ZUR Chorzów Batory

Dyskusje o zakładach tramwajowych.
Wiadomość
Autor
patryk01
Posty: 577
Rejestracja: 09 kwie 2019, 17:31

ZUR Chorzów Batory

#351 Post autor: patryk01 » 10 sty 2007, 02:03

Lista wagonów przebywających w ZUR Chorzów Batory

Liniowe (oraz robocze przechodzące chwilowe prace):
105Na -
105N-2k -
105N-HF / 105NF S -
111N -
116Nd - 800NG 812NG
MF16AC BD -
2012N - 824 834
Pt/Ptb -
E1 -
N -

m - malowanie
NG - modernizacja wagonu
n - naprawa (przygotowanie do rejestracji, prace o zakresie mniejszym niż RB itp.)
r - remont bieżący (RB) lub prace o zakresie remontu bieżącego
w - naprawa powypadkowa
rk - remont kapitalny
k - kasacja
g - naprawa gwarancyjna (poprawki itp.)

O charakterze roboczym i historycznym:
102Na: 183 - przetokowy
105Na: 143R roboczy
Pt:

Odstawione na historyczne:
13N: 61R
102N: 8
102Na: 169
105Na 313


Treść oryginalnego postu:
ff pisze:Mam taką prośbę. Piszemy w róznych tematach co i kiedy przyjechało do Chorzowa - przy kasacjach, wypadkach, w dziale o stodwójkach, stopiątkach, przy migracjach, w tematach z cyklu "widziane". Informacje pojawiają się też na forum WPK czy pod zdjęciami na TWB. Czasem też nawinie mi się jakieś zdjęcie z Chorzowa gdzie widać odstawione wagony. Proponuję stworzyć listę nieformalnego ilostanu ZUR i tutaj byśmy pisali też o nowościach. Moderatorzy i admini by dopisywali poprzez edycję pierwszego posta, tak jak ma to miejsce w przypadku kasacji czy przetwonic. I chodzi mi także o wagony, które są już skreślone ze stanu, ale fizycznie jeszcze istnieją i gniją w Chorzowie - te będą w nawiasach.

Może zacznę, mogę popełnić błędy, bo jak pisałem, wszystko już mi się pomieszało.


Zmiana autora postu z ff na luki, następnie dnia 26.06.2019 zmiana autora na patryk01 który zajmuje się jego aktualizacją.
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2024, 09:05 przez patryk01, łącznie zmieniany 584 razy.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#352 Post autor: Boguś » 23 lis 2010, 21:13

mark40 pisze:
DW pisze:#902 jest już gotowy i ma wyjechać już w tym tygodniu.
Przemalowany jest na czerwono, czy dostał reklamę?
Czerwony :)
mark40 pisze:
DW pisze:Przy stopiątkach przechodzących RK prace idą bardzo powoli, gdyż siły robocze skupiają się głównie na Helmutach.
Czy remonty te są na takim etapie, że można poznać czy będą to nowe zurki czy może w strym designie?
Normalny zurek (550, 551 itd.)

Awatar użytkownika
TŚ25
Posty: 295
Rejestracja: 12 gru 2009, 19:37
Lokalizacja: Katowice-Szopienice

#353 Post autor: TŚ25 » 23 lis 2010, 21:28

DW pisze:W ostatnim czasie w Chorzowie zjawiły się kolejne "Helmuty" - #907 i #904.
#902 jest już gotowy i ma wyjechać już w tym tygodniu.
#906 jest na ukończeniu. Czeka go jeszcze malowanie. Ma otrzymać reklamę.

Przy stopiątkach przechodzących RK prace idą bardzo powoli, gdyż siły robocze skupiają się głównie na Helmutach.
No to super :-P
Ciekawe tylko, na jakich liniach będą jeździć :)
Tramwaje Śląskie
232 Zawodzie Pętla-Chorzów Stadion Śląski-Zawodzie Pętla ;D

POZDRAWIAM !

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#354 Post autor: DW » 23 lis 2010, 21:44

TŚ25 pisze:
DW pisze:W ostatnim czasie w Chorzowie zjawiły się kolejne "Helmuty" - #907 i #904.
#902 jest już gotowy i ma wyjechać już w tym tygodniu.
#906 jest na ukończeniu. Czeka go jeszcze malowanie. Ma otrzymać reklamę.
Ciekawe tylko, na jakich liniach będą jeździć :)
Na razie zapełnią wszystkie pociągi linii 23. Później możliwe, że pojawią się na liniach 16 i... 13 :!:
6 głównie ze względu na napełnienia na tej linii, 7 i 20 przez Armii Krajowej w Chorzowie, na którą Helmuty mają zakaz wstępu (straszne torowisko). Co do 14-stki, to nie wiadomo, czy Helmut przejedzie przez tunelik w Szopienicach, a na 15-stce na razie nie ma jak się pojawić, bo wszystkie obsługuje Będzin. Na 11 pewnie też się nie pojawią, choć kto wie (duże napełnienia, ale za to na 11-stce przydałyby się wozy z piasecznicami ;) ).

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#355 Post autor: luki » 23 lis 2010, 22:38

DW pisze:Później możliwe, że pojawią się na liniach 16 i... 13 :!:
DW pisze:Na 11 pewnie też się nie pojawią, choć kto wie (duże napełnienia, ale za to na 11-stce przydałyby się wozy z piasecznicami ;) ).
16 jak i domniemywanie 11 również odpada. Helmuty nie na dają się na linie które są obsadzone taborem 2x105Na. 4 pary drzwi i ich sposób obsługi generuje opóźnienia, ponadto na 16 jest dość sporo spadów i wzniesień (Brynów) co dla helmutów już nie mówiąc o holowaniu czegoś co padnie jest wyzwaniem. Linia 11 do tego też ma swoją długość, jednotory.

Na chwilę obecną jedynie linia 13 pasuje dla helmutów. Będzie tabor pojemniejszy od solówki co tej linii się przyda, nie ma aż tylu wzniesień. Ponadto 7 pociągów idealnie pasuje dla 10-ciu wagonów na stanie.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#356 Post autor: Penny » 24 lis 2010, 08:56

mark40 pisze:Czy remonty te są na takim etapie, że można poznać czy będą to nowe zurki czy może w strym designie?
W październiku podjęto decyzję, że ZURków już prawdopodobnie robić nie będą (#254 ma być ostatnim). Teraz będą wozy a'la #625.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#357 Post autor: KZKGaPowicz » 24 lis 2010, 14:27

Penny pisze:
mark40 pisze:Czy remonty te są na takim etapie, że można poznać czy będą to nowe zurki czy może w strym designie?
W październiku podjęto decyzję, że ZURków już prawdopodobnie robić nie będą (#254 ma być ostatnim). Teraz będą wozy a'la #625.
Wcześniej chodziły takie słuchy:
N pisze:Zresztą sam wagon według obecnie obowiązującej wersji wydarzeń ma być "jedynym w swoim rodzaju" - pozostałe remonty będą wykonywane w dotychczasowym standardzie, zaś Żelazkami ma być 85 modernizacji planowanych do wykonania od przyszłego roku (z tym, że tyrystorów albo asynchroników - a 625 pozostał PCC).
Źródło
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#358 Post autor: Marcin » 24 lis 2010, 14:31

No dobrze, jeśli mają teraz robić wszystkie wozy tak jak #625 to nie dało by rady jakoś tego zunifikować z resztą żelazek i malować tej czerwonej obudowy na dachu na kremowo ?

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#359 Post autor: mark40 » 24 lis 2010, 16:44

KZKGaPowicz pisze:Wcześniej chodziły takie słuchy:
I takie też
Natomiast co do wyglądu tego wagonu to mam nadzieję że mu tych lusterek nie zostawią żółtych
N pisze:W tym wagonie mają żółte pozostać...
Zostały czarne.

Ja mam nadzieję, że ZURków pierwszego typu już nie będzie (jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny, bo wnętrze już chyba będzie wszędzie takie jak w #625), ewentualnie jeszcze #254 do pary z #255 i #418 do pary z #417.

Awatar użytkownika
Kamil105Na
Posty: 189
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:36
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#360 Post autor: Kamil105Na » 25 lis 2010, 17:20

mark40 pisze: Ja mam nadzieję, że ZURków pierwszego typu już nie będzie (jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny, bo wnętrze już chyba będzie wszędzie takie jak w #625), ewentualnie jeszcze #254 do pary z #255 i #418 do pary z #417.
Ja też mam taką nadzieję. #625 wygląda chociaż w miarę nowocześnie. No i co najważniejsze nie ma tego całego "wyświetlacza" tylko normalne dykty.
Pozdrawiam !!!
Tramwaje Elektryczne w Zagłębiu Dąbrowskiem Sp. Akc.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#361 Post autor: Boguś » 25 lis 2010, 22:06

Helmut #902 opuścił ZUR i jest już na Zawodziu. Obecnie #907 jest przygotowywany do malowania lub nałożenia reklamy.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#362 Post autor: DW » 26 lis 2010, 10:25

Boguś pisze:Helmut #902 opuścił ZUR i jest już na Zawodziu.
Dodam, że znajduje się tam najpóźniej od 24.11.
Boguś pisze:Obecnie #907 jest przygotowywany do malowania lub nałożenia reklamy.
Chyba masz na myśli #906, bo #907 dopiero niedawno do nas trafił ;)
Co do malowań kolejnych wozów to prawdopodobnie będzie tak:
906 - reklama
904 - czerwony
907 - reklama
Co drugi wyjeżdżający Helmut ma otrzymać reklamę.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#363 Post autor: KZKGaPowicz » 26 lis 2010, 16:20

Kamil105Na pisze:No i co najważniejsze nie ma tego całego "wyświetlacza" tylko normalne dykty.
I to jest dla mnie niezrozumiałe. Na D. O. ZURu pytałem się dlaczego nie zamontowali wyświetlaczy, to otrzymałem odpowiedź, że nie ma pieniędzy, ale mają się znaleźć i wtedy wyświetlacze będą montować "żelaZURkom".
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Kamil105Na
Posty: 189
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:36
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#364 Post autor: Kamil105Na » 26 lis 2010, 21:03

KZKGaPowicz pisze:
Kamil105Na pisze:No i co najważniejsze nie ma tego całego "wyświetlacza" tylko normalne dykty.
I to jest dla mnie niezrozumiałe. Na D. O. ZURu pytałem się dlaczego nie zamontowali wyświetlaczy, to otrzymałem odpowiedź, że nie ma pieniędzy, ale mają się znaleźć i wtedy wyświetlacze będą montować "żelaZURkom".
A jaki byś chciał wyświetlacz ? taki jak :arrow: TUTAJ ? :roll: Czy może taki jak :arrow: TU :) ?
Pozdrawiam !!!
Tramwaje Elektryczne w Zagłębiu Dąbrowskiem Sp. Akc.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#365 Post autor: KZKGaPowicz » 26 lis 2010, 21:07

Kamil105Na pisze:
KZKGaPowicz pisze:
Kamil105Na pisze:No i co najważniejsze nie ma tego całego "wyświetlacza" tylko normalne dykty.
I to jest dla mnie niezrozumiałe. Na D. O. ZURu pytałem się dlaczego nie zamontowali wyświetlaczy, to otrzymałem odpowiedź, że nie ma pieniędzy, ale mają się znaleźć i wtedy wyświetlacze będą montować "żelaZURkom".
A jaki byś chciał wyświetlacz ? taki jak :arrow: TUTAJ ? :roll: Czy może taki jak :arrow: TU :) ?
Wydaje mi się, że lepsze są te, które mają "żelazka" z MPK Łódź (R & G). Te wyświetlacze są dobrze widoczne w dzień i w nocy.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Kamil105Na
Posty: 189
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:36
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#366 Post autor: Kamil105Na » 27 lis 2010, 09:26

KZKGaPowicz pisze:
Kamil105Na pisze:
KZKGaPowicz pisze:
Kamil105Na pisze:No i co najważniejsze nie ma tego całego "wyświetlacza" tylko normalne dykty.
I to jest dla mnie niezrozumiałe. Na D. O. ZURu pytałem się dlaczego nie zamontowali wyświetlaczy, to otrzymałem odpowiedź, że nie ma pieniędzy, ale mają się znaleźć i wtedy wyświetlacze będą montować "żelaZURkom".
A jaki byś chciał wyświetlacz ? taki jak :arrow: TUTAJ ? :roll: Czy może taki jak :arrow: TU :) ?
Wydaje mi się, że lepsze są te, które mają "żelazka" z MPK Łódź (R & G). Te wyświetlacze są dobrze widoczne w dzień i w nocy.
Te z R&G to są rzeczywiście wyświetlacze i to dość dobre, chociaż czasem nie są zdolne do świecenia :-P , a te zaś, które są w Karlikach i Zurkach wyświetlaczami NIE są, bo po prostu nie świecą (to moja opinia o tym dziadostwie). Mimo wszystko sądzę, że dykty są bardziej eleganckie od wszelkich elektronicznych urządzeń :)
KZKGaPowicz pisze: że nie ma pieniędzy, ale mają się znaleźć i wtedy wyświetlacze będą montować
Na 99% NIE założą wyświetlaczy R&G.
Pozdrawiam !!!
Tramwaje Elektryczne w Zagłębiu Dąbrowskiem Sp. Akc.

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#367 Post autor: mark40 » 27 lis 2010, 10:34

Kamil105Na pisze:Mimo wszystko sądzę, że dykty są bardziej eleganckie od wszelkich elektronicznych urządzeń :)
Szczególnie te z numerami wymalowanymi markerem, lub z niewyraźnego żeby nie napisać brzydkiego szablonu.
Tablice z XXI wieku testowane w naszych tramwajach

To ile kosztują jest tajemnicą. Wiadomo, są dwie – w jednym z tramwajów nr 6 – i będą testowane przez miesiąc. Pokazują nie tylko następny przystanek, ale także jego otoczenie i na mapie miasta punkt, w którym akurat znajduje się wóz – lokalizując go przy pomocy GPS.

Obrazek

MPK zainstalowało je nieśmiało, w jednym wozie, wcale się tym nie chwaląc.
- Chcemy je przetestować przez miesiąc, żeby wiedzieć jak się sprawują w naszym ruchu ulicznym - mówi Zbigniew Ferenc, dyrektor do spraw eksploatacji w MPK. - Zobaczyliśmy je jakiś czas temu i od razu nam się spodobały – dodaje.

Nic dziwnego – nowoczesne wyświetlacze to powiew nowoczesności w tramwajach, po których ich użytkownicy już dawno przestali spodziewać się czegoś wyjątkowego. A tu proszę – nie dość, że w końcu doczekamy się klimatyzacji – to jeszcze może mieć jedne z najbardziej nowoczesnych wyświetlaczy w tej części Europy.

Testowany wyświetlacz (w tramwaju są dwa - z boku, w miejscach gdzie w zwykłych wozach typu 105 są tablice drewniane) nie tylko pokazuje kolejne przystanki – każdy z nich ma także ilustrujące go zdjęcie (na razie na próbę zainstalowano w nich ilustracje wykonane pospiesznie przez pracowników MPK, ale gdy pomysł się przyjmie, pojawią się inne). Jest także mapa, która pokazuje gdzie się w tej chwili znajdujemy na planie miasta. Lokalizacja następuje przy pomocy GPS.

Głównym wrogiem tego pomysłu jest jego cena.
- Jeśli chcielibyśmy zamontować te urządzenia we wszystkich skodach Tramwaju Plus, i tych, które już jeżdżą na liniach 6 i 7 trzeba się liczyć z wydatkiem rzędu kilkuset tysięcy złotych - przyznaje Zbigniew Ferenc

Można oczywiście powiedzieć, że to tylko gadżet – systemu transportu miejskiego nie uzdrowi. Nie sprawi, że tramwaje będą jeździć szybciej, albo trzymać się rozkładu jazdy. Czy to jednak znaczy, że należy zrezygnować z oznak nowoczesności?

26 listopada 2010, autor: bk
źródło: www.tuwroclaw.com
Ja nie rozumiem, w połowie lat 90-tych montowano w prawie wszystkich zawodziańskich stopiątkach i części będzińskich "wyświetlacze" zewnętrzne i wewnątrz wagonu. Teraz 15 lat później nie montują. Przecież to jest cofanie się o dwie dekady. O takich wyświetlaczach jak sa na testach w Krakowie i Wrocławiu lub funkcjonujących w Warszawie koralikach chyba nawet nie słyszano u nas ;) .

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#368 Post autor: adam86 » 27 lis 2010, 11:42

Kamil105Na pisze: Te z R&G to są rzeczywiście wyświetlacze i to dość dobre, chociaż czasem nie są zdolne do świecenia :-P , a te zaś, które są w Karlikach i Zurkach wyświetlaczami NIE są, bo po prostu nie świecą (to moja opinia o tym dziadostwie).
Może się najpierw czegos dowiedz, a potem wypisuj swoje bzdury. Wszytskie urządzenia to wyświetlacze, na dodatek wszystkie są produkcji R&G.
mark40 pisze:Ja nie rozumiem, w połowie lat 90-tych montowano w prawie wszystkich zawodziańskich stopiątkach i części będzińskich "wyświetlacze" zewnętrzne i wewnątrz wagonu. Teraz 15 lat później nie montują. Przecież to jest cofanie się o dwie dekady. O takich wyświetlaczach jak sa na testach w Krakowie i Wrocławiu lub funkcjonujących w Warszawie koralikach chyba nawet nie słyszano u nas ;) .
Jakby je utrzymywano w stosownym stanie to by do dziś działały, łacznie z gadaczkami. Ale teraz wielce nie ma na nic kasy i wszyscy czekają na ŚKUP.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez adam86, łącznie zmieniany 2 razy.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#369 Post autor: mark40 » 27 lis 2010, 12:05

adam86 pisze:Jakby je utrzymywano w stosownym stanie to by do dziś działały, łacznie z gadaczkami. Ale teraz wielce nie ma na nic kasy i wszyscy czekają na ŚKUP.
Stare wyświetlacze działają, w końcu tam gdzie były są przekładane do nowych ZURków, gadaczki to prawda. ŚKUP przewiduje zakup wyświetlaczy? :lol:

Awatar użytkownika
Kamil105Na
Posty: 189
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:36
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#370 Post autor: Kamil105Na » 27 lis 2010, 12:13

adam86 pisze:Może się najpierw czegos dowiedz, a potem wypisuj swoje bzdury. Wszytskie urządzenia to wyświetlacze, na dodatek wszystkie są produkcji R&G.
adam86 odrobina dobrej interpretacji nie zaszkodzi. Chciałem podkreślić, że wyświetlacze pikselowe są gorsze od dykt, bo są mniej wyraźne i słabo widoczne, a w nocy to już w ogóle tragicznie wyglądają, bo wymagają podświetlania z zewnątrz (tak jak i dykty).
Ostatnio zmieniony 27 lis 2010, 20:19 przez Kamil105Na, łącznie zmieniany 2 razy.
Pozdrawiam !!!
Tramwaje Elektryczne w Zagłębiu Dąbrowskiem Sp. Akc.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#371 Post autor: adam86 » 27 lis 2010, 15:28

Kamil105Na pisze:Chciałem podkreślić, że wyświetlacze pikselowe są gorsze od dykt, bo są mniej wyraźne i słabo widoczne, a w nocy to już w ogóle tragicznie wyglądają, bo wymagają podświetlania z zewnątrz.
Nie no, ręce opadają. Dykty pewnie świecą w nocy?
mark40 pisze:Stare wyświetlacze działają, w końcu tam gdzie były są przekładane do nowych ZURków, gadaczki to prawda. ŚKUP przewiduje zakup wyświetlaczy? :lol:
Po prostu pora zakupic nowy system, czyli wyswietlacze, kasowniki, komputery, serwer, który tym bedzie sterował itd. Tylko on musi byc kompatybilny ze ŚKUP, dlatego wszyscy czekają, aż ta ŚKUPa spadnie z nieba.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez adam86, łącznie zmieniany 1 raz.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#372 Post autor: Penny » 27 lis 2010, 16:43

adam86 pisze:A lekcje odrobione?
Ja bardzo proszę na zadanie przeczytać Regulamin Forum (Rozdział II, art. 3)

Awatar użytkownika
Kamil105Na
Posty: 189
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:36
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#373 Post autor: Kamil105Na » 27 lis 2010, 20:18

adam86 pisze:
Kamil105Na pisze:Chciałem podkreślić, że wyświetlacze pikselowe są gorsze od dykt, bo są mniej wyraźne i słabo widoczne, a w nocy to już w ogóle tragicznie wyglądają, bo wymagają podświetlania z zewnątrz.
Nie no, ręce opadają. Dykty pewnie świecą w nocy?
Wiem przecież, że dykty nie świecą. Źle napisałem zdanie :-P
Najkrócej pisząc: Podświetlana dykta wygląda ładnie zaś podświetlany wyświetlacz pikselowy wygląda źle. Źle dlatego, że w nocy jest bardzo blady.
Pozdrawiam !!!
Tramwaje Elektryczne w Zagłębiu Dąbrowskiem Sp. Akc.

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#374 Post autor: mark40 » 27 lis 2010, 20:26

adam86 pisze:Po prostu pora zakupic nowy system, czyli wyswietlacze, kasowniki, komputery, serwer, który tym bedzie sterował itd. Tylko on musi byc kompatybilny ze ŚKUP, dlatego wszyscy czekają, aż ta ŚKUPa spadnie z nieba.
Eee jacy wszyscy. Żaden PKM nie czeka, kupuje autobusy z wyświetlaczami. Nowych 30 tramwajów które mają przyjechać około rok przed ŚKUP nie wyposażymy w wyświetlacze? Nie wydaje mi się by to o to chodziło.

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#375 Post autor: memphis » 27 lis 2010, 20:27

Kamil105Na pisze:Podświetlana dykta wygląda ładnie zaś podświetlany wyświetlacz pikselowy wygląda źle. Źle dlatego, że w nocy jest bardzo blady.
To akurat wynika właśnie z tego, że matrycowe wyświetlacze stosowane w TŚ pochodzą z połowy lat 90-tych (są zużyte, odblaskowy materiał poszczególnych pikseli już dawno wypłowiał, no i są podświetlane świetlówkami). A nawet zwykły matrycowy wyświetlacz może być czytelny - od lat stosowane jest bowiem indywidualne podświetlenie każdego piksela, można to obserwować w wielu autobusach. A zwykła dykta, podświetlona zwykłą świetlówką jest najczęściej w ogóle nieczytelna, bo technologia ich wykonywania jest przedpotopowa, a jakość (materiałów, świetlówek, czcionek, itp.) tragiczna.

Awatar użytkownika
Kamil105Na
Posty: 189
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:36
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#376 Post autor: Kamil105Na » 27 lis 2010, 20:34

memphis pisze:
Kamil105Na pisze:Podświetlana dykta wygląda ładnie zaś podświetlany wyświetlacz pikselowy wygląda źle. Źle dlatego, że w nocy jest bardzo blady.
To akurat wynika właśnie z tego, że matrycowe wyświetlacze stosowane w TŚ pochodzą z połowy lat 90-tych (są zużyte, odblaskowy materiał poszczególnych pikseli już dawno wypłowiał, no i są podświetlane świetlówkami). A nawet zwykły matrycowy wyświetlacz może być czytelny - od lat stosowane jest bowiem indywidualne podświetlenie każdego piksela, można to obserwować w wielu autobusach. A zwykła dykta, podświetlona zwykłą świetlówką jest najczęściej w ogóle nieczytelna, bo technologia ich wykonywania jest przedpotopowa, a jakość (materiałów, świetlówek, czcionek, itp.) tragiczna.
No właśnie matrycowe wyświetlacze są przestarzałe. A mimo to nadal zakłada się je w ZURkach.
Pozdrawiam !!!
Tramwaje Elektryczne w Zagłębiu Dąbrowskiem Sp. Akc.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#377 Post autor: adam86 » 27 lis 2010, 20:51

mark40 pisze: Eee jacy wszyscy. Żaden PKM nie czeka, kupuje autobusy z wyświetlaczami. Nowych 30 tramwajów które mają przyjechać około rok przed ŚKUP nie wyposażymy w wyświetlacze? Nie wydaje mi się by to o to chodziło.
Wszyscy w TŚ:)
Kamil105Na pisze: No właśnie matrycowe wyświetlacze są przestarzałe. A mimo to nadal zakłada się je w ZURkach.
Bo nie ma kasy na nowe. A z resztą nowe wyświetlacze w tej technologii do dziś się stosuje, jak chociażby w PKM Gliwice.
KZKGOP 1779

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#378 Post autor: DW » 08 gru 2010, 20:17

#906 powrócił na Zawodzie. Na dniach ma też tam dotrzeć #904.
Za to w Batorym pewnie przez jakiś czas pozostanie #901, który się dziś wykoleił.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#379 Post autor: adam86 » 08 gru 2010, 21:38

I czymże go zbierali?
KZKGOP 1779

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#380 Post autor: DW » 09 gru 2010, 14:02

adam86 pisze:I czymże go zbierali?
Szczerze mówiąc, to teraz już nie pamiętam, bo osobiście nie byłem na miejscu. Na miejscu był ponoć dźwig, ale czy go nim zbierali, czy sam jakoś się "wkoleił", to nie wiem.

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#381 Post autor: mark40 » 09 gru 2010, 16:12

Zwrotnica zjazdowa do zajezdni od strony Katowic jest juz tak zjechana przez te 13 ze szkoda gadać. W zeszłym tygodniu wykoleiło się tam żelazko na 7. Czesto widać, ze motorniczy zeby przejechać w strone Katowic musi wyjśc z kabiny i sobie rowki poprawić bo iglice sie nie domykają czy coś.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#382 Post autor: luki » 09 gru 2010, 19:49

mark40 pisze:w strone Katowic musi wyjśc z kabiny i sobie rowki poprawić bo iglice sie nie domykają czy coś.
Z tego co kojarzę to od dawna tak tam jest.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#383 Post autor: mark40 » 09 gru 2010, 20:58

luki pisze:
mark40 pisze:w strone Katowic musi wyjśc z kabiny i sobie rowki poprawić bo iglice sie nie domykają czy coś.
Z tego co kojarzę to od dawna tak tam jest.
Możliwe, ze mówimy o różnych miejscach/kierunkach, bo na pewno tam tak nie ma ;)

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#384 Post autor: luki » 09 gru 2010, 21:21

mark40 pisze:
luki pisze:
mark40 pisze:w strone Katowic musi wyjśc z kabiny i sobie rowki poprawić bo iglice sie nie domykają czy coś.
Z tego co kojarzę to od dawna tak tam jest.
Możliwe, ze mówimy o różnych miejscach/kierunkach, bo na pewno tam tak nie ma ;)
Ogólnie to tam wiele zwrotnic jest zajechanych, ale z tego co pamiętam raz zjechała się eNa z 13-tką, to był tam problem przestawić te wajchę w jakąkolwiek stronę (myślałem o tych dwóch przy sobie jedna od łącznika druga zjazdowa na zajezdnię)
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

102n@
Posty: 65
Rejestracja: 05 paź 2009, 19:34
Lokalizacja: Chorzów

#385 Post autor: 102n@ » 09 gru 2010, 22:20

Parę lat temu wymieniali przecież torowisko przed zajezdnią Batory i wymieniono wszystko (szyny + płyty betonowe) oprócz rozjazdów które już wtedy były w stanie średnim. Było to chyba w 2005 roku.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#386 Post autor: luki » 09 gru 2010, 22:34

Wydawało mi się, że rozjazdy wtedy też wymieniono...
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#387 Post autor: Penny » 09 gru 2010, 22:46

luki pisze:Wydawało mi się, że rozjazdy wtedy też wymieniono...
Nie wymieniono rozjazdów, dlatego tak z nimi ciężko. Obie wajchy od strony Katowic na torze w kierunku Katowic (myślę, że rozumiecie o co chodzi :P ) już dawno szwankują. Wykolejenia (na szczęście drobne, po których zwykle da się wstawić wagon cofając do tyłu) zdarzają się co najmniej dwa razy w tygodniu ;/

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#388 Post autor: DW » 18 gru 2010, 21:48

Ok. 8, 9 grudnia na Zawodzie przybył Helmut #904, który 17.12 rozpoczął liniowe kursowanie.
17.12 po 15:00 na Zawodzie przyjechał kolejny czerwony Helmut - #907.
Do GOPu przybyły już wszystkie (lub prawie wszystkie) Helmuty. Do końca roku wszystkie mają być już gotowe po polonizacji.
Testowy helmut #691 już jakiś czas temu powrócił do Niemiec na wyjęcie azbestu. Możliwe, że tylko on jeszcze do nas nie przyjechał.

Tak jak już wspominano w innych tematach 16.12 na Batory przybył z Wiednia E1 #4503 :!: Na razie stoi na warsztacie.

EDYCJA (21.12, 18:40):
Do GOPu przybyły już wszystkie Helmuty (również dawny #691 po wyjęciu azbestu). Ostatnie 4 przechodzą prace polonizacyjne.

W ZUR znajduje się również katowicki pług #33R, który przyjechał na naprawę wirnika http://www.phototrans.eu/14,459494,0,KSW_33R.html

EDYCJA (22.12, 22:00):
Remont Citka #803 jest na ukończeniu.
Jutro (23.12) na Batory na RB ma trafić kolejny Citadis - #814 :!: , którego jeszcze dziś można było "podziwiać" na 6-stce.

Dziś do ZUR przybył #713 na naprawę powypadkową (choć możliwe, że przy okazji przejdzie również inne prace).

W ZUR znajduje się też #625, który przyjechał na kolejną naprawę.

EDYCJA (23.12, 22:00):
#814 przybył dziś tuż po 12:00 na Batory. Jako, że jest to najgorszy (lub niemal najgorszy) Citadis w TŚ, w ZURze nie byli "zachwyceni" jak go zobaczyli ;) Na szczęście już za parę miesięcy zamiast straszyć, będzie cieszyć oczy :)

#803 jest już pomalowany i z zewnątrz wyglądał na gotowy. Pewnie wyjedzie na początku przyszłego roku.

Helmuty #905 i #908 są gotowe i przechodziły dziś rejestrację :) Ostatnie dwa, jeszcze z numerami z Frankfurtu - #687 i #691 (czyli przyszłe #903 i #909), są jeszcze w swoich dawnych malowaniach, ale prace przy nich już trwają.

Naprawa pługu #33R już się chyba zakończyła, bo wieczorem był wystawiony z hali.

Prace przy znajdujących się w zakładzie stopiątkach posuwają się bardzo powoli z uwagi na główny priorytet w postaci polonizacji Helmutów oraz drugiego - remontu Citadisów. Z początkiem przyszłego roku prace powinny zostać wznowione. Póki co #254 ma już założone na szkielet ściany boczne i czołowe, a #679 i #680 nadal mają tylko szkielety.

EDYCJA (29.12, 22:00):
Wczoraj ZUR opuściły Helmuty #905 i #908, które pojechały na Zawodzie. Rejestrację przeszedł również #909, który obecnie jest oklejany reklamą.
Do ZUR ponownie przyjechał dziś pług #33R. Pewnie jakaś kolejna naprawa.

EDYCJA (01.01.2011, 18:20):
Wczoraj (31.12) w godzinach wieczornych pług wirnikowy KSW #33R powrócił na Zawodzie.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#389 Post autor: KZKGaPowicz » 02 sty 2011, 09:24

W ZURze nie ma już chyba "żelaZURka" #625, który w przedostatni dzień roku był na swoim stałym przydziale na poc. 243.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

hanys76
Posty: 9060
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#390 Post autor: hanys76 » 04 sty 2011, 07:42

Wykreślam z listy wagon 803, który jest na Zawodziu.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#391 Post autor: luki » 05 sty 2011, 19:32

Wykreślam wagon 909, dziś odjechał samodzielnie ok. 13:00 z ZUR do Zawodzia oraz otrzymał reklamę Muzeum Śląskiego.
Dopisuję 902, przyjechał dziś rano i ok. 13:30 został wtoczony z pomocą wagonu 102Na #137R na tor nr. 2 wozowni w Chorzowie Batorym. Co ciekawe na tym samym torze stoi także #713, ale niestety wozy nie są ustawione w tej samej kolejności co się spotkały poprzednio ;)
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#392 Post autor: Boguś » 06 sty 2011, 13:01

DW pisze:#814 przybył dziś tuż po 12:00 na Batory. Jako, że jest to najgorszy (lub niemal najgorszy) Citadis w TŚ, w ZURze nie byli "zachwyceni" jak go zobaczyli Na szczęście już za parę miesięcy zamiast straszyć, będzie cieszyć oczy
Genialna polityka. Do remontu poszedł #814, który był na chodzie, a taki #801 stoi już pół roku.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#393 Post autor: DW » 06 sty 2011, 17:57

Boguś pisze:
DW pisze:#814 przybył dziś tuż po 12:00 na Batory. Jako, że jest to najgorszy (lub niemal najgorszy) Citadis w TŚ, w ZURze nie byli "zachwyceni" jak go zobaczyli Na szczęście już za parę miesięcy zamiast straszyć, będzie cieszyć oczy
Genialna polityka. Do remontu poszedł #814, który był na chodzie, a taki #801 stoi już pół roku.
Bo #801 służy jako magazyn części zamiennych, a ZUR potrzebuje kompletnego Citka, aby wyremontować wszystkie jego podzespoły. Stąd #801 stoi, a na remont idą inne.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#394 Post autor: luki » 07 sty 2011, 12:11

Boguś pisze:Genialna polityka. Do remontu poszedł #814, który był na chodzie, a taki #801 stoi już pół roku.
Ale wolniej z tymi wnioskami. Przecież remontowane są najbardziej zjechane wozy. Do regeneracji idą wózki i odświeżany jest cały wagon ale w mniejszym stopniu układ elektryczny. Co by dało wysłanie #801 ? Przecież Zawodzie musi oddać do remontu sprawny i kompletny wagon, a i tak były problemy skompletować np. takiego #808.
Przecież nie wymienia się przy tych remontach aparatury. Co innego gdyby była to kapitalka.
Ostatnio zmieniony 08 sty 2011, 21:43 przez luki, łącznie zmieniany 1 raz.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#395 Post autor: adam86 » 07 sty 2011, 18:39

A ta banda się nie może nauczyć zamawiania odpowiednio wcześniej części?
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#396 Post autor: Boguś » 08 sty 2011, 21:38

luki pisze:Przecież Zawodzie musi oddać do remontu sprawny i kompletny wagon, a i tak były problemy skompletować np. takiego #803.
Przecież nie wymienia się przy tych remontach aparatury. Co innego gdyby była to kapitalka.
#803 dojechał o własnych siłach.
DW pisze:Bo #801 służy jako magazyn części zamiennych, a ZUR potrzebuje kompletnego Citka, aby wyremontować wszystkie jego podzespoły. Stąd #801 stoi, a na remont idą inne.
Potem takie Zawodzie płacze, że nie mają czym jeździć.

#808 przed remontem nie kursował. Do ZUR-u został sholowany i nie był kompletny.
Ostatnio zmieniony 08 sty 2011, 21:42 przez Boguś, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#397 Post autor: luki » 08 sty 2011, 21:42

To się zgadza, pomyliłem #803 z #808.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Przemek
Posty: 456
Rejestracja: 10 sty 2010, 15:40
Lokalizacja: Budapest

#398 Post autor: Przemek » 10 sty 2011, 21:35

DW pisze:
Boguś pisze:
DW pisze:#814 przybył dziś tuż po 12:00 na Batory. Jako, że jest to najgorszy (lub niemal najgorszy) Citadis w TŚ, w ZURze nie byli "zachwyceni" jak go zobaczyli Na szczęście już za parę miesięcy zamiast straszyć, będzie cieszyć oczy
Genialna polityka. Do remontu poszedł #814, który był na chodzie, a taki #801 stoi już pół roku.
Bo #801 służy jako magazyn części zamiennych, a ZUR potrzebuje kompletnego Citka, aby wyremontować wszystkie jego podzespoły. Stąd #801 stoi, a na remont idą inne.
Do końca miesiąca 801 ma iść do Konstalu na remont.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#399 Post autor: DW » 13 sty 2011, 20:55

#625 ponownie, już po raz trzeci od wyjazdu po remoncie, zawitał do ZUR.
Info na podstawie materiału TVS: http://www.tvs.pl/informacje/32542,po_k ... ednia.html
(potwierdzeniem może być to, że paru dni temu #625 znów przestał kursować).

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#400 Post autor: mark40 » 13 sty 2011, 21:23

Wydaje mi się, że wypowiedź z 625 w tle jest z grudnia. Wtedy był materiał o psujacych się helmutach.

(potwierdzeniem mogą byc tony śniegu na filmie, teraz śniegu na ulicach ani w zajezdni nie ma od dwóch tygodni).

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#401 Post autor: luki » 13 sty 2011, 22:53

Potwierdzam - to jest stare nagranie ;)
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 56 gości