Remonty bieżące w ZUR w Chorzowie
Remonty bieżące w ZUR w Chorzowie
Założyłem ten dział, aby jednak nie mieszać zwykłych odświeżeń wozów (wraz z normalnymi naprawami) z wagonami przechodzącymi remont bieżący, który ma w ciągu najbliższych kilkunastu miesięcy przejść prawdopodobnie 36 wozów.
W grudniu 2007 r. w ZUR zakończył się remont gliwickiego wagonu #420, który otrzymał m.in. tapicerowane siedzenia, ogrzewanie nawiewowe oraz przeszedł pozostałe prace.
Na początku lutego do Chorzowa przewieziono wagon #534, który jako pierwszy z Będzina ma tam przejść podobny remont.
Następnym po nim ma być #762, który jest jednym z wozów, który ma wadliwą instalację elektryczną.
Natomiast do remontu kapitalnego ma iść 33 letni #334
W grudniu 2007 r. w ZUR zakończył się remont gliwickiego wagonu #420, który otrzymał m.in. tapicerowane siedzenia, ogrzewanie nawiewowe oraz przeszedł pozostałe prace.
Na początku lutego do Chorzowa przewieziono wagon #534, który jako pierwszy z Będzina ma tam przejść podobny remont.
Następnym po nim ma być #762, który jest jednym z wozów, który ma wadliwą instalację elektryczną.
Natomiast do remontu kapitalnego ma iść 33 letni #334
Ostatnio zmieniony 23 lut 2008, 10:58 przez DW, łącznie zmieniany 2 razy.
W ruchu liniowym pojawił się nareszcie #492!
Na pierwszy rzut oka z zewnątrz zakres remontu przypomina ten z gliwickiego #420. Z tyłu pozostały gniazda oraz grzybek u góry na dachu, więc jest szansa także na powrót #493. Wewnątrz jedyne, co dostrzegłem to nowe siedziska (znane m. in. z #420 czy #792, i stare obudowy maszyn drzwiowych).
Na pierwszy rzut oka z zewnątrz zakres remontu przypomina ten z gliwickiego #420. Z tyłu pozostały gniazda oraz grzybek u góry na dachu, więc jest szansa także na powrót #493. Wewnątrz jedyne, co dostrzegłem to nowe siedziska (znane m. in. z #420 czy #792, i stare obudowy maszyn drzwiowych).
Nie wspomniano tutaj jeszcze o remoncie wagonu #534, który wyjechał z końcem maja.
Zdjęcia i opis znajduje się już na stronie www.tramwaje.bahn.prv.pl
Dzisiaj spojrzałem na tabliczkę znamionową i są tam tylko informacje o miejscu przeprowadzenia remontu, dacie jego wykonania (05/2008), typie wagonu oraz jego numerze bocznym.
Wagon stanowczo ładniej prezentuje się z zewnątrz, bo wewnątrz razi to, czego nie wymieniono. Głównie cały efekt psują okna. Część szyb (na szczęście tylko parę) jest porysowana, na metalowych częściach pomiędzy nimi nadal trzyma się kilkunastoletni brud, uszczelki są w niektórych miejscach pourywane. Również uchwyty przesuwania szyb przesuwnych są nie za ładne - skupiono się, aby wstawić je do każdej szyby, ale już nie na tym aby były jednakowe. Tak oto w wagonie mamy aż kilka różnych rodzajów uchwytów - plastikowe, drewniane, metalowe kuliste.
Poza tym chyba nawet nie umyto opraw lamp wewnątrz wagonu, a obecnie cały wagon wygląda na nie myty zbyt dokładnie...
Na pochwałę zasługują drzwi, które otwierają się szybko, jak w wysłużonych stopiątkach, ale jednak nie trzaskają, bo tuż przed całkowitym otwarciem spowalniają.
Sytuacji w TŚ chyba nic nie zmieni, bo wagony wyremontowane w innych miastach rozlatują się na naszych torowiskach, zaś remonty bieżące w Chorzowie nie są przeprowadzane należycie. Do tego dochodzi jeszcze problem niemycia wagonów w zajezdniach i niszczenie ich przez wandali.
Przeniosłem już ten post do odpowiedniego tematu, bo wcześniej remonty bieżące pomyliły mi się z naprawami
Przypomniało mi się też, że w #534 włączenie hamulców szynowych połączone jest z włączeniem dzwonka zewnętrznego
Zdjęcia i opis znajduje się już na stronie www.tramwaje.bahn.prv.pl
Dzisiaj spojrzałem na tabliczkę znamionową i są tam tylko informacje o miejscu przeprowadzenia remontu, dacie jego wykonania (05/2008), typie wagonu oraz jego numerze bocznym.
Wagon stanowczo ładniej prezentuje się z zewnątrz, bo wewnątrz razi to, czego nie wymieniono. Głównie cały efekt psują okna. Część szyb (na szczęście tylko parę) jest porysowana, na metalowych częściach pomiędzy nimi nadal trzyma się kilkunastoletni brud, uszczelki są w niektórych miejscach pourywane. Również uchwyty przesuwania szyb przesuwnych są nie za ładne - skupiono się, aby wstawić je do każdej szyby, ale już nie na tym aby były jednakowe. Tak oto w wagonie mamy aż kilka różnych rodzajów uchwytów - plastikowe, drewniane, metalowe kuliste.
Poza tym chyba nawet nie umyto opraw lamp wewnątrz wagonu, a obecnie cały wagon wygląda na nie myty zbyt dokładnie...
Na pochwałę zasługują drzwi, które otwierają się szybko, jak w wysłużonych stopiątkach, ale jednak nie trzaskają, bo tuż przed całkowitym otwarciem spowalniają.
Sytuacji w TŚ chyba nic nie zmieni, bo wagony wyremontowane w innych miastach rozlatują się na naszych torowiskach, zaś remonty bieżące w Chorzowie nie są przeprowadzane należycie. Do tego dochodzi jeszcze problem niemycia wagonów w zajezdniach i niszczenie ich przez wandali.
Przeniosłem już ten post do odpowiedniego tematu, bo wcześniej remonty bieżące pomyliły mi się z naprawami
Przypomniało mi się też, że w #534 włączenie hamulców szynowych połączone jest z włączeniem dzwonka zewnętrznego
-
- Posty: 274
- Rejestracja: 14 lis 2006, 15:22
492+493 dziś połączone i jeździł na jeździe próbnej ,mamy 1 skład po remoncie, dalej w kolejce stoją 509, 639, 735, 734, 620, 425.
492 wczoraj dotarł do Batorego.
492 wczoraj dotarł do Batorego.
Ostatnio zmieniony 25 cze 2008, 00:37 przez as chorzów, łącznie zmieniany 1 raz.
Jechałem dzisiaj #492+493. Skład jest bardzo ładnie odremontowany za wyjątkiem porysowanych szyb, ale to jeszcze ujdzie. Drugi wagon o ile dobrze widziałem ma zaspawane otwory reflektorów, więc będzie służył tylko jako typowa doczepa.
Te remonty w ZUR teraz po latach totalnego zastoju powinny być jeszcze zwiększone w skali roku do przynajmniej 50 sztuk, bo po prostu są konieczne. Bardzo długo musieliśmy czekać na pierwszy taki skład. :mruga:
Te remonty w ZUR teraz po latach totalnego zastoju powinny być jeszcze zwiększone w skali roku do przynajmniej 50 sztuk, bo po prostu są konieczne. Bardzo długo musieliśmy czekać na pierwszy taki skład. :mruga:
*SDIP (U.N.O.)
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
To by było fajnie. Nigdy mi ten skład jakoś się specjalnie nie podobał, więc może jak skład "wyłupków" bardziej przypadnie mi do gustu. Jako drugi mógłby pojechać #384+345.luki pisze:W wakacje do ZUR z Gliwic mają iść dwa składy. Nie wiadomo jeszcze jakie ale kol. Marbes przypuszcza że może m.in. #364+392.
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/14,263859,14.html
Na TWB pojawiło się zdjęcie #639 po RB.Okropnie rażą te srebrne obwódki reflektorów :eye: .
Na TWB pojawiło się zdjęcie #639 po RB.Okropnie rażą te srebrne obwódki reflektorów :eye: .
Ja bym go nazwał "okularnik".Marcin pisze:Na TWB pojawiło się zdjęcie #639 po RB.Okropnie rażą te srebrne obwódki reflektorów :eye: .
Dzisiaj jechałem #509. Elegancko wygląda, tylko szkoda że nie piszą na tabliczkach jaki był to zakres remontu. Akurat w tym wypadku jest to RB, ale nie da się tego po prostu przeczytać.
*SDIP (U.N.O.)
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Nie ma do w Chorzowie. Skoro nie wyjeżdża to pewnie gdzieś gnije pod płotem w Gliwicach.rafalurbino18 pisze:Co się dzieje z gliwickim składem #655+393 ? Ostatni raz widziałem go w II połowie czerwca i do tej pory nie. Przypuszczam, że skoro do ZURu miały iść w wakacje 2 składy to może jest tam też #655+393. Niestety są tylko przypuszczenia, więc proszę o fakty.
Na forum wpk "Tatra T1" napisał:
Możliwe, że z tych wozów powstanie nowy skład, gdyż #525 ma gniazda z tyłu, a #575 gniazda z przodu. Byłoby ciekawie
Czyli na początku przyszłego roku wagony powinny wreszcie powrócić do ruchu (i to wyremontowane )Tatra T1 z forum WPK pisze:#525 trafił do ZUR. Od poniedziałku zaczął się jego remont bieżący. A #575 również to samo.
Możliwe, że z tych wozów powstanie nowy skład, gdyż #525 ma gniazda z tyłu, a #575 gniazda z przodu. Byłoby ciekawie
Na TWB pojawiła się fotka #425 z nowymi światłami:
http://www.phototrans.eu/14,274771,0.html
Wygląda z nimi jak Melex http://pl.wikipedia.org/wiki/Grafika:Melex_Lodz.jpg
http://www.phototrans.eu/14,274771,0.html
Wygląda z nimi jak Melex http://pl.wikipedia.org/wiki/Grafika:Melex_Lodz.jpg
Hmm, dziwnie, ale do wszystkiego się przyzwyczaimyDW pisze:Na TWB pojawiła się fotka #425 z nowymi światłami:
http://www.phototrans.eu/14,274771,0.html
Widać również, że 183 (137R) coraz bardziej fiolecieje
No patrząc na zdjęcie trudno jest ocenić, najlepiej zobaczyć 'na żywo'. Pewnie będziemy mieli okazje w będzińskich #525, #575. Patrząc na zdjęcie taki typ świateł mi się nie podoba, z resztą podobnie jak wyłupki. Wolałbym gdyby dalej były zakładane plastikowe 'atrapy'. Ale wiadomo są gusta i guściki. Ciekawe kiedy dostawca tych kwadraciaków zbankrutuje i kiedy będziemy mieli lampy w kształcie trójkątów <lol2>
Pozdrawiam R1 :santa:
No to ja poproszę sześciokąt :mruga:R_G pisze:Ciekawe kiedy dostawca tych kwadraciaków zbankrutuje i kiedy będziemy mieli lampy w kształcie trójkątów
Co do tych nowych to wydają się trochę "malutkie". Może jak zobaczę na żywo to będę miał lepsze zdanie, ale na razie są "pożerane" przez migacze (może to przez zdjęcie pod takim kątem). Na chwile obecną zdecydowanie wolę wyłupki
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
W sumie wydaje mi się, że lepsze to niż wyłup. Szkoda że nie ma szerszych czarnych obwódek. Robiłyby wrażenie większych.
Inna sprawa, że zdjęcie nie jest od przodu i trudno tutaj ocenić jak to się ma do całości ściany przedniej. :mruga:
EDIT
Znalazłem jeszcze te reflektory w stylu warszawskim, z tym że u nas to będzie wyglądać lepiej ze względu na to, że normalniej umiejscowiono w #425 kierunkowskazy Foto
Inna sprawa, że zdjęcie nie jest od przodu i trudno tutaj ocenić jak to się ma do całości ściany przedniej. :mruga:
EDIT
Znalazłem jeszcze te reflektory w stylu warszawskim, z tym że u nas to będzie wyglądać lepiej ze względu na to, że normalniej umiejscowiono w #425 kierunkowskazy Foto
*SDIP (U.N.O.)
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
No faktycznie. Zapomniałem, że mu je usunęliBoguś pisze:#575 ma zaślepki po gniazdach.DW pisze:Możliwe, że z tych wozów powstanie nowy skład, gdyż #525 ma gniazda z tyłu, a #575 gniazda z przodu. Byłoby ciekawie
Ale zawsze można by je dorobić
Chociaż na forum WPK "Tatra T1" napisał, że jednak mają wyjechać jako solówki.
Ale z tego co widzę te będzińskie zaślepki są tylko tymczasowe i łatwo zdejmowalne. To tylko kółeczko blachy na czterech śrubkach (a nie tak jak kiedyś na Zawodziu przyspawywane). Na tych samych śrubkach przymocowywane jest właściwe gniazdo.Boguś pisze:#575 ma zaślepki po gniazdach.
A jeszcze co do 425 to po raz pierwszy nie zostały wymienione listwy na gładkie. Może to też nowy standard.
Na TWB pojawiło się zdjęcie #425 w całej okazałości.
http://www.phototrans.eu/14,278113,0.html
Jednak wolę wyłupy,chociaż kwestia przyzwyczajenia .
http://www.phototrans.eu/14,278113,0.html
Jednak wolę wyłupy,chociaż kwestia przyzwyczajenia .
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Tutaj dla porównania #773.Marcin pisze:Na TWB pojawiło się zdjęcie #425 w całej okazałości.
http://www.phototrans.eu/14,278113,0.html
Jednak wolę wyłupy,chociaż kwestia przyzwyczajenia .
http://www.phototrans.eu/14,282085,0.html
Widzę że ocalały przednie gniazda. Swoją drogą ciekawe że je zostawili. W #425 w prawdzie też ocalały, choć wagon już od lat jeździł solo a #424 został na Zagłębiu.rafalurbino18 pisze:Tutaj dla porównania #773.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Wagony #731 i #730 mają być przystosowane do jazdy solo. Ostatnio Zawodzie wypożyczyło 4 składy, spieło 3 dodatkowe i rozdzieliło #699+700. Mimo tych zmian, nadal nie mają czym jeździć i jeszcze rozłączają jeden skład. Co to jest za polityka? Na głowy upadli czy co?
Aha, rozpoczęła się reanimacja #677.
Info od Tatra T1.
Aha, rozpoczęła się reanimacja #677.
Info od Tatra T1.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 13 gości