Zabytkowe eNki
Zabytkowe eNki
Myślę, że dobrze by było, gdyby 4N #20 został również jako historyczny a nie techniczny po tym okresie bytowania na 25.
Macie jakieś informacje jak zamierzają wykorzystywać ten wagon ? :mruga:
Przynajmniej rozszerzyłoby to skromną liczbę wagonów zabytkowych w GOP-ie, tzn. prócz Kancioka i N+4ND1 #1100+1263.
Macie jakieś informacje jak zamierzają wykorzystywać ten wagon ? :mruga:
Przynajmniej rozszerzyłoby to skromną liczbę wagonów zabytkowych w GOP-ie, tzn. prócz Kancioka i N+4ND1 #1100+1263.
*SDIP (U.N.O.)
Ja się zastanawiam tylko co taki #20 ma niby zabytkowego?
Na pewno trzeba by usunąć, koguta, pantograf i zamieścić na takie coś a la #1100, usunąć hamulec szynowe, akumulatory, kierunkowskazy, podwójne reflektory zastąpić jednym, i jeszcze wiele takich drobnych i ważniejszych przeróbek.
Oczywiście od #1100 wyróżniała by go ważna cecha, byłby to pierwszy zabytek 4N w GOP. Jak na razie są N #1100 i 4ND #1263.
Parę lat temu #20 był remontowany i miał być właśnie połączony jako zabytek z #1263, ale ostatecznie wyszedł roboczy...
Na pewno trzeba by usunąć, koguta, pantograf i zamieścić na takie coś a la #1100, usunąć hamulec szynowe, akumulatory, kierunkowskazy, podwójne reflektory zastąpić jednym, i jeszcze wiele takich drobnych i ważniejszych przeróbek.
Oczywiście od #1100 wyróżniała by go ważna cecha, byłby to pierwszy zabytek 4N w GOP. Jak na razie są N #1100 i 4ND #1263.
Parę lat temu #20 był remontowany i miał być właśnie połączony jako zabytek z #1263, ale ostatecznie wyszedł roboczy...
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
U nas każdy wagon serii N należy uważać za zabytek, bo nic innego nie mamy starszego. Fakt, że należałoby go najpierw dostosować do historycznego.luki pisze:Ja się zastanawiam tylko co taki #20 ma niby zabytkowego?
No niestety u nas z zabytkami jest cienko.
Czujecie jak fajnie by było gdyby zachowali chociaż po jednym egzemplarzu wagonu Walker, Bremen, LHB (szczególnie mi się podoba ten dwupantografowiec - czteroosiowiec), English Electric, Lauchhammer. To by były cacka.
*SDIP (U.N.O.)
-
- Posty: 274
- Rejestracja: 14 lis 2006, 15:22
Jasne marzenia scietej głowy 7 lat kmtm remontuje lore pług nr 27 władze majom to totalnie w du..e ,jak pare lat temu walczyłem o bremena ktury stoi we wrocławiu miał byc wymieniony za N -to nasi wszyscy to olali z memphisem na czele co wam tu nikt nie zna sie nie ma zamiaru nic ratowac karzdy ma to w d*** przez to nima nic starszego niz 1100 tu jak tak dale bedzie z kasom to 105 bedzie zresztom jest zabytkiem i mozna se popisac jak to linie były .....
Wyraziłem tylko swój pogląd, że nie dba się u nas o takie sprawy i również w ogóle nie mogę wyjść z podziwu, że naszych władz (bo przecież na takie rzeczy trzeba mieć pieniądze) to nic nie obchodzi.
Co do KMTM do którego nie należę, to wyraziłem dawno temu swoje zdanie na forum WPK w dyskusji z najważniejszymi osobami na tamtym forum i trochę mi się dostało za "inność" poglądów.
Poza tym zważaj na niektóre słowa.
Co do KMTM do którego nie należę, to wyraziłem dawno temu swoje zdanie na forum WPK w dyskusji z najważniejszymi osobami na tamtym forum i trochę mi się dostało za "inność" poglądów.
Ja bym wybrał oczywiście Bremena.as_chorzów pisze:(...) jak pare lat temu walczyłem o bremena
Poza tym zważaj na niektóre słowa.
*SDIP (U.N.O.)
Jak donoszą na forum wpk ,wagon 1100 w końcu jest prosty.
W zabytkowej eNce, wreszcie wymieniono resory przy maźnicach i łączące pudło z podwoziem. Te od maźnic pochodzą z podwozia, po wagonie typu Chorzów. Jednakże teraz eNka jest ,całkowicie wyprostowana i sprawna. Dokonano też przeglądu, m. in. nastawników.
http://www.phototrans.eu/14,333612,0.html
Może nie jest jeszcze zabytkowa ale zaczyna przypominać tramwaj .
Może nie jest jeszcze zabytkowa ale zaczyna przypominać tramwaj .
Hmm, przecież #1167 trzyma się świetnie, czemu mieliby go zezłomować?
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
- tramwajarze z19
- Posty: 2322
- Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
- Lokalizacja: Bytom - Karb
- Kontakt:
Jak "dawno nie istnieje", skoro jeszcze miesiąc temu był widziany "na mieście", a 2 miesiące temu jeździł na Dniu Otwartym?tramwajarze z19 pisze:#20 już dawno nie istnieje, także radzę poprawić się bardziej.Kuba124R pisze:Ja się boję że zezłomują 4N #20.
Od 2010 r. 4N #20 jeździ po prostu z innym numerem bocznym (#1167). W papierach ma wciąż nr #20.
http://phototrans.pl/15,14111,123,100.html
- tramwajarze z19
- Posty: 2322
- Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
- Lokalizacja: Bytom - Karb
- Kontakt:
Nie chodziło mi dokładnie że ta karolina nie istnieje, tylko że dawno już nie posiada numeru bocznego #20. A o tym że w papierach dalej jest uzględniona jako #20 to trochę się zdziwiłem.DW pisze:Jak "dawno nie istnieje", skoro jeszcze miesiąc temu był widziany "na mieście", a 2 miesiące temu jeździł na Dniu Otwartym?tramwajarze z19 pisze:#20 już dawno nie istnieje, także radzę poprawić się bardziej.Kuba124R pisze:Ja się boję że zezłomują 4N #20.
Od 2010 r. 4N #20 jeździ po prostu z innym numerem bocznym (#1167). W papierach ma wciąż nr #20.
http://phototrans.pl/15,14111,123,100.html
Linia 179:TARNOWSKIE GÓRY DWORZEC - Lasowice - Nowe Chechło - Świerklaniec - Niezdara - Tąpkowice- Podtąpkowice - Ożarowice - Zendek - Zadzień - Mierzęcice - SIEDLISKA
179/3 #5504
179/3 #5504
- tramwajarze z19
- Posty: 2322
- Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
- Lokalizacja: Bytom - Karb
- Kontakt:
Zejdą z dziennej służby ale tylko w dni robocze. W dni wolne będą dzielnie walczyć, więc jak na razie nie ma takiej potrzebyIgorMike pisze:A czy gdy Paulek i Hildka już zejdą z dziennej służby na 38, to nie można by któregoś z nich przerobić na doczepę do #1100? Nie żebym to jakoś specjalnie popierał, to tylko taki pomysł.
Linia 179:TARNOWSKIE GÓRY DWORZEC - Lasowice - Nowe Chechło - Świerklaniec - Niezdara - Tąpkowice- Podtąpkowice - Ożarowice - Zendek - Zadzień - Mierzęcice - SIEDLISKA
179/3 #5504
179/3 #5504
Nie ma. Imiona jakie mają 954 i 1118 są nadane przez pewnego pasjonata, nie przez TŚ. Karolinka to określenie wagonów 4N i 4ND na Śląsku, nie tylko 1167.IgorMike pisze:Tak swoją drogą, to czy #1100 ma imię? No bo jest #954 Paulek, #1118 Hildka i #1167 Karolinka nie?
Legenda:
* - wagon przygotowywany do wyjazdu
R - numer pociągu z rozkładu
* - wagon przygotowywany do wyjazdu
R - numer pociągu z rozkładu
10.06 poc 232 z powodu maratonu wyjechał o godzinie 13:09, a zjechał o 20:39 i powiem Ci, że tym ostatnim kursem praktycznie nikt nie jechał (-:IgorMike pisze:Nie wiem czy dobry temat, ale trochę powiązany.
Czemu w niedziele od czerwca do września nasza linia turystyczna kursuje tylko do ~20? ENki zjeżdżają spać jak jeszcze jest jasno, a mogę z autopsji powiedzieć, że po zmroku jazda eNką ma gdzieś 100krotnie większy klimat. (W Poznaniu jakoś się da.)
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...
W ogóle obłożenie linii jest małe, lepiej ją zlikwidowaćpycio1400 pisze:10.06 poc 232 z powodu maratonu wyjechał o godzinie 13:09, a zjechał o 20:39 i powiem Ci, że tym ostatnim kursem praktycznie nikt nie jechał (-:IgorMike pisze:Nie wiem czy dobry temat, ale trochę powiązany.
Czemu w niedziele od czerwca do września nasza linia turystyczna kursuje tylko do ~20? ENki zjeżdżają spać jak jeszcze jest jasno, a mogę z autopsji powiedzieć, że po zmroku jazda eNką ma gdzieś 100krotnie większy klimat. (W Poznaniu jakoś się da.)
Jakoś tego nie zauważyłem... W ciągu dnia dość trochę ludzi tą linią jeździ, ale wieczorem to jest bez sensu...IgorMike pisze:W ogóle obłożenie linii jest małe, lepiej ją zlikwidowaćpycio1400 pisze:10.06 poc 232 z powodu maratonu wyjechał o godzinie 13:09, a zjechał o 20:39 i powiem Ci, że tym ostatnim kursem praktycznie nikt nie jechał (-:IgorMike pisze:Nie wiem czy dobry temat, ale trochę powiązany.
Czemu w niedziele od czerwca do września nasza linia turystyczna kursuje tylko do ~20? ENki zjeżdżają spać jak jeszcze jest jasno, a mogę z autopsji powiedzieć, że po zmroku jazda eNką ma gdzieś 100krotnie większy klimat. (W Poznaniu jakoś się da.)
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...
Też zależy na jakim odcinku... Bo na trasie Rynek-Zawodzie jedzie się praktycznie pustym wozem...IgorMike pisze:Może źle trafiłem i jeździłem w dni kiedy mało ludzi było
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości