Zajezdnia Gliwice (R-4)
Zajezdnia Gliwice (R-4)
No cóż..skoro są tematy o każdej zajezdni to trzeba zrobić temat także o ZKT-4. Zajezdnia ta jest stosunkowo niewielka. Obsługuje 7 linii (1,3,4,5,18,30,35), z czego trzy z nich to linie szczytowe. Jeżeli chodzi o stan techniczny gliwickich wagonów to jest on różny. Jest tam kilka naprawdę fajnych wagonów. Także stan torowisk (np. w Gliwicach) znacząco się wyróżnia na tle innych zajezdni. A wy co sądzicie o tej zajezdni?? Wypowiadajcie się!
Ostatnio zmieniony 31 sie 2010, 19:29 przez adasiek, łącznie zmieniany 2 razy.
Zajezdnia jaka jest taka jest, w miarę chyba jakoś sobie radzą, ale mają pecha do rozbitków. Dzisiaj w aktualizacji napisałem trochę o rozbitkach, m.in. #376, #656, #384. Są też fotki.
Z taborem też różnie bywa, napewno najlepszy jest #785 i tyrystorki.
Z taborem też różnie bywa, napewno najlepszy jest #785 i tyrystorki.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Ostatnio zmieniony 10 gru 2006, 19:44 przez dombia, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 135
- Rejestracja: 24 lis 2006, 14:23
Tą wziąłem z http://carbo.dmkhost.net/sport03_vtru/M ... GLIWIC.htm.
Również polecam Panorama firm http://www.pf.pl/portal/DisplayMap?city ... Vgody1Ulgg . Tu akurat masz Gliwice ino wpisz nazwe ulicy i super mapa bydzie .
Również polecam Panorama firm http://www.pf.pl/portal/DisplayMap?city ... Vgody1Ulgg . Tu akurat masz Gliwice ino wpisz nazwe ulicy i super mapa bydzie .
Zauważyłem pewną ciekawą prawidlość dotyczącą gliwickich stopiątek (ale tylko niektórych). Na przedniej ścianie powyżej szyby oraz z boku nad kabiną wystająca krawędź wagonu jest grubsza, to znaczy jest to jakby przyspawana wstawka. Powyższe zauważyłem tylko w niektórych gliwickich wagonach, np. 556, 373, 613, 460).
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Hmm, chyba raczej nie wszystkie bytomskie 105tki, bo wtedy Gliwice będą 4 wagony na "+" , czyli Stroszek 4 wagony na minus. Oczywiście mi się takie rozwiązanie podoba. Wolę 111tki, a jak zostaną na Stroszku dłużej to będzie to dla nich bardzo złe. Tak naprawdę to po co Stroszkowi taki skład. Jak będzie potrzebny to się podeśle...Filip_777 pisze:Doszły mnie słuchy, że bytomskie 105-tki, które są na wypozyczeniu w Gliwicach zostaną tam na zawsze. A w bytomiu ma stacjonować jeden skład 111N :o: Ciekawe...
Info od motorniczego z ZKT-4
Chyba mu chodziło o RK-3 Gliwice ZKT-4 - tak jest nawet w tym temacie...Info od motorniczego z ZKT-4
Temat był zakładany jeszcze przy starych nazwach. Nawet dobrze że odświeżony bo się to poprawirafalurbino18 pisze:Chyba mu chodziło o RK-3 Gliwice ZKT-4 - tak jest nawet w tym temacie...
Co do 111N na Stroszku to może chodziło tylko o obecną sytuację. Zgadzało by się że jeden stacjonuje na Stroszku jako rezerwa.
Po za tym Gliwice i Stroszek to jakby jedna zajezdnia więc może je podzielą
Trzy tu i tu
Oczywiście już takim żartem może jednak będzie Bytom potrzebował wahadła i jeden poczeka na Stroszku zamiast to wszystko ciągle taszczyć tam i z powrotem.
Zresztą w tym roku już trzy razy się zamieniano taborem.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Zauważyłem, że znakomita większość wagonów (o ile nie wszystkie) z zajezdni Gliwice nie posiada w kabinie motorniczego nalepki, informującej o tym, że zabrania się zajmować miejsce z prawej strony motorniczego oraz rozmowa z motorniczym w czasie jazdy jest zabroniona. Być może dlatego te przepisy są w Gliwicach tak często łamane, gdyż wynika to po prostu z niewiedzy załogi. Lub panuje przekonanie, że brak zakazujących nalepek to znaczy, że można. Wagony, w których widziałem ostatnio, że te nalepki są (a raczej jeszcze są) to żelazka 766 i 775, które są wagonami bytomskimi. I to w sumie wyjaśnia ich obecność.
Jak wiadomo w Gliwicach motorowi bardzo sobie cenią prywatność (pod wieloma względami) w związku z tym większość szyb kabin motorniczych w tej zajezdni jest do połowy zaklejona różnymi tapetami, okleinami, foliami, aby osoby siedzące po prawej stronie nie patrzyły się na nich i nie zagłądały do środka. Podobne zresztą standardy są w Będzinie. Estetyka tych "dzieł" kabinowych bywa bardzo różna, moim zdaniem większość zasługuje na ocenę niedostateczną. Np. w wagonie 266 rolę maskownicy pełni bezpłatna gazeta "Metro" z 10 kwietnia 2009
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Dalece nie tylko w gliwicach. Stroszek i Zawodzie nie lepsze, o Bądziniu nie ma nawet co pisac:)ff pisze:Jak wiadomo w Gliwicach motorowi bardzo sobie cenią prywatność (pod wieloma względami) w związku z tym większość szyb kabin motorniczych w tej zajezdni jest do połowy zaklejona różnymi tapetami, okleinami, foliami, aby osoby siedzące po prawej stronie nie patrzyły się na nich i nie zagłądały do środka. Podobne zresztą standardy są w Będzinie. Estetyka tych "dzieł" kabinowych bywa bardzo różna, moim zdaniem większość zasługuje na ocenę niedostateczną. Np. w wagonie 266 rolę maskownicy pełni bezpłatna gazeta "Metro" z 10 kwietnia 2009
KZKGOP 1779
Ale w Zawodziu naprawdę tego nie ma, zwłaszcza teraz kiedy w to miejsce powędrowały (tylko na Zawodziu) ramki na identyfikatory. Co więcej, kiedy przed wakacjami i na początku wakacji do Zawodzia powędrował na wypożyczenie skład 757+758, to podczas moich dwóch podróży w pierwszym wagonie, fioletowa zasłonka na gumeczkach była odsłonięta na bok:!: Nasi motorowi nie mieli zatem potrzeby się ukrywaćadam86 pisze:Dalece nie tylko w gliwicach. Stroszek i Zawodzie nie lepsze, o Bądziniu nie ma nawet co pisac:)
Na Stroszku owszem, kojarzę wagony z foliami, jednak sporo jest wagonów z czystą szybą. A ze starymi, poplamionymi lub pomiętymi gazetami na kabinach spotkałem się tylko w Gliwicach.
EDIT 30.11
Zajezdnia Gliwice (prawdopodobnie) wykonała własnymi siłami tablice boczne na wzór tych od KZK GOP. Widziałem dziś taką tablicę, opisującą linię 17, w wagonie +557. Jest ona namalowana od szablonu jasnoniebieską farbą (oryginalne tablice mają literki ciemnoniebieskie), jest także "KZK GOP" pod numerkiem linii. Tablica jest chyba z blachy. Nie byłem w środku wagonu, ale koralików od wewnątrz podejrzewam, że nie ma. Różnica w porównaniu z oryginałem oczywiście jest od razu widoczna, ale nie jest najgorzej
EDIT 13.12
Nie wiedziałem gdzie napisać o takiej bzdurze (i zastanawiałem się od jakiegoś czasu czy w ogóle o tym pisać), ale jednak postanowiłem, że napiszę, i że będzie to tu, ponieważ miejsce to podlega pod zajezdnię Gliwice Otóż na słupie trakcyjnym przy starej lokalizacji przystanku Ruda Klary w kierunku Zaborza wystaje zardzewiały pręcik w kształcie litery C z dwiema dziurkami na skrajach. Jest to mocowanie pod stary WPK-owski okrągły znak przystankowy T (albo A). Polecam uwadze
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Kilka dni temu zauważyłem taką tablicę, ale z linii 3. Tak jak przypuszczałeś - koralików od wewnątrz nie ma. Pogrubione są pętlę, które oddzielone są myślnikami z napisanym zwykłą czcionką przystankiem Zabrze Plac Wolności.ff pisze:Zajezdnia Gliwice (prawdopodobnie) wykonała własnymi siłami tablice boczne na wzór tych od KZK GOP. Widziałem dziś taką tablicę, opisującą linię 17, w wagonie +557. Jest ona namalowana od szablonu jasnoniebieską farbą (oryginalne tablice mają literki ciemnoniebieskie), jest także "KZK GOP" pod numerkiem linii. Tablica jest chyba z blachy. Nie byłem w środku wagonu, ale koralików od wewnątrz podejrzewam, że nie ma. Różnica w porównaniu z oryginałem oczywiście jest od razu widoczna, ale nie jest najgorzej
Jeszcze wracając do tych wcześniejszych niebieskich tablic to mimo krótkiego czasu użytkowania niektóre są już w dość złym stanie (popisane, wytarte itp.) i może to jest powodem stworzenia kolejnego typu tablic
Czy jest mi ktoś w stanie wytłumaczyć jak zajezdnia Gliwice potrafi funkcjonować mając w dni robocze w rezerwie 0 składów i 5 solówek?
Bo z tego co widzę w DPD to nieplanowe solówki i wypadanie kursów nawet nie zdarza się aż tak często.
Nie pytam już nawet o soboty, kiedy to mając 31 solówek wysyła się 32, bo zawsze można rozpiąć składy albo posłać je w miejsce solówek (co zdarza się zazwyczaj na "czwórce".
Dla mnie jest to chore, że nie wypożyczono ani jednego wozu z innej zajezdni.
Choć jak tak patrzę na ilostan taboru, to jeśli TŚ niebawem nie sprowadzi wreszcie jakiś nowych wozów, to po pewnym czasie nie będzie miało co wysyłać na trasy.
W obecnej sytuacji nie wyobrażam sobie realizacji projektu na modernizację 85 stopiątek, no, chyba, że wysyłane byłyby po 2-3 wozy z całej sieci łącznie i po ich powrocie wysyłano by następne, ale wtedy modernizacja tylu wozów ciągnęłaby się kilka lat
Bo z tego co widzę w DPD to nieplanowe solówki i wypadanie kursów nawet nie zdarza się aż tak często.
Nie pytam już nawet o soboty, kiedy to mając 31 solówek wysyła się 32, bo zawsze można rozpiąć składy albo posłać je w miejsce solówek (co zdarza się zazwyczaj na "czwórce".
Dla mnie jest to chore, że nie wypożyczono ani jednego wozu z innej zajezdni.
Choć jak tak patrzę na ilostan taboru, to jeśli TŚ niebawem nie sprowadzi wreszcie jakiś nowych wozów, to po pewnym czasie nie będzie miało co wysyłać na trasy.
W obecnej sytuacji nie wyobrażam sobie realizacji projektu na modernizację 85 stopiątek, no, chyba, że wysyłane byłyby po 2-3 wozy z całej sieci łącznie i po ich powrocie wysyłano by następne, ale wtedy modernizacja tylu wozów ciągnęłaby się kilka lat
Jak Ty to liczyłeś, mi wychodzi 1 skład i 9 solo nie licząc wagony uznane za odstawione.DW pisze:w dni robocze w rezerwie 0 składów i 5 solówek?
Chyba, że coś tam jeszcze nie jeździ ale na ogół to monitorujemy. Widzę, że sumowanie w tabelce jest trochę nieaktualne i może dlatego.
Na soboty zostają 3 solówki, ale np. na 3 albo 4 można by śmiało skład puścić
Były takie dwa dni w kwietniu kiedy to zajezdnia uruchamiać miała 17 składów, a miała tylko 16, łącznie z spiętymi 111-tkamiDW pisze:Dla mnie jest to chore, że nie wypożyczono ani jednego wozu z innej zajezdni.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
DW pewnie nie policzył 111N i stąd mu wyszedł taki wynik. Oczywiście zgadzam się z tym, że składów jest za mało, ale sytuacja taka utrzymuje się już dość długo i widocznie TŚ to nie przeszkadza.luki pisze:Jak Ty to liczyłeś, mi wychodzi 1 skład i 9 solo nie licząc wagony uznane za odstawione.DW pisze:w dni robocze w rezerwie 0 składów i 5 solówek?
Chyba, że coś tam jeszcze nie jeździ ale na ogół to monitorujemy. Widzę, że sumowanie w tabelce jest trochę nieaktualne i może dlatego.
Na soboty zostają 3 solówki, ale np. na 3 albo 4 można by śmiało skład puścić
Co do składów w soboty, to pojawiają się na 4 notorycznie. Nie wiem dlaczego nie są one rozpinane na jeden dzień. Jeśli mała ilość solówek jest problemem długotrwałym to może jednak lepiej jest puszczać wagony solo, bo nie ponosi się wtedy takich strat.
A Tobie by się chciało z piątku na sobotę rozpinać choć jeden skład ? Zdejmować osłony, odpinać kable, zwłaszcza WN z dachu, rozpinać sprzęgi (do tego tylny w wagonach od składów nie jest łamany), no i jeszcze do tego pytanie czy pierwszy wóz byłby w stanie w ogóle sam ruszyć :mruga: - jeśli dobrze pamiętam to z #579+610 był taki numer.rafalurbino18 pisze:luki pisze:Co do składów w soboty, to pojawiają się na 4 notorycznie. Nie wiem dlaczego nie są one rozpinane na jeden dzień. Jeśli mała ilość solówek jest problemem długotrwałym to może jednak lepiej jest puszczać wagony solo, bo nie ponosi się wtedy takich strat.DW pisze:w dni robocze w rezerwie 0 składów i 5 solówek?
No a później dochodzi wszystko co opisałem tylko odwrotnie.
Wnioskując - lepiej puścić sobie w jeden dzień jakieś nadprogramowe składy niż bawić się w to wszystko.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Sugerowałem się ilostanem w "spisie wagonów według zajezdni". Najwidoczniej był on nieaktualnyluki pisze:Jak Ty to liczyłeś, mi wychodzi 1 skład i 9 solo nie licząc wagony uznane za odstawione.DW pisze:w dni robocze w rezerwie 0 składów i 5 solówek?
Chyba, że coś tam jeszcze nie jeździ ale na ogół to monitorujemy. Widzę, że sumowanie w tabelce jest trochę nieaktualne i może dlatego.
Co w sumie jakoś zbytnio nie zmienia faktu, że ze szczególnie ze składami jest kiepsko...
Poza tym nawet dla pasażerów lepiej jest jak jedzie skład, bo nie sądzę, aby w soboty (w szczególności rano) tramwaje w okolicy Zabrza jeździły puste.luki pisze:A Tobie by się chciało z piątku na sobotę rozpinać choć jeden skład ? Zdejmować osłony, odpinać kable, zwłaszcza WN z dachu, rozpinać sprzęgi (do tego tylny w wagonach od składów nie jest łamany), no i jeszcze do tego pytanie czy pierwszy wóz byłby w stanie w ogóle sam ruszyć :mruga: - jeśli dobrze pamiętam to z #579+610 był taki numer.rafalurbino18 pisze:Co do składów w soboty, to pojawiają się na 4 notorycznie. Nie wiem dlaczego nie są one rozpinane na jeden dzień. Jeśli mała ilość solówek jest problemem długotrwałym to może jednak lepiej jest puszczać wagony solo, bo nie ponosi się wtedy takich strat.
No a później dochodzi wszystko co opisałem tylko odwrotnie.
Wnioskując - lepiej puścić sobie w jeden dzień jakieś nadprogramowe składy niż bawić się w to wszystko.
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Na trasie z centrum Zabrza do Zaborza to czwórki jeżdżą bardzo często puste. Zdarza się to też w dni robocze i oczywiście najczęściej wtedy, gdy jadą krótko po innym pociągu. Na drugim odcinku trasy jest już lepiej, bo jak wiadomo jest mniej linii. W dni robocze ostatnio czwórki jeżdżą do zajezdni mocno pospóźniane, więc pasażerów trochę zbierają. Jednak już w soboty są puściutkie (8minut po T1). W przeciwną stronę do placu Wolności jest dość dobrze (zarówno dni robocze, jak i soboty).DW pisze:Poza tym nawet dla pasażerów lepiej jest jak jedzie skład, bo nie sądzę, aby w soboty (w szczególności rano) tramwaje w okolicy Zabrza jeździły puste.luki pisze:A Tobie by się chciało z piątku na sobotę rozpinać choć jeden skład ? Zdejmować osłony, odpinać kable, zwłaszcza WN z dachu, rozpinać sprzęgi (do tego tylny w wagonach od składów nie jest łamany), no i jeszcze do tego pytanie czy pierwszy wóz byłby w stanie w ogóle sam ruszyć :mruga: - jeśli dobrze pamiętam to z #579+610 był taki numer.
No a później dochodzi wszystko co opisałem tylko odwrotnie.
Wnioskując - lepiej puścić sobie w jeden dzień jakieś nadprogramowe składy niż bawić się w to wszystko.
Na pewno kiedyś w soboty był większy tłok z uwagi na gorszą częstotliwość. Można jednak pokusić się o stwierdzenie, że z uwagi na polepszenie oferty w soboty po likwidacji tramwajów w Gliwicach pasażerów w Zabrzu jest więcej. Trudno się dziwić, bo po południu tramwaj pojawią się 2 razy częściej niż przed wrześniem.
Mimo to wszystko uważam, że składy nie powinny jeździć w sobotę, ale jeśli sytuacja taborowa to wymusza to choć tyle dobrze, że są one na T4, a nie np. na 3 czy 17 (nie wspominając o 5/18/35:P). Choć na trójce są większe napełnienia, to solówka co 20minut wystarcza. Najgorzej jest ok. 10 w kierunkach do centrum, ale da się wytrzymać. Ktoś mógłby uznać, że z uwagi na większe napełnienia to T3 powinna być obsługiwana składami. Jednak zjeżdżałyby one do zajezdni (nie wszystkie) dopiero koło północy. Pewnym rozwiązaniem byłoby też obsadzenie dwóch pociągów trójki składami, które zjeżdżają wcześniej do zajezdni. O 17 nie ma co myśleć, bo tam wszystkie pociągi kursują długo. W obu tych przypadkach wszystkie pociągi linii 3 lub 17 jeżdżą dłużej niż pociągi czwórki, co zwiększa wydatki :/
Swoją drogą, jak tam sytuacja z składami na Stroszku? Ciekawe czy sprawdziłaby się obsługa 2 pociągów 17ki przez Gliwice i Stroszek. W zamian 2 pociągi obsługiwane solówkami Stroszek oddałby Gliwicom w obsługę. Tylko jakie, bo na 30 jest tylko jeden pociąg
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Zapomniałem wcześniej o tym napisać, ale już od dość dawna w gliwickich wagonach na drzwiach do kabiny motorniczego zamontowano wreszcie kasetki dla numerów służbowych motorniczych. Oczywiście w większości przypadków są tam właśnie umieszczane.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Akurat dzisiaj rano wchodząc na forum sobie o tym przypomniałem i chciałem to napisać. Oczywiście zauważyłem to też już dość dawno, ale ciągle wylatywało mi to z głowy i nie pisałem o tymKZKGaPowicz pisze:Zapomniałem wcześniej o tym napisać, ale już od dość dawna w gliwickich wagonach na drzwiach do kabiny motorniczego zamontowano wreszcie kasetki dla numerów służbowych motorniczych. Oczywiście w większości przypadków są tam właśnie umieszczane.
Co do samych kasetek to kilka razy się spotkałem z ich brakiem. Co do umieszczania, to obecnie jest już lepiej, bo na początku rzadko tam spotykałem te karteczki.
Usłyszałem dziś od motorowego który rozmawiał z innym chodzą słuchy, że GOP się szykuje na likwidacje zajezdni Gliwice i przeniesienie wszystkiego do Stroszka dla mnie to tragedia i jesli to prawda to to przekracza juz pojęcie co oni wyprawiają. Osobiście jesli będzie strajk ja się do niego przyłącze Nie możemy pozwolić na taki coś bo w końcu się stanie to co mówi się od dawna że zostanie kilka zajezdni największych a resztę do likwidacji
DTSN
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !
Takie słuchy chodzą już od kilku miesięcy. Ponoć Frankiewicz jeszcze przed wyborami chciałby się na dobre pozbyć banów ze swojego terytorium... T1 i T4 miałyby wtedy zawracać na pętli wybudowanej w okolicy zajezdni. To wszystko to tylko plotki, ale znając nasz realia jest to niestety całkiem możliwe...DTSN pisze:Usłyszałem dziś od motorowego który rozmawiał z innym chodzą słuchy, że GOP się szykuje na likwidacje zajezdni Gliwice i przeniesienie wszystkiego do Stroszka dla mnie to tragedia i jesli to prawda to to przekracza juz pojęcie co oni wyprawiają. Osobiście jesli będzie strajk ja się do niego przyłącze Nie możemy pozwolić na taki coś bo w końcu się stanie to co mówi się od dawna że zostanie kilka zajezdni największych a resztę do likwidacji
Na razie to od 1-go Sierpnia oddzielili nas od Stroszka i jesteśmy teraz RK-4, a co do tych plotek, to słyszałem też taką wersję, że mają być obie zajezdnie zlikwidowane (RK-3 I RK-4) i w Biskupicach wybudowana jedna duża zajezdnia - co by było najlepszym rozwiązaniem.
Zblizają się wybory samorządowe i w Zabrzu ma kandydować na Prezydenta Pan Sekuła - jak go Zabrzanie wybiorą to Zabrze podzieli los Gliwic 9chodzi oczywiście o tramy).
Zblizają się wybory samorządowe i w Zabrzu ma kandydować na Prezydenta Pan Sekuła - jak go Zabrzanie wybiorą to Zabrze podzieli los Gliwic 9chodzi oczywiście o tramy).
Puschel
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Wydaje mi się, że zajezdnia w Biskupicach to dość optymalne rozwiązanie, tylko musieliby wybudować łącznik Biskupice - Ruda na Os. Pod Brzozami (jeśli nie zlikwidują do tego czasu "18" - oby tak się nie stało) oraz na Placu Wolności w Zabrzu.
Ja mam nadzieję, że Prezydentem Miasta Zabrze zostanie ponownie wybrana pani Małgorzata Mańka-Szulik, która jest za tramwajami w mieście. Mówiła kiedyś, że tramwaje wpisały się w krajobraz miasta.puschel pisze:Zblizają się wybory samorządowe i w Zabrzu ma kandydować na Prezydenta Pan Sekuła - jak go Zabrzanie wybiorą to Zabrze podzieli los Gliwic 9chodzi oczywiście o tramy).
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Nie ma już RK. W ogóle nie ma już oddziałów spółki oprócz ZUR.puschel pisze:Na razie to od 1-go Sierpnia oddzielili nas od Stroszka i jesteśmy teraz RK-4,
A można wiedzieć kto miałby za to zapłacić?a co do tych plotek, to słyszałem też taką wersję, że mają być obie zajezdnie zlikwidowane (RK-3 I RK-4) i w Biskupicach wybudowana jedna duża zajezdnia - co by było najlepszym rozwiązaniem.
Na jakiej podstawie tak twierdzisz?Zblizają się wybory samorządowe i w Zabrzu ma kandydować na Prezydenta Pan Sekuła - jak go Zabrzanie wybiorą to Zabrze podzieli los Gliwic 9chodzi oczywiście o tramy).
KZKGOP 1779
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
No nie wiem czy takim najlepszym. Po pierwsze - nawet jeśli znalazłaby się kasa to są poważniejsze wydatki niż budowa nowej zajezdni. Po drugie - nie dość, że motorniczowie z Gliwic mieliby dalej do zajezdni to również Ci ze Stroszka. Po trzecie - w przypadku zatrzymania w pobliżu zajezdni będziemy mieli paraliż na połowie linii tramwajowych.puschel pisze:Na razie to od 1-go Sierpnia oddzielili nas od Stroszka i jesteśmy teraz RK-4, a co do tych plotek, to słyszałem też taką wersję, że mają być obie zajezdnie zlikwidowane (RK-3 I RK-4) i w Biskupicach wybudowana jedna duża zajezdnia - co by było najlepszym rozwiązaniem.
Pewnie są to tylko plotki i w najbliższym czasie nie dojdzie do budowania nowej zajezdni. Miejmy nadzieję, że zajezdnia Gliwice przetrwa, bo dojazdów na T3 ze Stroszka sobie nie wyobrażam...
Jest RK-4, w aneksie do umowy o pracę wyraźnie jest napisane:adam86 pisze:Nie ma już RK. W ogóle nie ma już oddziałów spółki oprócz ZUR.
"1) rodzaj umówionej pracy: motorniczy w dziale ruchu Rejonu RK-4 w Gliwicach"
Część miasto,a część z Unii - kiedyś w Głosie Zabrza był artykuł na ten temat.adam86 pisze:A można wiedzieć kto miałby za to zapłacić?
Słyszałem jak ludzie rozmawiają o tym i to pracownicy Urzędu Miejskiego (znam z widzenia).adam86 pisze:Na jakiej podstawie tak twierdzisz?
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez puschel, łącznie zmieniany 1 raz.
Puschel
Nie RK-4, tylko R-4, bo jest rejon, a nie rejon komunikacyjny. Zobacz sobie schemat organizacyjny na stronie TŚ.puschel pisze: Jest RK-4, w aneksie do umowy o pracę wyraźnie jest napisane:
"1) rodzaj umówionej pracy: motorniczy w dziale ruchu Rejonu RK-4 w Gliwicach"
TŚ póki co nie mają zrealizowanego jednego programu unijnego, a gminy póki co kasy zbyt dużo nie mają, więc darujmy sobie bajeczki z lokalnych gazetek.Część miasto,a część z Unii - kiedyś w Głosie Zabrza był artykuł na ten temat.
Pff, takich plotek to można tysiące opowiadac. A tak w ogóle to radziłbym się wstrzymac z rozpowszechnianiem takowych, bo potem ktoś to tutaj przeczyta i znowu będzie, że miłosnicy opowiadają to czy tamto.Słyszałem jak ludzie rozmawiają o tym i to pracownicy Urzędu Miejskiego (znam z widzenia).
KZKGOP 1779
Wydaje mi się, że wszelkie rzekome plany budowy jakiejkolwiek zajezdni tramwajowej są nierealne w najbliższych co najmniej 14-tu latach (dlaczego 14 to już dla Was łamigłówka ).
Natomiast bardziej realne jest zamknięcie Zajezdni Gliwice by raz na zawsze pochować gliwickie tramwaje.
Natomiast bardziej realne jest zamknięcie Zajezdni Gliwice by raz na zawsze pochować gliwickie tramwaje.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Trochę ją mimochodem rozwiążę Pomijając fakt, że nikt tutaj w GOP nie wybuduje żadnej zajezdni (co najmniej kilkaset milionów złotych), to nie wydaje mi się, żeby umowa pomiędzy KZK GOP a TŚ ograniczała spółkę do tego stopnia, że sobie takowej nie mogą wybudować, gdyby chcieli ?luki pisze:(dlaczego 14 to już dla Was łamigłówka )
Tylko Franek chyba ma chrapkę na tą ziemię, a praktycznie rzecz biorąc jest chyba wciąż akcjonariuszem TŚ, a teren jest jego gminy więc może z tym zrobić co zechce.puschel pisze:No a Zabrze moze stworzyć własną komunikację tramwajową? Przecież na każdym końcu Zabrza jest pętla, zajezdnie mogą wykupić od Gliwic. Może wtedy prędzej by dostali pieniądze z Unii?
Trochę była to ironia, ale nigdy nic nie wiadomoPenny pisze:to nie wydaje mi się, żeby umowa pomiędzy KZK GOP a TŚ ograniczała spółkę do tego stopnia, że sobie takowej nie mogą wybudować, gdyby chcieli ?
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
-
- Posty: 69
- Rejestracja: 05 sty 2010, 16:08
- Lokalizacja: Zabrze
Witam, mam pytanie: Czy to prawda, że likwidować mają zajezdnie w Gliwicach i wszystko ma być przeniesione do Bytomia?
Ostatnio zmieniony 19 lut 2011, 22:16 przez Krzysiek0507, łącznie zmieniany 1 raz.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Też mam taką nadzieję, a poza tym, to A4 musiałby kończyć gdzieś w Zabrzu, a to miasto raczej za to płacić nie będzie. Jedyne rozwiązanie, to to, aby Zabrze wykupiło ten teren od Gliwic, tylko wtedy gliwicki PKM miałby zajezdnię w Zabrzu. Możliwe jest także wprowadzenie esów floresów na granicy Zabrza z Gliwicami.DTSN pisze:Tez takie plotki słyszałem nie wiem czy to prawda oby nie !Krzysiek0507 pisze:witam, mam pytanie, czo to prawda że likwidować maja zajezdnie w Gliwiach i wsztstko ma być przeniesione do Bytomia ?
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości