Przydziały taboru do linii

Dyskusje o spółce.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

Przydziały taboru do linii

#1 Post autor: KZKGaPowicz » 14 paź 2012, 15:58

Dziwną politykę taborową prowadzi TŚ. W piątek ani wczoraj i dzisiaj na "18" nie było "żelazka", ponadto jak wynika z wczorajszego DPD na poc. 501 też go nie było. Lepiej jak stoją na zajezdni cały dzień. Być może wyjeżdżają tylko na poranną i wieczorną "19", ale to byłoby paranoją. Pytałem o to dyspozytora, ale jak stwierdził na "18" nie są wymagane modernizacje. Ciekawe tylko, że na wspomnianym wcześniej poc. 501 też nie było pomimo wymogów, a na "11" i "20", gdzie jeździć nie muszą, to jeżdżą. Dziwna ta firma, ale to wiadomo nie od dziś.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez KZKGaPowicz, łącznie zmieniany 1 raz.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#2 Post autor: Penny » 14 paź 2012, 18:46

KZKGaPowicz pisze:Dziwną politykę taborową prowadzi TŚ. W piątek ani wczoraj i dzisiaj na "18" nie było "żelazka", ponadto jak wynika z wczorajszego DPD na poc. 501 też go nie było. (...)
Faktycznie, jest o czym mówić, jak przez dwa dni na dwóch pociągach nie pojawia się tabor, który nie jest wymagany.
KZKGaPowicz pisze:Być może wyjeżdżają tylko na poranną i wieczorną "19", ale to byłoby paranoją.
A dlaczego byłoby paranoją :?:
KZKGaPowicz pisze:Ciekawe tylko, że na wspomnianym wcześniej poc. 501 też nie było pomimo wymogów, a na "11" i "20", gdzie jeździć nie muszą, to jeżdżą.
Tym tokiem myślenia dojdziemy do absurdu, że tabor zmodernizowany ma kursować wtedy i tylko wtedy, gdy jest taki wymóg. Poza tym, co ma Batory do Stroszka :?: Dlaczego na 11 czy 20 nie mają sobie jeździć żelazka? Sprawdź sobie ilostan wagonów oraz uruchomienie w dni wolne i robocze, a następnie domyśl się, czemu na tych liniach żelazka się pojawiają.
KZKGaPowicz pisze:Dziwna ta firma, ale to wiadomo nie od dziś.
Nie wiem, co w tym dziwnego. Bo z "osiemnastki" Ci przypadkowe żelazko zabrali :?:

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#3 Post autor: KZKGaPowicz » 14 paź 2012, 20:55

Penny pisze:
KZKGaPowicz pisze:Dziwną politykę taborową prowadzi TŚ. W piątek ani wczoraj i dzisiaj na "18" nie było "żelazka", ponadto jak wynika z wczorajszego DPD na poc. 501 też go nie było. (...)
Faktycznie, jest o czym mówić, jak przez dwa dni na dwóch pociągach nie pojawia się tabor, który nie jest wymagany.
To w takim razie dlaczego nieplanowe obsady pogrubiamy?
Penny pisze:
KZKGaPowicz pisze:Być może wyjeżdżają tylko na poranną i wieczorną "19", ale to byłoby paranoją.
A dlaczego byłoby paranoją :?:
Dlatego, że jeśli tabor zmodernizowany ma wyjeżdżać tylko na kilka kursów rano i wieczorem, które można policzyć na palcach jednej ręki, a poza tym cały dzień ma stać i nie jeździć, to chyba jest coś nie tak?
Penny pisze:
KZKGaPowicz pisze:Ciekawe tylko, że na wspomnianym wcześniej poc. 501 też nie było pomimo wymogów, a na "11" i "20", gdzie jeździć nie muszą, to jeżdżą.
Tym tokiem myślenia dojdziemy do absurdu, że tabor zmodernizowany ma kursować wtedy i tylko wtedy, gdy jest taki wymóg. Poza tym, co ma Batory do Stroszka :?: Dlaczego na 11 czy 20 nie mają sobie jeździć żelazka? Sprawdź sobie ilostan wagonów oraz uruchomienie w dni wolne i robocze, a następnie domyśl się, czemu na tych liniach żelazka się pojawiają.
No właśnie. Nie mam nic przeciwko temu, Stroszek powinien wziąć z tej zajedni przykład. Idąc tokiem rozumowania tego dyspozytora ze Stroszka, to musiałyby stać i nie obsługiwać w tym czasie "11" i "20". Skoro Stroszek ma 5 sprawnych "żelazek", to znaczy, że w dni robocze mają wszystkie stać, a w dni wolne 2 są na "5", więc zostają jeszcze 3 i też mają być na zajezdni? Nie wspominając już o tym, że jeśli KZK GOP nie robi łączenia planów w rozkładzie, to zajezdnie mogą to zrobić mając do dyspozycji rozkłady obsługiwanych przez siebie linii.
Ponadto wytłumacz mi to, dlaczego na "7" w robocze jeżdżą ZURki, 598 i #674 i na reszcie pociągów "żelazka", a w tym czasie te ostatnie obsługują sobie linię nr 20? W dni wolne też się zdarza, że wysyłają tam, gdzie nie trzeba, a tam gdzie powinny ich nie ma.
Penny pisze:
KZKGaPowicz pisze:Dziwna ta firma, ale to wiadomo nie od dziś.
Nie wiem, co w tym dziwnego. Bo z "osiemnastki" Ci przypadkowe żelazko zabrali :?:
Nie chodzi o to, tylko mam na myśli to, że na inne linie nie wysyłają, bo nie wymagają, zaś inna zajezdnia (Chorzów Batory) robi to, co należy. Jeśli tak ma być z nowymi modernizacjami, to życzę powodzenia. Pomijam już fakt, że przeważnie na "9" i "18" jeżdżą graty; są traktowane po macoszemu.
Ostatnio zmieniony 15 paź 2012, 11:42 przez KZKGaPowicz, łącznie zmieniany 3 razy.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#4 Post autor: Penny » 14 paź 2012, 21:25

KZKGaPowicz pisze:
Penny pisze:
KZKGaPowicz pisze:Dziwną politykę taborową prowadzi TŚ. W piątek ani wczoraj i dzisiaj na "18" nie było "żelazka", ponadto jak wynika z wczorajszego DPD na poc. 501 też go nie było. (...)
Faktycznie, jest o czym mówić, jak przez dwa dni na dwóch pociągach nie pojawia się tabor, który nie jest wymagany.
To w takim razie dlaczego nieplanowe obsady pogrubiamy?
Trochę opacznie mnie zrozumiałeś. Chodzi mi o to, że trochę nad wyrost jest potraktowanie powyższej sytuacji jako dziwną politykę taborową. Trudno w ogóle mówić o jakiejkolwiek polityce w przypadku notorycznych braków taboru. Spółka ma ogólnie wypuszczać PRZYNAJMNIEJ taki tabor na dany pociąg, jaki wymaga organizator, więc może też puszczać lepszy, jeżeli takim w danym momencie dysponuje, ale (...)
KZKGaPowicz pisze:Dlatego, że jeśli tabor zmodernizowany ma wyjeżdżać tylko na kilka kursów rano i wieczorem, które można policzyć na palcach jednej ręki, a poza tym cały dzień ma stać i nie jeździć, to chyba jest coś nie tak?
(...) z drugiej strony dlaczego TŚ ma walcować żelazkami na pociągach, na których płacone mają jak za zwykłą stopiątkę? Można by to na wyrost nazwać niegospodarnością.
KZKGaPowicz pisze:No właśnie. Nie mam nic przeciwko temu, Stroszek powinien wziąć z tej zajezdni przykład. (...) Idąc tokiem rozumowania tego dyspozytora ze Stroszka, to musiałyby stać i nie obsługiwać w tym czasie "11" i "20".
Zwracając uwagę na ilostan taboru obecnej zajezdni Batory chodziło mi o to, że zwykłych stopiątek jest raptem 10 (bądź 14 pod warunkiem rozpięcia #550+551 i #699+687) oraz 8 żelazek i fakt, że kursuje nadplanowo żelazko wynika zazwyczaj tylko i wyłącznie z tego powodu, że brakuje klasycznych stopiątek (awarie, przeglądy). Przykładowo: dzisiaj popołudniu na placu postojowym stała dosłownie jedna zwykła stopiątka, tj. #673.
KZKGaPowicz pisze:Ponadto wytłumacz mi to, dlaczego na "7" w robocze jeżdżą ZURki, 598 i #674 i na reszcie pociągów "żelazka", a w tym czasie te ostatnie obsługują sobie linię nr 20? W dni wolne też się zdarza, że wysyłają tam, gdzie nie trzeba, a tam gdzie powinny ich nie ma.
Przede wszystkim na trasie linii 7 jest wypuszczany tabor, który ma pulpit manewrowy z tyłu (z wiadomych względów). Czemu z żelazkami jest tak, jak mówisz, to niestety nie udało mi się do tej pory dociec ;-) Jak kiedyś wspominałem, trzeba byłoby się dowiedzieć, jak wyglądają zapisy w umowie pomiędzy KZK GOP a TŚ w tej sprawie, abyśmy mogli właściwie ocenić sytuację. Być może samo oznaczenie w rozkładzie 105/K nie oznacza, że mają to być tylko i wyłącznie żelazka - chociaż wiadomo, że na pewno nie ma to być #598 ;-)
KZKGaPowicz pisze:Jeśli tak ma być z nowymi modernizacjami, to życzę powodzenia. Pomijam już fakt, że przeważnie na "9" i "18" jeżdżą graty; są traktowane po macoszemu.
Powiedziałbym inaczej. Ja rozumiem, że większość społeczeństwa rozpatruje komunikację miejską pod względem jej wyglądu, bajerów, modernizacji, itp. - ale wiele tych gratów, to są naprawdę dobre wagony do jazdy w takich warunkach, jakie panują na liniach 9 i 18. Niektóre mają zamontowane piasecznice własnej roboty, dobrze wyregulowaną jazdę, itd. Swego czasu dużo kursował na "osiemnastce" #788 i mało kto lubił Nim jeździć jesienią na tej trasie. Doświadczeni motorowi myślę z chęcią opowiedzą Ci, dlaczego. Każdej linii, tj. jej pasażerom oraz obsłudze, życzę jak najlepszego taboru i mam nadzieję, że ta sytuacja będzie z czasem ulegać poprawie.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Penny, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#5 Post autor: KZKGaPowicz » 15 paź 2012, 07:52

Myślę, że tam, gdzie modernizacje nie są wymagane, a taki wagon się pojawi, to powinni mieć za to zapłacone, gdyż wykonują wzkm. Być może dostają troszkę więcej lub mniej (w porównaniu z liniami, na których są wymagane) w zależności od długości trasy linii i ilości kursów pociągu, który obsługują.
Penny pisze:
KZKGaPowicz pisze:Ponadto wytłumacz mi to, dlaczego na "7" w robocze jeżdżą ZURki, 598 i #674 i na reszcie pociągów "żelazka", a w tym czasie te ostatnie obsługują sobie linię nr 20? W dni wolne też się zdarza, że wysyłają tam, gdzie nie trzeba, a tam gdzie powinny ich nie ma.
Przede wszystkim na trasie linii 7 jest wypuszczany tabor, który ma pulpit manewrowy z tyłu (z wiadomych względów). Czemu z żelazkami jest tak, jak mówisz, to niestety nie udało mi się do tej pory dociec ;-) Jak kiedyś wspominałem, trzeba byłoby się dowiedzieć, jak wyglądają zapisy w umowie pomiędzy KZK GOP a TŚ w tej sprawie, abyśmy mogli właściwie ocenić sytuację. Być może samo oznaczenie w rozkładzie 105/K nie oznacza, że mają to być tylko i wyłącznie żelazka - chociaż wiadomo, że na pewno nie ma to być #598 ;-)
W czasie praktyk rozmawiałem z panem G. Strojeckim i powiedział mi, że nie płacą za wygląd wagonu tylko za typ rozruchu czy coś w tym rodzaju.
Penny pisze:
KZKGaPowicz pisze:Jeśli tak ma być z nowymi modernizacjami, to życzę powodzenia. Pomijam już fakt, że przeważnie na "9" i "18" jeżdżą graty; są traktowane po macoszemu.
Powiedziałbym inaczej. Ja rozumiem, że większość społeczeństwa rozpatruje komunikację miejską pod względem jej wyglądu, bajerów, modernizacji, itp. - ale wiele tych gratów, to są naprawdę dobre wagony do jazdy w takich warunkach, jakie panują na liniach 9 i 18. Niektóre mają zamontowane piasecznice własnej roboty, dobrze wyregulowaną jazdę, itd. Swego czasu dużo kursował na "osiemnastce" #788 i mało kto lubił Nim jeździć jesienią na tej trasie. Doświadczeni motorowi myślę z chęcią opowiedzą Ci, dlaczego. Każdej linii, tj. jej pasażerom oraz obsłudze, życzę jak najlepszego taboru i mam nadzieję, że ta sytuacja będzie z czasem ulegać poprawie.
Prawdopodobnie wagony z napędem tyrystorowym znacznie lepiej radzą sobie w sytuacji "śliskiej szyny".
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#6 Post autor: Penny » 15 paź 2012, 11:10

KZKGaPowicz pisze:W czasie praktyk rozmawiałem z panem G. Strojeckim i powiedział mi, że nie płacą za wygląd wagonu tylko za typ rozruchu czy coś w tym rodzaju.
Ja wiem, za co płacą. Mówiąc "wagony zmodernizowane", mam na myśli modernizację techniczną, a ta dotyczyła wszystkich "stopiątek", które są teraz żelazkami. Stąd uproszczenie myśli. Jedynie co, trzeba byłoby się upewnić jaki rozruch ma np. #674, skoro pojawia się na 7. Na pewno #347 i #678 są tyrystorami, więc też mogły się śmiało na 7 pojawiać.
KZKGaPowicz pisze:Myślę, że tam, gdzie modernizacje nie są wymagane, a taki wagon się pojawi, to powinni mieć za to zapłacone.
No tak być nie może z punktu widzenia finansów. To tak samo, jakbyś chciał zapłacić TŚ za skład, który wypuszczono w miejsce solówki.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#7 Post autor: DW » 15 paź 2012, 12:25

Penny pisze: Jedynie co, trzeba byłoby się upewnić jaki rozruch ma np. #674, skoro pojawia się na 7.
Wszystkie wagony po RK w ZUR w ostatnich latach (w tym #674) nie miały zmienianego rodzaju rozruchu.
Penny pisze:To tak samo, jakbyś chciał zapłacić TŚ za skład, który wypuszczono w miejsce solówki.
Tak ponoć płacą w Poznaniu ;)

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#8 Post autor: Penny » 15 paź 2012, 12:48

DW pisze:
Penny pisze:To tak samo, jakbyś chciał zapłacić TŚ za skład, który wypuszczono w miejsce solówki.
Tak ponoć płacą w Poznaniu ;)
Ale tam jest inaczej. Tam nie potrzeba organu prezentującego interesy wielu gmin, po których jeździ tramwaj. Miasto płaci bezpośrednio spółce tramwajowej dokładnie za wykonane wozokm i po sprawie. A tu KZKGOP (finansujący transport ze składek wszystkich gmin) nie może przekroczyć ustalonego wcześniej planu, czyli nie mogą sponsorować promocji w postaci nadplanowej obsady taborowej :-)

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#9 Post autor: KZKGaPowicz » 15 paź 2012, 14:54

Kiedyś bodajże był zapis w umowie, że modernizacja nie miała być wcześniej niż w 2009 r., ale wiadomo, że 5 "żelazek" się na to nie łapało. Nie wiem niestety czy ten zapis zmieniono.
Penny pisze:
DW pisze:
Penny pisze:To tak samo, jakbyś chciał zapłacić TŚ za skład, który wypuszczono w miejsce solówki.
Tak ponoć płacą w Poznaniu ;)
Ale tam jest inaczej. Tam nie potrzeba organu prezentującego interesy wielu gmin, po których jeździ tramwaj. Miasto płaci bezpośrednio spółce tramwajowej dokładnie za wykonane wozokm i po sprawie. A tu KZKGOP (finansujący transport ze składek wszystkich gmin) nie może przekroczyć ustalonego wcześniej planu, czyli nie mogą sponsorować promocji w postaci nadplanowej obsady taborowej :-)
To już widzę jak nasze miasta, a szczególnie Ruda Śląska chętnie będą płacić za nowe modernizacje, chociaż jeżeli zdecydowały się na projekt unijny, to chyba wiedziały na co się zgadzają.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#10 Post autor: adam86 » 15 paź 2012, 16:29

KZKGaPowicz pisze:W czasie praktyk rozmawiałem z panem G. Strojeckim i powiedział mi, że nie płacą za wygląd wagonu tylko za typ rozruchu czy coś w tym rodzaju.
A co ma typ rozruchu do rzeczy? Ani nie ma to znaczenia dla pasażera, ani dla KZK. Tak po prawdzie dla TŚ też mocno średni.
]Prawdopodobnie wagony z napędem tyrystorowym znacznie lepiej radzą sobie w sytuacji "śliskiej szyny".
Nie do końca. Chodzi o to, że nie popala tak łatwo rozrusznika.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#11 Post autor: KZKGaPowicz » 15 paź 2012, 21:38

adam86 pisze:
KZKGaPowicz pisze:W czasie praktyk rozmawiałem z panem G. Strojeckim i powiedział mi, że nie płacą za wygląd wagonu tylko za typ rozruchu czy coś w tym rodzaju.
A co ma typ rozruchu do rzeczy? Ani nie ma to znaczenia dla pasażera, ani dla KZK. Tak po prawdzie dla TŚ też mocno średni.
Jak to nie ma znaczenia dla KZK GOP? Przecież oni płacą za wagony zmodernizowane, co w ich rozumieniu znaczy, że liczy się rodzaj napędu, w tym przypadku tyrystorowy. Kiedyś chyba płacili za te modernizacje od 2009 r., ale czy później uwzględnili pierwsze 5 "żelazek", to nie wiem. Za #347, #678 itp. raczej nie zapłacą więcej niż 100% stawki za 105Na.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#12 Post autor: Penny » 15 paź 2012, 21:47

KZKGaPowicz pisze:Za #347, #678 itp. raczej nie zapłacą więcej niż 100% stawki za 105Na.
A dlaczego mieliby nie zapłacić, skoro rzekomo płacą za rozruch tyrystorowy :?: Przecież te wagony taki rozruch posiadają (chyba, że coś się zmieniło w nich przez te parę lat).

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#13 Post autor: KZKGaPowicz » 15 paź 2012, 22:03

Penny pisze:
KZKGaPowicz pisze:Za #347, #678 itp. raczej nie zapłacą więcej niż 100% stawki za 105Na.
A dlaczego mieliby nie zapłacić, skoro rzekomo płacą za rozruch tyrystorowy :?: Przecież te wagony taki rozruch posiadają (chyba, że coś się zmieniło w nich przez te parę lat).
Jak napisałem powyżej na początku uwzględniano "żelazka" dopiero od 2009 r., a #737, #759, #777, #779 i #782 się nie łapały, nie wiem czy teraz już tak. Za starsze tyrystorki raczej nie dopłacą, bo widzisz jak było nawet z "żelazkami". Gdyby płacili więcej, to raczej nie byłoby ich na "9", "17" i "18".
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Przemek
Posty: 456
Rejestracja: 10 sty 2010, 15:40
Lokalizacja: Budapest

#14 Post autor: Przemek » 15 paź 2012, 22:45

Na poc. 1114 ma być wagon z pulpitem.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Przemek, łącznie zmieniany 1 raz.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#15 Post autor: adam86 » 16 paź 2012, 17:23

KZKGaPowicz pisze:Jak to nie ma znaczenia dla KZK GOP? Przecież oni płacą za wagony zmodernizowane
Kompletnie nie zrozumiałeś o co chodzi.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#16 Post autor: KZKGaPowicz » 16 paź 2012, 19:06

To w takim razie dlaczego KZK GOP płaci za 105N-2K > 100% stawki skoro nie za typ rozruchu, a za wygląd na pewno nie?
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#17 Post autor: memphis » 17 paź 2012, 00:21

KZKGaPowicz pisze:To w takim razie dlaczego KZK GOP płaci za 105N-2K > 100% stawki skoro nie za typ rozruchu, a za wygląd na pewno nie?
Po prostu płaci za wagon po modernizacji - jakoś ustalono o które wagony chodzi, natomiast zaryzykowałbym stwierdzenie, że nikt nad tym do końca nie panuje i nie jest w stanie tego weryfikować, więc być może starsze żelazka itp. też są wykazywane jako tabor zmodernizowany (tzn. kilometry wykonane takim taborem).

Przecież tu chodzi po prostu o to, żeby dostać więcej kasy, a nie o to, żeby dogłębnie analizować rozruch, wygląd, czy cokolwiek związanego z eksploatacją tych wagonów.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#18 Post autor: Penny » 17 paź 2012, 00:45

memphis pisze:Przecież tu chodzi po prostu o to, żeby dostać więcej kasy, a nie o to, żeby dogłębnie analizować rozruch, wygląd, czy cokolwiek związanego z eksploatacją tych wagonów.
To by wyjaśniało, dlaczego na linii 7 pojawiały się regularnie #347, #620, #674, #678, #716 czy #791 lub też ostatnio ZURy #550, #551, #687, #699 a nawet klasyczny #598, któremu być może coś znaczącego zmodernizowano i się łapie na wyższą stawkę (choć z tym #598 to na razie wątpliwie).

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#19 Post autor: Boguś » 17 paź 2012, 21:24

KZKGaPowicz pisze:Pomijam już fakt, że przeważnie na "9" i "18" jeżdżą graty; są traktowane po macoszemu.
Na 9 może jeżdżą trupy, ale na 18 już niekoniecznie. Często pojawiają zurki i tyrystory.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#20 Post autor: KZKGaPowicz » 18 paź 2012, 07:06

Boguś pisze:
KZKGaPowicz pisze:Pomijam już fakt, że przeważnie na "9" i "18" jeżdżą graty; są traktowane po macoszemu.
Na 9 może jeżdżą trupy, ale na 18 już niekoniecznie. Często pojawiają zurki i tyrystory.
Ostatnio na "9" jeżdżą #716 i #791. Ten ostatni straszy swoim malowaniem.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

DWD
Posty: 242
Rejestracja: 29 maja 2012, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#21 Post autor: DWD » 18 paź 2012, 12:36

KZKGaPowicz pisze:Ostatnio na "9" jeżdżą #716 i #791. Ten ostatni straszy swoim malowaniem.
Jeszcze #620 i #347 chociaż ten ostatni lata świetności ma już dawno za sobą i obecnie też nie prezentuje się za ciekawie :eye:

Bodzio1972
Posty: 30
Rejestracja: 07 lut 2012, 08:33
Lokalizacja: Katowice

Re: Przydziały taboru do linii

#22 Post autor: Bodzio1972 » 18 paź 2012, 18:03

KZKGaPowicz pisze:Dziwną politykę taborową prowadzi TŚ. W piątek ani wczoraj i dzisiaj na "18" nie było "żelazka", ponadto jak wynika z wczorajszego DPD na poc. 501 też go nie było. Lepiej jak stoją na zajezdni cały dzień. Być może wyjeżdżają tylko na poranną i wieczorną "19", ale to byłoby paranoją. Pytałem o to dyspozytora, ale jak stwierdził na "18" nie są wymagane modernizacje. Ciekawe tylko, że na wspomnianym wcześniej poc. 501 też nie było pomimo wymogów, a na "11" i "20", gdzie jeździć nie muszą, to jeżdżą. Dziwna ta firma, ale to wiadomo nie od dziś.



na linie 11 zwłaszcza nocną trzeba wystawić wagon z cofaniem z tyłu z powodu braku obsady na Metalowców....a wagony na 20 to są te pociągi które po zjeździe do ZUR mają wyjazdy na nocki linii 11 (np.206 i 1115 służba łączona ) .

Awatar użytkownika
Patryk105
Posty: 1690
Rejestracja: 01 paź 2007, 19:42
Lokalizacja: Chorzów

#23 Post autor: Patryk105 » 18 paź 2012, 18:37

DWD pisze:
KZKGaPowicz pisze:Ostatnio na "9" jeżdżą #716 i #791. Ten ostatni straszy swoim malowaniem.
Jeszcze #620 i #347 chociaż ten ostatni lata świetności ma już dawno za sobą i obecnie też nie prezentuje się za ciekawie :eye:
Całkiem niedawno wagon #347 został odmalowany, więc aż tak źle z jego wyglądem nie ma :)
Pozdrawiam ;)

Flash
Posty: 74
Rejestracja: 16 paź 2011, 11:47
Lokalizacja: Sosnowiec

#24 Post autor: Flash » 28 paź 2012, 11:24

Czy Helmuty jeżdżą teraz na jakiejś linii?

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#25 Post autor: KZKGaPowicz » 28 paź 2012, 12:29

Flash pisze:Czy Helmuty jeżdżą teraz na jakiejś linii?
W tej chwili nie, ale są plany obsadzenia nimi linii nr 3 podczas remontu ul. 3-go Maja w Zabrzu.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#26 Post autor: Boguś » 03 lis 2012, 16:11

KZKGaPowicz pisze:
Flash pisze:Czy Helmuty jeżdżą teraz na jakiejś linii?
W tej chwili nie, ale są plany obsadzenia nimi linii nr 3 podczas remontu ul. 3-go Maja w Zabrzu.
Mam nadzieję, że na planach się skończy.

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#27 Post autor: mark40 » 03 lis 2012, 20:11

Dlaczego masz taką nadzieję? 3 Składy 111N to za mało. Na trasę w dni robocze potrzeba akurat 3 składów do obsługi, a musi być jakaś rezerwa.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#28 Post autor: Boguś » 04 lis 2012, 18:09

mark40 pisze:Dlaczego masz taką nadzieję? 3 Składy 111N to za mało. Na trasę w dni robocze potrzeba akurat 3 składów do obsługi, a musi być jakaś rezerwa.
Puszczanie Helmuta na Mikulczyce, gdzie szyny są w bardzo złym stanie jest kiepskim pomysłem. Poza tym na Helmutach mieliby jeździć motorowi z Zawodzia. Przypuszczam, że 3 pojedzie do Zaborza. Po raz kolejny przydałaby się pętla w Centrum Zabrza :)

DTSN
Posty: 198
Rejestracja: 12 lip 2010, 15:02
Lokalizacja: Cały Śląsk

#29 Post autor: DTSN » 04 lis 2012, 18:23

W sumie zgadzam się z adminem. Helmut nie da rady na mikulczycach. Podejrzewam że,już wiosną prace rozpoczną się na 3-go maja w Zabrzu oraz na Maciejowie do granicy z Gliwicami :)
DTSN
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#30 Post autor: KZKGaPowicz » 04 lis 2012, 20:43

Jeśli "3" pojedzie do Zaborza, to podejrzewam, że zawieszona zostanie "4" lub poważnie ograniczona.
Możliwy jest jeszcze wariant: "3" Mikulczyce Pętla - Zaborze Pętla, a "4" Gliwice Zajezdnia - Zabrze 3-go Maja.
Można jeszcze zrobić taki wariant, że przyjeżdża "3" z Mikulczyc obsługiwana tradycyjnym taborem, a na przyst. "Zabrze Plac Wolności" przesiadka do Pt-8, który dowiezie pasażerów na ul. 3-go Maja, a następnie na autobus. Wydaje mi się jednak, że najbardziej optymalnym rozwiązaniem byłoby zawieszenie kursowania tramwajów na odcinku "Plac Wolności" - "Makoszowy Pętla", a w zamian uruchomić T-3.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#31 Post autor: mark40 » 04 lis 2012, 21:18

Też mi sie wydaje że ten wariant byłby dobry: 3 skierować do Zaborza obsługiwaną normalnym taborem, 4 obsługiwana Helmutami skrócona do Placu Wolnosci lub dalej do Lutra i wydłużana w miarę postępujących robót przy 3 Maja. Po torowisku na Wolności Helmuty nie powinny mieć żadnych problemów.

Choć nie byłbym pewny co do tego, że Helmuty nie dają rady na trasie do Mikulczyc. Torowisko na T15 też niby nie było dobre, a Helmuty jeździły.

Awatar użytkownika
Przemek
Posty: 456
Rejestracja: 10 sty 2010, 15:40
Lokalizacja: Budapest

#32 Post autor: Przemek » 05 lis 2012, 13:55

Aby helmut jako tako dojechał do Mikulczyc trzeba by zlikwidować poszerzenia między Gdańską a Mostostalem i na Szczęściu Ludwika, zlikwidować kant 100m za tym przystankiem w kier. Mikulczyc oraz podbić torowisko w jezdni na wysokości kościoła oraz wszystko od skrzyżowania Tarnopolska x Brygadzistów do pętli. Ale ptaszki kiedyś ćwierkały, że w tym miejscu ma powstać odcinek nowego torowiska w płytach w związku z przebudową tego skrzyżowania i planami przedłużenia ul. Brygadzistów w kier. Osiedla Kopernika.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#33 Post autor: adam86 » 05 lis 2012, 16:23

żeby coś podbić to to musi być na podkładach;p
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#34 Post autor: KZKGaPowicz » 05 gru 2012, 08:53

Uważam, że skoro Stroszek ma ponad 2 razy tyle solówek niż wysyła do obsługi linii 9 i 18, to powinien kilka wypożyczyć do Chorzowa, bo tam ich niekiedy brakuje.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#35 Post autor: Penny » 05 gru 2012, 09:27

KZKGaPowicz pisze:Uważam, że skoro Stroszek ma ponad 2 razy tyle solówek niż wysyła do obsługi linii 9 i 18, to powinien kilka wypożyczyć do Chorzowa, bo tam ich niekiedy brakuje.
Jeszcze jest łącznie 10 pociągów wieczornych i nocnych do obsłużenia solówkami: 513, 611, 1911, 1912, 1913, 1917, 1918, 1919, 3111 i 3112. A dość ostro jest w sobotę, gdzie jest 6 porannych pociągów linii 19 przy jednoczesnym uruchomieniu 8 x "dziewiątka" i 2 x "osiemnastka" - suma: 16 sztuk. Poza tym Stroszek już pożyczył 4 wagony i trudno, żeby sobie narobił kłopotu pożyczając kolejne ;)

Awatar użytkownika
grillmaster
Posty: 1204
Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
Lokalizacja: Katowice

#36 Post autor: grillmaster » 05 gru 2012, 11:15

KZKGaPowicz pisze:Uważam, że skoro Stroszek ma ponad 2 razy tyle solówek niż wysyła do obsługi linii 9 i 18, to powinien kilka wypożyczyć do Chorzowa, bo tam ich niekiedy brakuje.
Skoro brak solówek w Chorzowie miałby być jakimś problem, to rozpięli by kilka składów takich jak: #680+679, #725+736 czy #772+771 lub #746+745 (o ile skołowaliby wyświetlacz do +745)

Awatar użytkownika
Przemek
Posty: 456
Rejestracja: 10 sty 2010, 15:40
Lokalizacja: Budapest

#37 Post autor: Przemek » 06 gru 2012, 14:17

#745 jako solówka nie pojedzie.

Awatar użytkownika
grillmaster
Posty: 1204
Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
Lokalizacja: Katowice

#38 Post autor: grillmaster » 06 gru 2012, 17:21

A to niby dlaczego nie, skoro jeździła?

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#39 Post autor: Boguś » 06 gru 2012, 21:11

grillmaster pisze:A to niby dlaczego nie, skoro jeździła?
Większość drugich wagonów, które wymieniłeś zostały już rozszabrowane z odpowiedniego wyposażenia i same nie pojadą.

Awatar użytkownika
grillmaster
Posty: 1204
Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
Lokalizacja: Katowice

#40 Post autor: grillmaster » 07 gru 2012, 00:06

Boguś pisze:
grillmaster pisze:A to niby dlaczego nie, skoro jeździła?
Większość drugich wagonów, które wymieniłeś zostały już rozszabrowane z odpowiedniego wyposażenia i same nie pojadą.
Sprecyzuj, bo moim zdaniem, to nie są jakieś skomplikowane prace. I oczywiście pomijamy tu +679.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#41 Post autor: Boguś » 07 gru 2012, 22:10

grillmaster pisze:
Boguś pisze:
grillmaster pisze:A to niby dlaczego nie, skoro jeździła?
Większość drugich wagonów, które wymieniłeś zostały już rozszabrowane z odpowiedniego wyposażenia i same nie pojadą.
Sprecyzuj, bo moim zdaniem, to nie są jakieś skomplikowane prace. I oczywiście pomijamy tu +679.
Poznikały kasetki na tablice kierunkowe, lusterka, radiotelefony, elementy pulpitu. Możliwe, że zniknęły również jakieś wyposażenie z szafek.

Awatar użytkownika
grillmaster
Posty: 1204
Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
Lokalizacja: Katowice

#42 Post autor: grillmaster » 08 gru 2012, 10:35

Boguś pisze:
grillmaster pisze:
Boguś pisze:
grillmaster pisze:A to niby dlaczego nie, skoro jeździła?
Większość drugich wagonów, które wymieniłeś zostały już rozszabrowane z odpowiedniego wyposażenia i same nie pojadą.
Sprecyzuj, bo moim zdaniem, to nie są jakieś skomplikowane prace. I oczywiście pomijamy tu +679.
Poznikały kasetki na tablice kierunkowe, lusterka, radiotelefony, elementy pulpitu. Możliwe, że zniknęły również jakieś wyposażenie z szafek.
Tak i jeszcze autokomputery, gaśnice i nastawiacze. Ale w dalszym ciągu nie zmienia to faktu, że w razie potrzeby w ciągu kilku godzin, można by te wagony uruchomić jako solówki.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#43 Post autor: KZKGaPowicz » 15 lut 2013, 18:58

Dostałem dzisiaj informację z TŚ, że zmodernizowane wagony trafią również na linię nr 17 :!: //powodzenia na Lipinach :-|
Na linii 18 się nie pojawią (przynajmniej nie ma tego w planach), zatem moja teza o dyskryminacji się sprawdziła.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#44 Post autor: Penny » 16 lut 2013, 15:18

KZKGaPowicz pisze:Dostałem dzisiaj informację z TŚ, że zmodernizowane wagony trafią również na linię nr 17 :!: //powodzenia na Lipinach :-|
Na linii 18 się nie pojawią (przynajmniej nie ma tego w planach), zatem moja teza o dyskryminacji się sprawdziła.
O dyskryminacji? Zaglądnij najpierw do słownika, co to jest i kogo/czego dotyczy...

Dla przedsiębiorstwa nie ma znaczenia co jeździ na danej linii. To przecież jeden podmiot. Gdyby jeździły na linii 18, a nie na 17, to byś pewnie nie mówił o "dyskryminacji".

Poza tym w zajezdni Gliwice nie ma stałych przydziałów, więc co to w ogóle za ściema z jakimi trafianiem wagonów na dane linie... TŚ same do Ciebie zadzwoniło?

I cóż miałoby się stać tym wagonom na Lipinach? Długi czas żelazka z linii 7 tam jeździły i się nic nie stało. No chyba że na Bobrku jest bezpieczniej Twoim zdaniem...

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#45 Post autor: KZKGaPowicz » 16 lut 2013, 19:39

Penny pisze:
KZKGaPowicz pisze:Dostałem dzisiaj informację z TŚ, że zmodernizowane wagony trafią również na linię nr 17 :!: //powodzenia na Lipinach :-|
Na linii 18 się nie pojawią (przynajmniej nie ma tego w planach), zatem moja teza o dyskryminacji się sprawdziła.
O dyskryminacji? Zaglądnij najpierw do słownika, co to jest i kogo/czego dotyczy...
Miałem to dać w cudzysłów.
Penny pisze:Dla przedsiębiorstwa nie ma znaczenia co jeździ na danej linii. To przecież jeden podmiot. Gdyby jeździły na linii 18, a nie na 17, to byś pewnie nie mówił o "dyskryminacji".
Oczywiście, że mówiłbym, bo każda linia powinna mieć przynajmniej po jednym.
Penny pisze:Poza tym w zajezdni Gliwice nie ma stałych przydziałów, więc co to w ogóle za ściema z jakimi trafianiem wagonów na dane linie... TŚ same do Ciebie zadzwoniło?
Nie, nie zadzwoniło, otrzymałem taką odpowiedź od rzecznika prasowego. Nie ma żadnej ściemy, bo to ktoś z zarządu spółki decyduje, najprawdopodobniej dyrektor wykonawczy.
Penny pisze:I cóż miałoby się stać tym wagonom na Lipinach? Długi czas żelazka z linii 7 tam jeździły i się nic nie stało. No chyba że na Bobrku jest bezpieczniej Twoim zdaniem...
Mam nadzieję, że nic i nie twierdzę, że na Bobrku jest bezpieczniej. Tylko kiedyś na Lipinach chciano podpalić tramwaj podczas postoju, ale to może się zdarzyć wszędzie.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#46 Post autor: hanys76 » 16 lut 2013, 19:45

Rzecznicy prasowi na ogół gadają bzdury. Przykład pani Alodia z KZK. Więc gdzie trafią wagony nie wie nikt. Równie dobrze mogą jeździć na każdej linii z danej zajezdni. Nie ma się co sugerować, co jakiś rzecznik gada. Nie on decyduje o takich sprawach.
Ostatnio zmieniony 18 lut 2013, 21:50 przez hanys76, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#47 Post autor: KZKGaPowicz » 16 lut 2013, 19:53

hanys76 pisze:Rzecznicy prasowi na ogół gadają bzdury,przykład pani Alodia z kzk.Więc gdzie trafią wagony nie wie nikt, równie dobrze mogą jezdzic na każdej linii z danej zajezdni. Niema się co sugerowac ,co jakiś durny rzecznik gada. Nie on decyduje , o takich sprawach.
On powiedział mi, że oddzwoni jak się dowie. Już kiedyś słyszałem o linii 17 od innej osoby (pewnego źródła).
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Iwo
Posty: 409
Rejestracja: 03 gru 2010, 21:14
Lokalizacja: Będzin

#48 Post autor: Iwo » 16 lut 2013, 20:47

KZKGaPowicz pisze:
Penny pisze:I cóż miałoby się stać tym wagonom na Lipinach? Długi czas żelazka z linii 7 tam jeździły i się nic nie stało. No chyba że na Bobrku jest bezpieczniej Twoim zdaniem...
Mam nadzieję, że nic i nie twierdzę, że na Bobrku jest bezpieczniej. Tylko kiedyś na Lipinach chciano podpalić tramwaj podczas postoju, ale to może się zdarzyć wszędzie.
Panowie, sytuacje niebezpieczne zdarzają się tak samo na Lipinach jak i w Szopienicach czy Czeladzi. Na "bydło" niestety lekarstwo w postaci ZOMO itp. straciło ważność w 1989 r.... Także nie ma co generalizować - są miejsca w których do zdarzeń niebezpiecznych dochodzi statystycznie częściej, ale tak samo jak pisałem, do zdarzeń niebezpiecznych może dojść w każdym miejscu.
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.

Michal_94
Posty: 279
Rejestracja: 12 lut 2013, 17:37
Lokalizacja: Chorzów

#49 Post autor: Michal_94 » 17 lut 2013, 12:25

Iwo pisze:
KZKGaPowicz pisze:
Penny pisze:I cóż miałoby się stać tym wagonom na Lipinach? Długi czas żelazka z linii 7 tam jeździły i się nic nie stało. No chyba że na Bobrku jest bezpieczniej Twoim zdaniem...
Mam nadzieję, że nic i nie twierdzę, że na Bobrku jest bezpieczniej. Tylko kiedyś na Lipinach chciano podpalić tramwaj podczas postoju, ale to może się zdarzyć wszędzie.
Panowie, sytuacje niebezpieczne zdarzają się tak samo na Lipinach jak i w Szopienicach czy Czeladzi. Na "bydło" niestety lekarstwo w postaci ZOMO itp. straciło ważność w 1989 r.... Także nie ma co generalizować - są miejsca w których do zdarzeń niebezpiecznych dochodzi statystycznie częściej, ale tak samo jak pisałem, do zdarzeń niebezpiecznych może dojść w każdym miejscu.
Niestety, w dzisiejszych czasach do demolki tramwaju/autobusu może dojść w wielu miejscach, nie tylko w dzielnicach gdzie do takich przypadków często dochodzi. Ileż to razy po meczach były dewastowane tramwaje.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości