Zmiany od 2013.11.11 (Sosnowiec)

Dyskusje o organizacji ruchu.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
skoti
Posty: 10450
Rejestracja: 04 maja 2010, 20:14
Lokalizacja: Sosnowiec

Zmiany od 2013.11.11 (Sosnowiec)

#1 Post autor: skoti » 06 lis 2013, 13:28

Kolejne zmiany na torach w Sosnowcu. Tramwaje zmieniają trasy
11 listopada rozpocznie się kolejny etap remontu torowiska przy ulicy 3 Maja w centrum Sosnowca. Tym razem remontem objęty zostanie tor, którym poruszają się tramwaje w kierunku Będzina. To wiąże się ze zmianami.

Linia nr 15 pozostanie na trasie wydłużonej do Będzina, ale będzie kursowała w obu kierunkach przy dworcu PKP w Sosnowcu:

Katowice Plac Miarki – Katowice Konopnickiej Dworzec – Katowice św. Jana – Katowice Rynek (Teatr Śl.) – … – Sosnowiec Sobieskiego – Sosnowiec Dworzec PKP – Sosnowiec Estakada – Sielec Park – Pogoń Mariacka – Pogoń Kościół – Pogoń Rybna – Pogoń Akademiki – Będzin Cmentarz Komunalny – Będzin Słowiańska – Będzin Szybowa – Będzin Krasickiego – Będzin Stadion – Będzin Rondo – Będzin Muzeum (z powrotem: Będzin Partyzantów – Będzin Rondo) – Osiedle Zamkowe Jasielska – Osiedle Zamkowe Pętla.

Linia nr 27 zostanie skierowana do Milowic:

Kazimierz Górniczy Pętla – … – Sosnowiec Aleja Zwycięstwa – Sosnowiec Dworzec PKP (z powrotem: Sosnowiec Dęblińska – … – Kazimierz Górniczy Pętla) – Sosnowiec Aleja Mireckiego – Sosnowiec Osiedle Piastów – Sosnowiec Wysoka – Sosnowiec Egzotarium – Milowice Centrum Handlowe – Milowice Podjazdowa – Milowice Zakłady Mięsne – Milowice Hala Sportowa – Milowice Pętla

Uwaga! Przystanek Sosnowiec Dworzec PKP będzie obsługiwany tylko w kierunku z Kazimierza Górniczego.

Zostanie uruchomiona linia czasowa nr 35 na trasie:


Milowice Pętla – Sosnowiec Aleja Mireckiego – Sosnowiec Dworzec PKP – Sosnowiec Estakada – Pogoń Akademiki – Będzin Rondo – Będzin Muzeum/Partyzantów – Osiedle Zamkowe Pętla.

Linia nr 21 zostanie przywrócona na stałą trasę.

Linia nr 24 pozostanie na trasie skróconej do centrum Sosnowca:


Konstantynów Okrzei – … – Sosnowiec Aleja Zwycięstwa – Sosnowiec Dworzec PKP (z powrotem: Sosnowiec Dworzec PKP – … – Konstantynów Okrzei).

Linia nr 26 pozostanie na obecnych trasach objazdowych:

Milowice Pętla – … – Dańdówka Skrzyżowanie;
Dańdowka Skrzyżowanie – … – Niwka Kościół.
LINK do artykułu

Czyli 21,26,27,35 na pętli w Milowicach? (Może na 27 zlikwidują składy?)

Awatar użytkownika
Warturtles
Posty: 260
Rejestracja: 27 lip 2012, 16:14
Lokalizacja: Katowice Zawodzie

#2 Post autor: Warturtles » 07 lis 2013, 20:12

Już nie tylko na Brynowie się zacznie robić tłoczniej :)
linia 23
Chorzów Stadion Śląski Pętla Zachodnia - Katowice Szopienice Pętla

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#3 Post autor: DW » 09 lis 2013, 14:40

W skrócie to znów będzie niezłe mieszanie pasażerom w głowach. Jeszcze do wczoraj na Pogoń jeździło się tylko z Małachowskiego, a teraz stamtąd nie pojedzie w tamtym kierunku nic.

Linia 35 niby zapełni dziury pomiędzy 15 i 21, ale czemu tylko niektóre? Jeszcze 2 tygodnie temu na Pogoń jeździło 6 linii a teraz będą tylko dwie (plus parę kursów na 35).

Linia 27. Dużo taniej i lepiej dla wszystkich byłoby postawić Toi-Toi'a na Kazimierzu i skrócić 27 do trasy Kazimierz - Dworzec PKP. Pasażerowie nadal mieliby bezpośredni tramwaj z Dworca na Kazimierz, na Milowice nie jeździłyby puste składy (obecne trzy tramwaje na 20 minut w zupełności wystarczą, a czasem nawet to jest za dużo). Jedynie motorowi nie mieliby gdzie zaparzyć kawy, ale za to mieliby pół godziny postoju. Zresztą na 26b też do dyspozycji jest tylko Toi-Toi, a taka sytuacja obowiązuje dużo dłużej.
Na linii 27 wystarczyłoby wtedy 5 pociągów.

W zamian można by dołożyć kursów na 35 lub wykorzystać Helmuty i uruchomić tymczasową linię na trasie Sosnowiec Dworzec PKP - Pogoń Akademiki. Wystarczyłyby dwa wagony, aby linia mogła kursować co 20 minut i w każdym kursie byłaby przerwa posiłkowa (15 minut). Obecnie mamy 12 sprawnych Helmutów. Na liniach wahadłowych wykorzystywanych jest ich tylko 6. A nawet jakby brakło to Będzin w rezerwie mógłby wysłać 4N #1167 ;)

Niby dobrze, że sporo tras się remontuje, ale przez to, aby wyjeżdżać kilometry trzeba uruchamiać wiele niepotrzebnych relacji, przez co sporo publicznych pieniędzy idzie na marne :(
Warturtles pisze:Już nie tylko na Brynowie się zacznie robić tłoczniej :)
Rzeczywiście może być problem. Tym bardziej, że w Milowicach nie można objechać pętli. W przypadku opóźnień, aby przepuścić inny tramwaj, trzeba cofać. Przydałby się tam teraz regulator.

Nowe rozkłady wrzuciłem już na tramwaje.wpk.katowice.pl. Póki co brakuje numerów pociągów i typów taboru na linii 27 i 35.

Awatar użytkownika
Iwo
Posty: 409
Rejestracja: 03 gru 2010, 21:14
Lokalizacja: Będzin

#4 Post autor: Iwo » 09 lis 2013, 19:48

DW pisze:Linia 27. Dużo taniej i lepiej dla wszystkich byłoby postawić Toi-Toi'a na Kazimierzu i skrócić 27 do trasy Kazimierz - Dworzec PKP. Pasażerowie nadal mieliby bezpośredni tramwaj z Dworca na Kazimierz, na Milowice nie jeździłyby puste składy (obecne trzy tramwaje na 20 minut w zupełności wystarczą, a czasem nawet to jest za dużo). Jedynie motorowi nie mieliby gdzie zaparzyć kawy, ale za to mieliby pół godziny postoju. Zresztą na 26b też do dyspozycji jest tylko Toi-Toi, a taka sytuacja obowiązuje dużo dłużej.
Bez urazy, ale z ToiToi możesz sam sobie korzystać... Warunki higieniczne urągają jakimkolwiek standardom!
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#5 Post autor: DW » 09 lis 2013, 19:58

Iwo pisze:
DW pisze:Linia 27. Dużo taniej i lepiej dla wszystkich byłoby postawić Toi-Toi'a na Kazimierzu i skrócić 27 do trasy Kazimierz - Dworzec PKP. Pasażerowie nadal mieliby bezpośredni tramwaj z Dworca na Kazimierz, na Milowice nie jeździłyby puste składy (obecne trzy tramwaje na 20 minut w zupełności wystarczą, a czasem nawet to jest za dużo). Jedynie motorowi nie mieliby gdzie zaparzyć kawy, ale za to mieliby pół godziny postoju. Zresztą na 26b też do dyspozycji jest tylko Toi-Toi, a taka sytuacja obowiązuje dużo dłużej.
Bez urazy, ale z ToiToi możesz sam sobie korzystać... Warunki higieniczne urągają jakimkolwiek standardom!
Przez pierwsze kilka, kilkanaście miesięcy po skróceniu 27 na Pogoni motorowi mieli do dyspozycji tylko Toi-Toi'a (a przez kolejne parę lat Toi-Toi jako toaleta, bo w starym punkcie jej nie było), a i w przypadku innych linii również takie sytuacje mają miejsce. Dlatego założyłem, że jest to możliwe. To prawda, że nie tak powinny wyglądać punkty socjalne na pętlach, ale akurat pod względem higieny i zadbania nie różnią się specjalnie od toalet w punktach.
Tak czy owak przeniesienie/postawienie punktu i tak byłoby tańsze niż gonienie 27 do Milowic. Choć zdaję sobie sprawę z tego, że taki punkt stawiają Tramwaje z własnej kieszeni, a za wozokilometry dostają kasę, więc dla nich lepiej nie mieć takiego punktu, a jeździć dalej.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#6 Post autor: Boguś » 10 lis 2013, 19:26

DW pisze:Linia 35 niby zapełni dziury pomiędzy 15 i 21, ale czemu tylko niektóre? Jeszcze 2 tygodnie temu na Pogoń jeździło 6 linii a teraz będą tylko dwie (plus parę kursów na 35).
T35 jest całkowicie pozbawione sensu. Do tego jeszcze na Pogoń pojadą dwie linie na solówkach. Oj, będzie ciasno. Chyba, że na 15 pojawią się składy.

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#7 Post autor: R_G » 11 lis 2013, 16:35

W jakim celu poranny (05:13) kurs z Kazimierza jest skrócony do Dworca PKP po czym robi kółeczko przez Wspólną, Ostrogórską, Małachowskiego ponownie do Dworca PKP i kontynuuje kurs przez Wspólną do Kazimierza?
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#8 Post autor: DW » 18 lis 2013, 12:00

R_G pisze:W jakim celu poranny (05:13) kurs z Kazimierza jest skrócony do Dworca PKP po czym robi kółeczko przez Wspólną, Ostrogórską, Małachowskiego ponownie do Dworca PKP i kontynuuje kurs przez Wspólną do Kazimierza?
Pewnie po to, aby zapewnić dojazd z Kazimierza do Centrum oraz z powrotem na odpowiednią godzinę.

W nowym rozkładzie zauważyłem jeszcze jedną ciekawostkę. O 7:57 w odstępie jednej minuty na przystanek Sosnowiec Dworzec PKP z Pogoni przyjeżdżają dwa tramwaje - dodatkowy '21' (poc. 219) oraz 35. Po co 35 wykonuje ten kurs - nie wiem, bo ani z Pogoni, ani na Pogoń w tym kółku nie przydaje się wcale.
Podobna sytuacja jest z co drugim '26' jadącym z Dańdówki. Co 20 minut '26' jedzie zaraz za 27 (planowo 2 minuty) dublując go aż do Milowic.


Poniżej zamieszczam treść ogłoszenia informującego o zmianach przyklejonego w tramwaju. Pomijając multum błędów, nic z niego nie wiadomo. Nie ma żadnej daty (a chodzi zapewne o weekendowe wstrzymanie ruchu), "swoja" trasa linii 24 to dla większości Będzin - Sosnowiec Okrzei, a nie S-c Okrzei - Dworzec. W dodatku przez dwustronny druk i różne rozmiary czcionek ciężko cokolwiek odczytać. Jak długo będzie u nas trwał tak tragiczny poziom informacji pasażerskiej?
Załączniki
Ogłoszenie TŚ.
Ogłoszenie TŚ.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości