Nowa strona rozkładów jazdy KZK GOP
Nowa strona rozkładów jazdy KZK GOP
Nie wiem czy to dobry dział ale dziś KZK GOP udostępnił nową stronę do rozkładów, jest ona przejrzysta, ułatwia wyszukiwanie ale co ciekawe po wybraniu kursu można się dowiedzieć jaka jest odległość pomiędzy przystankami i sumaryczne oraz co najważniejsze tu dla forum typ tramwaju jakim jest obsługiwana linia.
Strona jest dostępna pod linkiem: http://rj.kzkgop.com.pl/
Strona jest dostępna pod linkiem: http://rj.kzkgop.com.pl/
-
- Posty: 5911
- Rejestracja: 23 cze 2015, 00:05
- Lokalizacja: Siem-ce Śl.
- Warturtles
- Posty: 260
- Rejestracja: 27 lip 2012, 16:14
- Lokalizacja: Katowice Zawodzie
Naprawdę do wagonu 105N może wejść 149 osób? Bo z tego by wychodziło, że taki pojedynczy wagon pomieści co najmniej tyle osób, co autobusowy tabor C.elot360 pisze:Warto też wspomnieć że przy wybraniu konkretnego kursu pod trasą wyświetla się tabor jaki dany kurs obsługuje.
Na stronie znalazła się też strona z typami taboru.
linia 23
Chorzów Stadion Śląski Pętla Zachodnia - Katowice Szopienice Pętla
Chorzów Stadion Śląski Pętla Zachodnia - Katowice Szopienice Pętla
Słowem klucz jest poniżej. Nie ma konkretnie napisane jak bardzo poniżej.
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
Zarówno na poprzedniej i nowej stronie z rozkładami, odległości są czerpane z danych jakie są w systemie ŚKUP. Jednak na dotychczasowej stronie często ich brakowało, a w przypadku obsługi kilku stanowisk jednego przystanku podczas jednego kursu (np. na liniach okrężnych) dla każdego stanowiska była prezentowana ta sama odległość (błędna w przypadku powtórnej obsługi tego samego przystanku). W nowej wersji serwisu odległości powinny odzwierciedlać to, co jest w rozkładach jazdy KZK GOP. Jednak jak pokazał przykład z T13, informacje podane w nawiasach bywają błędne (obecnie jest już w porządku).polaque pisze:Pytanie które są faktycznie poprawne. Może te obcecnie są brane z kursówek a nie ze ŚKUPU ja poprzednio
To musiałeś trafić na jakieś specyficzne linie Żeby sprawdzić czy odległości są prezentowane prawidłowo, trzeba by je porównać z danymi, które są w rozkładach jazdy KZK GOP. Jest niemało przypadków, w których odległości w rozkładach nie zgadzają się z rzeczywistymi.polaque pisze:Robiłem testy z Gpsem na dwóch liniach autobusowych i odległości mniej więcej się zgadzały więc musieli je zaktualizować
Zachęcam do korzystania i testowania nowej strony i zgłaszania wszelkich uwag (tutaj lub na podany na facebooku KZK mail). Strona ma pewne niedociągnięcia. Może uda się je poprawić.
Te opisy wariantów to jakiś koszmar. Czy naprawdę w KZK GOP nie ma już ani jednej kompetentnej osoby, która potrafiłaby w rozkładzie jazdy kurs wariantowy opisać prostymi słowami typu: "kurs do: (...)", "kurs przez (...)", "kurs do (...) przez (...)", itp. Proste, logiczne, czytelne oznaczenie, przy jak najmniejsze ilości słów. A jak będę chciał prześledzić sobie spis przystanków, to kliknę w kurs. Taki 850 to już w ogóle cyrk - dla każdego typu dnia używa innej literki. W efekcie: dla kursów do Teatru i do Placu Piastów z obsługą centrów handlowych lub bez używamy aż 11 literek. Widząc coś takiego, osoby które kiedyś pisały rozkłady jazdy ręcznie na przystankach chyba przewracają się w grobie.DW pisze:Zachęcam do korzystania i testowania nowej strony i zgłaszania wszelkich uwag (tutaj lub na podany na facebooku KZK mail). Strona ma pewne niedociągnięcia. Może uda się je poprawić.
Z rozkładu wynika, że 850 ma ponad 50 przystanków w jednym kierunku. Można by pomyśleć, że to nie jest już linia pospieszna.aso pisze: Taki 850 to już w ogóle cyrk - dla każdego typu dnia używa innej literki. W efekcie: dla kursów do Teatru i do Placu Piastów z obsługą centrów handlowych lub bez używamy aż 11 literek. Widząc coś takiego, osoby które kiedyś pisały rozkłady jazdy ręcznie na przystankach chyba przewracają się w grobie.
Trochę tych błędów jest. Może lepiej używać starej strony. A poważne te 15 błędów?Pimpek pisze:Potestowane. Wysłałam maila ze zrzutami ekranu i opisami - łącznie 12 błędów technicznych, 3 błędy dotyczące wyświetlanych danych oraz 3 sugestie
Bo jak liczysz powielone kilkukrotnie przystanki to nie ma co się dziwić że ci takie bzdety wychodzą. W ten rozkład trzeba patrzeć z głową.musicus pisze:Z rozkładu wynika, że 850 ma ponad 50 przystanków w jednym kierunku. Można by pomyśleć, że to nie jest już linia pospieszna.
A propo linii 850. Jest strona gdzie mam listę przystanków z Placu Piastów w stronę Bytomia. Mam normalną czcionką napisaną normalną trasę, czyli nic nowego. No i są jakieś dziwne przystanki które są chyba przypadkowo wyciągnięte z trasy autobusu i wsadzone gdziekolwiek bez żadnego ładu i składu.
Plac Piastów -> Dąbrowskiego -> Częstochowska -> Akacjowa -> Dąbrowskiego -> Teatr -> Zajezdnia -> Maciejów M1 -> Zygmunta Starego (Od kiedy 850 jeździ przez ten przystanek?) -> Nowy Świat -> Karb -> Miechowice Plejada -> ...
Dalej nie czytam bo to nie ma sensu. Oczywiście po pewnej liczbie losowych przystanków z trasy i jednego z rozkładu innego autobusu znowu mamy normalny przystanek i potem znowu losowanie, na jaki wypadnie na tego bęc. Sprawdziłem odjazdy z przystanku Dąbrowskiego. Jednego między przystankami Plac Piastów a Częstochowska, drugim tym normalnym w kolejności i trzecim między Dworcem w Bytomiu a Wrocławską.
Mam tylko nadzieję że to jakieś niedopatrzenie, bo nie chce mi się wierzyć że ktoś uznał że to będzie... miało jakiś cel?
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
Zarówno na poprzedniej, jak i nowej stronie, opisy wariantów tworzą się automatycznie i nikt w to nie ingeruje. Też mi brakuje opisu w nowym serwisie. Na starej stronie nie były one idealne, ale szybko można było odczytać jaką trasą pojedzie dany kurs. Teraz, żeby sprawdzić czym się różnią dane warianty trzeba porównywać listy przystanków.aso pisze:Te opisy wariantów to jakiś koszmar. Czy naprawdę w KZK GOP nie ma już ani jednej kompetentnej osoby, która potrafiłaby w rozkładzie jazdy kurs wariantowy opisać prostymi słowami typu: "kurs do: (...)", "kurs przez (...)", "kurs do (...) przez (...)", itp. Proste, logiczne, czytelne oznaczenie, przy jak najmniejsze ilości słów. A jak będę chciał prześledzić sobie spis przystanków, to kliknę w kurs. Taki 850 to już w ogóle cyrk - dla każdego typu dnia używa innej literki. W efekcie: dla kursów do Teatru i do Placu Piastów z obsługą centrów handlowych lub bez używamy aż 11 literek. Widząc coś takiego, osoby które kiedyś pisały rozkłady jazdy ręcznie na przystankach chyba przewracają się w grobie.
Rozkład jazdy 850 jest jednym z przykładów, w których widać, że rozkłady jazdy czerpane są z modułu, który nie był przeznaczony do ich prezentacji w serwisie dla pasażerów. Część linii jest na tyle skomplikowana, że aby wszystko zgadzało się w ŚKUPie, trzeba mocno ingerować w pierwotny plik Excela z rozkładem jazdy.
Wg rozkładu jeździ taką trasą http://rozklady.kzkgop.pl/index.php?co= ... rasy=19938elot360 pisze:Bo jak liczysz powielone kilkukrotnie przystanki to nie ma co się dziwić że ci takie bzdety wychodzą. W ten rozkład trzeba patrzeć z głową.musicus pisze:Z rozkładu wynika, że 850 ma ponad 50 przystanków w jednym kierunku. Można by pomyśleć, że to nie jest już linia pospieszna.
A propo linii 850. Jest strona gdzie mam listę przystanków z Placu Piastów w stronę Bytomia. Mam normalną czcionką napisaną normalną trasę, czyli nic nowego. No i są jakieś dziwne przystanki które są chyba przypadkowo wyciągnięte z trasy autobusu i wsadzone gdziekolwiek bez żadnego ładu i składu.
Plac Piastów -> Dąbrowskiego -> Częstochowska -> Akacjowa -> Dąbrowskiego -> Teatr -> Zajezdnia -> Maciejów M1 -> Zygmunta Starego (Od kiedy 850 jeździ przez ten przystanek?) -> Nowy Świat -> Karb -> Miechowice Plejada -> ...
Dalej nie czytam bo to nie ma sensu. Oczywiście po pewnej liczbie losowych przystanków z trasy i jednego z rozkładu innego autobusu znowu mamy normalny przystanek i potem znowu losowanie, na jaki wypadnie na tego bęc. Sprawdziłem odjazdy z przystanku Dąbrowskiego. Jednego między przystankami Plac Piastów a Częstochowska, drugim tym normalnym w kolejności i trzecim między Dworcem w Bytomiu a Wrocławską.
Mam tylko nadzieję że to jakieś niedopatrzenie, bo nie chce mi się wierzyć że ktoś uznał że to będzie... miało jakiś cel?
Automatyzacja nie stanowi usprawiedliwienia dla indolencji (by nie użyć bardziej ostrych słów). Ja rozumiem, że po uruchomieniu ŚKUP wdrażanie kolejnych knotów stało się w KZK GOP rutyną, ale informacja przystankowa ma być prosta, przejrzysta i logiczna. Skoro czegoś nie da się robić automatem, to znaczy, że należy robić ręcznie. Poza tym Jaworzno też używa Busmana i nie przypominam sobie, by tam takie koszmarne opisy wariantów wisiały na przystankach.DW pisze:Zarówno na poprzedniej, jak i nowej stronie, opisy wariantów tworzą się automatycznie i nikt w to nie ingeruje. Też mi brakuje opisu w nowym serwisie. Na starej stronie nie były one idealne, ale szybko można było odczytać jaką trasą pojedzie dany kurs. Teraz, żeby sprawdzić czym się różnią dane warianty trzeba porównywać listy przystanków.aso pisze:Te opisy wariantów to jakiś koszmar. Czy naprawdę w KZK GOP nie ma już ani jednej kompetentnej osoby, która potrafiłaby w rozkładzie jazdy kurs wariantowy opisać prostymi słowami typu: "kurs do: (...)", "kurs przez (...)", "kurs do (...) przez (...)", itp. Proste, logiczne, czytelne oznaczenie, przy jak najmniejsze ilości słów. A jak będę chciał prześledzić sobie spis przystanków, to kliknę w kurs. Taki 850 to już w ogóle cyrk - dla każdego typu dnia używa innej literki. W efekcie: dla kursów do Teatru i do Placu Piastów z obsługą centrów handlowych lub bez używamy aż 11 literek. Widząc coś takiego, osoby które kiedyś pisały rozkłady jazdy ręcznie na przystankach chyba przewracają się w grobie.
No liczy, to co jest opublikowane. Zatem dlaczego jest to w taki niedopracowany sposób opublikowane? To już lepiej czytać tabelaryczny rozkład jazdy.elot360 pisze:Bo jak liczysz powielone kilkukrotnie przystanki to nie ma co się dziwić że ci takie bzdety wychodzą.musicus pisze:Z rozkładu wynika, że 850 ma ponad 50 przystanków w jednym kierunku. Można by pomyśleć, że to nie jest już linia pospieszna.
Jest coś takiego jak "user experience" i raczej dąży się do tego, żeby portale dostosowywać do klienta, a nie klienta do portalu. Coś takiego jak rozkład jazdy powinno być schludne, przejrzyste i jednoznaczne, szczególnie wtedy, jeżeli ma się na celu pozyskiwanie pasażerów.elot360 pisze:W ten rozkład trzeba patrzeć z głową.
Ja mam jeszcze jedno pytanie. Myślę że nie bez powodu utworzono nową stronę, dlatego chciałem się spytać czy jest znana dokładna data lub bliżej nieokreślony monet wygaszenia starej strony lub zaprzestanie jej aktualizowania?
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
Jak na razie mam wrażenie, że ta stara jest szybciej aktualizowana.. mam nadzieję, że dojdzie do tego jak najpóźniej, bo stara wersja jest dla mnie czytelniejsza i wygodniejsza.elot360 pisze:Ja mam jeszcze jedno pytanie. Myślę że nie bez powodu utworzono nową stronę, dlatego chciałem się spytać czy jest znana dokładna data lub bliżej nieokreślony monet wygaszenia starej strony lub zaprzestanie jej aktualizowania?
Na nowej strony rozkład jazdy ukazuje się automatycznie po wgraniu rozkładu do systemu ŚKUP (przeważnie następuje to kolejnego dnia).Pimpek pisze:Obie wersje są aktualizowane jednocześnie, ponieważ różni się "jedynie" interfejs, a nie baza danych. Oba widoki pobierają identyczne dane, tylko reprezentują je w inny sposób.
Na starej stronie rozkład jazdy jest wgrywany bezpośrednio na tą stronę, niezależnie od umieszczenie rozkładu w innych miejscach.
Dzisiaj wieczorem pojawiły się numery stanowisk przystankowych obok nazw przystanków np. http://rj.kzkgop.com.pl/rozklady/2-0/ oraz została wprowadzona możliwość wyświetlenia rozkładu przystankowego.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 84 gości