Zmiany od 2015.09.28
Zmiany od 2015.09.28
28.09.2015 r. zmiana rozkładów jazdy na liniach nr 7, 9, 11, 17, 20, 30, 36 i 43.
Podaje się do wiadomości, że od dnia 28.09.2015 r. nastąpią zmiany w rozkładach jazdy linii tramwajowych wg poniższego:
Linia nr 7, 11, 20, 30 - korekta godzin odjazdów
Linia nr 9
Kursować będzie na trasie: Bytom Pl. Sikorskiego – Chorzów Batory zajezdnia
Linia nr 17
Kursować będzie na trasie: Ruda Śl. Chebzie pętla – Chorzów Batory zajezdnia
Linia nr 36
Kursować będzie na trasie: Katowice Zawodzie pętla – Katowice Brynów pętla
Linia nr 43
Kursować będzie na trasie: Katowice Słoneczna pętla – Chorzów Batory zajezdnia
Źródło: Tramwaje Śląskie S.A.
Od 28.09 będzie możliwość zawracania na terenie ZUR w Chorzowie Batorym. Będą tam zawracać aż 4 linie: na stałe 43 oraz tymczasowo, do zakończenia remontu na ulicy Wolności, linie 9, 17 i 20. Z uwagi na jednotorowy wjazd do zakładu będą się zdarzały opóźnione wyjazdy lub blokowanie linii nr 7 (która będzie jedyną zapewniającą bezpośrednie połączenie dalszej części Batorego z Załężem).
Z uwagi na wycofanie z Zawodzia 9 i 34/43 uruchomiona zostanie linia 36 z Zawodzia na Brynów. Obecnie na Brynów w dni robocze kursy są regularnie co 5 minut. Raczej nie ma potrzeby dokładania kolejnych. Na Zawodzie też obecnie 7, 14, 15 i 20 są nawet ładnie rozłożone co 3-4 minuty.
Uruchomienie 36 będzie się zapewne wiązać ze zdjęciem części składów z 11-stki, gdzie znikają 3 pociągi nocne. Na 11 zostaną co najwyżej 4 składy.
Podaje się do wiadomości, że od dnia 28.09.2015 r. nastąpią zmiany w rozkładach jazdy linii tramwajowych wg poniższego:
Linia nr 7, 11, 20, 30 - korekta godzin odjazdów
Linia nr 9
Kursować będzie na trasie: Bytom Pl. Sikorskiego – Chorzów Batory zajezdnia
Linia nr 17
Kursować będzie na trasie: Ruda Śl. Chebzie pętla – Chorzów Batory zajezdnia
Linia nr 36
Kursować będzie na trasie: Katowice Zawodzie pętla – Katowice Brynów pętla
Linia nr 43
Kursować będzie na trasie: Katowice Słoneczna pętla – Chorzów Batory zajezdnia
Źródło: Tramwaje Śląskie S.A.
Od 28.09 będzie możliwość zawracania na terenie ZUR w Chorzowie Batorym. Będą tam zawracać aż 4 linie: na stałe 43 oraz tymczasowo, do zakończenia remontu na ulicy Wolności, linie 9, 17 i 20. Z uwagi na jednotorowy wjazd do zakładu będą się zdarzały opóźnione wyjazdy lub blokowanie linii nr 7 (która będzie jedyną zapewniającą bezpośrednie połączenie dalszej części Batorego z Załężem).
Z uwagi na wycofanie z Zawodzia 9 i 34/43 uruchomiona zostanie linia 36 z Zawodzia na Brynów. Obecnie na Brynów w dni robocze kursy są regularnie co 5 minut. Raczej nie ma potrzeby dokładania kolejnych. Na Zawodzie też obecnie 7, 14, 15 i 20 są nawet ładnie rozłożone co 3-4 minuty.
Uruchomienie 36 będzie się zapewne wiązać ze zdjęciem części składów z 11-stki, gdzie znikają 3 pociągi nocne. Na 11 zostaną co najwyżej 4 składy.
-
- Posty: 5911
- Rejestracja: 23 cze 2015, 00:05
- Lokalizacja: Siem-ce Śl.
- Warturtles
- Posty: 260
- Rejestracja: 27 lip 2012, 16:14
- Lokalizacja: Katowice Zawodzie
Takiej sytuacji by nie było, gdyby nadal jeździła "stara" szesnastka co 7/8 minut. Jednak wprowadzenie częstotliwości co 15 minut na te linii, umożliwiło dołożenie na Brynów dodatkowej linii (14) aby wspólnie z szóstką tworzyły takt co 5 minut na Brynowie.DW pisze:Prawdopodobnie po to by z Rynku w kierunku Słonecznej można było się dostać więcej niż dwoma liniami. Tylko rozbijanie 13-stki nie jest najlepszym pomysłem.
linia 23
Chorzów Stadion Śląski Pętla Zachodnia - Katowice Szopienice Pętla
Chorzów Stadion Śląski Pętla Zachodnia - Katowice Szopienice Pętla
Motorniczy że Stroszka na dniu otwartym mówił że jeszcze tak szybko Bety nie wyjadą z powodu braku kasownikow, na bilety papierowe są tylko dwa po każdej ze stron motorniczego a reszta to czytniki na karty, więc nie ma co liczyć do póki ŚKUP nie wejdzie w życie niestety.Daro85 pisze:Wygląda na to, że Bety nie wyjadą jeszcze na 7.
No to jest szansa że w listopadzie wyjadą bo ponoć wtedy ma już ruszyć oficjalnie ŚKUPrifi pisze: Daro85 napisał/a:
Wygląda na to, że Bety nie wyjadą jeszcze na 7.
Motorniczy że Stroszka na dniu otwartym mówił że jeszcze tak szybko Bety nie wyjadą z powodu braku kasownikow, na bilety papierowe są tylko dwa po każdej ze stron motorniczego a reszta to czytniki na karty, więc nie ma co liczyć do póki ŚKUP nie wejdzie w życie niestety.
A w Pesach są kasowniki? Przyznam się, że ze dwa-trzy razy jechałem Pesą ale jak pamiętam, bilet kasowałem właśnie w tych zółtych kasownikach?polaque pisze:No to jest szansa że w listopadzie wyjadą bo ponoć wtedy ma już ruszyć oficjalnie ŚKUPrifi pisze: Daro85 napisał/a:
Wygląda na to, że Bety nie wyjadą jeszcze na 7.
Motorniczy że Stroszka na dniu otwartym mówił że jeszcze tak szybko Bety nie wyjadą z powodu braku kasownikow, na bilety papierowe są tylko dwa po każdej ze stron motorniczego a reszta to czytniki na karty, więc nie ma co liczyć do póki ŚKUP nie wejdzie w życie niestety.
No w pesach właśnie te żółte to są kasowniki, w betach są dwa a reszta na zbliżenie.trajtek pisze:A w Pesach są kasowniki? Przyznam się, że ze dwa-trzy razy jechałem Pesą ale jak pamiętam, bilet kasowałem właśnie w tych zółtych kasownikach?polaque pisze:No to jest szansa że w listopadzie wyjadą bo ponoć wtedy ma już ruszyć oficjalnie ŚKUPrifi pisze: Daro85 napisał/a:
Wygląda na to, że Bety nie wyjadą jeszcze na 7.
Motorniczy że Stroszka na dniu otwartym mówił że jeszcze tak szybko Bety nie wyjadą z powodu braku kasownikow, na bilety papierowe są tylko dwa po każdej ze stron motorniczego a reszta to czytniki na karty, więc nie ma co liczyć do póki ŚKUP nie wejdzie w życie niestety.
Ostatnio zmieniony 24 wrz 2015, 20:47 przez rifi, łącznie zmieniany 1 raz.
- Warturtles
- Posty: 260
- Rejestracja: 27 lip 2012, 16:14
- Lokalizacja: Katowice Zawodzie
Linia nr 36 będzie kursować w takcie 30 minutowym do godziny 15 tylko w dni robocze, jednakże o godzinie 10, 11 i 12 wypada po jednym kursie. W ciągu całego dnia wykonuje 17 par kursów.DW pisze:28.09.2015 r. zmiana rozkładów jazdy na liniach nr 7, 9, 11, 17, 20, 30, 36 i 43.
Podaje się do wiadomości, że od dnia 28.09.2015 r. nastąpią zmiany w rozkładach jazdy linii tramwajowych wg poniższego:
Linia nr 7, 11, 20, 30 - korekta godzin odjazdów
Linia nr 9
Kursować będzie na trasie: Bytom Pl. Sikorskiego – Chorzów Batory zajezdnia
Linia nr 17
Kursować będzie na trasie: Ruda Śl. Chebzie pętla – Chorzów Batory zajezdnia
Linia nr 36
Kursować będzie na trasie: Katowice Zawodzie pętla – Katowice Brynów pętla
Linia nr 43
Kursować będzie na trasie: Katowice Słoneczna pętla – Chorzów Batory zajezdnia
Od tego dnia również zmiany na liniach zagłębiowskich.
W związku z modernizacją torowiska w Sosnowcu w rejonie tzw. „trójkąta Dańdówka” nastąpi od 28 września 2015 r. zmiana rozkładu jazdy linii tramwajowych nr 26 i 27, uruchomione zostaną tymczasowe linie tramwajowe nr 31 i 47 oraz linia autobusowej komunikacji zastępczej T-27.
Linia nr 26
Zostanie podzielona na dwie odrębne trasy:
26A –> Sosnowiec Milowice Pętla – Sosnowiec Dańdówka Skrzyżowanie
(kursuje codziennie w takcie 20 minutowym)
26B –> Mysłowice Dworzec PKP – Sosnowiec Dańdówka Skrzyżowanie
(kursuje codziennie w takcie 20 minutowym, kursy zjazdowe i wyjazdowe z Zajezdni Zawodzie)
Linia nr 27
Kursować będzie na trasie: Sosnowiec Pogoń Będzińska – Dańdówka Skrzyżowanie
(kursy wykonywane w dni robocze szkolne w takcie 40 minutowym, kursy zjazdowe i wyjazdowe z Zajezdni Zawodzie)
Linia nr 31
Kursować będzie na trasie Dąbrowa Górnicza Urząd Pracy - Sosnowiec Rondo Gierka
(kursuje tylko w soboty w takcie 20 minutowym do godziny 13)
Linia na 47
Kursować będzie na trasie: Sosnowiec Pogoń Będzińska – Sosnowiec Rondo Gierka
(kursuje codziennie w takcie 20 minutowym)
Zostanie uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa T-27 na trasie: Sosnowiec Dworzec PKP – Sosnowiec Kazimierz Górniczy Kopalnia.
Żródło: http://www.kzkgop.com.pl/news/p-1-sosno ... 73493.html
linia 23
Chorzów Stadion Śląski Pętla Zachodnia - Katowice Szopienice Pętla
Chorzów Stadion Śląski Pętla Zachodnia - Katowice Szopienice Pętla
-
- Posty: 5911
- Rejestracja: 23 cze 2015, 00:05
- Lokalizacja: Siem-ce Śl.
Z Zawodzia Pętli pomiędzy godziną 9:27 a 12:27 kursuje co godzinę.Warturtles pisze:Linia nr 36 będzie kursować w takcie 30 minutowym do godziny 15 tylko w dni robocze, jednakże o godzinie 10, 11 i 12 wypada po jednym kursie. W ciągu całego dnia wykonuje 17 par kursów.DW pisze:Linia nr 36
Kursować będzie na trasie: Katowice Zawodzie pętla – Katowice Brynów pętla
Z przystanku Sosnowiec Małachowskiego po godzinie 10:00 i 19:00 wypada jeden kurs.Warturtles pisze:Linia nr 47
Kursować będzie na trasie: Sosnowiec Pogoń Będzińska – Sosnowiec Rondo Gierka
(kursuje codziennie w takcie 20 minutowym)
Linia nr 13: Siemianowice Plac Skargi - Katowice Plac Wolności
Linia nr 16: Wełnowiec - Brynów
Linia nr 16: Wełnowiec - Brynów
-
- Posty: 5911
- Rejestracja: 23 cze 2015, 00:05
- Lokalizacja: Siem-ce Śl.
Końcowy przystanek Chorzów Batory Zajezdnia był 2 razy. Pierwszy to ten do wysiadania, a drugi to zapewne początkowy już po trójkątowaniu.Penny pisze:A na czym polega zmiana w rozkładzie linii 20? Bo ja się jakoś nie doszukałem.
Linia nr 13: Siemianowice Plac Skargi - Katowice Plac Wolności
Linia nr 16: Wełnowiec - Brynów
Linia nr 16: Wełnowiec - Brynów
Zmiana pewnie polega tylko w rozkładzie dla motorniczowie - zamiast przystanku końcowego Chorzów Batory Zajezdnia, będzie Chorzów Batory Zajezdnia Dysp.Trampesar6 pisze:Końcowy przystanek Chorzów Batory Zajezdnia był 2 razy. Pierwszy to ten do wysiadania, a drugi to zapewne początkowy już po trójkątowaniu.Penny pisze:A na czym polega zmiana w rozkładzie linii 20? Bo ja się jakoś nie doszukałem.
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...
- mi4chal744
- Posty: 8407
- Rejestracja: 16 cze 2014, 22:31
- Lokalizacja: Zabrze / Warszawa
Re: Zmiany od 2015.09.28
A czemu mają zniknąć część składów z 11 jak linie 11 obsługuje Gliwice ?DW pisze:Uruchomienie 36 będzie się zapewne wiązać ze zdjęciem części składów z 11-stki, gdzie znikają 3 pociągi nocne. Na 11 zostaną co najwyżej 4 składy.
Linia 5: Zaborze Pętla -Zaborze Skargi - Zabrze Prof. Religi- Biskupice Zamkowa- Bobrek Ratusz - Bytom Pl. Sikorskiego
Dziś służba na:
703
Dziś służba na:
703
Re: Zmiany od 2015.09.28
Na 36 ma zawitać niska podłoga... A co do 11, to R4 dostało z R2 kilka składów, m.in. do obsługi 11...mi4chal254 pisze:A czemu mają zniknąć część składów z 11 jak linie 11 obsługuje Gliwice ?DW pisze:Uruchomienie 36 będzie się zapewne wiązać ze zdjęciem części składów z 11-stki, gdzie znikają 3 pociągi nocne. Na 11 zostaną co najwyżej 4 składy.
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...
Re: Zmiany od 2015.09.28
Zamiast dwóch linii będziemy mieć 6 (5 tramwajowych i jedna autobusowa). Z czego na samym odcinku Dęblińska - Wspólna dochodzą trzy.Warturtles pisze:W związku z modernizacją torowiska w Sosnowcu w rejonie tzw. „trójkąta Dańdówka” nastąpi od 28 września 2015 r. zmiana rozkładu jazdy linii tramwajowych nr 26 i 27, uruchomione zostaną tymczasowe linie tramwajowe nr 31 i 47 oraz linia autobusowej komunikacji zastępczej T-27
Czy tylko ja odnoszę wrażenie, że coraz częściej przy tworzeniu rozkładów liczą się tylko wymagania formalne (wyjeżdżanie kilometrów i odpowiednie przerwy dla motorniczych), a to czy realizowane kursy będą atrakcyjne dla pasażerów jest niemal pomijane?
Bytom ma 39, a Katowice będą miały 36...Warturtles pisze:Linia nr 36 będzie kursować w takcie 30 minutowym do godziny 15 tylko w dni robocze, jednakże o godzinie 10, 11 i 12 wypada po jednym kursie. W ciągu całego dnia wykonuje 17 par kursów.
Chodzi o liczbę wozokilometrów w danym mieście.mi4chal254 pisze:A czemu mają zniknąć część składów z 11 jak linie 11 obsługuje Gliwice ?DW pisze:Uruchomienie 36 będzie się zapewne wiązać ze zdjęciem części składów z 11-stki, gdzie znikają 3 pociągi nocne. Na 11 zostaną co najwyżej 4 składy.
Dominik, a może właśnie jest za mało kilometrów - bierz pod uwagę to, że z Katowic znikną 2 linie - 9 i 17... Tak więc myślę, że nie trzeba będzie zdejmować składów z 11, bo 36 będzie uruchomione z luki po 9 i 17...
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...
Tylko wcześniej, przy stałym układzie tras, kursowało mniej linii. T9 zastępowało T43, ale T17 było dołożone dodatkowo, więc w zamian za tą linię nie powinno się nic pojawić.
Zniknięcie co najmniej jednego składu z 11-stki wnioskuję po likwidacji trzech pociągów nocnych. Chyba, że składy będą zjeżdżać później niż do 21:00. Zobaczymy
Zniknięcie co najmniej jednego składu z 11-stki wnioskuję po likwidacji trzech pociągów nocnych. Chyba, że składy będą zjeżdżać później niż do 21:00. Zobaczymy
Dominik, ale pula wzkm po usunięciu 43 z Gliwickiej nie zmieniła się zbytnio, bo ta linia kursowała do Zawodzia... Nie mam teraz pod ręką rozpiski kilometrów, ale między Pl. Wolnosci a Zawodziem i Batorym nie ma zbyt wielkiej różnicy w km... Przynajmniej tak mnie się to wydaje
Zobaczymy w poniedziałek, jak to będzie wyglądać, chyba że Luki da nam trochę szybciej cynk
Zobaczymy w poniedziałek, jak to będzie wyglądać, chyba że Luki da nam trochę szybciej cynk
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...
To wychodzi na to, że zarówno 9 i 17 były dodatkowo. Idzie się w tym pogubićpycio1400 pisze:Dominik, ale pula wzkm po usunięciu 43 z Gliwickiej nie zmieniła się zbytnio, bo ta linia kursowała do Zawodzia... Nie mam teraz pod ręką rozpiski kilometrów, ale między Pl. Wolnosci a Zawodziem i Batorym nie ma zbyt wielkiej różnicy w km... Przynajmniej tak mnie się to wydaje
Generalnie w dziale o remontach piszemy o kwestiach związanych z infrastrukturą. Przyjęło się, że tam też wrzucamy info o zmianach w organizacji ruchu. Jednak przy każdych większych zmianach rozkładów zakładany jest nowy temat w dziale "Trasy, rozkłady", gdzie dyskutujemy o nowych rozkładach, więc proponuję pozostać już w tym temacie. Natomiast w temacie "remontowym" zachęcam do dzielenia się relacjami z przebiegu pracskoti pisze:A ja mam pytanie. Gdzie piszemy o remoncie trójkąta na Dańdówce ? W Inwestycje » Remonty oraz budowa nowych torowisk » Sosnowiec - Dańdówka trójkąt - modernizacja odgałęzień, Czy zmiany od 28.09.2015?
czyli jednym słowem pogorszenie oferty na Zawodzie - Rynek - w szczególności w godzinach porannych i popołudniowych gdy tłumy ludzi i studentów jadą, bo z 6 linii zostają 4, nie wiem jak te 36 liczyć kursy co 30 - 60 minut i tylko w dni robocze szkolne. Z czego 7 i 14 na solówkach jest.
Rozkład 9 wraca do taktu 40 minutowego w dni wolne, wiec tam też pogorszenie oferty.
Kilka razy jechałem 9 z Zawodzia do Rudy i taka relacja przydała by się tez na stałe, niech będzie to nawet częstotliwość autobusowa czyli co 60 minut.
I czemu linia 0 - kursuje tylko do końca września i od 1 Grudnia dopiero?
Rozkład 9 wraca do taktu 40 minutowego w dni wolne, wiec tam też pogorszenie oferty.
Kilka razy jechałem 9 z Zawodzia do Rudy i taka relacja przydała by się tez na stałe, niech będzie to nawet częstotliwość autobusowa czyli co 60 minut.
I czemu linia 0 - kursuje tylko do końca września i od 1 Grudnia dopiero?
-
- Posty: 5911
- Rejestracja: 23 cze 2015, 00:05
- Lokalizacja: Siem-ce Śl.
A może jest tak, że Zawodzie i Stroszek nie chcą obsługiwać tej linii?Penny pisze:Mogę jedynie przypuszczać, że chodzi o fakt, że na Zawodziu jest za mało taboru i motorniczych do obsługi linii 11 - w przeciwieństwie do gliwickiej zajezdni, gdzie "przycięto" o połowę linię 5.trajtek pisze:Dlaczego tak w sumie T11 wyjeżdża z Gliwic?
Linia nr 13: Siemianowice Plac Skargi - Katowice Plac Wolności
Linia nr 16: Wełnowiec - Brynów
Linia nr 16: Wełnowiec - Brynów
Te 4 linie na Zawodzie to układ docelowy, który kiedyś dobrze się sprawdzał. Jedynie trochę za mało tu taboru o większej pojemności, ale są Pesy na 15-stce a niebawem dojdą też Bety na 7-mce.tom pisze:czyli jednym słowem pogorszenie oferty na Zawodzie - Rynek - w szczególności w godzinach porannych i popołudniowych gdy tłumy ludzi i studentów jadą, bo z 6 linii zostają 4, nie wiem jak te 36 liczyć kursy co 30 - 60 minut i tylko w dni robocze szkolne. Z czego 7 i 14 na solówkach jest.
9 co 40 minut kursuje jedynie w soboty do ok. 8:00 i w niedziele do ok. 12:00. Potem co 20 minut.tom pisze:Rozkład 9 wraca do taktu 40 minutowego w dni wolne, wiec tam też pogorszenie oferty.
Gdybyś miał jechać w takiej relacji czekałbyś specjalnie powiedzmy 50 minut na bezpośrednie połączenie zamiast jechać od razu z przesiadką?tom pisze:Kilka razy jechałem 9 z Zawodzia do Rudy i taka relacja przydała by się tez na stałe, niech będzie to nawet częstotliwość autobusowa czyli co 60 minut.
Zapewne wiąże się to z końcem sezonu letniego i zmniejszoną liczbą podróży do Parku. W grudniu ludzie będą jeździć na przedświąteczne zakupy, stąd ponowne wzmocnienie oferty.tom pisze:I czemu linia 0 - kursuje tylko do końca września i od 1 Grudnia dopiero?
A gdyby Gliwice i Będzin również nie chciały to linię przejęłoby MPK w Częstochowie...Trampesar6 pisze:A może jest tak, że Zawodzie i Stroszek nie chcą obsługiwać tej linii?Penny pisze:Mogę jedynie przypuszczać, że chodzi o fakt, że na Zawodziu jest za mało taboru i motorniczych do obsługi linii 11 - w przeciwieństwie do gliwickiej zajezdni, gdzie "przycięto" o połowę linię 5.trajtek pisze:Dlaczego tak w sumie T11 wyjeżdża z Gliwic?
A cóż zajezdnie mają do chcenia? Przecież zajezdnia jest jednostką wykonawczą, a nie organizacyjną, więc nie jest decyzyjna w kwestiach obsługi linii.Trampesar6 pisze:A może jest tak, że Zawodzie i Stroszek nie chcą obsługiwać tej linii?
No generalnie to jest tak, że prawie wszędzie w szczycie jest za mało kursów, a w między szczycie prawie każda linia wozi powietrze. Szczególnie jest to widoczne na liniach, gdzie jeździ inny tabor, niż solówka. Dla mnie taka linia 36 to powinna jeździć tylko w szczycie i to co 10 minut, a tak to kończy jeździć o 16:00, kiedy do 18:00 są spore tłumy na przystankach. Ale wiadomo, ze szczytowymi liniami jest problem techniczny (ilość taboru) oraz organizacyjny (liczba motorowych i ich czas pracy).tom pisze:Czyli jednym słowem pogorszenie oferty na Zawodzie - Rynek (...)
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Penny, łącznie zmieniany 1 raz.
W teorii... W praktyce całkiem inaczej to wyglądaPenny pisze:A cóż zajezdnie mają do chcenia? Przecież zajezdnia jest jednostką wykonawczą, a nie organizacyjną, więc nie jest decyzyjna w kwestiach obsługi linii.Trampesar6 pisze:A może jest tak, że Zawodzie i Stroszek nie chcą obsługiwać tej linii?
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...
- Warturtles
- Posty: 260
- Rejestracja: 27 lip 2012, 16:14
- Lokalizacja: Katowice Zawodzie
Z drugiej strony, zauważ, że linia 43 w każdym kursie jeździła minutę przed 15 dublując się na całym odcinku z Zawodzia do Placu Wolności. Z kolei 9 jeździła w zależności od godziny, minutę przed 20, razem z 15 oraz minutę przed 14. Jeszcze wczoraj widziałem na rynku trzy solówki mknące jedna za drugą: 7,9,14. Napełnienia owszem są, ale jednocześnie wielokrotnie dochodzi do takich sytuacji, gdzie 7,9 czy 43 jeżdżą puste lub z jednym pasażerem.tom pisze:czyli jednym słowem pogorszenie oferty na Zawodzie - Rynek - w szczególności w godzinach porannych i popołudniowych gdy tłumy ludzi i studentów jadą, bo z 6 linii zostają 4, nie wiem jak te 36 liczyć kursy co 30 - 60 minut i tylko w dni robocze szkolne. Z czego 7 i 14 na solówkach jest.
Ostatnio zmieniony 25 wrz 2015, 16:04 przez Warturtles, łącznie zmieniany 1 raz.
linia 23
Chorzów Stadion Śląski Pętla Zachodnia - Katowice Szopienice Pętla
Chorzów Stadion Śląski Pętla Zachodnia - Katowice Szopienice Pętla
Obecnie istnienie takich linii jest 43/34 jest zupełnie bezsensowne, gdy nie ma łącznika Zawodzie - Słoneczna na rynku. Tramwaj musi najpierw Plac Wolności okrążyć, co jest niepotrzebną stratą czasu, jadąc z Zawodzia bardziej opłacałoby się wysiąść na rynku i przesiąść się na 16/13.
Uważam też, że częstotliwość szesnatek powinno się zwiększyć do co 10 lub 12 minut, pytanie czy jednotor do Alfreda da sobie z tym radę?
Uważam też, że częstotliwość szesnatek powinno się zwiększyć do co 10 lub 12 minut, pytanie czy jednotor do Alfreda da sobie z tym radę?
-
- Posty: 5911
- Rejestracja: 23 cze 2015, 00:05
- Lokalizacja: Siem-ce Śl.
Jak dobudują drugi tor to problemów z większą częstotliwością nie powinno być.Penny pisze:Gdyby kursowała tylko 16, to tak. Ale w połączeniu z linią 13, która dalej będzie kursować co 15 minut, mogą być opóźnienia.Chudy1210 pisze:Uważam też, że częstotliwość szesnastek powinno się zwiększyć do co 10 lub 12 minut, pytanie czy jednotor do Alfreda da sobie z tym radę?
Linia nr 13: Siemianowice Plac Skargi - Katowice Plac Wolności
Linia nr 16: Wełnowiec - Brynów
Linia nr 16: Wełnowiec - Brynów
Zmiany od 27.09.2015r. przebudowa skrzyżowania na Dańdówce
27.09.2015r. w niedzielę w związku z pracami torowymi od 27 września (niedziela), całkowicie wyłączone z ruchu zostaną przejazdy przez torowiska tramwajowe na skrzyżowaniu ulicy Andersa z ulicami: Wojska Polskiego, 11 Listopada i Jedności.
Linia nr 26 – zostanie zawieszona. Jej zadania na odcinku od Mysłowic do Sosnowca Dańdówki przejmie linia tramwajowa nr 27.
Uruchumiona zostaje linia tramwajowa 31 na trasie: Sosnowiec Milowice Pętla - Sosnowiec Będzińska Pętla
Na trasie Sosnowiec Dworzec PKP - Dańdówka Skrzyżowanie będzie kursować zastępcza komunikacja T-27
Czyli jednym słowem sytuacja jak z wakacji.
I teraz moje pytanie: Czy na liniach 26a, 26b i 27 będą jeździły dwukierunkowe tramwaje?? Bo sądząc po rozkładzie jazdy na to się zapowiada rozkłady jazdy 26a i 26b są co 20 minut, a 27 ma takt 40 minutowy, a nawet godzinny.
Linia nr 26 – zostanie zawieszona. Jej zadania na odcinku od Mysłowic do Sosnowca Dańdówki przejmie linia tramwajowa nr 27.
Uruchumiona zostaje linia tramwajowa 31 na trasie: Sosnowiec Milowice Pętla - Sosnowiec Będzińska Pętla
Na trasie Sosnowiec Dworzec PKP - Dańdówka Skrzyżowanie będzie kursować zastępcza komunikacja T-27
Czyli jednym słowem sytuacja jak z wakacji.
I teraz moje pytanie: Czy na liniach 26a, 26b i 27 będą jeździły dwukierunkowe tramwaje?? Bo sądząc po rozkładzie jazdy na to się zapowiada rozkłady jazdy 26a i 26b są co 20 minut, a 27 ma takt 40 minutowy, a nawet godzinny.
Ostatnio zmieniony 25 wrz 2015, 21:28 przez Radko_90, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
-
- Posty: 5911
- Rejestracja: 23 cze 2015, 00:05
- Lokalizacja: Siem-ce Śl.
Re: Zmiany od 27.09.2015r. przebudowa skrzyżowania na Dańdów
Godzinny to jak wyjeżdżają, a potem "27" kursuje co 40 minut.Radko_90 pisze:(...) 27 ma takt 40 minutowy, a nawet godzinny.
Linia nr 13: Siemianowice Plac Skargi - Katowice Plac Wolności
Linia nr 16: Wełnowiec - Brynów
Linia nr 16: Wełnowiec - Brynów
Tylko, że największe potoki pasażerów na tej linii były na odcinku Zawodzie - Rynek/Dworzec, oraz Rynek/Dworzec - Obrazów.Chudy1210 pisze:Obecnie istnienie takich linii jest 43/34 jest zupełnie bezsensowne, gdy nie ma łącznika Zawodzie - Słoneczna na rynku. Tramwaj musi najpierw Plac Wolności okrążyć, co jest niepotrzebną stratą czasu, jadąc z Zawodzia bardziej opłacałoby się wysiąść na rynku i przesiąść się na 16/13.
Uważam też, że częstotliwość szesnatek powinno się zwiększyć do co 10 lub 12 minut, pytanie czy jednotor do Alfreda da sobie z tym radę?
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...
Kilka uwag odnośnie zmian w Zagłębiu. Co prawda są to zmiany tymczasowe, ale potrwają co najmniej miesiąc, więc warto zwrócić uwagę na parę kwestii:
1. Autobus T-27 nie będzie kursował ulicą Makuszyńskiego tylko pojedzie przez inną część Klimontowa. Przez to nie obsłuży przystanków: Klonowa, Makuszyńskiego, Kolonia Pstrowskiego, Policja. W zamian dojdzie przystanek Fińskie Domki. Ponadto na trasie autobusu znajdą się dodatkowe przystanki: Porąbka Kopalnia oraz Kazimierz Górniczy Kopalnia. Za to w Porąbce autobus nie dojedzie na Boya-Żeleńskiego (gdzie rzeczywiście za bardzo nie ma takiej możliwości).
2. Nie będzie możliwości sprawnej przesiadki na autobus T-27 jadąc tramwajem z Pogoni. W najlepszym wypadku czas oczekiwania wyniesie 10 minut (z T24 lub z T31). Jadąc T21, T27 czy T47 trzeba będzie czekać prawie 20 minut.
Co prawda tramwaj T27 jedzie 1 minutę przed autobusem, ale nawet biegając pomiędzy przystankami ciężko zdążyć w takim czasie.
3. W weekendy nie będzie też możliwości szybkiej przesiadki z autobusu T-27 na tramwaj na Pogoń (za wyjątkiem sobót do godziny 14:00). Na ulicy Małachowskiego 2-3 minuty przed autobusem przejadą zaraz za sobą T47 i T24, a potem 20 minut przerwy. Sprytniejsi pojadą do Dworca, gdzie po kilku minutach będzie T21, ale część osób będzie pewnie czekać na Małachowskiego.
4. Tramwaj T27 w każdym kursie z Dworca PKP aż do Dańdówki dubluje się z autobusem T-27 (jadą w odstępie 1 minuty). Skoro zdecydowano się zapewnić bezpośrednie połączenie z Centrum do Kazimierza to można było zawiesić linię tramwajową lub chociaż zmienić godziny odjazdów by był w tym jakiś sens.
W przeciwnym kierunku jest nieco lepiej. T27 jedzie 3 minuty po autobusie.
5. T47 ma zastąpić T27 na odcinku Pogoń-Centrum w kursach, które wypadają po zmniejszeniu częstotliwości. Tylko dlaczego T47 nie będzie jeździć co 40 minut (na przemian z T27), tylko co 20? Przez to w dni robocze z Pogoni do Dworca w ciągu 4 minut będzie jechać stado: T27, T21, T47.
6. Sobotnie T31 z Dąbrowy Górniczej odjeżdżać będzie 1 minutę przed T22 – nie będzie możliwości przesiadki jadąc od strony Huta Katowice. Dalej jechać będzie 3 minuty za T24, więc od ronda w Będzinie trafią się tylko pojedynczy, przypadkowi pasażerowie.
7. W dni wolne T47 jedzie 1 minutę przed T24. 24 z pewnością nie należy do linii, które trzeba odciążać, więc 47 w tym kierunku będzie całkowicie zbędne (jedynie w niedziele do południa co godzinę będzie zapełniać lukę między 21 a 24).
8. W dni robocze T27 z Dańdówki na Pogoń będzie jechać 1 minutę za T24 – pasażerów podróżujących do Będzina z pewnością ucieszy tramwaj uciekający im sprzed nosa.
Podsumowując – będzie mniej kursów na odcinkach Milowice-Dęblińska oraz Dańdówka-Mysłowice, za to przybędzie ich na odcinku Pogoń-Wspólna/Małachowskiego, gdzie będą woziły po parę osób na kurs. Gdyby ludzie wiedzieli ile kasy wydaje się na bezsensowne kursy w transporcie miejskim to co chwile mielibyśmy manifestacje na ulicach.
DOPISANE (28.09.2015):
9. Od Dęblińskiej do Ronda Ludwik T26 jedzie 2 minuty po T24. Przez to co 40 minut przerwa między kursami tramwajów na tym odcinku wynosi aż 18 minut. W międzyczasie jest co prawda zatramwaj, ale podejrzewam, że nie wszyscy się zorientują.
1. Autobus T-27 nie będzie kursował ulicą Makuszyńskiego tylko pojedzie przez inną część Klimontowa. Przez to nie obsłuży przystanków: Klonowa, Makuszyńskiego, Kolonia Pstrowskiego, Policja. W zamian dojdzie przystanek Fińskie Domki. Ponadto na trasie autobusu znajdą się dodatkowe przystanki: Porąbka Kopalnia oraz Kazimierz Górniczy Kopalnia. Za to w Porąbce autobus nie dojedzie na Boya-Żeleńskiego (gdzie rzeczywiście za bardzo nie ma takiej możliwości).
2. Nie będzie możliwości sprawnej przesiadki na autobus T-27 jadąc tramwajem z Pogoni. W najlepszym wypadku czas oczekiwania wyniesie 10 minut (z T24 lub z T31). Jadąc T21, T27 czy T47 trzeba będzie czekać prawie 20 minut.
Co prawda tramwaj T27 jedzie 1 minutę przed autobusem, ale nawet biegając pomiędzy przystankami ciężko zdążyć w takim czasie.
3. W weekendy nie będzie też możliwości szybkiej przesiadki z autobusu T-27 na tramwaj na Pogoń (za wyjątkiem sobót do godziny 14:00). Na ulicy Małachowskiego 2-3 minuty przed autobusem przejadą zaraz za sobą T47 i T24, a potem 20 minut przerwy. Sprytniejsi pojadą do Dworca, gdzie po kilku minutach będzie T21, ale część osób będzie pewnie czekać na Małachowskiego.
4. Tramwaj T27 w każdym kursie z Dworca PKP aż do Dańdówki dubluje się z autobusem T-27 (jadą w odstępie 1 minuty). Skoro zdecydowano się zapewnić bezpośrednie połączenie z Centrum do Kazimierza to można było zawiesić linię tramwajową lub chociaż zmienić godziny odjazdów by był w tym jakiś sens.
W przeciwnym kierunku jest nieco lepiej. T27 jedzie 3 minuty po autobusie.
5. T47 ma zastąpić T27 na odcinku Pogoń-Centrum w kursach, które wypadają po zmniejszeniu częstotliwości. Tylko dlaczego T47 nie będzie jeździć co 40 minut (na przemian z T27), tylko co 20? Przez to w dni robocze z Pogoni do Dworca w ciągu 4 minut będzie jechać stado: T27, T21, T47.
6. Sobotnie T31 z Dąbrowy Górniczej odjeżdżać będzie 1 minutę przed T22 – nie będzie możliwości przesiadki jadąc od strony Huta Katowice. Dalej jechać będzie 3 minuty za T24, więc od ronda w Będzinie trafią się tylko pojedynczy, przypadkowi pasażerowie.
7. W dni wolne T47 jedzie 1 minutę przed T24. 24 z pewnością nie należy do linii, które trzeba odciążać, więc 47 w tym kierunku będzie całkowicie zbędne (jedynie w niedziele do południa co godzinę będzie zapełniać lukę między 21 a 24).
8. W dni robocze T27 z Dańdówki na Pogoń będzie jechać 1 minutę za T24 – pasażerów podróżujących do Będzina z pewnością ucieszy tramwaj uciekający im sprzed nosa.
Podsumowując – będzie mniej kursów na odcinkach Milowice-Dęblińska oraz Dańdówka-Mysłowice, za to przybędzie ich na odcinku Pogoń-Wspólna/Małachowskiego, gdzie będą woziły po parę osób na kurs. Gdyby ludzie wiedzieli ile kasy wydaje się na bezsensowne kursy w transporcie miejskim to co chwile mielibyśmy manifestacje na ulicach.
DOPISANE (28.09.2015):
9. Od Dęblińskiej do Ronda Ludwik T26 jedzie 2 minuty po T24. Przez to co 40 minut przerwa między kursami tramwajów na tym odcinku wynosi aż 18 minut. W międzyczasie jest co prawda zatramwaj, ale podejrzewam, że nie wszyscy się zorientują.
Ostatnio zmieniony 28 wrz 2015, 13:56 przez DW, łącznie zmieniany 1 raz.
niestety ktoś tak ułożył rozkład że jechały za sobą praktycznie 3 - 4 tramwaje... w godzinach szczytowych zapełnienie 34/43 na zawodzie - Rynek - zawodzie jest nawet dosyć spore, gorzej poza szczytem gdy jedzie jeden za drugim tramwaj. 4 linie w godzinach szczytowych to tutaj zdecydowanie za mało. A 36 nie rozwiąże tego problemu z taką częstotliwością.Warturtles pisze:Z drugiej strony, zauważ, że linia 43 w każdym kursie jeździła minutę przed 15 dublując się na całym odcinku z Zawodzia do Placu Wolności. Z kolei 9 jeździła w zależności od godziny, minutę przed 20, razem z 15 oraz minutę przed 14. Jeszcze wczoraj widziałem na rynku trzy solówki mknące jedna za drugą: 7,9,14. Napełnienia owszem są, ale jednocześnie wielokrotnie dochodzi do takich sytuacji, gdzie 7,9 czy 43 jeżdżą puste lub z jednym pasażerem.
W dni wolne często widzę zapchaną "14" jadącą w stronę centrum, tutaj rozkład z Szopienic też nie bardzo ułożony w dni wolne z przystanku Szopienice Kościół jadą tramwaje (20) 42 po każdej godzinie , (15) 49 po każdej godzinie i potem długie czekanie na 14 - 5 po każdej godzinie
Ostatnio zmieniony 26 wrz 2015, 16:25 przez tom, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 5911
- Rejestracja: 23 cze 2015, 00:05
- Lokalizacja: Siem-ce Śl.
Re: Zmiany od 27.09.2015r. przebudowa skrzyżowania na Dańdów
Czyli w niedzielę co? Rozjazd technologiczny przed Dańdówką Skrzyżowanie, by Helmuty przejechały na właściwy tor powrotny?Radko_90 pisze:27.09.2015r. w niedzielę w związku z pracami torowymi od 27 września (niedziela), całkowicie wyłączone z ruchu zostaną przejazdy przez torowiska tramwajowe na skrzyżowaniu ulicy Andersa z ulicami: Wojska Polskiego, 11 Listopada i Jedności.
A gdzie ulica Gen. Władysława Andersa krzyżuje się z ulicą Wojska PolskiegoRadko_90 pisze:..... na skrzyżowaniu ulicy Andersa z ulicami: Wojska Polskiego....
Edit 27.09 2015:
Rozjazd technologniczny zrobiony, ok 17:30 był testowany przez Helmuta.
Re: Zmiany od 2015.09.28
Szkoda pinindzy. Dodaliby w soboty po 1 kursie 6 na godzinę 9-15 i ludzie byliby bardziej zadowoleni.DW pisze:]Bytom ma 39,
Nie wiem czy ktoś już o tym tutaj wspomniał, ale jadąc wieczornym kursem "26b" (z Mysłowic 22:50) chcąc zdążyć na Dańdówce na "26a" trzeba sobie urządzić niezły maraton. Czas na przesiadkę jest... 3 minuty ("26b" przyjeżdża 23:06, a "26a" odjeżdża 23:09). Nie wiem czy takie "kwiatki" zdarzają się także przy innych kursach. Skupiłem się na tym, bo nim wracam z pracy. Do dworca można się co prawda dostać T-27 jadącym o 23:23 (kolejne 20 minut czekania), ale jak ktoś by potrzebował jechać dalej, to ma lipę, bo tramwaj o 23:06 jest ostatnim do Milowic. Napisałem do KZK GOP zapytanie, co stoi na przeszkodzie, aby ten kurs opóźnić o 3-4 minuty, ale minął prawie tydzień i odpowiedzi brak.
-
- Posty: 594
- Rejestracja: 16 mar 2013, 14:38
- Lokalizacja: Katowice
Jeśli pisałeś maila lub poprzez formularz na stronie to odpowiedzi się spodziewaj co najmniej 3-4 tygodnie po wysłaniu - tyle im zazwyczaj zajmuje odpisywanieAdams pisze: Napisałem do KZK GOP zapytanie, co stoi na przeszkodzie, aby ten kurs opóźnić o 3-4 minuty, ale minął prawie tydzień i odpowiedzi brak.
14 BRYNÓW CENTRUM PRZESIADKOWE - Plac Miarki - Rynek - Zawodzie - Szopienice - MYSŁOWICE DW. PKP
-
- Posty: 594
- Rejestracja: 16 mar 2013, 14:38
- Lokalizacja: Katowice
Obojętnie gdzie byś nie pisał i tak mają ustawowe 30 dni na rozpatrzenie wniosku Ewentualnie można osobiście w ich siedzibie ale pewnie też nakaża napisać oficjalnie pismo - i znowu 30 dni na rozpatrzenie...Adams pisze:pitrekgaga, można by zacytować klasyka, "mają rozmach..." :mryellow: Za trzy tygodnie to pewnie Dańdówka będzie skończona i żadnych korekt nie będzie trzeba robić. Tak na marginesie, to gdzie najlepiej w takich sprawach pisać żeby ich ruszyło?
14 BRYNÓW CENTRUM PRZESIADKOWE - Plac Miarki - Rynek - Zawodzie - Szopienice - MYSŁOWICE DW. PKP
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 80 gości