Przetwornice w wagonach tramwajowych serii 105N

Wszystko o sprawach technicznych dotyczących tramwajów i infrastruktury.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Przetwornice w wagonach tramwajowych serii 105N

#201 Post autor: Peter » 26 lis 2006, 11:12

Coraz powszechniejsze staje się stosowanie przetwornic statycznych w wagonach szczególnie rodziny 105N, które zastępują wirowe przetwornice PTA-44, więc postanowiłem utworzyć temat poświęcony temu zagadnieniu.

Dodam od siebie na wstępie, że przetwornica służy w naszych tramwajach do obniżania napięcia sieciowego 600V do np. 40V w serii 105N. Związane jest to z tym, że prądu stałego jakimi zasilane są tramwaje nie można transformować (ze względu na brak zmienności pola magnetycznego), więc zamiast transformatorów należy stosować przetwornice. Przetwornice wirowe to nic innego jak w uproszczeniu silnik prądu stałego zasilający prądnicę również prądu stałego. Ta odmiana dzisiaj już mocno przestarzała nadal istnieje w wielu naszych wagonach wydając dobrze znany wszystkim dźwięk. :wink:
Przetwornica służy do zasilania w tramwaju obwodów sterujących, baterii akumulatorów (korzysta się z nich w czasie awarii) czy m.in. oświetlenia w stopiątkach (w 102Na oświetlenie jest zasilane bezpośrednio z sieci trakcyjnej). Przetwornica ma wentylatory, które chłodzą silnik przetwornicy, rozrusznik i silniki trakcyjne w wózkach.
Przetwornice statyczne zamiast silnika zasilanego napięciem trakcyjnym i napędzającego prądnicę mają już specjalny bezgłośny układ elektoniczny obniżający napięcie. Wentylatory napędzane silnikami asynchronicznymi służą przede wszystkim do chłodzenia silników trakcyjnych czy rozrusznika a wynika to z tego, że w stopiątkach silniki trakcyjne nie mają na wałach wentylatorów i muszą być chłodzone zewnętrznie. Przetwornice w innych wagonach z silnikami trakcyjnymi z własnym chłodzeniem nie muszą już posiadać takich wentylatorów. Mają ewentualnie "ciche" wentylatory chłodzące tylko samą
przetwornicę.

Zachęcam do zbierania informacji na ten temat i poszerzania wiedzy. :wink:

Tutaj znajduje się opis przetwornicy statycznej PES-2000/2/3.

Wagony posiadające przetwornice statyczne:


105N:
338 (1 szt.)
Liczba sztuk: 1

105Na:
250, 251, 254, 255, 257, 259, 264, 265, 267, 268, 269, 270, 271, 275, 282, 283, 285, 286 (18 szt.)
321, 340, 344, 354, 355, 370, 371, 379 (8 szt.)
415, 417, 419, 420, 425, 451, 456, 457, 458, 460, 461, 476, 487, 490, 492, 493, 495, 496 (18 szt.)
503, 506, 508, 509, 518, 521, 523, 524, 525, 527, 529, 530, 534, 535, 537, 540, 550, 551, 552, 553, 556, 557, 564, 565, 566, 573, 575, 583, 584, 587, 598, 599 (32 szt.)
600, 602, 603, 604, 607, 612, 620, 621, 623, 624, 625, 629, 630, 633, 634, 635, 636, 639, 644, 649, 650, 658, 673, 674, 679, 680, 687, 699 (28 szt.)
716, 730, 731, 734, 735, 743, 745, 746, 767, 773, 776, 788, 791 (13 szt.)
Liczba sztuk: 117

105NaD:
258 (1 szt.)
Liczba sztuk: 1

105N-2K:
374 (1 szt.)
614, 665, 669, 670, 677, 678, 693, 694 (8 szt.)
700, 722, 732, 733, 737, 740, 742, 759, 761, 762, 765, 766, 774, 775, 777, 778, 779, 782, 783, 784, 786, 790 (22 szt.)
Liczba sztuk: 31

105N-AC:
617, 627, 637, 642, 645, 646, 647, 651, 652, 653, 659, 660, 661, 663, 664, 667, 672, 675, 676, 681, 683, 684, 685, 688, 689, 691, 692, 695 (28 szt.)
701, 702, 703, 704, 705, 707, 708, 709, 710, 711, 713, 715, 717, 719, 725, 726, 728, 736, 744, 748, 749, 751, 752, 753, 754, 755, 757, 760, 768, 771, 781, 785 (32 szt.)
Liczba sztuk: 60

105ND-AC:
638, 648, 654, 682, 686 (5 szt.)
706, 712, 714, 720, 721, 727, 747, 756, 758, 772 (10 szt.)
Liczba sztuk: 15

111N:
341, 342, 360, 373, 406, 613 (6 szt.)
Liczba sztuk: 6

Łącznie liczba sztuk (przetwornice statyczne): 231

-------------------------------------------------------------------------------------

Wagony posiadające przetwornice wirowe:

105Na:
(0 szt.)
Liczba sztuk: 0

Łącznie liczba sztuk (przetwornice wirowe): 0

-------------------------------------------------------------------------------------
Wagony, które posiadały przez pewien czas przetwornice statyczne:
RK-2: 416, 680
ZUTiKT-2 (ob. ZUR): 370, 607
Ostatnio zmieniony 16 lut 2016, 18:47 przez Peter, łącznie zmieniany 254 razy.
*SDIP (U.N.O.)

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#202 Post autor: DW » 05 sty 2008, 10:33

Przetwornicę statyczną dostały: #532 (w okresie świątecznym) oraz #761 (wyjechał po przejściu małych prac 4.01).
Parę dni temu usunąłem też znak zapytania przy #511, bo na 100% ma on statyczną.
Peter pisze:Jestem ciekawy czy zamówią jeszcze następną partię przetwornic statycznych. Już chyba powoli się kończą egzemplarze z ostatniego zamówienia na 100szt.
Pewnie w tym roku będzie jakieś zamówienie, ale i tak jak wsadzą wszystkie statyczne jakie już mają to będzie je miała połowa stopiątek :D

rzelfix
Posty: 829
Rejestracja: 11 lis 2006, 23:18
Lokalizacja: GOP

#203 Post autor: rzelfix » 05 sty 2008, 11:47

Z tego co obliczyliśmy wcześniej pozostało jeszcze ok. 29 przetwornic. Przypomnę, że DW zsumował ich ilość (ok. 162 sztuki), uwzględniając również modernizacje.

Z Bytomia wytypuję jeszcze tylko następujące wagony: #354+355, #678, #710 (jeżeli wyjedzie), #791 (obecnie w remoncie).

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#204 Post autor: Boguś » 08 sty 2008, 18:32

#685+686 jest 9 składem z Zawodzia, który otrzymał przetwornice statyczne.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#205 Post autor: Peter » 08 sty 2008, 19:43

Dopisuję oczywiście #685+686. Widzę, że trochę się bałaganu zrobiło przez ten wciąż nie sprawdzony #530, dlatego apeluję żeby lepiej po prostu nie wpisywać danego wagonu jak się nie ma 100% pewności zamiast pisać znaki zapytania i dwie sumy końcowe. Zawsze można napisać, że ma się jakieś podejrzenia i sprawdzi się to przy okazji samemu lub zrobi to inna osoba czytająca forum. Jakie jest Wasze zdanie :?:
*SDIP (U.N.O.)

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#206 Post autor: DW » 08 sty 2008, 21:25

Peter pisze:Dopisuję oczywiście #685+686. Widzę, że trochę się bałaganu zrobiło przez ten wciąż nie sprawdzony #530, dlatego apeluję żeby lepiej po prostu nie wpisywać danego wagonu jak się nie ma 100% pewności zamiast pisać znaki zapytania i dwie sumy końcowe. Zawsze można napisać, że ma się jakieś podejrzenia i sprawdzi się to przy okazji samemu lub zrobi to inna osoba czytająca forum. Jakie jest Wasze zdanie :?:
Akurat #530 wpisałem poniżej bez znaku zapytania :P ale rzeczywiście, jak są różne sumy ilości wagonów z p.st., to robi się małe zamieszanie i można się pomylić przy zmienianiu. Dlatego zgadzam się Tobą i innym też proponuję wpisywanie wagonów i składów, które na pewno mają przetw. statyczne, a przypuszczenia jako normalne wiadomości :)

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#207 Post autor: Peter » 08 sty 2008, 23:01

Trzeba również dopisać następnego Bytomiaka "czoperka" #779. :mryellow:
*SDIP (U.N.O.)

rzelfix
Posty: 829
Rejestracja: 11 lis 2006, 23:18
Lokalizacja: GOP

#208 Post autor: rzelfix » 10 sty 2008, 17:33

#678 jednak ma przetwornicę wirującą, sprawdziłem to.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#209 Post autor: Boguś » 17 sty 2008, 19:50

Można dopisać #530+540.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#210 Post autor: Peter » 17 sty 2008, 19:55

Tym samym jest pierwszy skład w Będzinie z przetwornicami statycznymi. :-)
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#211 Post autor: Boguś » 22 sty 2008, 18:31

Boguś pisze:(...) w fatalnym stanie jest blacharka w #726+727.
Za to ma przetwornice statyczne.

rzelfix
Posty: 829
Rejestracja: 11 lis 2006, 23:18
Lokalizacja: GOP

#212 Post autor: rzelfix » 23 sty 2008, 21:19

W Gliwicach także pojawił się pierwszy skład z przetwornicami statycznymi. Niestety za nic nie potrafię sobie przypomnieć jego numeru. :-P

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#213 Post autor: Peter » 23 sty 2008, 21:52

Dobrym kandydatem według mnie jest #651+652, ale to tylko moje dywagacje. ;)
Poza tym historycznie patrząc to jest drugi gliwicki skład z przetwornicami statycznymi, bo pierwszym był już na stałe rozpięty #654+653. :mruga:

Dopisuję też #726+727 wspomniany przez Bogusia. Jechałem nim dzisiaj nawet. :-)
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 688
Rejestracja: 22 sie 2007, 22:28
Lokalizacja: Knurów

#214 Post autor: Przemo » 23 sty 2008, 22:09

rzelfix pisze:W Gliwicach także pojawił się pierwszy skład z przetwornicami statycznymi. Niestety za nic nie potrafię sobie przypomnieć jego numeru.
Więc tak #401+402 odpada tak samo jak #561+382, dziś nimi jechałem to chodziły głośno.
Peter pisze:#651+652
Ten też nie.
rzelfix pisze:Niestety za nic nie potrafię sobie przypomnieć jego numeru
A widziałeś go na jakiejś linii czy masz od kogoś info?

rzelfix
Posty: 829
Rejestracja: 11 lis 2006, 23:18
Lokalizacja: GOP

#215 Post autor: rzelfix » 24 sty 2008, 10:42

Skład jest w malowaniu zakładowym z kremową listwą, poręcze w pierwszym wagonie były białe. Mijałem go bodajże w poniedziałek na ul. Wolności na linii nr 3.

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#216 Post autor: ff » 24 sty 2008, 21:08

665 ma... przetwornicę statyczną ;)

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#217 Post autor: ff » 26 sty 2008, 23:04

rzelfix pisze:Skład jest w malowaniu zakładowym z kremową listwą, poręcze w pierwszym wagonie były białe. Mijałem go bodajże w poniedziałek na ul. Wolności na linii nr 3.
Coś mi się wydaje (acz tylko po opisie), że to będzie 395+386.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#218 Post autor: DW » 31 sty 2008, 13:05

Dopisałem #601, który wyjechał wczoraj po pracach naprawczy w ZUR.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#219 Post autor: Peter » 31 sty 2008, 17:23

#662+617 też je otrzymał.
*SDIP (U.N.O.)

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#220 Post autor: DW » 01 lut 2008, 18:13

Przetwornicę statyczną dostał #621.

W zaj. Będzin zostało jeszcze 5 przetw. stat. (jeśli wszystkie wagony je posiadające zostały zaobserwowane).

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#221 Post autor: DW » 04 lut 2008, 21:10

Dopisałem #667.
Przetwornicy nie słychać też w wagonie #515, ale mocno by mnie to zdziwiło gdyby ją dostał, bo obstawiałem na inne wagony w lepszym stanie (chyba że jego stan wcale nie jest taki zły). Czy rzeczywiście ma on statyczną muszę jeszcze sprawdzić.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#222 Post autor: DW » 05 lut 2008, 17:30

#515 jednak ma p. statyczną.
Dzisiaj odkryłem też, że niedawno dostał ją wagon #625, którego stan techniczny jest raczej marny. Najpierw jadąc nim wahałem się czy ma ją, czy nie, bo wentylatory chodziły dość głośno, ale jednak najpr. ma on przetw. statyczną.

Do listy dopisałem też wagony #737 i #759, które są już w Będzinie.

Niewsadzonych przetwornic statycznych (w Będzinie) prawdop. jest już tylko 2.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#223 Post autor: Peter » 07 lut 2008, 21:52

Ostatnio a już właściwie od kilku tygodni strasznie hałasuje przetwornica drugiego wagonu składu #578+577. Nagrałem ją przez przypadek 6 lutego.
Potem podjeżdża #313+314 (linia 11). Wsiadam do pierwszego wagonu. Rusza z poślizgiem, bo deszcz padał tego ranka. :-)
Pliczek :arrow: Link
*SDIP (U.N.O.)

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#224 Post autor: DW » 09 lut 2008, 14:54

Przetwornicę statyczną dostała kolejna będzińska solówka - #436.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#225 Post autor: DW » 15 lut 2008, 21:21

#601 ma przetwornicę wirową!
Wydawało mi się, że po naprawie w ZUR miał p. statyczną, więc możliwe, że się zepsuła (albo cały czas ma wirową).

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#226 Post autor: Peter » 15 lut 2008, 21:30

Jak będziesz miał okazję, to sprawdź proszę #757+758. Mam co do niego podejrzenia. 8)
*SDIP (U.N.O.)

rzelfix
Posty: 829
Rejestracja: 11 lis 2006, 23:18
Lokalizacja: GOP

#227 Post autor: rzelfix » 16 lut 2008, 01:36

No i kolejna sztuka w bytomskiej zajezdni. Tym razem jest to przetwornica statyczna w wagonie #487.

rzelfix
Posty: 829
Rejestracja: 11 lis 2006, 23:18
Lokalizacja: GOP

#228 Post autor: rzelfix » 18 lut 2008, 14:56

A teraz mała niespodzianka. Pojawiła się kolejna przetwornica statyczną w RK-3 Bytom. Posiadaczem takowej jest #361 - jest to zatem pierwsza statyczna w bytomskim 105N.

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#229 Post autor: ff » 21 lut 2008, 19:58

613, czyli 111N, również ma przetwornicę statyczną. Został niedawno odmalowany, tak jak kilka tygodni temu wszystkie inne 111-tki. Więc myślę, że one też stały się ciche.

Przy okazji 395+386 nie ma statycznej (przypuszałem, że może akurat ten mieć po opisie cichego składu przez rzelfiksa).

Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 688
Rejestracja: 22 sie 2007, 22:28
Lokalizacja: Knurów

#230 Post autor: Przemo » 22 lut 2008, 13:19

ff pisze:Przy okazji 395+386 nie ma statycznej
Być może to #379+415 albo #556+557 lub też #364+392. Te wagony mają tylko białe poręcze.

rzelfix
Posty: 829
Rejestracja: 11 lis 2006, 23:18
Lokalizacja: GOP

#231 Post autor: rzelfix » 22 lut 2008, 14:52

Na pewno to któryś z nich, jednak tak jak mówię- nie zwróciłem wtedy w ogóle uwagi na nr taborowy.

Do listy dopisuję #791.

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#232 Post autor: Marcin » 23 lut 2008, 00:32

Potwierdzam #757+758 mają statyczne,czyli to już drugi taki skład w RK1.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#233 Post autor: DW » 23 lut 2008, 11:12

Marcin pisze:Potwierdzam #757+758 mają statyczne,czyli to już drugi taki skład w RK1.
I na razie ostatni, bo zostały już wsadzone wszystkie p. statyczne, które Będzin otrzymał z dostawy 100 do całej sieci.
Dla #601 zabrakło już przetwornicy statycznej i, jak się okazało, od wyjazdu z ZUR cały cza miał wirową (czyli pomyliłem się pisząc najpierw, że ma statyczną).

Podsumowując z tej dostawy przetw. stat. dostało 27 wagonów z zaj. Będzin:
#436, #450, #501, #511, #513, #515, #524, #525, #530, #532, #539, #540, #552, #567, #575, #595, #621, #622, #625, #627, #665, #667, #753, #754, #757, #758, #761

Za niedługo powinni złożyć zamówcie na kolejne nowe przetwornice, aby mieli co wsadzać podczas remontów. Chociaż możliwe, że będą je brać z innych wozów (np. kasowanych).

rzelfix
Posty: 829
Rejestracja: 11 lis 2006, 23:18
Lokalizacja: GOP

#234 Post autor: rzelfix » 23 lut 2008, 17:11

Kolejna przetwornica statyczna w #766...

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#235 Post autor: ff » 23 lut 2008, 17:30

rzelfix pisze:Kolejna przetwornica statyczna w #766...
Wczoraj o 17:00 jeszcze miał wirową, a więc musiał ją dostać dziś w nocy lub rano.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#236 Post autor: DW » 23 lut 2008, 21:44

W DPD "Przemo" napisał, że #564 ma przetw. stat. ,więc dopisuję.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#237 Post autor: Peter » 24 lut 2008, 08:12

To pewnie doczepa #565 też dostanie. :mruga:
*SDIP (U.N.O.)

rzelfix
Posty: 829
Rejestracja: 11 lis 2006, 23:18
Lokalizacja: GOP

#238 Post autor: rzelfix » 27 lut 2008, 16:28

ff pisze:
rzelfix pisze: Kolejna przetwornica statyczna w #766...

Wczoraj o 17:00 jeszcze miał wirową, a więc musiał ją dostać dziś w nocy lub rano.
Jednak pomyliłem się. #766 ma wirową, chociaż stojąc przy nim tego dnia na pl. Sikorskiego byłem pewien przetwornicy statycznej.

Za błąd przepraszam.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#239 Post autor: Peter » 27 lut 2008, 22:17

Hehe, właśnie to miałem napisać, bo spotkałem go dzisiaj na Pl. Sikorskiego. ;)
Tymczasem #786 ma przetwornicę statyczną. Śmigał na 18 dzisiaj.
*SDIP (U.N.O.)

rzelfix
Posty: 829
Rejestracja: 11 lis 2006, 23:18
Lokalizacja: GOP

#240 Post autor: rzelfix » 06 mar 2008, 11:51

Pozwoliłem dopisać sobie wagon 111N #373, który jest na zesłaniu w Bytomiu.

Do sprawdzenia także #406 i #360... ;)

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#241 Post autor: Peter » 30 mar 2008, 16:34

Dopisałem też #420 i #565.
*SDIP (U.N.O.)

rzelfix
Posty: 829
Rejestracja: 11 lis 2006, 23:18
Lokalizacja: GOP

#242 Post autor: rzelfix » 09 kwie 2008, 15:54

Dopisałem wagony #492 oraz #710.

(dodano 16.04.2008 15:15)
Ku mojemu zdziwieniu wagon #492 jednak ma wirową. Chociaż myślałem, że będzie statyczna... :shock:

Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 688
Rejestracja: 22 sie 2007, 22:28
Lokalizacja: Knurów

#243 Post autor: Przemo » 01 maja 2008, 14:12

#564 ma statyczną ale juz #565 :twisted: nie. Po za tym, nie źle ten skład szarpie jak hamuje.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#244 Post autor: Peter » 02 maja 2008, 19:30

Moim zdaniem nie powinno się łączyć wagonów z różnymi rodzajami przetwornic.
Ku mojemu zdziwieniu wagon #492 jednak ma wirową. Chociaż myślałem, że będzie statyczna... :shock:
Trzeba chyba poczekać na przetarg na następne np. 100 szt. przetwornic statycznych. ;)
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#245 Post autor: luki » 02 maja 2008, 23:10

Peter pisze:Moim zdaniem nie powinno się łączyć wagonów z różnymi rodzajami przetwornic.
Zdaje się #607+593 był tego przykładem.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#246 Post autor: Peter » 03 maja 2008, 10:18

Tak, #607 "nie lubił" w ogóle doczepek gdy miał przetwornicę statyczną. :eye:
Zresztą taki eksperyment zrobiono w składzie #370+371, gdy #370 miał taką przetwornicę. Również potem z tego zrezygnowano.
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#247 Post autor: Peter » 01 lip 2008, 21:12

Strasznie wibruje przetwornica w drugim wagonie #631+632. Nic przy tym nie robili od czasu kiedy jechałem owym składem w wyjątkowy dzień na 22. Po prostu nawet człowiek nie słyszał swoich myśli przy tym hałasie. :roll:
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#248 Post autor: Peter » 30 lip 2008, 21:12

Dodałem przetwornicę statyczną w wagonie #673. Skreśliłem natomiast #263, bo on już się nie pojawi nigdy na trasie. :mruga:
*SDIP (U.N.O.)

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#249 Post autor: DW » 07 sty 2009, 22:58

Do pierwszego postu w zapomnianym ostatnio temacie dopisałem nowe żelazka oraz usunąłem ich poprzedników (czyli wozy, które miały przetw. statyczne, a pojechały do Łodzi).
Dodałem też wozy #620 i #674, które, jeśli się nie mylę, też dostały p. statyczne.

Nie wiem czy było już o tym tutaj, ale przetw. statyczne ma już grubo ponad połowa stopiątek (bo aż 170). Poza tym przybędzie ich jeszcze trochę przy nowych modernizacjach i gdy wsadzą do innych wozów przetwornice wyjęte z tych wysłanych już na modernizację.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#250 Post autor: Peter » 18 sty 2009, 10:42

Wczoraj jechałem w pierwszym wagonie składu #464+465 i jego przetwornica wydawała dźwięki przypominające trochę szlifierkę. Szkoda, że tego nie nagrałem. Po 15 minutach podróży staje się to irytujące, zresztą kto zna dobrze ten skład to wie co to za złom. :mruga:
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#251 Post autor: Peter » 26 sty 2009, 08:25

Drugi wagon składu #262+282 też otrzymał przetwornicę statyczną. Dzisiaj to sprawdziłem.
*SDIP (U.N.O.)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości