkowaniem numeracyjnym. Każda setka jest osobno zliczana, żeby nie trzeba było wszystkiego liczyć naraz za każdym razem.
Nowością w dziale jest spis wagonów z przetwornicami wirowymi. :chytry:
Do grona wagonów z przetwornicami statycznymi ostatnio dołączył #598.
Do sprawdzenia jest #328.
Wagony #526 i #601 nie są już wliczone.
Usunąłem podział na zajezdnie, bo od tego jest inny temat i wprowadziłem podział na typy wozów wraz z uporządkowaniem numeracyjnym. Każda setka jest osobno zliczana, żeby nie trzeba było wszystkiego liczyć naraz za każdym razem.
Nowością w dziale jest spis wagonów z przetwornicami wirowymi. :chytry:
Do grona wagonów z przetwornicami statycznymi ostatnio dołączył #598.
Do sprawdzenia jest #328.
Wagony #526 i #601 nie są już wliczone.
*SDIP (U.N.O.)
Wagon #286 przed rejestracją również otrzymał przetwornicę statyczną. Podobnie będzie we wszystkich wagonach z R1 które nie będą modernizowane w ramach programu unijnego, a posiadają przetwornice wirowe. Wymiany będą odbywały sie sukcesywnie wraz z "odświeżaniem" wagonów przed rejestracją.Peter pisze:Do grona wagonów z przetwornicami statycznymi ostatnio dołączył #598.
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.
-
- Posty: 410
- Rejestracja: 27 sty 2009, 13:31
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- grillmaster
- Posty: 1204
- Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
- Lokalizacja: Katowice
Przekładam w takim razie #583+584 do wirowych, bo widocznie mu zdemontowali te stare statyczne przetwornice.
#328 jak niedawno blisko mnie przejeżdżał, to coś za cicho było, stąd moje podejrzenia. Skoro jednak grillmaster potwierdza, to daję #328 do statycznych.
#328 jak niedawno blisko mnie przejeżdżał, to coś za cicho było, stąd moje podejrzenia. Skoro jednak grillmaster potwierdza, to daję #328 do statycznych.
Wagony posiadające przetwornice statyczne:
105N:
338 (1 szt.)
Liczba sztuk: 1
105Na:
250, 251, 254, 255, 256, 259, 262, 266, 267, 282 (10 szt.)
316, 329, 354, 355 (4 szt.)
417, 419, 420, 425, 450, 451, 456, 457, 458, 460, 461, 472, 476, 477, 487, 490, 495, 496 (18 szt.)
503, 506, 508, 509, 511, 513, 517, 518, 521, 523, 524, 525, 527, 529, 530, 532, 534, 535, 537, 540, 550, 551, 552, 553, 564, 565, 566, 567, 573, 575, 583, 584, 587, 595, 598 (35 szt.)
602, 607, 612, 617, 620, 621, 622, 625, 635, 636, 639, 642, 653, 654, 658, 673, 674, 675, 676, 679, 680, 681, 682, 683, 684, 685, 686, 687, 689, 691, 692, 699 (32 szt.)
702, 703, 704, 705, 706, 707, 708, 709, 710, 711, 712, 713, 714, 715, 716, 717, 719, 720, 721, 726, 727, 728, 730, 731, 734, 735, 743, 745, 746, 747, 749, 757, 758, 760, 767, 768, 771, 772, 776, 781, 788, 791 (42 szt.)
Liczba sztuk: 141
105N-2K:
347, 374 (2 szt.)
614, 665, 669, 670, 677, 678, 693, 694 (8 szt.)
700, 718, 722, 732, 733, 737, 740, 742, 759, 761, 762, 765, 766, 774, 775, 777, 778, 779, 782, 783, 784, 786, 790 (23 szt.)
Liczba sztuk: 33
105N-AC:
627, 645, 646, 659, 660, 667 (6 szt.)
701, 744, 748, 753, 754, 785 (6 szt.)
Liczba sztuk: 12
111N:
341, 342, 360, 373, 406, 613 (6 szt.)
Liczba sztuk: 6
Łącznie liczba sztuk (przetwornice statyczne): 193
-------------------------------------------------------------------------
Wagony posiadające przetwornice wirowe:
105N:
416, 464, 465, 470, 471, 478, 488 (7 szt.)
548 (1 szt.)
Liczba sztuk: 8
105Na:
257, 260, 261, 264, 265, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 277, 279, 280, 283, 284, 285, 286 (20 szt.)
321, 328, 340, 344, 364, 370, 371, 379, 382, 386, 392, 395 (12 szt.)
415, 440, 446, 492, 493 (5 szt.)
556, 557, 558, 559, 561, 577, 578, 579, 590, 591, 599 (11 szt.)
600, 603, 604, 610, 623, 624, 629, 630, 631, 632, 633, 634, 637, 638, 644, 647, 648, 649, 650, 651, 652, 661, 663, 664, 672, 688, 695 (27 szt.)
725, 736, 751, 752, 755, 756, 773 (7 szt. )
Liczba sztuk: 82
105NaD:
258 (1szt.)
Liczba sztuk: 1
Łącznie liczba sztuk (przetwornice wirowe): 91
Ostatnio zmieniony 16 sty 2016, 22:15 przez Peter, łącznie zmieniany 1 raz.
*SDIP (U.N.O.)
328, 583+584, 604+603 są już z przetwornicami statycznymi. Jeśli chodzi o 583+584 na początku miał przetwornice statyczne z ADTRANSU, obecnie z ENIKI
Ostatnio zmieniony 06 kwie 2013, 17:46 przez polaraxa, łącznie zmieniany 1 raz.
Od podziału wozów na zajezdnie rzeczywiście jest inny temat, ale przyjęło się, że w prawie każdym spisie dzielimy wozy na zajezdni, bo jest to najistotniejsze kryterium podziału. Dużo łatwiej wtedy zobaczyć ile wozów w jakiej zajezdni ma jeszcze stare przetwornice. Łatwiej też znaleźć i edytować konkretną informację.Peter pisze:Zaktualizowałem dział dotyczący rodzajów przetwornic.
Usunąłem podział na zajezdnie, bo od tego jest inny temat i wprowadziłem podział na typy wozów wraz z uporządkowaniem numeracyjnym. Każda setka jest osobno zliczana, żeby nie trzeba było wszystkiego liczyć naraz za każdym razem.
Dobry pomysł z różnieniem na typy. Jednak zniesienie podziału na zajezdnie, jak dla mnie, jest drobnym utrudnieniem w poszukiwaniu informacji.
W praktyce spis wg zajezdni nie był tutaj i tak aktualizowany.DW pisze:Od podziału wozów na zajezdnie rzeczywiście jest inny temat, ale przyjęło się, że w prawie każdym spisie dzielimy wozy na zajezdni, bo jest to najistotniejsze kryterium podziału. Dużo łatwiej wtedy zobaczyć ile wozów w jakiej zajezdni ma jeszcze stare przetwornice. Łatwiej też znaleźć i edytować konkretną informację.Peter pisze:Zaktualizowałem dział dotyczący rodzajów przetwornic.
Usunąłem podział na zajezdnie, bo od tego jest inny temat i wprowadziłem podział na typy wozów wraz z uporządkowaniem numeracyjnym. Każda setka jest osobno zliczana, żeby nie trzeba było wszystkiego liczyć naraz za każdym razem.
Dobry pomysł z różnieniem na typy. Jednak zniesienie podziału na zajezdnie, jak dla mnie, jest drobnym utrudnieniem w poszukiwaniu informacji.
Przenoszę #683 i #642 do typu 105N-AC.
*SDIP (U.N.O.)
340 został wyposażony w przetwornice statyczną a w 284 jest obecnie montowana. Do HF należało by już dopisac 702, 749 oraz 689, 691, 675 i 676 które już są w modernizacji oraz 728 i 768 które tak nieudolnie modernizuje ZUR.
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2013, 20:09 przez polaraxa, łącznie zmieniany 1 raz.
Może i masz rację Zacząłem się już przyzwyczajać do spisu w nowej formie.Peter pisze:W praktyce spis wg zajezdni nie był tutaj i tak aktualizowany.
Dzięki za info Co do modernizowanych obecnie wozów wstrzymamy się z ich wpisaniem choć do zakończenia ich remontów.polaraxa pisze:340 został wyposażony w przetwornice statyczną a w 284 jest obecnie montowana. Do HF należało by już dopisac 702, 749 oraz 689, 691, 675 i 676 które już są w modernizacji oraz 728 i 768 które tak nieudolnie modernizuje ZUR.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Doczepa bez kabiny to doczepa czynna.polaraxa pisze:#590 został wyposażony w przetwornice statyczną oraz tablice elektroniczne dziś odbył się także odbiór zmodernizowanego składu #637+#638[doczepa bierna-bez kabiny]
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Owszem, ale niejako przy okazji rozbebeszania wagonu kładzie się też okablowanie do wyświetlaczy.adam86 pisze:Wyświetlacze nie mają nic do ŚKUPu przecież. Kasowniki są montowane przez wykonawcę ŚKUP.polaraxa pisze:Komplet tablic R&G otrzymał również #767 przy okazji montowania SKUP
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
A skąd te wyświetlacze R&G? Szukałem w zamówieniach TŚ i przetargu nie znalazłem.
Ostatnio zmieniony 08 lip 2013, 14:45 przez KZKGaPowicz, łącznie zmieniany 1 raz.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Z wagonów, które trafiły do modernizacji. Zanim wywożą je do Poznania/Łodzi/Chorzowa zajezdnie demontują przydatne części, które potem trafiają do innych wozów (m.in. pantografy, przetwornice, wyświetlacze, szyby i wiele innych).KZKGaPowicz pisze:Skąd te wyświetlacze R&G? Szukałem w zamówieniach TŚ i przetargu nie znalazłem.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Nie wiedziałem, że te stare matrycowe są z R&G. Myślałem, że jakieś diodowe.DW pisze:Z wagonów, które trafiły do modernizacji. Zanim wywożą je do Poznania/Łodzi/Chorzowa zajezdnie demontują przydatne części, które potem trafiają do innych wozów (m.in. pantografy, przetwornice, wyświetlacze, szyby i wiele innych).KZKGaPowicz pisze:Skąd te wyświetlacze R&G? Szukałem w zamówieniach TŚ i przetargu nie znalazłem.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
#591 w związku z przenumerowaniem ma przetwornice statyczną.
2013-07-28, 14:46
#262 -skasowany a jest w wykazie #591 jest w spisie przetwornic wirowych i statycznych
2013-07-30, 19:35
W #268+269 rozpoczęto montaż przetwornic statycznych
2013-07-28, 14:46
#262 -skasowany a jest w wykazie #591 jest w spisie przetwornic wirowych i statycznych
2013-07-30, 19:35
W #268+269 rozpoczęto montaż przetwornic statycznych
Ostatnio zmieniony 30 lip 2013, 22:20 przez polaraxa, łącznie zmieniany 3 razy.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
#268+269 też już ma przetwornice statyczne. Dopisuję do Moderusów #781+747.
EDIT 2013.09.10
Dopisuję również do Moderusów #663 i #664.
EDIT 2013.10.20
#681+682, #685+686 i #711+712 przesuwam do Moderusów. Dodaję #725 oraz #736 do przetwornic statycznych.
EDIT 2013.12.08
Do Moderusów dodaję #672, #688, #719+720 i #760.
EDIT 2014.01.01
Do Moderusów przeniosłem #713+714.
EDIT 2013.09.10
Dopisuję również do Moderusów #663 i #664.
EDIT 2013.10.20
#681+682, #685+686 i #711+712 przesuwam do Moderusów. Dodaję #725 oraz #736 do przetwornic statycznych.
EDIT 2013.12.08
Do Moderusów dodaję #672, #688, #719+720 i #760.
EDIT 2014.01.01
Do Moderusów przeniosłem #713+714.
*SDIP (U.N.O.)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości