Zmiany od 2015.09.01
Zmiany od 2015.09.01
Na stronie KZK GOP pojawiły się nowe rozkłady jazdy, z których wynika, że od 1. września br. linie: 6, 11, 15, 19, 21, 24, 26, 27, 33, 39 wracają na swoje stałe trasy.
Oznacza to, że zostanie wznowiony przejazd przez chorzowski Rynek oraz całe centrum Sosnowca.
Zmiany w nowych rozkładach jazdy:
0 - Chorzów Stadion Śląski - Katowice Plac Wolności - tylko w weekendy, co 30 minut,
6 - Bytom Politechnika Śląska - Brynów Pętla - rozkład zbliżony do wcześniejszego,
11 - Chebzie Pętla - Katowice Plac Wolności - w dni robocze co 15 minut, w weekendy do południa co 15-30 minut, po południu co 15 minut; obsługa przez zajezdnię Gliwice (!),
15 - Zagórze Pętla - Katowice Plac Wolności - poprzedni rozkład jazdy,
16 - Wełnowiec Plac Alfreda - Brynów Pętla - w dni robocze powracają dwa składy stopiątek,
17 - Bytom Plac Sikorskiego - Chebzie Pętla - drobne korekty w godzinach odjazdów,
19 - Katowice Plac Miarki - Stroszek Zajezdnia - [brak rozkładu],
21 - Milowice Pętla - Tworzeń Huta Katowice - poprzedni rozkład jazdy,
24 - Konstantynów Okrzei - Będzin Osiedle Zamkowe Pętla - poprzedni rozkład jazdy,
26 - Milowice Pętla - Mysłowice Dworzec PKP - poprzedni rozkład jazdy (dodany przystanek "Dańdówka Skrzyżowanie II"),
27 - Pogoń Akademiki - Kazimierz Górniczy Pętla - poprzedni rozkład jazdy,
33 - Koszutka Słoneczna Pętla - Chorzów Metalowców - co 30 minut, obsługa przez zajezdnię Zawodzie,
39 - Bytom Politechnika Śląska - Stroszek Zajezdnia - w dni robocze szkolne co 30-60 minut, w ferie, weekendy oraz codziennie po godz. 15:00 - co 90 minut,
49 - Bytom Plac Sikorskiego - Stroszek Zajezdnia - codziennie co 30 minut.
Zawieszone zostaną tymczasowe linie: 31, 35, 46, 69.
Na liniach zagłębiowskich (21, 22, 24, 26, 27, 28) wracamy do niemal identycznych rozkładów, jakie obowiązywały 2 lata temu (do października 2013 r.) wraz z ich wadami związanymi z kiepską koordynacją.
Różnica jest taka, że na 21 będą kursowały składy (prawdopodobnie na 4 pociągach, a co najmniej na dwóch), a na trasie Sosnowiec - Pogoń - Będzin nadal najdłuższe przerwy między kursami będą zazwyczaj przed linią 24 obsługiwaną w całości solówkami.
Oczywiście dla pasażerów trasy i rozkłady będą dużo lepsze niż w czasie remontów, ale na liniach sosnowieckich dość często będą się zdarzać kursy ze znikomą liczbą pasażerów lub przepełnione (zakładając, że remonty na dobre nie odstraszyły dawnych pasażerów).
EDYCJA (21:00):
Dopisałem informację o zawieszonych liniach oraz trasę 19-stki
Oznacza to, że zostanie wznowiony przejazd przez chorzowski Rynek oraz całe centrum Sosnowca.
Zmiany w nowych rozkładach jazdy:
0 - Chorzów Stadion Śląski - Katowice Plac Wolności - tylko w weekendy, co 30 minut,
6 - Bytom Politechnika Śląska - Brynów Pętla - rozkład zbliżony do wcześniejszego,
11 - Chebzie Pętla - Katowice Plac Wolności - w dni robocze co 15 minut, w weekendy do południa co 15-30 minut, po południu co 15 minut; obsługa przez zajezdnię Gliwice (!),
15 - Zagórze Pętla - Katowice Plac Wolności - poprzedni rozkład jazdy,
16 - Wełnowiec Plac Alfreda - Brynów Pętla - w dni robocze powracają dwa składy stopiątek,
17 - Bytom Plac Sikorskiego - Chebzie Pętla - drobne korekty w godzinach odjazdów,
19 - Katowice Plac Miarki - Stroszek Zajezdnia - [brak rozkładu],
21 - Milowice Pętla - Tworzeń Huta Katowice - poprzedni rozkład jazdy,
24 - Konstantynów Okrzei - Będzin Osiedle Zamkowe Pętla - poprzedni rozkład jazdy,
26 - Milowice Pętla - Mysłowice Dworzec PKP - poprzedni rozkład jazdy (dodany przystanek "Dańdówka Skrzyżowanie II"),
27 - Pogoń Akademiki - Kazimierz Górniczy Pętla - poprzedni rozkład jazdy,
33 - Koszutka Słoneczna Pętla - Chorzów Metalowców - co 30 minut, obsługa przez zajezdnię Zawodzie,
39 - Bytom Politechnika Śląska - Stroszek Zajezdnia - w dni robocze szkolne co 30-60 minut, w ferie, weekendy oraz codziennie po godz. 15:00 - co 90 minut,
49 - Bytom Plac Sikorskiego - Stroszek Zajezdnia - codziennie co 30 minut.
Zawieszone zostaną tymczasowe linie: 31, 35, 46, 69.
Na liniach zagłębiowskich (21, 22, 24, 26, 27, 28) wracamy do niemal identycznych rozkładów, jakie obowiązywały 2 lata temu (do października 2013 r.) wraz z ich wadami związanymi z kiepską koordynacją.
Różnica jest taka, że na 21 będą kursowały składy (prawdopodobnie na 4 pociągach, a co najmniej na dwóch), a na trasie Sosnowiec - Pogoń - Będzin nadal najdłuższe przerwy między kursami będą zazwyczaj przed linią 24 obsługiwaną w całości solówkami.
Oczywiście dla pasażerów trasy i rozkłady będą dużo lepsze niż w czasie remontów, ale na liniach sosnowieckich dość często będą się zdarzać kursy ze znikomą liczbą pasażerów lub przepełnione (zakładając, że remonty na dobre nie odstraszyły dawnych pasażerów).
EDYCJA (21:00):
Dopisałem informację o zawieszonych liniach oraz trasę 19-stki
Ostatnio zmieniony 28 sie 2015, 21:16 przez DW, łącznie zmieniany 4 razy.
Też się zastanawiam. Ponadto prace nadal trwają na Rondzie Gierka, skrzyżowaniu 3 Maja z Piłsudskiego, Sienkiewicza z Kościelną, na Sienkiewicza i Piłsudskiego trwa podbijanie szyn, a przystanki Dęblińska i Wspólna nie istnieją.Big0s93 pisze:Oni się wyrobią?
Tor do skrętu dla 26 z Alei Zwycięstwa pod Dworzec PKP na chwilę obecną nie istnieje.
Dęblińska ma być póki co zawieszona, ale Wspólna na 1.09 ma być gotowa.
- tramwajarze z19
- Posty: 2322
- Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
- Lokalizacja: Bytom - Karb
- Kontakt:
Re: Zmiany od 2015.09.01
Linia będzie jako stała obsługiwana przez składy prawdopodobnie ale i tak tego nie widzę bo trochę krucho będzie z wagonami do obsługi jak 19 powróci na swoją stałą trasę. A co z liniami jak np. 46 lub 69? Czy one będą zawieszone?DW pisze:49 - Bytom Plac Sikorskiego - Stroszek Zajezdnia - codziennie co 30 minut.
Linia 179:TARNOWSKIE GÓRY DWORZEC - Lasowice - Nowe Chechło - Świerklaniec - Niezdara - Tąpkowice- Podtąpkowice - Ożarowice - Zendek - Zadzień - Mierzęcice - SIEDLISKA
179/3 #5504
179/3 #5504
Re: Zmiany od 2015.09.01
Cytując fragment pierwszego postutramwajarze z19 pisze:A co z liniami jak np. 46 lub 69? Czy one będą zawieszone?
DW pisze:Zawieszone zostaną tymczasowe linie: 31, 35, 46, 69.
Re: Zmiany od 2015.09.01
W ogóle na Stroszek najlepiej by było gdyby kursowało tylko 49 co 10 minut. Inaczej zaczyna się kombinowanie z uzupełnianiem 19-stki innymi liniami, w tym bezsensownym 39 jeżdżącym rzadko i w dodatku chwilę po 19-stce.tramwajarze z19 pisze:Linia będzie jako stała obsługiwana przez składy prawdopodobnie ale i tak tego nie widzę bo trochę krucho będzie z wagonami do obsługi jak 19 powróci na swoją stałą trasę.DW pisze:49 - Bytom Plac Sikorskiego - Stroszek Zajezdnia - codziennie co 30 minut.
31, 35, 46 i 69 są liniami tymczasowymi. Z dniem 1.09 zostaną zawieszone.tramwajarze z19 pisze:A co z liniami jak np. 46 lub 69? Czy one będą zawieszone?
W ogóle sporo tras jest już po zakończeniu remontów a czasy przejazdów skróciły się jedynie w paru miejscach - na 1-ce o 2-3 minuty (w tym o 1 minutę po likwidacji 18-stki), na 15-stce na odcinku S-c Dworzec PKP - Szopienice Morawa (o 2 minuty, z powodu dobudowania drugiego toru 1 minuta z powodu zmiany skrzyżowania z sygnalizacją na rondo w Sosnowcu) oraz na odcinku S-c Dworzec PKP - Zagórze Pętla o 2-3 minuty.
Zbyt długi czas przejazdu pozostaje nadal na odcinku Szopienice Pętla - Szopienice Wodociągi - 12 minut. Można by go spokojnie skrócić do 10 minut.
Znacie jeszcze jakieś odcinki gdzie skrócono czas przejazdu po remontach lub takie gdzie nadal jest go za dużo?
Ostatnio zmieniony 28 sie 2015, 21:19 przez DW, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 594
- Rejestracja: 16 mar 2013, 14:38
- Lokalizacja: Katowice
Re: Zmiany od 2015.09.01
Rozkład 19 można podejrzeć tutaj rozklady.kzkgop.pl/dodatki/DW pisze:19 - [brak rozkładu]
14 BRYNÓW CENTRUM PRZESIADKOWE - Plac Miarki - Rynek - Zawodzie - Szopienice - MYSŁOWICE DW. PKP
Re: Zmiany od 2015.09.01
Wspaniały rozkład Chłopie, ułatwiłeś robienie rozkładów o 60% Dzięki!pitrekgaga pisze:rozklady.kzkgop.pl/dodatki/[/URL]
-
- Posty: 594
- Rejestracja: 16 mar 2013, 14:38
- Lokalizacja: Katowice
Re: Zmiany od 2015.09.01
Eeeee? Że jak? Fajnie, że mogłem pomóc A stronkę te mi kiedyś samo kzk gop wysłało zamiast rozkładów tabelarycznychPenny pisze:Wspaniały rozkład Chłopie, ułatwiłeś robienie rozkładów o 60% Dzięki!pitrekgaga pisze:rozklady.kzkgop.pl/dodatki/[/URL]
14 BRYNÓW CENTRUM PRZESIADKOWE - Plac Miarki - Rynek - Zawodzie - Szopienice - MYSŁOWICE DW. PKP
Obawiam się, że 26 ruszy później. Do wczorajszego wieczora zbyt wiele się nie zmieniło. Jest wylana betonowa podbudowa, ale nie ma jeszcze w ogóle szyn. Natomiast na przejeździe przez jeden pas 3 Maja nie ma chyba nawet podbudowy.Big0s93 pisze:Tor do skrętu dla 26 z Alei Zwycięstwa pod Dworzec PKP na chwilę obecną nie istnieje.
Z pozostałymi odcinkami powinni zdążyć, ale ten zostanie dopuszczony do ruchu raczej kilka dni później.
Podbudowa jest. Zdążą. Nie będą obsługiwane wszystkie przystanki.DW pisze:Obawiam się, że 26 ruszy później. Do wczorajszego wieczora zbyt wiele się nie zmieniło. Jest wylana betonowa podbudowa, ale nie ma jeszcze w ogóle szyn. Natomiast na przejeździe przez jeden pas 3 Maja nie ma chyba nawet podbudowy.Big0s93 pisze:Tor do skrętu dla 26 z Alei Zwycięstwa pod Dworzec PKP na chwilę obecną nie istnieje.
Z pozostałymi odcinkami powinni zdążyć, ale ten zostanie dopuszczony do ruchu raczej kilka dni później.
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.
ŹródłoPrace przy torowiskach w Sosnowcu trwają w zasadzie jeszcze w każdym miejscu, ale Tramwaje Śląskie zapewniają, że składy wrócą na trasy 1 września.
Najgorzej sytuacja wygląda na Sienkiewicza. Tutaj nie są gotowe 2 przystanki – przy Dęblińskiej oraz przy Plazie. – Pierwszy z nich na razie nie będzie obsługiwany, a przy drugim powstanie przystanek tymczasowy – mówi Andrzej Zowada, rzecznik Tramwajów Śląskich.
Jeszcze w poniedziałek, utrudnienia czekają na podróżujących linią 15.
Od godziny 13:29 z Zawodzia składy kursować będą na trasie: Zawodzie zajezdnia – Szopienice Pętla. Zostanie uruchomiana autobusowa komunikacja zastępcza na trasie Milowice pętla – Szopienice Dwór (T-15).
W dniu 31.08.2015 r. w godz.: 14:00 – 22:00 z częstotliwością co 15 min, a w nocy z dnia 31.08/01.09 w godzinach 22–4 zgodnie z tramwajowymi rozkładami jazdy linii nr 15.
Utrudnienia spowodowane są przez konieczność demontażu rozjazdu technicznego, który jest przed wiaduktem.
Komunikat TŚ:
O 14:00 tory na skręcie z Małachowskiego w str. Dworca PKP były już położone, ale nadal trwały przy nich prace. Tory na przejeździe przez 3 Maja były jeszcze zasypane.
Na pozostałych odcinkach wszędzie trwają jeszcze prace. W szczególności na Rondzie Gierka, skrzyżowaniu 3 Maja z Piłsudskiego, w rejonie łącznika torowego na 3 Maja oraz na przystanku Wspólna. W okolicy skrzyżowania ul. Sienkiewicza z Kościelną nie ma żadnego tymczasowego przystanku. W miejscu docelowego stanowiska przystanku Wspólna trwało wyrównywanie terenu pod ułożenie kostki, więc być może przystanek będzie jednak od razu w tym miejscu.
Jazdy próbne będą pewnie wieczorem lub w nocy. Jeśli jakiś odcinek nie zostanie dopuszczony do ruchu to rano będzie niezły chaos.
Źródło: Tramwaje Śląskie S.A.Powrót tramwajów w Chorzowie i Sosnowcu
Bardzo ważna informacja dla wszystkich pasażerów tramwajów, zwłaszcza w Chorzowie i Sosnowcu. We wtorek 1 września w obu tych miastach przywrócony zostanie ruch tramwajów, przerwany na czas prowadzenia prac infrastrukturalnych.
To wprawdzie jeszcze nie koniec robót, ale priorytetem jest wznowienie ruchu tramwajów w Chorzowie i Sosnowcu wraz z rozpoczęciem roku szkolnego. Dlatego już we wtorek 1 września przywrócony zostanie ruch tramwajów po dwóch nowych torach na ciągu linii nr 6 przez chorzowski Rynek, a także na wszystkich czasowo wyłączonych z ruchu odcinkach linii w Sosnowcu.
Chorzów
W Chorzowie trwa budowa centrum przesiadkowego na Rynku. Z tego powodu od kilku tygodni nie ma przejazdu dla tramwajów między przystankiem Metalowców a Stadionem Śląskim. Aktualnie wybudowana jest już nowa dwutorowa linia między dawną Hutą Kościuszko, a przystankiem Chopina, przebiegająca przez powstające centrum przesiadkowe. Od wtorku 1.09.2015 r. po nowych torach wznowiony zostanie ruch tramwajów, a co za tym zmieni się organizacja ruchu:
- tramwaje linii nr 6 będą kursować na trasie: Katowice Brynów pętla – Bytom Politechnika Śląska,
- tramwaje linii nr 11 będą kursować na trasie: Katowice pl. Wolności – Ruda Śląska Chebzie pętla,
- tramwaje linii nr 19 będą kursować na trasie: Katowice pl. Miarki – Bytom Stroszek zajezdnia,
- tramwaje linii nr 33 będą kursować na trasie: Katowice Słoneczna pętla – Chorzów Metalowców,
- tramwaje linii nr 39 będą kursować na trasie: Bytom Stroszek zajezdnia – Bytom Politechnika Śląska,
- zmienią się rozkłady jazdy linii nr 0, 17 i 49,
- zawieszone zostanie funkcjonowanie tymczasowych linii nr 46 i 69 oraz linii autobusowej komunikacji zastępczej T-19.
Sosnowiec
W Sosnowcu w ostatnich tygodniach trwały bardzo intensywne prace na ul. Piłsudskiego, Sobieskiego, 3 Maja oraz na skrzyżowaniu ul. Małachowskiego z ul. 3 Maja i na rondzie im. Gierka. Prace torowe już się zakończyły, ale wykonawcy kontynuować będą roboty w zakresie drogowym, a także na części platform przystankowych. Z tego powodu przez pierwsze trzy tygodnie września, przystanek Sosnowiec Dęblińska nie będzie obsługiwany, a przystanek Sosnowiec Wspólna będzie tymczasowo przesunięty o ok. 100 metrów w kierunku ul. Kościelnej. Od 1.09.2015 r. wznowiony zostanie ruch tramwajowy w centrum miasta, z czego wynikają zmiany w organizacji ruchu:
- tramwaje linii nr 15 będą kursować na trasie: Katowice pl. Wolności – Sosnowiec Zagórze pętla,
- tramwaje linii nr 21 będą kursować na trasie: Sosnowiec Milowice pętla – Dąbrowa Górnicza Tworzeń Huta Katowice,
- tramwaje linii nr 24 będą kursować na trasie: Będzin Osiedle Zamkowe pętla – Sosnowiec Konstantynów Okrzei,
- tramwaje linii nr 26 będą kursować na trasie: Sosnowiec Milowice pętla – Mysłowice Dworzec PKP,
- tramwaje linii nr 27 będą kursować na trasie: Sosnowiec Kazimierz Górniczy pętla – Sosnowiec Pogoń Akademiki,
- zawieszone zostanie funkcjonowanie linii nr 31 i 35 oraz linii autobusowej komunikacji zastępczej T-21.
Prace w Chorzowie i Sosnowcu realizowane są w ramach Projektu pn. “Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko.
O 14:00 tory na skręcie z Małachowskiego w str. Dworca PKP były już położone, ale nadal trwały przy nich prace. Tory na przejeździe przez 3 Maja były jeszcze zasypane.
Na pozostałych odcinkach wszędzie trwają jeszcze prace. W szczególności na Rondzie Gierka, skrzyżowaniu 3 Maja z Piłsudskiego, w rejonie łącznika torowego na 3 Maja oraz na przystanku Wspólna. W okolicy skrzyżowania ul. Sienkiewicza z Kościelną nie ma żadnego tymczasowego przystanku. W miejscu docelowego stanowiska przystanku Wspólna trwało wyrównywanie terenu pod ułożenie kostki, więc być może przystanek będzie jednak od razu w tym miejscu.
Jazdy próbne będą pewnie wieczorem lub w nocy. Jeśli jakiś odcinek nie zostanie dopuszczony do ruchu to rano będzie niezły chaos.
Tak odnośnie CP to wydaje mi się że przystanek tymczasowo będzie zlokalizowany w innym miejscu, gdyż perony nie wyglądały na wykończone. Przedwczoraj jadąc objazdem od strony komisariatu szanowanej powszechnie policji rzuciłem okiem w kierunku prac i stąd taki wniosek ;p
Tramwaje Śląskie - ratujmy co się da
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości