Strona 4 z 8

: 06 paź 2016, 07:46
autor: pycio1400
patryk644 pisze:Mam pytanie

Czym się różni wagon zabytkowy od wagonu historycznego?
Wagon zabytkowy jest wpisany do rejestru ruchomych zabytków wojewody, a historyczny nie...

: 06 paź 2016, 17:20
autor: polaque
Mnie zastanawia fakt dlaczego Będzin jako jedyne miasto gdzie jeździ TŚ nie posiada jego akcji.

: 06 paź 2016, 18:37
autor: hanys76
polaque pisze:Mnie zastanawia fakt dlaczego Będzin jako jedyne miasto gdzie jeździ TŚ nie posiada jego akcji.
Bo nie chciał tego niejaki Baran były prezydent Będzina. Z obawy przed ponoszeniem nadmiernych kosztów - odmówił przyjęcia akcji TŚ rozdzielanych przez ministra skarbu pomiędzy miasta aglomeracji. odbija się to teraz czkawką bo miasto płaci spore pieniądze a nie ma wpływu na to co jezdzi, a remontów też się żadnych znaczących tam się nie przeprowadza.

: 06 paź 2016, 19:39
autor: polaque
hanys76 pisze:
polaque pisze:Mnie zastanawia fakt dlaczego Będzin jako jedyne miasto gdzie jeździ TŚ nie posiada jego akcji.
Bo nie chciał tego niejaki Baran były prezydent Będzina. Z obawy przed ponoszeniem nadmiernych kosztów - odmówił przyjęcia akcji TŚ rozdzielanych przez ministra skarbu pomiędzy miasta aglomeracji. odbija się to teraz czkawką bo miasto płaci spore pieniądze a nie ma wpływu na to co jezdzi, a remontów też się żadnych znaczących tam się nie przeprowadza.
To ciekawe bo ja zawsze myślałem że to głównie KZK z miastami decyduje co jedzi niezależnie od struktury własnościowej

: 06 paź 2016, 22:06
autor: pycio1400
hanys76 pisze:
polaque pisze:Mnie zastanawia fakt dlaczego Będzin jako jedyne miasto gdzie jeździ TŚ nie posiada jego akcji.
Bo nie chciał tego niejaki Baran były prezydent Będzina. Z obawy przed ponoszeniem nadmiernych kosztów - odmówił przyjęcia akcji TŚ rozdzielanych przez ministra skarbu pomiędzy miasta aglomeracji. odbija się to teraz czkawką bo miasto płaci spore pieniądze a nie ma wpływu na to co jezdzi, a remontów też się żadnych znaczących tam się nie przeprowadza.
Hanys, a nie było to tak, że akcje TŚ, od Skarbu Państwa dostało KZK GOP, a dopiero oni rozdzielili je proporcjonalnie do dlugosci torowisk w danym miescie?

Edit:
Nowym właścicielem będzie Komunikacyjny Związek Komunalny Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego w Katowicach. Zgodnie z podpisanym w zeszłym roku porozumieniem KZK GOP ma docelowo przekazać akcje bezpośrednio gminom. Nie jest obecnie znany termin kiedy to nastąpi. Gminy otrzymają akcje spółki wg następującego parytetu:
- Bytom: 14,6 %,
- Chorzów: 9,3 %,
- Czeladź: 0,9 %,
- Dąbrowa Górnicza: 6,0 %,
- Gliwice: 4,6 %,
- Katowice: 25,1 %,
- Mysłowice: 1,0 %,
- Ruda Śląska: 5,2 %,
- Siemianowice Śląskie: 0,6 %,
- Sosnowiec: 14,8 %,
- Świętochłowice: 5,5 %,
- Zabrze: 12,4 %.
Gmina Będzin nie otrzyma żadnych udziałów w spółce, podobnie jak Wojkowice i Piekary Śląskie na których terenie linie tramwajowe przestały funkcjonować od 1 kwietnia 2006 r.
Źródło wpk.katowice.pl

: 07 paź 2016, 08:27
autor: hanys76
Faktycznie tak to wyglądało co nie zmienia faktu że Będzin nie ma prawa głosu w sprawie tramwajów na własne życzenie. Prezydent Baran był anty tramwajowy i mają zajezdnię ale zero udziałów w spółce.

: 08 paź 2016, 03:45
autor: patryk644
Mam pytanie
W jakim zakresie ZUR przeprowadza w chwili obecnej remonty stopiątek? Czy zmienia się wygląd tych wagonów po remoncie?

: 08 paź 2016, 16:50
autor: Damien
patryk644 pisze:Mam pytanie
W jakim zakresie ZUR przeprowadza w chwili obecnej remonty stopiątek? Czy zmienia się wygląd tych wagonów po remoncie?
No tzw. ZURki to są 105 po RK. Przykładem są #687, #680+679, czy #678.
Po RB dostają m.in. światła LED, nowe siedzenia, rurki, przyciski do otwierania drzwi...

Ale z tego co wiem to TŚ nie ma już w planach remontowanie kolejnych wagonów tego typu.

: 08 paź 2016, 16:57
autor: patryk644
Czyli być może te cztery stopiątki (#614, #677, #740, #790) mogą być już ostatnimi które przejdą remont w ZUR?

: 08 paź 2016, 17:02
autor: elot360
Z Tramwajami nigdy nic nie wiadomo. Więc w sumie wszystko jest możliwe.

: 08 paź 2016, 19:17
autor: PatrykBe
Damien pisze:Ale z tego co wiem to TŚ nie ma już w planach remontowanie kolejnych wagonów tego typu.
~ Odpowiedział nam rzecznik Tramwajów Śląskich.
Mylisz się Damien. Wszystkie Woltany będą z ZURkami.

: 08 paź 2016, 19:29
autor: Damien
PatrykBe pisze:
Damien pisze:Ale z tego co wiem to TŚ nie ma już w planach remontowanie kolejnych wagonów tego typu.
~ Odpowiedział nam rzecznik Tramwajów Śląskich.
Mylisz się Damien. Wszystkie Woltany będą z ZURkami.
Po co od razu takie głupie teksty pisać? Inni tutaj tak pisali, więc myślałem, że to jest potwierdzone, ale skoro nie to sorry, mam nadzieję, że nikt nie ucierpiał... :roll:

: 08 paź 2016, 19:50
autor: elot360
Damien, jakiś czas temu mówili mi że #678 wcale nie będzie ZURkiem, więc wiesz :mryellow:

: 08 paź 2016, 20:17
autor: patryk644
To w końcu jak to z tym ZUR jest?

: 08 paź 2016, 20:27
autor: PatrykBe
No widzisz, ktoś wprowadza kogoś w błąd. Wszystkie deptane Woltany będą tak wyglądać, #374 też :(

: 09 paź 2016, 01:14
autor: pycio1400
A wagony przechodzą dalej remonty w ZURze, tylko teraz nie nazywa się to RB, tylko Przygotowanie do rejestracji...

: 09 paź 2016, 07:27
autor: patryk644
Jeszcze jedna ważna sprawa.
Stałym przydziałem na 2201 teoretycznie jest #665 i zapisujemy go kolorem zielonym. Dlaczego w innych stałych przydziałach (np. 13, 23) tego koloru nie stosujemy?

: 09 paź 2016, 09:04
autor: Trampesar6
patryk644 pisze:Jeszcze jedna ważna sprawa.
Stałym przydziałem na 2201 teoretycznie jest #665 i zapisujemy go kolorem zielonym. Dlaczego w innych stałych przydziałach (np. 13, 23) tego koloru nie stosujemy?
Kiedyś DW napisał o tym w temacie "Stałe przydziały wagonów na pociągach" w dziale Konstal 105N.
DW pisze:Jednak nie wiąże się to z koniecznością oznaczania ich na zielono w DPD, bo będziemy od tego powoli odchodzić by zmniejszyć komplikacje przy wypisywaniu obsad.

: 14 paź 2016, 22:48
autor: patryk644
Czy ktoś może posiada listę wagonów z Będzina z końca lat 90?

: 15 paź 2016, 00:48
autor: elot360
Może się przyda.
Link

: 18 paź 2016, 16:57
autor: patryk644
Czy ktoś może pamięta (ja jestem trochę za młody) jakie były składy na Zawodziu między 1995 a 2000 rokiem albo gdzie takie informacje mogę znaleźć?

Wiem że były takie składy jak: #313+314, #699+700, #701+702, #746+745. Były jeszcze chyba takie składy jak: #318+340 czy #580+582.

: 18 paź 2016, 21:52
autor: hanys76
patryk644 pisze:Czy ktoś może pamięta (ja jestem trochę za młody) jakie były składy na Zawodziu między 1995 a 2000 rokiem albo gdzie takie informacje mogę znaleźć?

Wiem że były takie składy jak: #313+314, #699+700, #701+702, #746+745. Były jeszcze chyba takie składy jak: #318+340 czy #580+582.
http://tabor.wpk.katowice.pl/spis.php?p=4 Tutaj masz wszystkie wagony i do której zajezdni należały na twb zdjęcia gdzie wszystko się można dowiedzieć.

: 18 paź 2016, 22:12
autor: Peter
patryk644 pisze:Czy ktoś może pamięta (ja jestem trochę za młody) jakie były składy na Zawodziu między 1995 a 2000 rokiem albo gdzie takie informacje mogę znaleźć?
Mogę spróbować wymienić z pamięci stopiątki (będę dopisywać jak coś zapomnę):
#313+314, #317+321, #318+340, #324+339, #327+319, #328+329, #335+336, #337+338, #349+350, #403+404, #461+460, #550+551, #554+555, #568+569, #572+312, #574+573, #576+575, #578+577, #579+592, #582+580, #583+584, #591+590, #594+593, #599+600, #605+606, #609+610, #619+620, #659+660, #661+618 (od 1998 #571+618, #661 solo), #662+617, #671+672, #674+673, #675+676, #677+678, #680+679, #685+686, #688+687, #691+689, #694+693, #695+696, #697+698, #699+700, #702+701, #725+736, #726+727, #728+692 (do 1995 #690+692), #731+730, #732+733, #734+735, #746+745, #748+747, #749+750, #781+782, #783+784

: 02 gru 2016, 21:12
autor: patryk644
Mam pytanko, jaki numer miał #137R przed przerobieniem go na wagon roboczy.

: 02 gru 2016, 21:22
autor: hanys76
patryk644 pisze:Mam pytanko, jaki numer miał #137R przed przerobieniem go na wagon roboczy.
#183

: 31 sty 2017, 08:34
autor: trajtek
Mam pytanko - jak to działa, że linie tramwajowe obsługują Tramwaje Śląskie? Na linie autobusowe, których organizatorem jest KZK GOP ogłaszane są bardziej lub mniej uczciwych przetargach, a jak wygląda sprawa z tramwajami?

: 31 sty 2017, 08:48
autor: Pimpek
trajtek pisze:Mam pytanko - jak to działa, że linie tramwajowe obsługują Tramwaje Śląskie? Na linie autobusowe, których organizatorem jest KZK GOP ogłaszane są bardziej lub mniej uczciwych przetargach, a jak wygląda sprawa z tramwajami?
No w komunikacji tramwajowej na Śląsku jest tylko jeden przewoźnik, więc nie ma przetargów, skoro nie ma z kim konkurować. KZK GOP podpisuje z Tramwajami Śląskimi długoletnią umowę na świadczenie usług, gdzie określone są dokładnie warunki, np. praca przewozowa, minimalne stawki za wozokilometr, waloryzacje, itd.

: 13 lut 2017, 14:08
autor: trajtek
Pimpek pisze:
trajtek pisze:Mam pytanko - jak to działa, że linie tramwajowe obsługują Tramwaje Śląskie? Na linie autobusowe, których organizatorem jest KZK GOP ogłaszane są bardziej lub mniej uczciwych przetargach, a jak wygląda sprawa z tramwajami?
No w komunikacji tramwajowej na Śląsku jest tylko jeden przewoźnik, więc nie ma przetargów, skoro nie ma z kim konkurować. KZK GOP podpisuje z Tramwajami Śląskimi długoletnią umowę na świadczenie usług, gdzie określone są dokładnie warunki, np. praca przewozowa, minimalne stawki za wozokilometr, waloryzacje, itd.
No niby tak, ale do końca tego nie wiadomo - nie widzę problemu, by ktoś kupił kilka tramwajów i wystartował z nimi w przetargu, ktoś prywatny, albo na przykład jakiś PKM. Nie wiem jak miała by się sprawa z użytkowaniem infrastruktury (tory, zasilanie) przez inne podmioty, bo domyślam się, że skoro Tramwaje Śląskie dokonują remontów i utrzymują torowiska, to należą one do nich.

: 13 lut 2017, 14:29
autor: elot360
To jest jedna kwestia. Gdzie taki tabor miałby być trzymany?
Chyba niewielu chciałoby zajezdnie autobusowe dostosować do taboru szynowego, trzymanie na terenie zajezdni TŚ raczej nie wchodzi w grę.

: 13 lut 2017, 17:49
autor: trajtek
elot360 pisze:To jest jedna kwestia. Gdzie taki tabor miałby być trzymany?
Chyba niewielu chciałoby zajezdnie autobusowe dostosować do taboru szynowego, trzymanie na terenie zajezdni TŚ raczej nie wchodzi w grę.
Takie założenie jest podstawą do tego, by zaniechać procedury przetargowej? Może akurat ten nieprawdopodobny scenariusz by się sprawdził i znalazł by się jakiś drugi gracz, który chciałby wejść w tramwaje i gdzie miałby wystartować, skoro nie ma przetargu? Rozważałem, że może Tramwaje Śląskie same organizują komunikację tramwajową, a mają jakąś unią biletową z KZK GOP (coś jak MZKP), jednak po chwili zastanowienia stwierdziłem, ze to jednak też nie na takiej zasadzie to działa.

: 13 lut 2017, 19:41
autor: elot360
Gdzieś w archiwum WPK znalazłem artykuł w którym było że KZK GOP podpisał umowę z Tramwajami Śląskimi na okres... 15 lat tam było napisane? Coś czytałem że TŚ miało się wywiązać że do końca któregoś tam roku miały mieć tyle i tyle wyremontowanych torowisk... Aż żałuje że nie mogę tego znowu znaleźć.

Przechodząc do meritum, jeśli opierać się o to co przeczytałem (Umowa na długi okres który nadal trwa jeśli wszystko dobrze zapamiętałem) to chyba nie ma mowy by ni stąd ni zowąd znalazł się jakiś przewoźnik autobusowy któremu się zachciało tramwajów.

Poza tym spójrz na to z tej strony że nie jest to takie proste. Jesteś przewoźnikiem. Przeznaczasz pieniądze na kadrę, autobusy. Tyle.
Jesteś naszym przewoźnikiem tramwajowym. Pieniądze przeznaczasz na kadrę, tabor, większość infrastruktury etc.
Przewoźnikom autobusowym jest łatwiej, oni nie utrzymują sobie dróg po których jeżdżą. Z tramwajami jest trochę bardziej skomplikowanie. Komu by się chciało w to pakować?

: 15 lut 2017, 10:15
autor: trajtek
elot360 pisze:Gdzieś w archiwum WPK znalazłem artykuł w którym było że KZK GOP podpisał umowę z Tramwajami Śląskimi na okres... 15 lat tam było napisane? Coś czytałem że TŚ miało się wywiązać że do końca któregoś tam roku miały mieć tyle i tyle wyremontowanych torowisk... Aż żałuje że nie mogę tego znowu znaleźć.
O, to już jest jakiś trop, w wolnej chwili spróbuję prześledzić ;)
elot360 pisze:Poza tym spójrz na to z tej strony że nie jest to takie proste. Jesteś przewoźnikiem. Przeznaczasz pieniądze na kadrę, autobusy. Tyle.
Jesteś naszym przewoźnikiem tramwajowym. Pieniądze przeznaczasz na kadrę, tabor, większość infrastruktury etc.
Przewoźnikom autobusowym jest łatwiej, oni nie utrzymują sobie dróg po których jeżdżą. Z tramwajami jest trochę bardziej skomplikowanie. Komu by się chciało w to pakować?
No wiadomo, nikomu pewnie nie chciało by się w to pakować, ale tego akurat nie wiadomo - i chyba przetarg powinien być na to rozpisany, z pewnością startowały by tylko TŚ i one by wygrały - jednak gdyby komuś strzelił taki pomysł do głowy, to możliwość startowania w przetargu powinien mieć - stuprocentowej pewności nigdy nie można mieć, jak z totolotkiem - szanse nikłe, ale jednak czasem się trafia ;)

: 15 lut 2017, 17:47
autor: polaque
Ciekawe bo na bipie ciężko znaleść tą umowę za to aneksy do niej są

OO znalazłem ją http://old.wpk.katowice.pl/magazyn/publ ... s-2009.pdf

: 17 lut 2017, 09:34
autor: trajtek
polaque pisze:Ciekawe bo na bipie ciężko znaleść tą umowę za to aneksy do niej są

OO znalazłem ją http://old.wpk.katowice.pl/magazyn/publ ... s-2009.pdf
Oooo, dziękuję bardzo ;)

: 23 lut 2017, 01:21
autor: Pimpek

: 24 lut 2017, 23:05
autor: patryk644
Mam takie trochę inne pytanie.
Powiedzmy że np. #812 ostatni raz był na trasie 2 marca a następnie wyjechał dopiero 26 marca. Pytanie jest takie: wagon ten był odstawiony od 2 marca do 26 marca czy od 3 marca do 25 marca?

: 25 lut 2017, 20:12
autor: Pimpek
Słuszna uwaga. No ciężko to określić, przynajmniej jeżeli chodzi o datę początkową. Bo jeżeli wagon np. wyjechał rano i w trakcie służby przydarzyło się coś, co spowodowało jego odstawkę (np. kolizja), to teraz którą datę pisać? Powinno być 2 marca. Ale jeżeli jeździł do końca służby 2 marca, to odstawiony byłby wtedy od 3 marca ;-)

: 25 lut 2017, 20:21
autor: hanys76
Jak do tej pory obowiązuje zasada że za dzień odstawienia, wpisujemy ostatni dzień w którym dany wagon kursował. Ja bym tutaj nic nie zmieniał skoro do tej pory to funkcjonuje z powodzeniem. Skoro np dany wagon miał np 2 maja kolizję to obok odstawionego wagonu jest umieszczana informacja o powodzie odstawienia z datą z dnia w którym się to stało.

: 30 mar 2018, 23:03
autor: tramwajarze z19
Jak wpisać 5902 do DPD? Jako wieczorny i nocny czy jako dniówka na następny dzień.

: 01 kwie 2018, 11:51
autor: hanys76
tramwajarze z19 pisze:Jak wpisać 5902 do DPD? Jako wieczorny i nocny czy jako dniówka na następny dzień.
Ta linia i tak robi tylko kursy wyjazdowe i zjazdowe więc bez sensu pisac że to nocka jak to nie prawda ,trzeba ja wpisac wieczorem jak wyjezdza i tyle. A rano trzeba sprawdzic co na linii 30 będzie jezdzic i wpisac jako 3002 bo może do tego czasu byc podmiana. Natomiast co do 3002 to może jak ten wagon co wyjedzie na 59 wpisac jako 3002 ale z dopiskiem że to nocna jest.

: 10 maja 2018, 06:46
autor: patryk644
Chciałbym się zapytać o wagon #338, a konkretnie o to na jakich liniach regularnie pojawiał się ten wagon. Teraz jest to linia nr 23 i 36, a w przeszłości jak się nie mylę, wagon ten jeździł na liniach 13, 14 i 16. Czy ktoś może wie lub pamięta na jakich jeszcze liniach pojawiał się ten wagon?

: 10 maja 2018, 07:26
autor: pycio1400
patryk644 pisze:Chciałbym się zapytać o wagon #338, a konkretnie o to na jakich liniach regularnie pojawiał się ten wagon. Teraz jest to linia nr 23 i 36, a w przeszłości jak się nie mylę, wagon ten jeździł na liniach 13, 14 i 16. Czy ktoś może wie lub pamięta na jakich jeszcze liniach pojawiał się ten wagon?
Na 11, 12... 15 chyba też (-: no i ostatnio na 30 i 49...

: 10 maja 2018, 09:20
autor: IgorMike
A to jak już jesteśmy przy #338 to czemu nie ma on starego/oryginalnego prawego lusterka? Po remoncie na pewno je miał.

http://phototrans.pl/14,311358,0,Konstal_105N_338.html
http://phototrans.pl/14,203206,0,Konstal_105N_338.html

: 10 maja 2018, 17:20
autor: patryk644
Jak się nie mylę, to te drugie zdjęcie zostało zrobione pierwszego dnia eksploatacji #338 po remoncie. Może jeszcze na hali okazało się, że coś jest nie tak i musieli na szybko to zmienić.
pycio1400 pisze:
patryk644 pisze:Chciałbym się zapytać o wagon #338, a konkretnie o to na jakich liniach regularnie pojawiał się ten wagon. Teraz jest to linia nr 23 i 36, a w przeszłości jak się nie mylę, wagon ten jeździł na liniach 13, 14 i 16. Czy ktoś może wie lub pamięta na jakich jeszcze liniach pojawiał się ten wagon?
Na 11, 12... 15 chyba też (-: no i ostatnio na 30 i 49...
Właśnie mi się tak kiedyś zdawało, że go na 11 widziałem :mryellow: . Zastanawia mnie tylko kiedy on na 12 jeździł :shock: ?

: 10 maja 2018, 18:02
autor: IgorMike
patryk644 pisze:Zastanawia mnie tylko kiedy on na 12 jeździł :shock: ?
Może przed remontem?

: 10 maja 2018, 18:22
autor: patryk644
IgorMike pisze:
patryk644 pisze:Zastanawia mnie tylko kiedy on na 12 jeździł :shock: ?
Może przed remontem?
Przed remontem to na pewno, ale mi bardziej chodziło gdzie jeździł po remoncie. No ale nie sprecyzowałem tego, więc można było i tak zrobić.

: 10 maja 2018, 18:39
autor: pycio1400
Gdzieś widziałem zdjęcie 338 na 12, tylko teraz już nie pamiętam gdzie...

: 10 maja 2018, 18:48
autor: Trampesar6

: 10 maja 2018, 18:53
autor: patryk644
Trampesar6 pisze:http://phototrans.pl/14,242245,0,Konstal_105N_338.html

Zdjęcie z 10 maja 2008 roku.
A no to ciekawie. Jakby tak spojrzeć to moim zdaniem wagon ten jak najbardziej pasował do tej linii. Dzięki za umieszczenie linku ze zdjęciem ;) .

: 10 maja 2018, 20:34
autor: Damien
Jak w 2014 roku był remont na Biurowcu i kursowała linia 35, to jeszcze zanim pojawiły się Pesy, kursował tam czasami.