Przetwornice w wagonach tramwajowych serii 105N

Wszystko o sprawach technicznych dotyczących tramwajów i infrastruktury.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Przetwornice w wagonach tramwajowych serii 105N

#251 Post autor: Peter » 26 lis 2006, 11:12

Coraz powszechniejsze staje się stosowanie przetwornic statycznych w wagonach szczególnie rodziny 105N, które zastępują wirowe przetwornice PTA-44, więc postanowiłem utworzyć temat poświęcony temu zagadnieniu.

Dodam od siebie na wstępie, że przetwornica służy w naszych tramwajach do obniżania napięcia sieciowego 600V do np. 40V w serii 105N. Związane jest to z tym, że prądu stałego jakimi zasilane są tramwaje nie można transformować (ze względu na brak zmienności pola magnetycznego), więc zamiast transformatorów należy stosować przetwornice. Przetwornice wirowe to nic innego jak w uproszczeniu silnik prądu stałego zasilający prądnicę również prądu stałego. Ta odmiana dzisiaj już mocno przestarzała nadal istnieje w wielu naszych wagonach wydając dobrze znany wszystkim dźwięk. :wink:
Przetwornica służy do zasilania w tramwaju obwodów sterujących, baterii akumulatorów (korzysta się z nich w czasie awarii) czy m.in. oświetlenia w stopiątkach (w 102Na oświetlenie jest zasilane bezpośrednio z sieci trakcyjnej). Przetwornica ma wentylatory, które chłodzą silnik przetwornicy, rozrusznik i silniki trakcyjne w wózkach.
Przetwornice statyczne zamiast silnika zasilanego napięciem trakcyjnym i napędzającego prądnicę mają już specjalny bezgłośny układ elektoniczny obniżający napięcie. Wentylatory napędzane silnikami asynchronicznymi służą przede wszystkim do chłodzenia silników trakcyjnych czy rozrusznika a wynika to z tego, że w stopiątkach silniki trakcyjne nie mają na wałach wentylatorów i muszą być chłodzone zewnętrznie. Przetwornice w innych wagonach z silnikami trakcyjnymi z własnym chłodzeniem nie muszą już posiadać takich wentylatorów. Mają ewentualnie "ciche" wentylatory chłodzące tylko samą
przetwornicę.

Zachęcam do zbierania informacji na ten temat i poszerzania wiedzy. :wink:

Tutaj znajduje się opis przetwornicy statycznej PES-2000/2/3.

Wagony posiadające przetwornice statyczne:


105N:
338 (1 szt.)
Liczba sztuk: 1

105Na:
250, 251, 254, 255, 257, 259, 264, 265, 267, 268, 269, 270, 271, 275, 282, 283, 285, 286 (18 szt.)
321, 340, 344, 354, 355, 370, 371, 379 (8 szt.)
415, 417, 419, 420, 425, 451, 456, 457, 458, 460, 461, 476, 487, 490, 492, 493, 495, 496 (18 szt.)
503, 506, 508, 509, 518, 521, 523, 524, 525, 527, 529, 530, 534, 535, 537, 540, 550, 551, 552, 553, 556, 557, 564, 565, 566, 573, 575, 583, 584, 587, 598, 599 (32 szt.)
600, 602, 603, 604, 607, 612, 620, 621, 623, 624, 625, 629, 630, 633, 634, 635, 636, 639, 644, 649, 650, 658, 673, 674, 679, 680, 687, 699 (28 szt.)
716, 730, 731, 734, 735, 743, 745, 746, 767, 773, 776, 788, 791 (13 szt.)
Liczba sztuk: 117

105NaD:
258 (1 szt.)
Liczba sztuk: 1

105N-2K:
374 (1 szt.)
614, 665, 669, 670, 677, 678, 693, 694 (8 szt.)
700, 722, 732, 733, 737, 740, 742, 759, 761, 762, 765, 766, 774, 775, 777, 778, 779, 782, 783, 784, 786, 790 (22 szt.)
Liczba sztuk: 31

105N-AC:
617, 627, 637, 642, 645, 646, 647, 651, 652, 653, 659, 660, 661, 663, 664, 667, 672, 675, 676, 681, 683, 684, 685, 688, 689, 691, 692, 695 (28 szt.)
701, 702, 703, 704, 705, 707, 708, 709, 710, 711, 713, 715, 717, 719, 725, 726, 728, 736, 744, 748, 749, 751, 752, 753, 754, 755, 757, 760, 768, 771, 781, 785 (32 szt.)
Liczba sztuk: 60

105ND-AC:
638, 648, 654, 682, 686 (5 szt.)
706, 712, 714, 720, 721, 727, 747, 756, 758, 772 (10 szt.)
Liczba sztuk: 15

111N:
341, 342, 360, 373, 406, 613 (6 szt.)
Liczba sztuk: 6

Łącznie liczba sztuk (przetwornice statyczne): 231

-------------------------------------------------------------------------------------

Wagony posiadające przetwornice wirowe:

105Na:
(0 szt.)
Liczba sztuk: 0

Łącznie liczba sztuk (przetwornice wirowe): 0

-------------------------------------------------------------------------------------
Wagony, które posiadały przez pewien czas przetwornice statyczne:
RK-2: 416, 680
ZUTiKT-2 (ob. ZUR): 370, 607
Ostatnio zmieniony 16 lut 2016, 18:47 przez Peter, łącznie zmieniany 254 razy.
*SDIP (U.N.O.)

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#252 Post autor: DW » 04 lut 2009, 17:29

Kolejny będziński wóz dostał przetw. statyczną prawdop. po pozostałych z #665' i #761'.
Pierwszym był #540, którego przetwornica uległa zniszczeniu w czasie wypadku.
Teraz otrzymał ją #523.

W pierwszym poście można by też zrobić listę wagonów, które miały przetwornice statyczne, a zostały skreślone lub wysłane do modernizacji i podmienione.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#253 Post autor: Peter » 10 lut 2009, 08:14

Skład #583+584 otrzymał przetwornice statyczne starszego typu. Prawdopodobnie są one w spadku po #783+784, który jak wiemy już jest po modernizacji w Łodzi.
*SDIP (U.N.O.)

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#254 Post autor: DW » 11 lut 2009, 22:20

Dopiero dzisiaj zwróciłem uwagę, że #601 również ma przetwornicę statyczną.
Pamiętam, że po remoncie w ZUR jej nie miał, a jak długo miał jeszcze wirową tego nie wiem...
Ciekawe tylko skąd pochodzi, bo z #665 i #761 (które powędrowały do modernizacji) przetwornice poszły do #540 i #523.
Jedyne co mi przychodzi do głowy to, że może być z #525, który podczas RK może dostać nową przetwornicę. Albo wyjętą ją z innego wozu.

Chociaż coś mi i tak nie pasuje w ilostanie, bo teraz w Będzinie jest odnotowanych 47 statycznych, a tyle właśnie powinno chyba być, bo są 2 stare, 6 z modernizacji (Łódź/Poznań), 12 z pierwszej dostawy, 27 (jeśli dobrze pamiętam) z drugiej i z tego co pamiętam jeszcze parę miesięcy temu wszystko się zgadzało, a teraz znowu się zgadza choć ma ją też #601...

puschel
Posty: 420
Rejestracja: 26 sty 2009, 01:02
Lokalizacja: Zabrze - Mikulczyce

#255 Post autor: puschel » 13 lut 2009, 20:33

Wagony, które posiadają przetwornice wirnikowe w Gliwicach: 260-261 / 267 / 364-392 / 384-345 / 395-386 / 401-402 / 417-418 / 556-557 / 558-559 / 565 / 588-589 / 649-650 / 651-652 / 655-393.
Wagon 420 miał ostatnio problemy z przetwornicą statyczną i na początku lutego miał na jakiś czas wirnikową.
Ostatnio w e wtorek na pl Sikorskiego zdechł 374 - przetwornica, ale po kilku minutach udało się go uruchomić i zjechał na czerwono do Gliwic.
Puschel

puschel
Posty: 420
Rejestracja: 26 sty 2009, 01:02
Lokalizacja: Zabrze - Mikulczyce

#256 Post autor: puschel » 13 lut 2009, 20:35

A jeszcze zapomniałem o 379-415
Puschel

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#257 Post autor: DW » 25 lut 2009, 18:10

W BIP TŚ pojawiło się zamówienie na 8 sztuk przetwornic statycznych.
Termin realizacji to 31 lipca 2009 r.
:arrow: http://bip.tram-silesia.pl/?id=przetarg ... /index.htm

Mają być dostarczane do Chorzowa, więc pewnie będą montowane podczas remontów.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#258 Post autor: Boguś » 25 lut 2009, 20:52

Peter pisze:Drugi wagon składu #262+282 też otrzymał przetwornicę statyczną. Dzisiaj to sprawdziłem.
Bardzo prawdopodobne, że ta przetwornica pochodzi od wagonu #770.

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#259 Post autor: ff » 13 mar 2009, 22:18

Przetwornice statyczne ma też skład 264+265, a przynajmniej pierwszy wagon.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#260 Post autor: Peter » 13 mar 2009, 23:11

Oba wagony składu #264+265 mają wirowe przetwornice. Przynajmniej tak było wczoraj jak nim jechałem.
Przetwornica w #264 zwykle ledwie się obraca, ale na pewnych odcinkach sieci czasami się rozkręca. :eye:

Obrotami przetwornic można sterować i tak było przykładowo w składzie #268+269. Obroty przetwornic w wagonach tego składu były zredukowane do minimum, żeby pewnie ładować na jakimś poziomie akumulatory i zachować stabilne napięcie 40V przy zachowaniu minimum hałasu. Takie sterowanie zamontowano pewnie jeszcze w Krakowie. Po pewnym czasie jednak zaczęło to szaleć, co objawiało się pulsacyjnym przyspieszaniem i zwalnianiem przetwornicy w wagonie #268. W tej chwili już dwa wagony składu #268+269 są z przetwornicami pracującymi powiedzmy na normalnym słyszalnym poziomie. ;-)
Jak jeszcze robiłem nagranie w galerii dźwiękowej składu #268+269 to te przetwornice pracowały dość stabilnie na zwolnionych obrotach. Można posłuchać. :-)
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#261 Post autor: Boguś » 20 mar 2009, 20:06

Peter pisze:Oba wagony składu #264+265 mają wirowe przetwornice. Przynajmniej tak było wczoraj jak nim jechałem.
#264+265 ma przetwornice statyczne. Można dopisać.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#262 Post autor: Peter » 20 mar 2009, 20:32

OK, ale dnia 12 marca miał wirowe. Mam 100% pewności.
*SDIP (U.N.O.)

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#263 Post autor: ff » 20 mar 2009, 20:35

Peter pisze:OK, ale dnia 12 marca miał wirowe. Mam 100% pewności.
No to ja jeszcze dodam, że swój post co prawda napisałem 13 marca, ale był to wniosek po jeździe wykonanej 11 marca, czyli dzień przed Tobą. A wniosek jest taki - skoro przetwornica jest zupełnie cicha (nie wiruje), to musi być statyczna.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#264 Post autor: Peter » 20 mar 2009, 20:38

ff pisze:A wniosek jest taki - skoro przetwornica jest zupełnie cicha (nie wiruje), to musi być statyczna.
Niekoniecznie właśnie :-) Wystarczy posłuchać nagrania #268+269.
Mam również nowe nagranie i słychać zupełnie coś innego.

EDIT
Dokładnie ten sam wagon #268 :)

#268_2008.04.30


Podobnie "dziwnym" składem jest #270+271.

Poniżej w załączniku niedawne nagranie #268.

EDIT 2009.03.23
Dzisiaj akurat trafiłem rano na #264+265 i potwierdziło się, że obie przetwornice są wirowe. W tym celu dodałem załączniki z dzisiejszych nagrań żeby nie być gołosłownym :mruga:
Wobec tego wykreślam ten skład z listy.

Info dla lukiego: #284 niestety póki co nie ma statyka ;-)
Załączniki
#264_2009.03.23.wav
(546.51 KiB) Pobrany 242 razy
#265_2009.03.23.wav
(224.88 KiB) Pobrany 253 razy
#268_2009.03.14.wav
(589.18 KiB) Pobrany 231 razy
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Kuba
Posty: 743
Rejestracja: 22 kwie 2008, 10:52
Lokalizacja: Będzin/Mierzęcice

#265 Post autor: Kuba » 31 mar 2009, 18:05

Ładnie pracująca przetwornica w wagonie #334, oddająca swoje wiatry do przestrzeni pasażerskiej, w załączniku do pobrania w wersji *.mpg :).
Załączniki
Wideo000.mpg
(1.63 MiB) Pobrany 252 razy
"Idę do roboty na zajezdnię, będę zmieniał opony w tramwajach!"
http://mierzecice.myminicity.com/

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#266 Post autor: Peter » 07 kwie 2009, 22:53

Szczerze mówiąc teraz jak około połowa stopiątek ma przetwornice statyczne to wirowe wydają się strasznie głośne, szczególnie jak się jedzie w prawie pustym wagonie. :twisted:

Co do ciekawszych "zjawisk" czasami gdy jest bardzo mokra podłoga, to na krawędziach klapy z rozrusznika widać jak tworzą się i pękają bąbelki w wyniku tłoczonego chłodzącego powietrza z przetwornicy.

EDIT 22.05.2009

Dopisuję żelazka #669 i #670 oraz #774.
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Kuba
Posty: 743
Rejestracja: 22 kwie 2008, 10:52
Lokalizacja: Będzin/Mierzęcice

#267 Post autor: Kuba » 17 cze 2009, 15:08

Poniżej zamieszczam plik *.wav z nagraniem wycia przetwornicy wagonu #518. Wcześniej takich głosów nie słyszałem ;p
Załączniki
Nagranie000.wav
(320.04 KiB) Pobrany 248 razy
"Idę do roboty na zajezdnię, będę zmieniał opony w tramwajach!"
http://mierzecice.myminicity.com/

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#268 Post autor: Peter » 17 cze 2009, 15:56

No rzeczywiście nieciekawie w tym #518, tak jakby coś się działo z łożyskami silnika wentylatora.
Za to w wagonach #654, #711 przetwornice mają charakterystyczne oscylacje :)

EDIT Nie Cze 21, 2009 14:34
Przetwornicę statyczną dostał wagon #607 :)

EDIT Pon Lip 13, 2009 17:05
Skład #482+483 jako pierwszy ze składów 105N otrzymał przetwornice statyczne.
Zregenerowano ponadto wózki i odświeżono nieco wnętrze :)

EDIT Pon Lip 20, 2009 8:30
Chyba można dopisać #636+635 po RK ;-)

EDIT Wt Wrz 15, 2009 21:41
Dopisuję ZURKA #699 :)

EDIT Czw Wrz 17, 2009 17:19
Mam podejrzenia, że #354+355 dostał przetwornice statyczne, ale to jest jeszcze do sprawdzenia ;-)

EDIT Pon Paź 12, 2009 17:48
Podejrzenia co do #354+355 się potwierdziły, więc uzupełniam ;-)

EDIT Śr Gru 02, 2009 22:06
Dodaję wagon #687.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Peter, łącznie zmieniany 4 razy.
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#269 Post autor: Boguś » 27 sie 2010, 12:49

Odkurzyłem nieco temat.

Wagony #255 i #417 otrzymały przetwornice statyczne.

EDIT 2.09.
Dopisałem #256, o którym już wspomniał Przemek.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#270 Post autor: Peter » 22 wrz 2010, 18:54

Przetwornice statyczne mają również gliwickie wagony #267 i #341+342.
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#271 Post autor: Boguś » 27 wrz 2010, 20:38

Przetwornice statyczne mają zurki #550 i #551.

Czy wagon +565 posiada przetwornicę statyczną?

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#272 Post autor: rafalurbino18 » 28 wrz 2010, 06:40

Boguś pisze:Czy wagon +565 posiada przetwornicę statyczną?
Wydaje mi się, że nie. Jeszcze to sprawdzę ;)

Edycja 8 października
Jak się okazało, wagon +565 jednak ma przetwornicę statyczną ;) Dopisuję więc do listy. Przy okazji poprawiłem ogólną liczbę wagonów.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#273 Post autor: Peter » 28 lis 2010, 10:00

Dopisuję #259.

EDIT 06.03.2011

Dopisuję wagon #254.
*SDIP (U.N.O.)

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#274 Post autor: DW » 06 mar 2011, 16:09

Zauważyłem, że na liście nie ma wagonu #678, który przetwornice statyczną otrzymał najpóźniej w czasie ostatnich prac w ZUR (rok temu), lecz możliwe, że stało się to już wcześniej.

DOPISANE (24.03, 22:00):
Dopisałem też będziński #602, który przetw. statyczną dostał w czasie RK (w 2009 r.).

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#275 Post autor: Boguś » 15 maja 2011, 21:14

Przetwornice statyczne otrzymał skład zurków #680+679.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#276 Post autor: Peter » 01 gru 2012, 17:47

#573 dołączył do grona wagonów z przetwornicami statycznymi. :)
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#277 Post autor: Peter » 10 mar 2013, 13:51

Zaktualizowałem dział dotyczący rodzajów przetwornic.

Usunąłem podział na zajezdnie, bo od tego jest inny temat i wprowadziłem podział na typy wozów wraz z uporządkowaniem numeracyjnym. Każda setka jest osobno zliczana, żeby nie trzeba było wszystkiego liczyć naraz za każdym razem.

Nowością w dziale jest spis wagonów z przetwornicami wirowymi. :chytry:


Do grona wagonów z przetwornicami statycznymi ostatnio dołączył #598. :)

Do sprawdzenia jest #328.

Wagony #526 i #601 nie są już wliczone.
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Iwo
Posty: 409
Rejestracja: 03 gru 2010, 21:14
Lokalizacja: Będzin

#278 Post autor: Iwo » 10 mar 2013, 17:54

Peter pisze:Do grona wagonów z przetwornicami statycznymi ostatnio dołączył #598. :)
Wagon #286 przed rejestracją również otrzymał przetwornicę statyczną. Podobnie będzie we wszystkich wagonach z R1 które nie będą modernizowane w ramach programu unijnego, a posiadają przetwornice wirowe. Wymiany będą odbywały sie sukcesywnie wraz z "odświeżaniem" wagonów przed rejestracją.
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.

Awatar użytkownika
Przemek
Posty: 456
Rejestracja: 10 sty 2010, 15:40
Lokalizacja: Budapest

#279 Post autor: Przemek » 10 mar 2013, 19:50

#328 ma wirowe, #583+584 również.

Dawid71552
Posty: 410
Rejestracja: 27 sty 2009, 13:31
Lokalizacja: Ruda Śląska

#280 Post autor: Dawid71552 » 10 mar 2013, 20:13

Wydaje mi się, że wagon #773 ma statyczną ale nie jestem pewnym.

Awatar użytkownika
grillmaster
Posty: 1204
Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
Lokalizacja: Katowice

#281 Post autor: grillmaster » 11 mar 2013, 11:35

Przemek pisze:#328 ma wirowe, #583+584 również.
#328 już ma statyczną. (od min. 19.02., ale 9.02. miał jeszcze wirującą)

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#282 Post autor: Peter » 11 mar 2013, 19:15

Przekładam w takim razie #583+584 do wirowych, bo widocznie mu zdemontowali te stare statyczne przetwornice.

#328 jak niedawno blisko mnie przejeżdżał, to coś za cicho było, stąd moje podejrzenia. Skoro jednak grillmaster potwierdza, to daję #328 do statycznych.
Wagony posiadające przetwornice statyczne:

105N:
338 (1 szt.)
Liczba sztuk: 1

105Na:
250, 251, 254, 255, 256, 259, 262, 266, 267, 282 (10 szt.)
316, 329, 354, 355 (4 szt.)
417, 419, 420, 425, 450, 451, 456, 457, 458, 460, 461, 472, 476, 477, 487, 490, 495, 496 (18 szt.)
503, 506, 508, 509, 511, 513, 517, 518, 521, 523, 524, 525, 527, 529, 530, 532, 534, 535, 537, 540, 550, 551, 552, 553, 564, 565, 566, 567, 573, 575, 583, 584, 587, 595, 598 (35 szt.)
602, 607, 612, 617, 620, 621, 622, 625, 635, 636, 639, 642, 653, 654, 658, 673, 674, 675, 676, 679, 680, 681, 682, 683, 684, 685, 686, 687, 689, 691, 692, 699 (32 szt.)
702, 703, 704, 705, 706, 707, 708, 709, 710, 711, 712, 713, 714, 715, 716, 717, 719, 720, 721, 726, 727, 728, 730, 731, 734, 735, 743, 745, 746, 747, 749, 757, 758, 760, 767, 768, 771, 772, 776, 781, 788, 791 (42 szt.)
Liczba sztuk: 141

105N-2K:
347, 374 (2 szt.)
614, 665, 669, 670, 677, 678, 693, 694 (8 szt.)
700, 718, 722, 732, 733, 737, 740, 742, 759, 761, 762, 765, 766, 774, 775, 777, 778, 779, 782, 783, 784, 786, 790 (23 szt.)
Liczba sztuk: 33

105N-AC:
627, 645, 646, 659, 660, 667 (6 szt.)
701, 744, 748, 753, 754, 785 (6 szt.)
Liczba sztuk: 12

111N:
341, 342, 360, 373, 406, 613 (6 szt.)
Liczba sztuk: 6

Łącznie liczba sztuk (przetwornice statyczne): 193

-------------------------------------------------------------------------

Wagony posiadające przetwornice wirowe:

105N:
416, 464, 465, 470, 471, 478, 488 (7 szt.)
548 (1 szt.)
Liczba sztuk: 8

105Na:
257, 260, 261, 264, 265, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 277, 279, 280, 283, 284, 285, 286 (20 szt.)
321, 328, 340, 344, 364, 370, 371, 379, 382, 386, 392, 395 (12 szt.)
415, 440, 446, 492, 493 (5 szt.)
556, 557, 558, 559, 561, 577, 578, 579, 590, 591, 599 (11 szt.)
600, 603, 604, 610, 623, 624, 629, 630, 631, 632, 633, 634, 637, 638, 644, 647, 648, 649, 650, 651, 652, 661, 663, 664, 672, 688, 695 (27 szt.)
725, 736, 751, 752, 755, 756, 773 (7 szt. )
Liczba sztuk: 82

105NaD:
258 (1szt.)
Liczba sztuk: 1

Łącznie liczba sztuk (przetwornice wirowe): 91
Ostatnio zmieniony 16 sty 2016, 22:15 przez Peter, łącznie zmieniany 1 raz.
*SDIP (U.N.O.)

polaraxa
Posty: 471
Rejestracja: 04 kwie 2013, 20:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#283 Post autor: polaraxa » 04 kwie 2013, 20:47

328, 583+584, 604+603 są już z przetwornicami statycznymi. Jeśli chodzi o 583+584 na początku miał przetwornice statyczne z ADTRANSU, obecnie z ENIKI
Ostatnio zmieniony 06 kwie 2013, 17:46 przez polaraxa, łącznie zmieniany 1 raz.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#284 Post autor: DW » 04 kwie 2013, 22:05

Peter pisze:Zaktualizowałem dział dotyczący rodzajów przetwornic.

Usunąłem podział na zajezdnie, bo od tego jest inny temat i wprowadziłem podział na typy wozów wraz z uporządkowaniem numeracyjnym. Każda setka jest osobno zliczana, żeby nie trzeba było wszystkiego liczyć naraz za każdym razem.
Od podziału wozów na zajezdnie rzeczywiście jest inny temat, ale przyjęło się, że w prawie każdym spisie dzielimy wozy na zajezdni, bo jest to najistotniejsze kryterium podziału. Dużo łatwiej wtedy zobaczyć ile wozów w jakiej zajezdni ma jeszcze stare przetwornice. Łatwiej też znaleźć i edytować konkretną informację.
Dobry pomysł z różnieniem na typy. Jednak zniesienie podziału na zajezdnie, jak dla mnie, jest drobnym utrudnieniem w poszukiwaniu informacji.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#285 Post autor: Peter » 05 kwie 2013, 15:41

DW pisze:
Peter pisze:Zaktualizowałem dział dotyczący rodzajów przetwornic.

Usunąłem podział na zajezdnie, bo od tego jest inny temat i wprowadziłem podział na typy wozów wraz z uporządkowaniem numeracyjnym. Każda setka jest osobno zliczana, żeby nie trzeba było wszystkiego liczyć naraz za każdym razem.
Od podziału wozów na zajezdnie rzeczywiście jest inny temat, ale przyjęło się, że w prawie każdym spisie dzielimy wozy na zajezdni, bo jest to najistotniejsze kryterium podziału. Dużo łatwiej wtedy zobaczyć ile wozów w jakiej zajezdni ma jeszcze stare przetwornice. Łatwiej też znaleźć i edytować konkretną informację.
Dobry pomysł z różnieniem na typy. Jednak zniesienie podziału na zajezdnie, jak dla mnie, jest drobnym utrudnieniem w poszukiwaniu informacji.
W praktyce spis wg zajezdni nie był tutaj i tak aktualizowany.

Przenoszę #683 i #642 do typu 105N-AC.
*SDIP (U.N.O.)

polaraxa
Posty: 471
Rejestracja: 04 kwie 2013, 20:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#286 Post autor: polaraxa » 05 kwie 2013, 18:20

340 został wyposażony w przetwornice statyczną a w 284 jest obecnie montowana. Do HF należało by już dopisac 702, 749 oraz 689, 691, 675 i 676 które już są w modernizacji oraz 728 i 768 które tak nieudolnie modernizuje ZUR.
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2013, 20:09 przez polaraxa, łącznie zmieniany 1 raz.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#287 Post autor: DW » 05 kwie 2013, 20:12

Peter pisze:W praktyce spis wg zajezdni nie był tutaj i tak aktualizowany.
Może i masz rację ;) Zacząłem się już przyzwyczajać do spisu w nowej formie.
polaraxa pisze:340 został wyposażony w przetwornice statyczną a w 284 jest obecnie montowana. Do HF należało by już dopisac 702, 749 oraz 689, 691, 675 i 676 które już są w modernizacji oraz 728 i 768 które tak nieudolnie modernizuje ZUR.
Dzięki za info :) Co do modernizowanych obecnie wozów wstrzymamy się z ich wpisaniem choć do zakończenia ich remontów.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#288 Post autor: Peter » 16 maja 2013, 15:07

#579+610 otrzymał przetwornice statyczne.
*SDIP (U.N.O.)

polaraxa
Posty: 471
Rejestracja: 04 kwie 2013, 20:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#289 Post autor: polaraxa » 28 maja 2013, 20:42

#590 został wyposażony w przetwornice statyczną oraz tablice elektroniczne dziś odbył się także odbiór zmodernizowanego składu #637+#638[doczepa bierna-bez kabiny]

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#290 Post autor: KZKGaPowicz » 29 maja 2013, 14:29

polaraxa pisze:#590 został wyposażony w przetwornice statyczną oraz tablice elektroniczne dziś odbył się także odbiór zmodernizowanego składu #637+#638[doczepa bierna-bez kabiny]
Doczepa bez kabiny to doczepa czynna. :)
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#291 Post autor: Peter » 06 cze 2013, 19:12

Zaktualizowałem dane dot. składu #647+648.
*SDIP (U.N.O.)

polaraxa
Posty: 471
Rejestracja: 04 kwie 2013, 20:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#292 Post autor: polaraxa » 06 lip 2013, 15:57

do zmodernizowanych należy dopisać #692+#695 obecnie podczas przygotowania do rejestracji do #578+#577 montowane są przetwornice statyczne a dodatkowo #577 dostanie boczną tablice kierunkową R&G Mielec. Komplet tablic R&G otrzymał również #767 przy okazji montowania SKUP

Slim
Posty: 191
Rejestracja: 22 paź 2010, 13:42
Lokalizacja: Sosnowiec

#293 Post autor: Slim » 06 lip 2013, 17:50

Skład #633+#634 od pewnego czasu posiada przetwornice statyczne.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#294 Post autor: adam86 » 06 lip 2013, 21:06

polaraxa pisze:Komplet tablic R&G otrzymał również #767 przy okazji montowania SKUP
Wyświetlacze nie mają nic do ŚKUPu przecież. Kasowniki są montowane przez wykonawcę ŚKUP.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
Iwo
Posty: 409
Rejestracja: 03 gru 2010, 21:14
Lokalizacja: Będzin

#295 Post autor: Iwo » 06 lip 2013, 22:05

adam86 pisze:
polaraxa pisze:Komplet tablic R&G otrzymał również #767 przy okazji montowania SKUP
Wyświetlacze nie mają nic do ŚKUPu przecież. Kasowniki są montowane przez wykonawcę ŚKUP.
Owszem, ale niejako przy okazji rozbebeszania wagonu kładzie się też okablowanie do wyświetlaczy.
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#296 Post autor: KZKGaPowicz » 07 lip 2013, 12:34

A skąd te wyświetlacze R&G? Szukałem w zamówieniach TŚ i przetargu nie znalazłem.
Ostatnio zmieniony 08 lip 2013, 14:45 przez KZKGaPowicz, łącznie zmieniany 1 raz.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#297 Post autor: DW » 07 lip 2013, 13:25

KZKGaPowicz pisze:Skąd te wyświetlacze R&G? Szukałem w zamówieniach TŚ i przetargu nie znalazłem.
Z wagonów, które trafiły do modernizacji. Zanim wywożą je do Poznania/Łodzi/Chorzowa zajezdnie demontują przydatne części, które potem trafiają do innych wozów (m.in. pantografy, przetwornice, wyświetlacze, szyby i wiele innych).

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#298 Post autor: KZKGaPowicz » 08 lip 2013, 14:44

DW pisze:
KZKGaPowicz pisze:Skąd te wyświetlacze R&G? Szukałem w zamówieniach TŚ i przetargu nie znalazłem.
Z wagonów, które trafiły do modernizacji. Zanim wywożą je do Poznania/Łodzi/Chorzowa zajezdnie demontują przydatne części, które potem trafiają do innych wozów (m.in. pantografy, przetwornice, wyświetlacze, szyby i wiele innych).
Nie wiedziałem, że te stare matrycowe są z R&G. Myślałem, że jakieś diodowe.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

polaraxa
Posty: 471
Rejestracja: 04 kwie 2013, 20:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#299 Post autor: polaraxa » 27 lip 2013, 22:04

#591 w związku z przenumerowaniem ma przetwornice statyczną.

2013-07-28, 14:46
#262 -skasowany a jest w wykazie #591 jest w spisie przetwornic wirowych i statycznych

2013-07-30, 19:35
W #268+269 rozpoczęto montaż przetwornic statycznych
Ostatnio zmieniony 30 lip 2013, 22:20 przez polaraxa, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#300 Post autor: KZKGaPowicz » 31 lip 2013, 11:09

Zapomnieliście usunąć #591 z przetwornic wirowych :eye:
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#301 Post autor: Peter » 09 wrz 2013, 22:44

#268+269 też już ma przetwornice statyczne. Dopisuję do Moderusów #781+747.

EDIT 2013.09.10

Dopisuję również do Moderusów #663 i #664.

EDIT 2013.10.20

#681+682, #685+686 i #711+712 przesuwam do Moderusów. Dodaję #725 oraz #736 do przetwornic statycznych.

EDIT 2013.12.08

Do Moderusów dodaję #672, #688, #719+720 i #760.

EDIT 2014.01.01

Do Moderusów przeniosłem #713+714.
*SDIP (U.N.O.)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości