Składy 313+314, 695+696, 702+701, 725+736
Składy 313+314, 695+696, 702+701, 725+736
Składy te charakteryzuje to, że jako jedyne na sieci mają szerokie listwy (miało je też kilka stodwójek z Zawodzia). Jest jeszcze jedna rzecz charakterystyczna dla tych wagonów, co niedawno zauważyłem. Nad drzwiami mają osłonki (owiewki), które są dość wyraźnie zarysowane (oddzielone od klapy) i są bardziej wysunięte od innych wagonów. Być może jeszcze coś je wyróżnia. Podejrzewam, że wagony te były remontowane w latach 90. u jakiegoś zewnętrznego wykonawcy (podobnie jak kilka wagonów było remontowanych przez MPK Kraków).
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez ff, łącznie zmieniany 2 razy.
Różnią się też żaluzjami przetwornic. Szczebelki są pionowe i szerokie (tak jest przynajmniej w #313+314). Wokół żaluzji jest dość szeroka rynienka.ff pisze:Być może jeszcze coś je wyróżnia.
#317+321 też miał takie rynienki wokół żaluzji (góra i boki).
Czy je jednak wywożono gdzieś z powodu RB? Oto jest pytanie.
*SDIP (U.N.O.)
O tym wspominał Adrian na którymś zebraniu. Takie blachy mają również #317+321 i #725+736.memphis pisze:One były remontowane prawdopodobnie w jakimś zakładzie typu ZNTK Mińsk Mazowiecki albo coś podobnego. Kiedyś mi ktoś o tym mówił, ale niestety źródła nie pamiętam. 313+314 ma też ponoć grubsze blachy.
Ale w przypadku tych składów to nie będzie Mińsk Mazowiecki, bo 500+499 wygląda zupełnie inaczej w kwestii elementów, które przywołałem (nie wiem jak żaluzja).Peter pisze:W Mińsku Mazowieckim miał na pewno RK skład #500+499. Na tabliczkach chyba był napisany 1992r.memphis pisze:One były remontowane prawdopodobnie w jakimś zakładzie typu ZNTK Mińsk Mazowiecki albo coś podobnego.
#500+499 celowo podałem, bo to taki rodzynek był Oczywiście żaluzje miał powiedzmy normalne i listwy. Nawet szybki u góry zostały
Co do tych wymienionych składów na początku ja bym podejrzewał jednak Kraków jeśli już, patrząc na zdjęcie i komentarze 102Na #200
Co do tych wymienionych składów na początku ja bym podejrzewał jednak Kraków jeśli już, patrząc na zdjęcie i komentarze 102Na #200
*SDIP (U.N.O.)
To może być ewentualnie np. ZNLE Gliwice albo jeszcze jakiś inny zakład.ff pisze:Ale w przypadku tych składów to nie będzie Mińsk Mazowiecki, bo 500+499 wygląda zupełnie inaczej w kwestii elementów, które przywołałem (nie wiem jak żaluzja).Peter pisze:W Mińsku Mazowieckim miał na pewno RK skład #500+499. Na tabliczkach chyba był napisany 1992r.memphis pisze:One były remontowane prawdopodobnie w jakimś zakładzie typu ZNTK Mińsk Mazowiecki albo coś podobnego.
Komentarze tu niczego nie wnoszą akurat . Krakowskie remonty stopiątek jednak troszkę inaczej wyglądały, choćby 674+673.Co do tych wymienionych składów na początku ja bym podejrzewał jednak Kraków jeśli już, patrząc na zdjęcie i komentarze 102Na #200
Trochę poszperałem i znalazłem informację, że w ZNTK w Lubaniu remontowały swoje wagony też między innymi MZK Gorzów Wielkopolski i MZK Szczecin (i zgadzają się wszystkie elementy charakterystyczne z tymi naszymi stopiątkami):
103+104 z MZK Gorzów:
listwa i żaluzja
listwa i owiewki (103)
listwa i owiewki (104)
***
728+727 z MZK Szczecin:
listwa i owiewki
Skład ten przenumerowano później na 1039+1040 - listwy się zmieniły, ale żaluzja pozostała
żaluzja
***
708+707 z MZK Szczecin:
owiewki
żaluzja
Listwy wymieniono.
103+104 z MZK Gorzów:
listwa i żaluzja
listwa i owiewki (103)
listwa i owiewki (104)
***
728+727 z MZK Szczecin:
listwa i owiewki
Skład ten przenumerowano później na 1039+1040 - listwy się zmieniły, ale żaluzja pozostała
żaluzja
***
708+707 z MZK Szczecin:
owiewki
żaluzja
Listwy wymieniono.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 48 gości