: 06 paź 2016, 07:46
Wagon zabytkowy jest wpisany do rejestru ruchomych zabytków wojewody, a historyczny nie...patryk644 pisze:Mam pytanie
Czym się różni wagon zabytkowy od wagonu historycznego?
Dyskusje o tramwajach na Śląsku i w Zagłębiu
http://fts.tramwaje.slask.pl/
Wagon zabytkowy jest wpisany do rejestru ruchomych zabytków wojewody, a historyczny nie...patryk644 pisze:Mam pytanie
Czym się różni wagon zabytkowy od wagonu historycznego?
Bo nie chciał tego niejaki Baran były prezydent Będzina. Z obawy przed ponoszeniem nadmiernych kosztów - odmówił przyjęcia akcji TŚ rozdzielanych przez ministra skarbu pomiędzy miasta aglomeracji. odbija się to teraz czkawką bo miasto płaci spore pieniądze a nie ma wpływu na to co jezdzi, a remontów też się żadnych znaczących tam się nie przeprowadza.polaque pisze:Mnie zastanawia fakt dlaczego Będzin jako jedyne miasto gdzie jeździ TŚ nie posiada jego akcji.
To ciekawe bo ja zawsze myślałem że to głównie KZK z miastami decyduje co jedzi niezależnie od struktury własnościowejhanys76 pisze:Bo nie chciał tego niejaki Baran były prezydent Będzina. Z obawy przed ponoszeniem nadmiernych kosztów - odmówił przyjęcia akcji TŚ rozdzielanych przez ministra skarbu pomiędzy miasta aglomeracji. odbija się to teraz czkawką bo miasto płaci spore pieniądze a nie ma wpływu na to co jezdzi, a remontów też się żadnych znaczących tam się nie przeprowadza.polaque pisze:Mnie zastanawia fakt dlaczego Będzin jako jedyne miasto gdzie jeździ TŚ nie posiada jego akcji.
Hanys, a nie było to tak, że akcje TŚ, od Skarbu Państwa dostało KZK GOP, a dopiero oni rozdzielili je proporcjonalnie do dlugosci torowisk w danym miescie?hanys76 pisze:Bo nie chciał tego niejaki Baran były prezydent Będzina. Z obawy przed ponoszeniem nadmiernych kosztów - odmówił przyjęcia akcji TŚ rozdzielanych przez ministra skarbu pomiędzy miasta aglomeracji. odbija się to teraz czkawką bo miasto płaci spore pieniądze a nie ma wpływu na to co jezdzi, a remontów też się żadnych znaczących tam się nie przeprowadza.polaque pisze:Mnie zastanawia fakt dlaczego Będzin jako jedyne miasto gdzie jeździ TŚ nie posiada jego akcji.
Źródło wpk.katowice.plNowym właścicielem będzie Komunikacyjny Związek Komunalny Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego w Katowicach. Zgodnie z podpisanym w zeszłym roku porozumieniem KZK GOP ma docelowo przekazać akcje bezpośrednio gminom. Nie jest obecnie znany termin kiedy to nastąpi. Gminy otrzymają akcje spółki wg następującego parytetu:
- Bytom: 14,6 %,
- Chorzów: 9,3 %,
- Czeladź: 0,9 %,
- Dąbrowa Górnicza: 6,0 %,
- Gliwice: 4,6 %,
- Katowice: 25,1 %,
- Mysłowice: 1,0 %,
- Ruda Śląska: 5,2 %,
- Siemianowice Śląskie: 0,6 %,
- Sosnowiec: 14,8 %,
- Świętochłowice: 5,5 %,
- Zabrze: 12,4 %.
Gmina Będzin nie otrzyma żadnych udziałów w spółce, podobnie jak Wojkowice i Piekary Śląskie na których terenie linie tramwajowe przestały funkcjonować od 1 kwietnia 2006 r.
No tzw. ZURki to są 105 po RK. Przykładem są #687, #680+679, czy #678.patryk644 pisze:Mam pytanie
W jakim zakresie ZUR przeprowadza w chwili obecnej remonty stopiątek? Czy zmienia się wygląd tych wagonów po remoncie?
~ Odpowiedział nam rzecznik Tramwajów Śląskich.Damien pisze:Ale z tego co wiem to TŚ nie ma już w planach remontowanie kolejnych wagonów tego typu.
Po co od razu takie głupie teksty pisać? Inni tutaj tak pisali, więc myślałem, że to jest potwierdzone, ale skoro nie to sorry, mam nadzieję, że nikt nie ucierpiał...PatrykBe pisze:~ Odpowiedział nam rzecznik Tramwajów Śląskich.Damien pisze:Ale z tego co wiem to TŚ nie ma już w planach remontowanie kolejnych wagonów tego typu.
Mylisz się Damien. Wszystkie Woltany będą z ZURkami.
Kiedyś DW napisał o tym w temacie "Stałe przydziały wagonów na pociągach" w dziale Konstal 105N.patryk644 pisze:Jeszcze jedna ważna sprawa.
Stałym przydziałem na 2201 teoretycznie jest #665 i zapisujemy go kolorem zielonym. Dlaczego w innych stałych przydziałach (np. 13, 23) tego koloru nie stosujemy?
DW pisze:Jednak nie wiąże się to z koniecznością oznaczania ich na zielono w DPD, bo będziemy od tego powoli odchodzić by zmniejszyć komplikacje przy wypisywaniu obsad.
http://tabor.wpk.katowice.pl/spis.php?p=4 Tutaj masz wszystkie wagony i do której zajezdni należały na twb zdjęcia gdzie wszystko się można dowiedzieć.patryk644 pisze:Czy ktoś może pamięta (ja jestem trochę za młody) jakie były składy na Zawodziu między 1995 a 2000 rokiem albo gdzie takie informacje mogę znaleźć?
Wiem że były takie składy jak: #313+314, #699+700, #701+702, #746+745. Były jeszcze chyba takie składy jak: #318+340 czy #580+582.
Mogę spróbować wymienić z pamięci stopiątki (będę dopisywać jak coś zapomnę):patryk644 pisze:Czy ktoś może pamięta (ja jestem trochę za młody) jakie były składy na Zawodziu między 1995 a 2000 rokiem albo gdzie takie informacje mogę znaleźć?
#183patryk644 pisze:Mam pytanko, jaki numer miał #137R przed przerobieniem go na wagon roboczy.
No w komunikacji tramwajowej na Śląsku jest tylko jeden przewoźnik, więc nie ma przetargów, skoro nie ma z kim konkurować. KZK GOP podpisuje z Tramwajami Śląskimi długoletnią umowę na świadczenie usług, gdzie określone są dokładnie warunki, np. praca przewozowa, minimalne stawki za wozokilometr, waloryzacje, itd.trajtek pisze:Mam pytanko - jak to działa, że linie tramwajowe obsługują Tramwaje Śląskie? Na linie autobusowe, których organizatorem jest KZK GOP ogłaszane są bardziej lub mniej uczciwych przetargach, a jak wygląda sprawa z tramwajami?
No niby tak, ale do końca tego nie wiadomo - nie widzę problemu, by ktoś kupił kilka tramwajów i wystartował z nimi w przetargu, ktoś prywatny, albo na przykład jakiś PKM. Nie wiem jak miała by się sprawa z użytkowaniem infrastruktury (tory, zasilanie) przez inne podmioty, bo domyślam się, że skoro Tramwaje Śląskie dokonują remontów i utrzymują torowiska, to należą one do nich.Pimpek pisze:No w komunikacji tramwajowej na Śląsku jest tylko jeden przewoźnik, więc nie ma przetargów, skoro nie ma z kim konkurować. KZK GOP podpisuje z Tramwajami Śląskimi długoletnią umowę na świadczenie usług, gdzie określone są dokładnie warunki, np. praca przewozowa, minimalne stawki za wozokilometr, waloryzacje, itd.trajtek pisze:Mam pytanko - jak to działa, że linie tramwajowe obsługują Tramwaje Śląskie? Na linie autobusowe, których organizatorem jest KZK GOP ogłaszane są bardziej lub mniej uczciwych przetargach, a jak wygląda sprawa z tramwajami?
Takie założenie jest podstawą do tego, by zaniechać procedury przetargowej? Może akurat ten nieprawdopodobny scenariusz by się sprawdził i znalazł by się jakiś drugi gracz, który chciałby wejść w tramwaje i gdzie miałby wystartować, skoro nie ma przetargu? Rozważałem, że może Tramwaje Śląskie same organizują komunikację tramwajową, a mają jakąś unią biletową z KZK GOP (coś jak MZKP), jednak po chwili zastanowienia stwierdziłem, ze to jednak też nie na takiej zasadzie to działa.elot360 pisze:To jest jedna kwestia. Gdzie taki tabor miałby być trzymany?
Chyba niewielu chciałoby zajezdnie autobusowe dostosować do taboru szynowego, trzymanie na terenie zajezdni TŚ raczej nie wchodzi w grę.
O, to już jest jakiś trop, w wolnej chwili spróbuję prześledzićelot360 pisze:Gdzieś w archiwum WPK znalazłem artykuł w którym było że KZK GOP podpisał umowę z Tramwajami Śląskimi na okres... 15 lat tam było napisane? Coś czytałem że TŚ miało się wywiązać że do końca któregoś tam roku miały mieć tyle i tyle wyremontowanych torowisk... Aż żałuje że nie mogę tego znowu znaleźć.
No wiadomo, nikomu pewnie nie chciało by się w to pakować, ale tego akurat nie wiadomo - i chyba przetarg powinien być na to rozpisany, z pewnością startowały by tylko TŚ i one by wygrały - jednak gdyby komuś strzelił taki pomysł do głowy, to możliwość startowania w przetargu powinien mieć - stuprocentowej pewności nigdy nie można mieć, jak z totolotkiem - szanse nikłe, ale jednak czasem się trafiaelot360 pisze:Poza tym spójrz na to z tej strony że nie jest to takie proste. Jesteś przewoźnikiem. Przeznaczasz pieniądze na kadrę, autobusy. Tyle.
Jesteś naszym przewoźnikiem tramwajowym. Pieniądze przeznaczasz na kadrę, tabor, większość infrastruktury etc.
Przewoźnikom autobusowym jest łatwiej, oni nie utrzymują sobie dróg po których jeżdżą. Z tramwajami jest trochę bardziej skomplikowanie. Komu by się chciało w to pakować?
Oooo, dziękuję bardzopolaque pisze:Ciekawe bo na bipie ciężko znaleść tą umowę za to aneksy do niej są
OO znalazłem ją http://old.wpk.katowice.pl/magazyn/publ ... s-2009.pdf
Ta linia i tak robi tylko kursy wyjazdowe i zjazdowe więc bez sensu pisac że to nocka jak to nie prawda ,trzeba ja wpisac wieczorem jak wyjezdza i tyle. A rano trzeba sprawdzic co na linii 30 będzie jezdzic i wpisac jako 3002 bo może do tego czasu byc podmiana. Natomiast co do 3002 to może jak ten wagon co wyjedzie na 59 wpisac jako 3002 ale z dopiskiem że to nocna jest.tramwajarze z19 pisze:Jak wpisać 5902 do DPD? Jako wieczorny i nocny czy jako dniówka na następny dzień.
Na 11, 12... 15 chyba też (-: no i ostatnio na 30 i 49...patryk644 pisze:Chciałbym się zapytać o wagon #338, a konkretnie o to na jakich liniach regularnie pojawiał się ten wagon. Teraz jest to linia nr 23 i 36, a w przeszłości jak się nie mylę, wagon ten jeździł na liniach 13, 14 i 16. Czy ktoś może wie lub pamięta na jakich jeszcze liniach pojawiał się ten wagon?
Właśnie mi się tak kiedyś zdawało, że go na 11 widziałem :mryellow: . Zastanawia mnie tylko kiedy on na 12 jeździł ?pycio1400 pisze:Na 11, 12... 15 chyba też (-: no i ostatnio na 30 i 49...patryk644 pisze:Chciałbym się zapytać o wagon #338, a konkretnie o to na jakich liniach regularnie pojawiał się ten wagon. Teraz jest to linia nr 23 i 36, a w przeszłości jak się nie mylę, wagon ten jeździł na liniach 13, 14 i 16. Czy ktoś może wie lub pamięta na jakich jeszcze liniach pojawiał się ten wagon?
Może przed remontem?patryk644 pisze:Zastanawia mnie tylko kiedy on na 12 jeździł ?
Przed remontem to na pewno, ale mi bardziej chodziło gdzie jeździł po remoncie. No ale nie sprecyzowałem tego, więc można było i tak zrobić.IgorMike pisze:Może przed remontem?patryk644 pisze:Zastanawia mnie tylko kiedy on na 12 jeździł ?
A no to ciekawie. Jakby tak spojrzeć to moim zdaniem wagon ten jak najbardziej pasował do tej linii. Dzięki za umieszczenie linku ze zdjęciem .Trampesar6 pisze:http://phototrans.pl/14,242245,0,Konstal_105N_338.html
Zdjęcie z 10 maja 2008 roku.