Przyszłość linii 18

Dyskusje o różnych wydarzeniach, wypadkach i informacjach prasowych itp. - dział newsmana...
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

Przyszłość linii 18

#1 Post autor: KZKGaPowicz » 05 sty 2012, 21:02

UM Ruda Śląska pisze:ODPOWIEDZI NA PYTANIA MIESZKAŃCÓW RUDY
zadane podczas spotkania z Prezydentem Miasta Ruda Śląska,
które odbyło się 10 października 2011 roku


Ul. Piastowska – mimo że już wiele razy naprawiana, jednak asfalt znów w bardzo złym stanie.
Odpowiadał Jacek Morek, Zastępca Prezydenta Miasta: Jest tam wiele problemów, wydaje mi się, że optymalnym rozwiązaniem będzie likwidacja torowiska linii tramwajowej nr 18. Jest to też kwestia komunikacji w ciągu ul. Wolności i dalej.

Uzupełnia Wydział Dróg i Mostów: Nawierzchnia ul. Piastowskiej poza torowiskiem jest w stanie zadowalającym. Natomiast stan torowiska tramwajowego, za które odpowiedzialne są Tramwaje Śląskie S.A., jest bardzo zły. Jego uszkodzenia powodują również uszkodzenia nawierzchni jezdni.
Źródło

To chyba jedna z głupszych argumentacji, jakie słyszałem.
Ostatnio zmieniony 13 wrz 2014, 14:14 przez KZKGaPowicz, łącznie zmieniany 1 raz.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#2 Post autor: Boguś » 06 sty 2012, 22:29

Tramwaje znikną spod Ratusza w Chorzowie.

http://www.wpk.katowice.pl/index.php?itemid=2021
KZKGaPowicz pisze:To chyba jedna z głupszych argumentacji, jakie słyszałem.
Mam złe przeczucie. Ruda Śląska może zlikwidować 18-stkę z powodów finansowych.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#3 Post autor: KZKGaPowicz » 07 sty 2012, 11:56

Boguś pisze:Tramwaje znikną spod Ratusza w Chorzowie.

http://www.wpk.katowice.pl/index.php?itemid=2021
KZKGaPowicz pisze:To chyba jedna z głupszych argumentacji, jakie słyszałem.
Mam złe przeczucie. Ruda Śląska może zlikwidować 18-stkę z powodów finansowych.
Z tego, co mi wiadomo, to dalej miasto będzie oszczędzać, ale nie kosztem mieszkańców, nawet kilka parkingów mają zbudować. Wysłałem do TŚ zapytanie na temat ewentualnych kosztów naprawy torowiska wzdłuż ul. Piastowskiej. Ponadto część "18" jest w projekcie (ul. Zabrzańska) i nie wiem czy nie spowoduje to zwrotu unijnej dotacji.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

37
Posty: 319
Rejestracja: 06 sty 2007, 20:50

#4 Post autor: 37 » 07 sty 2012, 14:57

Ale Zabrzańską to chyba jeszcze 1 kursuje co nie? Więc chyba nie ma przeszkody w wycięciu 18tki.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#5 Post autor: Boguś » 07 sty 2012, 20:25

37 pisze:Ale Zabrzańską to chyba jeszcze 1 kursuje co nie? Więc chyba nie ma przeszkody w wycięciu 18tki.
Właśnie. Oficjalnie 18-stki nie zlikwidują, tylko zmienią trasę. Przykładowo na Stroszek Zajezdnia - Biskupice.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#6 Post autor: KZKGaPowicz » 08 sty 2012, 11:39

Boguś pisze:
37 pisze:Ale Zabrzańską to chyba jeszcze 1 kursuje co nie? Więc chyba nie ma przeszkody w wycięciu 18tki.
Właśnie. Oficjalnie 18-stki nie zlikwidują, tylko zmienią trasę. Przykładowo na Stroszek Zajezdnia - Biskupice.
Niestety w ten sposób mogą obejść zasady projektu.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#7 Post autor: mark40 » 08 sty 2012, 11:53

Torowisko będzie robione na Zabrzańskiej w Rudzie, więc na tym odcinku praca przewozowa nie może się zmniejszyć. 18 lub jakieś 2 inne pociągi w ciągu godziny w zamian za 18 muszą tam przez 5 lat od zakończenia projektu jeździć. Może to też być dodatkowy wagon na 1.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#8 Post autor: Peter » 20 sty 2012, 21:37

Od lat mówi się o likwidacji tramwaju linii nr 18. Czy pogłoski staną się prawdą?

Od lat mówi się o likwidacji tramwaju nr 18. Zdania mieszkańców są różne. KZK GOP zapewnia, że linia pozostanie.

Dla wielu mieszkańców jest to jedyny środek transportu. Równocześnie linia nr 18 krzyżuje się w wielu miejscach z pasami ruchu drogowego, a dla lokatorów okolicznych domów tramwaj jest po prostu uciążliwy. Stąd głosy o potrzebie jego likwidacji. Czy tak się stanie?

- Absolutnie się nie zgadzam! - protestuje Weronika Wieder, mieszkanka ul. Piastowskiej. - Czym ja będę dojeżdżała? Jestem już starszą osobą. Nie mam zdrowia, ani siły, żeby chodzić na przystanek autobusowy - twierdzi.

Jednak nie wszyscy są przeciwni likwidacji "osiemnastki".

- Po pierwsze, jak ona jedzie, to jest tak głośno, że nie da się rozmawiać, a po drugie kamienie, które odpryskują z torowiska wpadają prosto do naszego sklepu. Może lepiej wprowadzić na tej linii autobus zamiast tramwaju - zastanawia się pani Joanna, ekspedientka w samie przy ul. Piastowskiej.

Narzekają również kierowcy, dla których problemem jest m.in. odcinek przy wiadukcie, czy przy sanktuarium św. Józefa, gdzie torowisko krzyżuje się z pasem ruchu.

Natomiast ze statystyk policyjnych wynika, że liczba zdarzeń przy ul. Piastowskiej (główna trasa linii nr 18) nie odbiega znacząco od innych miejsc w Rudzie Śląskiej. Dla przykładu - w 2010 roku doszło tam do jednego wypadku oraz 11 kolizji.

Jak jednak twierdzą władze KZK GOP-u, bez względu na głosy za i przeciw, linia tramwajowa nr 18 musi zostać. Nie będzie też komunikacji zastępczej w postaci autobusu.

- Nie możemy zlikwidować tej linii, bo do 2030 roku mamy podpisaną umowę ze spółką Tramwaje Śląskie. Jesteśmy w niej zobowiązani do wykonywania przewozów na danych liniach, w tym również linii nr 18 - zapewnia Anna Koteras, rzeczniczka KZK GOP-u.

Natomiast Tramwaje Śląskie SA mają w tym czasie modernizować torowiska. Jednak, jeżeli chodzi o trasę "osiemnastki", to szanse na remonty są jedynie w przypadku niewielkich odcinków, a konkretnie dotyczy to torowiska wzdłuż ul. Zabrzańskiej od skrzyżowania z ul. Dworcową do granicy z Zabrze.

- Do końca bieżącego kwartału zakończone zostaną prace projektowe dla zadania 55. W chwili obecnej trwają prace związane z aktualizacją harmonogramu robót. Na dzień dzisiejszy planowany termin rozpoczęcia robót budowlanych to III kwartał 2012r. - taką odpowiedź otrzymaliśmy drogą mejlową z biura spółki Tramwaje Śląskie.

Zapowiedziano również modernizację torowiska od przystanku Ruda Południowa przez ul. Wolności i Piastowską. Kiedy się ona rozpocznie? Tego jeszcze nie wiadomo.

Joanna Oreł
Źródło: Dziennik Zachodni

Jeżeli wierzyć słowom pani rzecznik, możemy być póki co spokojni o 18, natomiast uważam, że torowisko należałoby przebudować w miejscach kolizyjnych, bo jest tam rzeczywiście niebezpiecznie. Problemem jest to, że na ul. Piastowskiej nie mieszczą się praktycznie w całym jej przebiegu dwa pasy i tramwaj (skrajnia), co właściwie w obecnym układzie (najgorzej, gdy tramwaj jedzie pod prąd) wymusza konieczność jej poszerzenia lub wybudowania w dwóch pasach jezdni linii dwutorowej.
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#9 Post autor: luki » 20 sty 2012, 22:35

Kiedyś już pisałem, że tam by się przydała jakaś sygnalizacja wzbudzana, ostrzegająca kierowców, że zbliża się tramwaj, ograniczenie prędkości itp.

Pozytywnie zdziwiło mnie stanowisko KZK, toż to nagle nie da się likwidować linii tramwajowych, szkoda, że takich argumentów nie było przy 8, 12, 25 no i Gliwicach. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że teraz doszła umowa, ale tam chyba było jakieś zastrzeżenie, że można w ciągu lat jej trwania jakieś kursy ciachać ?
Mam nadzieję, że stanowisko KZK się nie zmieni, i będzie takie samo co do pomysłów dalszego zwijania torów w innych miejscach.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#10 Post autor: KZKGaPowicz » 20 sty 2012, 22:35

Peter pisze:
Od lat mówi się o likwidacji tramwaju linii nr 18. Czy pogłoski staną się prawdą?

Od lat mówi się o likwidacji tramwaju nr 18. Zdania mieszkańców są różne. KZK GOP zapewnia, że linia pozostanie.

Dla wielu mieszkańców jest to jedyny środek transportu. Równocześnie linia nr 18 krzyżuje się w wielu miejscach z pasami ruchu drogowego, a dla lokatorów okolicznych domów tramwaj jest po prostu uciążliwy. Stąd głosy o potrzebie jego likwidacji. Czy tak się stanie?

- Absolutnie się nie zgadzam! - protestuje Weronika Wieder, mieszkanka ul. Piastowskiej. - Czym ja będę dojeżdżała? Jestem już starszą osobą. Nie mam zdrowia, ani siły, żeby chodzić na przystanek autobusowy - twierdzi.

Jednak nie wszyscy są przeciwni likwidacji "osiemnastki".

- Po pierwsze, jak ona jedzie, to jest tak głośno, że nie da się rozmawiać, a po drugie kamienie, które odpryskują z torowiska wpadają prosto do naszego sklepu. Może lepiej wprowadzić na tej linii autobus zamiast tramwaju - zastanawia się pani Joanna, ekspedientka w samie przy ul. Piastowskiej.

Narzekają również kierowcy, dla których problemem jest m.in. odcinek przy wiadukcie, czy przy sanktuarium św. Józefa, gdzie torowisko krzyżuje się z pasem ruchu.

Natomiast ze statystyk policyjnych wynika, że liczba zdarzeń przy ul. Piastowskiej (główna trasa linii nr 18) nie odbiega znacząco od innych miejsc w Rudzie Śląskiej. Dla przykładu - w 2010 roku doszło tam do jednego wypadku oraz 11 kolizji.

Jak jednak twierdzą władze KZK GOP-u, bez względu na głosy za i przeciw, linia tramwajowa nr 18 musi zostać. Nie będzie też komunikacji zastępczej w postaci autobusu.

- Nie możemy zlikwidować tej linii, bo do 2030 roku mamy podpisaną umowę ze spółką Tramwaje Śląskie. Jesteśmy w niej zobowiązani do wykonywania przewozów na danych liniach, w tym również linii nr 18 - zapewnia Anna Koteras, rzeczniczka KZK GOP-u.

Natomiast Tramwaje Śląskie SA mają w tym czasie modernizować torowiska. Jednak, jeżeli chodzi o trasę "osiemnastki", to szanse na remonty są jedynie w przypadku niewielkich odcinków, a konkretnie dotyczy to torowiska wzdłuż ul. Zabrzańskiej od skrzyżowania z ul. Dworcową do granicy z Zabrze.

- Do końca bieżącego kwartału zakończone zostaną prace projektowe dla zadania 55. W chwili obecnej trwają prace związane z aktualizacją harmonogramu robót. Na dzień dzisiejszy planowany termin rozpoczęcia robót budowlanych to III kwartał 2012r. - taką odpowiedź otrzymaliśmy drogą mejlową z biura spółki Tramwaje Śląskie.

Zapowiedziano również modernizację torowiska od przystanku Ruda Południowa przez ul. Wolności i Piastowską. Kiedy się ona rozpocznie? Tego jeszcze nie wiadomo.

Joanna Oreł
Źródło: Dziennik Zachodni

Jeżeli wierzyć słowom pani rzecznik możemy być póki co spokojni o 18, natomiast uważam, że torowisko należałoby przebudować w miejscach kolizyjnych, bo jest tam rzeczywiście niebezpiecznie. Problemem jest to, że na ul. Piastowskiej nie mieszczą się praktycznie w całym jej przebiegu dwa pasy i tramwaj (skrajnia), co właściwie w obecnym układzie (najgorzej gdy tramwaj jedzie pod prąd) wymusza konieczność jej poszerzenia lub wybudowania w dwóch pasach jezdni linii dwutorowej.
Bardzo mnie ucieszyła ta informacja. Ja przesłałem do TŚ propozycję (patrz załącznik) częściowego rozwiązania bezpieczeństwa w tym rejonie. Nie trzeba byłoby budować drugiego toru na całym odcinku ul. Piastowskiej, tylko na znacznie krótszym, a zarazem tańszym. Tego jednak TŚ nie napisałem, tylko, że droga skręca w lewo (kierunek Bytom) i zauważenie tramwaju jest troszkę łatwiejsze. Ale to zaś nie poprawia bezpieczeństwa dwóch wymijających się samochodów i tramwaju w jednym czasie.
Załączniki
Linia 18.png
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez KZKGaPowicz, łącznie zmieniany 2 razy.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#11 Post autor: Penny » 20 sty 2012, 22:38

luki pisze:Oczywiście zdaję sobie sprawę, że teraz doszła umowa, ale tam chyba było jakieś zastrzeżenie, że można w ciągu lat jej trwania jakieś kursy ciachać ?
2% pracy przewozowej rocznie. Niby niewiele, ale w skali 15 lat jest to aż 26,1%.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#12 Post autor: KZKGaPowicz » 21 sty 2012, 10:59

To rozwiązanie, o którym pisałem wcześniej pozwala uniknąć newralgicznego miejsca wypadku tramwaju z dźwigiem, do którego doszło przy piekarni "Jakubiec".

Edycja, dnia 31.01.2012:
Jeśli ktoś byłby zainteresowany linią nr 18, to zapraszam do oglądania na żywo programu "Prezydent Odpowiada" dziś ok. godz. 18:00 na antenie Sfera TV. Można również oglądać program na żywo przez internet na stronie: http://sferatv.pl.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#13 Post autor: KZKGaPowicz » 27 mar 2012, 21:39

Byłem dziś na spotkaniu Grażyny Dziedzic z mieszkańcami. Zadałem pytanie dotyczące budowy łuku umożliwiającego skręt z ul. Wolności w ul. Zabrzańską w kierunku Zabrza, ale odpowiedzi konkretnej nie uzyskałem. Dowiedziałem się za to o tym, że pani prezydent musi wybierać m. in. w kwestii dofinansowywania pieczy zastępczej narzuconej przez ustawodawcę oraz że tramwaj linii nr 18 jest niebezpieczny, co wiem nie od dzisiaj. Pani prezydent zadeklarowała konsultacje społeczne i dodała, że nie bęzie kwestionowała decyzji mieszkańców, tzn. jeśli wybiorą tramwaj, to będzie kursował nadal, a jeśli autobus, to "18" zostanie zlikwidowana. Jedna pani z ul. Piastowskiej mówiła, że starsi nie wyobrażają sobie życia bez tramwaju, o czym również ja mówiłem. Mieszkańcy chwalili sobie szybki dojazd do Bytomia. Jak powiedział wiceprezydent Jacek Morek: "Ostatnio byli zwolennicy likwidacji torowiska, a teraz są zwolennicy tramwaju. Ciekawe, co będzie za rok?" Mówiłem, że istnieje możliwość dobudowy drugiego toru, ale wspomniana wcześniej mieszkanka ul. Piastowskiej i pani prezydent powiedziały, że nie ma miejsca na drugi tor. Pani z Piastowskiej powiedziała mi, że trzeba byłoby wyburzyć wszystko po jednej stronie. Szkoda tylko, że nie pomyślały one o tym, że torowisko miałoby być wbudowane w jezdnię.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#14 Post autor: adam86 » 28 mar 2012, 16:12

KZKGaPowicz pisze: pani prezydent musi wybierać m. in. w kwestii dofinansowywania pieczy zastępczej narzuconej przez ustawodawcę
W kwestii czego?
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#15 Post autor: KZKGaPowicz » 28 mar 2012, 18:23

adam86 pisze:
KZKGaPowicz pisze: pani prezydent musi wybierać m. in. w kwestii dofinansowywania pieczy zastępczej narzuconej przez ustawodawcę
W kwestii czego?
Mogłem coś przekręcić, ale tak to zrozumiałem.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#16 Post autor: Penny » 23 kwie 2012, 09:48

adam86 pisze:
KZKGaPowicz pisze:Pani prezydent musi wybierać m. in. w kwestii dofinansowywania pieczy zastępczej narzuconej przez ustawodawcę
W kwestii czego?
Chodzi o finansową pomoc władz publicznych dziecku stale lub czasowo pozbawionemu opieki rodzicielskiej - czyli wsparcie rodzin zastępczych, domów dziecka, itp. (wg rozporządzenia MPiPS na podstawie art. 247 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej ( Dz. U. z 2011 r. Nr 149, poz.887, z późn. zm.)". :)

Awatar użytkownika
martin
Posty: 69
Rejestracja: 19 paź 2011, 21:39
Lokalizacja: Lüdenscheid

#17 Post autor: martin » 17 lis 2012, 11:59

Ruda Śl.: Tramwaj 18 do likwidacji. Poprawi się na Piastowskiej? KZK GOP nie planuje zmian.
Mieszkańcy domagają się remontu ulicy Piastowskiej w Rudzie. Urzędnicy twierdzą, że problemem jest stan torowiska i linii nr 18. Tramwaje Śląskie zapowiadają remont, a KZK GOP nie wie nic o likwidacji "osiemnastki"

Znów zrobiło się gorąco w związku z linią tramwajową nr 18. Wszystko za sprawą spotkania prezydent miasta, Grażyny Dziedzic z mieszkańcami Rudy i dyskusji o remoncie ul. Piastowskiej.
Podczas spotkania rudzianie przekazali władzom miasta petycję w tej sprawie. Podpisy złożyło ponad 200 mieszkańców. Od 10 lat walczą oni o naprawę nawierzchni ul. Piastowskiej.
Na razie prezydent Dziedzic nie złożyła jednoznacznych deklaracji odnośnie jej remontu, bo jak twierdzi Adam Nowak, rzecznik prasowy Urzędu Miasta: problemem nie jest stan jezdni, lecz torowiska na ul. Piastowskiej.
- Należy tutaj zaznaczyć, że torowisko obejmuje powierzchnię między szynami oraz po 50 cm od główki szyny na zewnątrz - wyjaśnia Nowak fachowym językiem i przypomina, że ul. Piastowska była przez miasto remontowana w 2010 oraz 2011 roku. - Ewentualne wykonanie remontu kapitalnego będzie uzależnione od decyzji spółki Tramwaje Śląskie, dotyczącej przystąpienia do gruntownej modernizacji linii tramwajowej nr 18 lub jej likwidacji - mówi Nowak i dodaje: - Miasto wielokrotnie występowało do spółki o powyższe, jednak do tej pory nie uzyskało wiążącej odpowiedzi.
Andrzej Zowada, rzecznik prasowy Tramwajów Śląskich widzi jednak sprawę inaczej. - Tramwaje Śląskie nie mają wpływu na podejmowanie przez gminy decyzji o przeprowadzaniu remontów ulic. Nie mają również powodu, by podejmować decyzję o likwidacji linii nr 18 - mówi Zowada.
Takie kroki mogą za to podjąć władze KZK GOP-u, które zlecają obsługę "osiemnastki"
Tramwajom Śląskim.
Jak przyznaje Anna Koteras, rzeczniczka związku, nic jej nie wiadomo odnośnie planów likwidacji tramwaju nr 18.
- Pytano nas o to już kilkakrotnie. Szczerze nie wiem, skąd wzięły się takie informacje. Bowiem, póki co, nie zamierzamy zamykać tego połączenia - podkreśla Koteras. - Oczywiście, jeżeli pojawią się takie plany to o nich poinformujemy.
Wszystko wskazuje więc na to, że kursująca pomiędzy Rudą Śląska, a Bytomiem "18" pozostanie na trasie. Pytanie jednak, co stanie się z ulicą Piastowską, której fatalny stan w połączeniu z torowiskiem od lat leży na sercu mieszkańcom i sprawia, że kierowcy gubią felgi.
Andrzej Zowada z TŚ wylicza, że w najbliższych latach w Rudzie Śląskiej modernizowane będą m.in. torowiska przy ul. Goduli, Zabrzańskiej oraz pętli tramwajowej w Chebziu i zapowiada: - Torowisko przy ulicy Piastowskiej także będzie objęte pracami wynikającymi z bieżących potrzeb.
Atykul
Pozdrawiam :-)

NIE POZWOLMY LIKWIDOWAC LINII TRAMWAJOWYCH!!!
http://www.youtube.com/watch?v=GM6XVvV4CuI

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#18 Post autor: Penny » 17 lis 2012, 12:42

martin pisze:Na razie prezydent Dziedzic nie złożyła jednoznacznych deklaracji odnośnie jej remontu, bo jak twierdzi Adam Nowak, rzecznik prasowy Urzędu Miasta: problemem nie jest stan jezdni, lecz torowiska na ul. Piastowskiej.
Skoro problemem jest stan torowiska, a miasto jest udziałowcem Spółki, to powinni sobie tą trasę wyremontować, zrobić dwa tory, a więc użytej z czegoś, co jest użyteczne wszędzie indziej na tej planecie, "ino niy w Oberschlesien".

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#19 Post autor: KZKGaPowicz » 17 lis 2012, 13:12

Byłem już na spotkaniu we wrześniu z zastępcą prezydenta miasta panem Jackiem Morkiem i złożyłem pismo, w którym zaproponowałem zmiany organizacji ruchu na tej ulicy. Problemem byłby wtedy odcinek ul. Piastowskiej (ul. Orzegowska - ul. Potokowa), ale dzięki zmianie organizacji ruchu koszt budowy drugiego toru byłby zapewne mniejszy niż na całej długości tej ulicy. W załączniku pismo do UM Ruda Śląska.
Pan Morek powiedział mi, że kiedyś taka koncepcja była brana pod uwagę, ale upadła; to samo powiedział mi komendant SM Ruda Śląska, że Wydział Dróg i Mostów nie przyjął wtedy takiego rozwiązania, gdyż problemy z wyrobieniem się na zakręcie miałyby samochody ciężarowe z długimi naczepami. Jednak 5.11.2012 dzwonił do mnie przedstawiciel w/w wydziału i powiedział mi, że da mi znać jak sprawa zostanie załatwiona, ponieważ bodajże miał to zatwierdzić z-ca prezydenta lub prezydent.

Szkoda też, że przy okazji wymiany torowiska wzdłuż ul. Zabrzańskiej nie wybudują skrętu w kierunku Zabrza, gdyż relacja Ruda - Zabrze - Gliwice byłaby pożądana oczywiście przy częstotliwości 15-minutowej lub co najmniej 20-minutowej. Wtedy "1" mogłaby jeździć na trasie Chebzie Pętla - Zaborze Pętla lub Chebzie Pętla - Biskupice Pętla, a "18" w relacji: Stroszek Zajezdnia bądź Bytom Plac Sikorskiego - Gliwice Zajezdnia.
Penny pisze:
martin pisze:Na razie prezydent Dziedzic nie złożyła jednoznacznych deklaracji odnośnie jej remontu, bo jak twierdzi Adam Nowak, rzecznik prasowy Urzędu Miasta: problemem nie jest stan jezdni, lecz torowiska na ul. Piastowskiej.
Skoro problemem jest stan torowiska, a miasto jest udziałowcem Spółki, to powinni sobie tą trasę wyremontować, zrobić dwa tory, a więc użytej z czegoś, co jest użyteczne wszędzie indziej na tej planecie, "ino niy w Oberschlesien".
Wystarczyłoby napisać dobry projekt o dofinansowanie z UE lub WFOŚiGW w Katowicach (pożyczka z tego ostatniego jest niskooprocentowana, a część może zostać nawet umorzona). Jak umiałbym taki napisać, to z chęcią bym to zrobił.
Załączniki
Projekt organizacji ruchu drogowego - Ruda 1.doc
(231.5 KiB) Pobrany 369 razy
Ostatnio zmieniony 23 paź 2013, 14:27 przez KZKGaPowicz, łącznie zmieniany 1 raz.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#20 Post autor: Boguś » 17 lis 2012, 18:55

KZKGaPowicz pisze:Szkoda też, że przy okazji wymiany torowiska wzdłuż ul. Zabrzańskiej nie wybudują skrętu w kierunku Zabrza, gdyż relacja Ruda - Zabrze - Gliwice byłaby pożądana oczywiście przy częstotliwości 15-minutowej lub co najmniej 20-minutowej.
Skręt by się przydał w sytuacjach awaryjnych.
KZKGaPowicz pisze:Wtedy "1" mogłaby jeździć na trasie Chebzie Pętla - Zaborze Pętla(...)
Zlikwidujesz bardzo potrzebne połączenie z Zabrzem.
KZKGaPowicz pisze:(...) lub Chebzie Pętla - Biskupice Pętla, a "18" w relacji: Stroszek Zajezdnia bądź Bytom Plac Sikorskiego - Gliwice Zajezdnia.
Utworzenie linii 1 było jedną z lepszych decyzji KZK.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#21 Post autor: KZKGaPowicz » 17 lis 2012, 21:45

Boguś pisze:
KZKGaPowicz pisze:Szkoda też, że przy okazji wymiany torowiska wzdłuż ul. Zabrzańskiej nie wybudują skrętu w kierunku Zabrza, gdyż relacja Ruda - Zabrze - Gliwice byłaby pożądana oczywiście przy częstotliwości 15-minutowej lub co najmniej 20-minutowej.
Skręt by się przydał w sytuacjach awaryjnych.
Wtedy byłoby możliwe podzielenie remontu torowiska wzdłuż ul. Zabrzańskiej na dwa etapy i w którymś z nich skierować "18" do Zaborza zamiast Chebzia.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#22 Post autor: rafalurbino18 » 19 lis 2012, 08:18

KZKGaPowicz pisze: Szkoda też, że przy okazji wymiany torowiska wzdłuż ul. Zabrzańskiej nie wybudują skrętu w kierunku Zabrza, gdyż relacja Ruda - Zabrze - Gliwice byłaby pożądana oczywiście przy częstotliwości 15-minutowej lub co najmniej 20-minutowej. Wtedy "1" mogłaby jeździć na trasie Chebzie Pętla - Zaborze Pętla lub Chebzie Pętla - Biskupice Pętla, a "18" w relacji: Stroszek Zajezdnia bądź Bytom Plac Sikorskiego - Gliwice Zajezdnia.
Przy każdej okazji, gdy wspominasz o tym skręcie, musisz pisać o swoich propozycjach zmian tras linii? A na pomysł skrócenia 1 do Zaborza, a w zamian puszczenie do Gliwic 18 to wpadłeś pewnie dlatego, że miałbyś bezpośrednie połączenie do Zabrza...
Nie uważam osobiście, że taka relacja byłaby zła, bo więcej osób obecnie się przesiada z T18 i autobusów z Rudy na T1 i 6/840/870 niż jedzie tą 18tką do Chebzia. Ale to nie jest od razu powód do stworzenia potworka Chebzie-Zaborze. Z Poremby na pewno tramwaj co 15min do Zabrza to nie jest szczyt marzeń, ale częstotliwość 7,5min na tym odcinku trasy 1 musiałaby się wiązać z pocięciem kursów autobusów.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#23 Post autor: KZKGaPowicz » 19 lis 2012, 08:46

rafalurbino18 pisze:
KZKGaPowicz pisze: Szkoda też, że przy okazji wymiany torowiska wzdłuż ul. Zabrzańskiej nie wybudują skrętu w kierunku Zabrza, gdyż relacja Ruda - Zabrze - Gliwice byłaby pożądana oczywiście przy częstotliwości 15-minutowej lub co najmniej 20-minutowej. Wtedy "1" mogłaby jeździć na trasie Chebzie Pętla - Zaborze Pętla lub Chebzie Pętla - Biskupice Pętla, a "18" w relacji: Stroszek Zajezdnia bądź Bytom Plac Sikorskiego - Gliwice Zajezdnia.
Przy każdej okazji, gdy wspominasz o tym skręcie, musisz pisać o swoich propozycjach zmian tras linii? A na pomysł skrócenia 1 do Zaborza, a w zamian puszczenie do Gliwic 18 to wpadłeś pewnie dlatego, że miałbyś bezpośrednie połączenie do Zabrza...
Nie uważam osobiście, że taka relacja byłaby zła, bo więcej osób obecnie się przesiada z T18 i autobusów z Rudy na T1 i 6/840/870 niż jedzie tą 18tką do Chebzia. Ale to nie jest od razu powód do stworzenia potworka Chebzie-Zaborze. Z Poremby na pewno tramwaj co 15min do Zabrza to nie jest szczyt marzeń, ale częstotliwość 7,5min na tym odcinku trasy 1 musiałaby się wiązać z pocięciem kursów autobusów.
To rozwiązanie, o którym piałem było z uwzględnieniem "4" na obecnej trasie, ale "1" i "18" na wspólnym odcinku co 15 minut, co dawałoby tramwaj co 7/8 minut to dobry pomysł. W takim razie należałoby linię 4 (35) puścić do Biskupic.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

pycio1400
Posty: 569
Rejestracja: 19 sie 2011, 17:15
Lokalizacja: Piekary Śląskie

#24 Post autor: pycio1400 » 19 lis 2012, 15:33

Z Poremby na pewno tramwaj co 15min do Zabrza to nie jest szczyt marzeń, ale częstotliwość 7,5min na tym odcinku trasy 1 musiałaby się wiązać z pocięciem kursów autobusów.
A do czego powinniśmy dążyć? Do wzmocnienia komunikacji tramwajowej, kosztem autobusów. Bo przecież tramwaje powinny stanowić szkielet komunikacji, nie autobusy.
W tym przypadku, można dowozić autobusami ludzi do tramwaju. Wtedy ta likwidacja nie byłaby taka gwałtowna i zbyt mocno odczuwalna. Ale żeby taki krok uczynić, musimy mieć porządne tory, tabor. Bo nie będziemy zmuszać ludzi, do przesiadki z nowego Solarisa, czy innego MAN'a, do starej 105.
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#25 Post autor: rafalurbino18 » 20 lis 2012, 14:20

pycio1400 pisze: A do czego powinniśmy dążyć? Do wzmocnienia komunikacji tramwajowej, kosztem autobusów. Bo przecież tramwaje powinny stanowić szkielet komunikacji, nie autobusy.
W tym przypadku, można dowozić autobusami ludzi do tramwaju. Wtedy ta likwidacja nie byłaby taka gwałtowna i zbyt mocno odczuwalna. Ale żeby taki krok uczynić, musimy mieć porządne tory, tabor. Bo nie będziemy zmuszać ludzi, do przesiadki z nowego Solarisa, czy innego MAN'a, do starej 105.
To do czego powinniśmy dążyć, a to ile gmina jest skłonna zapłacić to 2 różne rzeczy.
KZKGaPowicz pisze:To rozwiązanie, o którym piałem było z uwzględnieniem "4" na obecnej trasie, ale "1" i "18" na wspólnym odcinku co 15 minut, co dawałoby tramwaj co 7/8 minut to dobry pomysł. W takim razie należałoby linię 4 (35) puścić do Biskupic.
Ja rozumiem, że Ty byś chciał nową linię na danej trasie bez jakichkolwiek cięć, ale w obliczu coraz wyższych stawek za wozokilometry i coraz mniejszych wpływów z biletów o takich pomysłach nie warto nawet pisać. Czy to w ogóle wiesz na jakim odcinku ta czwórka teraz ma pasażerów, a gdzie jeździ pusta? No ale po co pomyśleć, lepiej chcieć wszędzie tramwaj co chwilę a najlepiej jeszcze częściej.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#26 Post autor: KZKGaPowicz » 20 lis 2012, 16:48

rafalurbino18 pisze:
KZKGaPowicz pisze:To rozwiązanie, o którym piałem było z uwzględnieniem "4" na obecnej trasie, ale "1" i "18" na wspólnym odcinku co 15 minut, co dawałoby tramwaj co 7/8 minut to dobry pomysł. W takim razie należałoby linię 4 (35) puścić do Biskupic.
Ja rozumiem, że Ty byś chciał nową linię na danej trasie bez jakichkolwiek cięć, ale w obliczu coraz wyższych stawek za wozokilometry i coraz mniejszych wpływów z biletów o takich pomysłach nie warto nawet pisać. Czy to w ogóle wiesz na jakim odcinku ta czwórka teraz ma pasażerów, a gdzie jeździ pusta? No ale po co pomyśleć, lepiej chcieć wszędzie tramwaj co chwilę a najlepiej jeszcze częściej.
To najwyżej nie byłoby wtedy "4" lub zostawić ją na obecnej trasie, tylko to drugie determinuje wysłanie "18" do Biskupic przez Zabrze kosztem zdjęcia składów z "5" (nie wspominając już o pasażerach, którzy wsiedliby w Bytomiu, Szombierkach lub Bobrku do "18", a nie wiedzieliby, że czeka ich wycieczka krajoznawcza). Oprócz wariantów do Gliwic lub Biskupic nie ma nic specjalnego, gdyż jak "18" pojedzie do Zaborza, to nie dojedzie do Centrum, gdzie byłaby potrzebna, a do Mikulczyc też jej się nie da wysłać, bo nie współgrają częstotliwości 15- i 20-minutowe (takt 15-minutowy już wiemy jak wygląda w praktyce na "3").
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

pycio1400
Posty: 569
Rejestracja: 19 sie 2011, 17:15
Lokalizacja: Piekary Śląskie

#27 Post autor: pycio1400 » 20 lis 2012, 22:34

rafalurbino18 pisze:
pycio1400 pisze: A do czego powinniśmy dążyć? Do wzmocnienia komunikacji tramwajowej, kosztem autobusów. Bo przecież tramwaje powinny stanowić szkielet komunikacji, nie autobusy.
W tym przypadku, można dowozić autobusami ludzi do tramwaju. Wtedy ta likwidacja nie byłaby taka gwałtowna i zbyt mocno odczuwalna. Ale żeby taki krok uczynić, musimy mieć porządne tory, tabor. Bo nie będziemy zmuszać ludzi, do przesiadki z nowego Solarisa, czy innego MAN'a, do starej 105.
To do czego powinniśmy dążyć, a to ile gmina jest skłonna zapłacić to 2 różne rzeczy.
Jeśli by się przedstawiło miastu koncepcję stworzenia ukladu komunikacyjnego, w oparciu o tramwaje, który by służył jako główny środek transportu w centrum miasta, a jednocześnie wzrost pracy przewozowej byłby niższy niż obecnie, wątpie, aby się nie zgodzili na takowe rozwiązanie.
W naszej aglomeracji mamy duży potencjał co do organizacji KM, można by było za te pieniądze, które obecnie są wydawane, osiągnąć dużo większą pracę przewozową... Tylko to powinny tworzyć osoby, które to umieją, które mają duże doświadczenie, a nie Ci co obecnie.

Dużo mamy miejsc, w których powinno wzmocnić się pracę przewozową tramwajów. Te tramwaje byłyby wykorzystywane do dowożenia pasażerów do centrum danego miasta. A autobusy powinny dowozić pasażerów TYLKO do pętli. Np Katowice:
Autobusy jadące od Siemianowic, powinny kończyć na Słonecznej, jednocześnie z Słonecznej powinny ruszać tramwaje w kierunku Brynowa i Zawodzia. Tak samo na Zawodziu, Brynowie, czy też Placu Wolności...
Tak samo można zrobić w Chorzowie, Zabrzu...
Krótko mówiąc, do centrum miast powinny dojeżdżać tylko tramwaje, autobusy, pod warunkiem, że tylko przejeżdżają, np w Katowicach 154. Reszta autobusów, których trasa pokrywa się z tramwajami, powinna kończyć przy pętlach tramwajowych. I uwierz mi, wydatki na KM nie zrosną wtedy aż tak drastycznie. Może nawet i się zmniejszą, jeśli przedstawi się porządną ofertę, gdyż wtedy mogą zrosnąć wpływy z biletów.
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#28 Post autor: memphis » 20 lis 2012, 23:04

pycio1400 pisze:Jeśli by się przedstawiło miastu koncepcję stworzenia ukladu komunikacyjnego, w oparciu o tramwaje, który by służył jako główny środek transportu w centrum miasta, a jednocześnie wzrost pracy przewozowej byłby niższy niż obecnie, wątpie, aby się nie zgodzili na takowe rozwiązanie.
A dlaczego mieliby się zgodzić? Poza tym to nie jest takie proste jednak, szczególnie jeśli chcesz się zmieścić w obecnej puli pracy eksploatacyjnej, a już szczególnie w kosztach.
Krótko mówiąc, do centrum miast powinny dojeżdżać tylko tramwaje, autobusy, pod warunkiem, że tylko przejeżdżają, np w Katowicach 154. Reszta autobusów, których trasa pokrywa się z tramwajami, powinna kończyć przy pętlach tramwajowych.
To nie jest tak łatwo, centrum miasta to nie jest jeden przystanek tramwajowy tylko nieco większy obszar. I układanie oferty przewozowej nie może polegać na takim mechanicznym ścinaniu autobusów do pierwszej z brzegu pętli tylko jednak czasem trzeba nad tym nieco pomyśleć. Akurat przywołana linia 154 jest dość absurdalna, choć obsługuje niektóre istotne relacje.

Skracanie autobusów z Siemianowic do Słonecznej jest mało efektywne, bo pasażerów przeganiasz na przesiadkę na 2-3 przystanki przed celem podróży, a jednocześnie dalej dublujesz tramwaj na całej trasie od Siemianowic do Koszutki. Należy się zastanowić po co te autobusy tam mają jeździć (ew. czy w ogóle), czyli po co ludzie nimi jeżdżą i jakim stopniu można zastąpić taką relację autobusową tramwajem.
I uwierz mi, wydatki na KM nie zrosną wtedy aż tak drastycznie. Może nawet i się zmniejszą, jeśli przedstawi się porządną ofertę, gdyż wtedy mogą zrosnąć wpływy z biletów.
Sensowny układ komunikacyjny wymaga jednak choćby drobnych inwestycji, np. w przystanki w odpowiednich miejscach. Wymaga też integracji z koleją (nie tylko taryfowej) i zapewnienia takiej jakości, przepustowości i niezawodności sieci tramwajowej, żeby pasażerowie nie zastrajkowali jak im się masowo każesz przesiąść na tramwaje. Wyobrażasz sobie przeniesienie całego potoku z autobusów do tramwajów na trasie Mikulczyce-Zabrze? To jest niemożliwe dopóki linia 3 wygląda jak wygląda. Niestety takich przykładów jest więcej.

Można sobie za to wyobrazić częściowe usunięcie autobusów wzdłuż trasy tramwajowej w Dąbrowie Górniczej. Ale nie da się niestety wszystkich, bo najczęściej obsługują one po drodze jakiś kawałek miasta bez tramwaju - Mydlice, Gołonóg (okolice Dw. PKP), itd. Można niewątpliwie tak przebudować układ, żeby to dublowanie tramwaju zmniejszyć.

Awatar użytkownika
Iwo
Posty: 409
Rejestracja: 03 gru 2010, 21:14
Lokalizacja: Będzin

#29 Post autor: Iwo » 21 lis 2012, 09:22

memphis pisze:Można sobie za to wyobrazić częściowe usunięcie autobusów wzdłuż trasy tramwajowej w Dąbrowie Górniczej. Ale nie da się niestety wszystkich, bo najczęściej obsługują one po drodze jakiś kawałek miasta bez tramwaju - Mydlice, Gołonóg (okolice Dw. PKP), itd. Można niewątpliwie tak przebudować układ, żeby to dublowanie tramwaju zmniejszyć.
Ze wszystkich miast po których jeżdzą tramwaje w Zagłębiu największą średnią prędkość ( drogową jak i handlową ) maja właśnie tramwaje w Dąbrowie. Na prawdę "niewiele" potrzeba, żeby Dąbrowa miała szybki tramwaj ( tak tak, pieniążki na remont kapitalny tego co jest, na budowę pętli przez osiedle na Gołonogu czy tez odnogi na Mydlice i dalej na Zagórze... )
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#30 Post autor: KZKGaPowicz » 05 sty 2013, 11:33

Jak się okazuje oprócz mnie w sprawie ul. Piastowskiej interweniowały 2 czy 3 inne osoby. Otrzymałem informację z UM Ruda Śląska, że został przekazany do TŚ projekt wykonawczy zakładający wydzielenie torowiska. Zastanawia mnie jak oni to zrobią, bo jeżeli po przeciwnej stronie do torowiska, to zwężą chodnik lub go zlikwidują, a poszerzą drogę. Jak z drugiej, to trzeba wyciąć drzewa, przenieść torowisko; zatem pierwsza opcja byłaby mniej kosztowna. Tylko, co zrobią ze odciągowymi słupami trakcyjnymi, będą musieli postanowić nowe po stronie torowiska. O dalszym rozwoju sprawy będę informował.

Edycja, dnia 17.02.2013:
Tramwajom Śląskim zależy na skręcie Ruda - Zabrze na skrzyżowaniu na Rudzie Płd. Niestety przed modernizacją torowiska wzdłuż ul. Zabrzańskiej raczej nie zdążymy, ale spróbujemy. Wydaje mi się, że koszt budowy takiego łącznika nie będzie aż taki wysoki, ale w razie czego trzeba będzie dogadać się z miastem, aby ująć to w nowym projekcie unijnym TŚ. Złożę interpelację u jednego z radnych, aby ująć ten skręt w budżecie, w którym ujęte zostanie zadanie przebudowy w/w skrzyżowania. Myślę, że KMTM mógłby wysłać zaproszenie na zebranie (do pani Dziedzic lub jej z-cy pana Morka) albo oddelegować kilka osób i kogoś z TŚ na spotkanie w urzędzie. Kto wie, może Ruda Śląska dostanie dofinansowanie unijne na ten cel. Chętnie pomogę :)

Edycja, dnia 15.03.2013:
Niestety mam przykrą wiadomość. Dziś otrzymałem telefon z UM, w którym poinformowano mnie, iż z-ca prezydenta miasta Ruda Śląska wystąpił do TŚ S.A. z inicjatywą (już kolejną) dotyczącą likwidacji linii tramwajowej nr 18. W połowie tygodnia mam uzyskać informację z TŚ, bo pan rzecznik na razie nic nie wie. Odnośnie pracy przewozowej po rozmowach z TŚ S.A. planowane jest jej zwiększenie na linii 9, a co zrobią z pracą przewozową na Zabrzańskiej - tego nie wiem.

Edycja, dnia 28.03.2013:
Napisałem do Pani Grażyny Dziedzic takiego maila:
KZKGaPowicz pisze:Witam!

Postanowiłem do Pani napisać maila z powodu tego, iż w dniu 15.03.2013 r. dowiedziałem się, że Pan Jacek Morek zwrócił się z kolejną inicjatywą likwidacji linii tramwajowej nr 18 pomimo tego, iż deklarowała Pani na ostatniej sesji Rady Miasta Ruda Śląska w dniu
27.02.2013 r., że Ruda Śląska dołożyłaby się do remontu torowiska, ale linii tramwajowych nr 9 i 18. Dlatego w tym miejscu chciałem Panią zapytać, kto w końcu mówi prawdę? Powiedziano mi, że często dochodzi do wypadków w dzielnicy Ruda z powodu tramwaju, a w gazecie około rok temu napisano, że Policja stwierdza wypadkowość, która nie odbiega statystycznie od innych miejsc w naszym mieście.

To, że przebudowa ul. Piastowskiej jest konieczna wie chyba każdy mieszkaniec Rudy Śląskiej. Pan Otrębski z Wydziału Dróg i Mostów poinformował mnie, że przy ewentualnej modernizacji torowiska w ul. Piastowskiej (poszerzenie ulicy) należałoby wymienić również
infrastrukturę podziemną (kanalizację itp.), co jest zrozumiałe, ale na to nie ma pieniędzy. I tutaj kolejne moje pytanie: gdyby modernizować torowisko, to wtedy nie byłoby środków na wymianę instalacji podziemnych, a po usunięciu torowiska remont byłby i tak konieczny, to wtedy instalację też należałoby wymienić, ponieważ po remoncie przedmiotowej ulicy późniejsza (awaryjna) wymiana wiązałaby się z niegospodarnością. Jednak drogi wcale nie trzeba poszerzać, co udowodnię w dalszej części. Idąc takim tokiem rozumowania należałoby zlikwidować linię nr 9, ponieważ ul. Niedurnego też jest wąska, a samochody jadące w kierunku Chebzia muszą się poruszać po torowisku (na odcinku od skrzyżowania ulic Niedurnego x Czarnoleśnej x Chorzowskiej x Pokoju do huty "Pokój"). Dobudowa drugiego toru, który na pewno się zmieści to koszt rzędu 10 mln zł, lecz nie wiem w jakiej technologii. Modernizacja obecnego toru to najprawdopodobniej podobny koszt, czyli w sumie ok. 20 mln zł, lecz przy dofinansowaniu z UE zapłacimy tylko połowę lub nawet mniej. Dofinansowanie z UE myślę, że będzie pewne, gdyż remont drogi byłby związany z remontem torowiska tramwajowego (ekologicznego środka lokomocyjnego), które UE chętnie dotuje. Zatem zyska Ruda Śląska i Tramwaje Śląskie S.A.

W tym miejscu pragnę nadmienić, iż Tramwaje Śląskie S.A. planują dalszą modernizację infrastruktury tramwajowej w nowej perspektywie finansowania inwestycji z budżetu UE na lata 2014-2020. Wystarczy spotkać się z przedstawicielami Tramwajów Śląskich S.A. i wypracować kompromis dotyczący modernizacji torowiska w tymże miejscu. Torowisko na ul. Piastowskiej, aby spełniało normy bezpieczeństwa należałoby przebudować na dwutorowe i zbudować je na środku ulicy, przez co będzie możliwe prowadzenie ruchu samochodowego po torze tramwajowym, którego kierunek będzie zgodny z kierunkiem jazdy samochodu. Umożliwi to zwiększenie częstotliwości kursowania, co obniży koszty funkcjonowania linii. Takie rozwiązanie już bardzo dobrze funkcjonuje od kilku lat w katowickiej dzielnicy Załęże na ul. Gliwickiej, gdzie torowisko jest wyciszone i zbudowane w nowej technologii. Ponadto likwidacja linii tramwajowej jest sprzeczna z planem transportowym KZK GOP, które wyraźnie postawiło na transport szynowy (tramwajowy) i optymalizację tras linii autobusowych w taki sposób, aby nie dublowały linii tramwajowych, co pozwoli ograniczyć koszty.

Przypominam również, że wkrótce rozpocznie się remont torowiska przy ul. Zabrzańskiej, po zakończeniu którego praca przewozowa nie może się zmniejszyć przez 5 lat od dnia zakończenia inwestycji!

Nie ukrywam, że jestem przeciwnikiem likwidacji linii tramwajowej nr 18 i chciałbym się z Panią spotkać w tejże sprawie. Na spotkanie proponowałbym zaprosić również osobę decyzyjną z Tramwajów Śląskich S.A. i połączyć z posiedzeniem Komisji Infrastruktury i
Rozwoju Miasta.

Dołączam zdjęcia ze strony Tramwajów Śląskich S.A. przedstawiające nowe torowisko w Katowicach-Załężu na ul. Gliwickiej.

Liczę na szybką odpowiedź w tejże sprawie.

Pozdrawiam.
Z poważaniem mieszkaniec i pasażer tramwaju linii nr 18 - inż. Łukasz Klyszcz.
W załączniku treść otrzymanego pisma z UM Ruda Śląska oraz zdjęcia torowiska na ul. Gliwickiej w Katowicach Załężu.
Załączniki
Torowisko (K-ce ul. Gliwicka) 2.png
Torowisko (K-ce ul. Gliwicka) 1.png
KDR.0717-21.08.jpg
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#31 Post autor: KZKGaPowicz » 10 lip 2013, 11:07

Andrzej Zowada - Rzecznik Prasowy Tramwaje Śląskie S.A. pisze:Witam!

W odpowiedzi na przesłane przez Pana pytania informuję:

1. Czy w następnym projekcie unijnym, w którym planujecie Państwo zmodernizować bodajże 80 km torowisk zostanie ujęta przebudowa torowiska na dwutorowe linii tramwajowej nr 18 na ul. Piastowskiej w Rudzie? (Planuję spotkanie Komisji Infrastruktury i Rozwoju Miasta Rady Miasta Ruda Śląska z przedstawicielem decyzyjnym Tramwajów Śląskich S.A.). Ewentualnie jak planujecie Państwo rozwiązać problem z bezpieczeństwem na ul. Piastowskiej (dobudowanie drugiego toru i przeniesienie torowiska na środek jezdni jak na ul. Gliwickiej w Katowicach-Załężu wydaje się być najbezpieczniejsze).

Na tym etapie przygotowania zadań dla projektu realizowanego w ramach nowej perspektywy unijnej nie ma planów przebudowy linii na ul. Piastowskiej w Rudzie Śląskiej.


2. Czy kilka zmodernizowanych wagonów 105N HF 11 AC (105NF S) w ramach obecnie realizowanego Projektu (po dostawie nowych tramwajów Pesa) zostanie przeniesionych z zajezdni Zawodzie do zajezdni Gliwice, gdyż ta zajezdnia posiada najmniej wagonów, które spełniają kryteria modernizacji?

Modernizacja 75 wagonów typu 105Na jest w toku realizacji i zajezdnia w Gliwicach w ramach tego zadania otrzyma jeszcze kolejne wagony zmodernizowane. Niezależnie od tego, po dostawie nowych niskopodłogowych wagonów nastąpi restrukturyzacja taboru R-2 (Katowice Zawodzie), zatem część wagonów z tego Rejonu – w tym zmodernizowane – zostaną przekazane do innych rejonów w tym do R-4.


3. Kiedy najprawdopodobniej linia 18 wróci na trasę do Chebzia, ponieważ wymiana mijanki na Rudzie Południowej ma potrwać do końca listopada i mam nadzieję, że powrót w/w linii nie nastąpi dopiero w maju 2014 r.?

Planujemy przywrócenie linii 18 jeszcze w bieżącym roku, ale trudno mi w tej chwili precyzyjnie określić kiedy dokładnie może to nastąpić.


4. Czy zmodernizowane wagony 105N HF 11 AC (Modertrans Poznań & MPK Łódź) lub 105NF S (te z ZUR Chorzów Batory) będą obsługiwały linie tramwajowe nr 9 i 18? Nie ukrywam, że każda linia powinna być obsługiwana przez przynajmniej 1 tego typu wagon.


W tej chwili jeszcze nie jestem w stanie tego zagwarantować, ale z dużym prawdopodobieństwem można powiedzieć, że zmodernizowane wagony pojawią się także na tych liniach.
Ciekawe czy tak rzeczywiście będzie? Szkoda, że nie chcą przebudować torowiska na ul. Piastowskiej :( Ja jednak nie zamierzam się poddać.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#32 Post autor: Penny » 12 lip 2013, 08:19

KZKGaPowicz pisze:Szkoda, że nie chcą przebudować torowiska na ul. Piastowskiej :( Ja jednak nie zamierzam się poddać.
Moim zdaniem Spółka sama w sobie nie ma takiej mocy sprawczej, żeby wpływać na sposób organizacji dróg w mieście. Karty w rękach ma raczej UM Ruda Śląska.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#33 Post autor: KZKGaPowicz » 12 lip 2013, 10:54

Penny pisze:
KZKGaPowicz pisze:Szkoda, że nie chcą przebudować torowiska na ul. Piastowskiej :( Ja jednak nie zamierzam się poddać.
Moim zdaniem Spółka sama w sobie nie ma takiej mocy sprawczej, żeby wpływać na sposób organizacji dróg w mieście. Karty w rękach ma raczej UM Ruda Śląska.
Ale SL i tak musi tę drogę wyremontować, tylko TŚ muszą coś zrobić z torowiskiem. Dlatego musi być współpraca taka jak w przypadku ul. Armii Krajowej w Chorzowie Batorym. M. in. w sprawie negocjacji chcę to spotkanie w UM zorganizować.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#34 Post autor: mark40 » 12 lip 2013, 20:51

Pytanie brzmi, jaki jest sens przebudowy torowiska na dwutorowe dla linii obsługującej jednak małe potoki pasażerskie. Do takiego remontu to nawet UE nie dołoży. To musiałby być jakiś większy projekt, np wydłużenie 18-ki do Wirku (czy do Halemby).

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#35 Post autor: KZKGaPowicz » 12 lip 2013, 20:56

mark40 pisze:Pytanie brzmi, jaki jest sens przebudowy torowiska na dwutorowe dla linii obsługującej jednak małe potoki pasażerskie. Do takiego remontu to nawet UE nie dołoży. To musiałby być jakiś większy projekt, np wydłużenie 18-ki do Wirku (czy do Halemby).
Jak linia byłaby dwutorowa, to można zwiększyć częstotliwość kursowania. A propos dużego projektu. Przy okazji SL może przeprowadzić remont drogi, o który mieszkańcy proszą już bodajże 10 lat oraz remont kapitalny podziemnej infrastruktury wodno-kanalizacyjnej w oparciu o jakąś nowszą, bardziej ekologiczną technologię (na tym się nie znam). Albo jakoś poprawić stan bezpieczeństwa (tylko miejsca nie ma na poszerzenie ulicy), bo inaczej... (niech każdy sobie dokończy).
Co do przedłużenia "18" na Wirek, to tam nie widzę miejsca na pętlę. Nie wiem czy teren by się nadawał na pętlę przy ul. Chrobrego przed przystankiem "Bykowina Mijanka" po wycięciu drzew z lewej strony torowiska linii 9.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#36 Post autor: Penny » 12 lip 2013, 21:09

Myślę, że gdyby przedłożyć sporą argumentacje nt. bezpieczeństwa obecnej organizacji ruchu, to Unia kasę by dołożyła.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#37 Post autor: KZKGaPowicz » 12 lip 2013, 21:15

Tutaj proponowane przeze mnie miejsce na pętlę przy osiedlu na Bykowinie. Dodatkowym plusem tego przedsięwzięcia byłoby to, iż istniałaby możliwość awaryjnego zawrócenia na linii nr 9, a tak to pół trasy "9" jest zawieszone w obsłudze.

Edycja, dnia 20.07.2013:
Tak się zastanawiam nad tym, że nie ma pieniędzy na remont ul. Piastowskiej, to może udałoby się uruchomić system ostrzegania kierowców samochodów przed tramwajem z odpowiednim wyprzedzeniem. Mam na myśli zainstalowanie pasków LED wzdłuż torowiska, które świeciłyby na kolor zielony, gdyby tramwaju nie było, a gdyby znalazł się w odległości od 30 - 50 m, to automatycznie zapalałby się kolor czerwony.
Co o tym sądzicie?
Załączniki
Bykowina Osiedle Pętla.png
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#38 Post autor: Penny » 20 lip 2013, 17:41

KZKGaPowicz pisze:(...) zainstalowanie pasków LED wzdłuż torowiska (...) gdyby tramwaj znalazł się w odległości od 30 - 50 m, to automatycznie zapalałby się kolor czerwony. Co o tym sądzicie?
Taka odległość jest nie wystarczająca do podjęcia odpowiedniego manewru. Jeżeli oba pojazdy będą jechały z prędkością raptem 35 km/h, to w czasie jednej sekundy zbliżą się do siebie o 20 metrów. Zmiana koloru LED na 1,5 - 2,5 sekundy (wg. podanych przez Ciebie odległości) przed potencjalnym czołowym zderzeniem, to za mało. Poza tym zimą to tych LED może nie być widać.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#39 Post autor: KZKGaPowicz » 21 lip 2013, 15:21

Penny pisze:
KZKGaPowicz pisze:(...) zainstalowanie pasków LED wzdłuż torowiska (...) gdyby tramwaj znalazł się w odległości od 30 - 50 m, to automatycznie zapalałby się kolor czerwony. Co o tym sądzicie?
Taka odległość jest nie wystarczająca do podjęcia odpowiedniego manewru. Jeżeli oba pojazdy będą jechały z prędkością raptem 35 km/h, to w czasie jednej sekundy zbliżą się do siebie o 20 metrów. Zmiana koloru LED na 1,5 - 2,5 sekundy (wg. podanych przez Ciebie odległości) przed potencjalnym czołowym zderzeniem, to za mało. Poza tym zimą to tych LED może nie być widać.
To w takim razie musiałoby to być 200 - 250 m. A propos tej zimy, masz rację, tego nie wziąłem pod uwagę. Gdyby to miało w zimie funkcjonować, to powierzchnia z LED i jeszcze ok. 80 cm od paska w stronę pasa drogi musiałaby być ogrzewana.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#40 Post autor: mark40 » 21 lip 2013, 19:10

KZKGaPowicz pisze:
mark40 pisze:Pytanie brzmi, jaki jest sens przebudowy torowiska na dwutorowe dla linii obsługującej jednak małe potoki pasażerskie. Do takiego remontu to nawet UE nie dołoży. To musiałby być jakiś większy projekt, np wydłużenie 18-ki do Wirku (czy do Halemby).
Jak linia byłaby dwutorowa, to można zwiększyć częstotliwość kursowania.
Ja nie pisałem o tym, że 18 kursuje tam zbyt rzadko. Po prostu widzę małe potoki pasażerskie w tej dzielnicy dla dużo częsciej kursującego tramwaju. Optymalnie w takich warunkach jak teraz wystarczy tam solówka co 15 minut. Jednak bez sensu też tak często kursująca 18 wożąca powietrze do Chebzia. Dlatego żeby 18 miała większy sens potrzeba by ją przetrasować.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#41 Post autor: KZKGaPowicz » 22 lip 2013, 09:01

mark40 pisze:
KZKGaPowicz pisze:
mark40 pisze:Pytanie brzmi, jaki jest sens przebudowy torowiska na dwutorowe dla linii obsługującej jednak małe potoki pasażerskie. Do takiego remontu to nawet UE nie dołoży. To musiałby być jakiś większy projekt, np wydłużenie 18-ki do Wirku (czy do Halemby).
Jak linia byłaby dwutorowa, to można zwiększyć częstotliwość kursowania.
Ja nie pisałem o tym, że 18 kursuje tam zbyt rzadko. Po prostu widzę małe potoki pasażerskie w tej dzielnicy dla dużo częsciej kursującego tramwaju. Optymalnie w takich warunkach jak teraz wystarczy tam solówka co 15 minut. Jednak bez sensu też tak często kursująca 18 wożąca powietrze do Chebzia. Dlatego żeby 18 miała większy sens potrzeba by ją przetrasować.
Ja się tak zastanawiam, skoro nie ma pętli na Wirku i Bykowinie, to może z Bytomia wysłać ją do Stadionu Śl., skąd jest bardzo blisko do WPKiW? Trochę to kontrowersyjne, bo podróż z Rudy czy Chebzia trochę by trwała - odpowiednio ok. 54 / 70 min., ale nie zwiększy aż tak potoków pasażerskich na terenie Rudy.
Jednak najlepszym rozwiązaniem byłaby budowa pętli czy nawet trójkąta przy ul. Chrobrego na Bykowinie i skierowanie "18" właśnie tam. Byłby bezpośredni dojazd do UM i wireckiego targowiska. Oczywiście musiałaby jechać przed "9", gdyż jak ktoś chciałby pojechać do Świętochłowic czy Chorzowa, to i tak musiałby poczekać na "9", a "18" jakby jechała jako pierwsza zabierałaby pasażerów korzystających z tramwaju na odcinku Chebzie - Bykowina.
Jest jeszcze prostsze rozwiązanie. Uruchomienie linii 8, która kursowałaby na trasie: Okrężna: Bytom Plac Sikorskiego - Szombierki - Godula - Chebzie - Ruda - Bobrek - Szombierki - Bytom Plac Sikorskiego, a z linii 18 również zrobić okrężną, tylko w kierunku przeciwnym. Byłby dzięki temu bezpośredni dojazd tramwajem do szpitala na Goduli z Rudy. Mieszkańcy Goduli zyskaliby szybkie połączenie bezpośrednie z US w Rudzie i magazynami przy ul. Kokotek.
Można jeszcze wybudować łącznik Ruda - Zabrze na Rudzie Południowej, co było już wałkowane.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Slim
Posty: 191
Rejestracja: 22 paź 2010, 13:42
Lokalizacja: Sosnowiec

#42 Post autor: Slim » 22 lip 2013, 15:31

KZKGaPowicz pisze:Ja się tak zastanawiam, skoro nie ma pętli na Wirku i Bykowinie, to może z Bytomia wysłać ją do Stadionu Śl., skąd jest bardzo blisko do WPKiW? Trochę to kontrowersyjne, bo podróż z Rudy czy Chebzia trochę by trwała - odpowiednio ok. 54 / 70 min., ale nie zwiększy aż tak potoków pasażerskich na terenie Rudy.
A co z 11? na jednotorze od Chebzia nic juz tam nie wciśniesz, chyba ze rozkład dla obu linii byłby tylko fikcją.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#43 Post autor: KZKGaPowicz » 22 lip 2013, 16:08

Slim pisze:
KZKGaPowicz pisze:Ja się tak zastanawiam, skoro nie ma pętli na Wirku i Bykowinie, to może z Bytomia wysłać ją do Stadionu Śl., skąd jest bardzo blisko do WPKiW? Trochę to kontrowersyjne, bo podróż z Rudy czy Chebzia trochę by trwała - odpowiednio ok. 54 / 70 min., ale nie zwiększy aż tak potoków pasażerskich na terenie Rudy.
A co z 11? na jednotorze od Chebzia nic juz tam nie wciśniesz, chyba ze rozkład dla obu linii byłby tylko fikcją.
Miałem na myśli wydłużenie od strony Bytomia, a nie Chebzia. Ale na chwilę obecną wydaje mi się, że należy zrobić jak wyżej linie 8 i 18 jako okrężne.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

pycio1400
Posty: 569
Rejestracja: 19 sie 2011, 17:15
Lokalizacja: Piekary Śląskie

#44 Post autor: pycio1400 » 22 lip 2013, 16:53

8 i 18 nie przejdzie... Powód? Trzeba by było pociąć 9, a to w Rudzie nie przejdzie... A jak się potnie 9, to najlepiej zrobić ją od Chebzia do Chorzowa, zamiast z Bytomia... I będzie to samo, co kilka lat temu z 9 i 10... Bo nie wiem, jak ty inaczej sobie to wyobrażasz... No chyba, że jest jeszcze jedna opcja.. 9 i 18/8 Od Chebzia do Sikorskiego i odwrotnie będą jechały jeden za drugim... Ale to znowu jest nieekonomiczne...
Czyli jakby nie patrzeć, twój pomysł jest do bani :)
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#45 Post autor: KZKGaPowicz » 22 lip 2013, 17:53

pycio1400 pisze:8 i 18 nie przejdzie... Powód? Trzeba by było pociąć 9, a to w Rudzie nie przejdzie... A jak się potnie 9, to najlepiej zrobić ją od Chebzia do Chorzowa, zamiast z Bytomia... I będzie to samo, co kilka lat temu z 9 i 10... Bo nie wiem, jak ty inaczej sobie to wyobrażasz... No chyba, że jest jeszcze jedna opcja.. 9 i 18/8 Od Chebzia do Sikorskiego i odwrotnie będą jechały jeden za drugim... Ale to znowu jest nieekonomiczne...
Czyli jakby nie patrzeć, twój pomysł jest do bani :)
To jak przetrasować linię 18 najmniejszym kosztem? Te trasy linii tramwajowych są przestarzałe i coś trzeba w końcu zrobić. O linię 215 też jest fala oburzenia, ale jak na razie linia nie wróciła.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#46 Post autor: adam86 » 22 lip 2013, 21:07

KZKGaPowicz pisze:To jak przetrasować linię 18 najmniejszym kosztem? Te trasy linii tramwajowych są przestarzałe i coś trzeba w końcu zrobić. O linię 215 też jest fala oburzenia, ale jak na razie linia nie wróciła.
Trzeba przebudowac infrastrukturę, inaczej to nie ma sensu
KZKGOP 1779

pycio1400
Posty: 569
Rejestracja: 19 sie 2011, 17:15
Lokalizacja: Piekary Śląskie

#47 Post autor: pycio1400 » 23 lip 2013, 00:23

KZKGaPowicz pisze:
pycio1400 pisze:8 i 18 nie przejdzie... Powód? Trzeba by było pociąć 9, a to w Rudzie nie przejdzie... A jak się potnie 9, to najlepiej zrobić ją od Chebzia do Chorzowa, zamiast z Bytomia... I będzie to samo, co kilka lat temu z 9 i 10... Bo nie wiem, jak ty inaczej sobie to wyobrażasz... No chyba, że jest jeszcze jedna opcja.. 9 i 18/8 Od Chebzia do Sikorskiego i odwrotnie będą jechały jeden za drugim... Ale to znowu jest nieekonomiczne...
Czyli jakby nie patrzeć, twój pomysł jest do bani :)
To jak przetrasować linię 18 najmniejszym kosztem? Te trasy linii tramwajowych są przestarzałe i coś trzeba w końcu zrobić. O linię 215 też jest fala oburzenia, ale jak na razie linia nie wróciła.
Jakoś kilka lat temu, gdy pocięto 9 i stworzono 10, ludzie dali rade wywalczyć powrót 9 na starą trasę... Teraz pewnie również by im się to udało...
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#48 Post autor: KZKGaPowicz » 23 lip 2013, 09:57

adam86 pisze:
KZKGaPowicz pisze:To jak przetrasować linię 18 najmniejszym kosztem? Te trasy linii tramwajowych są przestarzałe i coś trzeba w końcu zrobić. O linię 215 też jest fala oburzenia, ale jak na razie linia nie wróciła.
Trzeba przebudowac infrastrukturę, inaczej to nie ma sensu
Niezaprzeczalnie potrzebny jest skręt w stronę Zabrza na Rudzie Płd. i dobudowa drugiego toru na ul. Piastowskiej w celu poprawy bezpieczeństwa. To z kolei umożliwołoby wprowadzenie większej częstotliwości kursowania, to może i popyt by się zwiększył. Zwiększenie do 15 minut swoją drogę teraz też jest możliwe.
Kiedyś dostałem odpowiedź z TŚ, że w/w skręt jest uzasadniony technicznie, ale Spółki na to nie stać. Może należałoby to wpisać do nowego projektu?
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#49 Post autor: memphis » 24 lip 2013, 14:17

mark40 pisze:Pytanie brzmi, jaki jest sens przebudowy torowiska na dwutorowe dla linii obsługującej jednak małe potoki pasażerskie. Do takiego remontu to nawet UE nie dołoży. To musiałby być jakiś większy projekt, np wydłużenie 18-ki do Wirku (czy do Halemby).
Na Piastowskiej od wiaduktu kolejowego do mijanki na Stawach dwa tory są potrzebne tylko ze względu na bezpieczeństwo ruchu - jest tam niestety za wąsko, żeby zmieścić jeden tor z boku jezdni. Natomiast na Wolności (od Południowej do dworca) w zupełności jeden tor, w zasadzie wydzielony, wystarcza.

Co do 9-tki. Przydałyby się krótkie odnogi - od Katowickiej na południe do osiedla na Bykowinie i od Goduli wzdłuż Joanny. I takie tramwajowe 215 Godula-Bykowina ;)

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#50 Post autor: KZKGaPowicz » 25 lip 2013, 11:37

memphis pisze:
mark40 pisze:Pytanie brzmi, jaki jest sens przebudowy torowiska na dwutorowe dla linii obsługującej jednak małe potoki pasażerskie. Do takiego remontu to nawet UE nie dołoży. To musiałby być jakiś większy projekt, np wydłużenie 18-ki do Wirku (czy do Halemby).
Na Piastowskiej od wiaduktu kolejowego do mijanki na Stawach dwa tory są potrzebne tylko ze względu na bezpieczeństwo ruchu - jest tam niestety za wąsko, żeby zmieścić jeden tor z boku jezdni. Natomiast na Wolności (od Południowej do dworca) w zupełności jeden tor, w zasadzie wydzielony, wystarcza.
Potwierdzam, tylko żeby SL chciała z TŚ współpracować w tejże sprawie.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości