Zmiany od 2015.07.06

Dyskusje o organizacji ruchu.
Wiadomość
Autor
DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

Zmiany od 2015.07.06

#1 Post autor: DW » 01 lip 2015, 09:13

06.07.2015 r. zmiany w funkcjonowaniu komunikacji tramwajowej
W związku z rozpoczęciem kolejnego etapu modernizacji torowiska w rejonie Piaśnik w Świętochłowicach od dnia 06.07.2015 r. nastąpią zmiany w rozkładach jazdy linii tramwajowych wg poniższego:

Linia nr 5
Kursować będzie na trasie: Zabrze Zaborze Pętla – Biskupice – Szombierki – Łagiewniki – Ruda Śl. Chebzie Pętla

Linia nr 9
Kursować będzie na trasie: Bytom Jagiellońska – Chebzie – Świętochłowice Mijanka – Chorzów Batory – Katowice Zawodzie Pętla

Linia nr 30
Kursować będzie na trasie: Zabrze Biskupice Pętla – Bytom Jagiellońska

Zawieszone zostanie funkcjonowanie linii tramwajowych nr 7, 17 i 29.


Jednocześnie od dnia 06.07.2015 r. wprowadza się zmiany w kursowaniu linii 1, 3, 4 i 33 wg poniższego:

Na liniach tramwajowych nr 1, 3, 4 wprowadza się zmiany w częstotliwości kursowania.

Na linii nr 33 wprowadza się korektę godzin odjazdów.

Źródło: Tramwaje Śląskie S.A.

trajtek
Posty: 1457
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#2 Post autor: trajtek » 01 lip 2015, 10:07

Czyli nie będzie wstrzymania ruchu w Zabrzu?

Awatar użytkownika
mi4chal744
Posty: 8407
Rejestracja: 16 cze 2014, 22:31
Lokalizacja: Zabrze / Warszawa

#3 Post autor: mi4chal744 » 01 lip 2015, 10:43

trajtek pisze:Czyli nie będzie wstrzymania ruchu w Zabrzu?
Na razie się nie zapowiada :). Ja jestem ciekawy czy od 6 lipca na trasie linii 5 będą też wagony z Stroszka
Linia 5: Zaborze Pętla -Zaborze Skargi - Zabrze Prof. Religi- Biskupice Zamkowa- Bobrek Ratusz - Bytom Pl. Sikorskiego

Dziś służba na:
703

DTSN
Posty: 198
Rejestracja: 12 lip 2010, 15:02
Lokalizacja: Cały Śląsk

#4 Post autor: DTSN » 01 lip 2015, 10:54

Myślę że na początku prac będzie tylko ograniczenie w kursowaniu, a jak zrobią Katowicką w Bytomiu, to Helmuty przerzucą do Zabrza, i na pewnych odcinkach wstrzymają ruch, dlatego że mają czas do końca września, a bez wstrzymania ruchu nie wykonają remontu na czas.
DTSN
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !

Awatar użytkownika
tramwajarze z19
Posty: 2322
Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
Lokalizacja: Bytom - Karb
Kontakt:

#5 Post autor: tramwajarze z19 » 01 lip 2015, 13:20

mi4chal254 pisze:Ja jestem ciekawy czy od 6 lipca na trasie linii 5 będą też wagony z Stroszka
Wg mnie to linia 5 będzie nadal w całości obsługiwane przez zajezdnie Gliwice. Również mnie ciekawi fakt, czy 9 będzie miała jakąś obsadę z Zawodzia.
Linia 179:TARNOWSKIE GÓRY DWORZEC - Lasowice - Nowe Chechło - Świerklaniec - Niezdara - Tąpkowice- Podtąpkowice - Ożarowice - Zendek - Zadzień - Mierzęcice - SIEDLISKA

179/3 #5504 :D

DTSN
Posty: 198
Rejestracja: 12 lip 2010, 15:02
Lokalizacja: Cały Śląsk

#6 Post autor: DTSN » 01 lip 2015, 14:18

Linie tramwajowe nr 1 i 3 – zarówno w dni robocze, jak i wolne od pracy kursować będzie z częstotliwością co 20 minut.
Linia tramwajowa nr 4 – w dni robocze kursować będzie co 20 minut, a w dni wolne od pracy co 40 minut.
DTSN
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !

trajtek
Posty: 1457
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#7 Post autor: trajtek » 01 lip 2015, 15:31

DTSN pisze:Linie tramwajowe nr 1 i 3 – zarówno w dni robocze, jak i wolne od pracy kursować będzie z częstotliwością co 20 minut.
Gdyby tak miało być, to na T3 byłoby zwiększenie częstotliwości kursowania, bo od poniedziałku do soboty jeździ co 20 minut, a w niedzielę co 30, podobnież T1 w weekendy.

DTSN
Posty: 198
Rejestracja: 12 lip 2010, 15:02
Lokalizacja: Cały Śląsk

#8 Post autor: DTSN » 01 lip 2015, 15:43

Tak będzie, zresztą czwórka w ferie kursuje różnie, nie kiedy co godzinę więc, będzie częściej kursowała po 7.06.Nawet jak czwórka pojedzie co 40 minut w niedziele to tak będzie "łał' dla tego że teraz w niedziele kursuje od 13:11.
Jedynka też będzie częściej kursowała, w soboty i niedziele kursuje teraz co 30 minut, potem będzie co 20 minut.
Zmienia też się rozkład A4.
DTSN
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !

trajtek
Posty: 1457
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#9 Post autor: trajtek » 01 lip 2015, 18:04

Hm, no ciekawie, zamiast kursować rzadziej wychodzi, że będą częściej, trochę tego nie rozumiem, ale dobra..

Awatar użytkownika
Warturtles
Posty: 260
Rejestracja: 27 lip 2012, 16:14
Lokalizacja: Katowice Zawodzie

#10 Post autor: Warturtles » 02 lip 2015, 20:24

W dni robocze na odcinku Zawodzie - Rynek w obu relacjach oferta przewozowa po zmianach nie przedstawia się za fajnie.

Dla przykładu godziny odjazdów z przystanku "Zawodzie Paderewskiego".

W stronę Rynku:
9: 00,20,40
14: 11,26,41,56
15: 05,20,35,50
20: 01,16,31,46

W stronę Pętli:
9: 11,31,51
14: 12,27,42,57
15: 06,21,36,51
20: 02,17,32,47

Kursy dziewiątki są niemalże dublowane. Pierw jedzie razem z 20 do Batorego w odstępie jednej minuty, potem jedzie razem z 15 do Rynku o tej samej porze, i następnie w odstępie jednej minuty razem z 14 do Rynku. W relacji odwrotnej występuje dokładnie taka sama sytuacja. W dni wolne, w sumie aż tak tragicznie nie ma.
linia 23
Chorzów Stadion Śląski Pętla Zachodnia - Katowice Szopienice Pętla

Dawid71552
Posty: 410
Rejestracja: 27 sty 2009, 13:31
Lokalizacja: Ruda Śląska

#11 Post autor: Dawid71552 » 02 lip 2015, 20:58

Dla mnie przedłużanie 9-tki jest bez sensu. Lepiej byłoby dać składy na 43.

trajtek
Posty: 1457
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#12 Post autor: trajtek » 02 lip 2015, 21:06

Przejrzałem rozkład, w Zabrzu w sumie fajnie jest teraz w weekendy, bo co 30 minut to trochę rzadko..

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#13 Post autor: Penny » 03 lip 2015, 00:30

Dawid71552 pisze:Dla mnie przedłużanie 9-tki jest bez sensu. Lepiej byłoby dać składy na 43.
Cztery powody, dla których tak nie jest:
- na odcinku Katowice Rynek - Zawodzie Pętla wypada jedna linia (7)
- nawet do Świętochłowice Mijanka nie będzie dało się dojechać bezpośrednio
- spora liczba motorowych ze Stroszka nie będzie miała gdzie jeździć po likwidacji 7 i uruchomieniu stosunkowo słabo obsadzonej linii 30
- Zawodzie nie ma tylu składów (niby dałoby się połączyć w składy bytomskie solówki i wypożyczyć)

3 tygodnie wytrzymamy :-)

tom
Posty: 132
Rejestracja: 19 paź 2014, 22:12
Lokalizacja: Katowice

#14 Post autor: tom » 04 lip 2015, 12:13

niestety na Zawodzie - Rynek kolejne pogorszenie oferty, mam takie zapytanie czemu na całej sieci nie ma jakiegoś wspólnego wyznacznika samych przystanków? Oraz samych remontów szyn, jedne rowkowe , w innych miejscach kolejowe. Każdy przystanek jest inny, inna kostka, inne kolory, szerokość, wiaty też wszędzie inne, czemu przystanku Załęże dwór nie wyremontowano w czasie wymiany szyn? nie wiem jak Załęże Wiśniowa, ale pewnie tam tez nic nie ruszyli, natomiast zdziwiło mnie że w Chorzowie po remoncie torowisk wysiadamy tak jak wcześniej czyli wprost na ulicę, myślałem że wzorem Katowickim, czy Szopienickim wszystkie przystanki będą z wysepkami czy przy krawędzi chodnika bezpieczne dla pasażerów, oraz ułatwiały wchodzenie osobom starszym, z wózkami czy niepełnosprawnych

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#15 Post autor: Boguś » 05 lip 2015, 15:46

Gdyby nie przedłużający remont ulicy Katowickiej nie byłoby takich "pokręconych" tras jak 9, a sama 7 jeździła z Zawodzia do Piaśnik na Helmutach.
DTSN pisze:Myślę że na początku prac będzie tylko ograniczenie w kursowaniu, a jak zrobią Katowicką w Bytomiu, to Helmuty przerzucą do Zabrza, i na pewnych odcinkach wstrzymają ruch, dlatego że mają czas do końca września, a bez wstrzymania ruchu nie wykonają remontu na czas.
Z tym przerzucaniem Helmutów to bym się wstrzymał, bo niedługo szykuje się rewolucja na pętli w Brynowie, która to właściwie będzie budowana od nowa.

Awatar użytkownika
polaque
Posty: 268
Rejestracja: 09 maja 2014, 23:43
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#16 Post autor: polaque » 05 lip 2015, 22:36

Boguś pisze:Gdyby nie przedłużający remont ulicy Katowickiej nie byłoby takich "pokręconych" tras jak 9, a sama 7 jeździła z Zawodzia do Piaśnik na Helmutach.
DTSN pisze:Myślę że na początku prac będzie tylko ograniczenie w kursowaniu, a jak zrobią Katowicką w Bytomiu, to Helmuty przerzucą do Zabrza, i na pewnych odcinkach wstrzymają ruch, dlatego że mają czas do końca września, a bez wstrzymania ruchu nie wykonają remontu na czas.
Z tym przerzucaniem Helmutów to bym się wstrzymał, bo niedługo szykuje się rewolucja na pętli w Brynowie, która to właściwie będzie budowana od nowa.
W sensie że będzie przebudowana pod przedłużenie?

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#17 Post autor: Boguś » 08 lip 2015, 22:38

polaque pisze:
Boguś pisze:Gdyby nie przedłużający remont ulicy Katowickiej nie byłoby takich "pokręconych" tras jak 9, a sama 7 jeździła z Zawodzia do Piaśnik na Helmutach.
DTSN pisze:Myślę że na początku prac będzie tylko ograniczenie w kursowaniu, a jak zrobią Katowicką w Bytomiu, to Helmuty przerzucą do Zabrza, i na pewnych odcinkach wstrzymają ruch, dlatego że mają czas do końca września, a bez wstrzymania ruchu nie wykonają remontu na czas.
Z tym przerzucaniem Helmutów to bym się wstrzymał, bo niedługo szykuje się rewolucja na pętli w Brynowie, która to właściwie będzie budowana od nowa.
W sensie że będzie przebudowana pod przedłużenie?
Budowa centrum przesiadkowego. Pętla ma być zadaszona z centralną wysepką ze stanowiskami dla linii autobusowych oraz 3 torami postojowymi.

Dodatkowo na wizualizacjach są dwie dodatkowe zwrotnice wraz z torami w do/z Ochojca/Piotrowic :)

auri23
Posty: 188
Rejestracja: 18 kwie 2014, 16:52
Lokalizacja: Chorzów

#18 Post autor: auri23 » 09 lip 2015, 10:43

Pytanie czy to aby już będzie robione. Zanim zaczną to robić to w Zabrzu zapomną o tym że remonty były.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 90 gości