Planowane remonty trakcji szynowej w latach 2008 - 2013

O planowanych i przyszłych inwestycjach w tabor, sieć, torowiska itd.
Wiadomość
Autor
Szociu
Posty: 183
Rejestracja: 07 mar 2011, 16:21
Lokalizacja: Silesia

#251 Post autor: Szociu » 25 kwie 2012, 18:13

Tramwaje, w tym i te z Będzina, przejdą metamorfozę

Wystartował największy w historii Tramwajów Śląskich projekt modernizacji wagonów. Spółka ogłosiła właśnie przetarg na modernizację 45 wagonów typu 105Na.

- W sumie zmodernizujemy 75 wagonów, ale 30 chcemy odnowić własnymi siłami w Zakładzie Usługowo-Remontowym w Chorzowie. Modernizację 45 wagonów zlecimy na zewnątrz - mówi Bolesław Knapik, dyrektor wykonawczy w Tramwajach Śląskich. W wyniku przetargu modernizowane będą wagony z zajezdni w Będzinie (7), Katowicach (22), Gliwicach (2) i Bytomiu (14).

Wiadomo, że wszystkie przewidziane do modernizacji wagony zmienią design - z przodu i tyłu montowane będą specjalne moduły, dzięki którym wagony mają sprawiać wrażenie nowocześniejszych. W środku zamontowane zostaną nowe siedzenia i antypoślizgowa wykładzina, dzięki nowym napędom ciszej będą otwierać się i zamykać drzwi. Przede wszystkim jednak dzięki wymianie układów hamowania i rozruchu na impulsowe tramwaje będą zużywać mniej energii.

- Przewidujemy, że wagony będą trafiały do modernizacji w pakietach po cztery-pięć sztuk. Wszystkie 75 wagonów chcemy zmodernizować do końca 2014 roku - mówi dyrektor Knapik.

Przy okazji modernizacji, już na koszt KZK GOP i za pośrednictwem firmy Asseco Poland, wagony wyposażone zostaną m.in. w moduły do pobierania opłat za przejazd, co związane jest z projektem Śląskiej Karty Usług Publicznych, która będzie pełniła m.in. rolę elektronicznego biletu.

Modernizacja wagonów 105Na jest częścią wartego ponad 650 mln zł projektu „Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą”, w ramach którego Tramwaje Śląskie zakupią także 30 niskopodłogowych tramwajów i wyremontują około 50 km torów.


Źródło: http://sosnowiec.gazeta.pl/gazetasosnow ... rfoze.html

Karix26
Posty: 56
Rejestracja: 24 kwie 2012, 19:07
Lokalizacja: Mysłowice

#252 Post autor: Karix26 » 25 kwie 2012, 18:57

Fajnie, mógłby wygrać MPK łódź, ew. Modertrans Poznań ale żeby wykonał całość a nie okrojoną wersje jaką mam w dwóch sztukach. na wikipedii są zdjęcia ,,Modernusa alfa z wymianą okien i chyba drzwi i całość prezentuje się bardzo ładnie i nowocześnie.
tramwaj 26 Mysłowice-Milowice

Slim
Posty: 191
Rejestracja: 22 paź 2010, 13:42
Lokalizacja: Sosnowiec

#253 Post autor: Slim » 25 kwie 2012, 23:09

Karix26 pisze:Fajnie, mógłby wygrać MPK łódź, ew. Modertrans Poznań ale żeby wykonał całość a nie okrojoną wersje jaką mam w dwóch sztukach. na wikipedii są zdjęcia ,,Modernusa alfa z wymianą okien i chyba drzwi i całość prezentuje się bardzo ładnie i nowocześnie.
Z dwojga złego wolałbym żeby wszystkie modernizacje przeprowadzono w Chorzowie, można by też ewentualnie część zrobić w Będzinie jak w 2000/2001.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#254 Post autor: adam86 » 26 kwie 2012, 10:35

Karix26 pisze:Nie chcę nikogo urazić,ale na Zagórzu strasznie wszystko niszczą więc w tych tramwajach powinien być monitoring
Nie na Zagórzu, tylko w Szopienicach. I monitoring tu wiele nie pomoze.
KZKGOP 1779

Karix26
Posty: 56
Rejestracja: 24 kwie 2012, 19:07
Lokalizacja: Mysłowice

#255 Post autor: Karix26 » 26 kwie 2012, 11:13

Chodzi mi o rysowanie po szybach i pisanie po krzesłach. Swoją drogą marker da się przecież bez większych problemów zmyć więc to chyba zależy od chęci osób sprzątających
tramwaj 26 Mysłowice-Milowice

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#256 Post autor: Penny » 30 kwie 2012, 10:38

misza pisze:Można jeszcze metodą na trójkąt na Zamłyniu, co kiedyś już było ćwiczone. Przejazd torowy na Zabrzańskiej chyba jest. Jedynie nie pamiętam czy ostała się tam zwrotnica na dawny jednotor 7 w kierunku Łagiewnik.
No niestety takiej możliwości już nie ma. Dawny przystanek tramwajowy jest już ładnie wylany asfaltem :| (zaznaczyłem czerwoną linią moment, od którego się zaczyna, bo mapa satelitarna jest trochę nieaktualna).
Załączniki
zamlynie.jpg

Szociu
Posty: 183
Rejestracja: 07 mar 2011, 16:21
Lokalizacja: Silesia

#257 Post autor: Szociu » 30 kwie 2012, 20:02

Pojawił się harmonogram prac na poszczególnych odcinkach:
http://www.tram-silesia.pl/www/wp-conte ... 2_siwz.pdf
(od strony 34).

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#258 Post autor: Boguś » 30 kwie 2012, 20:41

Modernizacja końcowego odcinka linii tramwajowej w Katowicach Brynowie (wraz z dobudową drugiego toru)
Dobudowę drugiego toru jeszcze rozumiem. Natomiast remont torowiska równego jak stół od pętli do Św. Huberta jest marnowaniem pieniędzy. Na tym odcinku wystarczy zrobić porządne spawy i dokręcić śruby.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#259 Post autor: adam86 » 30 kwie 2012, 22:28

Terminy realizacji są tragiczne miejscami.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#260 Post autor: KZKGaPowicz » 01 maja 2012, 12:41

Rozumiem, że jak rozpocznie się remont torowiska wzdłuż ul. Zabrzańskiej, to "1" będzie jeździć na trasie "Gliwice Zajezdnia" - "Zaborze Pętla". Ciekawe, co będzie jeździć na "18", chyba składy 111N, bo na Helmuty nie ma co liczyć. No może będą na "1" gdyby nie kończyła na Zaborzu.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Szociu
Posty: 183
Rejestracja: 07 mar 2011, 16:21
Lokalizacja: Silesia

#261 Post autor: Szociu » 01 maja 2012, 14:40

W Sosnowcu pierwsze większe remonty na jesień, mam nadzieję, że tam, gdzie będą dobudowywać drugi tor, zrobią to przed wyłączeniem obecnego. Masakryczny będzie czas realizacji remontu 15-tki na ulicy 3 Maja od CWK do Pętli Zagórze, potrwa 1,5 roku, od lutego 2013 do lipca 2014, no ale w końcu to prawie 8 km toru. Pozostałe remonty na 15 od Katowic do CWK w Sosnowcu powinny się zakończyć w 2013, więc być może wtedy ujrzymy tam pierwsze tramwaje niskopodłogowe.
Co do Helmutów w zaj. Gliwice to mogłoby być ciężko (wiadukt). Pewnie będą zatramwaje, w innych miastach podczas remontów to nienajgorzej funkcjonuje.
Ostatnio zmieniony 01 maja 2012, 14:44 przez Szociu, łącznie zmieniany 1 raz.

DTSN
Posty: 198
Rejestracja: 12 lip 2010, 15:02
Lokalizacja: Cały Śląsk

#262 Post autor: DTSN » 01 maja 2012, 14:42

Nie znam się na tym dokładnie, może wy wiecie jak by miał wyglądać ruch na odcinku od ulicy Kondratowicza w Zabrzu-Maciejowie do Zajezdni w Gliwicach jak się rozpocznie remont jednego toru spory przecież tam jest ruch.
ps. Dziękuje wszystkim za życzenia urodzinowe :)
DTSN
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !

Szociu
Posty: 183
Rejestracja: 07 mar 2011, 16:21
Lokalizacja: Silesia

#263 Post autor: Szociu » 01 maja 2012, 14:46

DTSN pisze:przecież tam jest ruch.
Nie większy niż w innych miastach, popatrz sobie na WPK np. jak wyglądało to podczas remontu Zawodzie Zajezdnia - Rynek. Jak to będzie, zobaczymy za parę miesięcy.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#264 Post autor: Boguś » 01 maja 2012, 14:53

Szociu pisze:Co do Helmutów w zaj. Gliwice to mogłoby być ciężko (wiadukt). Pewnie będą zatramwaje, w innych miastach podczas remontów to nienajgorzej funkcjonuje.
Pt-8 dojechał do Gliwic, przez tuneliki w Chebziu :)

DTSN
Posty: 198
Rejestracja: 12 lip 2010, 15:02
Lokalizacja: Cały Śląsk

#265 Post autor: DTSN » 01 maja 2012, 14:59

Boguś pisze:
Szociu pisze:Co do Helmutów w zaj. Gliwice to mogłoby być ciężko (wiadukt). Pewnie będą zatramwaje, w innych miastach podczas remontów to nienajgorzej funkcjonuje.
Pt-8 dojechał do Gliwic, przez tuneliki w Chebziu :)
Racja dojechał lecz wątpię aby nam pożyczyli Pt-8 :(
Tak na marginesie uważam że to absurd że z Zajezdni Gliwice tylko 2 sztuki idą do remontu.
DTSN
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !

Szociu
Posty: 183
Rejestracja: 07 mar 2011, 16:21
Lokalizacja: Silesia

#266 Post autor: Szociu » 01 maja 2012, 15:05

Helmuty będą potrzebne tam, gdzie nie będzie dojazdu do pętli.

DTSN
Posty: 198
Rejestracja: 12 lip 2010, 15:02
Lokalizacja: Cały Śląsk

#267 Post autor: DTSN » 01 maja 2012, 15:40

Wie ktoś może czy jeszcze jest szansa na zmianę ilości modernizowanych wozów z poszczególnych Zajezdni, czy już to jest definitywnie zamknięta lista
DTSN
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#268 Post autor: KZKGaPowicz » 01 maja 2012, 16:22

DTSN pisze:Wie ktoś może czy jeszcze jest szansa na zmianę ilości modernizowanych wozów z poszczególnych Zajezdni, czy już to jest definitywnie zamknięta lista
Niestety nie będzie takiej możliwości, gdyż rocznikowo wagony się nie załapią do modernizacji. Najstarszy rocznik, który może być modernizowany to bodajże 1983. Ale czytałem, że po modernizacjach niektóre wagony nie trafią do swoich macierzystych zajezdni, bo prawdopodobnie dojdzie do wymiany taboru pomiędzy poszczególnymi zajezdniami.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

DTSN
Posty: 198
Rejestracja: 12 lip 2010, 15:02
Lokalizacja: Cały Śląsk

#269 Post autor: DTSN » 01 maja 2012, 16:39

....Ale czytałem, że po modernizacjach niektóre wagony nie trafią do swoich macierzystych zajezdni, bo prawdopodobnie dojdzie do wymiany taboru pomiędzy poszczególnymi zajezdniami.
Dobrze by było aby tak się stało bo trochę to niesprawiedliwe jest według mnie.
Ostatnio zmieniony 02 maja 2012, 12:57 przez DTSN, łącznie zmieniany 1 raz.
DTSN
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !

Szociu
Posty: 183
Rejestracja: 07 mar 2011, 16:21
Lokalizacja: Silesia

#270 Post autor: Szociu » 01 maja 2012, 16:49

DTSN pisze:....Ale czytałem, że po modernizacjach niektóre wagony nie trafią do swoich macierzystych zajezdni, bo prawdopodobnie dojdzie do wymiany taboru pomiędzy poszczególnymi zajezdniami.
Dobrze by było aby tak się stało bo trochę to niesprawiedliwe jest według mnie.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Tramwaje_%C5%9Al%C4%85skie -> Struktura własnościowa i wszystko na ten temat ;) Była o tym mowa przy warunkach podziału wagonów.

DTSN
Posty: 198
Rejestracja: 12 lip 2010, 15:02
Lokalizacja: Cały Śląsk

#271 Post autor: DTSN » 01 maja 2012, 17:00

Dobrze by było aby tak się stało bo trochę to niesprawiedliwe jest według mnie.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Tramwaje_%C5%9Al%C4%85skie -> Struktura własnościowa i wszystko na ten temat ;) Była o tym mowa przy warunkach podziału wagonów.
No tak racja rozumiem dzięki :mryellow:
Ostatnio zmieniony 02 maja 2012, 12:58 przez DTSN, łącznie zmieniany 1 raz.
DTSN
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !

Awatar użytkownika
martin
Posty: 69
Rejestracja: 19 paź 2011, 21:39
Lokalizacja: Lüdenscheid

#272 Post autor: martin » 01 maja 2012, 18:52

KZKGaPowicz pisze:
DTSN pisze:Wie ktoś może czy jeszcze jest szansa na zmianę ilości modernizowanych wozów z poszczególnych Zajezdni, czy już to jest definitywnie zamknięta lista
Niestety nie będzie takiej możliwości, gdyż rocznikowo wagony się nie załapią do modernizacji. Najstarszy rocznik, który może być modernizowany to bodajże 1983. Ale czytałem, że po modernizacjach niektóre wagony nie trafią do swoich macierzystych zajezdni, bo prawdopodobnie dojdzie do wymiany taboru pomiędzy poszczególnymi zajezdniami.
No tak najstarszy rocznik krajowych 105ek, ktory moze byc modernizowany to 1983, duzo lepiej przeciez dokupic kilka E1 z poczatku lat 70ych i je remontowac niz konstalowskie wyroby.No tak ale E1 sa zachodnie:) To, ze sa zachodnie nie znaczy wcale, ze lepsze. Do serii 105 N czesci zamienne sa pewnie duzo latwiej dostepne i zapewne po tylu latach eksploatacji w TS kazdy mechanik tam pracujacy potrafi je naprawic, do E1 czesci pewnie trzeba sprowadzac a mechanicy musza najpierw te wagony troche poznac. Troche bez sensu. Tak na marginesie wie ktos moze jak to wyglada mniej wiecej cenowo? Chodzi o koszt modernizacji 105ki do kosztow transportu, przystosowania i modernizacji E1?
Pozdrawiam :-)

NIE POZWOLMY LIKWIDOWAC LINII TRAMWAJOWYCH!!!
http://www.youtube.com/watch?v=GM6XVvV4CuI

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#273 Post autor: Penny » 01 maja 2012, 21:05

martin2601 pisze:Chodzi o koszt modernizacji 105ki do kosztow transportu, przystosowania i modernizacji E1?
Koszt modernizacji 105ki to co najmniej 500 tys. zł. Zakup E1 z przystosowaniem do ruchu to około 100 tys zł.

Awatar użytkownika
martin
Posty: 69
Rejestracja: 19 paź 2011, 21:39
Lokalizacja: Lüdenscheid

#274 Post autor: martin » 01 maja 2012, 21:14

Penny pisze:
martin2601 pisze:Chodzi o koszt modernizacji 105ki do kosztow transportu, przystosowania i modernizacji E1?
Koszt modernizacji 105ki to co najmniej 500 tys. zł. Zakup E1 z przystosowaniem do ruchu to około 100 tys zł.
No tak roznica jest jednak spora, zwlaszcza biorac pod uwage pojemnosc wagonow... Wszystko jak widac ma swoje plusy i minusy, a dla TS wydac pol miliona za mniejszy wagon albo 100tys za wiekszy to ogromna roznica. Wszystko jak zwykle toczy sie wokol kasy:/ Niemniej trzeba przyznac, ze 105ka po gruntownej modernizacji napewno dluzej pojezdzi niz E1 po dostosowaniu, bo to dostosowanie do polskich warunkow z gruntownym remontem zapewne wiele wspolnego nie ma.
Pozdrawiam :-)

NIE POZWOLMY LIKWIDOWAC LINII TRAMWAJOWYCH!!!
http://www.youtube.com/watch?v=GM6XVvV4CuI

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#275 Post autor: adam86 » 01 maja 2012, 22:51

Szociu pisze: http://pl.wikipedia.org/wiki/Tramwaje_%C5%9Al%C4%85skie -> Struktura własnościowa i wszystko na ten temat ;) Była o tym mowa przy warunkach podziału wagonów.
To ile jaka gmina ma akcji nie ma nic kompletnie do rzeczy. Skąd bierzesz tego typu brednie?
KZKGOP 1779

DTSN
Posty: 198
Rejestracja: 12 lip 2010, 15:02
Lokalizacja: Cały Śląsk

#276 Post autor: DTSN » 02 maja 2012, 00:16

adam86 pisze:
Szociu pisze: http://pl.wikipedia.org/wiki/Tramwaje_%C5%9Al%C4%85skie -> Struktura własnościowa i wszystko na ten temat ;) Była o tym mowa przy warunkach podziału wagonów.
To ile jaka gmina ma akcji nie ma nic kompletnie do rzeczy. Skąd bierzesz tego typu brednie?
Zgadzam się w Zabrzu będą stare gruchoty a w Bytomiu zmodernizowane tramwaje Jasne ale sprawiedliwość ! :(
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez DTSN, łącznie zmieniany 1 raz.
DTSN
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#277 Post autor: Penny » 02 maja 2012, 00:31

DTSN pisze:Zgadzam się w Zabrzu będą stare gruchoty a w Bytomiu zmodernizowane tramwaje Jasne ale sprawiedliwość ! :(
O planach spółki decyduje jej Zarząd, a nie akcjonariusze... A pojęcie sprawiedliwości w tym przypadku jest dalece populistyczne. Nie ma tutaj sensu żaden podział na zajezdnie. To jedynie oddziały spółki, a nie rywalizujące ze sobą komórki.

Szociu
Posty: 183
Rejestracja: 07 mar 2011, 16:21
Lokalizacja: Silesia

#278 Post autor: Szociu » 02 maja 2012, 08:03

adam86 pisze:
Szociu pisze: http://pl.wikipedia.org/wiki/Tramwaje_%C5%9Al%C4%85skie -> Struktura własnościowa i wszystko na ten temat ;) Była o tym mowa przy warunkach podziału wagonów.
To ile jaka gmina ma akcji nie ma nic kompletnie do rzeczy. Skąd bierzesz tego typu brednie?
Było już o tym w kilku artykułach (np. tutaj - "Nowe wagony mają być dzielone między miasta stosownie do posiadanych w spółce udziałów", czy tutaj - "do tych miast trafi też zapewne najwięcej nowych tramwajów, które będą dzielone według udziałów w Tramwajach Śląskich"), co prawda dotyczyły one niskopodłogowych wagonów, ale już wiadomo, ze wszędzie nie wjadą, więc tyczy się to też zapewne wagonów modernizowanych. Tak, czy inaczej, migracje na pewno będą, jakie i w jakiej ilości - przekonamy się po modernizacji.
Penny pisze:O planach spółki decyduje jej Zarząd, a nie akcjonariusze...
A akcjonariusze mają reprezentantów w zarządzie...
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Szociu, łącznie zmieniany 5 razy.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#279 Post autor: Penny » 02 maja 2012, 08:52

Szociu pisze:
Penny pisze:O planach spółki decyduje jej Zarząd, a nie akcjonariusze...
A akcjonariusze mają reprezentantów w zarządzie...
No więc dowodzi to temu, że to co wybiera Zarząd, jest wolą akcjonariuszy, skoro ich reprezentują. Wiec zdaje się, wszystko jest OK ;)

Rozumiem, że chodzi Ci o ten cytat:
"Nowe wagony mają być dzielone między miasta stosownie do posiadanych w spółce udziałów."
Sam zauważyłeś, że niskacze pojadą tam, gdzie pozwoli na to stan techniczny, więc pisanie w artykule o podziale wg udziałów w Spółce jest bez sensu. Na podstawie struktury własnościowej opublikowanej na stronie Spółki przeliczyłem zaokrąglając do liczb naturalnych ilość wagonów, która przysługiwałaby wszystkim miastom wg kryterium opisanego w gazecie i wynika, że każde miasto dostałoby:

Kod: Zaznacz cały

Bytom: 4
Chorzów: 3
Czeladź: 0
Dąbrowa Górnicza: 2
Gliwice: 1
Katowice: 10
Mysłowice: 0
Ruda Śląska: 1
Siemianowice Śląskie: 0
Sosnowiec: 5
Świętochłowice: 1
Zabrze: 3
Tylko teraz moje pytanie brzmi: co to znaczy, że "dostałoby"? I jak miałoby to wyglądać w praktyce wg Ciebie?

Szociu
Posty: 183
Rejestracja: 07 mar 2011, 16:21
Lokalizacja: Silesia

#280 Post autor: Szociu » 02 maja 2012, 09:35

Raczej nie dostałyby, a miałyby obsługiwane linie. Pisząc ten artykuł pewnie pominęli drobny fakt, że TŚ chyba nie mówiło tylko o niskaczach, ale i o modernizowanych stopiątkach. Zapewne tam, gdzie będą jeździć te nowe tramwaje, tam będzie proporcjonalnie mniej zmodernizowanych 105-tek.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#281 Post autor: adam86 » 02 maja 2012, 09:39

Szociu pisze: A akcjonariusze mają reprezentantów w zarządzie...
To stwierdzenie ma tyle samo wspólnego z prawdą co i cała reszta bredni, który wypisujesz. Poczytaj sobie co to jest zarząd, a co rada nadzorcza.
KZKGOP 1779

Szociu
Posty: 183
Rejestracja: 07 mar 2011, 16:21
Lokalizacja: Silesia

#282 Post autor: Szociu » 02 maja 2012, 09:56

Ale rada nadzorcza może zmieniać zarząd, więc pośrednio dochodzimy do tego samego. Okej, skoro jesteś wyrocznią, to ja się nie będę kłócił i zamykam się. ;) I po raz kolejny użyję stwierdzenia, pożyjemy - zobaczymy, bo tak to wróżenie z fusów.
Krótka rozmowa z przedstawicielami TŚ z marca:
http://www.youtube.com/watch?v=Xcw4f68oGsw

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#283 Post autor: Boguś » 02 maja 2012, 21:03

Penny pisze:Koszt modernizacji 105ki to co najmniej 500 tys. zł.
Tyle kosztuje RK. 1 żelazko kosztowało około 1 mln.

Awatar użytkownika
Kuba
Posty: 743
Rejestracja: 22 kwie 2008, 10:52
Lokalizacja: Będzin/Mierzęcice

#284 Post autor: Kuba » 03 maja 2012, 18:25

Taki EOT odnośnie udziałów. Co z Będzinem? nie dostał udziałów w TŚ? Wypadło z głowy.
"Idę do roboty na zajezdnię, będę zmieniał opony w tramwajach!"
http://mierzecice.myminicity.com/

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#285 Post autor: memphis » 03 maja 2012, 20:55

Kuba pisze:Taki EOT odnośnie udziałów. Co z Będzinem? nie dostał udziałów w TŚ? Wypadło z głowy.
Nie był nimi zainteresowany. Btw, nie udziały tylko akcje - udziały są w spółce z o.o.

Awatar użytkownika
Kuba
Posty: 743
Rejestracja: 22 kwie 2008, 10:52
Lokalizacja: Będzin/Mierzęcice

#286 Post autor: Kuba » 04 maja 2012, 05:31

Dziękówa ;)
no tak, spółka akcyjna to i akcje, wybaczcie.
"Idę do roboty na zajezdnię, będę zmieniał opony w tramwajach!"
http://mierzecice.myminicity.com/

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#287 Post autor: hanys76 » 07 maja 2012, 12:05

Tramwaje Śląskie rozpoczynają modernizację torowisk i sieci.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#288 Post autor: adam86 » 07 maja 2012, 19:54

Czemu te terminy są tak rozwleczone?
KZKGOP 1779

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#289 Post autor: hanys76 » 14 maja 2012, 09:45

We wrześniu ma rozpocząc się odbudowa linii 7 z Bytomia do Łagiewnik

Awatar użytkownika
TŚ25
Posty: 295
Rejestracja: 12 gru 2009, 19:37
Lokalizacja: Katowice-Szopienice

#290 Post autor: TŚ25 » 14 maja 2012, 12:18

Tia, a pojedziemy we wrześniu 2013 ...

Edycja 13:58
http://chorzow.naszemiasto.pl/artykul/1 ... ebc,1,3,60

Scaliłem posty.
// Boguś
Ostatnio zmieniony 16 maja 2012, 21:26 przez TŚ25, łącznie zmieniany 2 razy.
Tramwaje Śląskie
232 Zawodzie Pętla-Chorzów Stadion Śląski-Zawodzie Pętla ;D

POZDRAWIAM !

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#291 Post autor: adam86 » 14 maja 2012, 19:04

Przetargi ogłaszają, a finansowanie nie zostało zapewnione? Nieźle.
KZKGOP 1779

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#292 Post autor: memphis » 14 maja 2012, 19:31

adam86 pisze:Przetargi ogłaszają, a finansowanie nie zostało zapewnione? Nieźle.
Będą obligacje zamiast kredytu:
W 2011 roku Tramwaje Śląskie S.A. wraz z przedstawicielami Komunikacyjnego
Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego prowadziły negocjacje
w sprawie uzyskania kredytu na sfinansowanie wkładu własnego dla Projektu. Z uwagi
na stawiane przez Europejski Bank Inwestycyjny formalno-prawno-ekonomiczne warunki
uzyskania kredytu Tramwaje Śląskie S.A. podjęły działania zmierzające do pozyskania alternatywnego źródła finansowania wkładu własnego poprzez emisję obligacji. W IV kw.
2011 roku Spółka przeprowadziła postępowanie przetargowe w ramach którego
najkorzystniejszą ofertę złożył Bank PEKAO SA. W kwietniu na wniosek Zarządu Spółki
Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy wyraziło zgodę na emisję obligacji. Została także
zawarta z Bankiem PEKAO SA wstępna umowa na emisję obligacji w latach 2012 - 2014
do wysokości 320 mln zł. Obecnie uzgadniane są szczegóły umowy emisyjnej oraz
zabezpieczenia finansowania, w tym tzw. umowy wsparcia, która ma być zawarta pomiędzy
Bankiem, KZK GOP i Tramwajami Śląskimi S.A. Pierwsze środki finansowe z emisji
obligacji powinny zasilić wkład własny Spółki dla Projektu na przełomie miesiąca sierpnia
i września br.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#293 Post autor: adam86 » 14 maja 2012, 21:22

To czy w związku z tym, zmieniona zostanie umowa z KZK?

Tak na marginesie, z tych materiałów:
Istotnym elementem poprawiającym jakość świadczonych usług był zakup w 2011 roku 18 szt. wagonów tramwajowych E1, z których 15 poddano modernizacji, a następnie sukcesywnie wprowadzano do eksploatacji w Rejonie nr 1 Będzin na linii 26 oraz w Rejonie nr 4 Gliwice na linii nr 1
:P
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#294 Post autor: KZKGaPowicz » 15 maja 2012, 14:48

Ponadto miało być, że zaj. Gliwice otrzyma 7 E1, a Będzin 8, ale każda ma o 1 więcej niż zapowiadano.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#295 Post autor: DW » 15 maja 2012, 15:38

KZKGaPowicz pisze:Ponadto miało być, że zaj. Gliwice otrzyma 7 E1, a Będzin 8, ale każda ma o 1 więcej niż zapowiadano.
Dlatego, bo pierwotnie miały być aż 4 wiedeńce na części. Z czasem liczbę te zmniejszono do 2, a 2 kolejne wozy również poddano przystosowaniu do ruchu w polskich warunkach.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#296 Post autor: adam86 » 15 maja 2012, 18:38

Ja się tylko zastanawiam jak bardzo trzeba być bezczelnym, żeby pisać tego typu bzdury.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez adam86, łącznie zmieniany 1 raz.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#297 Post autor: Penny » 15 maja 2012, 20:42

adam86 pisze:Ja się tylko zastanawiam jak bardzo trzeba być bezczelnym, żeby pisać tego typu bzdury.
Bardzo proszę o bardziej przystępną formę wyrażania emocji i bardziej merytoryczne uzasadnianie swoich poglądów i wiedzy.

Slim
Posty: 191
Rejestracja: 22 paź 2010, 13:42
Lokalizacja: Sosnowiec

#298 Post autor: Slim » 16 maja 2012, 00:35

Penny pisze:Bardzo proszę o bardziej przystępną formę wyrażania emocji i bardziej merytoryczne uzasadnianie swoich poglądów i wiedzy.
Według TŚ
Istotnym elementem poprawiającym jakość świadczonych usług był zakup w 2011 roku 18 szt. wagonów tramwajowych E1
Ładna mi poprawa szczególnie na 26 gdzie w głowie tylko jedna rzecz przychodzi na myśl żeby sie po drodze nie wykoleił. Mogli o stodwójki lepiej dbać lub zrobić im porządne RB lub RK to byłby tabor na podobnym poziomie pojemności i "komfortu".

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#299 Post autor: Penny » 16 maja 2012, 02:22

Slim pisze:
Penny pisze:Bardzo proszę o bardziej przystępną formę wyrażania emocji i bardziej merytoryczne uzasadnianie swoich poglądów i wiedzy.
Według TŚ
Tutaj nie chodzi o przeinaczanie poglądów, ale o JAKIEKOLWIEK uzasadnienie, które wnosi coś do tematu w przeciwieństwie do pisania słów "bezczelne" i "bzdury", bo to nic do rozmowy nie wnosi. Wydaje mi się to oczywiste.

Każdy może mieć tutaj dowolne poglądy, o czym od dawna wiadomo. Nikt tutaj za TŚ nie stoi, a już na pewno nie ja - za dużo błędów przez ostatnie lata ta firma popełniła, żebym ich wielbił, poczynając od wejścia w umowę z KZK GOP... Trzymając się tematu, to mam nadzieję, że wszystkie te remonty nie będą kolejną okazją do cięć pracy przewozowej, bo tak to zwykło bywać.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#300 Post autor: adam86 » 16 maja 2012, 13:55

Penny pisze:Tutaj nie chodzi o przeinaczanie poglądów, ale o JAKIEKOLWIEK uzasadnienie,
Ale jakie zaś uzasadnienie? Przecież uzasadnienie jest wszystkim znane. Każdy średnio rozgarnięty miłośnik doskonale przecież wie o co chodzi z tymi wagonami.
które wnosi coś do tematu w przeciwieństwie do pisania słów "bezczelne" i "bzdury", bo to nic do rozmowy nie wnosi. Wydaje mi się to oczywiste.
Nie są to żadne wulgarne słowa, a to co zacytowałem to jak najbardziej jest bezczelne i cyniczne kłamstwo. To jest na prawdę propaganda jak sprzed 50 lat. I tego typu wypowiedzi, że nazywanie czegoś po imieniu nic nie wnosi do dyskusji jest zwyczajnie próbą ograniczania wolności słowa.
KZKGOP 1779

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości