Modernizacje stopiątek w Poznaniu i Łodzi w latach 2007-2009

O bieżących remontach i realizowanych zakupach taboru tramwajowego.
Wiadomość
Autor
memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#701 Post autor: memphis » 08 lut 2009, 13:54

Boguś pisze:#470 to 105N, więc raczej nie
A co to za różnica? Nawet jakby 105Nxyz było to nie ma znaczenia przecież ;)

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#702 Post autor: KZKGaPowicz » 08 lut 2009, 14:16

Boguś pisze:A jakimi kryteriami się kierowałeś przy wyborze tych wagonów?
Wyglądem zewnętrznym, który woła w większości przypadków o pomstę do nieba. Sprawdziłem teraz wiek tych wagonów i to też może stanowić podstawę.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#703 Post autor: luki » 08 lut 2009, 14:40

KZKGaPowicz pisze:
Boguś pisze:A jakimi kryteriami się kierowałeś przy wyborze tych wagonów?
Wyglądem zewnętrznym, który woła w większości przypadków o pomstę do nieba. Sprawdziłem teraz wiek tych wagonów i to też może stanowić podstawę.
To samo można by zrobić w zur, zamiast wysyłać wagony na drugie remonty po których i tak zgniją.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#704 Post autor: DW » 08 lut 2009, 14:49

KZKGaPowicz pisze:
Boguś pisze:A jakimi kryteriami się kierowałeś przy wyborze tych wagonów?
Wyglądem zewnętrznym, który woła w większości przypadków o pomstę do nieba. Sprawdziłem teraz wiek tych wagonów i to też może stanowić podstawę.
Akurat w przypadku będzińskich to większość (z wymienionych) z zewnątrz wygląda ładnie (poza #521).
W przypadku #621 i #552 się zgodzę, bo są w nienajlepszym stanie (i sam je typowałem :P ). #667 był już typowany do tego zamówienia, ale raczej nie pojedzie.
#521 miał w 1999 RB, chociaż teraz (przynajmniej z zewnątrz i wewnątrz) nie wygląda zbyt ładnie. Za to #755+756, z tego co słyszałem na zajezdni, jakieś 3 lata temu przeszedł prace związene z elektryką (wcześniej były cały czas problemy z doczepą i #755 przez dłuższy czas jeździł solo lub w składzie tylko na 28, aby można było go szybko naprawić w czasie postoju na zajezdni ;) ). A #666 chyba nie dadzą ze względu na numer ;)

Co do wozów, które wytupują to żadnego nie można być pewnym bo w TŚ cały czas wszystko się zmienia, ale myślę, że z Będzina pojadą jeszcze roczniki 1988/89, które nie przeszły jeszcze większych prac przy elektryce (z którą są problemy w wozach z tych roczników). Zatem zostaje: #751+752 i #757+758. Bo #760 przechodził już chyba też 3 lata temu prace po pożarze, więc może elektrykę też mu wymienili.
Poza tym do RK nadają się szczególnie (od rocznika 1981): #625, #629+630, #631+632, #664+664 i #670+669 (już typowany). #622 też nie jest w najlepszym stanie, ale może jeszcze jakoś pojeździ parę lat, #623+624 pewnie też się nadaję, ale dawno nim nie jechałem, więc nie wiem, a #633+634 miał RB w 1999 i według mnie to jeden z niewielu składów w lepszym stanie.

Takie "krótkie" przemyślenia co do będzińskich wozów... :P

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#705 Post autor: adam86 » 08 lut 2009, 18:03

puschel pisze:@adam86 - Tę babkę co szcza po siedzeniach to chyba większość motorniczych miała przyjemność wykopać, jeździ po całym Śląsku.
To była gotówka płci męskiej:P
KZKGOP 1779

Kamil
Posty: 299
Rejestracja: 16 cze 2008, 18:49
Lokalizacja: Sosnowiec

#706 Post autor: Kamil » 14 lut 2009, 18:43

DW pisze:A #666 chyba nie dadzą ze względu na numer ;)
Ja nie wiem co oni chcą od tego numeru jakoś #777 wzieli

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#707 Post autor: Marcin » 14 lut 2009, 21:36

Kamil pisze:
DW pisze:A #666 chyba nie dadzą ze względu na numer ;)
Ja nie wiem co oni chcą od tego numeru jakoś #777 wzieli
Bo widzisz 666 to numer szatana :).
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Marcin, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#708 Post autor: Peter » 22 lut 2009, 12:07

Widzę ze zdjęć Bogusia, że szykują już #783+784 :arrow: 1 2 3 :)
*SDIP (U.N.O.)

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#709 Post autor: memphis » 22 lut 2009, 12:19

Peter pisze:Widzę ze zdjęć Bogusia, że szykują już #783+784 :arrow: 1 2 3 :)
One tak stoją od chwili przyjazdu z Łodzi.

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#710 Post autor: mark40 » 22 lut 2009, 14:08

Mam nadzieję, ze ten skład pójdzie na linię 20. Zawodzie wypuszcza na nią najgorsze graty. Nie rozumiem dlaczego do tej pory przynajmniej w soboty na 20 nie pojawił się ani razu #694#693. A kolejne żelazko-solówka kursuje codziennie na 15 (#700).

beni
Posty: 27
Rejestracja: 19 lis 2007, 11:22

#711 Post autor: beni » 01 mar 2009, 07:50

Czy ktoś wie kiedy wejdą do ruchu już dawno przywiezione wagony po modernizacji 783+784, 722, 774, 778,

Awatar użytkownika
105N-#338
Posty: 162
Rejestracja: 26 lut 2009, 07:24
Lokalizacja: Zabrze - Mikulczyce
Kontakt:

#712 Post autor: 105N-#338 » 01 mar 2009, 11:30

#784 przerobiony na doczepny, czy nie?
3 Zabrze Mikulczyce Pętla - Zabrze Wolności - Zabrze Makoszowy Pętla

www.vista9x.republika.pl :)

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#713 Post autor: Peter » 01 mar 2009, 13:25

#784 nie jest typową doczepą bez kabiny motorniczego tzn. może jeździć osobno jak i w składzie przykładowo właśnie #783+784. Tak samo wagon #694 ze składu #693+694 może funkcjonować zupełnie oddzielnie.
Jedyną typową doczepą jest u nas jak na razie #258. W zasadzie wszystkie inne drugie stopiątki w składach można przystosować do jazdy osobno. Oczywiście wyposażenie ich kabin w różnym stopniu jest zdemontowane.
Następną typową doczepą podobno ma być drugi wagon składu #636+635 w tej chwili będącego w czasie remontu w ZUR. Ma nie mieć już kabiny motorniczego.
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#714 Post autor: luki » 01 mar 2009, 13:37

Tak dokładnie, żadne wagony z modernizacji nie są doczepami. Wszystkie są z pulpitem sterowniczym z czego większość ma możliwość dopięcia czegoś z tyłu, a niektóry możliwość dopięcia jako drugiego. Np. wagony: #766 i #775 oraz #761 i #762 można spiąć w składy.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#715 Post autor: ff » 01 mar 2009, 13:41

beni pisze:Czy ktoś wie kiedy wejdą do ruchu już dawno przywiezione wagony po modernizacji 783+784, 722, 774, 778,
Pewnie wyjadą jutro.

Awatar użytkownika
105N-#338
Posty: 162
Rejestracja: 26 lut 2009, 07:24
Lokalizacja: Zabrze - Mikulczyce
Kontakt:

#716 Post autor: 105N-#338 » 01 mar 2009, 14:17

A słyszałem że ma przybyć kilka(dziesiąt?) Składów żelazek do gliwic, i kilka solówek. Drugie wagony składów mają podobno nie mieć kabin.

Ile w tym prawdy?
3 Zabrze Mikulczyce Pętla - Zabrze Wolności - Zabrze Makoszowy Pętla

www.vista9x.republika.pl :)

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#717 Post autor: R_G » 01 mar 2009, 15:40

:arrow: Archiwum
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

Awatar użytkownika
105N-#338
Posty: 162
Rejestracja: 26 lut 2009, 07:24
Lokalizacja: Zabrze - Mikulczyce
Kontakt:

#718 Post autor: 105N-#338 » 01 mar 2009, 20:13

Jakie archiwum? :roll:
3 Zabrze Mikulczyce Pętla - Zabrze Wolności - Zabrze Makoszowy Pętla

www.vista9x.republika.pl :)

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#719 Post autor: Boguś » 01 mar 2009, 21:57

105N-#338 pisze: słyszałem że ma przybyć kilka(dziesiąt?) Składów żelazek do gliwic, i kilka solówek. Drugie wagony składów mają podobno nie mieć kabin.

Ile w tym prawdy?
Skąd Ty masz takie informacje? Na razie wysłanie pięciu ostatnich wagonów do Łodzi jest wstrzymane, a Ty tu mówisz o jakiś kilkunastu żelazkach.

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#720 Post autor: R_G » 01 mar 2009, 23:13

105N-#338 pisze:Jakie archiwum? :roll:
Wszystko co wiadomo na temat żelazek znajduje się w poprzednich postach.

Miłej lektury
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

Awatar użytkownika
105N-#338
Posty: 162
Rejestracja: 26 lut 2009, 07:24
Lokalizacja: Zabrze - Mikulczyce
Kontakt:

#721 Post autor: 105N-#338 » 02 mar 2009, 13:40

Boguś pisze:
105N-#338 pisze: słyszałem że ma przybyć kilka(dziesiąt?) Składów żelazek do gliwic, i kilka solówek. Drugie wagony składów mają podobno nie mieć kabin.

Ile w tym prawdy?
Skąd Ty masz takie informacje? Na razie wysłanie pięciu ostatnich wagonów do Łodzi jest wstrzymane, a Ty tu mówisz o jakiś kilkunastu żelazkach.
Z zajezdni.. Też mi sie to wydawało nie prawdopodobne ...
3 Zabrze Mikulczyce Pętla - Zabrze Wolności - Zabrze Makoszowy Pętla

www.vista9x.republika.pl :)

105Na
Posty: 147
Rejestracja: 27 sty 2008, 14:34
Lokalizacja: Bytom

#722 Post autor: 105Na » 03 mar 2009, 09:02

105N-#338 pisze: Z zajezdni.. Też mi sie to wydawało nie prawdopodobne ...
Jak będziesz słuchał tworów z zajezdni to się dowiesz wielu różnych bzdur, bo ostatnio co nie którzy wybitnie tworzą różne hece, wszystkie oczywiście mijają się z prawdą....

Awatar użytkownika
105N-#338
Posty: 162
Rejestracja: 26 lut 2009, 07:24
Lokalizacja: Zabrze - Mikulczyce
Kontakt:

#723 Post autor: 105N-#338 » 03 mar 2009, 19:59

A już miałem nadzieje :mryellow: .

Ale trudno..

A te wstrzymane , a właściwie wagony których remonty są wstrzymane, stacjonują w gliwicach, czy w łodzi?
3 Zabrze Mikulczyce Pętla - Zabrze Wolności - Zabrze Makoszowy Pętla

www.vista9x.republika.pl :)

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#724 Post autor: ff » 03 mar 2009, 20:17

105N-#338 pisze:A te wstrzymane , a właściwie wagony których remonty są wstrzymane, stacjonują w gliwicach, czy w łodzi?
Wagony ciągle kursują. Do wyremontowania pozostały 2 z Będzina (prawdopodobnie 670+669) i trzy z Gliwic (prawdopodobnie 744, 765 i 786). Pojawiły się też głosy, że niby cała piątka wagonów miałaby pochodzić z Gliwic. No, ale na razie nie ma nic.

Awatar użytkownika
105N-#338
Posty: 162
Rejestracja: 26 lut 2009, 07:24
Lokalizacja: Zabrze - Mikulczyce
Kontakt:

#725 Post autor: 105N-#338 » 03 mar 2009, 20:20

To są najgorsze jeśli chodzi o stan czy pierwsze z brzegu? :mruga:
3 Zabrze Mikulczyce Pętla - Zabrze Wolności - Zabrze Makoszowy Pętla

www.vista9x.republika.pl :)

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#726 Post autor: ff » 03 mar 2009, 20:25

W Gliwicach dawno nieremontowane i najmłodsze (nie liczę podmian). A w Będzinie? Bodajże najgorszy stan techniczny rocznika pow. 1984, od którego idą wagony na modernizację.

Awatar użytkownika
105N-#338
Posty: 162
Rejestracja: 26 lut 2009, 07:24
Lokalizacja: Zabrze - Mikulczyce
Kontakt:

#727 Post autor: 105N-#338 » 03 mar 2009, 20:29

Aj szkoda że wstrzymane... Jakie szanse na wznowienie i wysłanie ich?

Swoją drogą, jakby już wróciły, to mogliby spiąć dwa żelaza w skład, i puścić na trójeczkę mą ;)
3 Zabrze Mikulczyce Pętla - Zabrze Wolności - Zabrze Makoszowy Pętla

www.vista9x.republika.pl :)

Awatar użytkownika
Kuba
Posty: 743
Rejestracja: 22 kwie 2008, 10:52
Lokalizacja: Będzin/Mierzęcice

#728 Post autor: Kuba » 03 mar 2009, 20:32

105N-#338 pisze:Aj szkoda że wstrzymane... Jakie szanse na wznowienie i wysłanie ich?
Kasa, kasa, kasa. Dostali 28 mylynów PeeLeNów więc pewnie niedługo wyślą...
"Idę do roboty na zajezdnię, będę zmieniał opony w tramwajach!"
http://mierzecice.myminicity.com/

Bartek
Posty: 42
Rejestracja: 05 sty 2009, 20:36
Lokalizacja: Sosnowiec

#729 Post autor: Bartek » 03 mar 2009, 21:36

O jeny szczerze to wolałbym wstrzymanie tych 5 wagonów. A następne modernizacje albo w ZUR albo wszędzie indziej byle nie ZR Łódź. Próbowałem się przekonać do żelazek ale nie mogę. To są totalne buble. Stężenie fuszery na metr kw. w tych wagonach jest ogromne. Jechałem ostatnio #762 i: rdza już wpieprza stalowe elementy wokół drzwi, obudowy przy klapach dachowych odchodzą od sufitu, listwy krzywe, ogrzewanie do du**.
Nie wiem czy to kwestia ceny czy fachowców. Kraków już robi porządniejsze modernizacje w swoich warsztatach, a łódź się wypromował swoimi kartonowymi mordkami zapewniającymi ZERO bezpieczeństwa podczas zderzenia.
To takie Jelcze wśród tramwajów. :lol:

Awatar użytkownika
105N-#338
Posty: 162
Rejestracja: 26 lut 2009, 07:24
Lokalizacja: Zabrze - Mikulczyce
Kontakt:

#730 Post autor: 105N-#338 » 03 mar 2009, 21:37

A teraz przejedź się Moherrusem i opisz swe wrażenia względem żelaz?
3 Zabrze Mikulczyce Pętla - Zabrze Wolności - Zabrze Makoszowy Pętla

www.vista9x.republika.pl :)

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#731 Post autor: R_G » 03 mar 2009, 21:43

Bartek pisze:To takie Jelcze wśród tramwajów. :lol:
Nie obrażając Jelczy :P

Ale akurat w pełni zgadzam się z Bartkiem, żelazka to po prostu łódzka chałtura. O wiele lepsze są modernizacje z ZUR-u (gdyby zostawiali im jeszcze elektryczne ogrzewanie to było by całkiem cudownie :) )
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#732 Post autor: Marcin » 03 mar 2009, 21:44

105N-#338 pisze:A teraz przejedź się Moherrusem i opisz swe wrażenia względem żelaz?
Pozwolę się wtrącić, gdyby zrobili żelazko z jakością wnętrza moderusa i wyglądem zewnętrznym żelazka wyszedł by całkiem porządny tramwaj :).

Bartek
Posty: 42
Rejestracja: 05 sty 2009, 20:36
Lokalizacja: Sosnowiec

#733 Post autor: Bartek » 03 mar 2009, 21:44

Moderusem jeździłem wiele razy i jedyny problem tkwi w tym, że wagony #788 i #535 to protoplaści (wersja przejściowa) prawdziwego Moderusa Alfa. To, że wyglądają jak przeszczepy to wina debilizmu TŚ bo nie myślą o względach estetycznych tylko o kasie (jak naj mniej) Oryginały wyglądem już przyćmiewają żelazka (choć to jest kwestia gustu) ale samo wykonanie jest lepsze.

Chociaż tak jak pisze R_G. Wstawić do takiego #620 czy #525 lepsze nagrzewnice, komplet wyświetlaczy wraz z zapowiadaniem przystanków klime dla motormana i wychodziw fajny, porządny wagonik bez kombinacji z face-liftingiem.

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#734 Post autor: R_G » 03 mar 2009, 21:48

Bartek pisze:...komplet wyświetlaczy...
Tak, tak wiem że są praktyczniejsze, ale akurat wolę tablice :) Z resztą się jak najbardziej zgadzam.
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

Awatar użytkownika
105N-#338
Posty: 162
Rejestracja: 26 lut 2009, 07:24
Lokalizacja: Zabrze - Mikulczyce
Kontakt:

#735 Post autor: 105N-#338 » 03 mar 2009, 21:56

Marcin pisze:
105N-#338 pisze:A teraz przejedź się Moherrusem i opisz swe wrażenia względem żelaz?
Pozwolę się wtrącić, gdyby zrobili żelazko z jakością wnętrza moderusa i wyglądem zewnętrznym żelazka wyszedł by całkiem porządny tramwaj :).
Hmm.. mnie właśnie w Moherrusie nie podoba się jakość wykończenia wnętrza. Jechałem będzińskim (?) i te firanki, pozaklejane szyby... ;|. I ogólnie skrzypienie wszechobecne..

Stylistycznie bardziej mi Moherrus podchodzi.

O! Gdyby zrobić Moherrusa, z wklejanymi oknami i zasłoniętymi wózkami, i dobrze go pomalować.. Wystarczyłoby.


Prosiłbym, aby używać ogólnie znanych określeń typów wagonów, aby były one dla wszystkich zrozumiałem. Już tutaj kiedyś mieliśmy takiego co na "stopiątkę" mówił "sód"... ;) //DW
3 Zabrze Mikulczyce Pętla - Zabrze Wolności - Zabrze Makoszowy Pętla

www.vista9x.republika.pl :)

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#736 Post autor: luki » 03 mar 2009, 23:16

105N-#338 pisze:Jechałem będzińskim (?) i te firanki, pozaklejane szyby
Firanki to akurat przypadłość Będzina.
105N-#338 pisze:O! Gdyby zrobić Moherrusa, z wklejanymi oknami i zasłoniętymi wózkami, i dobrze go pomalować.. Wystarczyłoby.
A Poznańskiego nie widziałeś ?
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
105N-#338
Posty: 162
Rejestracja: 26 lut 2009, 07:24
Lokalizacja: Zabrze - Mikulczyce
Kontakt:

#737 Post autor: 105N-#338 » 04 mar 2009, 11:10

A Poznańskiego nie widziałeś ?
Ano widziałem. Ale poznański to już właściwie nie stopiątka. Na TWB jest nawet taka adnotacja, że w dokumentacji zapisany jako modernizacja 105Na, faktycznie nowy wagon z wykorzystaniem belki grzbietowej z poprzedniego wagonu. A to, czy ta belka faktycznie jest ze starego wagonu, trudno stwierdzić.

Nawet nie jest on już nazywany Konstalem 105N(x) tylko per Moderus Alfa ;).

No, a że zobaczyć by go było miło.. cóż ;)

Swoją drogą koszt takiego "remontu" jest niewyobrażalnie wyższy, niż w przypadku naszych wagonów.

Więc nawet mógłby być w takiej postaci jak jest, jedynie dobrze go pomalować. Bo przód i tył lakierowany, a cała reszta zwykła farba? Nie zbyt piękne. Ponadto zły wzór obrali. Beżowe osłony na sprzęgi nijak komponują się z całym czerwonym dołem, pozostałej części wagonu.

A poznaniacy mają piękny, metaliczny kolor ;)

P.S. Jak się zrobi błąd np. ortograficzny w poście, i się go przeedytuje, trzeba pisać EDIT ?

Nie trzeba. EDIT lub DOPISANE wpisujemy kiedy piszemy coś nowego, dodatkowego. ff
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez 105N-#338, łącznie zmieniany 2 razy.
3 Zabrze Mikulczyce Pętla - Zabrze Wolności - Zabrze Makoszowy Pętla

www.vista9x.republika.pl :)

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#738 Post autor: Marcin » 04 mar 2009, 11:42

105N-#338 pisze:A poznaniacy mają piękny, metaliczny kolor ;)
Teraz już im w metalik nie malują bo chodzi coś o koszty :).

Awatar użytkownika
105N-#338
Posty: 162
Rejestracja: 26 lut 2009, 07:24
Lokalizacja: Zabrze - Mikulczyce
Kontakt:

#739 Post autor: 105N-#338 » 04 mar 2009, 22:45

Marcin pisze:
105N-#338 pisze:A poznaniacy mają piękny, metaliczny kolor ;)
Teraz już im w metalik nie malują bo chodzi coś o koszty :).
Jak oglądałem je na TWB, to muszę stwierdzić, że piękne zdjęcia wychodzą ;).

Oo teraz już wiem jakie te żelazka "cudowne" :roll:

DOPISANE

Ta rdza mnie powala. Ciekawe, kiedy te przody odpadną?
3 Zabrze Mikulczyce Pętla - Zabrze Wolności - Zabrze Makoszowy Pętla

www.vista9x.republika.pl :)

Bartek
Posty: 42
Rejestracja: 05 sty 2009, 20:36
Lokalizacja: Sosnowiec

#740 Post autor: Bartek » 04 mar 2009, 23:30

105N-#338 pisze:Ta rdza mnie powala. Ciekawe, kiedy te przody odpadną?
Na przykładzie wagonu #782 wiadomo, że nie jest to wcale trudne :)

Z tymi żelazkami to prawie tak jak z Jelczami Mastero w PKM Sosnowiec. Kiedy przeczytałem, że 37 autobusów to będą owe wozy prawie ze stołka spadłem. Powód wyboru.....cena (minimalna różnica w stosunku to Urbino 12). Efekt: lakier na rurkach odchodzi, wszystko trzeszczy, plastiki odpadają....makabra.

Biorąc pod uwagę jeszcze dbałość o tabor w TŚ będziemy za niedługo klnąć i wyzywać.

A widzieliście może ostatnio #737 ? Jest uwalony jakby pętle miał gdzieś na kopalni...syf.

Awatar użytkownika
105N-#338
Posty: 162
Rejestracja: 26 lut 2009, 07:24
Lokalizacja: Zabrze - Mikulczyce
Kontakt:

#741 Post autor: 105N-#338 » 05 mar 2009, 07:01

Bartek pisze:
105N-#338 pisze:Ta rdza mnie powala. Ciekawe, kiedy te przody odpadną?
Na przykładzie wagonu #782 wiadomo, że nie jest to wcale trudne :)
No ale tam z wypadku.

Mnie chodzi kiedy sama z siebie, weźmie i odpadnie na zajezdni :lol: .

DOPISANE
Bartek pisze: Z tymi żelazkami to prawie tak jak z Jelczami Mastero w PKM Sosnowiec. Kiedy przeczytałem, że 37 autobusów to będą owe wozy prawie ze stołka spadłem. Powód wyboru.....cena (minimalna różnica w stosunku to Urbino 12). Efekt: lakier na rurkach odchodzi, wszystko trzeszczy, plastiki odpadają....makabra
Nie kopie się leżącego ;)
3 Zabrze Mikulczyce Pętla - Zabrze Wolności - Zabrze Makoszowy Pętla

www.vista9x.republika.pl :)

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#742 Post autor: ff » 01 kwie 2009, 20:50

Dziwna sprawa z tymi remontami. Od dawna 783+784 jest w Katowicach, podejrzewam że tak samo 722, 774 i 778 są już od dawna w Bytomiu. Wygląda mi to na jakiś konfikt z MPK Łódź. Może TŚ nie zapłaciły za trzecią transzę remontów (tak samo jak wykonawcy remontu w Świętochłowicach), a MPK w zamian nie dało dokumentów wymaganych do rejestracji i wyjazdu na miasto. I pat trwa. A czwarta transza wagonów, która miała już prawie wyjeżdżać, została skierowana na linie.

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#743 Post autor: hanys76 » 01 kwie 2009, 21:04

Czyli mamy żelazka, ale nie można ich wysłac na linię. Stoją i kurzą się schowane w zajezdniach, Parodia dokładna, takie rzeczy to tylko w tś są możliwe. Po co było robic te modernizacje ,jak teraz te wagony są uziemione.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#744 Post autor: Boguś » 02 kwie 2009, 22:21

patryksobieszek pisze:O to dobrze jak #774 poszedł na modernizacje ( to był mój ulubiony skład ) [jeszcze lubie 579+610 ] zawsze lubiałem w nim te lekko niebieskie siedzenia A będzie jeździł potem jakio skład z 773 czy solo ?
Wagon #774 powinien mieć taki sam zakres remontu jak #773. Przecież ta polityka taborowa jest chora. Rozłaczyli kilka lat temu #781+782. Potem do Łodzi wysłali #782. W tym roku rozłączyli #699+700. Po miesiącu okazało się, że na Zawodziu nie ma składów. No i dzięki tej genialnej polityce taborowej Zawodzie pospinało co się tylko dało i pożyczyło składy z Będzina i Bytomia. Do kompletu brakuje jeszcze coś gliwickiego.

Przykład: Jeśli #525 przeszedł RK, to następnym niech będzie #524 (jako ew. drugi do #525), a nie #602.
ff pisze:Dziwna sprawa z tymi remontami. Od dawna 783+784 jest w Katowicach, podejrzewam że tak samo 722, 774 i 778 są już od dawna w Bytomiu. Wygląda mi to na jakiś konfikt z MPK Łódź. Może TŚ nie zapłaciły za trzecią transzę remontów (tak samo jak wykonawcy remontu w Świętochłowicach), a MPK w zamian nie dało dokumentów wymaganych do rejestracji i wyjazdu na miasto. I pat trwa. A czwarta transza wagonów, która miała już prawie wyjeżdżać, została skierowana na linie.
Może MPK znowu coś spartaczyło przy tych modernizacjach.

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#745 Post autor: Marcin » 20 kwie 2009, 23:20


puschel
Posty: 420
Rejestracja: 26 sty 2009, 01:02
Lokalizacja: Zabrze - Mikulczyce

#746 Post autor: puschel » 21 kwie 2009, 00:49

722 jest w Gliwicach, ze Stroszka nie dojechał jednak o własnych siłach - stoi zepsuty,
Puschel

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#747 Post autor: ff » 21 kwie 2009, 08:37

puschel pisze:722 jest w Gliwicach, ze Stroszka nie dojechał jednak o własnych siłach - stoi zepsuty,
Już jeździ :)

rzelfix
Posty: 829
Rejestracja: 11 lis 2006, 23:18
Lokalizacja: GOP

#748 Post autor: rzelfix » 21 kwie 2009, 16:04

Na terenie bytomskiej zajezdni stoi właśnie laweta* z załadowaną rozszabrowaną "stopiątką", prawdopodobnie to #775 w swoim pierwszym wcieleniu (poznany po srebrnych poręczach).

* - laweta to MAN, identyczna jak ze zdjęcia zalinkowanego powyżej, można więc przypuszczać, że #782 jest już na Śląsku

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#749 Post autor: DW » 21 kwie 2009, 18:50

Uszkodzone będzińskie żelazka #761 i #665, które odpowiednio 5.02 i 8.04 "oberwały" na rondzie w Będzinie nadal stoją nieruszane w warsztacie. Wcześniej czekano na kosztorys naprawy, a obecnie już chyba tylko na decyzję w tej sprawie (co nie wiadomo kiedy nastąpi...). Pracownicy MPK Łódź mają je przeprowadzić w Będzinie w ciągu tygodnia.

W związku z tym, że wznowiono remonty w Łodzi, za około 2 tygodnie na remont pojadą wozy #669 i #670 :!:
Po remoncie mają oczywiście jeździć solo (z możliwością spięcia w skład).

Jeszcze w tym roku z Będzina do modernizacji w Łodzi mają iść bodajże 4 wozy (czyżby było już przesądzone, że kolejne remonty również będą wykonywane w Łodzi?).
Z uwagi na to, że Urząd Marszałkowski nie dofinansowuje modernizacji zbyt starych wozów (pochodzących chyba sprzed 1983/84 roku), więc wysyłane będą zapewne wozy z przedziału 6xx i 7xx (najprawdop. jednym z nich ma być #666 :P ).
rzelfix pisze:Na terenie bytomskiej zajezdni stoi właśnie laweta* z załadowaną rozszabrowaną "stopiątką", prawdopodobnie to #775 w swoim pierwszym wcieleniu (poznany po srebrnych poręczach).
#775'' już dawno jeździ, a zawsze było tak, że wóz wywożono przed dostarczeniem następnego (głównie ze względu na to, że formalnie są to wciąż te same wozy). Może to #778? Bo podobno jeszcze nie dawno był na Stroszku?

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#750 Post autor: luki » 21 kwie 2009, 19:14

DW pisze:Jeszcze w tym roku z Będzina do modernizacji w Łodzi mają iść bodajże 4 wozy
Te cztery wozy to łącznie z #670+669 ? No i to się ma wliczyć w te ostatnie 5 wozów które do remontów jeszcze nie poszły, czy to są plany nowego przetargu bądź podpisania kolejnej umowy na modernizacje ?
DW pisze:Z uwagi na to, że Urząd Marszałkowski nie dofinansowuje modernizacji zbyt starych wozów (pochodzących chyba sprzed 1983/84 roku),
No ciekawe, bo po remontach takie roczniki mogą się trafiać i konsekwentnie starocie będą zarówno przed i po liftingu ;) No ale lepiej się pozbyć nowszych wozów, zresztą chyba i tak te wozy 6xx i 7xx są w gorszym stanie niż te starsze...
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości