Zajezdnia Gliwice (R-4)

Dyskusje o zakładach tramwajowych.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
adasiek
Posty: 353
Rejestracja: 12 lis 2006, 14:01
Lokalizacja: Gliwice

Zajezdnia Gliwice (R-4)

#1 Post autor: adasiek » 18 lis 2006, 21:27

No cóż..skoro są tematy o każdej zajezdni to trzeba zrobić temat także o ZKT-4. Zajezdnia ta jest stosunkowo niewielka. Obsługuje 7 linii (1,3,4,5,18,30,35), z czego trzy z nich to linie szczytowe. Jeżeli chodzi o stan techniczny gliwickich wagonów to jest on różny. Jest tam kilka naprawdę fajnych wagonów. Także stan torowisk (np. w Gliwicach) znacząco się wyróżnia na tle innych zajezdni. A wy co sądzicie o tej zajezdni?? Wypowiadajcie się!
Ostatnio zmieniony 31 sie 2010, 19:29 przez adasiek, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#2 Post autor: luki » 19 lis 2006, 13:51

Zajezdnia jaka jest taka jest, w miarę chyba jakoś sobie radzą, ale mają pecha do rozbitków. Dzisiaj w aktualizacji napisałem trochę o rozbitkach, m.in. #376, #656, #384. Są też fotki.
Z taborem też różnie bywa, napewno najlepszy jest #785 i tyrystorki.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
adasiek
Posty: 353
Rejestracja: 12 lis 2006, 14:01
Lokalizacja: Gliwice

#3 Post autor: adasiek » 10 gru 2006, 07:17

Warto wiedzieć, że obecna zajezdnia w Gliwicach funkcjonuje dopiero od 1972 roku. Poprzednia zajezdnia położona była nieco dalej, w okolicach przystanku Gliwice Chorzowska. Zajezdnia ta była ślepa ( bez pętli). Ktoś ma jeszcze jakieś ciekawostki dot. tej zajezdni??

Awatar użytkownika
dombia
Posty: 326
Rejestracja: 12 lis 2006, 14:22
Kontakt:

#4 Post autor: dombia » 10 gru 2006, 11:47

Zrobiłem dwie mapki z opisami:


Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 10 gru 2006, 19:44 przez dombia, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
adasiek
Posty: 353
Rejestracja: 12 lis 2006, 14:01
Lokalizacja: Gliwice

#5 Post autor: adasiek » 10 gru 2006, 12:36

:O Mapki są super!! Dzięki za ich zamieszczenie, bo z można się z nich dużo dowiedzieć ;).

Awatar użytkownika
dombia
Posty: 326
Rejestracja: 12 lis 2006, 14:22
Kontakt:

#6 Post autor: dombia » 10 gru 2006, 15:58

adasiek pisze::O Mapki są super!! Dzięki za ich zamieszczenie, bo z można się z nich dużo dowiedzieć ;).
Nmzc :) Ja Tobie pomoge, ty pomożesz komuś innemu

Panewniczanin
Posty: 135
Rejestracja: 24 lis 2006, 14:23

#7 Post autor: Panewniczanin » 10 gru 2006, 17:06

Skąd ściągnąłeś podkład z planem miasta na pierwszą mapkę? :) Bardzo by mi się przydała ta informacja! :)
"SLD to jest znak reklamowy, taki jak Coca-Cola, i sam ten znak ma ogromną wartość."

Awatar użytkownika
dombia
Posty: 326
Rejestracja: 12 lis 2006, 14:22
Kontakt:

#8 Post autor: dombia » 10 gru 2006, 17:11

Tą wziąłem z http://carbo.dmkhost.net/sport03_vtru/M ... GLIWIC.htm.
Również polecam Panorama firm :) http://www.pf.pl/portal/DisplayMap?city ... Vgody1Ulgg . Tu akurat masz Gliwice ino wpisz nazwe ulicy i super mapa bydzie :D.

Awatar użytkownika
dombia
Posty: 326
Rejestracja: 12 lis 2006, 14:22
Kontakt:

#9 Post autor: dombia » 10 gru 2006, 19:42

adasiek pisze::O Mapki są super!! Dzięki za ich zamieszczenie, bo z można się z nich dużo dowiedzieć ;).
Przepraszam! tam był błąd w pierwszej mapie! już poprawiłem. Zobacz sobie ;) Ważne

Awatar użytkownika
adasiek
Posty: 353
Rejestracja: 12 lis 2006, 14:01
Lokalizacja: Gliwice

#10 Post autor: adasiek » 13 gru 2006, 14:41

Spoko już sobie zobaczyłem. Mapki są super! Może sa jeszcze jakies ślady tej zajezdni?

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#11 Post autor: ff » 18 lis 2008, 21:40

Zauważyłem pewną ciekawą prawidlość dotyczącą gliwickich stopiątek (ale tylko niektórych). Na przedniej ścianie powyżej szyby oraz z boku nad kabiną wystająca krawędź wagonu jest grubsza, to znaczy jest to jakby przyspawana wstawka. Powyższe zauważyłem tylko w niektórych gliwickich wagonach, np. 556, 373, 613, 460).

Awatar użytkownika
Filip_777
Posty: 348
Rejestracja: 11 lis 2006, 11:50
Lokalizacja: Bytom

#12 Post autor: Filip_777 » 05 gru 2008, 21:56

Doszły mnie słuchy, że bytomskie 105-tki, które są na wypozyczeniu w Gliwicach zostaną tam na zawsze. A w bytomiu ma stacjonować jeden skład 111N :o: Ciekawe...
Info od motorniczego z ZKT-4 ;)

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#13 Post autor: ff » 05 gru 2008, 22:03

Filip_777 pisze:Info od motorniczego z ZKT-4 ;)
No to wszystko jasne. Nie ma co sobie tym zajmować głowy :)

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#14 Post autor: rafalurbino18 » 05 gru 2008, 22:05

Filip_777 pisze:Doszły mnie słuchy, że bytomskie 105-tki, które są na wypozyczeniu w Gliwicach zostaną tam na zawsze. A w bytomiu ma stacjonować jeden skład 111N :o: Ciekawe...
Info od motorniczego z ZKT-4 ;)
Hmm, chyba raczej nie wszystkie bytomskie 105tki, bo wtedy Gliwice będą 4 wagony na "+" , czyli Stroszek 4 wagony na minus. Oczywiście mi się takie rozwiązanie podoba. Wolę 111tki, a jak zostaną na Stroszku dłużej to będzie to dla nich bardzo złe. Tak naprawdę to po co Stroszkowi taki skład. Jak będzie potrzebny to się podeśle...
Info od motorniczego z ZKT-4
Chyba mu chodziło o RK-3 Gliwice :) ZKT-4 - tak jest nawet w tym temacie...

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#15 Post autor: luki » 05 gru 2008, 23:00

rafalurbino18 pisze:Chyba mu chodziło o RK-3 Gliwice :) ZKT-4 - tak jest nawet w tym temacie...
Temat był zakładany jeszcze przy starych nazwach. Nawet dobrze że odświeżony bo się to poprawi ;)

Co do 111N na Stroszku to może chodziło tylko o obecną sytuację. Zgadzało by się że jeden stacjonuje na Stroszku jako rezerwa. :twisted:
Po za tym Gliwice i Stroszek to jakby jedna zajezdnia więc może je podzielą :D
Trzy tu i tu ;)
Oczywiście już takim żartem ;) może jednak będzie Bytom potrzebował wahadła i jeden poczeka na Stroszku zamiast to wszystko ciągle taszczyć tam i z powrotem.
Zresztą w tym roku już trzy razy się zamieniano taborem.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#16 Post autor: Boguś » 06 gru 2008, 20:39

Tylko po co Stroszkowi potrzebne jest wahadło, które co chwile się psuje :o: . W tym przypadku powinny być dwa (jeden na rezerwę).

Awatar użytkownika
Filip_777
Posty: 348
Rejestracja: 11 lis 2006, 11:50
Lokalizacja: Bytom

#17 Post autor: Filip_777 » 07 gru 2008, 21:00

Ciekawe czy to prawda... Może to znowu jakaś plotka...

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#18 Post autor: ff » 08 kwie 2009, 18:34

Zauważyłem, że znakomita większość wagonów (o ile nie wszystkie) z zajezdni Gliwice nie posiada w kabinie motorniczego nalepki, informującej o tym, że zabrania się zajmować miejsce z prawej strony motorniczego oraz rozmowa z motorniczym w czasie jazdy jest zabroniona. Być może dlatego te przepisy są w Gliwicach tak często łamane, gdyż wynika to po prostu z niewiedzy załogi. Lub panuje przekonanie, że brak zakazujących nalepek to znaczy, że można. Wagony, w których widziałem ostatnio, że te nalepki są (a raczej jeszcze są) to żelazka 766 i 775, które są wagonami bytomskimi. I to w sumie wyjaśnia ich obecność.

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#19 Post autor: ff » 28 sie 2009, 09:05

Jak wiadomo w Gliwicach motorowi bardzo sobie cenią prywatność (pod wieloma względami) w związku z tym większość szyb kabin motorniczych w tej zajezdni jest do połowy zaklejona różnymi tapetami, okleinami, foliami, aby osoby siedzące po prawej stronie nie patrzyły się na nich i nie zagłądały do środka. Podobne zresztą standardy są w Będzinie. Estetyka tych "dzieł" kabinowych bywa bardzo różna, moim zdaniem większość zasługuje na ocenę niedostateczną. Np. w wagonie 266 rolę maskownicy pełni bezpłatna gazeta "Metro" z 10 kwietnia 2009 :!:

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#20 Post autor: rafalurbino18 » 28 sie 2009, 10:54

ff pisze:Np. w wagonie 266 rolę maskownicy pełni bezpłatna gazeta "Metro" z 10 kwietnia 2009 :!:
Ja w większości przypadków widziałem właśnie gazetę Metro - i to z różnych dni :!:

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#21 Post autor: adam86 » 28 sie 2009, 20:11

ff pisze:Jak wiadomo w Gliwicach motorowi bardzo sobie cenią prywatność (pod wieloma względami) w związku z tym większość szyb kabin motorniczych w tej zajezdni jest do połowy zaklejona różnymi tapetami, okleinami, foliami, aby osoby siedzące po prawej stronie nie patrzyły się na nich i nie zagłądały do środka. Podobne zresztą standardy są w Będzinie. Estetyka tych "dzieł" kabinowych bywa bardzo różna, moim zdaniem większość zasługuje na ocenę niedostateczną. Np. w wagonie 266 rolę maskownicy pełni bezpłatna gazeta "Metro" z 10 kwietnia 2009 :!:
Dalece nie tylko w gliwicach. Stroszek i Zawodzie nie lepsze, o Bądziniu nie ma nawet co pisac:)
KZKGOP 1779

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#22 Post autor: ff » 29 sie 2009, 18:04

adam86 pisze:Dalece nie tylko w gliwicach. Stroszek i Zawodzie nie lepsze, o Bądziniu nie ma nawet co pisac:)
Ale w Zawodziu naprawdę tego nie ma, zwłaszcza teraz kiedy w to miejsce powędrowały (tylko na Zawodziu) ramki na identyfikatory. Co więcej, kiedy przed wakacjami i na początku wakacji do Zawodzia powędrował na wypożyczenie skład 757+758, to podczas moich dwóch podróży w pierwszym wagonie, fioletowa zasłonka na gumeczkach była odsłonięta na bok:!: Nasi motorowi nie mieli zatem potrzeby się ukrywać ;)

Na Stroszku owszem, kojarzę wagony z foliami, jednak sporo jest wagonów z czystą szybą. A ze starymi, poplamionymi lub pomiętymi gazetami na kabinach spotkałem się tylko w Gliwicach.

EDIT 30.11

Zajezdnia Gliwice (prawdopodobnie) wykonała własnymi siłami tablice boczne na wzór tych od KZK GOP. Widziałem dziś taką tablicę, opisującą linię 17, w wagonie +557. Jest ona namalowana od szablonu jasnoniebieską farbą (oryginalne tablice mają literki ciemnoniebieskie), jest także "KZK GOP" pod numerkiem linii. Tablica jest chyba z blachy. Nie byłem w środku wagonu, ale koralików od wewnątrz podejrzewam, że nie ma. Różnica w porównaniu z oryginałem oczywiście jest od razu widoczna, ale nie jest najgorzej :)

EDIT 13.12

Nie wiedziałem gdzie napisać o takiej bzdurze (i zastanawiałem się od jakiegoś czasu czy w ogóle o tym pisać), ale jednak postanowiłem, że napiszę, i że będzie to tu, ponieważ miejsce to podlega pod zajezdnię Gliwice ;) Otóż na słupie trakcyjnym przy starej lokalizacji przystanku Ruda Klary w kierunku Zaborza wystaje zardzewiały pręcik w kształcie litery C z dwiema dziurkami na skrajach. Jest to mocowanie pod stary WPK-owski okrągły znak przystankowy T (albo A). Polecam uwadze :)

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#23 Post autor: rafalurbino18 » 27 gru 2009, 12:37

ff pisze:Zajezdnia Gliwice (prawdopodobnie) wykonała własnymi siłami tablice boczne na wzór tych od KZK GOP. Widziałem dziś taką tablicę, opisującą linię 17, w wagonie +557. Jest ona namalowana od szablonu jasnoniebieską farbą (oryginalne tablice mają literki ciemnoniebieskie), jest także "KZK GOP" pod numerkiem linii. Tablica jest chyba z blachy. Nie byłem w środku wagonu, ale koralików od wewnątrz podejrzewam, że nie ma. Różnica w porównaniu z oryginałem oczywiście jest od razu widoczna, ale nie jest najgorzej :)
Kilka dni temu zauważyłem taką tablicę, ale z linii 3. Tak jak przypuszczałeś - koralików od wewnątrz nie ma. Pogrubione są pętlę, które oddzielone są myślnikami z napisanym zwykłą czcionką przystankiem Zabrze Plac Wolności.
Jeszcze wracając do tych wcześniejszych niebieskich tablic to mimo krótkiego czasu użytkowania niektóre są już w dość złym stanie (popisane, wytarte itp.) i może to jest powodem stworzenia kolejnego typu tablic :)

puschel
Posty: 420
Rejestracja: 26 sty 2009, 01:02
Lokalizacja: Zabrze - Mikulczyce

#24 Post autor: puschel » 27 gru 2009, 22:30

Co do oklejania drzwi kabiny od wewnątrz - po zmroku, gdy światło w wagonie jest zaświecone całe wnętrze odbija się od szyby czołowej i dlatego klei się te gazety.
Puschel

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#25 Post autor: adam86 » 28 gru 2009, 08:51

puschel pisze:Co do oklejania drzwi kabiny od wewnątrz - po zmroku, gdy światło w wagonie jest zaświecone całe wnętrze odbija się od szyby czołowej i dlatego klei się te gazety.
I nie mozna tego zrobić estetycznie, tylko trzeba starą gazetą?
KZKGOP 1779

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#26 Post autor: DW » 09 maja 2010, 21:25

Czy jest mi ktoś w stanie wytłumaczyć jak zajezdnia Gliwice potrafi funkcjonować mając w dni robocze w rezerwie 0 składów i 5 solówek? :shock:
Bo z tego co widzę w DPD to nieplanowe solówki i wypadanie kursów nawet nie zdarza się aż tak często.

Nie pytam już nawet o soboty, kiedy to mając 31 solówek wysyła się 32, bo zawsze można rozpiąć składy albo posłać je w miejsce solówek (co zdarza się zazwyczaj na "czwórce".

Dla mnie jest to chore, że nie wypożyczono ani jednego wozu z innej zajezdni.
Choć jak tak patrzę na ilostan taboru, to jeśli TŚ niebawem nie sprowadzi wreszcie jakiś nowych wozów, to po pewnym czasie nie będzie miało co wysyłać na trasy.
W obecnej sytuacji nie wyobrażam sobie realizacji projektu na modernizację 85 stopiątek, no, chyba, że wysyłane byłyby po 2-3 wozy z całej sieci łącznie i po ich powrocie wysyłano by następne, ale wtedy modernizacja tylu wozów ciągnęłaby się kilka lat ;)

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#27 Post autor: luki » 10 maja 2010, 01:08

DW pisze:w dni robocze w rezerwie 0 składów i 5 solówek?
Jak Ty to liczyłeś, mi wychodzi 1 skład i 9 solo nie licząc wagony uznane za odstawione.
Chyba, że coś tam jeszcze nie jeździ ale na ogół to monitorujemy. Widzę, że sumowanie w tabelce jest trochę nieaktualne i może dlatego.
Na soboty zostają 3 solówki, ale np. na 3 albo 4 można by śmiało skład puścić ;)
DW pisze:Dla mnie jest to chore, że nie wypożyczono ani jednego wozu z innej zajezdni.
Były takie dwa dni w kwietniu kiedy to zajezdnia uruchamiać miała 17 składów, a miała tylko 16, łącznie z spiętymi 111-tkami :)
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#28 Post autor: rafalurbino18 » 10 maja 2010, 06:26

luki pisze:
DW pisze:w dni robocze w rezerwie 0 składów i 5 solówek?
Jak Ty to liczyłeś, mi wychodzi 1 skład i 9 solo nie licząc wagony uznane za odstawione.
Chyba, że coś tam jeszcze nie jeździ ale na ogół to monitorujemy. Widzę, że sumowanie w tabelce jest trochę nieaktualne i może dlatego.
Na soboty zostają 3 solówki, ale np. na 3 albo 4 można by śmiało skład puścić ;)
DW pewnie nie policzył 111N i stąd mu wyszedł taki wynik. Oczywiście zgadzam się z tym, że składów jest za mało, ale sytuacja taka utrzymuje się już dość długo i widocznie TŚ to nie przeszkadza.
Co do składów w soboty, to pojawiają się na 4 notorycznie. Nie wiem dlaczego nie są one rozpinane na jeden dzień. Jeśli mała ilość solówek jest problemem długotrwałym to może jednak lepiej jest puszczać wagony solo, bo nie ponosi się wtedy takich strat.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#29 Post autor: luki » 10 maja 2010, 12:42

rafalurbino18 pisze:
luki pisze:
DW pisze:w dni robocze w rezerwie 0 składów i 5 solówek?
Co do składów w soboty, to pojawiają się na 4 notorycznie. Nie wiem dlaczego nie są one rozpinane na jeden dzień. Jeśli mała ilość solówek jest problemem długotrwałym to może jednak lepiej jest puszczać wagony solo, bo nie ponosi się wtedy takich strat.
A Tobie by się chciało z piątku na sobotę rozpinać choć jeden skład ? Zdejmować osłony, odpinać kable, zwłaszcza WN z dachu, rozpinać sprzęgi (do tego tylny w wagonach od składów nie jest łamany), no i jeszcze do tego pytanie czy pierwszy wóz byłby w stanie w ogóle sam ruszyć :mruga: - jeśli dobrze pamiętam to z #579+610 był taki numer.
No a później dochodzi wszystko co opisałem tylko odwrotnie.
Wnioskując - lepiej puścić sobie w jeden dzień jakieś nadprogramowe składy niż bawić się w to wszystko.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#30 Post autor: DW » 10 maja 2010, 14:24

luki pisze:
DW pisze:w dni robocze w rezerwie 0 składów i 5 solówek?
Jak Ty to liczyłeś, mi wychodzi 1 skład i 9 solo nie licząc wagony uznane za odstawione.
Chyba, że coś tam jeszcze nie jeździ ale na ogół to monitorujemy. Widzę, że sumowanie w tabelce jest trochę nieaktualne i może dlatego.
Sugerowałem się ilostanem w "spisie wagonów według zajezdni". Najwidoczniej był on nieaktualny ;)
Co w sumie jakoś zbytnio nie zmienia faktu, że ze szczególnie ze składami jest kiepsko...
luki pisze:
rafalurbino18 pisze:Co do składów w soboty, to pojawiają się na 4 notorycznie. Nie wiem dlaczego nie są one rozpinane na jeden dzień. Jeśli mała ilość solówek jest problemem długotrwałym to może jednak lepiej jest puszczać wagony solo, bo nie ponosi się wtedy takich strat.
A Tobie by się chciało z piątku na sobotę rozpinać choć jeden skład ? Zdejmować osłony, odpinać kable, zwłaszcza WN z dachu, rozpinać sprzęgi (do tego tylny w wagonach od składów nie jest łamany), no i jeszcze do tego pytanie czy pierwszy wóz byłby w stanie w ogóle sam ruszyć :mruga: - jeśli dobrze pamiętam to z #579+610 był taki numer.
No a później dochodzi wszystko co opisałem tylko odwrotnie.
Wnioskując - lepiej puścić sobie w jeden dzień jakieś nadprogramowe składy niż bawić się w to wszystko.
Poza tym nawet dla pasażerów lepiej jest jak jedzie skład, bo nie sądzę, aby w soboty (w szczególności rano) tramwaje w okolicy Zabrza jeździły puste.

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#31 Post autor: rafalurbino18 » 10 maja 2010, 18:07

DW pisze:
luki pisze:A Tobie by się chciało z piątku na sobotę rozpinać choć jeden skład ? Zdejmować osłony, odpinać kable, zwłaszcza WN z dachu, rozpinać sprzęgi (do tego tylny w wagonach od składów nie jest łamany), no i jeszcze do tego pytanie czy pierwszy wóz byłby w stanie w ogóle sam ruszyć :mruga: - jeśli dobrze pamiętam to z #579+610 był taki numer.
No a później dochodzi wszystko co opisałem tylko odwrotnie.
Wnioskując - lepiej puścić sobie w jeden dzień jakieś nadprogramowe składy niż bawić się w to wszystko.
Poza tym nawet dla pasażerów lepiej jest jak jedzie skład, bo nie sądzę, aby w soboty (w szczególności rano) tramwaje w okolicy Zabrza jeździły puste.
Na trasie z centrum Zabrza do Zaborza to czwórki jeżdżą bardzo często puste. Zdarza się to też w dni robocze i oczywiście najczęściej wtedy, gdy jadą krótko po innym pociągu. Na drugim odcinku trasy jest już lepiej, bo jak wiadomo jest mniej linii. W dni robocze ostatnio czwórki jeżdżą do zajezdni mocno pospóźniane, więc pasażerów trochę zbierają. Jednak już w soboty są puściutkie (8minut po T1). W przeciwną stronę do placu Wolności jest dość dobrze (zarówno dni robocze, jak i soboty).
Na pewno kiedyś w soboty był większy tłok z uwagi na gorszą częstotliwość. Można jednak pokusić się o stwierdzenie, że z uwagi na polepszenie oferty w soboty po likwidacji tramwajów w Gliwicach pasażerów w Zabrzu jest więcej. Trudno się dziwić, bo po południu tramwaj pojawią się 2 razy częściej niż przed wrześniem.
Mimo to wszystko uważam, że składy nie powinny jeździć w sobotę, ale jeśli sytuacja taborowa to wymusza to choć tyle dobrze, że są one na T4, a nie np. na 3 czy 17 (nie wspominając o 5/18/35:P). Choć na trójce są większe napełnienia, to solówka co 20minut wystarcza. Najgorzej jest ok. 10 w kierunkach do centrum, ale da się wytrzymać. Ktoś mógłby uznać, że z uwagi na większe napełnienia to T3 powinna być obsługiwana składami. Jednak zjeżdżałyby one do zajezdni (nie wszystkie) dopiero koło północy. Pewnym rozwiązaniem byłoby też obsadzenie dwóch pociągów trójki składami, które zjeżdżają wcześniej do zajezdni. O 17 nie ma co myśleć, bo tam wszystkie pociągi kursują długo. W obu tych przypadkach wszystkie pociągi linii 3 lub 17 jeżdżą dłużej niż pociągi czwórki, co zwiększa wydatki :/

Swoją drogą, jak tam sytuacja z składami na Stroszku? Ciekawe czy sprawdziłaby się obsługa 2 pociągów 17ki przez Gliwice i Stroszek. W zamian 2 pociągi obsługiwane solówkami Stroszek oddałby Gliwicom w obsługę. Tylko jakie, bo na 30 jest tylko jeden pociąg :-P

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#32 Post autor: KZKGaPowicz » 02 cze 2010, 21:48

Zapomniałem wcześniej o tym napisać, ale już od dość dawna w gliwickich wagonach na drzwiach do kabiny motorniczego zamontowano wreszcie kasetki dla numerów służbowych motorniczych. Oczywiście w większości przypadków są tam właśnie umieszczane.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#33 Post autor: rafalurbino18 » 03 cze 2010, 07:06

KZKGaPowicz pisze:Zapomniałem wcześniej o tym napisać, ale już od dość dawna w gliwickich wagonach na drzwiach do kabiny motorniczego zamontowano wreszcie kasetki dla numerów służbowych motorniczych. Oczywiście w większości przypadków są tam właśnie umieszczane.
Akurat dzisiaj rano wchodząc na forum sobie o tym przypomniałem i chciałem to napisać. Oczywiście zauważyłem to też już dość dawno, ale ciągle wylatywało mi to z głowy i nie pisałem o tym :-P
Co do samych kasetek to kilka razy się spotkałem z ich brakiem. Co do umieszczania, to obecnie jest już lepiej, bo na początku rzadko tam spotykałem te karteczki.

DTSN
Posty: 198
Rejestracja: 12 lip 2010, 15:02
Lokalizacja: Cały Śląsk

#34 Post autor: DTSN » 09 sie 2010, 20:37

Usłyszałem dziś od motorowego który rozmawiał z innym chodzą słuchy, że GOP się szykuje na likwidacje zajezdni Gliwice i przeniesienie wszystkiego do Stroszka :!: :cry: :cry: :cry: dla mnie to tragedia i jesli to prawda to to przekracza juz pojęcie co oni wyprawiają. Osobiście jesli będzie strajk ja się do niego przyłącze Nie możemy pozwolić na taki coś bo w końcu się stanie to co mówi się od dawna że zostanie kilka zajezdni największych a resztę do likwidacji :-|
DTSN
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#35 Post autor: DW » 09 sie 2010, 21:54

DTSN pisze:Usłyszałem dziś od motorowego który rozmawiał z innym chodzą słuchy, że GOP się szykuje na likwidacje zajezdni Gliwice i przeniesienie wszystkiego do Stroszka :!: :cry: :cry: :cry: dla mnie to tragedia i jesli to prawda to to przekracza juz pojęcie co oni wyprawiają. Osobiście jesli będzie strajk ja się do niego przyłącze Nie możemy pozwolić na taki coś bo w końcu się stanie to co mówi się od dawna że zostanie kilka zajezdni największych a resztę do likwidacji :-|
Takie słuchy chodzą już od kilku miesięcy. Ponoć Frankiewicz jeszcze przed wyborami chciałby się na dobre pozbyć banów ze swojego terytorium... T1 i T4 miałyby wtedy zawracać na pętli wybudowanej w okolicy zajezdni. To wszystko to tylko plotki, ale znając nasz realia jest to niestety całkiem możliwe... :(

DTSN
Posty: 198
Rejestracja: 12 lip 2010, 15:02
Lokalizacja: Cały Śląsk

#36 Post autor: DTSN » 10 sie 2010, 00:18

Tego sie spodziewałem niestety ale jestem gotów dużo zrobić aby tej zajezdni nie zlikwidowano Nawet jesli trzeba będzie to będziemy protestować akurat jestem z rodziny motorowych i wiem że sie nie poddamy :) Nigdy
DTSN
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !

puschel
Posty: 420
Rejestracja: 26 sty 2009, 01:02
Lokalizacja: Zabrze - Mikulczyce

#37 Post autor: puschel » 10 sie 2010, 00:29

Na razie to od 1-go Sierpnia oddzielili nas od Stroszka i jesteśmy teraz RK-4, a co do tych plotek, to słyszałem też taką wersję, że mają być obie zajezdnie zlikwidowane (RK-3 I RK-4) i w Biskupicach wybudowana jedna duża zajezdnia - co by było najlepszym rozwiązaniem.
Zblizają się wybory samorządowe i w Zabrzu ma kandydować na Prezydenta Pan Sekuła - jak go Zabrzanie wybiorą to Zabrze podzieli los Gliwic 9chodzi oczywiście o tramy).
Puschel

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#38 Post autor: KZKGaPowicz » 10 sie 2010, 08:34

Wydaje mi się, że zajezdnia w Biskupicach to dość optymalne rozwiązanie, tylko musieliby wybudować łącznik Biskupice - Ruda na Os. Pod Brzozami (jeśli nie zlikwidują do tego czasu "18" - oby tak się nie stało) oraz na Placu Wolności w Zabrzu.
puschel pisze:Zblizają się wybory samorządowe i w Zabrzu ma kandydować na Prezydenta Pan Sekuła - jak go Zabrzanie wybiorą to Zabrze podzieli los Gliwic 9chodzi oczywiście o tramy).
Ja mam nadzieję, że Prezydentem Miasta Zabrze zostanie ponownie wybrana pani Małgorzata Mańka-Szulik, która jest za tramwajami w mieście. Mówiła kiedyś, że tramwaje wpisały się w krajobraz miasta.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#39 Post autor: adam86 » 10 sie 2010, 09:50

puschel pisze:Na razie to od 1-go Sierpnia oddzielili nas od Stroszka i jesteśmy teraz RK-4,
Nie ma już RK. W ogóle nie ma już oddziałów spółki oprócz ZUR.
a co do tych plotek, to słyszałem też taką wersję, że mają być obie zajezdnie zlikwidowane (RK-3 I RK-4) i w Biskupicach wybudowana jedna duża zajezdnia - co by było najlepszym rozwiązaniem.
A można wiedzieć kto miałby za to zapłacić?
Zblizają się wybory samorządowe i w Zabrzu ma kandydować na Prezydenta Pan Sekuła - jak go Zabrzanie wybiorą to Zabrze podzieli los Gliwic 9chodzi oczywiście o tramy).
Na jakiej podstawie tak twierdzisz?
KZKGOP 1779

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#40 Post autor: rafalurbino18 » 10 sie 2010, 10:53

puschel pisze:Na razie to od 1-go Sierpnia oddzielili nas od Stroszka i jesteśmy teraz RK-4, a co do tych plotek, to słyszałem też taką wersję, że mają być obie zajezdnie zlikwidowane (RK-3 I RK-4) i w Biskupicach wybudowana jedna duża zajezdnia - co by było najlepszym rozwiązaniem.
No nie wiem czy takim najlepszym. Po pierwsze - nawet jeśli znalazłaby się kasa to są poważniejsze wydatki niż budowa nowej zajezdni. Po drugie - nie dość, że motorniczowie z Gliwic mieliby dalej do zajezdni to również Ci ze Stroszka. Po trzecie - w przypadku zatrzymania w pobliżu zajezdni będziemy mieli paraliż na połowie linii tramwajowych.
Pewnie są to tylko plotki i w najbliższym czasie nie dojdzie do budowania nowej zajezdni. Miejmy nadzieję, że zajezdnia Gliwice przetrwa, bo dojazdów na T3 ze Stroszka sobie nie wyobrażam...

puschel
Posty: 420
Rejestracja: 26 sty 2009, 01:02
Lokalizacja: Zabrze - Mikulczyce

#41 Post autor: puschel » 10 sie 2010, 11:19

adam86 pisze:Nie ma już RK. W ogóle nie ma już oddziałów spółki oprócz ZUR.
Jest RK-4, w aneksie do umowy o pracę wyraźnie jest napisane:
"1) rodzaj umówionej pracy: motorniczy w dziale ruchu Rejonu RK-4 w Gliwicach"
adam86 pisze:A można wiedzieć kto miałby za to zapłacić?
Część miasto,a część z Unii - kiedyś w Głosie Zabrza był artykuł na ten temat.
adam86 pisze:Na jakiej podstawie tak twierdzisz?
Słyszałem jak ludzie rozmawiają o tym i to pracownicy Urzędu Miejskiego (znam z widzenia).
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez puschel, łącznie zmieniany 1 raz.
Puschel

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#42 Post autor: adam86 » 10 sie 2010, 12:42

puschel pisze: Jest RK-4, w aneksie do umowy o pracę wyraźnie jest napisane:
"1) rodzaj umówionej pracy: motorniczy w dziale ruchu Rejonu RK-4 w Gliwicach"
Nie RK-4, tylko R-4, bo jest rejon, a nie rejon komunikacyjny. Zobacz sobie schemat organizacyjny na stronie TŚ.
Część miasto,a część z Unii - kiedyś w Głosie Zabrza był artykuł na ten temat.
TŚ póki co nie mają zrealizowanego jednego programu unijnego, a gminy póki co kasy zbyt dużo nie mają, więc darujmy sobie bajeczki z lokalnych gazetek.
Słyszałem jak ludzie rozmawiają o tym i to pracownicy Urzędu Miejskiego (znam z widzenia).
Pff, takich plotek to można tysiące opowiadac. A tak w ogóle to radziłbym się wstrzymac z rozpowszechnianiem takowych, bo potem ktoś to tutaj przeczyta i znowu będzie, że miłosnicy opowiadają to czy tamto.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#43 Post autor: luki » 10 sie 2010, 13:52

Wydaje mi się, że wszelkie rzekome plany budowy jakiejkolwiek zajezdni tramwajowej są nierealne w najbliższych co najmniej 14-tu latach (dlaczego 14 to już dla Was łamigłówka ;) ).
Natomiast bardziej realne jest zamknięcie Zajezdni Gliwice by raz na zawsze pochować gliwickie tramwaje.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#44 Post autor: Penny » 10 sie 2010, 14:16

luki pisze:(dlaczego 14 to już dla Was łamigłówka ;) )
Trochę ją mimochodem rozwiążę :P Pomijając fakt, że nikt tutaj w GOP nie wybuduje żadnej zajezdni (co najmniej kilkaset milionów złotych), to nie wydaje mi się, żeby umowa pomiędzy KZK GOP a TŚ ograniczała spółkę do tego stopnia, że sobie takowej nie mogą wybudować, gdyby chcieli :-| ?

puschel
Posty: 420
Rejestracja: 26 sty 2009, 01:02
Lokalizacja: Zabrze - Mikulczyce

#45 Post autor: puschel » 10 sie 2010, 14:29

No a Zabrze moze stworzyć własną komunikację tramwajową? Przecież na każdym końcu Zabrza jest pętla, zajezdnie mogą wykupić od Gliwic. Może wtedy prędzej by dostali pieniądze z Unii?
Puschel

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#46 Post autor: luki » 10 sie 2010, 14:37

puschel pisze:No a Zabrze moze stworzyć własną komunikację tramwajową? Przecież na każdym końcu Zabrza jest pętla, zajezdnie mogą wykupić od Gliwic. Może wtedy prędzej by dostali pieniądze z Unii?
Tylko Franek chyba ma chrapkę na tą ziemię, a praktycznie rzecz biorąc jest chyba wciąż akcjonariuszem TŚ, a teren jest jego gminy więc może z tym zrobić co zechce.
Penny pisze:to nie wydaje mi się, żeby umowa pomiędzy KZK GOP a TŚ ograniczała spółkę do tego stopnia, że sobie takowej nie mogą wybudować, gdyby chcieli :-| ?
Trochę była to ironia, ale nigdy nic nie wiadomo ;)
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Krzysiek0507
Posty: 69
Rejestracja: 05 sty 2010, 16:08
Lokalizacja: Zabrze

#47 Post autor: Krzysiek0507 » 19 lut 2011, 13:24

Witam, mam pytanie: Czy to prawda, że likwidować mają zajezdnie w Gliwicach i wszystko ma być przeniesione do Bytomia?
Ostatnio zmieniony 19 lut 2011, 22:16 przez Krzysiek0507, łącznie zmieniany 1 raz.

DTSN
Posty: 198
Rejestracja: 12 lip 2010, 15:02
Lokalizacja: Cały Śląsk

#48 Post autor: DTSN » 19 lut 2011, 20:45

Krzysiek0507 pisze:witam, mam pytanie, czo to prawda że likwidować maja zajezdnie w Gliwiach i wsztstko ma być przeniesione do Bytomia ?
Tez takie plotki słyszałem nie wiem czy to prawda oby nie !
DTSN
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#49 Post autor: KZKGaPowicz » 19 lut 2011, 20:54

DTSN pisze:
Krzysiek0507 pisze:witam, mam pytanie, czo to prawda że likwidować maja zajezdnie w Gliwiach i wsztstko ma być przeniesione do Bytomia ?
Tez takie plotki słyszałem nie wiem czy to prawda oby nie !
Też mam taką nadzieję, a poza tym, to A4 musiałby kończyć gdzieś w Zabrzu, a to miasto raczej za to płacić nie będzie. Jedyne rozwiązanie, to to, aby Zabrze wykupiło ten teren od Gliwic, tylko wtedy gliwicki PKM miałby zajezdnię w Zabrzu. Możliwe jest także wprowadzenie esów floresów na granicy Zabrza z Gliwicami.
Załączniki
Mapa.png
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#50 Post autor: adam86 » 19 lut 2011, 21:26

KZKGaPowicz pisze:Jedyne rozwiązanie, to to, aby Zabrze wykupiło ten teren od Gliwic,
ROTFL! Miasta nie mogą handlować między sobą gruntami...
KZKGOP 1779

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości