Re: Daty debiutów liniowych wagonów 2017N
: 19 lis 2020, 19:36
Wszystkie tramwaje do numeru #1028 wyjechały, #1030 wyjechał, #1031 też, ale o #1029 jakoś cicho jest
Dyskusje o tramwajach na Śląsku i w Zagłębiu
http://fts.tramwaje.slask.pl/
Może nie jest jeszcze przygotowany, inna opcja jest taka że się w którymś dniu pojawił ale nikt go nie zanotował.Trampesar6 pisze: ↑19 lis 2020, 19:36Wszystkie tramwaje do numeru #1028 wyjechały, #1030 wyjechał, #1031 też, ale o #1029 jakoś cicho jest
Trochę bez sensu, żeby każdy skład zastąpić nowym wagonem, bo przecież taki skład jest bardziej pojemny od nowej krótkiej Pesy. A nie na każdej linii, gdzie kursują solówki, obłożenie ich składami jest potrzebne, a czasami nawet absurdalne (np. linia nr 1). Cały pomysł jaki przedstawiasz trochę dość mocno oderwany od rzeczywistości, który na pewno by się nie sprawdził.
No tak. Masz racje nie policzyłem linii 36.
Mój pomysł jest mocno oderwany od rzeczywistosci?To powiesz mi ze Citadis jest większy od Pesy Twist 2017? A właśnie dwa składy na linii 20 zostały zastąpione Karlikami z linii 13. Wiec TŚ robi absurdy o których ja pisze?patryk644 pisze: ↑22 gru 2020, 22:18Trochę bez sensu, żeby każdy skład zastąpić nowym wagonem, bo przecież taki skład jest bardziej pojemny od nowej krótkiej Pesy. A nie na każdej linii, gdzie kursują solówki, obłożenie ich składami jest potrzebne, a czasami nawet absurdalne (np. linia nr 1). Cały pomysł jaki przedstawiasz trochę dość mocno oderwany od rzeczywistości, który na pewno by się nie sprawdził.
Po pierwsze nigdzie nie powiedziałem, że Karliki są większe od Pesy. Mało tego o Karlikach to ani jednego słowa nie powiedziałem. A co do zastąpienia składów na 20 karlikami to nie jest to takie proste jak piszesz, bo nie wiem czy zauważyłeś ale ta zmiana pozytywnie wpłynęła na linie 13, poza tym ściągniętę składy z 20 poszły na linię 14 na której de facto długo nie pojeździły. A Karliki z 13 gdzieś pójść musiały i trafiło na 20 gdzie teraz co drugi kurs wykonywany jest składem (za wyjątkiem dwóch Karlików po sobie poc. 2009 i 2001) więc nie wiem w czym teraz masz problem i wypada czasami rozejrzeć się szerzej na zmiany taborowe na liniach, bo jak widać nie dotyczyły one tylko dwóch przez Ciebie wymienionych linii.rifi pisze: ↑23 gru 2020, 08:44Mój pomysł jest mocno oderwany od rzeczywistosci?To powiesz mi ze Citadis jest większy od Pesy Twist 2017? A właśnie dwa składy na linii 20 zostały zastąpione Karlikami z linii 13. Wiec TŚ robi absurdy o których ja pisze?patryk644 pisze: ↑22 gru 2020, 22:18Trochę bez sensu, żeby każdy skład zastąpić nowym wagonem, bo przecież taki skład jest bardziej pojemny od nowej krótkiej Pesy. A nie na każdej linii, gdzie kursują solówki, obłożenie ich składami jest potrzebne, a czasami nawet absurdalne (np. linia nr 1). Cały pomysł jaki przedstawiasz trochę dość mocno oderwany od rzeczywistości, który na pewno by się nie sprawdził.
Czytasz co piszesz? Pod moim pierwszym postem twierdziłeś ze zastępowanie krótkimi wozami Pesy składów jest pomysłem oderwanym od rzeczywistości. Ale już na 20 zastąpienie długich wozów krótkimi Citadisami jest dla tej lini dobrym pomysłem? Czyli jest dobrym pomysłem zastępowanie ktotszymi wozami składów czy nie? Bo pod jednym postem jest to zły pomysł a pod następnym jest to dobry pomysł.patryk644 pisze: ↑23 gru 2020, 10:03Po pierwsze nigdzie nie powiedziałem, że Karliki są większe od Pesy. Mało tego o Karlikach to ani jednego słowa nie powiedziałem. A co do zastąpienia składów na 20 karlikami to nie jest to takie proste jak piszesz, bo nie wiem czy zauważyłeś ale ta zmiana pozytywnie wpłynęła na linie 13, poza tym ściągniętę składy z 20 poszły na linię 14 na której de facto długo nie pojeździły. A Karliki z 13 gdzieś pójść musiały i trafiło na 20 gdzie teraz co drugi kurs wykonywany jest składem (za wyjątkiem dwóch Karlików po sobie poc. 2009 i 2001) więc nie wiem w czym teraz masz problem i wypada czasami rozejrzeć się szerzej na zmiany taborowe na liniach, bo jak widać nie dotyczyły one tylko dwóch przez Ciebie wymienionych linii.rifi pisze: ↑23 gru 2020, 08:44Mój pomysł jest mocno oderwany od rzeczywistosci?To powiesz mi ze Citadis jest większy od Pesy Twist 2017? A właśnie dwa składy na linii 20 zostały zastąpione Karlikami z linii 13. Wiec TŚ robi absurdy o których ja pisze?patryk644 pisze: ↑22 gru 2020, 22:18Trochę bez sensu, żeby każdy skład zastąpić nowym wagonem, bo przecież taki skład jest bardziej pojemny od nowej krótkiej Pesy. A nie na każdej linii, gdzie kursują solówki, obłożenie ich składami jest potrzebne, a czasami nawet absurdalne (np. linia nr 1). Cały pomysł jaki przedstawiasz trochę dość mocno oderwany od rzeczywistości, który na pewno by się nie sprawdził.
Nie będę już tego komentował, bo mam wrażenie, że wyczytujesz z moich wypowiedzi tylko te fragmenty które są ci na rękę.rifi pisze: ↑23 gru 2020, 16:47Czytasz co piszesz? Pod moim pierwszym postem twierdziłeś ze zastępowanie krótkimi wozami Pesy składów jest pomysłem oderwanym od rzeczywistości. Ale już na 20 zastąpienie długich wozów krótkimi Citadisami jest dla tej lini dobrym pomysłem? Czyli jest dobrym pomysłem zastępowanie ktotszymi wozami składów czy nie? Bo pod jednym postem jest to zły pomysł a pod następnym jest to dobry pomysł.patryk644 pisze: ↑23 gru 2020, 10:03Po pierwsze nigdzie nie powiedziałem, że Karliki są większe od Pesy. Mało tego o Karlikach to ani jednego słowa nie powiedziałem. A co do zastąpienia składów na 20 karlikami to nie jest to takie proste jak piszesz, bo nie wiem czy zauważyłeś ale ta zmiana pozytywnie wpłynęła na linie 13, poza tym ściągniętę składy z 20 poszły na linię 14 na której de facto długo nie pojeździły. A Karliki z 13 gdzieś pójść musiały i trafiło na 20 gdzie teraz co drugi kurs wykonywany jest składem (za wyjątkiem dwóch Karlików po sobie poc. 2009 i 2001) więc nie wiem w czym teraz masz problem i wypada czasami rozejrzeć się szerzej na zmiany taborowe na liniach, bo jak widać nie dotyczyły one tylko dwóch przez Ciebie wymienionych linii.rifi pisze: ↑23 gru 2020, 08:44Mój pomysł jest mocno oderwany od rzeczywistosci?To powiesz mi ze Citadis jest większy od Pesy Twist 2017? A właśnie dwa składy na linii 20 zostały zastąpione Karlikami z linii 13. Wiec TŚ robi absurdy o których ja pisze?patryk644 pisze: ↑22 gru 2020, 22:18Trochę bez sensu, żeby każdy skład zastąpić nowym wagonem, bo przecież taki skład jest bardziej pojemny od nowej krótkiej Pesy. A nie na każdej linii, gdzie kursują solówki, obłożenie ich składami jest potrzebne, a czasami nawet absurdalne (np. linia nr 1). Cały pomysł jaki przedstawiasz trochę dość mocno oderwany od rzeczywistości, który na pewno by się nie sprawdził.
Przy okazji, nie pisales nic o Karlikach ale ja napisałem o Karlikach bo maja jednakowa długość podajże jak Pesa Twist 2017N.
No brawo, tutaj napisales ze długość Karlika i Pesy 2017N jest porównywalna choć Pesa może zmieścić więcej ludzi, ale tymi Pesami nie warto zastępować pojemniejszych składów. Ale już Karlikami jest sens które mniej ludzi pomieszczą niż skład. I tutaj może któryś forumowicz wyjaśni mi sens tego ze KARLIKIEM zastępujmy skład bo się opłaca ale już nowymi Twistami się nie opłaca zastępować składów. Czy któryś forumowicz mi wyjaśni dla czego tak jest? Bo kolega widzę nie umie mi tego sensu wytłumaczyć.patryk644 pisze: ↑23 gru 2020, 19:16Co do długości Karlików i Pesy 2017N to prawda są zbliżone długością, choć Pesy są wstanie pomieścić więcej osób na miejscach siedzących co wynika z dość osobliwych wymiarów siedzeń w Karlikach na 3/2 osoby.rifi pisze: ↑23 gru 2020, 16:47Czytasz co piszesz? Pod moim pierwszym postem twierdziłeś ze zastępowanie krótkimi wozami Pesy składów jest pomysłem oderwanym od rzeczywistości. Ale już na 20 zastąpienie długich wozów krótkimi Citadisami jest dla tej lini dobrym pomysłem? Czyli jest dobrym pomysłem zastępowanie ktotszymi wozami składów czy nie? Bo pod jednym postem jest to zły pomysł a pod następnym jest to dobry pomysł.patryk644 pisze: ↑23 gru 2020, 10:03Po pierwsze nigdzie nie powiedziałem, że Karliki są większe od Pesy. Mało tego o Karlikach to ani jednego słowa nie powiedziałem. A co do zastąpienia składów na 20 karlikami to nie jest to takie proste jak piszesz, bo nie wiem czy zauważyłeś ale ta zmiana pozytywnie wpłynęła na linie 13, poza tym ściągniętę składy z 20 poszły na linię 14 na której de facto długo nie pojeździły. A Karliki z 13 gdzieś pójść musiały i trafiło na 20 gdzie teraz co drugi kurs wykonywany jest składem (za wyjątkiem dwóch Karlików po sobie poc. 2009 i 2001) więc nie wiem w czym teraz masz problem i wypada czasami rozejrzeć się szerzej na zmiany taborowe na liniach, bo jak widać nie dotyczyły one tylko dwóch przez Ciebie wymienionych linii.rifi pisze: ↑23 gru 2020, 08:44Mój pomysł jest mocno oderwany od rzeczywistosci?To powiesz mi ze Citadis jest większy od Pesy Twist 2017? A właśnie dwa składy na linii 20 zostały zastąpione Karlikami z linii 13. Wiec TŚ robi absurdy o których ja pisze?patryk644 pisze: ↑22 gru 2020, 22:18Trochę bez sensu, żeby każdy skład zastąpić nowym wagonem, bo przecież taki skład jest bardziej pojemny od nowej krótkiej Pesy. A nie na każdej linii, gdzie kursują solówki, obłożenie ich składami jest potrzebne, a czasami nawet absurdalne (np. linia nr 1). Cały pomysł jaki przedstawiasz trochę dość mocno oderwany od rzeczywistości, który na pewno by się nie sprawdził.
Przy okazji, nie pisales nic o Karlikach ale ja napisałem o Karlikach bo maja jednakowa długość podajże jak Pesa Twist 2017N.
1. Wskaż mi zdanie w którym mówie, że jest sens zastępowania składów karlikami.rifi pisze: ↑23 gru 2020, 19:36No brawo, tutaj napisales ze długość Karlika i Pesy 2017N jest porównywalna choć Pesa może zmieścić więcej ludzi, ale tymi Pesami nie warto zastępować pojemniejszych składów. Ale już Karlikami jest sens które mniej ludzi pomieszczą niż skład. I tutaj może któryś forumowicz wyjaśni mi sens tego ze KARLIKIEM zastępujmy skład bo się opłaca ale już nowymi Twistami się nie opłaca zastępować składów. Czy któryś forumowicz mi wyjaśni dla czego tak jest? Bo kolega widzę nie umie mi tego sensu wytłumaczyć.patryk644 pisze: ↑23 gru 2020, 19:16Co do długości Karlików i Pesy 2017N to prawda są zbliżone długością, choć Pesy są wstanie pomieścić więcej osób na miejscach siedzących co wynika z dość osobliwych wymiarów siedzeń w Karlikach na 3/2 osoby.rifi pisze: ↑23 gru 2020, 16:47Czytasz co piszesz? Pod moim pierwszym postem twierdziłeś ze zastępowanie krótkimi wozami Pesy składów jest pomysłem oderwanym od rzeczywistości. Ale już na 20 zastąpienie długich wozów krótkimi Citadisami jest dla tej lini dobrym pomysłem? Czyli jest dobrym pomysłem zastępowanie ktotszymi wozami składów czy nie? Bo pod jednym postem jest to zły pomysł a pod następnym jest to dobry pomysł.patryk644 pisze: ↑23 gru 2020, 10:03Po pierwsze nigdzie nie powiedziałem, że Karliki są większe od Pesy. Mało tego o Karlikach to ani jednego słowa nie powiedziałem. A co do zastąpienia składów na 20 karlikami to nie jest to takie proste jak piszesz, bo nie wiem czy zauważyłeś ale ta zmiana pozytywnie wpłynęła na linie 13, poza tym ściągniętę składy z 20 poszły na linię 14 na której de facto długo nie pojeździły. A Karliki z 13 gdzieś pójść musiały i trafiło na 20 gdzie teraz co drugi kurs wykonywany jest składem (za wyjątkiem dwóch Karlików po sobie poc. 2009 i 2001) więc nie wiem w czym teraz masz problem i wypada czasami rozejrzeć się szerzej na zmiany taborowe na liniach, bo jak widać nie dotyczyły one tylko dwóch przez Ciebie wymienionych linii.rifi pisze: ↑23 gru 2020, 08:44Mój pomysł jest mocno oderwany od rzeczywistosci?To powiesz mi ze Citadis jest większy od Pesy Twist 2017? A właśnie dwa składy na linii 20 zostały zastąpione Karlikami z linii 13. Wiec TŚ robi absurdy o których ja pisze?patryk644 pisze: ↑22 gru 2020, 22:18Trochę bez sensu, żeby każdy skład zastąpić nowym wagonem, bo przecież taki skład jest bardziej pojemny od nowej krótkiej Pesy. A nie na każdej linii, gdzie kursują solówki, obłożenie ich składami jest potrzebne, a czasami nawet absurdalne (np. linia nr 1). Cały pomysł jaki przedstawiasz trochę dość mocno oderwany od rzeczywistości, który na pewno by się nie sprawdził.
Przy okazji, nie pisales nic o Karlikach ale ja napisałem o Karlikach bo maja jednakowa długość podajże jak Pesa Twist 2017N.
No właśnie nie zrozumiałem, dla czego zastąpienie według ciebie Pesami skaldow jest bez sensu a zastąpienie taka samom długością Karlikami, składów na 20 dało tej linii coś pożytecznego. I nie raczyłeś mi wyjaśnić. A żaden forumowicz mi nie wyjaśnił twojej teorii. Choć jak widac zastąpienie składu krótsza Pesa nie jest bez sensu bo ZTM wlasnie tak zrobił zastępując skład na linii 6.
Nie chce mi się, zrobię potem. A te następne 5 na 2022.Trampesar6 pisze: ↑30 gru 2020, 10:46Co do wagonów od #1036 (włącznie) wzwyż to rok debiutu radziłbym zmienić na 2021, bo nie ma sensu pisać 2020.
A jakie mają mieć, skoro 2012N-10 mają numery zaczynajace się od 871? Jeśli mnie pamięć nie myli, to oprócz tych PES zarówno z podstawowego, jak i prawa opcji żadne inne wagony nie przyjadą. No chyba że wiesz coś, o czym milczy BIP i platforma zakupowa.
Czy ja powiedziałem ze maja jakieś przyjść wagony? Najlepiej sobie coś dopowiedzieć. I robić z tego pytania.
Nie, nie powiedziałeś. Zresztą pytałem tylko jakie mają mieć numery, reszta było tylko moja opinią.rifi pisze: ↑31 gru 2020, 12:57Czy ja powiedziałem ze maja jakieś przyjść wagony? Najlepiej sobie coś dopowiedzieć. I robić z tego pytania.
Ten wagon miał debiut wczoraj (tj.,13.02) na poc. 131.Trampesar6 pisze: ↑12 lut 2021, 16:29#1039 też wyjechał i oba te wagony miały debiut w tym tygodniu, ale musiałby to ktoś potwierdzić.
Wg DPD debiut miał 26.02