Strona 1 z 2

Zmiany od: 2015.02.14

: 04 lut 2015, 12:47
autor: rifi
Pojawił się komunikat na stronie KZK GOP.

Katowice, Sosnowiec – modernizacja torowiska w Szopienicach oraz na skrzyżowaniu ul. Piłsudskiego i Sobieskiego w Sosnowcu. Dotyczy linii tramwajowych nr: 14, 15, 20, 24, 27, 31, 35, 36.

KZK GOP informuje, że w związku z modernizacją torowiska w ul. Wiosny Ludów w Katowicach oraz na skrzyżowaniu ul. Piłsudskiego i ul. Sobieskiego w Sosnowcu od 14 lutego (sobota) w tym rejonie zawieszone zostanie funkcjonowanie komunikacji tramwajowej. Zmiany dotyczą linii tramwajowych nr: 14, 15, 20, 24, 27, 31, 35, 36. Od tego dnia uruchomione zostaną tymczasowe linie tramwajowe – nr 35 i 44 w Katowicach oraz nr 45 w Sosnowcu. Kursować będzie również autobusowa komunikacja zastępcza T-14 i T-15.

Linia tramwajowa nr 14 kursować będzie na skróconej trasie od Mysłowic do przystanku „Katowice Szopienice Pętla”. Tramwaj jeździć będzie co 20 minut.

Linia tramwajowa nr 15 kursować będzie na trasie skróconej od przystanku „Zagórze Pętla” do przystanku „Milowice Pętla”. Odjazdy tramwaju co 20 minut.

Linia tramwajowa nr 20 kursować będzie na skróconej trasie, od strony centrum Katowic zakończy relację na przystanku „Katowice Zawodzie Zajezdnia”.

Linia tramwajowa nr 24 wznowieni kursowanie na skróconej trasie „Sosnowiec Okrzei”-„Sosnowiec Ostrogórska”

Linia tramwajowa nr 27 kursować będzie na skróconej trasie „Kazimierz Górniczy Pętla” – „Pogoń Akademiki”.

Linia tramwajowa nr 36 kursować będzie na trasie wydłużonej - od przystanku „Brynów Pętla” do przystanku „Katowice Zawodzie Zajezdnia”.

Dodatkowo w Sosnowcu uruchomiona zostanie tymczasowa linia tramwajowa nr 45, która kursować będzie w relacji: „Zagórze Pętla” – „Będzin Osiedle Zamkowe Pętla”. Linia obsługiwana będzie taborem niskopodłogowym.

W Katowicach uruchomione zostaną dwie tymczasowe linie tramwajowe: nr 35, która kursować będzie w relacji: „Katowice Plac Wolności” – „Katowice Zawodzie Zajezdnia” oraz nr 44 „Katowice Zawodzie Pętla” – „Katowice Szopienice Poczta”.

Ze względu na zmianę trasy linii tramwajowej nr 15, zapewniającej obsługę rejonu Sosnowca Milowic ze wspólną częstotliwością kursowania z linią tramwajową nr 21 co 10 minut, od 14 lutego zawieszone zostanie kursowanie tymczasowej linii tramwajowej nr 31. Zawieszone również zostaną kursy autobusu komunikacji zastępczej T-24.


Uruchomiona zostanie autobusowa komunikacja zastępcza, tj. linie nr: T-14 oraz T-15.

Linia nr T-14 kursować będzie w relacji „Katowice Szopienice Pętla” – „Katowice Zawodzie Pętla” (częstotliwość kursowania co 20 minut) z przejazdem ulicami:

kierunek do Zawodzia: Szabelnia, Wiosny Ludów, Przelotową (obsługa tymczasowych przystanków „Szopienice Dwór” oraz „Szopienice Morawa”), Morawa, Hallera, Obrońców Westerplatte, 1 Maja;
kierunek do Szopienic: 1 Maja, Obrońców Westerplatte, Hallera, Morawa, Przelotową (obsługa tymczasowych przystanków „Szopienice Dwór” oraz „Szopienice Morawa”), Wiosny Ludów, Chemiczną, Szabelnia.

Linia nr T-15 kursować będzie w relacji: „Sosnowiec Urząd Miasta” – „Katowice Zawodzie Pętla” (częstotliwość kursowania co 20 minut) z przejazdem ulicami:

kierunek do Katowic: Mościckiego, 3 Maja, Piłsudskiego, Sobieskiego, Sosnowiecka, Morawa, Morawa, Hallera, Obrońców Westerplatte, 1 Maja;
kierunek do Sosnowca: 1 Maja, Obrońców Westerplatte, Hallera, Morawa, Sosnowiecką, Sobieskiego, Piłsudskiego, 3 Maja, Mościckiego.

http://www.kzkgop.com.pl/news/p-1-katow ... 66352.html

: 04 lut 2015, 13:14
autor: Warturtles
rifi pisze:Linia tramwajowa nr 20 kursować będzie na skróconej trasie, od strony centrum Katowic zakończy relację na przystanku „Katowice Zawodzie Zajezdnia”.
Ostatnio, dokładnie na tej trasie funkcjonowała linia 40. Myślałem, że zawieszą 20 i wstawią właśnie 40.
rifi pisze:Linia tramwajowa nr 36 kursować będzie na trasie wydłużonej - od przystanku „Brynów Pętla” do przystanku „Katowice Zawodzie Zajezdnia”.
Gdy czytałem ten komunikat na stronie KZK GOP, z pogrubienia wyrazu "wydłużona" aż się uśmiałem. :D
rifi pisze:(...) oraz nr 44 „Katowice Zawodzie Pętla” – „Katowice Szopienice Poczta”.
Kolejny ciekawy numer w naszej sieci. Pewno nie chcieli wprowadzać linii 37, bo ta trasa obecnie nie jest już związana z trasą linii 7.

: 04 lut 2015, 13:55
autor: 37
Warturtles pisze:Kolejny ciekawy numer w naszej sieci. Pewno nie chcieli wprowadzać linii 37, bo ta trasa obecnie nie jest już związana z trasą linii 7.
Za to jest związana z aktualną trasą linii 20, która już niebawem będzie jeździć po poprzedniej trasie linii 40, po której kiedyś kursowała linia 36, a po dawnej trasie linii 20 kursować będzie linia 35, która kiedyś kursowała po Sosnowcu, po trasie którą teraz będzie jeździć 15tka, a po jej dawnej trasie w Zabrzu kursuje teraz linia 29. Coś pominąłem?

: 04 lut 2015, 14:01
autor: Warturtles
37 pisze:Za to jest związana z aktualną trasą linii 20, która już niebawem będzie jeździć po poprzedniej trasie linii 40, po której kiedyś kursowała linia 36, a po dawnej trasie linii 20 kursować będzie linia 35, która kiedyś kursowała po Sosnowcu, po trasie którą teraz będzie jeździć 15tka, a po jej dawnej trasie w Zabrzu kursuje teraz linia 29. Coś pominąłem?
Może to, że na przyszłej trasie 35 kursowała jakiś czas temu linia 40. :)

: 04 lut 2015, 18:00
autor: pitrekgaga
Warturtles pisze:
rifi pisze:(...) oraz nr 44 „Katowice Zawodzie Pętla” – „Katowice Szopienice Poczta”.
Kolejny ciekawy numer w naszej sieci. Pewno nie chcieli wprowadzać linii 37, bo ta trasa obecnie nie jest już związana z trasą linii 7.
Zapewne nr 44 wziął się z tego że, będzie ona zastępować linię nr 14, tak samo 35 i 45, bo to za 15. ;)

Swoją drogą pojawiły się rozkłady. :) 14 obsługiwana będzie codziennie przez 3 pociągi z Będzina - czy się nie mylę, ale 14 z Będzina to nowość? ;) Na razie czekam na rozkłady zastępczej T-14, z tego, co widzę, to na czas remontu będę miał rozwalone przesiadki na autobus do Siemianowic i znowu będę musiał korzystać z niepewnych przesiadek na Wilhelminie.

W ogóle, po jakiego grzyba uruchamia się to 44? Tak naprawdę będzie to dubel autobusów zastępczych... No chyba, że chodzi tylko o to, aby nie rozkradli sieci. ;)

PS. Przy okazji zmieniono rozkład 23 - w końcu dodali przystanek "Stadion Śląski Pętla Zach." oraz ostatni kurs z Zawodzia o 19:44 wykonywany jest na całej trasie. Dodatkowo opisane jest, że kursy będzie wykonywać pojazd niskopodłogowy - nie ma dojazdów/wyjazdów z Batorego, więc możliwe, że parówka już na tą linię nie wyjedzie...

: 04 lut 2015, 18:16
autor: DW
W komunikacie pominięto jedną z najistotniejszych kwestii - tramwaje przestaną kursować ulicą Małachowskiego w Sosnowcu. Z Ostrogórskiej, 27 pojedzie ulicą Piłsudskiego z obsługą tymczasowego przystanku Kościelna, a następnie Dworca PKP.
Wygląda na to, że remont ma się też rozpocząć na ulicy Małachowskiego.

Po dwóch tygodniach przerwy ma już powrócić T24. Co ciekawe, ze zwiększoną częstotliwością: 12-12-24 (w godz. 7-8 i 9-15). Poza tymi godzinami (do ok. 20) co 24 minuty.

Żeby miały gdzie kursować Pesy, uruchomiona zostanie linia 45 na trasie Zagórze - Będzin Zajezdnia. Na trasie Zagórze - Pogoń zapewne podróżować nią będą tylko pojedyncze osoby.
W zamian nadal będzie niedobór oferty na odcinku Sosnowiec Dworzec PKP - Ostrogórska.

: 04 lut 2015, 18:36
autor: pitrekgaga
DW pisze:W komunikacie pominięto jedną z najistotniejszych kwestii - tramwaje przestaną kursować ulicą Małachowskiego w Sosnowcu. Z Ostrogórskiej, 27 pojedzie ulicą Piłsudskiego z obsługą tymczasowego przystanku Kościelna, a następnie Dworca PKP.
To w takim razie w nowym rozkładzie 14 jest błąd, gdyż kursy zjazdowe do Będzina odbywają się przez Małachowskiego, jakoś na linii 24, 26 i 27 nie ma tego błędu...

: 04 lut 2015, 18:37
autor: pycio1400
#308 został przekazany na stan R-2 i od 1.02 tą linię obsługuje Zawodzie.

: 04 lut 2015, 21:51
autor: Boguś
DW pisze:Żeby miały gdzie kursować Pesy, uruchomiona zostanie linia 45 na trasie Zagórze - Będzin Zajezdnia. Na trasie Zagórze - Pogoń zapewne podróżować nią będą tylko pojedyncze osoby.
W zamian nadal będzie niedobór oferty na odcinku Sosnowiec Dworzec PKP - Ostrogórska.
Pesy będą wozić solidną liczbę świeżego "luftu". :) Na takie krzaki to kasa jest. Już wolę, żeby wagony stały w R-1 albo część wozów przekazać na Zawodzie i puścić na 35.
DW pisze:W zamian nadal będzie niedobór oferty na odcinku Sosnowiec Dworzec PKP - Ostrogórska.
Już widzę te przeładowane 21 i 27.

: 05 lut 2015, 19:03
autor: pitrekgaga
Opublikowano rozkłady jazdy zastępczych T-14 i T-15 - linie będą jeździć co 20 minut, na przemian dając częstotliwość co 10 minut ;) Tak sobie myślę, skoro uruchomiono już tramwaj o numerze 44, który notabene kursuje co 10 minut i jedzie dokładnie 3 minuty przez autobusem, to czy nie warto by było przetrasować jednego z autobusów tak aby jeździł przez Wilhelminę z obsługą przystanku Szopienice Kościół? Z tego co pamiętam, to jak ostatnio kursowało 914 to ten przystanek był dość dużym generatorem wymiany pasażerów...

Patrząc też z mojego punktu widzenia to brakuje mi dosłownie 1 minuty do przesiadki na autobus do Siemianowic, T-14 na Burowiec przyjeżdża :39 po, natomiast 72 odjeżdża :38 po :/ Mam do wyboru albo jechać wcześniejszym tramwajem i autobusem i być :19 po i czekać aż 19 minut na przystanku - albo jechać na styk i ewentualnie dobiec, bądź poczekać na 74, który jedzie :46 po. O ile w tym pierwszym przypadku akurat mieszczę się w godzinę, o tyle niestety w drugim przypadku brakuje mi aż 9 minut, co oznacza dla mnie kasowanie dodatkowego biletu :( Nie wspomnę już o dniach wolnych bo to już naprawdę tragedia... Czym bym nie jechał to i tak czeka mnie ponad 15 minut czekania...

Dodatkowo obawiam się, czy kursy na tej zastępczej linii nie będą wypadać - zgodnie z tym co pisze w BIPie kzk - obsługa ma być przez konsorcjum Meteor i Transgór - a jak wiemy zdarzało się za czasów 914 że, kursy wypadały... A kwitnięcie 20 minut na pętli w Szopienicach nie jest cudownym przeżyciem... Zobaczymy co pokaże praktyka... :/

: 06 lut 2015, 10:20
autor: mi4chal744
Na stronie KZK GOP pojawił się rozkład jazdy linii nr 30. Będzie ona obsługiwana przez zajezdnie Gliwice, oraz będzie kursować z częstotliwościa co 30 minut. I będzie obsługiwana przez 3 pociągi. Oraz zmienia się rozkład jazdy linii nr 5, ktory kurs o 20:13 z Zabrze Pl. Wolności będzie realizowany tylko do Biskupice Pętla. Dodany został również kurs do Bytom Pl. Sikorskiego o godzinie 21:13 z Pl. Wolności.

: 06 lut 2015, 10:27
autor: DWD
mi4chal254 pisze:Na stronie KZK GOP pojawił się rozkład jazdy linii nr 30. Będzie ona obsługiwana przez zajezdnie Gliwice, oraz będzie kursować z częstotliwościa co 30 minut. I będzie obsługiwana przez 3 pociągi. Oraz zmienia się rozkład jazdy linii nr 5, ktory kurs o 20:13 z Zabrze Pl. Wolności będzie realizowany tylko do Biskupice Pętla. Dodany został również kurs do Bytom Pl. Sikorskiego o godzinie 21:13 z Pl. Wolności.


Z rozkładu wynika że będą 4 pociągi. 3 z R4 i 1 R3. Skoro częstotliwość wynosi 30 min 3 poc nie dałyby rady się wyrobić.

: 06 lut 2015, 11:32
autor: DW
Na 5, 9 i 30 wydłużony zostanie czas przejazdu z Jagiellońskiej do Zamłynia z 3 do 5 minut. W takim czasie to można przejść ten odcinek pieszo...
W drugą stronę dodano po 1 minucie pomiędzy Szombierki Frycza-Modrzewskiego a Kościół (linia 9), Szombierki Elektrownia a Ratusz (linia 5) oraz Zamłynie a Jagiellońska.

: 06 lut 2015, 11:41
autor: elot360
DW pisze:Na 5, 9 i 30 wydłużony zostanie czas przejazdu z Jagiellońskiej do Zamłynia z 3 do 5 minut. W takim czasie to można przejść ten odcinek pieszo...
W drugą stronę dodano po 1 minucie pomiędzy Szombierki Frycza-Modrzewskiego a Kościół (linia 9), Szombierki Elektrownia a Ratusz (linia 5) oraz Zamłynie a Jagiellońska.
Wydaje mi się że w końcu wzięli korekty na światła, bo te przy Karpackiej / Wyzwolenia (Inter Marche) / Wyzwolenia (Kaufland) nie biorą pod uwagę tramwaju. Czasami czekając tam można się zestarzeć, najbardziej koło Inter Marche.

A tak z innej beczki, na odcinku Zamłynie - Jagiellońska tramwaj zawsze będzie szybszy od nóg, bo idąc na piechotę masz do wyboru 2 drogi. 1 idąc przez tunel, gdzie ma się jeszcze światła do przejścia gdzie zielone trwa tyle że zdążysz przejść do 3/4 przejścia, a czerwone że zdążysz się zastanowić i uświadomić że lepiej było przejść przez ulice bliżej dworca, następnie jeżeli chcesz wsiąść w tramwaj na Sikorskiego, to musisz przejść jeszcze jedne światła, przy których też stracisz trochę życia i nerwów, i jesteś. Oczywiście jest też drugi wariant. Idziesz Zabrzańską wzdłuż Bytomki, potem czekasz 2 dekady na światłach koło przystanku Łagiewnicka, przechodzisz pod wiaduktem gdzie oddychasz na własną odpowiedzialność, potem czekasz na kolejnych światłach (tym razem jedną dekadę), i jesteś na miejscu ;)
Wiem że podałem wszystko w odwrotnej kolejności, ale w tą czy w tą, i tak to będzie trwało w nieskończoność...

Reasumując... Lepiej nie wysiadać z tramwaju.

15- Sosnowiec - Milowice

: 06 lut 2015, 12:58
autor: tom
a ja mam zapytanie co za geniusz ukł☺adał rozkład jazdy dla 15-ki, tzn chodzi o kursy w niedzielę, z przystanku Dworzec PKP w Sosnowu w stronę Milowic jedzie rano tramwaj co 30 minut, ale mamy kurs o 8:20 i potem godzinę przerwy, następny 9:20, potem wszytko wraca do normy aż do godziny 12 gdzie są 3 kursy 12:20, 12:43, 12:50 a potem zaś 2 kursy 13:35 i 13:55 więc 45 minut przerwy w kursowaniu 12:50-13:35, a potem mamy już kursy co 20 minut, nie dało się tego jakoś inaczej rozegrać, takich przykładów pewnie jest dużo więcej a potem człowiek nie ma pewności czy tramwaj jedzie czy nie jedzie co 30 minut jak to zwykle bywało w niedzielę

Re: 15- Sosnowiec - Milowice

: 06 lut 2015, 17:06
autor: DW
tom pisze:a ja mam zapytanie co za geniusz ukł☺adał rozkład jazdy dla 15-ki, tzn chodzi o kursy w niedzielę, z przystanku Dworzec PKP w Sosnowu w stronę Milowic jedzie rano tramwaj co 30 minut, ale mamy kurs o 8:20 i potem godzinę przerwy, następny 9:20, potem wszytko wraca do normy aż do godziny 12 gdzie są 3 kursy 12:20, 12:43, 12:50 a potem zaś 2 kursy 13:35 i 13:55 więc 45 minut przerwy w kursowaniu 12:50-13:35, a potem mamy już kursy co 20 minut, nie dało się tego jakoś inaczej rozegrać, takich przykładów pewnie jest dużo więcej a potem człowiek nie ma pewności czy tramwaj jedzie czy nie jedzie co 30 minut jak to zwykle bywało w niedzielę
Rano będą tylko 2 pociągi, więc motorowi będą mieć po 5 minut przerwy na pętlach. Jedno kółko wypada by motorowi mieli przerwę posiłkową. Choć można było opóźnic odjazd z Zagórza i przyspieszyć z Milowic i wtedy motorowi mieliby prawie 10 min. przerwy w Zagórzu a pasażerowie lepszą koordynację z 21.
Zresztą bez sensu ustalono częstotliwość dla tramwaju T15 i zatramwaju T-15 - w niedziele rano tramwaj co 30 min., autobus co 20. To już nie dało się zrobić jednakowej?

Natomiast co do odstepu ok. 13:00 to zdarza się to dość często, gdy w ciągu dnia zmienia się częstotliwość kursów. Zresztą z 21 jest to kiepsko dograne w tym czasie. Nie mówiąc o odcinku do Zagórza.

: 06 lut 2015, 18:18
autor: tramwajarze z19
DWD pisze:
mi4chal254 pisze:Na stronie KZK GOP pojawił się rozkład jazdy linii nr 30. Będzie ona obsługiwana przez zajezdnie Gliwice, oraz będzie kursować z częstotliwościa co 30 minut. I będzie obsługiwana przez 3 pociągi.


Z rozkładu wynika że będą 4 pociągi. 3 z R4 i 1 R3. Skoro częstotliwość wynosi 30 min 3 poc nie dałyby rady się wyrobić.
Z ciekawości sprawdzałem ile motorniczowie będą mieli przerwy na Stroszku i Biskupicach. Jak się okazało na Stroszku jest równe 30 minut przerwy, natomiast nie wiem jak na Biskupicach czy jest ogółem jakaś przerwa. W rozkładzie podano godziny przyjazdu na pętle np. o 12:00 i w tym samym czasie jest odjazd w kierunku Stroszka. Teraz narzuca się ciekawe pytanie: Ile tak naprawdę jest postoju na Biskupicach popołudniu?

: 06 lut 2015, 18:33
autor: Penny
tramwajarze z19 pisze:Jak się okazało na Stroszku jest równe 30 minut przerwy
Przerwa jest taka, aby pasowało z linią 19, bo obydwie linie korzystają z jednotorowej pętli.

Jak na razie, to zniknął nowy rozkład linii 14. Wygląda na to, że wprowadzane są zmiany.

: 06 lut 2015, 21:00
autor: Warturtles
Penny pisze:Jak na razie, to zniknął nowy rozkład linii 14. Wygląda na to, że wprowadzane są zmiany.
A tak z czystej ciekawości, czy przedłużenie linii 26 do pętli w Szopienicach w zamian za linię 14 miałoby jakiś sens?

: 06 lut 2015, 21:06
autor: Penny
Warturtles pisze:
Penny pisze:Jak na razie, to zniknął nowy rozkład linii 14. Wygląda na to, że wprowadzane są zmiany.
A tak z czystej ciekawości, czy przedłużenie linii 26 do pętli w Szopienicach w zamian za linię 14 miałoby jakiś sens?
Całkiem dobry pomysł, ale przy częstotliwości 12 minut nie da rady. Poza tym żeby się wpasować w mijanki, musiałby być postój wyrównawczy na Mysłowice Dworzec, więc pewnie z tego powodu zdecydowano się pozostać przy linii 14.

: 06 lut 2015, 22:40
autor: luki
tramwajarze z19 pisze:
DWD pisze:
mi4chal254 pisze:Na stronie KZK GOP pojawił się rozkład jazdy linii nr 30. Będzie ona obsługiwana przez zajezdnie Gliwice, oraz będzie kursować z częstotliwościa co 30 minut. I będzie obsługiwana przez 3 pociągi.
Z rozkładu wynika że będą 4 pociągi. 3 z R4 i 1 R3. Skoro częstotliwość wynosi 30 min 3 poc nie dałyby rady się wyrobić.
Z ciekawości sprawdzałem ile motorniczowie będą mieli przerwy na Stroszku i Biskupicach. Jak się okazało na Stroszku jest równe 30 minut przerwy, natomiast nie wiem jak na Biskupicach czy jest ogółem jakaś przerwa. W rozkładzie podano godziny przyjazdu na pętle np. o 12:00 i w tym samym czasie jest odjazd w kierunku Stroszka. Teraz narzuca się ciekawe pytanie: Ile tak naprawdę jest postoju na Biskupicach popołudniu?
No jak są 4 pociągi to jest na Biskupicach 30 minut przerwy i tyle samo na Stroszku. Przejazd w jedną stronę to około 46 minut i razem godzina przerwy.
DW pisze:Na 5, 9 i 30 wydłużony zostanie czas przejazdu z Jagiellońskiej do Zamłynia z 3 do 5 minut. W takim czasie to można przejść ten odcinek pieszo...
W drugą stronę dodano po 1 minucie pomiędzy Szombierki Frycza-Modrzewskiego a Kościół (linia 9), Szombierki Elektrownia a Ratusz (linia 5) oraz Zamłynie a Jagiellońska.
Minuta rozumiem, ale dwie minuty, czyli te 5 minut to faktycznie za dużo, bo jak akurat przyjedzie się na pionową, to masz stanie na przystanku.

Powinno być tak:
Skansen Luiza - Sienkiewicza - 1 min
Pl. Wolności - Religi - 1 min
Szombierki Elektrownia - Ratusz - 1 min
Zamłynie - Jagiellońska - 1 min
Razem 4 minuty dodane we właściwych miejscach i było by git, ale kzk idzie na łatwiznę i daje 2 minuty na jednym skrzyżowaniu.
Teraz jak 5 się wyrobi to z Sikorskiego na Zamłynie przyjedzie na +3. Załóżmy, że poczeka na planowy odjazd, potem trzy skrzyżowania ze światłami, Szombierki Kościół + wajcha = -3. Czyli te trzy przystanki wypadało by jechać przed czasem.
Na szczęście trochę lepiej w stronę Sikorskiego, bo akurat te dwie minuty się przydadzą.

: 07 lut 2015, 08:45
autor: DWD
luki pisze:
tramwajarze z19 pisze:
DWD pisze:
mi4chal254 pisze:Na stronie KZK GOP pojawił się rozkład jazdy linii nr 30. Będzie ona obsługiwana przez zajezdnie Gliwice, oraz będzie kursować z częstotliwościa co 30 minut. I będzie obsługiwana przez 3 pociągi.


Z rozkładu wynika że będą 4 pociągi. 3 z R4 i 1 R3. Skoro częstotliwość wynosi 30 min 3 poc nie dałyby rady się wyrobić.
Z ciekawości sprawdzałem ile motorniczowie będą mieli przerwy na Stroszku i Biskupicach. Jak się okazało na Stroszku jest równe 30 minut przerwy, natomiast nie wiem jak na Biskupicach czy jest ogółem jakaś przerwa. W rozkładzie podano godziny przyjazdu na pętle np. o 12:00 i w tym samym czasie jest odjazd w kierunku Stroszka. Teraz narzuca się ciekawe pytanie: Ile tak naprawdę jest postoju na Biskupicach popołudniu?
No jak są 4 pociągi to jest na Biskupicach 30 minut przerwy i tyle samo na Stroszku. Przejazd w jedną stronę to około 46 minut i razem godzina przerwy.
Niezupełnie. Wychodzi na to, że na Stroszku owszem 30 min natomiast Biskupice przyjazd odjazd ;-)

: 07 lut 2015, 08:53
autor: Penny
luki pisze:No jak są 4 pociągi to jest na Biskupicach 30 minut przerwy i tyle samo na Stroszku. Przejazd w jedną stronę to około 46 minut i razem godzina przerwy.
Z tego wynika, że musi być 5 pociągów. 2 x 30 minut przerwy + 2 x 45 minut (kursy w obie strony) = 150 minut / takt 30 minut => 5 pociągów ;-) Za DWD, w Biskupicach musi być przyjazd/odjazd, żeby 4 pociągi były wystarczające.

: 07 lut 2015, 14:35
autor: hombreee
Wg moich obliczeń na linii 30 wychodzi tak(brałem pod uwage kursy zjazdowe):

1SO 20:13 - BP 21:00|BO 21:00 - SP 21:46|SO 22:13 - BP 23:00 - ZG
2SO 19:43 - BP 20:30|BO 20:30 - SP 21:16|SO 21:43 - BP 22:30 - ZG
3*SO 5:13 - BP 6:30|BO 6:30 - ... - SP 20:46|SO 21:13 - BP 22:00|BO 22:00 - SP 22:46 ZS
4SO 18:43 - BP 19:30|BO 19:30 - SP 20:16|SO 20:43 - BP 21:30 - ZG

Objaśnienie:
SO - Stroszek odjazd
SP - Stroszek przyjazd
BO - Biskupice odjazd
BP - Biskupice przyjazd
ZG - zjazd do zajezdni Gliwice
ZS - zjazd do zajezdni Stroszek

Więc z mojej rozpiski wyszło że będą 4 pociągi a nie 5. W Biskupicach będzie jednak przyjazd i odjazd. Przy trójce dałem gwiazdke ( * ) aby zaznaczyć który pociąg jest ze Stroszka.

: 08 lut 2015, 20:44
autor: elot360
Nowy rozkład linii 14 na 14 lutego zniknął. Są jakieś zmiany czy problemy techniczne?

: 13 lut 2015, 08:52
autor: DW
KZK GOP miesza w komunikatach, ale z rozkładów jazdy i komunikatu ze strony wynika, że w dniach 14-15.02 i od 16.02 w Sosnowcu będą obowiązywać zupełnie inne przebiegi tras.

W dniach 14-15.02:
Linia 15 - nie będzie kursować
Linia 21 - Tworzeń Huta Katowice - Sosnowiec Wspólna
Linia 26 - Mysłowice Dworzec PKP - Zagórze Pętla
Linia 27 - Kazimierz Górniczy Pętla - Pogoń Akademiki (z Ostrogórskiej do Sielca ul. Małachowskiego)
Linia 45 - Będzin Osiedle Zamkowe Pętla - Zagórze Pętla

Od dnia 16.02:
Linia 15 - Zagórze Pętla - Milowice Pętla
Linia 21 - Tworzeń Huta Katowice - Milowice Pętla
Linia 26 - Mysłowice Dworzec PKP - Sosnowiec Ostrogórska
Linia 27 - Kazimierz Górniczy Pętla - Pogoń Akademiki (z Ostrogórskiej do Sielca ul. Sienkiewicza, Piłsudskiego, 3 Maja)
Linia 45 - Będzin Osiedle Zamkowe Pętla - Zagórze Pętla

Dodatkowo od 18.02 ma powrócić linia 24 na trasie: Konstantynów Okrzei - Sosnowiec Ostrogórska.

: 13 lut 2015, 12:48
autor: pitrekgaga
Ale komunikat o zmianach w ten weekend w Sosnowcu pojawiła się na stronie kzk w osobnym komunikacie, który jest nad komunikatem o zmianach od 14 lutego ;)

Warto dodać że w tych dniach (14-15.02) na trasie Sosnowiec Dworzec PKP - Milowice kursować będzie autobusowa komunikacja zastępcza. Najbardziej mnie rozwala w tym komunikacie to: "- od godz. 00.00do 4.00 zgodnie z tramwajowymi rozkładami jazdy" - pytanie tylko jakimi tramwajowymi rozkładami? Jakich linii i od kiedy obowiązujące?!

Dobrze że, nie muszę w ten weekend zaglądać na Sosnowiec...

: 13 lut 2015, 16:04
autor: DW
pitrekgaga pisze:Ale komunikat o zmianach w ten weekend w Sosnowcu pojawiła się na stronie kzk w osobnym komunikacie, który jest nad komunikatem o zmianach od 14 lutego
Musiał pojawić się dzisiaj około południa.
Nie zmienia to faktu, że w nim też są błędy i niejasności. Poza tym z komunikacją zastępczą jest jeszcze info o zmianie trasy linii 15, a na stronie TŚ jest wyraźnie napisane, że w tych dniach 15-stka ma nie kursować.
Poza tym mylące są też terminy kursowania 27 ulicą Małachowskiego. W komunikacie jest, że ma nią kursować w dniach 14-16.02, a zarazem od 16.02 ma już kursować Sienkiewicza. Z tego wynika, że w poniedziałek pojedzie dwoma trasami na raz.

: 13 lut 2015, 16:54
autor: rifi
Na samej stronie KZK GOP jest rozbieżności informacji, w jednym komunikacie pisze ze linia 15 będzie kursowala przez weekend a w drugim ze w weekend linia 15 zostaje zawieszona, nie trzeba patrzeć na strone TŚ.

: 13 lut 2015, 22:46
autor: Iwo
rifi pisze:Na samej stronie KZK GOP jest rozbieżności informacji, w jednym komunikacie pisze ze linia 15 będzie kursowala przez weekend a w drugim ze w weekend linia 15 zostaje zawieszona, nie trzeba patrzeć na strone TŚ.
Linia 15 w weekend jest ZAWIESZONA.

: 13 lut 2015, 22:54
autor: Iwo
DW pisze:
pitrekgaga pisze:Ale komunikat o zmianach w ten weekend w Sosnowcu pojawiła się na stronie kzk w osobnym komunikacie, który jest nad komunikatem o zmianach od 14 lutego
Musiał pojawić się dzisiaj około południa.
Nie zmienia to faktu, że w nim też są błędy i niejasności. Poza tym z komunikacją zastępczą jest jeszcze info o zmianie trasy linii 15, a na stronie TŚ jest wyraźnie napisane, że w tych dniach 15-stka ma nie kursować.
Poza tym mylące są też terminy kursowania 27 ulicą Małachowskiego. W komunikacie jest, że ma nią kursować w dniach 14-16.02, a zarazem od 16.02 ma już kursować Sienkiewicza. Z tego wynika, że w poniedziałek pojedzie dwoma trasami na raz.
Weekend:

15 - zawieszona.
21 - do Ostrogórskiej
24 - zawieszona
26 - do Zagórza
27 - Pogoń Akademiki - Kazimierz Pętla
31 - zawieszona
45 - Będzin Zajezdnia - Sosnowiec Zagórze.


Od poniedziałku:

15 - Milowice - Zagórze
21 - Milowice - Huta
24 - zawieszona
26 - Mysłowice - Ostrogórska
27 - Pogoń akademiki - Sosnowiec Kazimierz z ruchem dwukierunkowym na odcinku Sezam - Rondo Gierka (zamknięcie ul. Małachowskiego)
31 - zawieszona
45 jak w weekend

Od 18.02.2015

24 - przewidywany termin urichomienia na odcinku Okrzei - Ostrogórska

: 14 lut 2015, 19:18
autor: Seba77
Wartutles pisze:A tak z czystej ciekawości, czy przedłużenie linii 26 do pętli w Szopienicach w zamian za linię 14 miałoby jakiś sens?
Co do twojego pytania to powiem ci że, KZK GOP była chętna na wydłużenie tej linii do Szopienic tylko Tramwaje Śląskie się nie zgodziły na to.

: 14 lut 2015, 20:36
autor: aso
Seba77 pisze:
Wartutles pisze:A tak z czystej ciekawości, czy przedłużenie linii 26 do pętli w Szopienicach w zamian za linię 14 miałoby jakiś sens?
Co do twojego pytania to powiem ci że, KZK GOP była chętna na wydłużenie tej linii do Szopienic tylko Tramwaje Śląskie się nie zgodziły na to.
Ktoś się pewnie zorientował, że takie wydłużenie nie jest technicznie możliwe ze względu na mijanki - 26 musiałoby jeździć co 20 minut lub co 15 minut z postojem przy Dworcu w Mysłowicach lub co 15 minut z rundką honorową wokół dworca, by obsłużyć przepisowo sygnał odcinka jednotorowego (casus 34).

: 15 lut 2015, 15:36
autor: R_G
Przecież 34 nie miała żadnej rundki honorowej.

: 15 lut 2015, 20:40
autor: aso
R_G pisze:Przecież 34 nie miała żadnej rundki honorowej.
Miała w stronę Katowic. Mam na to dowód w postaci rozkładu jazdy.

: 15 lut 2015, 20:46
autor: Karol
aso pisze:
R_G pisze:Przecież 34 nie miała żadnej rundki honorowej.
Miała. Mam na to dowód w postaci rozkładu jazdy.
ZTCP to rozkład jazdy miał tę rundkę, natomiast tramwaj już niekoniecznie ;-)

: 16 lut 2015, 19:52
autor: kasztan
pycio1400 pisze:#308 został przekazany na stan R-2 i od 1.02 tą linię obsługuje Zawodzie.
Takie pytanie: Czy 13N będzie gdzieś liniowo kursować?

: 16 lut 2015, 20:06
autor: hanys76
kasztan pisze:
pycio1400 pisze:#308 został przekazany na stan R-2 i od 1.02 tą linię obsługuje Zawodzie.
Takie pytanie: Czy 13N będzie gdzieś liniowo kursować?
13N nadal kursuje na linii 23 oprócz zmiany zajezdni nic się nie zmieniło :)

: 16 lut 2015, 20:36
autor: Penny
hanys76 pisze:
kasztan pisze:
pycio1400 pisze:#308 został przekazany na stan R-2 i od 1.02 tą linię obsługuje Zawodzie.
Takie pytanie: Czy 13N będzie gdzieś liniowo kursować?
13N nadal kursuje na linii 23 oprócz zmiany zajezdni nic się nie zmieniło :)
Zgodnie z rozkładem na KZK GOP wszystkie kursy mają być niskopodłogowe.

: 16 lut 2015, 20:54
autor: Seba77
Ale co do rozkładów na KZK GOP to są jakieś błędy. Bo np. linia 36 dwa pierwsze kursy są zaznaczone że ma być niskopodłogowy ale jest inaczej. A mianowicie dwa pierwsze kursy są obsługiwane przez 105Na.

Wszystko na dzni wolne
361 wyjazd -> 6:29, 8:00 / 105Na
363 wyjazd -> 8:29 /Citadis
365 wyjazd -> 8:59 /105Na

: 16 lut 2015, 21:02
autor: DW
Wagon typu 13N w rozkładach jest domyślnie oznaczny jako niskopodłogowy. Pewnie po jakimś czasie poprawią ten błąd.
Seba77 pisze:Wszystko na dzni wolne
361 wyjazd -> 6:29, 8:00 / 105Na
363 wyjazd -> 8:29 /Citadis
365 wyjazd -> 8:59 /105Na
I przez cały dzień Citadis kursuje na innym pociągu niż oznaczony w rozkładzie?

: 17 lut 2015, 08:00
autor: R_G
Karol pisze:
aso pisze:
R_G pisze:Przecież 34 nie miała żadnej rundki honorowej.
Miała. Mam na to dowód w postaci rozkładu jazdy.
ZTCP to rozkład jazdy miał tę rundkę, natomiast tramwaj już niekoniecznie ;-)
Nie opierałem się na wewnętrznych rozkładach tylko na obserwacjach w realu. No gratuluję tej rundki rozkładowcom :mryellow:

: 17 lut 2015, 10:12
autor: kasztan
DW pisze:Wagon typu 13N w rozkładach jest domyślnie oznaczny jako niskopodłogowy. Pewnie po jakimś czasie poprawią ten błąd.
Dziękuję za informację! Myślałem, że jakiś karlik będzie kursować na "23". Muszę się kiedyś wybrać do Katowic i robić kilka zdjęć.

: 17 lut 2015, 10:23
autor: Penny
kasztan pisze:
DW pisze:Wagon typu 13N w rozkładach jest domyślnie oznaczny jako niskopodłogowy. Pewnie po jakimś czasie poprawią ten błąd.
Dziękuję za informację! Myślałem, że jakiś karlik będzie kursować na "23". Muszę się kiedyś wybrać do Katowic i robić kilka zdjęć.
Właśnie poprawiłem w Naszym rozkładzie.

: 18 lut 2015, 18:55
autor: pitrekgaga
A ja zaserwuje Wam trochę obserwacji po zmianach na trasie linii 14 ;)

1.Osoby, które zajmują się informacją przystankową trzeba wziąć na kolano i porządnie sprać po czterech literach. Ktoś "mądry" na przystankach w stronę dworca napisał kierunek "Katowice Szopienice Pętla"... Czyżbyśmy mieli pierwszą w GOPie okrężną linię tramwajową? Pominę już kwestię napisania samego komunikatu - chyba komuś zabrakło lekcji języka polskiego w szkole, bądź pisał to cudzoziemiec uczący się dopiero naszego języka (w załączniku wrzuciłem fotkę z przystanku Mysłowice Szpital)

2.Trochę uwag nt. koordynacji między tramwajem a autobusem:
- w stronę Zawodzia jest w miarę dobrze pomiędzy tramwaje a autobusem są 3 minuty na przesiadkę - praktycznie wysiadając z tramwaju, wsiada się od razu do autobusu.
- w stronę Mysłowic jest już dużo gorzej... na przesiadkę między autobusem a tramwajem rozkładowo jest aż 10 minut! Ludzie czekając w tramwaju na odjazd bardzo się denerwują - niektórzy nawet wybierają pieszą wycieczkę. Moim zdaniem albo powinny zostać inaczej ułożone odjazdy autobusu zastępczego, albo ułożyć inaczej rozkład 14 żeby mijanki były na Chemicznej i przy Dworcu (technicznie jest to możliwe przy częstotliwości 20 minutowej), a nie jak teraz pod Szpitalem.

3.Zauważyłem że, więcej osób korzysta z zastępczej linii T-14 niż T-15. T-14 zarówno w stronę Zawodzia, jak i Szopienic ma dosyć dobre napełnienia - nawet po g.18 autobus potrafi mieć zapełnione prawie wszystkie miejsca siedzące. Natomiast co widzę T-15 (obojętnie w którą stronę) to zawsze są jakieś pojedyncze osoby, zdarza się nawet że autobus jest pusty. Prawdopodobnie korzystają z niej tylko osoby, które jeżdzą na trasie Szopienice - Sosnowiec. Reszta wybrała pewnie autobus z centrum Katowic.

4.Jak zwykle kzk gop namieszał w swoich rozkładach i według nich tramwaj zastępczy nr 44 powinien obsługiwać przystanek "Zawodzie Pętla", niestety w praktyce go nie obsługuje przez co większość osób wybiera autobus zastępczy - wszyscy praktycznie z tramwajów od strony centrum wysiadają na pętli, nie przy zajezdni. Z tego 44 w stronę Szopienic korzysta dosyć mało osób, natomiast w stronę Zawodzia jest już lepiej, gdyż tramwaj jedzie pomiędzy autobusami i na Burowcu troszkę ludzi wsiada ;)
P.S Widzę że ktoś się pokapował i zmienił rozkład 44 na stronie kzk - jest nowy rozkład ważny od jutra, gdzie nie ma już przystanku "Zawodzie Pętla" ;)

5.Przesiadki pomiędzy autobusem a tramwajem na Zawodziu są w miarę sprawne - czasem trzeba dobiegać do tramwaju, ale nie ma tak źle.

: 19 lut 2015, 09:59
autor: grillmaster
Od dziś t.j. 19.02. obowiązuje nowy rozkład 44. Kursuje na trasie Szopienice Poczta - Zawodzie Zajezdnia. Przystanek Zawodzie Pętla jest ujęty w kursówce jako techniczny.

: 19 lut 2015, 10:12
autor: DW
grillmaster pisze:Od dziś t.j. 19.02. obowiązuje nowy rozkład 44. Kursuje na trasie Szopienice Poczta - Zawodzie Zajezdnia. Przystanek Zawodzie Pętla jest ujęty w kursówce jako techniczny.
Do wczoraj był on w ogóle obsługiwany przez tą linię? Bo jadąc od i do Szopienic nie ma jak obsłużyć przystanku na pętli.

: 19 lut 2015, 18:52
autor: pitrekgaga
DW pisze:
grillmaster pisze:Od dziś t.j. 19.02. obowiązuje nowy rozkład 44. Kursuje na trasie Szopienice Poczta - Zawodzie Zajezdnia. Przystanek Zawodzie Pętla jest ujęty w kursówce jako techniczny.
Do wczoraj był on w ogóle obsługiwany przez tą linię? Bo jadąc od i do Szopienic nie ma jak obsłużyć przystanku na pętli.
Od samego początku linia 44 nie obsługuje przystanku "Zawodzie Pętla" - pisałem o tym w poście powyżej...

: 20 lut 2015, 16:49
autor: grillmaster
pitrekgaga pisze:
DW pisze:
grillmaster pisze:Od dziś t.j. 19.02. obowiązuje nowy rozkład 44. Kursuje na trasie Szopienice Poczta - Zawodzie Zajezdnia. Przystanek Zawodzie Pętla jest ujęty w kursówce jako techniczny.
Do wczoraj był on w ogóle obsługiwany przez tą linię? Bo jadąc od i do Szopienic nie ma jak obsłużyć przystanku na pętli.
Od samego początku linia 44 nie obsługuje przystanku "Zawodzie Pętla" - pisałem o tym w poście powyżej...
A czy ja pisałem, że był obsługiwany. Ja tylko informowałem o wprowadzeniu nowego rozkładu jazdy.

: 21 lut 2015, 12:52
autor: skoti
A co to za informacja?
".......natomiast od 16 lutego linia T-27 pojedzie ulicą Sienkiewicza, obsługując przystanki „Sosnowiec Kościelna" i „Sosnowiec Dworzec PKP".
Linia obsługiwana będzie przez wagony dwukierunkowe, przejeżdżać będzie w obu kierunkach ulicami Sienkiewicza i 3 Maja. ......)

Źródło