Bytom - Stroszek (R-3)
Bytom - Stroszek (R-3)
Co myślicie o tej zajezdni? Według mnie ZKT-3 jest b.dobrą zajezdnią ZKT-3 zawsze dba o tabor lecz mam do nich żal - chcą podobno skasować #682... Taki młody wagon.. Zapraszam do dyskusji
Ostatnio zmieniony 31 sie 2010, 19:29 przez Filip_777, łącznie zmieniany 2 razy.
Co do dbania o tabor i jego stan to w tej chwili jest lepsza chyba od Będzina i Gliwic. W przeszłości różnie z tym bywało
Na pewno poprawiło się teraz gdy trafiły te ex. krakowskie 3 składy.
Po likwidacji zajezdni w Chorzowie Batorym jej znaczenie jest duże obecnie, choć uważam że 11-tkę powinno obsługiwać Zawodzie ze względu na bliskość położenia od tej trasy.
Na dzień dzisiejszy do obsługi liniowej stacjonują tu 2 wagony N, aż 14 wagonów 105N (najwięcej ze wszystkich zajezdni), 73 wagony 105Na (nie licząc #578+577 i #639, które niby są na wypożyczeniu ) no i 3x105N-2K (lubię szczególnie bytomskie tyrystorki made in Będzin #347 i #718).
Na pewno poprawiło się teraz gdy trafiły te ex. krakowskie 3 składy.
Po likwidacji zajezdni w Chorzowie Batorym jej znaczenie jest duże obecnie, choć uważam że 11-tkę powinno obsługiwać Zawodzie ze względu na bliskość położenia od tej trasy.
Na dzień dzisiejszy do obsługi liniowej stacjonują tu 2 wagony N, aż 14 wagonów 105N (najwięcej ze wszystkich zajezdni), 73 wagony 105Na (nie licząc #578+577 i #639, które niby są na wypożyczeniu ) no i 3x105N-2K (lubię szczególnie bytomskie tyrystorki made in Będzin #347 i #718).
*SDIP (U.N.O.)
#954 jest obsadzony na 38, i o ile jest sprawny, a na pewno jest to kolega #1118 odgrywa rolę następcy #130R. W końcu nie mają teraz czym ciągać lorki z wyjątkiem #39R, a nie wiem co u tego słychać...Peter pisze:Na dzień dzisiejszy do obsługi liniowej stacjonują tu 2 wagony N,..
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
tak ma głębszy sens jest zazwyczaj jeden przetokowy/a na noc i jakby wszystko rozłączał i zamykał to mogło by się okazać, że o tej 3:32 jest dopiero połowa wystawiona, ale póki co wozy są rozłączone, pantografy mają "citki" opuszczone, oczywiście mam na myśli #777 i #779 :mryellow:ff pisze:Tak się zastanawiam czemu od kilku lat rezerwy nie mają opuszczanych pantografów? Czy to ma może odstraszać złodziei przed ewentualnymi kradzieżami jakichś metalowych elementów przy wózkach, że niby wagon jest pod prądem czy to ma jakiś głębszy sens?
Na Sikorskim to nie ma generalnie sensu, bo są zazwyczaj za parę minut uruchamiane, a ostatnio stoją tam wozy zdefektowane, co do Chebzia to zależy kto go przywozi, ja zawsze ściągam pantograf, ostatnio świeży motorniczy przywiózł wóz #706 i w ogóle go nie rozłączył jka za dwa dni chcieli go na 17, to się okazało, że baterie padły i nadaje się do holowania...ff pisze:No ja pisałem o rezerwach na Chebziu czy placu Sikorskiego. Ich pantografy teraz zawsze dotykają sieci, a kiedyś nie.
W poniedziałek nowe rozkłady zakładające wyjazd ze Stroszka 20 składów:
- 10 pociągów na 19,
- 6 pociągów na 7,
- 4 pociągi na 9.
Sprawnych jest tylko 17 składów (choć może to i tak być zawyżone, bo np. nie wiem czy jeżdżą 254+255 i 713+714). Ewentualnie można doliczyć jeszcze 18. - 373+613. Nie liczę 641+642 i 719+720, ale może w poniedziałek będą już sprawne. Jednak i tak to mało - na styk.
Może przeproszą się z doczepami 580 i 592, może do jeszcze jeżdżącego 582 doczepią np. 610, może zrobią skład żelazek . A może ujrzymy wreszcie 773+774 albo ponownie 715+716. 705+706 tez by można było bez problemu zrobić. Może będzie już gotów 492+493. A może pożyczka z Gliwic? Wszystko to by było jakąś sensacją. Nie mogę się doczekać poniedziałku Mam nadzieję, że jakaś niespodzianka będzie, a nie braki na liniach czy solówki.
Ale już za tydzień będzie potrzebnych 8 skladów mniej Przez 2 miesiące będzie można ponownie co nieco bezkarnie poszabrować i potem kasować.
- 10 pociągów na 19,
- 6 pociągów na 7,
- 4 pociągi na 9.
Sprawnych jest tylko 17 składów (choć może to i tak być zawyżone, bo np. nie wiem czy jeżdżą 254+255 i 713+714). Ewentualnie można doliczyć jeszcze 18. - 373+613. Nie liczę 641+642 i 719+720, ale może w poniedziałek będą już sprawne. Jednak i tak to mało - na styk.
Może przeproszą się z doczepami 580 i 592, może do jeszcze jeżdżącego 582 doczepią np. 610, może zrobią skład żelazek . A może ujrzymy wreszcie 773+774 albo ponownie 715+716. 705+706 tez by można było bez problemu zrobić. Może będzie już gotów 492+493. A może pożyczka z Gliwic? Wszystko to by było jakąś sensacją. Nie mogę się doczekać poniedziałku Mam nadzieję, że jakaś niespodzianka będzie, a nie braki na liniach czy solówki.
Ale już za tydzień będzie potrzebnych 8 skladów mniej Przez 2 miesiące będzie można ponownie co nieco bezkarnie poszabrować i potem kasować.
Dziś już śmigaff pisze:. Nie liczę 641+642
#774 jakoś w maju stał w całości w rejonie hali napraw podobnie jak #258 z rozebranym patykiem który już jeździ. Zapewne #774 będzie korzystnie przywrócić do ruchu.ff pisze:A może ujrzymy wreszcie 773+774 albo ponownie 715+716.
Skład #715+716 też byłby dobrym wyjściem. Z resztą w ciągu dnia będzie potrzeba tylko 21 solówek więc nie będzie jak co ich brakować.
A jak będzie życie pokaże, jednak nawet jakby uzbierali 20-21 składów to zapewne i tak będziemy mieli nieplanowe solówki.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Jeszcze jednego ważnego pytania tu sobie nie zadaliśmy. Gdzie teraz w dni robocze będą jeździć bytomskie żelazka. Czyżby będą odwiedzać regularnie Katowice? Bezpośrednio ze Stroszka pociągi solówkowe całodzienne to będą teraz tylko poc. 191 i 1911. Dodatkowo rankiem 1915, a wieczorem 1913 (+ kursy nocne), 1915, 1917, 1919. Chyba, że odważą się je dać na nową linię. ale moim zdaniem będą właśnie na 191 i 1911
Na pewno możemy wykluczyć 9 z powodu stanu torowiska, 36 - bo czemuż to Bytom ma obsługiwać żelazkami Chorzów. O poc. 707 nawet nie wspominam... choć żelazka już śmigały do ZUR i to składem.ff pisze:Jeszcze jednego ważnego pytania tu sobie nie zadaliśmy. Gdzie teraz w dni robocze będą jeździć bytomskie żelazka
Na pewno będą się pojawiać na 31 w dni wolne, ale na tygodniu faktycznie 1901, 1911 oraz inne 191x są jedynym rozsądnym wyjściem.
A może żelazka okażą się lekarstwem na brak składów i będą śmigać na 19 ukrotnione :santa:
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Moim zdaniem zajezdnia na Stroszku zwykle dba o tabor.Peter pisze:Co do dbania o tabor i jego stan to w tej chwili jest lepsza chyba od Będzina i Gliwic. W przeszłości różnie z tym bywało
Na pewno poprawiło się teraz gdy trafiły te ex. krakowskie 3 składy.
Co do stanu wagonów to myślę, że większość wagonów jest w dobrym stanie, ale niektóre są w stanie fatalnym.
Na tej fotce widac, do czego służą stojedenastki na Stroszku, a po prawej wagon bez poszycia. Białe poręcze , sugerowałyby 682 ale mogę się mylic.
http://www.phototrans.eu/14,255795,0.html
http://www.phototrans.eu/14,255795,0.html
Możliwe że to on, zresztą oberwał w zadek więc zgadzało by się. Pewno ta wycięta blacha się pofałdowała w czasie najechania.Białe poręcze , sugerowałyby 682 ale mogę się mylic.
A przecież #373 już wrócił do dom. Fotka już ma trochę dni....
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Jak podaje portal wpk, ukończono remont wagonu 954. Slicznie się prezentuje teraz.
http://www.wpk.katowice.pl/index.php?itemid=899
http://www.wpk.katowice.pl/index.php?itemid=899
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Dobrze, że od razu wyjedzie, a nie będzie stał nadaremno. Naprawdę bardzo ładnie wygląda. Najbardziej podoba mi się nr taborowy, którym myślę będzie się wyróżniał z eNek.WPK pisze:Wagon od 19 lipca br. będzie wystawiany do obsługi linii 38, na zmianę z 1118 (który drobne prace remontowe przechodził w styczniu bieżącego roku).
Swego czasu dużo pisaliście o nowych tablicach najpierw w Będzinie i potem ładnych tablicach na Zawodziu. Okazuje się, że Stroszek też wykonał całe serie nowych tablic, ale chyba nikt tego nie zauważył. Wyglądają one z daleka tak samo jak stare (tradycyjne literki od szablonu i duży czarny numerek), ale podstawową różnicą jest materiał, na którym je wykonano. Jest to giętka biała listwa plastiku albo PCV. Z jednej czystej strony naniesiono treść, a na drugiej, którą widać od wnętrza wagonu, jest czerwony napis SIMONA (to marka tego produktu www.simona.pl) oraz komunikat w języku niemieckim, angielskim i francuskim, a także znaczek B ze strzałeczkami (to zdaje się symbol, że jest do biodegradowalne). Na jednej danej tablicy widnieje to wszystko w kilku miejscach, bo drukowano to ciągiem. Komunikat w tłumaczeniu brzmi "Zalecane jest zdjęcie folii zabezpieczającej tuż przed wytłoczeniem lub już po zamontowaniu".
A czy Gliwice zrobiły nowe tablice? Chyba tak. Jeźdżąc ostatnio gliwickimi tramwajami zauważyłem, że bardzo dużo było tablic z czerwonym numerkiem w kołeczku, które wcześniej wg mnie trudniej było spotkać.
A czy Gliwice zrobiły nowe tablice? Chyba tak. Jeźdżąc ostatnio gliwickimi tramwajami zauważyłem, że bardzo dużo było tablic z czerwonym numerkiem w kołeczku, które wcześniej wg mnie trudniej było spotkać.
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Ostatnio w Gliwicach pojawiło się wiele tablic ale tych : z kierunkiem 'Zajezdnia Gliwice' oraz tych informujących o zmianie trasy. Kiedyś to w wagonach ich nie widziałem, a teraz mają pełen zestaw tablicff pisze:A czy Gliwice zrobiły nowe tablice? Chyba tak. Jeźdżąc ostatnio gliwickimi tramwajami zauważyłem, że bardzo dużo było tablic z czerwonym numerkiem w kołeczku, które wcześniej wg mnie trudniej było spotkać.
Zajezdnia Stroszek zrobiła nowe tablice dla linii 7. Zarówno przednie kwadraty, jak i tablice kierunkowe i kwadraty do kasetek mają ładne "siódemki" kroju a la PKM Świerklaniec. Takie szablony widziałem w sklepach budowlanych we Francji (akurat można było kupić tylko nr 2 ), a także są zastosowane w windzie w moim bloku (tylko windy nr 3 i 4, ale to tak na marginesie ). Czyli wynika, że w Polsce też są dostępne takie blachy i wygląda na to, że Stroszek zakupił takie szablony, bo już się one objawiły na tablicach linii 10. Tablice kierunkowe też są ładnie wymalowane: Łagiewniki Targowisko - Zawodzie Pętla. Literki nie są już takie byle jakie jak tradycyjne, stosowane od zarania dziejów Są ładne, duże, dość grube.
To może widziałeś jakąś inną. Ja piszę w każdym razie o tym, co widziałem w wagonie 347.memphis pisze:Ta nowa czcionka nie jest ani trochę bardziej czytelna od tradycyjnej radzionkowskiej
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez ff, łącznie zmieniany 1 raz.
Kolejna aktualne sprawa dotycząca Stroszka to obsada żelazek po obecnych zmianach rozkładów. Po likwidacji linii 36 znowu trzeba będzie poszukać dla nich miejsca. Podobno już zdecydowano i znaleziono - wagony wrócą na linię 7. Uważam, że to jest zła decyzja. Wagony będą uszkadzane wskutek spodziewanego przeładowania. Uważam, że najlepszym rozwiązaniem byłoby ich kursowanie na linii 17.
Nie wiem jak sytuacja wyglądała dzisiaj, ale pod koniec zeszłego tygodnia i na początku obecnego nie było w ogóle rezerwy na Chebziu. Być może już nie jest tam podsyłana. Właściwie to ona się może przydać tylko na linię 9, którą i tak można by było obsadzić rezerwą z Sikoraka. Być może teraz rezerwa stoi w zajezdni Batory? Tam jest tuż przy trasie 7-mki, a i do 17-tki czy nawet tej 9-tki ma blisko. Uważam, że byłoby to znacznie korzystniejsze dla niej miejsce.
Na linii 19 po dłuższej przerwie pojawią się na kilka dni całodzienne solówki na pociągach podzielnych przez 4. Ciekawe czy bedą teraz tam posyłać żelazka, a może nadal będą hulać składy
EDIT 21.03
Na Stroszku prawdopodobnie pojawiły się nowe pantografy OTK-1. Czyste srebrzyste pantografy posiadają wagony 471 i 713.
EDIT 21.03
Na Stroszku prawdopodobnie pojawiły się nowe pantografy OTK-1. Czyste srebrzyste pantografy posiadają wagony 471 i 713.
We wrześniu gnił na tyłach zajezdni na Stroszku i pewnie dalej tam jest .patryksobieszek pisze:Może mi ktoś powiedzieć co z wagonem #774 bo nie wiem ?
http://www.tramwaje.slask.pl/2008/DOZS/103.jpg -fotka z dnia otwartego na Stroszku , wtedy wyglądał nieciekawie.
A niedali go przypadkiem na modernizajcę?hanys76 pisze:We wrześniu gnił na tyłach zajezdni na Stroszku i pewnie dalej tam jest .
http://www.tramwaje.slask.pl/2008/DOZS/103.jpg -fotka z dnia otwartego na Stroszku , wtedy wyglądał nieciekawie.
Na Stroszku pojawiły się nowe tablice boczne. Na razie widziałem jednak tylko całą jedną, ale fakt jest faktem i pewnie będą się pojawiać kolejne. Ładna czcionka, równy elegancki numerek (trochę mniejszy i chudszy niż ostatnio, ale tradycyjnie czarny). Numer linii jest oddzielony od wypisanego obok kierunku pionową kreską. Podejrzewam, że z tyłu powinny być już koraliki (bo skoro tablice są nowe to już chyba zastosowano się do wymogów), ale nie chce mi się już wychodzić z domu, by to sprawdzić.
EDIT 02.04
No więc są to nowe profesjonalne tablice wykonane centralnie zapewne przez zewnętrzną firmę, z koralikami z tyłu. Dziś już pojawiły się masowo, także w zajezdni Katowice.
EDIT 02.04
No więc są to nowe profesjonalne tablice wykonane centralnie zapewne przez zewnętrzną firmę, z koralikami z tyłu. Dziś już pojawiły się masowo, także w zajezdni Katowice.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez ff, łącznie zmieniany 1 raz.
Raczej nie będzie już składu 773+774 . Wagon 773 przeszedł remont w Batorym, a 774 to jest żelazko więc niema możliwości spięcia w skład.patryksobieszek pisze:O to dobrze jak #774 poszedł na modernizacje ( to był mój ulubiony skład ) [jeszcze lubie 579+610 ] zawsze lubiałem w nim te lekko niebieskie siedzenia A będzie jeździł potem jakio skład z 773 czy solo ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 68 gości