Testy i zakup wagonów E1 i c3
- Kamil105Na
- Posty: 189
- Rejestracja: 28 lip 2010, 19:36
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Dziennik Zachodni dość mocno zainteresował się nowymi nabytkami TŚ. Ostatnio co parę dni pojawia się artykuł na ich temat. Dziś (lub parę dni wcześniej) komuś udało się nawet ustrzelić jednego, z czego DZ wielce się szczyci (pisząc, że owa bana została już wyremontowana...):
http://www.dziennikzachodni.pl/stronagl ... ,id,t.html
Pozostałe artykuły:
http://www.dziennikzachodni.pl/aktualno ... ,id,t.html
http://www.dziennikzachodni.pl/aktualno ... ,id,t.html
http://www.dziennikzachodni.pl/wideo/42 ... ,id,t.html
http://www.dziennikzachodni.pl/stronagl ... ,id,t.html
Pozostałe artykuły:
http://www.dziennikzachodni.pl/aktualno ... ,id,t.html
http://www.dziennikzachodni.pl/aktualno ... ,id,t.html
http://www.dziennikzachodni.pl/wideo/42 ... ,id,t.html
Do #4503, #4531, #4533, #4746, #4757, #4790, #4796 i #4802 na początku lipca dołączył jeszcze #4805 (rocznik 1973) wg tego zestawienia.
*SDIP (U.N.O.)
To poważna osoba, więc to raczej prawdziwe zdjęcie - wygląda zachęcająco Krążą pogłoski wśród motorowych, że te wagony mają iść do Gliwic i do Będzina, ale ile w tym prawdy - nie wiem. Tak naprawdę to dzięki swoim świetnym piasecznicom przydałyby się Stroszkowi na linię 9.Peter pisze:Użytkownik Mickul wrzucił coś takiego na forum WPK [size=0]Link[/size]
Nie wiem czy to "fake", ale wygląda to dość osobliwie.
Ostatnio zmieniony 21 sie 2011, 22:19 przez Penny, łącznie zmieniany 1 raz.
Oficjalna prezentacja podczas Dnia Otwartego w Będzinie - 17. września. Będzie go wtedy też można zobaczyć w ruchu (ale czy również przejechać się - nie wiem). Wyjazd na linię pewnie później, bo jeszcze czekają na części do nich.TŚ25 pisze:A kiedy będzie je premiera? Kiedy wyjedzie a linię?
Dokładnie, rąbka tajemnicy uchylono w ostatnim numerze Silesia Tram News:R_G pisze:To że mają iść do Gliwic i do Będzina już od jakiegoś czasu wiadomo i to nawet oficjalnie.
http://www.tram-silesia.pl/www/wp-conte ... 011-07.pdf
DOPISANE (12.08, 11:30):
W E1 pojawią się wyświetlacze firmy R&G:
http://www.tram-silesia.pl/www/index.ph ... ur3792011/
Z tym bym polemizowałPenny pisze:To poważna osoba (...)Peter pisze:Użytkownik Mickul (...)
Ostatnio zmieniony 21 sie 2011, 22:16 przez DW, łącznie zmieniany 1 raz.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Jakby nie mogli zrobić przodu takiego jak w krakowskich E1.mark40 pisze:Patrząc na to zdjęcie stwierdzam, że przód tego wagonu to straszna tragedia.Peter pisze:Użytkownik Mickul wrzucił coś takiego na forum WPK [size=0]Link[/size]
Nie wiem czy to "fake", ale wygląda to dość osobliwie.
Ostatnio zmieniony 21 sie 2011, 22:20 przez Boguś, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Jeszcze żaden E1 nie opuścił Chorzowa, a ty już się interesujesz co będzie z żelazkami. Na pewno gdzieś będą jeździć, a gdzie to się przekonamy w przyszłości. Przecież nawet jeszcze nie wiadomo ile tych E1 trafi do Gliwic...KZKGaPowicz pisze:Ciekawi mnie czy wszystkie pociągi "1" będą obsadzone E1, a jeśli tak, to gdzie trafią "żelazka" - czyżby na "4"?
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
To prawda, że nie wiadomo jeszcze konkretnie ile E1 będzie w Gliwicach i jakie linie będą obsługiwać, ale to nie znaczy, że nie mogę się interesować najbliższą przyszłością opisaną powyżej.rafalurbino18 pisze:Jeszcze żaden E1 nie opuścił Chorzowa, a ty już się interesujesz co będzie z żelazkami. Na pewno gdzieś będą jeździć, a gdzie to się przekonamy w przyszłości. Przecież nawet jeszcze nie wiadomo ile tych E1 trafi do Gliwic...KZKGaPowicz pisze:Ciekawi mnie czy wszystkie pociągi "1" będą obsadzone E1, a jeśli tak, to gdzie trafią "żelazka" - czyżby na "4"?
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Ale takie gdybanie na forum nie ma sensu. Równie dobrze mógłbym cały czas pisać czy np. TŚ sprowadzi jeszcze jakieś używane wagony. Skoro nikt tego na razie nie wie, to zostawiam to gdybanie sobie.KZKGaPowicz pisze:To prawda, że nie wiadomo jeszcze konkretnie ile E1 będzie w Gliwicach i jakie linie będą obsługiwać, ale to nie znaczy, że nie mogę się interesować najbliższą przyszłością opisaną powyżej.rafalurbino18 pisze:Jeszcze żaden E1 nie opuścił Chorzowa, a ty już się interesujesz co będzie z żelazkami. Na pewno gdzieś będą jeździć, a gdzie to się przekonamy w przyszłości. Przecież nawet jeszcze nie wiadomo ile tych E1 trafi do Gliwic...KZKGaPowicz pisze:Ciekawi mnie czy wszystkie pociągi "1" będą obsadzone E1, a jeśli tak, to gdzie trafią "żelazka" - czyżby na "4"?
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Dzięki za odpowiedź. A to jednak za E1 będzie płacone > 105Na, a z początku mówiono, że stawka będzie jak za 105Na, ale to dobrze dla TŚmemphis pisze:Za stodwójkę było płacone jak za stopiątkę solo. Teraz jest inna umowa i E1 z racji pojemności łapie się na stawkę jak za citka/helmuta.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
To niedobrze. Choć przeczy to trochę wspomnianym tutaj "domysłom" dotyczącym rozdysponowaniu wagonów na linie (wspomniana 21). Może jednak nie będzie tragedii.memphis pisze:Prawdopodobnie. I też ma to taką wadę, że E1 będzie raczej zastępować skład na linii, a nie solówkę, czyli dla pasażerów będzie to mniej korzystne.KZKGaPowicz pisze:A to jednak za E1 będzie płacone > 105Na, a z początku mówiono, że stawka będzie jak za 105Na, ale to dobrze dla TŚ
Wiesz może jakie wg nowej umowy są teraz stawki za tobor o określonej pojemności? Wcześniej zdaje się, że najtańsza stawka była za tabor o poj. do 150 osób (wiec mieściły ise w niej wagony 105N solo i 102Na)
http://www.wpk.katowice.pl/?itemid=1040mark40 pisze:Wiesz może jakie wg nowej umowy są teraz stawki za tobor o określonej pojemności?
Wcześniej tabor był określony tylko oznaczeniami typu, a pojemność nie była uwzględniania przy określaniu stawek. Generalnie było tak, że pierwotnie była po prostu stawka za wagon, od maja 2001 r. dodano odrębną stawkę za 116Nd, a od stycznia 2003 r. zróżnicowano stawkę za pierwszy i drugi wagon w składzie. Dopiero umowa od 2009 roku wprowadziła nieco inne opisy do stawek.Wcześniej zdaje się, że najtańsza stawka była za tabor o poj. do 150 osób (wiec mieściły ise w niej wagony 105N solo i 102Na)
memphis pisze:http://www.wpk.katowice.pl/?itemid=1040
Znam to. Jednak tutaj nie wiadomo w której stawce będzie mieścił się E1. Za Pt płaci sie jak za citadisa i w sumie logiczne bo wagon jest jeszcze bardziej pojemny, ale zdziwiłbym się gdyby za E1 stawka była taka sama- wagon typu N, 105N lub 111N: 8,43 zł netto,
- wagon typu N, 105N lub 111N jako doczepny: 6,77 zł netto,
- wagon typu 116Nd: 10,96 zł netto.
Wiem skąd wziął mi się opis dotyczący pojemności pow 150 osóbmemphis pisze:wcześniej tabor był określony tylko oznaczeniami typu, a pojemność nie była uwzględniania przy określaniu stawek. Generalnie było tak, że pierwotnie była po prostu stawka za wagon, od maja 2001 r. dodano odrębną stawkę za 116Nd, a od stycznia 2003 r. zróżnicowano stawkę za pierwszy i drugi wagon w składzie. Dopiero umowa od 2009 roku wprowadziła nieco inne opisy do stawek.
Na logikę za nowy tabor dla pow. 150 osób powinna być stawka jak za 116Nd i Pt. Za mniej pojemny dla E1? Może jeszcze jakiś pomiędzy 105N a 116Nd. Nie wiadomo.W §13 znalazły się dwa ciekawe zapisy. W punkcie 1 określono, że począwszy od 2010 roku ma "systematycznie wzrastać" ilość nowego taboru realizującego zamówienie ("typu jednokierunkowego, wieloczłonowego z całkowicie lub częściowo niską podłogą o pojemności powyżej 150 miejsc").
W umowie jest napisane jasno (stawki oczywiście dziś już są inne):mark40 pisze:Na logikę za nowy tabor dla pow. 150 osób powinna być stawka jak za 116Nd i Pt. Za mniej pojemny dla E1? Może jeszcze jakiś pomiędzy 105N a 116Nd. Nie wiadomo.
§ 5
1. Cena jednego wozokilometra za swiadczone usługi przewozu pasaerów, o których mowa w
§ 1 wynosi:
a) dla taboru typu N, 105 N, 111 N lub równoważnego o pojemnosci do 150 miejsc, jako
pojedynczy wagon lub pierwszy wagon w składzie – 8,43 zł plus VAT;
b) dla taboru typu N, 105 N, 111 N lub równoważnego o pojemnosci do 150 miejsc, jako
doczepny wagon - 6,77 zł plus VAT;
c) dla taboru typu 116 Nd lub równoważnego o pojemnosci powyej 150 miejsc - 10,96 zł
plus VAT
Domyślam się, że w taki sposób, że na Zagłębiu są najgorsze torowiska.R_G pisze:Nie wiem czy mi wolno, ale chciałbym prosić o usuwanie takich komentarzy. Nie wiem jak się do nich odnosić...Przemek pisze:Jazda testowa, kierunek dziki wschód.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Uwaga!
Dementuję pogłoski o tym, iż pierwszy E1 jest już w Będzinie.
Prawda jest taka, że E1 jedynie odbywał jazdy próbne po torowiskach Zagłębia.
Dostałem również informację, że dzisiejszej nocy historia znów się powtórzy.
Nie mogę podać od kogo informacja, jedynie powiem że od naprawdę poważnej osoby.
Miłych nocnych łowów życzę.
Pozdrawiam
Dementuję pogłoski o tym, iż pierwszy E1 jest już w Będzinie.
Prawda jest taka, że E1 jedynie odbywał jazdy próbne po torowiskach Zagłębia.
Dostałem również informację, że dzisiejszej nocy historia znów się powtórzy.
Nie mogę podać od kogo informacja, jedynie powiem że od naprawdę poważnej osoby.
Miłych nocnych łowów życzę.
Pozdrawiam
"Jestem niczym zbłąkany pasażer.
Uciekam, wysiadam. Nie jadę dalej." ~Ja
Uciekam, wysiadam. Nie jadę dalej." ~Ja
Ktoś zrobił taką niewyraźną fotę. Mało co na niej widać. (usunęto)
Ostatnio zmieniony 28 sie 2011, 22:06 przez Peter, łącznie zmieniany 1 raz.
*SDIP (U.N.O.)
Dziwnie podejrzane to foto, mam wrażenie że to kolega Michał zrobił ze swojego balkonuPeter pisze:Ktoś zrobił taką niewyraźną fotę. Mało co na niej widać. (usunięto)
Miejsce by się zgadzało.
Ostatnio zmieniony 28 sie 2011, 22:08 przez hanys76, łącznie zmieniany 2 razy.
Tak wygląda z zewnątrz, dla tych, którzy nie widzieli (zdjęcie na pierwszej stronie pliku, plik ze strony WPK Katowice): http://www.kmtm.org.pl/pdf/dozb.pdf
Taki oto filmik pojawił się na youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=GV396QrW5Ko
http://www.youtube.com/watch?v=GV396QrW5Ko
W kwietniu TŚ złożyło zamówienie na 18 sztuk. Co do zajezdni, to chyba ostateczna decyzja nie została podjęta. Zachęcam do lektury tego działu, aby znaleźć więcej, ponieważ niektórzy przedmówcy całkiem sporo informacji już w nim zamieściliAdams pisze:Jest coś wiadomo ile sztuk ma być zakupione i do których zajezdni mają trafić?
http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,72 ... ownej.html
To wiemy co nieco o rozdysponowaniu wagonów.Wiadomo już, że w tym roku będzie ich piętnaście. Osiem będzie kursować po Zagłębiu, a siedem trafi do zajezdni w Gliwicach.
OMG, chyba nie miał na myśli tego beznadziejnego przodu.- Moim zdaniem unowocześnione E1 sprawiają lepsze wrażenie od oryginałów kursujących na przykład w Krakowie - mówi Piotr Wiśniewski, prezes Klubu Miłośników Transportu Miejskiego w Chorzowie Batorym, który widział już zmodernizowany pojazd podczas jazdy próbnej. Jak mówi, zmienił się przód wagonu, na który założono nakładkę z tworzywa sztucznego, a umieszczony pośrodku reflektor zastąpiły dwa po bokach. Wymieniono też oczywiście siedzenia.
Nie wiem co o tym myśleć.Dodaje, że w przyszłym roku Tramwaje Śląskie zamierzają zakupić kolejne egzemplarze E1.
Ostatnio zmieniony 16 wrz 2011, 19:36 przez mark40, łącznie zmieniany 1 raz.
A prezes TŚ jeszcze niedawno mówił o 19 sztukach. Chyba, że zaplanowane jest, że reszta przybędzie w przyszłym roku.mark40 pisze:To wiemy co nieco o rozdysponowaniu wagonów.Wiadomo już, że w tym roku będzie ich piętnaście. Osiem będzie kursować po Zagłębiu, a siedem trafi do zajezdni w Gliwicach.
Kwestia gustu i przyzwyczajenia. Jak patrzę na niego od kilkunastu dni kilka razy dziennie (na fotce), to wcale mnie nie dziwi jego wygląd i nawet mi się podobamark40 pisze:OMG, chyba nie miał na myśli tego beznadziejnego przodu.- Moim zdaniem unowocześnione E1 sprawiają lepsze wrażenie od oryginałów kursujących na przykład w Krakowie - mówi Piotr Wiśniewski, prezes Klubu Miłośników Transportu Miejskiego w Chorzowie Batorym, który widział już zmodernizowany pojazd podczas jazdy próbnej. Jak mówi, zmienił się przód wagonu, na który założono nakładkę z tworzywa sztucznego, a umieszczony pośrodku reflektor zastąpiły dwa po bokach. Wymieniono też oczywiście siedzenia.
A tak swoją drogą, co Piotrek miał powiedzieć, jak pewnie się go o to pytali w czasie jazdy próbnej w obecności władz TŚ
PS Dopisz źródło, bo widzę, że cytaty są z dodatku do GW.
Ostatnio zmieniony 16 wrz 2011, 20:16 przez DW, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 56 gości