Ulubione wagony serii N
Ulubione wagony serii N
Moim ulubionym tramwajem jest enka obecnie jeżdżąca na lini 38 i 25.
Jeśli ma ktoś swoje zdjęcia to proszę go aby zamjeścił je tu na forum.
Ja niestety zdjęć nie posiadam i nie chce kopiować czyjegoś zdjęcia bo pamiętam o prawach autorskich.
Jeśli ma ktoś swoje zdjęcia to proszę go aby zamjeścił je tu na forum.
Ja niestety zdjęć nie posiadam i nie chce kopiować czyjegoś zdjęcia bo pamiętam o prawach autorskich.
Podziękowanie
Dziękuje za zamieszczenie zdjęć o, które prosiłem.
Chciałem dodać jeszcze, że enka na lini 38 jest ''normalnym''
tramwajem natomiast linia 25 ma charakter uroczysty i jest chlubą
miasta Będzin. Szkoda jednak, że nie jeżdzi on juz do Wojkowic
według mnię jest to pozostałość po pięknej lini 25.
Chciałem dodać jeszcze, że enka na lini 38 jest ''normalnym''
tramwajem natomiast linia 25 ma charakter uroczysty i jest chlubą
miasta Będzin. Szkoda jednak, że nie jeżdzi on juz do Wojkowic
według mnię jest to pozostałość po pięknej lini 25.
przypomnienie
Zapomnieliście o tym dziale forum? Nikt nie odpowiada na poje posty.Chciałem tutaj podyskutować o enkach, ale nikt nie chce.
No a dziwisz się? Żyjemy w końcu w czasach akwariów wszelkich maści i Citadisów... Ja osobiście nie mam nic do powiedzenia o eNkach, z takiego względu iż nie pamiętam czasów, w jakich jeździły, a także dlatego że bardziej interesują mnie nieco nowsze tramwaje...A zresztą- co o nich pisać-obsługują dwie najkrótsze linie w GOP, mają prostą budowę i są dwustronne :P:P. A skoro chcesz dykutować o eNkach-napisz coś sam na ich temat-jestem przekonany że ktoś Ci w końcu odpisze.
pozdrawiam
Adasiek
pozdrawiam
Adasiek
Re: enka
http://www.mlyniec.gda.pl/~mach/download.htm ---może coś dla siebie znajdziesz .kaktus pisze:Ma ktoś filmy i zdjęcia z enkami np.na lini 25 lub 38? Oprócz strony lukiego.
Wagony typu N wycofano już dawno bo jeszcze w latach 80-tych. Linia 38 i obecna 25 jest obsługiwana tym taborem, bo po prostu TŚ nie dysponuje taobrem dwukierunkowym w takiej ilości i pojemności. 2x111N to jest za dużo na te linie a poza tym te wagony są potrzebne do obsługi innych linii.
Gdyby istniał odpowiedni nowocześniejszy tabor dwukierunkowy podejrzewam, że nie byłoby już dzisiaj eNek liniowych. :mruga:
Spójrz chociażby na stare fotki z TWB => WPK, PKT, TŚ
Można uzyskać z tych zdjęć naprawdę sporo informacji, chociażby kiedy budowano 15-tkę do Zagórza i widok budowy.
Opis podtypów m.in. wagonów N => Link
Historia z lat 1939 - 1989, w której uwzględnione zostały też wagony typu N (ale również wiele innych jeszcze starszych ) - tekst jest w wersji angielskiej => Link
Gdyby istniał odpowiedni nowocześniejszy tabor dwukierunkowy podejrzewam, że nie byłoby już dzisiaj eNek liniowych. :mruga:
Spójrz chociażby na stare fotki z TWB => WPK, PKT, TŚ
Można uzyskać z tych zdjęć naprawdę sporo informacji, chociażby kiedy budowano 15-tkę do Zagórza i widok budowy.
Opis podtypów m.in. wagonów N => Link
Historia z lat 1939 - 1989, w której uwzględnione zostały też wagony typu N (ale również wiele innych jeszcze starszych ) - tekst jest w wersji angielskiej => Link
Ostatnio zmieniony 17 gru 2006, 09:36 przez Peter, łącznie zmieniany 1 raz.
*SDIP (U.N.O.)
Jest to prosty wagon dwuosiowy napędzany wolnoobrotowym silnikiem którego obroty sterowane są za pomocą oporów. Po wojnie w Polsce było zapotrzebowanie na dużą ilość wagonów o małej awaryjności. Nie było wtedy specjalnie technologii i środków, więc zdecydowano się na nieskomplikowaną konstrukcję.
Jak chcesz się przejechać eNką to codziennie jak na dłoni kursuje ona na linii 38 w Bytomiu koło kościoła Św. Trójcy.
Taki rarytas jest na Śląsku i od niedawna w Zagłębiu na linii 25. :mruga:
Jak chcesz się przejechać eNką to codziennie jak na dłoni kursuje ona na linii 38 w Bytomiu koło kościoła Św. Trójcy.
Taki rarytas jest na Śląsku i od niedawna w Zagłębiu na linii 25. :mruga:
*SDIP (U.N.O.)
Może jedyna podróż eNką nie jest wystarczająca by ją dobrze poznać, w końcu jest to niby mały ale zarazem ciekawy wagon.Peter pisze:Najpierw piszesz, że nie znasz eNki a potem piszesz, że nią jechałeś ?
Ja po pierwszej jeździe 116Nd jedyne co stwierdziłem to to że jak wsiadałem tylne drzwi otworzyły się jak trzeba, na dawnym "KCE Huta Baildon" nagle otworzyła się tylko połówka , no ale to jest już długa jednostka
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Mnie się przypomniało że dosyć często jeździłem eNkami na rozmaitych imprezach. Jechałem kiedyś eNą z Gliwic do Zabrza (kursowała ona w 2004, z okazji promocji UE). No i oczywiście w czasie Gliwickich Dni Dziedzictwa Kulturowego. Często jak bywam w Bytomiu,to nie chce mi się podchodzić do linii 38 Fajnie by bylo jakby ją puścili np. do Sikoraka, ale tam bodajże tak się nie da....
Moje jedyne spotkanie z tymi wozami na żywo nastąpiło podczas 25 - lecia Zjezdni Tramwajowej Będzin w 2003r. Na specjalnej linii 75 kursował wtedy nasz zabytkowy skład #1100+#1263. Bardzo fajnie się nimi jechało. Ogólnie enki to ciekawe i klimatyczne wozy. A najciekawsza jest 4N1 #83 z Będzina.
A tak z innej beczki to wie ktoś gdzie jest 4N #20 i co mają zamiar z nim zrobić
A tak z innej beczki to wie ktoś gdzie jest 4N #20 i co mają zamiar z nim zrobić
Ostatnio zmieniony 07 lut 2008, 15:00 przez tramfaj90, łącznie zmieniany 1 raz.
Moderusy, Bulwy i Krakusy. Powstań TŚ !!!!
#20 od czasu jak nie jeździ na 25, to normalnie służy na RK-1. Ostatnio tzn. w grudniu np. dowoził do hali napraw lorki pługi które przechodziły np. rejestrację... czyli jest tak jak przed pseudo historycznym wagonem...tramfaj90 pisze:A tak z innej beczki to wie ktoś gdzie jest 4N #20 i co mają zamiar z nim zrobić
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Za kursy tego wagonu (bezpłatne dla pasażerów) płacił Będzin zawierając umowę wyłącznie z TŚ. Natomiast co ma wyjeżdżać na linie objęte taryfą KZK GOP ustala właśnie KZK, który widocznie nie jest takim rozwiązaniem zainteresowany.gta pisze:Szkoda . Przed wprowadzeniem historycznej linii 25 został odremontowany, a teraz remont idzie na marne. Czemu nie puszczą go na innej linii dla atrakcji? Mógłby jeździć w godzinach kiedy jest mało ludzi na przemian ze 105Na na przykład na 22 do Czeladzi.
Jednak w przyszłości będzińska enka roboczo-zabytkowa pewnie będzie się pojawiać na jakiś liniach specjalnych.
Re: Ulubione wagony serii N
Moimi ulubionymi eNkami są #32, #39R, #41R, #954, #1118 i #1167.
Ostatnio zmieniony 28 mar 2020, 11:39 przez Albert183, łącznie zmieniany 2 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości