Rozbite stopiątki
Rozbite stopiątki
Lista rozbitych wozów 105N:
(w nawiasie data zdarzenia)
R-1 Będzin:
-
R-2 Katowice:
-
R-3 Bytom:
R-4 Gliwice:
-
LEGENDA:
* - wagon odstawiony w ZUR
** - wagon najprawdopodobniej przeznaczony do kasacji
Ł - wagon przechodzi naprawę w MPK Łódź
P - wagon przechodzi naprawę w Modertrans Poznań
Lista wagonów odstawionych w wyniku awarii, rejestracji, wycofania z ruchu, itd., znajduje się tutaj.
(w nawiasie data zdarzenia)
R-1 Będzin:
-
R-2 Katowice:
-
R-3 Bytom:
R-4 Gliwice:
-
LEGENDA:
* - wagon odstawiony w ZUR
** - wagon najprawdopodobniej przeznaczony do kasacji
Ł - wagon przechodzi naprawę w MPK Łódź
P - wagon przechodzi naprawę w Modertrans Poznań
Lista wagonów odstawionych w wyniku awarii, rejestracji, wycofania z ruchu, itd., znajduje się tutaj.
Ostatnio zmieniony 18 mar 2018, 11:55 przez luki, łącznie zmieniany 224 razy.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Przerzuciłem swój post z Dzień po dniu (2006.12.05) w którym wywiązała się króciutka mowa o #567.
Swój post dałem do nowego tematy "Rozbite stopiątki" w którym będziemy mówić o wozach poważnie rozbitych.
Zaliczają się do nich:
m.in. #376, #567, #619, #787
Swój post dałem do nowego tematy "Rozbite stopiątki" w którym będziemy mówić o wozach poważnie rozbitych.
Zaliczają się do nich:
m.in. #376, #567, #619, #787
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Szkoda mi bardzo tych wagonów. O ile #619 był jednym z bardziej złomowatych wagonów w ZKT-4, to #376 nie sprawował się tak źle...Mam nadzieję że wyliże się z tego. Co do #787 to bardzo lubię ten wóz, dlatego tym bardziej chciałbym, by go uratowali. No ale skoro #742 potrafili złożyć to może i #787...
#787 jest na Batorym więc może jednak coś z nim zrobią, jeszcze jako ZUTiKT-2 odratowali #476 przecież, a teraz jako zakład remontowy, ponadto chyba by go tam nie wysyłali jakby była kasacja. Myślę że #567 też się zajmą w swoim czasie.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
W marcu wagon miał wypadek (najechanie na #740 w Czeladzi na pętli), w którym mocno ucierpiał przód wagonu. Wagonu prawdopodbnie nie dało się naprawić lub ewentualnie naprawa byłaby nieopłacalne i dlatego go skasowano.Peter pisze:A #668 był rozbity, bo wydaje mi się, że skreślili go ze względu na ten zwisający przód ? :o:
Wydaje mi się, że przesyłałem zdjęcia luki'emu, ale mogłem zapomnieć.
Dlatego poniżej zamieszczam zdjęcia wagonu odstawionego w hali napraw zaj. Będzin:
A przedni kwadrat jak nowy a poza tym widać jak kratownica wygląda.DW pisze:W marcu wagon miał wypadek (najechanie na #740 w Czeladzi na pętli), w którym mocno ucierpiał przód wagonu. Wagonu prawdopodbnie nie dało się naprawić lub ewentualnie naprawa byłaby nieopłacalne i dlatego go skasowano.Peter pisze:A #668 był rozbity, bo wydaje mi się, że skreślili go ze względu na ten zwisający przód ? :o:
Wydaje mi się, że przesyłałem zdjęcia luki'emu, ale mogłem zapomnieć.
Dlatego poniżej zamieszczam zdjęcia wagonu odstawionego w hali napraw zaj. Będzin:
Ostatnio zmieniony 13 gru 2006, 15:59 przez Boguś, łącznie zmieniany 1 raz.
Czy miał coś z przoem tego nie wiem, bo zwykle jeździł na 22. Stały przydział miał na poc. 2201, na którym teraz kursuje #450.Peter pisze:Dzięki. Szkoda go trochę, choć moim zdaniem coś było nie tak z tym przodem już przed wypadkiem.
Zawsze kojarzył mi się ten wagon z linią 22, na której go najczęściej spotykałem a w latach 90'tych miał tam chyba nawet stały przydział.
Jak myślicie, co się stanie z rozbitym #764 ? Zostanie solówką ?
Wydaje mi się, że dobrym pomysłem byłoby utworzenie składu #791+764 po remoncie obu wagonów (ewentualnie przenumerowanie #791 na #763''). Proponował już to Boguś o ile się nie mylę.
O uratowaniu #763 to nie ma nawet co marzyć...
Martwią mnie też dalsze losy rozbitego #780. Dzisiaj o nim mi przypomniał samotny #779 jeżdżący na 11.
Wydaje mi się, że dobrym pomysłem byłoby utworzenie składu #791+764 po remoncie obu wagonów (ewentualnie przenumerowanie #791 na #763''). Proponował już to Boguś o ile się nie mylę.
O uratowaniu #763 to nie ma nawet co marzyć...
Martwią mnie też dalsze losy rozbitego #780. Dzisiaj o nim mi przypomniał samotny #779 jeżdżący na 11.
*SDIP (U.N.O.)
Z forum http://tram-silesia.pl/forum dowiedziałem się, że do Chorzowa przybył wagon #540 (drugi do #530) z rozbitym tyłem. Być może to na niego najechał #567. Jedyne co mnie dziwi, to to, że skład #530+540 od 25.09 był rozpięty i nie widziałem, żeby wagony jeździły później w składzie, a wagon #567 widziałem jeszcze na początku października. Chyba że byliby aż takimi debilami i spowodowali wypadek na terenie zajezdni
Jest to całkiem możliwe, już nie raz tak bywało. Tam to dopiero rozwalająDW pisze: Z forum http://tram-silesia.pl/forum dowiedziałem się, że do Chorzowa przybył wagon #540 (drugi do #530) z rozbitym tyłem. Być może to na niego najechał #567. Jedyne co mnie dziwi, to to, że skład #530+540 od 25.09 był rozpięty i nie widziałem, żeby wagony jeździły później w składzie, a wagon #567 widziałem jeszcze na początku października. Chyba że byliby aż takimi debilami i spowodowali wypadek na terenie zajezdni
Jest jeszcze możliwość że w #540 coś innego zapakowało w lecie.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
#567 już jeździ naprawiony po wypadku, #540 podobno również, chociaż ciekawi mnie jak, skoro jego pierwszy wagon cały czas jeździ pojedynczo, a żeby go przerabiali na solówkę nie sądzę, bo ma kabinę wydzieloną charakterystycznie dla drugich wozów.
Tymczasem odkryłem kolejne wagony po wypadkach:
#511 - po zderzeniu z samochodem we wrześniu lub w październiku doznał wgniecenia przodu i "trochę" mu się blacha powyginała oraz starzaskały się szyby z przodu.
#601 - w styczniu zderzył się również z samochodem i również ma wgniecony przód, lecz dość lekko.
Wagon #511 będzie naprawiany w Chorzowie, a #601 w Będzinie.
Nadal nie wiem jak doszło do wypadku wagonów #567 i #540, bo nie widziałem nawet zdjęcia obrażeń wagonu #540.
Nie wiem też czy #540 na pewno wyjechał i jakby ktoś był w ZURze to możnaby było sprawdzić, czy on nadal tam stoi.
Zdjęcia dodam później, bo są bardzo ciemne i muszę je obrobić.
Tymczasem odkryłem kolejne wagony po wypadkach:
#511 - po zderzeniu z samochodem we wrześniu lub w październiku doznał wgniecenia przodu i "trochę" mu się blacha powyginała oraz starzaskały się szyby z przodu.
#601 - w styczniu zderzył się również z samochodem i również ma wgniecony przód, lecz dość lekko.
Wagon #511 będzie naprawiany w Chorzowie, a #601 w Będzinie.
Nadal nie wiem jak doszło do wypadku wagonów #567 i #540, bo nie widziałem nawet zdjęcia obrażeń wagonu #540.
Nie wiem też czy #540 na pewno wyjechał i jakby ktoś był w ZURze to możnaby było sprawdzić, czy on nadal tam stoi.
Zdjęcia dodam później, bo są bardzo ciemne i muszę je obrobić.
Ostatnio zmieniony 15 sie 2007, 10:50 przez DW, łącznie zmieniany 1 raz.
Z małej kabiny mogli zrobić dużą. To nie problem, jeśli tyle mają części z kasacji. Jest więc możliwe, że #540 został solówką. Takie kabiny przecież przerabiali w Krakusach ( wozy #250 i #254 ).
Przynajmniej jest pożytek, że wagon nie grzeje wiecznie przysłowiowych krzaków a #540 sporo się nastał już.
Osobiście wolałbym żeby nadal jeździł skład #530+540. A może podczepią #540 do #525, który również był niedawno remontowany.
Przynajmniej jest pożytek, że wagon nie grzeje wiecznie przysłowiowych krzaków a #540 sporo się nastał już.
Osobiście wolałbym żeby nadal jeździł skład #530+540. A może podczepią #540 do #525, który również był niedawno remontowany.
*SDIP (U.N.O.)
#525 był tylko naprawiany i też jeździ tak jak #530 pojedynczo (dzisiaj oba na 26).Peter pisze:Z małej kabiny mogli zrobić dużą. To nie problem. Jest więc możliwe, że #540 został solówką. Takie kabiny przecież przerabiali w Krakusach ( wozy #250 i #254 ).
Przynajmniej jest pożytek, że wagon nie grzeje wiecznie przysłowiowych krzaków a #540 sporo się nastał już.
Osobiście wolałbym żeby nadal jeździł skład #530+540. A może podczepią #540 do #525, który również był niedawno remontowany.
Wiem, że jest możliwe przerobienie kabiny, ale taniej byłoby przerobić wagony, które mają już duża kabinę motoniczego.
Jutro przejadę się i poszukam go na trasie
Powinni mu zlikwidować, tak jak w #525, ale jeszczo go nie widziałem, więc nie wiem.Peter pisze:Ciekawe czy całkiem już zlikwidowali ślady po gniazdach i jakie atrapy dostał #567. Czy są to nadal ryflaki ? :chytry:
Dzisiaj jest ładna pogoda, to może pojadę go zobaczyć. Jeśli tak to wieczorem odpowiem.
Wczoraj jednak nie byłem, po później pogoda się pogorszyła i liczyłem na to, że dzisiaj będzie ładniej, a tu prawie tak samoPeter pisze:Nie no przecież się nie pali, ale jest ładnie za oknem dzisiaj rzeczywiście.
Mam nadzieję, że #540 też odnajdziesz.
Mimo to pojechałem do Czeladzi, żeby porobić zdjecia wagonowi #567. Oczekując na poc. 2203 tego wagonu trochę się wkurzyłem, bo zamiast niego przyjechał #665 Co więcej nie było go na żadnym pociągu na 22.
Dzisiaj w ogóle na 22 stałe przydziały były tylko na 2202 i 2204. Nie było żadnego zmodernizowanego wagonu, ani na 2205, ani na 2403.
Ostatnio zmieniony 20 mar 2007, 18:11 przez DW, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 274
- Rejestracja: 14 lis 2006, 15:22
Ja wolę żeby powróciło #779+780, #764 dopiąć do #766 a zmodernizować #791 i #597. A #696 chyba skasują.Peter pisze:Może 780, 791, 597, 696 jednak zmodernizują ? :devil:
A tak na poważnie to faktycznie mogliby #764 doczepić do #779, tylko zdaje się najpierw trzeba mu wyremontować rozbity przód i nie wiadomo co mu jeszcze innego może dolegać po tym wypadku. :mruga:
Faktycznie, 540 został już jakiś czas temu oddany. Jednak do Chorzowa przybyło praktycznie samo pudło - bez wnętrzności pod wagonem - wszystko co się mogłoby przydać zostało wymontowane. 540 z wymienionym tyłkiem wrócił z takim samym brakiem wyposażenia do Będzina i mają go sobie sami z powrotem poskładać. A czy składają, robią na solówkę czy stoi w kącie - nie mam pojęcia.DW pisze:#567 już jeździ naprawiony po wypadku, #540 podobno również chociaż ciekawi mnie jak, skoro jego pierwszy wagon cały czas jeździ pojedynczo, a żeby go przerabiali na solówkę nie sądzę, bo ma kabinę wydzieloną charakterystycznie dla drugich wozów.
#540 nadal pozostał drugim wagonemPeter pisze:Znając Będzin może to trochę potrwać.ff pisze:A czy składają, robią na solówkę czy stoi w kącie - nie mam pojęcia.
Pojawił się dziś na poc. 271 w składzie, jak dawniej z #530.
Tył ma zrobiony tak jak w #790, tylko że bez zaślepek po gniazdach (i. Otrzymał oczywiście kremowe listwy oraz pomalowano ściany od okien w kolorze kość słoniowa (nazwa koloru zaczerpnięta z SIWZ w BIP TŚ). Kolor czerwony bez zmian, bo po odmalowaniu we wrześniu jeździł niecałe 3 tygodnie. Pomalowano też stopnie w drzwiach
Tylko będzin trochę go oszpecił naklejając mu po stronie bez drzwi duże logo TŚ nad wywietrznikiem od przetwornicy. Wcześniej duże logo zamist małego dostały też #517 i #664. Ciekawe czy w innych zajezdniach też skończyły się już małe loga?
Ponieżej linki do zdjęć (słabej jakości, bo dzisiaj marna pogoda ):
http://trams.tr.funpic.de/details.php?image_id=308
http://trams.tr.funpic.de/details.php?image_id=309
http://trams.tr.funpic.de/details.php?image_id=310
Ostatnio zmieniony 20 mar 2007, 19:58 przez DW, łącznie zmieniany 2 razy.
Predzej skończyły się duże (257+258) 673 też nie dostał przy niedawnym przemalowaniu, no ale nigdy nie miał. 767 nadal nie uzupełnili. A tak w ogóle to chyba nie ma z tym problemu, chociaż Bytom lubi nie umieszczać nic między 1. i 2. drzwiami. Wydaje mi się, że to jest jednak niechlujstwo niż jakieś braki.DW pisze: Tylko będzin trochę go oszpecił naklejając mu po stronie bez drzwi duże logo TŚ nad wywietrznikiem od przetwornicy. Wcześniej duże logo zamist małego dostały też #517 i #664. Ciekawe czy w innych zajezdniach też skończyły się już małe loga?
A czemu wagon 521 ma z przodu i z tyłu małe loga? Może dlatego się skończyły? A może po prostu nie przywiązują do tego wagi i nalepiają co się nawinie.DW pisze: Tylko będzin trochę go oszpecił naklejając mu po stronie bez drzwi duże logo TŚ nad wywietrznikiem od przetwornicy. Wcześniej duże logo zamist małego dostały też #517 i #664. Ciekawe czy w innych zajezdniach też skończyły się już małe loga?
A tak wyglądał #742:adasiek pisze:. No ale skoro #742 potrafili złożyć
http://www.phototrans.eu/2-164768.html
Może warto stworzyć listę stopiątek odstawionych w wyniku stłuczek, kolizji itp. Lista byłaby w miarę możliwości aktualizowana.
RK-1 Będzin
#511, #532, #553, #595, #601, #621*,
RK-2 Zawodzie
#338*, #693
RK-3 Gliwice
#376, #619, #787*
RK-3 Gliwice o. Stroszek
#763, #764
* - wagon odstawiony w ZUR
RK-1 Będzin
#511, #532, #553, #595, #601, #621*,
RK-2 Zawodzie
#338*, #693
RK-3 Gliwice
#376, #619, #787*
RK-3 Gliwice o. Stroszek
#763, #764
* - wagon odstawiony w ZUR
Ostatnio zmieniony 07 lip 2007, 19:21 przez Boguś, łącznie zmieniany 1 raz.
Lepiej by było gdyby lista była w pierwszej wiadomości w tym temacie. Wtedy można by ją było łatwiej znaleźć.Boguś pisze:Może warto stworzyć listę stopiątek odstawionych w wyniku stłuczek, kolizji itp. Listą byłaby w miarę możliwości aktualizowana.
...
Tak poza tym to nie wiem co w Będzinie robią tak długo z #601 i #553. Ich uszkodzenia nie są wielkie a odstawione są już od stycznia (#601) i początku kwietnia (#553). Pewnie nie ma kasy na części, ale mała ilość pracowników też daje się we znaki.
A #595 czeka na przewiezienie do Chorzowa już ponad rok. Mam nadzieję, że zostanie naprawiony a nie skasowany jak to lubią z niektórymi wagonami robić.
Jestem za, mam nadzieję że Boguś się nie pogniewa, i skopiuję treść postu do pierwszego.DW pisze:Lepiej by było gdyby lista była w pierwszej wiadomości w tym temacie. Wtedy można by ją było łatwiej znaleźć.Boguś pisze:Może warto stworzyć listę stopiątek odstawionych w wyniku stłuczek, kolizji itp. Listą byłaby w miarę możliwości aktualizowana.
...
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Do listy można dopisać #583+584 po wykolejeniu. Prawdopodobnie #583 niedługo powróci jako solo, gorzej z #584, który został bardziej uszkodzony.
EDIT 2007.07.27 12.10
EDIT 2007.07.27 12.10
Widocznie w #583 poszły tylko fartuchy i je przeszczepili. Zatem do listy dopisać można tylko #584luki pisze:Na 11 kursują, solo #583
Wklejone z działu Dzień po dniu:Peter pisze:A co zostało uszkodzone w #584 oprócz fartuchów jak się domyślam
i panowie z Nadzoru Ruchu przypuszczają, że może być uszkodzony tylny wózekBoguś pisze:Skład ma pogięte fartuchy, wyrwane kable sterowania ukrotnionego i urwała się belka w wagonie #584 na której podparty jest sprzęg i być może nawrotnik.
Wrócę do odstawionych będzińskich wagonów: #511, #532, #553, #595, #601, #621. Od jakiegoś czasu nie kursuje też #539. Co prawda z ZUR powrócił #753, ale to jest wciąż za mało. Więc proponuję żeby Będzin wziął się za te rozbitki, bo niedługo do modernizacji ma iść #535 a w kolejce czekają #737 i #759. Jeśli to tego czasu wagony rozbite nie zostaną zrobione, to ja nie wiem czym oni zamierzają jeździć
Boguś pisze:Wrócę do odstawionych będzińskich wagonów: #511, #532, #553, #595, #601, #621. Od jakiegoś czasu nie kursuje też #539. Co prawda z ZUR powrócił #753, ale to jest wciąż za mało. Więc proponuję żeby Będzin wziął się za te rozbitki, bo niedługo do modernizacji ma iść #535 a w kolejce czekają #737 i #759. Jeśli to tego czasu wagony rozbite nie zostaną zrobione, to ja nie wiem czym oni zamierzają jeździć
#511 co najmniej od 17 lipca jest już w Chorzowie. Czyli za parę tygodni powinien powrócić do Będzina.Peter pisze:#737 jeszcze dzisiaj widziałem w akcji. #539 też widziałem jadącego, ale bez tablic.
#535 nadal jeździ a #737 i #759 będą jeszcze jeździć co najmniej do końca sierpnia.
#539 powrócił na trasę w ciągu ostatnich dwóch tygodni. Poza pracami, jakie zapewne przeszedł przemalowano mu listwy na kremowo.
@Peter: Kiedy widziałeś #539 bez tablic? (Zapewne wyjeżdżał on 26)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości