Modernizacja 75 stopiątek w latach 2012-2014
- Warturtles
- Posty: 260
- Rejestracja: 27 lip 2012, 16:14
- Lokalizacja: Katowice Zawodzie
Mam takie pytanie.
http://www.google.pl/imgres?um=1&hl=pl& ... 20&bih=912
Ta modernizacja nazywa się Moderus Alfa.
http://www.forum.tramwaje.slask.pl/download.htm?id=2656
W takim razie jak się nazywa/będzie nazywać ten nowo zmodernizowany model ?
http://www.google.pl/imgres?um=1&hl=pl& ... 20&bih=912
Ta modernizacja nazywa się Moderus Alfa.
http://www.forum.tramwaje.slask.pl/download.htm?id=2656
W takim razie jak się nazywa/będzie nazywać ten nowo zmodernizowany model ?
linia 23
Chorzów Stadion Śląski Pętla Zachodnia - Katowice Szopienice Pętla
Chorzów Stadion Śląski Pętla Zachodnia - Katowice Szopienice Pętla
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Adam, niestety miałeś rację. Piękne to one nie są...Warturtles pisze:http://www.forum.tramwaje.slask.pl/download.htm?id=2656
Boczne szyby to w ogóle ma nowe? Bo wyglądają jak wyjęte z innej stopiątki.
Nie rozumiem czemu nie mogli zrobić wszystkich takich jak #625, tylko ubogacić je o to co otrzymały nowe Moderusy (wyświetlacze, monitoring, nowy rozruch itd.).
- Damian_1947
- Posty: 1120
- Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
- Lokalizacja: Sosnowiec
Ojj Dominiku, jednym się będą podobać innym nie. Gustów nie zmienisz.DW pisze:Adam, niestety miałeś rację. Piękne to one nie są...Warturtles pisze:http://www.forum.tramwaje.slask.pl/download.htm?id=2656
Boczne szyby to w ogóle ma nowe? Bo wyglądają jak wyjęte z innej stopiątki.
Nie rozumiem czemu nie mogli zrobić wszystkich takich jak #625, tylko ubogacić je o to co otrzymały nowe Moderusy (wyświetlacze, monitoring, nowy rozruch itd.).
Teraz mogę potwierdzić SIP jest od PIXEL-a, lecz autokomputer jakiś obcy, możliwe, że pod ŚKUP-a.
Pozdrawiam
Przecież wiem, że nie ma. Ale były. I tak czy inaczej wagon trzeba jako oznaczać. Na pewno nie "Moderus Alfa HF 11 AC" ani nie 105Na.adam86 pisze:Jakimi normami? Nie ma juz żadnych norm. Można sobie to oznaczyć jak kto chce. Jakąkolwiek ewidencję prowadzi IPS Tabor, ale tylko dla nowych konstrukcji, a to nowym wagonem nie jest.
Może po prostu zbyt wiele się spodziewałemDamian_1947 pisze:Ojj Dominiku, jednym się będą podobać innym nie. Gustów nie zmienisz.DW pisze:Adam, niestety miałeś rację. Piękne to one nie są...Warturtles pisze:http://www.forum.tramwaje.slask.pl/download.htm?id=2656
Boczne szyby to w ogóle ma nowe? Bo wyglądają jak wyjęte z innej stopiątki.
Nie rozumiem czemu nie mogli zrobić wszystkich takich jak #625, tylko ubogacić je o to co otrzymały nowe Moderusy (wyświetlacze, monitoring, nowy rozruch itd.).
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Z tekstu na stronie TŚ można wywnioskować, że #659 zostanie w Gliwicach, a #660 w Będzinie, chociaż nie do końca. Link
Te z Poznania też mają małe wyświetlacze na nr pociągu. Nie wiem czy słyszeliście, ale ten dźwięk dzwonka zewnętrznego tego nowego Moderusa nie jest fajny, ale i tak wagon robi pozytywne wrażenie. Szkoda też, że nie zamontowali takich pantografów jak w poprzednich.
Te z Poznania też mają małe wyświetlacze na nr pociągu. Nie wiem czy słyszeliście, ale ten dźwięk dzwonka zewnętrznego tego nowego Moderusa nie jest fajny, ale i tak wagon robi pozytywne wrażenie. Szkoda też, że nie zamontowali takich pantografów jak w poprzednich.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Różnią się również poręczami w drzwiach.Boguś pisze:Przynajmniej wyglądają lepiej niż #535 i #788. Wygląd psują standardowe drzwi i niewklejane okna.To akurat jest zaleta, bo to jest wersja wzmocniona.KZKGaPowicz pisze:Szkoda też, że nie zamontowali takich pantografów jak w poprzednich.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Jak mówiłem wcześniej, nowe Moderusy z zajezdni Stroszek na pewno zobaczymy na linii 9.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
#660 w Gliwicach jest już od poniedziałku (pojechał tam zaraz po prezentacji w Zagłębiu)R_G pisze:Myślę, że 660 po dostawie kolejnych wagonów i zakończeniu się szkolenia motorniczych poleci do Gliwic.KZKGaPowicz pisze:Z tekstu na stronie TŚ można wywnioskować, że #659 zostanie w Gliwicach, a #660 w Będzinie
- Damian_1947
- Posty: 1120
- Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
- Lokalizacja: Sosnowiec
Akurat do dzwonka nie mam zarzutów, jest podobny do helmutowego, z tym że to bell.mp3 Produkcji Bombardiera, z zasięgniętych informacji koszt takiego jednego dzwonka to ponad 500 zł. Z czego czasze do naszych dzwonów są 3 razy tańsze. Ciekawy jestem jakie będą w ZURze montowaneKZKGaPowicz pisze:Z tekstu na stronie TŚ można wywnioskować, że #659 zostanie w Gliwicach, a #660 w Będzinie, chociaż nie do końca. Link
Te z Poznania też mają małe wyświetlacze na nr pociągu. Nie wiem czy słyszeliście, ale ten dźwięk dzwonka zewnętrznego tego nowego Moderusa nie jest fajny, ale i tak wagon robi pozytywne wrażenie. Szkoda też, że nie zamontowali takich pantografów jak w poprzednich.
Pozdrawiam
"na pewno" to bzdury wypisujesz....... baza przystanków zawiera wszystkie przystanki, a dlaczego akurat ten jest? przypadekKZKGaPowicz pisze:Jak mówiłem wcześniej, nowe Moderusy z zajezdni Stroszek na pewno zobaczymy na linii 9.
- Damian_1947
- Posty: 1120
- Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
- Lokalizacja: Sosnowiec
Niestety ale taka będzie rzeczywistość, na 9-ke trafią tylko ze względu na wbudowane piasecznice:!:105Na pisze:"na pewno" to bzdury wypisujesz....... baza przystanków zawiera wszystkie przystanki, a dlaczego akurat ten jest? przypadekKZKGaPowicz pisze:Jak mówiłem wcześniej, nowe Moderusy z zajezdni Stroszek na pewno zobaczymy na linii 9.
Pozdrawiam
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Najpierw radzę zapytać się skąd ktoś daną informację ma lub czy jest to potwierdzone, a nie od razu zarzucać komuś, że pisze nieprawdę.105Na pisze:"na pewno" to bzdury wypisujesz....... baza przystanków zawiera wszystkie przystanki, a dlaczego akurat ten jest? przypadekKZKGaPowicz pisze:Jak mówiłem wcześniej, nowe Moderusy z zajezdni Stroszek na pewno zobaczymy na linii 9.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
No, a skąd masz informacje? Z plotek, na pewno nie od kogoś, kto koordynuje zadanie nr 66a...KZKGaPowicz pisze:]Najpierw radzę zapytać się skąd ktoś daną informację ma lub czy jest to potwierdzone, a nie od razu zarzucać komuś, że pisze nieprawdę.
Ostatnio zmieniony 25 gru 2012, 16:57 przez 105Na, łącznie zmieniany 2 razy.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Z pewnego źródła (pewność 100%).105Na pisze:No, a z kąd masz informacje? z plotek, na pewno nie od kogos, kto koordynuje zadanie nr 66a...KZKGaPowicz pisze:]Najpierw radzę zapytać się skąd ktoś daną informację ma lub czy jest to potwierdzone, a nie od razu zarzucać komuś, że pisze nieprawdę.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Na "9" miały być od samego początku (jak dotrą na Stroszek) ze względu na piasecznice.mark40 pisze:Przy liczbie 75 modernizacji chyba nie trudno o to, by wagony te pojawiły się prawie na każdej linii. 9-ka raczej nie będzie jakimś wyjątkowym wyborem.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
A skąd masz takie informacje? Czyżby to były Twoje domysły z powodu wrzucenia na stronę TŚ zapowiedzi przystanku na Goduli?KZKGaPowicz pisze:Na "9" miały być od samego początku (jak dotrą na Stroszek) ze względu na piasecznice.mark40 pisze:Przy liczbie 75 modernizacji chyba nie trudno o to, by wagony te pojawiły się prawie na każdej linii. 9-ka raczej nie będzie jakimś wyjątkowym wyborem.
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Hmmm, ja też mam swoje kontakty i z tego co wiem, to nie wiadomo na chwilę obecną gdzie te wozy trafią... Na jakie linie.
Ostatnio zmieniony 26 gru 2012, 21:58 przez pycio1400, łącznie zmieniany 1 raz.
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
No to poczekamy jeszcze trochę i się dowiemy. Jak widać TŚ zmieniają decyzje (patrz odbudowa linii 7 - dwa tory, jeden tor z mijanką, dwa tory).pycio1400 pisze:Hmmm, ja też mam swoje kontakty i z tego cow iem, to nie wiadomo na chwilę obecną gdzie te wozy trafią... Na jakie linie.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
105N nie, ale myślisz, że jak 75 stopiątek przejdzie modernizację to w tym czasie skasuje wszystkie inne (132 stopiątki bez RK w tym stuleciu) ?adam86 pisze:Bosz, przestańcie już wreszcie. W zasadzie oprócz tych 75 modernizacji, żelazek i paru wagonów po RK, nie będzie innych wagonów 105N.
Przecież czymś trzeba jeździć a zanim Pesy przyjdą trochę czasu minie.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Jaką wartość?KZKGaPowicz pisze:124 wagony, które będą przedstawiać jakąkolwiek wartość.
TŚ niczego nie zmieniało. Zakres projektu budowlanego obejmuje budowę dwóch torów, a projekt wykonawczy zezwala na odstępstwa od projektu budowlanego, jeżeli żadna z prac nie wyjdzie poza jego zakres - zatem można zbudować tylko jeden tor na jego podstawie. Projekt pod "dwa tory" zrobiono tylko po to, żeby w przyszłości można było go wybudować bez kosztów robienia kolejnego projektu i bez martwienia się o działki pod niego.KZKGaPowicz pisze:No to poczekamy jeszcze trochę i się dowiemy. Jak widać TŚ zmieniają decyzje (patrz odbudowa linii 7 - dwa tory, jeden tor z mijanką, dwa tory).
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Chodzi mi o to, że te wagony będą wyglądać dość porządnie, bo niektóre, a nawet i te po RB w ZUR wewnątrz są w opłakanym stanie (wykończenie ścian pod oknami i pomiędzy nimi).Penny pisze:Jaką wartość?KZKGaPowicz pisze:124 wagony, które będą przedstawiać jakąkolwiek wartość.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Przecież te ścianki można wymienić, a wnętrze odświeżyć. Najważniejsze by wagon był w dobrym stanie technicznym i jeździł w miarę bezawaryjnie.KZKGaPowicz pisze:Chodzi mi o to, że te wagony będą wyglądać dość porządnie, bo niektóre, a nawet i te po RB w ZUR wewnątrz są w opłakanym stanie (wykończenie ścian pod oknami i pomiędzy nimi).
Jeśli rzeczywiście to musieli zabrać kolejne wagony.
Jednym z nich jest zapewne #621, który nie kursuje od ponad miesiąca a do modernizacji wytypowany był jako wagon rezerwowy już w 2007 r.
Równie długo nie kursuje też #627, ale on przechodził parę lat temu RB, więc czy rzeczywiście pojechałby tak szybko do remontu? (choć o ile się nie mylę niektóre wozy po RB również mają trafić do remontu)
Jednym z nich jest zapewne #621, który nie kursuje od ponad miesiąca a do modernizacji wytypowany był jako wagon rezerwowy już w 2007 r.
Równie długo nie kursuje też #627, ale on przechodził parę lat temu RB, więc czy rzeczywiście pojechałby tak szybko do remontu? (choć o ile się nie mylę niektóre wozy po RB również mają trafić do remontu)
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Ja słyszałem z kolei, że były brane pod uwagę, ale zdecydowano, że te po RB i RK jej nie mają przejść. Dobrze byłoby, gdyby zakwalifikowali wagon #639, bo stan jego pudła jest tragiczny (przód idzie w dół).DW pisze:Jeśli rzeczywiście to musieli zabrać kolejne wagony.
Jednym z nich jest zapewne #621, który nie kursuje od ponad miesiąca a do modernizacji wytypowany był jako wagon rezerwowy już w 2007 r.
Równie długo nie kursuje też #627, ale on przechodził parę lat temu RB, więc czy rzeczywiście pojechałby tak szybko do remontu? (choć o ile się nie mylę niektóre wozy po RB również mają trafić do remontu)
Ciekawe kiedy powróci #645+646?
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Do remontu poszedł #621 jako #627. "Nowy" #621 zyskał programator, tapicerowane siedzenia, dmuchawy... Chyba wiecie o co chodzi.DW pisze:Jeśli rzeczywiście to musieli zabrać kolejne wagony.
Jednym z nich jest zapewne #621, który nie kursuje od ponad miesiąca a do modernizacji wytypowany był jako wagon rezerwowy już w 2007 r.
Równie długo nie kursuje też #627, ale on przechodził parę lat temu RB, więc czy rzeczywiście pojechałby tak szybko do remontu?
Skład jest od wczoraj w Będzinie.KZKGaPowicz pisze:Ciekawe kiedy powróci #645+646?
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.
Zwykłe malowanie itp. przed rejestracją. Odnośnie "kombinowania" z numerkami - jest to uzasadnione ale niestety nie mogę o tym napisać.R_G pisze:#621 podczas Dnia Otwartego w Będzinie odnawiali, a teraz do moderny. Poza tym, po co kombinować z tymi numerkami?
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.
Tylko, że #666 został już dawno temu skreślony, więc w papierach go już nie ma.Boguś pisze:Ex. 621, a właściwie #627" poszedł do modernizacji w zamian za skasowanego #666.Iwo pisze:Do remontu poszedł #621 jako #627. "Nowy" #621 zyskał programator, tapicerowane siedzenia, dmuchawy... Chyba wiecie o co chodzi.
Idzie się już pogubić w tych wszystkich podmianach i pudłach "wiecznie żywych"
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Nie rozumiem, po co oni wysłali na zezłomowanie do Krakowa pudło #666 jak mogli je wysłać do modernizacji i wagon byłby już sprawny, a tak bawią się w te ceregiele z numerami taborowymi.DW pisze:Tylko, że #666 został już dawno temu skreślony, więc w papierach go już nie ma.Boguś pisze:Ex. 621, a właściwie #627" poszedł do modernizacji w zamian za skasowanego #666.Iwo pisze:Do remontu poszedł #621 jako #627. "Nowy" #621 zyskał programator, tapicerowane siedzenia, dmuchawy... Chyba wiecie o co chodzi.
Idzie się już pogubić w tych wszystkich podmianach i pudłach "wiecznie żywych"
Ciekawi mnie czy jutro zobaczymy jakiegoś nowego Moderusa na trasie?
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
- Damian_1947
- Posty: 1120
- Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
- Lokalizacja: Sosnowiec
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości