GOP bez 102Na, - organizacja ruchu - jak to będzie ?

Dyskusje o organizacji ruchu.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

GOP bez 102Na, - organizacja ruchu - jak to będzie ?

#1 Post autor: luki » 30 lis 2006, 16:49

Wg. chodzących od jakiegoś czasu pogłosek o wyłączeniu z ruchu wagonów 102Na w 2007 roku postanowiłem sprawdzić jak by wyglądała organizacja ruchu na Zajezdni Zawodzie.

Prognozowane zmiany liniowe:
poc. 711 - 2x105Na
poc. 121 - 105N
poc. 1408 i 1409 - 105N
poc. 1501 i 1505 - 105N
poc. 371, 373, 375 - 105N,
poc. 372 i 374 - 2x105Na


Obecna ilość składów (bez uwagi na czasowe rozpięcia, oraz odstawienia/ wypożyczania): 22
Obecna ilość wagonów solo (bez uwagi na odstawione wagony): 35


Ilość wagonów 2x105Na na trasie obecnie: 10 , po zdjęciu 102Na: 13
Ilość wagonów solo na trasie obecnie: 30 , po zdjęciu 102Na: 38

a więc

Sugerowana liczba rozpiętych składów: 4 , a więc ostateczna liczba wagonów solo: 39 i składów: 18

Wg. tego Zawodzie bez problemu zastąpiło by wagony 102Na. Pamiętajmy jednak że obecnie nie kurują takie wagony jak #597, #607, a także #338 po wypadku, który ponadto w grudniu ma być skreślony. Wydaje mi się że i tak było by trzeba rozpiąć ze skład/dwa więcej czy pożyczyć jakieś solo np. z Bytomia.
Ilość wagonów na trasie została ustalona wg. rozkładów od 01 grudnia, w liczbę taboru wliczono także #578+577.
Ostatnio zmieniony 01 gru 2006, 15:45 przez luki, łącznie zmieniany 1 raz.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#2 Post autor: Boguś » 30 lis 2006, 17:54

Twoje przypuszczenia mogą się sprawdzić, ale wiesz, że jestem przeciwny poglądom KZK, że 102Na=1x105N więc stworzyłem własną symulację dla Zawodzia:
T7 - 4 składy
T12 - 4 solo
T13 - 9 solo
T14 - 5 składów (ze wdzlędu na Warszawską i 1-go Maja) i 4 solo
T15 - 2 składy
T16 - 3 składy i 2 116Nd (tu co 14 minut, tak jak przed zamknięciem Ronda. Obecnego rozkładu nigdy nie popierałem)
T20 - 3 składy
T23 - 4 solo
T33 - 1 solo
T36 - 4 składy
T37 - 5 składów

Razem na trasie mamy 26 składów i 22 solo. Dodaje do tego 4 rezerwy 2x105N i 5 typu 1x105N. Po zsumowaniu jest 30 składów i 27 solo
Więc tak: #578+577 powrót do Zawodzia, #576+575 zostaje na Zawodziu, wzamian do RK-1 #637+638, naprawiamy #750 i spinamy z #749, dodatkowo spimamy #328+329, #674+673, #746+745.
Po tych wszystkich operacjach mamy 26 składów (nie ma rezerwy, tu liczę na zakup kolejnych 105-tek z Krakowa)
Jeśli chodzi o solo, to po tych dodatkowych spięciach mamy ich 27 wraz z #607
Nie liczę tu #597, #338, oraz doczepy #696
Oczywiście KZK nie zgodzi się na tyle składów, ale może obecnego zarządu wtedy już nie będzie :D

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#3 Post autor: luki » 01 gru 2006, 15:44

Boguś pisze: T15 - 2 składy
Na 15 to przy obecnym podziale ról wątpię by mogły jeździć na poc. 1501 i 1505 składy.
Są dwa wyjścia: podmiany na sol0
Drugi sposób to zmiana organizacji, np. 2 składy i 4 solo z Będzina i te dwa nasze Zawodziaki. Na wieczór zostały by same solo, ale by wtedy te Będziniaku musiały chyba na 34 zasuwać, ale zawsze można na 34 przedysponować coś zawodziańskiego np. z 14.

Przenoszę temat do działu "Trasy, rozkłady" bo mimo że mowa o wycofaniu 102Na to bardziej tutaj zastanawiamy się nad organizacją ruchu.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Panewniczanin
Posty: 135
Rejestracja: 24 lis 2006, 14:23

#4 Post autor: Panewniczanin » 01 gru 2006, 15:51

Realistycznie patrząc to raczej wszędzie po za 711 będą solówki. Tak to jest, jeśli wozokm solo 105 jest wart tyle samo co 1 wozokm wagonem 102Na. :(
"SLD to jest znak reklamowy, taki jak Coca-Cola, i sam ten znak ma ogromną wartość."

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#5 Post autor: Boguś » 01 gru 2006, 19:29

luki pisze:
Boguś pisze: T15 - 2 składy
Na 15 to przy obecnym podziale ról wątpię by mogły jeździć na poc. 1501 i 1505 składy.
Są dwa wyjścia: podmiany na sol0
Drugi sposób to zmiana organizacji, np. 2 składy i 4 solo z Będzina i te dwa nasze Zawodziaki. Na wieczór zostały by same solo, ale by wtedy te Będziniaku musiały chyba na 34 zasuwać, ale zawsze można na 34 przedysponować coś zawodziańskiego np. z 14.

Przenoszę temat do działu "Trasy, rozkłady" bo mimo że mowa o wycofaniu 102Na to bardziej tutaj zastanawiamy się nad organizacją ruchu.
Lepsza jest tu podmiana, poza tym nie ma problemu jak Zaj. Zawodzie jest po drodze.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#6 Post autor: luki » 01 gru 2006, 19:34

Panewniczanin pisze:Realistycznie patrząc to raczej wszędzie po za 711 będą solówki. Tak to jest, jeśli wozokm solo 105 jest wart tyle samo co 1 wozokm wagonem 102Na. :(
Dlatego wg. moich wizualizacja będą prawie same solówki, ale myślę że chociaż na dwa składy na 37 się skuszą, w końcu ostatnio jeden skład na 37 był dobrym przykładem na myślenie o 37 poważniej.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Panewniczanin
Posty: 135
Rejestracja: 24 lis 2006, 14:23

#7 Post autor: Panewniczanin » 02 gru 2006, 21:37

luki pisze:
Panewniczanin pisze:Realistycznie patrząc to raczej wszędzie po za 711 będą solówki. Tak to jest, jeśli wozokm solo 105 jest wart tyle samo co 1 wozokm wagonem 102Na. :(
Dlatego wg. moich wizualizacja będą prawie same solówki, ale myślę że chociaż na dwa składy na 37 się skuszą, w końcu ostatnio jeden skład na 37 był dobrym przykładem na myślenie o 37 poważniej.
Nie wydaje mi się niestety... Myślę, że powodem do radości już byłby fakt nie wycięcia nic w zamian za 2x105N na 711, na nic więcej raczej nie możemy liczyć.

Swoją drogą - na czym wg was poleciałyby składy, gdyby 711 trzeba by było zrekompensować? Ja obstawiam linię 20...
"SLD to jest znak reklamowy, taki jak Coca-Cola, i sam ten znak ma ogromną wartość."

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#8 Post autor: Boguś » 02 gru 2006, 21:42

Panewniczanin pisze:
luki pisze:
Panewniczanin pisze:Realistycznie patrząc to raczej wszędzie po za 711 będą solówki. Tak to jest, jeśli wozokm solo 105 jest wart tyle samo co 1 wozokm wagonem 102Na. :(
Dlatego wg. moich wizualizacja będą prawie same solówki, ale myślę że chociaż na dwa składy na 37 się skuszą, w końcu ostatnio jeden skład na 37 był dobrym przykładem na myślenie o 37 poważniej.
Nie wydaje mi się niestety... Myślę, że powodem do radości już byłby fakt nie wycięcia nic w zamian za 2x105N na 711, na nic więcej raczej nie możemy liczyć.

Swoją drogą - na czym wg was poleciałyby składy, gdyby 711 trzeba by było zrekompensować? Ja obstawiam linię 20...
Obstawiam 16

Awatar użytkownika
adasiek
Posty: 353
Rejestracja: 12 lis 2006, 14:01
Lokalizacja: Gliwice

#9 Post autor: adasiek » 02 gru 2006, 22:27

Raczej 20. Tę linię już tyle cięli i zmieniali że raczej na 100% właśnie tam poleciałyby składy. Zresztą nie ma się co dziwić. W tej sytuacji zmniejszenie taboru na 20-tce to chyba najlepsze wyjscie.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#10 Post autor: luki » 03 gru 2006, 13:37

Wydaje mi się że Zawodzie ma wystarczającą nadwyżkę składów, i tak teraz z 365 jeden i z 37 drugi wycieli.
Spokojnie zastąpią stodwóję na 711 składem, i może z dwoma sypną na 37.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Panewniczanin
Posty: 135
Rejestracja: 24 lis 2006, 14:23

#11 Post autor: Panewniczanin » 03 gru 2006, 13:37

Boguś pisze: Obstawiam 16
Faktycznie! Zapomniałem o tym, że jeszcze tam trzymają się składy. Więc 16 bądź 20 IMHO poleci.
"SLD to jest znak reklamowy, taki jak Coca-Cola, i sam ten znak ma ogromną wartość."

Awatar użytkownika
dombia
Posty: 326
Rejestracja: 12 lis 2006, 14:22
Kontakt:

#12 Post autor: dombia » 09 sty 2007, 17:45

Co jak co, ale 14stki bez kultowego mysłowickiego ''bummelcuga" nie potrafię sobie wyobrazić :cry: tego pisku, trzaskania... To Ich ostatni rok...

Obrazek

Stodwójki Stopiątką nie da się zastąpić...

Jak się ich będą pozbywać? powolną eutanazją; po jednym wagonie, czy nagłą śmiercią; wszystkie naraz :?:.

37
Posty: 319
Rejestracja: 06 sty 2007, 20:50

#13 Post autor: 37 » 09 sty 2007, 19:57

Jak sobie przypomne same stodwójki na linii 7 37 40 14 12 17, jak sobie przypomne skłądy stodwójkowe na 37 i 40 a nawet na 7 swego czasu... w gardle mnie ściska.

Nie zapomne też jak pierwszy raz puszczono planowe składy 105N na linii 40 - ale to był ochydny widok, a jak później puszczono składy 105N na linii 7 to już wogóle był kosmos.

A teraz?

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#14 Post autor: Boguś » 09 sty 2007, 21:37

dombia pisze:Co jak co, ale 14stki bez kultowego mysłowickiego ''bummelcuga" nie potrafię sobie wyobrazić :cry: tego pisku, trzaskania... To Ich ostatni rok...

Obrazek

Stodwójki Stopiątką nie da się zastąpić...

Jak się ich będą pozbywać? powolną eutanazją; po jednym wagonie, czy nagłą śmiercią; wszystkie naraz :?:.
Zostało ich 11 w ruchu liniowym, więc może co miesiąc jedna :(

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#15 Post autor: luki » 10 sty 2007, 12:21

37 pisze: Nie zapomne też jak pierwszy raz puszczono planowe składy 105N na linii 40 - ale to był ochydny widok, a jak później puszczono składy 105N na linii 7 to już wogóle był kosmos.
Oczywiście te składy na 7 to zamiast 102Na ci chodziło, bo zawsze, a przynajmniej w latach 90-tych kursowały na niej dwa bytomskie składy. Pamiętam zdziwienie moje kiedy raz gdzieś pomiędzy 95 a 98 spotkałem przypadkowo skład ze Stroszka. Wtedy nawet za bardzo nie wiedziałem czy to zastodwójka czy co...
7 i 40 oraz 11 bardzo mi się ze 102Na kojarzyły.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#16 Post autor: ff » 10 sty 2007, 13:14

luki pisze: Oczywiście te składy na 7 to zamiast 102Na ci chodziło, bo zawsze, a przynajmniej w latach 90-tych kursowały na niej dwa bytomskie składy. Pamiętam zdziwienie moje kiedy raz gdzieś pomiędzy 95 a 98 spotkałem przypadkowo skład ze Stroszka.
Ja takie zdziwienie miałem jak zobaczyłem pierwszy raz bytomską solówkę na 7 (~99). Tam były wcześniej same stodwójki, chyba 15 sztuk, a potem dali jedną czy dwie solówki z Bytomia. Na 9 czy 41 zdarzały się one wyjątkowo rzadko. Sama solówka w ogóle była dla mnie wtedy czymś dziwnym, a na 7 to już dopiero :).

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#17 Post autor: luki » 10 sty 2007, 13:58

ff pisze: Ja takie zdziwienie miałem jak zobaczyłem pierwszy raz bytomską solówkę na 7 (~99). Tam były wcześniej same stodwójki, chyba 15 sztuk, a potem dali jedną czy dwie solówki z Bytomia. Na 9 czy 41 zdarzały się one wyjątkowo rzadko. Sama solówka w ogóle była dla mnie wtedy czymś dziwnym, a na 7 to już dopiero :).
Bytom już w połowie lat 90-tych był na 7. Chyba poc.702 i 704 czy jakoś tak na samym przodzie obsad.

Co do solówek w tamtych czasach, to jak jechałem do Sosnowca czy gdzieś do Bytomia, w latach 90-tych, to wtedy solówki były dla mnie zdziwieniem.
Pamiętam też raz solówkę na 14 zamiast 102Na. Nie kapowałem co jest grane (a gdziesz to się podział drugi wagon, musiał się zepsuć i go kajś zostawili :lol: )
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Panewniczanin
Posty: 135
Rejestracja: 24 lis 2006, 14:23

#18 Post autor: Panewniczanin » 10 sty 2007, 14:13

luki pisze:Nie kapowałem co jest grane (a gdziesz to się podział drugi wagon, musiał się zepsuć i go kajś zostawili :lol: )
Jeszcze trochę i ludzie będą się tak samo dziwić na widok dwuwagonowego składu... :? "O! :shock: :shock: Dwa wagony! Pewno drugi się zepsuł i go teraz na warsztat ciągną!"
"SLD to jest znak reklamowy, taki jak Coca-Cola, i sam ten znak ma ogromną wartość."

37
Posty: 319
Rejestracja: 06 sty 2007, 20:50

#19 Post autor: 37 » 10 sty 2007, 23:22

Dla mnie tez wielkim zdziwieniem były solówki -wyglądały dziwnie, szokiem tez było dla mnie gdy na linii 7 pojawiły sie pierwsze składy 105Na

Karol
Posty: 305
Rejestracja: 29 lis 2006, 00:03

#20 Post autor: Karol » 11 sty 2007, 22:39

luki pisze:Bytom już w połowie lat 90-tych był na 7. Chyba poc.702 i 704 czy jakoś tak na samym przodzie obsad.
Bytom jeździł również kiedyś na siódemce stodwójkami (daaawno temu).

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#21 Post autor: ff » 14 mar 2007, 19:12

Chyba nie będzie tak źle z tymi stodwójkami, bo kupują do nich teraz nowe wały cardana (do 105N też) - jest przetarg. Oprócz tego pojawiło się dziś mnóstwo przetargów na jakieś wkręty, śrubki, podkładki, nakrętki itp. :)

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#22 Post autor: Boguś » 14 mar 2007, 19:20

ff pisze:Chyba nie będzie tak źle z tymi stodwójkami, bo kupują do nich teraz nowe wały cardana (do 105N też) - jest przetarg. Oprócz tego pojawiło się dziś mnóstwo przetargów na jakieś wkręty, śrubki, podkładki, nakrętki itp. :)
Obyś miał racje :wink:

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości