Planowane remonty trakcji szynowej w latach 2008 - 2013
Tramwaje, w tym i te z Będzina, przejdą metamorfozę
Wystartował największy w historii Tramwajów Śląskich projekt modernizacji wagonów. Spółka ogłosiła właśnie przetarg na modernizację 45 wagonów typu 105Na.
- W sumie zmodernizujemy 75 wagonów, ale 30 chcemy odnowić własnymi siłami w Zakładzie Usługowo-Remontowym w Chorzowie. Modernizację 45 wagonów zlecimy na zewnątrz - mówi Bolesław Knapik, dyrektor wykonawczy w Tramwajach Śląskich. W wyniku przetargu modernizowane będą wagony z zajezdni w Będzinie (7), Katowicach (22), Gliwicach (2) i Bytomiu (14).
Wiadomo, że wszystkie przewidziane do modernizacji wagony zmienią design - z przodu i tyłu montowane będą specjalne moduły, dzięki którym wagony mają sprawiać wrażenie nowocześniejszych. W środku zamontowane zostaną nowe siedzenia i antypoślizgowa wykładzina, dzięki nowym napędom ciszej będą otwierać się i zamykać drzwi. Przede wszystkim jednak dzięki wymianie układów hamowania i rozruchu na impulsowe tramwaje będą zużywać mniej energii.
- Przewidujemy, że wagony będą trafiały do modernizacji w pakietach po cztery-pięć sztuk. Wszystkie 75 wagonów chcemy zmodernizować do końca 2014 roku - mówi dyrektor Knapik.
Przy okazji modernizacji, już na koszt KZK GOP i za pośrednictwem firmy Asseco Poland, wagony wyposażone zostaną m.in. w moduły do pobierania opłat za przejazd, co związane jest z projektem Śląskiej Karty Usług Publicznych, która będzie pełniła m.in. rolę elektronicznego biletu.
Modernizacja wagonów 105Na jest częścią wartego ponad 650 mln zł projektu „Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą”, w ramach którego Tramwaje Śląskie zakupią także 30 niskopodłogowych tramwajów i wyremontują około 50 km torów.
Źródło: http://sosnowiec.gazeta.pl/gazetasosnow ... rfoze.html
Wystartował największy w historii Tramwajów Śląskich projekt modernizacji wagonów. Spółka ogłosiła właśnie przetarg na modernizację 45 wagonów typu 105Na.
- W sumie zmodernizujemy 75 wagonów, ale 30 chcemy odnowić własnymi siłami w Zakładzie Usługowo-Remontowym w Chorzowie. Modernizację 45 wagonów zlecimy na zewnątrz - mówi Bolesław Knapik, dyrektor wykonawczy w Tramwajach Śląskich. W wyniku przetargu modernizowane będą wagony z zajezdni w Będzinie (7), Katowicach (22), Gliwicach (2) i Bytomiu (14).
Wiadomo, że wszystkie przewidziane do modernizacji wagony zmienią design - z przodu i tyłu montowane będą specjalne moduły, dzięki którym wagony mają sprawiać wrażenie nowocześniejszych. W środku zamontowane zostaną nowe siedzenia i antypoślizgowa wykładzina, dzięki nowym napędom ciszej będą otwierać się i zamykać drzwi. Przede wszystkim jednak dzięki wymianie układów hamowania i rozruchu na impulsowe tramwaje będą zużywać mniej energii.
- Przewidujemy, że wagony będą trafiały do modernizacji w pakietach po cztery-pięć sztuk. Wszystkie 75 wagonów chcemy zmodernizować do końca 2014 roku - mówi dyrektor Knapik.
Przy okazji modernizacji, już na koszt KZK GOP i za pośrednictwem firmy Asseco Poland, wagony wyposażone zostaną m.in. w moduły do pobierania opłat za przejazd, co związane jest z projektem Śląskiej Karty Usług Publicznych, która będzie pełniła m.in. rolę elektronicznego biletu.
Modernizacja wagonów 105Na jest częścią wartego ponad 650 mln zł projektu „Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą”, w ramach którego Tramwaje Śląskie zakupią także 30 niskopodłogowych tramwajów i wyremontują około 50 km torów.
Źródło: http://sosnowiec.gazeta.pl/gazetasosnow ... rfoze.html
Z dwojga złego wolałbym żeby wszystkie modernizacje przeprowadzono w Chorzowie, można by też ewentualnie część zrobić w Będzinie jak w 2000/2001.Karix26 pisze:Fajnie, mógłby wygrać MPK łódź, ew. Modertrans Poznań ale żeby wykonał całość a nie okrojoną wersje jaką mam w dwóch sztukach. na wikipedii są zdjęcia ,,Modernusa alfa z wymianą okien i chyba drzwi i całość prezentuje się bardzo ładnie i nowocześnie.
No niestety takiej możliwości już nie ma. Dawny przystanek tramwajowy jest już ładnie wylany asfaltem (zaznaczyłem czerwoną linią moment, od którego się zaczyna, bo mapa satelitarna jest trochę nieaktualna).misza pisze:Można jeszcze metodą na trójkąt na Zamłyniu, co kiedyś już było ćwiczone. Przejazd torowy na Zabrzańskiej chyba jest. Jedynie nie pamiętam czy ostała się tam zwrotnica na dawny jednotor 7 w kierunku Łagiewnik.
Pojawił się harmonogram prac na poszczególnych odcinkach:
http://www.tram-silesia.pl/www/wp-conte ... 2_siwz.pdf
(od strony 34).
http://www.tram-silesia.pl/www/wp-conte ... 2_siwz.pdf
(od strony 34).
Dobudowę drugiego toru jeszcze rozumiem. Natomiast remont torowiska równego jak stół od pętli do Św. Huberta jest marnowaniem pieniędzy. Na tym odcinku wystarczy zrobić porządne spawy i dokręcić śruby.Modernizacja końcowego odcinka linii tramwajowej w Katowicach Brynowie (wraz z dobudową drugiego toru)
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Rozumiem, że jak rozpocznie się remont torowiska wzdłuż ul. Zabrzańskiej, to "1" będzie jeździć na trasie "Gliwice Zajezdnia" - "Zaborze Pętla". Ciekawe, co będzie jeździć na "18", chyba składy 111N, bo na Helmuty nie ma co liczyć. No może będą na "1" gdyby nie kończyła na Zaborzu.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
W Sosnowcu pierwsze większe remonty na jesień, mam nadzieję, że tam, gdzie będą dobudowywać drugi tor, zrobią to przed wyłączeniem obecnego. Masakryczny będzie czas realizacji remontu 15-tki na ulicy 3 Maja od CWK do Pętli Zagórze, potrwa 1,5 roku, od lutego 2013 do lipca 2014, no ale w końcu to prawie 8 km toru. Pozostałe remonty na 15 od Katowic do CWK w Sosnowcu powinny się zakończyć w 2013, więc być może wtedy ujrzymy tam pierwsze tramwaje niskopodłogowe.
Co do Helmutów w zaj. Gliwice to mogłoby być ciężko (wiadukt). Pewnie będą zatramwaje, w innych miastach podczas remontów to nienajgorzej funkcjonuje.
Co do Helmutów w zaj. Gliwice to mogłoby być ciężko (wiadukt). Pewnie będą zatramwaje, w innych miastach podczas remontów to nienajgorzej funkcjonuje.
Ostatnio zmieniony 01 maja 2012, 14:44 przez Szociu, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie znam się na tym dokładnie, może wy wiecie jak by miał wyglądać ruch na odcinku od ulicy Kondratowicza w Zabrzu-Maciejowie do Zajezdni w Gliwicach jak się rozpocznie remont jednego toru spory przecież tam jest ruch.
ps. Dziękuje wszystkim za życzenia urodzinowe
ps. Dziękuje wszystkim za życzenia urodzinowe
DTSN
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !
Racja dojechał lecz wątpię aby nam pożyczyli Pt-8Boguś pisze:Pt-8 dojechał do Gliwic, przez tuneliki w ChebziuSzociu pisze:Co do Helmutów w zaj. Gliwice to mogłoby być ciężko (wiadukt). Pewnie będą zatramwaje, w innych miastach podczas remontów to nienajgorzej funkcjonuje.
Tak na marginesie uważam że to absurd że z Zajezdni Gliwice tylko 2 sztuki idą do remontu.
DTSN
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Niestety nie będzie takiej możliwości, gdyż rocznikowo wagony się nie załapią do modernizacji. Najstarszy rocznik, który może być modernizowany to bodajże 1983. Ale czytałem, że po modernizacjach niektóre wagony nie trafią do swoich macierzystych zajezdni, bo prawdopodobnie dojdzie do wymiany taboru pomiędzy poszczególnymi zajezdniami.DTSN pisze:Wie ktoś może czy jeszcze jest szansa na zmianę ilości modernizowanych wozów z poszczególnych Zajezdni, czy już to jest definitywnie zamknięta lista
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Dobrze by było aby tak się stało bo trochę to niesprawiedliwe jest według mnie.....Ale czytałem, że po modernizacjach niektóre wagony nie trafią do swoich macierzystych zajezdni, bo prawdopodobnie dojdzie do wymiany taboru pomiędzy poszczególnymi zajezdniami.
Ostatnio zmieniony 02 maja 2012, 12:57 przez DTSN, łącznie zmieniany 1 raz.
DTSN
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !
http://pl.wikipedia.org/wiki/Tramwaje_%C5%9Al%C4%85skie -> Struktura własnościowa i wszystko na ten temat Była o tym mowa przy warunkach podziału wagonów.Dobrze by było aby tak się stało bo trochę to niesprawiedliwe jest według mnie.DTSN pisze:....Ale czytałem, że po modernizacjach niektóre wagony nie trafią do swoich macierzystych zajezdni, bo prawdopodobnie dojdzie do wymiany taboru pomiędzy poszczególnymi zajezdniami.
Dobrze by było aby tak się stało bo trochę to niesprawiedliwe jest według mnie.
No tak racja rozumiem dzięki :mryellow:http://pl.wikipedia.org/wiki/Tramwaje_%C5%9Al%C4%85skie -> Struktura własnościowa i wszystko na ten temat Była o tym mowa przy warunkach podziału wagonów.
Ostatnio zmieniony 02 maja 2012, 12:58 przez DTSN, łącznie zmieniany 1 raz.
DTSN
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !
No tak najstarszy rocznik krajowych 105ek, ktory moze byc modernizowany to 1983, duzo lepiej przeciez dokupic kilka E1 z poczatku lat 70ych i je remontowac niz konstalowskie wyroby.No tak ale E1 sa zachodnie:) To, ze sa zachodnie nie znaczy wcale, ze lepsze. Do serii 105 N czesci zamienne sa pewnie duzo latwiej dostepne i zapewne po tylu latach eksploatacji w TS kazdy mechanik tam pracujacy potrafi je naprawic, do E1 czesci pewnie trzeba sprowadzac a mechanicy musza najpierw te wagony troche poznac. Troche bez sensu. Tak na marginesie wie ktos moze jak to wyglada mniej wiecej cenowo? Chodzi o koszt modernizacji 105ki do kosztow transportu, przystosowania i modernizacji E1?KZKGaPowicz pisze:Niestety nie będzie takiej możliwości, gdyż rocznikowo wagony się nie załapią do modernizacji. Najstarszy rocznik, który może być modernizowany to bodajże 1983. Ale czytałem, że po modernizacjach niektóre wagony nie trafią do swoich macierzystych zajezdni, bo prawdopodobnie dojdzie do wymiany taboru pomiędzy poszczególnymi zajezdniami.DTSN pisze:Wie ktoś może czy jeszcze jest szansa na zmianę ilości modernizowanych wozów z poszczególnych Zajezdni, czy już to jest definitywnie zamknięta lista
No tak roznica jest jednak spora, zwlaszcza biorac pod uwage pojemnosc wagonow... Wszystko jak widac ma swoje plusy i minusy, a dla TS wydac pol miliona za mniejszy wagon albo 100tys za wiekszy to ogromna roznica. Wszystko jak zwykle toczy sie wokol kasy:/ Niemniej trzeba przyznac, ze 105ka po gruntownej modernizacji napewno dluzej pojezdzi niz E1 po dostosowaniu, bo to dostosowanie do polskich warunkow z gruntownym remontem zapewne wiele wspolnego nie ma.Penny pisze:Koszt modernizacji 105ki to co najmniej 500 tys. zł. Zakup E1 z przystosowaniem do ruchu to około 100 tys zł.martin2601 pisze:Chodzi o koszt modernizacji 105ki do kosztow transportu, przystosowania i modernizacji E1?
To ile jaka gmina ma akcji nie ma nic kompletnie do rzeczy. Skąd bierzesz tego typu brednie?Szociu pisze: http://pl.wikipedia.org/wiki/Tramwaje_%C5%9Al%C4%85skie -> Struktura własnościowa i wszystko na ten temat Była o tym mowa przy warunkach podziału wagonów.
KZKGOP 1779
Zgadzam się w Zabrzu będą stare gruchoty a w Bytomiu zmodernizowane tramwaje Jasne ale sprawiedliwość !adam86 pisze:To ile jaka gmina ma akcji nie ma nic kompletnie do rzeczy. Skąd bierzesz tego typu brednie?Szociu pisze: http://pl.wikipedia.org/wiki/Tramwaje_%C5%9Al%C4%85skie -> Struktura własnościowa i wszystko na ten temat Była o tym mowa przy warunkach podziału wagonów.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez DTSN, łącznie zmieniany 1 raz.
DTSN
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !
O planach spółki decyduje jej Zarząd, a nie akcjonariusze... A pojęcie sprawiedliwości w tym przypadku jest dalece populistyczne. Nie ma tutaj sensu żaden podział na zajezdnie. To jedynie oddziały spółki, a nie rywalizujące ze sobą komórki.DTSN pisze:Zgadzam się w Zabrzu będą stare gruchoty a w Bytomiu zmodernizowane tramwaje Jasne ale sprawiedliwość !
Było już o tym w kilku artykułach (np. tutaj - "Nowe wagony mają być dzielone między miasta stosownie do posiadanych w spółce udziałów", czy tutaj - "do tych miast trafi też zapewne najwięcej nowych tramwajów, które będą dzielone według udziałów w Tramwajach Śląskich"), co prawda dotyczyły one niskopodłogowych wagonów, ale już wiadomo, ze wszędzie nie wjadą, więc tyczy się to też zapewne wagonów modernizowanych. Tak, czy inaczej, migracje na pewno będą, jakie i w jakiej ilości - przekonamy się po modernizacji.adam86 pisze:To ile jaka gmina ma akcji nie ma nic kompletnie do rzeczy. Skąd bierzesz tego typu brednie?Szociu pisze: http://pl.wikipedia.org/wiki/Tramwaje_%C5%9Al%C4%85skie -> Struktura własnościowa i wszystko na ten temat Była o tym mowa przy warunkach podziału wagonów.
A akcjonariusze mają reprezentantów w zarządzie...Penny pisze:O planach spółki decyduje jej Zarząd, a nie akcjonariusze...
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Szociu, łącznie zmieniany 5 razy.
No więc dowodzi to temu, że to co wybiera Zarząd, jest wolą akcjonariuszy, skoro ich reprezentują. Wiec zdaje się, wszystko jest OKSzociu pisze:A akcjonariusze mają reprezentantów w zarządzie...Penny pisze:O planach spółki decyduje jej Zarząd, a nie akcjonariusze...
Rozumiem, że chodzi Ci o ten cytat:
Sam zauważyłeś, że niskacze pojadą tam, gdzie pozwoli na to stan techniczny, więc pisanie w artykule o podziale wg udziałów w Spółce jest bez sensu. Na podstawie struktury własnościowej opublikowanej na stronie Spółki przeliczyłem zaokrąglając do liczb naturalnych ilość wagonów, która przysługiwałaby wszystkim miastom wg kryterium opisanego w gazecie i wynika, że każde miasto dostałoby:"Nowe wagony mają być dzielone między miasta stosownie do posiadanych w spółce udziałów."
Kod: Zaznacz cały
Bytom: 4
Chorzów: 3
Czeladź: 0
Dąbrowa Górnicza: 2
Gliwice: 1
Katowice: 10
Mysłowice: 0
Ruda Śląska: 1
Siemianowice Śląskie: 0
Sosnowiec: 5
Świętochłowice: 1
Zabrze: 3
Ale rada nadzorcza może zmieniać zarząd, więc pośrednio dochodzimy do tego samego. Okej, skoro jesteś wyrocznią, to ja się nie będę kłócił i zamykam się. I po raz kolejny użyję stwierdzenia, pożyjemy - zobaczymy, bo tak to wróżenie z fusów.
Krótka rozmowa z przedstawicielami TŚ z marca:
http://www.youtube.com/watch?v=Xcw4f68oGsw
Krótka rozmowa z przedstawicielami TŚ z marca:
http://www.youtube.com/watch?v=Xcw4f68oGsw
Tramwaje Śląskie rozpoczynają modernizację torowisk i sieci.
Tia, a pojedziemy we wrześniu 2013 ...
Edycja 13:58
http://chorzow.naszemiasto.pl/artykul/1 ... ebc,1,3,60
Scaliłem posty.
// Boguś
Edycja 13:58
http://chorzow.naszemiasto.pl/artykul/1 ... ebc,1,3,60
Scaliłem posty.
// Boguś
Ostatnio zmieniony 16 maja 2012, 21:26 przez TŚ25, łącznie zmieniany 2 razy.
Tramwaje Śląskie
232 Zawodzie Pętla-Chorzów Stadion Śląski-Zawodzie Pętla ;D
POZDRAWIAM !
232 Zawodzie Pętla-Chorzów Stadion Śląski-Zawodzie Pętla ;D
POZDRAWIAM !
Będą obligacje zamiast kredytu:adam86 pisze:Przetargi ogłaszają, a finansowanie nie zostało zapewnione? Nieźle.
W 2011 roku Tramwaje Śląskie S.A. wraz z przedstawicielami Komunikacyjnego
Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego prowadziły negocjacje
w sprawie uzyskania kredytu na sfinansowanie wkładu własnego dla Projektu. Z uwagi
na stawiane przez Europejski Bank Inwestycyjny formalno-prawno-ekonomiczne warunki
uzyskania kredytu Tramwaje Śląskie S.A. podjęły działania zmierzające do pozyskania alternatywnego źródła finansowania wkładu własnego poprzez emisję obligacji. W IV kw.
2011 roku Spółka przeprowadziła postępowanie przetargowe w ramach którego
najkorzystniejszą ofertę złożył Bank PEKAO SA. W kwietniu na wniosek Zarządu Spółki
Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy wyraziło zgodę na emisję obligacji. Została także
zawarta z Bankiem PEKAO SA wstępna umowa na emisję obligacji w latach 2012 - 2014
do wysokości 320 mln zł. Obecnie uzgadniane są szczegóły umowy emisyjnej oraz
zabezpieczenia finansowania, w tym tzw. umowy wsparcia, która ma być zawarta pomiędzy
Bankiem, KZK GOP i Tramwajami Śląskimi S.A. Pierwsze środki finansowe z emisji
obligacji powinny zasilić wkład własny Spółki dla Projektu na przełomie miesiąca sierpnia
i września br.
To czy w związku z tym, zmieniona zostanie umowa z KZK?
Tak na marginesie, z tych materiałów:
Tak na marginesie, z tych materiałów:
Istotnym elementem poprawiającym jakość świadczonych usług był zakup w 2011 roku 18 szt. wagonów tramwajowych E1, z których 15 poddano modernizacji, a następnie sukcesywnie wprowadzano do eksploatacji w Rejonie nr 1 Będzin na linii 26 oraz w Rejonie nr 4 Gliwice na linii nr 1
KZKGOP 1779
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Według TŚPenny pisze:Bardzo proszę o bardziej przystępną formę wyrażania emocji i bardziej merytoryczne uzasadnianie swoich poglądów i wiedzy.
Ładna mi poprawa szczególnie na 26 gdzie w głowie tylko jedna rzecz przychodzi na myśl żeby sie po drodze nie wykoleił. Mogli o stodwójki lepiej dbać lub zrobić im porządne RB lub RK to byłby tabor na podobnym poziomie pojemności i "komfortu".Istotnym elementem poprawiającym jakość świadczonych usług był zakup w 2011 roku 18 szt. wagonów tramwajowych E1
Tutaj nie chodzi o przeinaczanie poglądów, ale o JAKIEKOLWIEK uzasadnienie, które wnosi coś do tematu w przeciwieństwie do pisania słów "bezczelne" i "bzdury", bo to nic do rozmowy nie wnosi. Wydaje mi się to oczywiste.Slim pisze:Według TŚPenny pisze:Bardzo proszę o bardziej przystępną formę wyrażania emocji i bardziej merytoryczne uzasadnianie swoich poglądów i wiedzy.
Każdy może mieć tutaj dowolne poglądy, o czym od dawna wiadomo. Nikt tutaj za TŚ nie stoi, a już na pewno nie ja - za dużo błędów przez ostatnie lata ta firma popełniła, żebym ich wielbił, poczynając od wejścia w umowę z KZK GOP... Trzymając się tematu, to mam nadzieję, że wszystkie te remonty nie będą kolejną okazją do cięć pracy przewozowej, bo tak to zwykło bywać.
Ale jakie zaś uzasadnienie? Przecież uzasadnienie jest wszystkim znane. Każdy średnio rozgarnięty miłośnik doskonale przecież wie o co chodzi z tymi wagonami.Penny pisze:Tutaj nie chodzi o przeinaczanie poglądów, ale o JAKIEKOLWIEK uzasadnienie,
Nie są to żadne wulgarne słowa, a to co zacytowałem to jak najbardziej jest bezczelne i cyniczne kłamstwo. To jest na prawdę propaganda jak sprzed 50 lat. I tego typu wypowiedzi, że nazywanie czegoś po imieniu nic nie wnosi do dyskusji jest zwyczajnie próbą ograniczania wolności słowa.które wnosi coś do tematu w przeciwieństwie do pisania słów "bezczelne" i "bzdury", bo to nic do rozmowy nie wnosi. Wydaje mi się to oczywiste.
KZKGOP 1779
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości