Propozycje dla istniejących lini tramwajowych

Dyskusje o organizacji ruchu.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
yumoto
Posty: 21
Rejestracja: 07 sie 2013, 12:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Propozycje dla istniejących lini tramwajowych

#1 Post autor: yumoto » 07 lis 2013, 18:46

Witam. Przedstawiam propozycję dla istniejących linii tramwajowych które można za parę lat zmodernizować...i tak dla "przykładu" podaję:

Linia 15-przedłużyć do Osiedla Zagórze lub Dańdówkę z połączeniem Lini 27(Obecnie jest do zrealizowana taka możliwość)

Linia 27- przedłużyć linie dalej w głąb Kazimierza gdzie obecna pętla prowadzi donikąd, lub do Osiedla Juliusz.

Linia 24-przedłużyć linie do Środuli gdzie ulokowane są nie daleko "Auchan" i "Leroy Merlin" lub dalej wzdłuż ulicy Piotrkowskiej

Linia 26- przedłużyć obecną jej trasę "Milowice Pętla-Mysłowice Dw.PKP" po zakończeniu remontu wiaduktu na ulicy Orląt Lwowskich od "Milowice Pętla przez Mysłowice PKP do Szopienic Pętla" tam od dawna jest torowisko nie używane którym można się dostać od Pętli w stronę Mysłowic.

Ponadto w dalszych latach dobudować torowisko od ulicy Ostrogórskiej wzdłuż Zegadłowicza, Radochy, Mysłowice giełda do połączenia z obecną linia 14. A także odbudować torowisko w ulicę Kościelną w Sosnowcu(kiedyś tam już jeździł tramwaj) dalej przez Mościckiego, dworzec autobusowy i połączyć ze ślimakiem.

To są moje przykłady.
"25" Dąbrowa Górnicza Urząd Pracy-Wojkowice Żychcice Pętla

Awatar użytkownika
Warturtles
Posty: 260
Rejestracja: 27 lip 2012, 16:14
Lokalizacja: Katowice Zawodzie

#2 Post autor: Warturtles » 07 lis 2013, 20:06

yumoto pisze: tam od dawna jest torowisko nie używane którym można się dostać od Pętli w stronę Mysłowic.
O jakie torowisko chodzi? Bo nie kojarzę tego fragmentu.


Kiedyś w planach było pociągnięcie tramwajów przez ulicę Grundmana w Katowicach. Fajnie jakby pojechała tym szlakiem linia 23: Szopienice - Zawodzie - Rynek - Plac Wolności - Grundmana - Dąb - Chorzów Stadion Śląski

Uważam też, że sensowne były by linie do Ligoty czy Piotrowic.
linia 23
Chorzów Stadion Śląski Pętla Zachodnia - Katowice Szopienice Pętla

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#3 Post autor: Penny » 07 lis 2013, 20:19

Warturtles pisze:
yumoto pisze: tam od dawna jest torowisko nie używane którym można się dostać od Pętli w stronę Mysłowic.
O jakie torowisko chodzi? Bo nie kojarzę tego fragmentu.
Chodzi mu o możliwość wjazdu na pętlę od strony Mysłowic i wyjazdu z pętli w stronę Mysłowic.
Warturtles pisze:Kiedyś w planach było pociągnięcie tramwajów przez ulicę Grundmana w Katowicach. Fajnie jakby pojechała tym szlakiem linia 23: Szopienice - Zawodzie - Rynek - Plac Wolności - Grundmana - Dąb - Chorzów Stadion Śląski
W pełni popieram taką linię.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#4 Post autor: DW » 07 lis 2013, 21:23

yumoto pisze:Linia 15-przedłużyć do Osiedla Zagórze lub Dańdówkę z połączeniem Lini 27(Obecnie jest do zrealizowana taka możliwość)
To chyba najwcześniej za kilkanaście lat. Ciekawi mnie tylko dokąd linia z Zagórza miałaby biec w takim wypadku. Na Dańdówkę, Kazimierz, Mysłowice czy z powrotem do Centrum?
yumoto pisze:Linia 27- przedłużyć linie dalej w głąb Kazimierza gdzie obecna pętla prowadzi donikąd, lub do Osiedla Juliusz.
Gdy budowano 27 najwidoczniej uznano, że nie da się/nie ma sensu przechodzić na drugą stronę linii kolejowej. Pociągi nie jeżdżą tam za często, więc nawet jednopoziomowe skrzyżowanie z linią kolejową byłoby dobre. Najbardziej przydatne byłoby wydłużenie linii wgłąb Kazimierza, ale odnoga z Porąbki do Juliusza też nie jest wcale taka głupia :)
yumoto pisze:Linia 24-przedłużyć linie do Środuli gdzie ulokowane są nie daleko "Auchan" i "Leroy Merlin" lub dalej wzdłuż ulicy Piotrkowskiej
Może niekoniecznie w rejon Auchan, ale na pewno i ta linia mogłaby wjeżdżać bardziej wgłąb Środuli.
yumoto pisze:Linia 26- przedłużyć obecną jej trasę "Milowice Pętla-Mysłowice Dw.PKP" po zakończeniu remontu wiaduktu na ulicy Orląt Lwowskich od "Milowice Pętla przez Mysłowice PKP do Szopienic Pętla" tam od dawna jest torowisko nie używane którym można się dostać od Pętli w stronę Mysłowic.
Aż tyle osób jeździ z Mysłowic do Sosnowca? Nie wydaję mi się. Poza tym z uwagi na jednotory musiałaby zastąpić 14-stkę, a wtedy nie mogłaby kończyć w Szopienicach, tylko musiałaby dojeżdżać do centrum Katowic.
yumoto pisze:Ponadto w dalszych latach dobudować torowisko od ulicy Ostrogórskiej wzdłuż Zegadłowicza, Radochy, Mysłowice giełda do połączenia z obecną linia 14.
Prędzej można by puścić tramwaj Jagiellońską zamiast autobusów, bo dalej na pewno nie ma aż takich potoków pasażerskich by potrzebny był tam tramwaj.
yumoto pisze:A także odbudować torowisko w ulicę Kościelną w Sosnowcu(kiedyś tam już jeździł tramwaj) dalej przez Mościckiego, dworzec autobusowy i połączyć ze ślimakiem.
Zamiast Kościelną można przejechać przez Rondo Gierka. W obecnej sytuacji na tej wąskiej ulicy nie ma już raczej możliwości by pojawił się tramwaj.
Nie ma sensu puszczać tramwaju ulicą Mościckiego, skoro jeździ w pobliżu ulicą Małachowskiego.

Jednak godne uwagi jest położenie istniejących linii tramwajowych, które w ubiegłym wieku zapewniały dojazd do wielu przedsiębiorstw, fabryk, które w większości zostały już zlikwidowane a do pozostałych większość dojeżdża własnym transportem. Natomiast sporo linii omija większe skupiska mieszkalne jak np. wspomniane 24 i 27, które kończą swoją trasę zanim zaczyna się osiedle. Również modernizowana 15-stka tylko zahacza o Środulę i Zagórze, a mogłaby wjeżdżać dalej (niekoniecznie tam, gdzie planowane jest jej wydłużenie).
Penny pisze:
Warturtles pisze:Kiedyś w planach było pociągnięcie tramwajów przez ulicę Grundmana w Katowicach. Fajnie jakby pojechała tym szlakiem linia 23: Szopienice - Zawodzie - Rynek - Plac Wolności - Grundmana - Dąb - Chorzów Stadion Śląski
W pełni popieram taką linię.
Jak większość miłośników ;) Jednak same Katowice już chyba z tego pomysłu zrezygnowały :(

Awatar użytkownika
skoti
Posty: 10450
Rejestracja: 04 maja 2010, 20:14
Lokalizacja: Sosnowiec

#5 Post autor: skoti » 07 lis 2013, 22:55

DW pisze:
yumoto pisze:Linia 15-przedłużyć do Osiedla Zagórze lub Dańdówkę z połączeniem Lini 27(Obecnie jest do zrealizowana taka możliwość)
To chyba najwcześniej za kilkanaście lat. Ciekawi mnie tylko dokąd linia z Zagórza miałaby biec w takim wypadku. Na Dańdówkę, Kazimierz, Mysłowice czy z powrotem do Centrum?
POWODZENIA jak dla mnie nie rozumiem modernizacji Linii 15 kier. Zagórze (pieniądze wydane w BŁOTO) bo jesli ktoś tą linią jeździ to i tak tylko do Środuli(5-10 pasażerów?)wiadomo że każdy wybiera autobusy "800" Na tym odcinku zawsze było mało pasażerów i nawet remont tego nie zmieni( a kasa stracona)

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#6 Post autor: R_G » 10 lis 2013, 23:56

Jeśli linia nie byłaby kierowana aleją Paderewskiego tylko środkiem osiedla, to z pewnością uzyskałaby aprobatę mieszkańców tego dużego osiedla. Warto dodać, że po wydłużeniu '15' wgłąb Zagórza nie obejdzie się bez rewolucji w liniach autobusowych. Chodzi mi przede wszystkim o odcinek PKP Sosnowiec - Zagórze Zajezdnia.

Jeśli idzie o '27'. Faktem jest, że w przeszłości wydłużenie linii tramwajowej wgłąb Kazimierza było problematyczne ze względu na linię kolejową, ale gdy ruch kolejowy na tej trasie (zwłaszcza pasażerski) jest stopniowo ograniczany można się pokusić o skrzyżowanie w jednym poziomie. Natomiast budowa torowiska do Juliusza... Irracjonalne według mnie. Zamknięte osiedle ludzi raczej ubogich które w życiu nie spłaci długu jaki TS. S.A. musiałoby zaciągnąć na budowę. Nie wspomnę już o aktach wandalizmu. Trochę fantazji, to i tramwaj będzie woził złodziei węgla i miedzi z Maczek, podróżnych ze Szczakowej i nudystów z Sosiny. :P
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości