Linia 7 i jej duże napełnienia

Dyskusje o organizacji ruchu.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
105N #338
Posty: 224
Rejestracja: 29 wrz 2013, 19:44
Lokalizacja: Świętochłowice

Linia 7 i jej duże napełnienia

#1 Post autor: 105N #338 » 29 sty 2015, 18:49

Uważam, że linia 7 w obecnej formie jest nie do zaakceptowania. Chodzi tu głównie o pękające w szwach solówki - nie może być tak, że w godzinach szczytu ludzie muszą zostać na przystanku, bo nie mieszczą się w wagonie. Druga sprawa to weekendy, znowu solówka, w dodatku co 30 minut. W takiej formie mogłaby istnieć w czasach, gdy kursowała do Łagiewnik. Moja propozycja jej naprawy to: dni robocze - skład co 15 minut, dni wolne solówka również co 15 minut.
Ostatnio zmieniony 29 sty 2015, 20:56 przez 105N #338, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

auri23
Posty: 175
Rejestracja: 18 kwie 2014, 16:52
Lokalizacja: Chorzów

#2 Post autor: auri23 » 29 sty 2015, 18:54

Dziś natknąłem się na 7kę około 10, czyli już szczytu nie ma, a jechała tak nabita, że szok. Podane przez Ciebie rozwiązanie jest jedynym słusznym.

Awatar użytkownika
105N #338
Posty: 224
Rejestracja: 29 wrz 2013, 19:44
Lokalizacja: Świętochłowice

#3 Post autor: 105N #338 » 29 sty 2015, 21:03

I nie powinno być tłumaczenia, że brakuje wagonów. Ja zrobiłbym to tak: 7 obsługuje R-2 na składach, a w zamian za to, 0 przejmuje R-3 na solówkach (nie uważam, by były tam potrzebne składy, skoro jeżdżą puste). To jest wszystko takie proste, ale jak widać, dla KZK GOP nie.
Obrazek

Awatar użytkownika
menx
Posty: 84
Rejestracja: 13 sty 2014, 18:44
Lokalizacja: Świętochłowice

#4 Post autor: menx » 29 sty 2015, 21:14

Ja codziennie mam problem z wejściem w Świętochłowicach do 7 (przeważnie muszę stać na schodkach w tramwaju). Ludzie, którzy chcą kasować bilet - rezygnują, bo nie mają jak się dostać do kasownika.

DW
Posty: 8050
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#5 Post autor: DW » 29 sty 2015, 21:23

105N #338 pisze:I nie powinno być tłumaczenia, że brakuje wagonów.
Podstawowy powód - brak pieniędzy. Do składów musiałyby dopłacać 4 miasta. Niekoniecznie wszystkie muszą być tym zainteresowane. Inaczej należałoby pociąć coś innego.

Tłok, o którym piszecie, jest w Świętochłowicach?

auri23
Posty: 175
Rejestracja: 18 kwie 2014, 16:52
Lokalizacja: Chorzów

#6 Post autor: auri23 » 29 sty 2015, 21:38

Tramwaj wjeżdża do Chorzowa od strony Świętochłowic właśnie tak nabity. Na Polnej podobno najczęściej nie da się wejść. Wszyscy moi znajomi z tego obszaru już zmienili środek transportu.

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#7 Post autor: R_G » 29 sty 2015, 21:46

105N #338 pisze:skład co 15 minut
auri23 pisze:(...) rozwiązanie jest jedynym słusznym.
Nie wiem, czy pozwalają na to warunki techniczne (linie jednotorowe; sorki, ale dawno nie byłem w tamtych rejonach ;p), ale słuszniejszym rozwiązaniem jest solówka co 7, 8 minut. Nie patrzysz na zegarek, wychodzisz i wiesz, że na tramwaj w najgorszym wypadku będziesz czekał mniej niż 10 minut. Wiem, że solówki wyglądają mniej atrakcyjnie niż składy, ale wolę czekać krócej. Tak, jak DW napisał. Są to koszta, no ale jak chce się przyciągnąć ludzi do transportu zbiorowego, to trzeba za to płacić.
auri23 pisze:(...) najczęściej nie da się wejść.
No i chyba nikogo z tego forum nie muszę przekonywać, że taka sytuacja jest nie do zaakceptowania, więcej, karygodna.
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

auri23
Posty: 175
Rejestracja: 18 kwie 2014, 16:52
Lokalizacja: Chorzów

#8 Post autor: auri23 » 29 sty 2015, 22:02

Wiesz, takt 7/8 jest super, ale masz dwa jednotory w Świętochłowicach i dwa na Gliwickiej w Katowicach. Koordynacja jest chyba niemożliwa, więc na razie pozostaje skład. Po remoncie można by walczyć o takt 7/8, przychodzisz i masz tramwaj.

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#9 Post autor: R_G » 29 sty 2015, 22:15

OK, tak, jak pisałem. Nie znam warunków technicznych, bo jednak się to wszystko pozmieniało, ale jak mówisz, że się nie da, to skład co 15' jest w tym wypadku najsensowniejszą opcją. No chyba, że jakiś kretyn wpadnie na pomysł, że jednak autobus będzie lepszy. :eye:
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

Awatar użytkownika
105N #338
Posty: 224
Rejestracja: 29 wrz 2013, 19:44
Lokalizacja: Świętochłowice

#10 Post autor: 105N #338 » 29 sty 2015, 22:19

DW pisze:Tłok, o którym piszecie, jest w Świętochłowicach?
Tak, jak już ktoś wcześniej napisał - trzeba stać na schodach, a czasami w ogóle nie można do tramwaju wejść. Zresztą tłok na 7 jest od Katowic aż do do samego Bytomia, była 5 na składach - takie rzeczy się nie zdarzały.
Żadne 7/8 jest niepotrzebne, tutaj sprawę załatwią na ten moment tylko składy.
Obrazek

Awatar użytkownika
polaque
Posty: 266
Rejestracja: 09 maja 2014, 23:43
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#11 Post autor: polaque » 29 sty 2015, 23:18

Ja widziałem nie jeden przepełniony tramwaj "7", ostatnio na Batorym na dworcu, kierunek Katowice. Bardzo się zdziwiłem, że takie małe jeżdżą.

Awatar użytkownika
105N #338
Posty: 224
Rejestracja: 29 wrz 2013, 19:44
Lokalizacja: Świętochłowice

#12 Post autor: 105N #338 » 29 sty 2015, 23:43

polaque pisze:Bardzo się zdziwiłem, że takie małe jeżdżą.
I to na tak ważnej linii, łączącej Katowice z Bytomiem.
Obrazek

T7
Posty: 3
Rejestracja: 29 sty 2015, 02:21
Lokalizacja: Katowice

#13 Post autor: T7 » 29 sty 2015, 23:49

Trochę dramatyzujecie, od przystanku Świętochłowice Gazownia do końca trasy linii 7/47, tzn. Bytom Pl. Sikorskiego, częstotliwość kursowania tramwajów to 10 minut, a to (jak na nasze warunki) bardzo dobra oferta.

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#14 Post autor: R_G » 30 sty 2015, 00:29

(...) częstotliwość kursowania tramwajów to 10 minut, a to (jak na nasze warunki) bardzo dobra oferta.
To zależy od napełnień. Bo jak co te 10 minut ludzie i tak zostają na przystankach, to jest to bardzo słaba oferta. Nawet na nasze warunki.
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

T7
Posty: 3
Rejestracja: 29 sty 2015, 02:21
Lokalizacja: Katowice

#15 Post autor: T7 » 30 sty 2015, 00:41

Często bywam w okolicach Piaśnik/Łagiewnik i nie raz widziałem jadące w stadzie 47 i 7, w pierwszym wagonie było max 10 osób, drugi jedzie zupełnie pusty.

auri23
Posty: 175
Rejestracja: 18 kwie 2014, 16:52
Lokalizacja: Chorzów

#16 Post autor: auri23 » 30 sty 2015, 11:33

To chyba w nocy tam byłeś albo późnym wieczorem, wtedy napełnienia są o wiele mniejsze.

116Nd#808
Posty: 208
Rejestracja: 31 mar 2008, 11:03
Lokalizacja: Bytom

#17 Post autor: 116Nd#808 » 30 sty 2015, 14:00

Regularnie widuję 7, odjeżdżające z Pl. Sikorskiego i przeważnie wysiada i wsiada na tym przystanku po kilka osób. Kiedyś tramwaje tej linii były solidnie załadowane już na pierwszym przystanku (i jeździły wtedy składy), a teraz... I nie jest to raczej kwestia dublowania przez linię 47, bo nawet jak jedzie takie stadko, to w każdym wagonie jedzie po kilka osób.
Oczywiście możliwe, że napełnienia zaczynają się dalej, np. w Świętochłowicach.
Jednak kilka tygodni temu, gdy jechałem 7 w weekend, tłum jechał tylko od Zawodzia do Dworca PKP - dalej tylko zajęte siedzące, także nie jestem pewny, czy zwiększenie oferty na całej trasie 7 w weekend jest konieczne.
105N #338 pisze:I to na tak ważnej linii, łączącej Katowice z Bytomiem.
A kto tym pojedzie z Katowic do Bytomia? Przecież to chyba z 20 minut (albo i więcej) dodatkowej drogi. Linie łączące Katowice z Bytomiem (mam na myśli trasę centrum Katowic - centrum Bytomia) to 6 i 19, ale na pewno nie 7.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#18 Post autor: Peter » 30 sty 2015, 21:48

Solówki co 15 minut to za mało na taką linię. Przejechałem parę razy prawie całą trasę w nowej odsłonie i praktycznie cały czas było spore napełnienie już od Bytomia. W Świętochłowicach i Chorzowie - koszmar.
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
105N #338
Posty: 224
Rejestracja: 29 wrz 2013, 19:44
Lokalizacja: Świętochłowice

#19 Post autor: 105N #338 » 31 sty 2015, 09:36

Piątek 30.01.2015 r., godzina 11:15, przystanek "Świętochłowice Kościół", linia 7, wagon #766:
Obrazek

Obrazek
Piątek 30.01.2015 r., godzina 21:07, przystanek "Załęże Szkoła", linia 7, wagon #766:
Obrazek

To są fotografie dla niedowiarków, które zamierzam również wysłać do KZK GOP.
Jak widać zdjęcia wcale nie były zrobione w godzinach szczytu, więc możecie sobie wyobrazić, co dzieje się w godzinach od 14:00 do 18:00.
Obrazek

aso
Posty: 76
Rejestracja: 19 cze 2011, 09:47
Lokalizacja: Sosnowiec

#20 Post autor: aso » 31 sty 2015, 09:44

105N #338 pisze:To są fotografie dla niedowiarków, które zamierzam również wysłać do KZK GOP.
Jak widać zdjęcia wcale nie były zrobione w godzinach szczytu, więc możecie sobie wyobrazić, co dzieje się w godzinach od 14:00 do 18:00.
To jest jeszcze jeden argument za tym, że trzeba rozpocząć prace nad przejściem na moduły 10/20 na sieci. 7-ka aż prosi się o solówkę co 10 minut. W sytuacji, gdy przez 15 minut nic nie jedzie (47 nie jeździ regularnie co 15 minut), to 7-ka ma prawo być przeciążona.
Ostatnio zmieniony 31 sty 2015, 09:49 przez aso, łącznie zmieniany 1 raz.

DW
Posty: 8050
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#21 Post autor: DW » 31 sty 2015, 09:47

Pragnę tylko zwrócić uwagę, że teoretyczna pojemność wagonu typu 105Na wynosi 125 osób (20 miejsc siedzących, 105 stojących), więc dla KZK nawet takie napełnienie może być małe.
Co prawda, z tego, co obserwuję, komfort jazdy kończy się już przy 60 osobach w pojeździe, ale zazwyczaj na takie kwestie patrzy się teoretycznie i KZK może się wybronić, że skoro w tramwaju było np. 90 osób to powinno zmieścić się jeszcze 35.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#22 Post autor: Peter » 31 sty 2015, 09:48

Tu powinny być normalne składy dwuwagonowe i docelowo wagony niskopodłogowe, a nie solówki. Nie idźmy za tym, co jest aktualnie w Zagłębiu.
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
105N #338
Posty: 224
Rejestracja: 29 wrz 2013, 19:44
Lokalizacja: Świętochłowice

#23 Post autor: 105N #338 » 31 sty 2015, 10:11

Peter pisze:Tu powinny być normalne składy dwuwagonowe
Dokładnie, żadne solówki co 10 minut. O 47 nawet się nie wypowiadam, bo to żart, a nie linia; nie dość, że co 20 minut, to jeszcze co godzinę w rozkładzie jest dziura (brakło wagonów?).
Obrazek

888
Posty: 127
Rejestracja: 25 lut 2011, 07:59
Lokalizacja: Świętochlowice

#24 Post autor: 888 » 31 sty 2015, 13:22

Doczekamy końca remontów w Świętochłowicach, to zobaczymy, jaka wersja się rozwinie. Może składy co 15, może solówki co 10, może tak, jak było przed remontem z 17 i 7. Prawda jest taka, że po wznowieniu kursów do Pl. Sikorskiego, nie widziałem ani razu siódemki ze wszystkimi zajętymi miejscami siedzącymi (oczywiście przez przypadkowe obserwacje).
Tramwaje Śląskie - ratujmy co się da

kolejorz.
Posty: 148
Rejestracja: 04 wrz 2013, 18:37
Lokalizacja: GOP

#25 Post autor: kolejorz. » 31 sty 2015, 14:17

Dokładnie, trzeba poczekać do końca remontów. T7 i T17 z uzupełniającymi się taktami 15-minutowymi, powinny chyba wystarczyć. Na T7 poza tym, powinny trafić też już jakieś niskopodłogowce, chociaż ze 2-3 Karliki, bo trasa tej linii będzie nawet w lepszym stanie niż "priorytetowej" T6.

Awatar użytkownika
105N #338
Posty: 224
Rejestracja: 29 wrz 2013, 19:44
Lokalizacja: Świętochłowice

#26 Post autor: 105N #338 » 31 sty 2015, 17:15

Ciągle piszecie o odcinku Łagiewniki - Bytom, a co dalej się dzieje, to Was nie interesuje...
Do końca remontów jeszcze daleko, a teraz też trzeba jakoś jeździć niestety obecna sytuacja na to nie pozwala.
Obrazek

Awatar użytkownika
menx
Posty: 84
Rejestracja: 13 sty 2014, 18:44
Lokalizacja: Świętochłowice

#27 Post autor: menx » 31 sty 2015, 20:45

Mam czekać do końca remontów? Płacę za bilet i później muszę się modlić, żeby znalazło się miejsce dla mnie - to jest chore. Kto podrózuje codziennie, ten zna doskonale problem.

W Świętochłowicach chcą, żeby jeździły tramwaje niskopodłogowe po remontach torów. Oczywiście chodzi o 7. Nie wiem, jak inne miasta będą na to patrzyły.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#28 Post autor: Boguś » 31 sty 2015, 21:56

105N #338 pisze:I nie powinno być tłumaczenia, że brakuje wagonów. Ja zrobiłbym to tak: 7 obsługuje R-2 na składach, a w zamian za to, 0 przejmuje R-3 na solówkach (nie uważam, by były tam potrzebne składy, skoro jeżdżą puste). To jest wszystko takie proste, ale jak widać, dla KZK GOP nie.
To jest taka sama paranoja jak z 33, obsługiwanym przez Stroszek.

R-2 nie jest w stanie w całości obsłużyć linii 7. Idealnym rozwiązaniem byłby podział pół na pół. Połowa R-3, połowa R-2. Kiedyś istniał plan przekazania części obsługi linii 7 do R-2 na niskopodłogowcach. Ale w zamian R-3 miało dostać w całości 11.

Awatar użytkownika
105N #338
Posty: 224
Rejestracja: 29 wrz 2013, 19:44
Lokalizacja: Świętochłowice

#29 Post autor: 105N #338 » 31 sty 2015, 22:24

Boguś pisze:R-2 nie jest w stanie w całości obsłużyć linii 7. Idealnym rozwiązaniem byłby podział pół na pół. Połowa R-3, połowa R-2.
I po problemie, teraz pozostaje tylko przesłać pismo w tej sprawie do KZK GOP.
Obrazek

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#30 Post autor: Penny » 31 sty 2015, 23:07

105N #338 pisze:
Boguś pisze:R-2 nie jest w stanie w całości obsłużyć linii 7. Idealnym rozwiązaniem byłby podział pół na pół. Połowa R-3, połowa R-2.
I po problemie, teraz pozostaje tylko przesłać pismo w tej sprawie do KZK GOP.
Właśnie nie do końca, bo R-2 w ogóle nie jest w stanie obsłużyć linii 7. Pociąg 710 powinno obsługiwać Zawodzie, a jeździ Stroszek.

Awatar użytkownika
105N #338
Posty: 224
Rejestracja: 29 wrz 2013, 19:44
Lokalizacja: Świętochłowice

#31 Post autor: 105N #338 » 31 sty 2015, 23:50

Penny pisze:
105N #338 pisze:
Boguś pisze:R-2 nie jest w stanie w całości obsłużyć linii 7. Idealnym rozwiązaniem byłby podział pół na pół. Połowa R-3, połowa R-2.
I po problemie, teraz pozostaje tylko przesłać pismo w tej sprawie do KZK GOP.
Właśnie nie do końca, bo R-2 w ogóle nie jest w stanie obsłużyć linii 7. Pociąg 710 powinno obsługiwać Zawodzie, a jeździ Stroszek.
Przecież mówiliśmy, żeby ściągnąć składy ze "zerówki" i posłać je na 7 (pozostałe potrzebne dośle Stroszek). W takiej sytuacji R-3 może przejąć 0 i obsługiwać ją solówkami.
Obrazek

kolejorz.
Posty: 148
Rejestracja: 04 wrz 2013, 18:37
Lokalizacja: GOP

#32 Post autor: kolejorz. » 01 lut 2015, 10:01

menx pisze:W Świętochłowicach chcą ,żeby jeździły tramwaje niskopodłogowe po remontach torów. Oczywiście chodzi o 7. Nie wiem, jak inne miasta będą na to patrzały.
Jak mają patrzeć? We wszystkich miastach, przez które jedzie T7, niskopodłogowy tabor jest już obecny, więc chyba nie ma problemu, żeby robić trudności Świętochłowicom.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#33 Post autor: Boguś » 01 lut 2015, 18:50

105N #338 pisze:
Penny pisze:
105N #338 pisze:
Boguś pisze:R-2 nie jest w stanie w całości obsłużyć linii 7. Idealnym rozwiązaniem byłby podział pół na pół. Połowa R-3, połowa R-2.
I po problemie, teraz pozostaje tylko przesłać pismo w tej sprawie do KZK GOP.
Właśnie nie do końca, bo R-2 w ogóle nie jest w stanie obsłużyć linii 7. Pociąg 710 powinno obsługiwać Zawodzie, a jeździ Stroszek.
Przecież mówiliśmy, żeby ściągnąć składy ze "zerówki" i posłać je na 7 (pozostałe potrzebne dośle Stroszek). W takiej sytuacji R-3 może przejąć 0 i obsługiwać ją solówkami.
W ten sposób kursy dojazdowe będą dłuższe niż trasa podstawowa. To jest nonsens.

rifi
Posty: 728
Rejestracja: 26 sie 2010, 21:16
Lokalizacja: Katowice

#34 Post autor: rifi » 01 lut 2015, 19:57

Boguś pisze:
105N #338 pisze:
Penny pisze:
105N #338 pisze:
Boguś pisze:R-2 nie jest w stanie w całości obsłużyć linii 7. Idealnym rozwiązaniem byłby podział pół na pół. Połowa R-3, połowa R-2.
I po problemie, teraz pozostaje tylko przesłać pismo w tej sprawie do KZK GOP.
Właśnie nie do końca, bo R-2 w ogóle nie jest w stanie obsłużyć linii 7. Pociąg 710 powinno obsługiwać Zawodzie, a jeździ Stroszek.
Przecież mówiliśmy, żeby ściągnąć składy ze "zerówki" i posłać je na 7 (pozostałe potrzebne dośle Stroszek). W takiej sytuacji R-3 może przejąć 0 i obsługiwać ją solówkami.
W ten sposób kursy dojazdowe będą dłuższe niż trasa podstawowa. To jest nonsens.
Co w tym dziwnego? A linia 33 skąd wyjeżdża? A kursuje prawie na identycznej trasie, co linia 0.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#35 Post autor: Boguś » 01 lut 2015, 20:20

rifi pisze:
Boguś pisze:
105N #338 pisze:
Penny pisze:
105N #338 pisze:
Boguś pisze:R-2 nie jest w stanie w całości obsłużyć linii 7. Idealnym rozwiązaniem byłby podział pół na pół. Połowa R-3, połowa R-2.
I po problemie, teraz pozostaje tylko przesłać pismo w tej sprawie do KZK GOP.
Właśnie nie do końca, bo R-2 w ogóle nie jest w stanie obsłużyć linii 7. Pociąg 710 powinno obsługiwać Zawodzie, a jeździ Stroszek.
Przecież mówiliśmy, żeby ściągnąć składy ze "zerówki" i posłać je na 7 (pozostałe potrzebne dośle Stroszek). W takiej sytuacji R-3 może przejąć 0 i obsługiwać ją solówkami.
W ten sposób kursy dojazdowe będą dłuższe niż trasa podstawowa. To jest nonsens.
Co w tym dziwnego? A linia 33 skąd wyjeżdża? A kursuje prawie na identycznej trasie, co linia 0.
I to jest właśnie paranoja.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5410
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#36 Post autor: luki » 01 lut 2015, 21:13

Wydaje mi się, że na chwilę obecną ciężko będzie znaleźć wzkm (chyba, że po wycięciu 18, ale duże tego nie będzie). Większa częstotliwość kursowania to dodatkowi motorowi, których również brakuje.
Najlepszym rozwiązaniem byłoby wstawić składy na 7 kosztem dublujących połączeń na jej trasie, głównie 47 (prawie na całej trasie), 13 (skrócić do Pl. Wolności), 36 (wyciąć lub zmniejszyć częstotliwość).
Wycięcie krzaków jak 0 czy 33 też by pomogło.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
menx
Posty: 84
Rejestracja: 13 sty 2014, 18:44
Lokalizacja: Świętochłowice

#37 Post autor: menx » 12 sie 2015, 19:49

Odświeżam temat - bo problem znów ten sam - nie idzie wejść do tramwaju. Ludzie nauczyli się stać na ostatnim schodku w tramwaju - co wg mnie jest dość ryzykowne. Dzisiaj w 7-mce jeden pasażer próbował wcisnąć się na chama i drzwi przytrzasnęły jego plecak.
Jakim to trzeba być nieogarniętym żeby puszczać przez centrum Świętochłowic jedną linię co 15 minut na solówkach. Niech puszczą składy albo niech puszczają np. co 8 minut tramwaj.

Druga sprawa: przystanek między Świętochłowice Polna a Piaśniki Osiedle Skałka - 3 x światła - przejazd tego odcinka zajmuje bardzo długo. Przystanek nie do wytrzymania w takim ścisku i temperaturze.

Awatar użytkownika
tramwajarze z19
Posty: 2311
Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
Lokalizacja: Bytom - Karb
Kontakt:

#38 Post autor: tramwajarze z19 » 12 sie 2015, 19:57

menx pisze:Jakim to trzeba być nieogarniętym żeby puszczać przez centrum Świętochłowic jedną linię co 15 minut na solówkach. Niech puszczą składy albo niech puszczają np. co 8 minut tramwaj.
Na Stroszku nie ma więcej solówek aby dopełnić więcej obsad linii 7. Nie wiem jak wygląda sprawa z solówkami na Zawodziu.
Linia 6:Bytom Szkoła Medyczna - Urząd Miasta - Bytom Plac Sikorskiego - Rozbark - Łagiewniki - Chorzów Rynek - Park Śląski - Dąb - Katowice Rynek - Katowice Plac Miarki

Awatar użytkownika
105N #338
Posty: 224
Rejestracja: 29 wrz 2013, 19:44
Lokalizacja: Świętochłowice

#39 Post autor: 105N #338 » 13 sie 2015, 13:17

Nawet nie poruszam tego tematu bo szkoda słów, w KZK GOP albo ktoś nie myśli albo robi sobie niezłe żarty. Tu nie chodzi o więcej solówek, przecież składy załatwiłyby sprawę. Kiedy 7 zastępowała 5, jeździła wtedy na składach i było idealnie.
Obrazek

Daro85
Posty: 13
Rejestracja: 20 lip 2015, 13:35
Lokalizacja: Bytom

#40 Post autor: Daro85 » 13 sie 2015, 14:10

105N #338 pisze:Nawet nie poruszam tego tematu bo szkoda słów, w KZK GOP albo ktoś nie myśli albo robi sobie niezłe żarty. Tu nie chodzi o więcej solówek, przecież składy załatwiłyby sprawę. Kiedy 7 zastępowała 5, jeździła wtedy na składach i było idealnie.
Hmmm, ale z napełnieniami na 7 jest generalnie coś nie halo. Ostatnio ile razy jadę ok. 16-16:30 na niemal całej trasie jestem zszokowany tym jak niewielu pasażerów z tego korzysta. Normalnie tylko w centrum Świon zdarza się, że jest kilkanaście osób stojących. Zobaczymy jak będzie po wakacjach, ale na pewno popularności linii nie służą:
- niedostosowany do warunków czas przejazdu (można spokojnie z tego co jest ściąć 5 min)
- częste i chaotyczne zmiany tras
- wieloletnie wyłączenie odcinków z ruchu (jeszcze potrwa nim w Łagiewnikach zacznie wykorzystanie linii wracać do stanu sprzed zamknięcia)
- brak postoju w centrum Bytomia (w wypadku awarii, wypadków nie da się wyrównać opóźnień)

Chudy1210
Posty: 52
Rejestracja: 25 sie 2015, 11:20
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#41 Post autor: Chudy1210 » 08 wrz 2015, 17:31

Jak już wiadomo, na 7 pofruną nowe Bety. Problemy z dużymi napełnieniami powinny się w końcu skończyć, a Świętochłowice zyskają pierwszego niskopodłogowca w historii na swoich trasach :)

DW
Posty: 8050
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#42 Post autor: DW » 08 wrz 2015, 19:09

Chudy1210 pisze:Jak już wiadomo, na 7 pofruną nowe Bety. Problemy z dużymi napełnieniami powinny się w końcu skończyć, a Świętochłowice zyskają pierwszego niskopodłogowca w historii na swoich trasach :)
Nawet jeśli tak się stanie to Bety pojawią się tylko na części pociągów (pewnie na mniej więcej co trzecim), więc na większości i tak zostaną solówki. Jednak będzie to już spory krok naprzód :)

Awatar użytkownika
105N #338
Posty: 224
Rejestracja: 29 wrz 2013, 19:44
Lokalizacja: Świętochłowice

#43 Post autor: 105N #338 » 08 wrz 2015, 22:59

DW pisze:
Chudy1210 pisze:Jak już wiadomo, na 7 pofruną nowe Bety. Problemy z dużymi napełnieniami powinny się w końcu skończyć, a Świętochłowice zyskają pierwszego niskopodłogowca w historii na swoich trasach :)
Nawet jeśli tak się stanie to Bety pojawią się tylko na części pociągów (pewnie na mniej więcej co trzecim), więc na większości i tak zostaną solówki. Jednak będzie to już spory krok naprzód :)
Miejmy nadzieję, że w nowym rozkładzie oprócz niskopodłogowego wagonu zobaczymy na tej linii również składy.
Obrazek

andrzejh69
Posty: 35
Rejestracja: 17 gru 2014, 11:58
Lokalizacja: Katowice

#44 Post autor: andrzejh69 » 09 wrz 2015, 09:00

Cieszy że na 7 będą Bety, choć moim zdaniem powinny one trafić w ogóle do zakładu w Gliwicach i obsługiwać linię 5. A na 7-ce winny być Karliki w połowie zdjęte z linii 20 (zn co drugi skład na 20 to Karlik). Takim sposobem zarówno i Zabrze i Bytom miało by więcej niskopodłogowych kursów mimo że bety stacjonowały by w Gliwicach, a w ciągu komunikacyjnym Zawodzie- Batory ilość niskopodłogowców została by taka sama jak obecnie. Katowice mają już tak dużo w porównaniu do innych miast kursów niskopodłogowych, że fundowanie im kolejnych uważam za niesprawiedliwe.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#45 Post autor: Penny » 09 wrz 2015, 10:12

andrzejh69 pisze:Cieszy że na 7 będą Bety, choć moim zdaniem powinny one trafić w ogóle do zakładu w Gliwicach i obsługiwać linię 5.
Pomimo dużej poprawy warunków technicznych na trasie linii 5, to i tak uważam, że na chwilę obecną szkoda posyłać jakichkolwiek "przegubowce" na tą trasę.
andrzejh69 pisze:A na 7-ce winny być Karliki w połowie zdjęte z linii 20 (zn co drugi skład na 20 to Karlik).
Gdy linia 20 powróci do stałej trasy, potrzebnych będzie 5 karlików, więc pozostałych wystarczy na co trzeci pociąg na linii 7.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#46 Post autor: adam86 » 09 wrz 2015, 19:10

Penny pisze:
andrzejh69 pisze:A na 7-ce winny być Karliki w połowie zdjęte z linii 20 (zn co drugi skład na 20 to Karlik).
Gdy linia 20 powróci do stałej trasy, potrzebnych będzie 5 karlików, więc pozostałych wystarczy na co trzeci pociąg na linii 7.
Citadisów jest 17. W związku z czym, mozna nimi obsadzic cała reszte pociagow na 7 i wiekszosc 20.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez adam86, łącznie zmieniany 1 raz.
KZKGOP 1779

kolejorz.
Posty: 148
Rejestracja: 04 wrz 2013, 18:37
Lokalizacja: GOP

#47 Post autor: kolejorz. » 09 wrz 2015, 20:02

3 Citki są w Gliwicach

Daro85
Posty: 13
Rejestracja: 20 lip 2015, 13:35
Lokalizacja: Bytom

#48 Post autor: Daro85 » 09 wrz 2015, 20:10

andrzejh69 pisze:Cieszy że na 7 będą Bety, choć moim zdaniem powinny one trafić w ogóle do zakładu w Gliwicach i obsługiwać linię 5. A na 7-ce winny być Karliki w połowie zdjęte z linii 20 (zn co drugi skład na 20 to Karlik). Takim sposobem zarówno i Zabrze i Bytom miało by więcej niskopodłogowych kursów mimo że bety stacjonowały by w Gliwicach, a w ciągu komunikacyjnym Zawodzie- Batory ilość niskopodłogowców została by taka sama jak obecnie. Katowice mają już tak dużo w porównaniu do innych miast kursów niskopodłogowych, że fundowanie im kolejnych uważam za niesprawiedliwe.
Tak, ale 5 akurat wydaje mi się nieszczególnym pomysłem dla wykorzystania tam taboru jakim jest Beta, zwłaszcza w obecnej sytuacji rozkładowej. Prędzej widziałbym dla nich miejsce np. na 1.
Ciekawe jak rozwiążą sprawę z 7ką, bo najfajniej byłoby zapewnić tam przynajmniej połowę obsady niskopodłogowej.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość