Strona 2 z 4

: 31 mar 2011, 10:13
autor: Penny
Karol pisze:O co tu chodzi?
O to:
mk1992 pisze:3. Ile kosztuje kurs i czy jest możliwość spłaty kursu w ratach (co miesiąc odciągnięcie z wypłaty w przypadku, gdyby na kurs nie została wysłana osoba z Urzędu Pracy)?
Krótko mówiąc, jeżeli kolega będzie zarabiał minimalne wynagrodzenie, to pracodawca nie będzie w stanie mu nic potrącić z wypłaty i kolega tych rat nie spłaci (zgodnie z Kodeksem Pracy o potrąceniach z wynagrodzeń).

: 01 kwie 2011, 13:26
autor: Karol
Penny pisze:
Karol pisze:O co tu chodzi?
O to:
mk1992 pisze:3. Ile kosztuje kurs i czy jest możliwość spłaty kursu w ratach (co miesiąc odciągnięcie z wypłaty w przypadku, gdyby na kurs nie została wysłana osoba z Urzędu Pracy)?
Krótko mówiąc, jeżeli kolega będzie zarabiał minimalne wynagrodzenie, to pracodawca nie będzie w stanie mu nic potrącić z wypłaty i kolega tych rat nie spłaci (zgodnie z Kodeksem Pracy o potrąceniach z wynagrodzeń).
Przyznasz jednak, że sposób wyliczeń zaprezentowany w poście, który wcześniej cytowałem ma się nijak do przywołanego przez Ciebie teraz przepisu. W kwestii tego 60% ograniczenia oczywiście.

: 01 kwie 2011, 14:06
autor: Penny
Karol pisze:Przyznasz jednak, że sposób wyliczeń zaprezentowany w poście, który wcześniej cytowałem ma się nijak do przywołanego przez Ciebie teraz przepisu. W kwestii tego 60% ograniczenia oczywiście.
Wytłumaczę Ci to najprościej już, jak się tylko da.

Kod: Zaznacz cały

Przypadek	Wynagrodzenie   Potrącenie
1			1386			0
2			2200			814
3			3000			1614
4			5000			2000
1) pracodawca nie może dokonać żadnego potrącenia
2) pracodawca nie może odciągnąć 60% z wynagrodzenia, bo pracownikowi pozostałoby mniej (800 zł), niż minumum płacowe (1386 zł), więc odciąga tylko 814 zł zamiast 1320 zł
3) pracodawca nie może odciągnąć 60% z wynagrodzenia, bo pracownikowi pozostałoby mniej (1200 zł), niż minumum płacowe (1386 zł), więc odciąga tylko 1614 zł zamiast 1800 zł
4) pracodawca może odciągnąć 60% z wynagrodzenia, bo pracownikowi pozostanie minimum płacowe, więc odciąga 2000 zł.

: 02 kwie 2011, 12:22
autor: TŚ25
adam86 pisze:
TŚ25 pisze:
DW pisze: Na tramwaj jest "pozwolenie do kierowania tramwajem" ;)
A ja słyszałem że "TT"
A myśmy słyszeli, że jesteś totalny troll. Mógłbyś sobie darowac takie bzdury...
Proszę, mnie nie obrażać :!: :!:

: 02 kwie 2011, 18:18
autor: Karol
Penny pisze:
Karol pisze:Przyznasz jednak, że sposób wyliczeń zaprezentowany w poście, który wcześniej cytowałem ma się nijak do przywołanego przez Ciebie teraz przepisu. W kwestii tego 60% ograniczenia oczywiście.
Wytłumaczę Ci to najprościej już, jak się tylko da.

Kod: Zaznacz cały

Przypadek	Wynagrodzenie   Potrącenie
1			1386			0
2			2200			814
3			3000			1614
4			5000			2000
1) pracodawca nie może dokonać żadnego potrącenia
2) pracodawca nie może odciągnąć 60% z wynagrodzenia, bo pracownikowi pozostałoby mniej (800 zł), niż minumum płacowe (1386 zł), więc odciąga tylko 814 zł zamiast 1320 zł
3) pracodawca nie może odciągnąć 60% z wynagrodzenia, bo pracownikowi pozostałoby mniej (1200 zł), niż minumum płacowe (1386 zł), więc odciąga tylko 1614 zł zamiast 1800 zł
4) pracodawca może odciągnąć 60% z wynagrodzenia, bo pracownikowi pozostanie minimum płacowe, więc odciąga 2000 zł.
1. W przypadku potrąceń dobrowolnych nie ma mowy o żadnych 3/5 (60%) wynagrodzenia jako kwocie granicznej tych potrąceń. Owszem jest kwota wolna od potrąceń w wysokości 80% lub 100% minimalnego wynagrodzenia za pracę i tylko tą kwotą może być wysokość potrącenia ograniczona. 60% wynagrodzenia to maksymalna wysokość potrąceń zajęć sądowych z tytułu należności alimentacyjnych. Takie potrącenia dokonywane są bez zgody pracownika na wniosek wierzyciela lub komornika i w tym wypadku nie ma kwot wolnych od potrąceń. Nawet jeżeli pracownik osiąga jedynie wynagrodzenie minimalne, dokonuje się potrącenia.
2. Znacznie upraszczasz przykłady liczbowe, wszak 1386 zł to wielkość wynagrodzenia brutto, natomiast potrąceń z wynagrodzeń dokonuje się od kwoty netto wynagrodzenia (tego co faktycznie jest do wypłaty). Także kwota wolna (do wypłaty) to nie 1386 zł, a 1386 zł pomniejszone o składki na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenie zdrowotne i zaliczkę na podatek dochodowy.

: 02 kwie 2011, 18:53
autor: Penny
Uprzedziłem w poprzednim poście, że upraszczam, bo jeszcze jeden post wcześniej napisałeś, że nie rozumiesz, pytając o co chodzi. Skoro wszystko wiesz na temat (dowodząc to powyższym postem), to w ogóle nie rozumiem Twojego zaangażowania w temat... Trzeba było ładnie odpowiedzieć koledze i byłoby po sprawie ;) Pozdrawiam. Jak dla mnie EOT.

: 24 kwie 2011, 10:28
autor: 102na#138R
A jeśli chodzi o względy zdrowotne: czy istnieją jakieś przedziały dotyczące wad wzorku :?:

: 24 kwie 2011, 21:57
autor: Penny
102na#138R pisze:A jeśli chodzi o względy zdrowotne: czy istnieją jakieś przedziały dotyczące wad wzorku :?:
Przedziały :?:

: 24 kwie 2011, 23:25
autor: 102na#138R
Penny pisze:
102na#138R pisze:A jeśli chodzi o względy zdrowotne: czy istnieją jakieś przedziały dotyczące wad wzorku :?:
Przedziały :?:
np: wady wzroku od -2 do +2 . O taki przedział mi chodziło:)

: 25 kwie 2011, 02:55
autor: Penny
102na#138R pisze:
Penny pisze:
102na#138R pisze:A jeśli chodzi o względy zdrowotne: czy istnieją jakieś przedziały dotyczące wad wzorku :?:
Przedziały :?:
np: wady wzroku od -2 do +2 . O taki przedział mi chodziło:)
Nie mam pojęcia, jakie wady i w jakim stopniu są one dopuszczalne, aby przejść pozytywnie badanie lekarskie.

: 25 kwie 2011, 23:06
autor: 102na#138R
Penny pisze:
102na#138R pisze:
Penny pisze:
102na#138R pisze:A jeśli chodzi o względy zdrowotne: czy istnieją jakieś przedziały dotyczące wad wzorku :?:
Przedziały :?:
np: wady wzroku od -2 do +2 . O taki przedział mi chodziło:)
Nie mam pojęcia, jakie wady i w jakim stopniu są one dopuszczalne, aby przejść pozytywnie badanie lekarskie.
Szkoda, bo przede wszystkim o to (wada wzroku) się najbardziej martwię ...

: 26 kwie 2011, 12:01
autor: R_G
A ja bym tutaj na Twoim miejscu poszukał informacji (ustaw i tego typu rzeczy) co do możliwości prowadzenia i stanu zdrowia. Jeśli jest to wada gdzieś do dwóch D to problemów być nie powinno. Zawsze mogę polecić zabieg laserowy który może tą wadę zniwelować.
Również Pozdrawiam ;)

: 27 kwie 2011, 00:02
autor: 102na#138R
R_G pisze:A ja bym tutaj na Twoim miejscu poszukał informacji (ustaw i tego typu rzeczy) co do możliwości prowadzenia i stanu zdrowia. Jeśli jest to wada gdzieś do dwóch D to problemów być nie powinno. Zawsze mogę polecić zabieg laserowy który może tą wadę zniwelować.
Również Pozdrawiam ;)
ach zresztą, co się będę "chwalił" o moim stanie zdrowia:D Zadzwonię, popytam i jak się uda dostać do pracy w TS to się uda, jak nie to nie... Dziękuję za rady, pomoc i zainteresowanie sprawą:)

: 26 lip 2011, 15:54
autor: TŚ25
Mam takie pytanie. Jeżeli już się zrobi ten kurs, a potem iść do pracy i jak to potem jest? Sam można sobie linię i zajezdnię wybrać czy oni przydzielają?

: 26 lip 2011, 16:20
autor: Penny
TŚ25 pisze:(...) jak to potym jest? Sam można sobie linię i zajezdnię wybrać czy oni przydzielają?
Zajezdnie wybierasz spośród proponowanych przez Spółkę (ostatnio każda zajezdnia wchodzi w grę, bo wszędzie brakuje motorowych). Potem jeździ się praktycznie każdą linią należącą do danej zajezdni, jeżeli kursuje na niej tabor, do prowadzenia którego posiada się uprawnienia (na Citadisa i Helmuta są oddzielne szkolenia, jak już jesteś motorowym TŚ).

: 27 lip 2011, 19:30
autor: adam86
Penny pisze:
TŚ25 pisze:(...) jak to potym jest? Sam można sobie linię i zajezdnię wybrać czy oni przydzielają?
Zajezdnie wybierasz spośród proponowanych przez Spółkę (ostatnio każda zajezdnia wchodzi w grę, bo wszędzie brakuje motorowych).
Niestety nie. Większość poszła ostatnio za Zawodzie, mimo iz początkowo mieli jeździć w innych.

: 27 lip 2011, 20:44
autor: lxd2bartek
A wiecie kiedy będzie robiony kurs na motorniczego w TŚ?

: 28 lip 2011, 09:31
autor: 105Na
lxd2bartek pisze:A wiecie kiedy będzie robiony kurs na motorniczego w TŚ?
już jest... jak się skończy to być może będzie kolejny, najlepiej zadzwonić do ośrodka, a nie zgadywać na forum...

: 29 lip 2011, 11:48
autor: 102na#138R
105Na pisze:najlepiej zadzwonić do ośrodka, a nie zgadywać na forum...
Po prostu się pyta. Gdy było organizowane poprzednie (albo jedno z poprzednich szkoleń, tj. od 6 grudnia) to była zamieszczona informacją na stronie ośrodka, a także porozwieszane ulotki w tramwajach.. Przed chwilą sprawdzałem i nic takiego tam nie piszą.

: 01 sie 2011, 09:51
autor: 105Na
102na#138R pisze: Po prostu się pyta. Gdy było organizowane poprzednie (albo jedno z poprzednich szkoleń, tj. od 6 grudnia) to była zamieszczona informacją na stronie ośrodka, a także porozwieszane ulotki w tramwajach.. Przed chwilą sprawdzałem i nic takiego tam nie piszą.
Wtedy szukali chętnych i podobno lista jest dość spora więc już się nie ogłaszają...

: 06 sie 2011, 19:50
autor: piotr102n
Witam. To mój pierwszy post na forum.

Mam pytanie.
Jestem z Krakowa. Skończyłem kurs, mam ważne pozwolenie, badania lekarskie i ponad dwuletnie doświadczenie w zawodzie. I uprawnienia na 105-tki i E1.

Czy orientuje się ktoś z Was, czy miałbym szanse na przyjęcie do Tramwajów Śląskich?

: 06 sie 2011, 20:15
autor: adam86
A cóż Cie skłania do szukania pracy w firmie, która płaci pracownikom znacznie mniej niż MPK Kraków, że o stanie taboru i infry nie wspomnę?

: 29 sie 2011, 20:34
autor: 102na#138R
adam86 pisze:A cóż Cie skłania do szukania pracy w firmie, która płaci pracownikom znacznie mniej niż MPK Kraków, że o stanie taboru i infry nie wspomnę?
Może poprostu lubi jazdę po "bez torzach" (coś podobnego do "bez droży" tylko ze dotyczące GOP-owskich torowisk :eye: )

: 31 sie 2011, 10:31
autor: piotr102n
Pytałem bo moja praca w Krakowie stała pod znakiem zapytania. Jednak będę dalej pracował i na razie nie jadę do GOP-u.

: 01 wrz 2011, 18:56
autor: kbamm
piotr102n pisze:Witam. To mój pierwszy post na forum.

Mam pytanie.
Jestem z Krakowa. Skończyłem kurs, mam ważne pozwolenie, badania lekarskie i ponad dwuletnie doświadczenie w zawodzie. I uprawnienia na 105-tki i E1.

Czy orientuje się ktoś z Was, czy miałbym szanse na przyjęcie do Tramwajów Śląskich?
Sytuacja na naszym rynku pracy jest taka, jaka jest - czyli wiadomo bardzo trudna. Nie mniej z takimi atutami (uprawnienia zwłaszcza na E1), jakie posiada Kolega, warto spróbować w Dziale Kadr, bądź umówić się na rozmowę z Kierownikami Zajezdni. A nuż złapie ? Życzę powodzenia !!!

Przy okazji mam prośbę do kol. kol. adam86 i 102na#138R. Moi drodzy, jeżeli macie tylko tyle do powiedzenia naszemu Koledze z Krakowa, to lepiej nie piszcie wcale. W końcu na tym forum oczekuje się w miarę merytorycznych odpowiedzi, a nie dosłownie głupich i infantylnych komentarzy.

: 01 wrz 2011, 21:37
autor: Boguś
kbamm pisze:Sytuacja na naszym rynku pracy jest taka, jaka jest - czyli wiadomo bardzo trudna. Nie mniej z takimi atutami (uprawnienia zwłaszcza na E1), jakie posiada Kolega, warto spróbować w Dziale Kadr, bądź umówić się na rozmowę z Kierownikami Zajezdni. A nuż złapie ? Życzę powodzenia !!!
Ale piotr102n napisał, że nadal będzie jeździć w Krakowie.

: 02 wrz 2011, 09:04
autor: kbamm
Drogi Adminie, czytaj ze zrozumieniem. Nie chcę się wypowiadać w imieniu Kolegi z Krakowa, ale gdyby ktoś odpowiedziałby mi na takim poziomie, to też wolałbym pozostać w Krakowie, niż wdawać się w jakąkolwiek dyskusję.
I tutaj wielkie pole do popisu masz właśnie Ty Adminie i Moderatorzy. Wzorem innych forów (np. forum lotnicze), po prostu wywalać wszystkie wątki, które nie mają żadnej wartości merytorycznej, bądź są na poziomie publicznych czatów.
Zdaję sobie sprawę, że wbiłem kij w mrowisko, ale odnoszę wrażenie, że większość użytkowników stanowią tutaj uczniowie Gimnazjum.

: 02 wrz 2011, 15:45
autor: 102na#138R
Po części masz rację, drogi użytkowniku, nie potrzebnie pisałem ten post, nie zawierał on bowiem żadnej wartości,żadnych konkretnych informacji. Patrząc na to jednak z drugiej strony, po prostu w humorystyczny (przynajmniej moim zdaniem) sposób przedstawiłem to, co może czekać kolegę, który chciał tu pracować, a nie w Krakowie.

: 03 wrz 2011, 18:46
autor: adam86
kbamm pisze:Drogi Adminie, czytaj ze zrozumieniem. Nie chcę się wypowiadać w imieniu Kolegi z Krakowa, ale gdyby ktoś odpowiedziałby mi na takim poziomie, to też wolałbym pozostać w Krakowie, niż wdawać się w jakąkolwiek dyskusję.
I tutaj wielkie pole do popisu masz właśnie Ty Adminie i Moderatorzy. Wzorem innych forów (np. forum lotnicze), po prostu wywalać wszystkie wątki, które nie mają żadnej wartości merytorycznej, bądź są na poziomie publicznych czatów.
Zdaję sobie sprawę, że wbiłem kij w mrowisko, ale odnoszę wrażenie, że większość użytkowników stanowią tutaj uczniowie Gimnazjum.
A ja proponuje zejść na ziemię. Nic głupiego i infantylnego nie napisałem i wypraszam sobie tego typu wycieczki osobiste. Co do meritum, przecież doskonale wszyscy wiedzą, jaki jest stan naszego taboru i infrastruktury. A płace w tej spółce są na poziomie zupełnie skandalicznym. Jeśli nowy pracownik dostaje mniej niż najniższa płaca, to jest to zupełnie niepoważne. Nikt o zdrowych zmysłach nie zrezygnuje przecież z lepiej płatnej pracy w Krakowie i nie przyjedzie na Śląsk. Chyba, że mu tam podziękują.

: 04 wrz 2011, 01:50
autor: Karol
adam86 pisze:Jeśli nowy pracownik dostaje mniej niż najniższa płaca, to jest to zupełnie niepoważne.
Nie ma takiej opcji, żeby zgodnie z prawem wypłacać komukolwiek mniej niż wynagrodzenie minimalne (a w pierwszym roku kariery zawodowej jego 80%). Wątpliwe, by Tramwaje łamały prawo.

: 04 wrz 2011, 16:49
autor: Penny
Karol pisze:
adam86 pisze:Jeśli nowy pracownik dostaje mniej niż najniższa płaca, to jest to zupełnie niepoważne.
Nie ma takiej opcji, żeby zgodnie z prawem wypłacać komukolwiek mniej niż wynagrodzenie minimalne (a w pierwszym roku kariery zawodowej jego 80%). Wątpliwe, by Tramwaje łamały prawo.
Ale słyszałem, że TŚ zatrudnia niektórych na umowę-zlecenie. Nie wiem, czy to prawda, ale jeżeli tak, to wtedy stawka minimalnego wynagrodzenia nie jest obligatoryjna (bo dotyczy tylko umów wg Kodeksu Pracy).

: 05 wrz 2011, 10:08
autor: 105Na
Penny pisze:Ale słyszałem, że TŚ zatrudnia niektórych na umowę-zlecenie. Nie wiem, czy to prawda, ale jeżeli tak, to wtedy stawka minimalnego wynagrodzenia nie jest obligatoryjna (bo dotyczy tylko umów wg Kodeksu Pracy).
Bzdura motorowi są zatrudniani na umowę o pracę zawsze, z uwzględnieniem pół i ćwiartki etatu.

: 07 wrz 2011, 21:45
autor: adam86
Karol pisze: Nie ma takiej opcji, żeby zgodnie z prawem wypłacać komukolwiek mniej niż wynagrodzenie minimalne (a w pierwszym roku kariery zawodowej jego 80%). Wątpliwe, by Tramwaje łamały prawo.
No przeciez jest i sam to napisałeś w nawiasie...

: 15 wrz 2011, 11:01
autor: Radko_90
Ponieważ chce iść dalej za moimi zainteresowaniami do transportu szynowego chciałbym iść na kurs na motorniczego,może mi ktoś powiedzieć czy w Tramwajach Śląskich jest dalej nabór na te stanowisko??

: 15 wrz 2011, 18:09
autor: Boguś
Radko_90 pisze:Ponieważ chce iść dalej za moimi zainteresowaniami do transportu szynowego chciałbym iść na kurs na motorniczego,może mi ktoś powiedzieć czy w Tramwajach Śląskich jest dalej nabór na te stanowisko??
Zadzwoń do Ośrodka Szkolenia Motorniczych i się zapytaj :)

: 20 wrz 2011, 21:33
autor: Radko_90
Dobra tak też myślałem,dzięki

: 18 paź 2011, 14:21
autor: adasiek
Ja także zamierzam spróbować. Już tyle lat się tym interesuję, że chyba już mi nie przejdzie i chcę spróbować dostać się na ten kurs no i docelowo pracować jako motorniczy. :mryellow: Trochę mnie martwi to, że jest tyle chętnych na kurs, ale może w końcu się załapię. Rozumiem, że wykształcenie nie ma większego znaczenia? ;)

: 19 paź 2011, 08:53
autor: Arkane
Macie jakieś informacje odnośnie tego kursu? Czy szukają osoby chętne itp.

: 19 paź 2011, 10:13
autor: Kuba
Nabór będzie w lutym, kurs rozpocznie się w marcu. Cena kursu trochę kosmiczna.

: 19 paź 2011, 10:50
autor: Arkane
to potwierdzona przez ciebie informacja? skąd masz tą informację, jeśli mogę wiedzieć

: 19 paź 2011, 10:55
autor: Kuba
Potwierdzona, od Pani z sekretariatu z zajezdni Będzin.

: 19 paź 2011, 11:03
autor: Arkane
osobiście się pytałeś?

: 19 paź 2011, 11:45
autor: Kuba
No raczej ;>
BTW. Ładnie w tym budynku mają.

: 19 paź 2011, 11:48
autor: Arkane
I co konkretnie się dowiedziałeś ;)

W sensie się pytam bo rok temu to w zajezdni w Katowicach był nabór z tego co pamiętam

: 19 paź 2011, 12:35
autor: adasiek
Z góry przepraszam, jeżeli było tu już o tym pisane - czy w przypadku, kiedy nie będzie wolnych miejsc w zajezdni Gliwice to mogą mnie oddelegować do zajezdni Bytom, czy nie ma takiej możliwości? Bo w sumie mieszkając w Gliwicach z dojazdem na Stroszek jest nie za wesoło. :eye:

: 19 paź 2011, 12:37
autor: Kuba
Tyle co napisałem.
Nabór jest w lutym.
Kurs rozpoczyna się w marcu.
Cena kosmiczna.
Możliwość ubiegania się o sfinansowanie kursu przez Urząd Pracy.
Możliwość podpisania umowy z TŚ, na warunkach której z pensji jest ściągana pewna kwota za kurs na motorniczego.

: 19 paź 2011, 12:52
autor: Arkane
Dzięki o to mi chodziło. Czyli tak jak w tamtym roku. Teraz tylko czekać do lutego. :roll: A co do ceny to znam, rzeczywiście drogo, ale dobrze, że można pójść z nimi na kompromis.

: 19 paź 2011, 21:41
autor: Flash
Kuba pisze:Nabór będzie w lutym, kurs rozpocznie się w marcu. Cena kursu trochę kosmiczna.
A jaka jest cena?

: 19 paź 2011, 21:54
autor: Kuba
6 000 zł.

: 21 gru 2011, 14:14
autor: Arkane
Ma ktoś z was może jakieś nowe informacje na temat najbliższego kursu?