Zmiany od 2013.10.14/28

Dyskusje o organizacji ruchu.
Wiadomość
Autor
Seba77
Posty: 11333
Rejestracja: 25 sie 2012, 10:14
Lokalizacja: Pszczyna

Zmiany od 2013.10.14/28

#1 Post autor: Seba77 » 10 paź 2013, 15:15

Sosnowiec – remont torowiska na ul. 3 Maja – dotyczy linii tramwajowych nr: 15, 21, 26, 36 i 45.

Komunikacyjny Związek Komunalny GOP informuje, że w związku z remontem torowiska na ul. 3 Maja w Sosnowcu od 14 października 2013 roku (poniedziałek) ruch będzie prowadzony jednym torem, przez co zostanie zmieniona organizacja ruchu tramwajowego w Sosnowcu.

Linia nr 15 w kierunku Pogoni będzie kursowała na trasie:
Katowice Plac Miarki – … – Sosnowiec Sobieskiego – Sosnowiec Dęblińska – Sosnowiec Wspólna – Sosnowiec Małachowskiego – Sosnowiec Aleja Zwycięstwa – Sosnowiec Estakada – … – Pogoń Akademiki.
Nie będzie obsługiwany przystanek Sosnowiec Dworzec PKP.
W kierunku przeciwnym linia pozostanie na trasie obowiązującej do 11 października.

Linia nr 21 w kierunku Dąbrowy Górniczej będzie kursowała na trasie:
Milowice Pętla – … – Sosnowiec Aleja Mireckiego – Sosnowiec Dęblińska – Sosnowiec Wspólna – Sosnowiec Małachowskiego – Sosnowiec Aleja Zwycięstwa – Sosnowiec Estakada – … – Tworzeń Huta Katowice.
Nie będzie obsługiwany przystanek Sosnowiec Dworzec PKP.
W kierunku przeciwnym linia pozostanie na trasie stałej.

Linia nr 26 będzie kursowała na trasach:
Niwka Kościół – Dańdówka Skrzyżowanie (ta trasa pozostanie bez zmian);
Dańdówka Skrzyżowanie – … – Sosnowiec Aleja Zwycięstwa – Sosnowiec Estakada – … – Pogoń Akademiki (z powrotem: Pogoń Akademiki – … – Sosnowiec Dworzec PKP – Sosnowiec Dęblińska – … – Dańdówka Skrzyżowanie).
Nie będą obsługiwane przystanki na odcinku Sosnowiec Aleja Mireckiego – Milowice Pętla.
Przystanek Sosnowiec Dworzec PKP będzie obsługiwany w odwrotnym kierunku jazdy.

Linia nr 36 będzie kursowała na trasie:
Brynów Pętla – Zawodzie Pętla.
Nie będą obsługiwane przystanki na odcinku Zawodzie Zajezdnia – Sosnowiec Wspólna.

Zostanie uruchomiona czasowa linia tramwajowa nr 35 na trasie:
Milowice Pętla – Sosnowiec Aleja Mireckiego – Sosnowiec Wspólna – Sosnowiec Aleja Zwycięstwa (z powrotem: Sosnowiec Dworzec PKP – Sosnowiec Aleja Mireckiego) – Sosnowiec Estakada – Pogoń Akademiki – Będzin Rondo – Będzin Muzeum – Osiedle Zamkowe Pętla.

Czasowa linia tramwajowa nr 45 (Katowice Plac Miarki – Zawodzie Pętla) zostanie zlikwidowana.

Linie tramwajowe nr 24 i 27 pozostaną na trasach stałych.

W dniach 12 i 13 października odbędą się prace przygotowawcze. Informacja o zmianach z nimi związanych będzie zamieszczona w odrębnym komunikacie.
Ostatnio zmieniony 06 lis 2013, 14:52 przez Seba77, łącznie zmieniany 3 razy.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#2 Post autor: DW » 11 paź 2013, 12:26

A już przez weekend pierwsze utrudnienia:
KZK GOP pisze:Komunikacyjny Związek Komunalny GOP informuje, że w związku z zabudową rozjazdu w torowisku w rejonie przystanku Sosnowiec Estakada od godziny 07:00 dnia 12 października (sobota) do godziny 20:00 dnia 13 października 2013 roku (niedziela) będą występowały utrudnienia w kursowaniu linii tramwajowych nr 15, 21, 24 i 27.

Linia nr 15 będzie kursowała na trasie:
Katowice Plac Miarki – … – Sosnowiec Sobieskiego – Sosnowiec Dęblińska – Sosnowiec Wspólna (z powrotem: Sosnowiec Małachowskiego – Sosnowiec Aleja Zwycięstwa – Sosnowiec Dworzec PKP – … – Katowice Plac Miarki).
Nie będą obsługiwane przystanki na odcinku Sosnowiec Estakada – Sielec Park – Pogoń Akademiki oraz przystanek Sosnowiec Dworzec PKP w kierunku Pogoni.

Linia nr 21 będzie kursowała na trasie:
Tworzeń Huta Katowice – Będzin Cmentarz Komunalny.
Nie będą obsługiwane przystanki na odcinku Pogoń Akademiki – Sielec Park – Sosnowiec Dworzec PKP – Milowice Pętla.

Linia nr 24 będzie kursowała na dwóch niezależnych trasach:
Konstantynów Okrzei – … – Sosnowiec Aleja Zwycięstwa – Sosnowiec Dworzec PKP (z powrotem: Sosnowiec Dworzec PKP – Konstantynów Okrzei);
Będzin Cmentarz Komunalny – Osiedle Zamkowe Pętla.
Nie będą obsługiwane przystanki na odcinku Sosnowiec Estakada – Sielec Park – Pogoń Akademiki.

Linia nr 27 będzie kursowała na trasie:
Kazimierz Górniczy Pętla – … – Sosnowiec Aleja Zwycięstwa – Sosnowiec Dworzec PKP – … – Milowice Pętla (z powrotem: Milowice Pętla – … – Sosnowiec Aleja Mireckiego – Sosnowiec Dęblińska – … – Kazimierz Górniczy Pętla).
Nie będą obsługiwane przystanki na odcinku Sosnowiec Estakada – Sielec Park – Pogoń Akademiki – Będzin Stadion – Osiedle Zamkowe Pętla (Będzin Stadion – Będzin Zamek – Koszelew – Dąbrowa Górnicza Urząd Pracy Pętla).
Przystanek Sosnowiec Dworzec PKP będzie obsługiwany tylko w kierunku Milowic.

Komunikacja zastępcza będzie uruchomiona na trasie:
Będzin Cmentarz Komunalny – Pogoń Akademiki – Pogoń Klub Kiepury – Pogoń Orla – Sosnowiec Estakada – Sosnowiec Dworzec PKP – Sosnowiec Wspólna (stanowisko tymczasowe) (z powrotem: Sosnowiec Dworzec PKP (stanowisko w kierunku Pogoni) – Sosnowiec Aleja Zwycięstwa (stanowisko w kierunku Pogoni) – Sosnowiec Estakada (stanowisko tymczasowe przy dawnym szpitalu) – Pogoń Orla – Pogoń Kościół – Pogoń Akademiki – Będzin Cmentarz Komunalny).
Nie będą obsługiwane przystanki Pogoń Rybna, Pogoń Mariacka, Sielec Park w obu kierunkach oraz Pogoń Kościół w kierunku centrum.

Slim
Posty: 191
Rejestracja: 22 paź 2010, 13:42
Lokalizacja: Sosnowiec

#3 Post autor: Slim » 11 paź 2013, 12:44

Dziś w nocy montowana była sygnalizacja ręczna na przystanku Sosnowiec Estakada. Trwały również prace przy zwrotnicach na 3-go maja.

Awatar użytkownika
Linia26
Posty: 1752
Rejestracja: 30 lis 2010, 18:19
Lokalizacja: Sosnowiec

#4 Post autor: Linia26 » 11 paź 2013, 17:52

Na KZK GOP pojawiły się rozkłady, m.in. najciekawsza zmiana to linia 26 w Robocze do Pogoń Akademiki i wybrane kursy do Będzin Zajezdnia :!: z bardzo ciekawą częstotliwością ;)
Pozdrawiam, Kamil :)

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#5 Post autor: DW » 11 paź 2013, 21:34

Podobnych ciekawostek można się dopatrzyć na 15 i 35. Nie mówiąc już o synchronizacji wszystkich sześciu (!) linii, które pojadą na Pogoń. Dokładając jednotor będzie naprawdę niezłe zamieszanie.
Analizę nowych rozkładów przedstawię w najbliższych dniach :)

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#6 Post autor: R_G » 12 paź 2013, 01:19

DW pisze:Analizę nowych rozkładów przedstawię w najbliższych dniach :)
Z braku własnego czasu... Czekam z niecierpliwością :)
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

aso
Posty: 76
Rejestracja: 19 cze 2011, 09:47
Lokalizacja: Sosnowiec

#7 Post autor: aso » 12 paź 2013, 09:49

DW pisze:Podobnych ciekawostek można się dopatrzyć na 15 i 35. Nie mówiąc już o synchronizacji wszystkich sześciu (!) linii, które pojadą na Pogoń. Dokładając jednotor będzie naprawdę niezłe zamieszanie.
To, że będzie bałagan to wiadomo. Pytanie - jaka będzie jego skala. Teraz konia z rzędem temu motorniczemu z 15-tki, który wykona kółko planowo.

Awatar użytkownika
Iwo
Posty: 409
Rejestracja: 03 gru 2010, 21:14
Lokalizacja: Będzin

#8 Post autor: Iwo » 12 paź 2013, 12:43

aso pisze:To, że będzie bałagan to wiadomo. Pytanie - jaka będzie jego skala. Teraz konia z rzędem temu motorniczemu z 15-tki, który wykona kółko planowo.
Założysz się?
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.

aso
Posty: 76
Rejestracja: 19 cze 2011, 09:47
Lokalizacja: Sosnowiec

#9 Post autor: aso » 13 paź 2013, 17:22

Iwo pisze:
aso pisze:To, że będzie bałagan to wiadomo. Pytanie - jaka będzie jego skala. Teraz konia z rzędem temu motorniczemu z 15-tki, który wykona kółko planowo.
Założysz się?
Nie wiem czy głupie zakłady mają sens... Wyjdzie w praniu o której faktycznie będą meldować się poszczególne pociągi na Będzińskiej.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#10 Post autor: DW » 13 paź 2013, 21:15

Od poniedziałku ruch na ul. 3 Maja będzie się odbywał po lewym torze (jadąc od strony Pogoni) od przystanku Estakada aż do istniejącego łącznika pomiędzy przystankiem Dworzec PKP a skrzyżowaniem z ul. Piłsudskiego. Zastosowano sygnalizację ręczną ze skrzynkami na przystankach Estakada, Dworzec PKP i Aleja Zwycięstwa. Pierwszeństwo mają pociągi jadące od strony Pogoni. Zatem co chwilę wyjazd z ulicy Małachowskiego będzie blokowany czasem nawet na kilka minut, gdyż w obie strony wykonywanych będzie 18 kursów na godzinę co oznacza tramwaj średnio co 2 minuty w każdą ze stron. Dokładając do tego zwężenie jezdni do jednego pasa, w godzinach szczytu będzie bez wątpienia naprawdę ciekawie.
Przystanek Dworzec PKP obsługiwany będzie z toru dalszego od przystanku, stąd zdemontowano barierki między torami. Z uwagi na umiejscowienie skrzynki sygnałowej tramwaje zatrzymywać się będą najprawdopodobniej prawie 50 metrów dalej, na wysokości przystanku w przeciwnym kierunku.
Na obecnym etapie prac nie widzę większych przeciwwskazań, aby linie 15 i 21 mogły kursować normalnie, przez Dworzec PKP. Wystarczyłoby jedynie przesunąć skrzynki dalej w rejon zjazdu z niewłaściwego toru (co wydłużyłoby jednak czas przejazdu przez jednotor) lub zamontować inny tymczasowy rozjazd w rejonie przystanku Dworzec PKP.
Również wyjazd z ulicy Małachowskiego w stronę Dworzec mógłby być uniemożliwiony dopiero na czas remontu toru na odcinku Małachowskiego-Dworzec. W obecnym rozwiązaniu tracimy kilka ważnych połączeń w Centrum oraz "zyskujemy" setki niepotrzebnych wozokilometrów dziennie.

Przechodząc do rozkładów jazdy.
Linia 35 na odcinku Będzin Zajezdnia – Sosnowiec Dworzec PKP jest zupełnie niepotrzebna. W dni robocze w niemal wszystkich kursach (26 z 28) do Sosnowca jedzie dokładnie o tej samej godzinie co tramwaje linii 24 :!: W drugą stronę niewiele lepiej, bo we wszystkich kursach jedzie 3 minuty przed 24.
W soboty we wszystkich kursach w obu kierunkach (za wyjątkiem jednego wieczornego) 35 jedzie 2 minuty za 24.
Wygląda to tak jakby twórcy rozkładów zwracali jedynie uwagę na odcinek Milowice-Centrum, gdzie kursy są rzeczywiście dobrze wpasowane*. Na pozostałym odcinku wyszło to beznadziejnie, bo linia w ogóle nie będzie służyć pasażerom, tylko do wyjeżdżania kilometrów.
Warto zaznaczyć, że linia nie będzie kursować regularnie co 20 minut, tylko co 20-40 minut, więc co godzinę do Milowic (i z powrotem) będzie 20 minutowa dziura pomiędzy 21. W soboty linia kursuje co 2 godziny, więc sensu jej istnienia w tym dniu nawet nie skomentuję.

Na linii 26 regularne kursy co 20 minut "wzbogacono" w dni robocze o dodatkowe 1-2 kursy na godzinę, które wydłużone są z Pogoni do zajezdni w Będzinie. Oczywiście do Będzina pojadą zaraz za 24 (2 minuty po nim). Za to do Sosnowca przydadzą się chociaż mieszkańcom Osiedla Zamkowego, bo pojadą pomiędzy 24 (czyli już do Ronda razem z 21).
O regularności wszystkich tych kursów można zapomnieć.

Ostatni ciekawy przypadek to linia 15, gdzie obowiązywać będzie częstotliwość 15-15-30 minut (3 kursy na godzinę zamiast dotychczasowych 4). Przy czym do 10-tej kursy z Dworca odbędą się o 3, 18, 33 minut po pełnej godzinie, a od 13-tej – 3, 33, 48 po pełnej. W czasie południowego międzyszczytu jeden pociąg odbędzie postój na pętli w Zawodziu trwający godzinę, a inny zjedzie na ponad 2 godziny do zajezdni Będzin. Mam nadzieję, że rzeczywiście wycięto kursy w godzinach, w których podróżowało mniej osób, a nie w przypadkowych miejscach.

Z powodu zmian wzrośnie liczba uruchamianych przez zajezdnię Będzin pociągów z 43 do 48.

Wzajemnej koorodynacji wszystkich sosnowieckich linii nie będę komentował, tylko wkleję tabelę odjazdów z przystanków w Centrum w godzinach 6-17 uwzględniając czas odjazdu po pełnej godzinie:
DNI ROBOCZE

SOSNOWIEC DWORZEC PKP (kierunek: Milowice, Katowice, Dańdówka)
:03 – 15
:04 – 26 z zajezdni (brak kursu o 8:04)
:05 – 21
:11 – 26
:15 – 24
:18 – 15 (w godzinach 5:18-10:18)
:19 – 27
:24 – 26 z zajezdni (tylko o 8:24 i 15:24)
:25 – 21
:29 – 26 (w dwóch kursach opóźnione 2 minuty - o 8:31 i 15:31)
:33 – 15
:35 – 24
:35 – 35
:39 – 27
:44 – 26 z zajezdni (tylko o 6:44, 7:44 i 13:44)
:45 – 21
:48 – 15 (w godzinach 12:48-15:48 oraz 17:48)
:49 – 26 (w trzech kursach opóźnione 2 minuty – o 6:51, 7:51 i 13:51)
:55 – 24
:55 – 35
:59 – 27

SOSNOWIEC ALEJA ZWYCIĘSTWA (kierunek: Pogoń)
:02 – 24
:04 – 26z (tylko o 6:02, 9:04 i 16:04)
:09 – 21
:09 – 26
:11 – 15 (w godzinach 12:11, 14:11-17:11 i 19:11)
:18 – 27
:19 – 35
:22 – 24
:24 – 26z (tylko o 7:24, 8:24, 14:24)
:26 – 15
:29 – 21
:29 – 26
:37 – 27
:39 – 35
:41 – 15 (w godzinach 6:41-10:41)
:42 – 24
:44 – 26z (brak kursu o 8:44)
:49 – 21
:49 – 26
:56 – 15
:57 – 27

SOBOTY

SOSNOWIEC DWORZEC PKP (kierunek: Milowice, Katowice, Dańdówka)
:03 – 27
:05 – 21
:13 – 24
:14 – 26
:23 – 27
:25 – 21
:28 – 15
:33 – 24
:34 – 26
:35 – 35
:43 – 27
:45 – 21
:53 – 24
:54 – 26
:58 – 15

SOSNOWIEC ALEJA ZWYCIĘSTWA (kierunek: Pogoń)
:01 – 27
:09 – 21
:14 – 26
:17 – 24
:19 – 35
:21 – 27
:21 – 15
:29 – 21
:34 – 26
:37 – 24
:41 – 27
:49 – 21
:51 – 15
:54 – 26
:57 – 24

Awatar użytkownika
Linia26
Posty: 1752
Rejestracja: 30 lis 2010, 18:19
Lokalizacja: Sosnowiec

#11 Post autor: Linia26 » 13 paź 2013, 21:34

Bardzo dobrze że to tak solidnie opracowałełeś. Oj się będzie działo od jutra... szkoda tylko pasażerów.
Pozdrawiam, Kamil :)

aso
Posty: 76
Rejestracja: 19 cze 2011, 09:47
Lokalizacja: Sosnowiec

#12 Post autor: aso » 13 paź 2013, 21:57

DW pisze:Przechodząc do rozkładów jazdy.
Porządna, fachowa robota. Nie rzuciłeś lakonicznych zdań w hejterskim stylu, ale spisałeś dokładnie wszystko, opracowałeś, zestawiłeś, itp. Dziś rzadko się spotyka takie podejście. Brakuje co prawda trochę wniosków podsumowujących całość, ale część empiryczna zrobiona solidnie i dokładnie. Jak tak dalej będziesz postępować, to jeszcze będą z Ciebie ludzie... :-)
Ostatnio zmieniony 13 paź 2013, 22:00 przez aso, łącznie zmieniany 1 raz.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#13 Post autor: DW » 13 paź 2013, 21:57

Dla porównania jeszcze odjazdy na odcinku Zawodzie-Rynek, gdzie w dni robocze, z uwagi na dojazd wielu osób do szkoły, pracy, na uczelnię oraz brak innego połączenia (tramwaju nie dubluje autobus) potoki pasażerskie są dużo większe niż na Pogoni. Tam na godzinę wykonywanych jest 15 kursów z solówkami na 14 jadącymi zawsze po 8 minutach przerwy do Rynku oraz nawet 9-minutowymi przerwami w drugą stronę, a zarazem składami na linii 20 jadącymi albo 3 minuty po 14-stce, albo 1 minutę po 36…
Żeby wyeliminować tę sytuację trzeba by też ingerować w rozkład 14 lub 20, ale już samą 15 i 36 można było lepiej wpasować, żeby się chociaż nie dublowały.

KATOWICE RYNEK (Teatr Śląski) (kierunek: Zawodzie)
:02 – 15 (w godzinach 6:02-10:02)
:05 – 36
:06 – 20
:11 – 14
:17 – 15
:20 – 36
:21 – 20
:26 – 14
:32 – 15 (w godzinach 13:32-16:32, 18:32)
:35 – 36
:36 – 20
:41 – 14
:47 – 15
:50 – 36
:51 – 20
:56 – 14

ZAWODZIE PĘTLA (kierunek: Rynek)
:05 – 14
:08 – 20
:12 – 36
:12 – 15 (w godzinach 13:12-16:12, 18:12)
:20 – 14
:23 – 20
:27 – 36
:27 – 15
:35 – 14
:38 – 20
:42 – 36
:42 – 15 (w godzinach 5:42-9:42)
:50 – 14
:53 – 20
:57 – 36
:57 – 15
aso pisze:
DW pisze:Przechodząc do rozkładów jazdy.
Porządna, fachowa robota. Nie rzuciłeś lakonicznych zdań w hejterskim stylu, ale spisałeś dokładnie wszystko, opracowałeś, zestawiłeś, itp. Dziś rzadko się spotyka takie podejście. Brakuje co prawda trochę wniosków podsumowujących całość, ale część empiryczna zrobiona solidnie i dokładnie. Jak tak dalej będziesz postępować, to jeszcze będą z Ciebie ludzie... :-)
Dzięki :) Wnioski dopiszę jak zobaczę to jutro na żywo ;) Dziś się już i tak wystarczająco rozpisałem, więc nie chciałem zasypywać Was kolejnymi zdaniami.
Ostatnio zmieniony 13 paź 2013, 22:06 przez DW, łącznie zmieniany 1 raz.

aso
Posty: 76
Rejestracja: 19 cze 2011, 09:47
Lokalizacja: Sosnowiec

#14 Post autor: aso » 13 paź 2013, 22:05

DW pisze: Wnioski dopiszę jak zobaczę to jutro na żywo ;)
Też mam podobne podejście. Dlatego jutro jadąc do pracy wysiadam przy Estakadzie i otwieram chipsy :-)

Awatar użytkownika
grillmaster
Posty: 1204
Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
Lokalizacja: Katowice

#15 Post autor: grillmaster » 14 paź 2013, 08:13

aso pisze:Dlatego jutro jadąc do pracy wysiadam przy Estakadzie i otwieram chipsy :-)
Tylko nie zamiast śniadania ;).

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#16 Post autor: DW » 15 paź 2013, 21:55

Martwiłem się niewłaściwą koordynacją rozkładów jazdy a tymczasem okazało się, że największym problemem jest mała przepustowość odcinka jednotorowego, którego czas przejazdu (od zgaszenia sygnału do oświecenia) wynosi najczęściej ok. 4 minuty (gdy przyjeżdżają go naraz 2-3 pojazdy oraz wjazd i przejazd nie wydłuży wzmożony ruch). Oznacza to, że gdy pojazdy oczekują na wjazd z obu stron to odbywa się on co ok. 8 minut stadami po 2-3 a nierzadko nawet 4 czy 5 tramwajów (naprawdę rzadko po odcinku jedzie jeden pociąg, a w godzinach szczytu nie zdarza się to chyba wcale).
Głównym problemem na jednotorze jest sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu z ul. Mościckiego. To przez nią czas przejazdu wydłuża się średnio o 1 minutę (przy każdym przejeździe odcinka). Jest to szczególnie kłopotliwe, gdy na odcinek wjeżdża kilka pojazdów. Wtedy znaczenie ma też pobliska sygnalizacja na skrzyżowaniu z ul. Parkową. Wprowadzenie zmiany polegającej na dodaniu krótkiego sygnału zezwalającego na przejazd tramwaju również w innych fazach cyklu zdecydowanie poprawiłoby sytuację.

Skutkiem takiej sytuacji jest jazda kilku tramwajów na raz w jednym kierunku co kilka minut, co powoduje opóźnienia przekraczające nawet 10 minut (najczęściej ok. 5-minutowe) oraz stosunkowo częste blokowanie wyjazdu samochodom z ul. Małachowskiego. Już dwa tramwaje oczekujące na wjazd na jednotor potrafią zablokować ruch na całej ulicy. Przy oczekujących trzech tramwajach zdarza się to zawsze.

Najgorsza sytuacja, już drugi dzień z rzędu, panuje na linii 15. Od rana opóźnienia pociągów na tej linii stopniowo wzrastają. Do południa wynoszą kilka minut, po południu kilkanaście, a po godzinie 17-stej ok. 20-30 minut (wczorajszy rekord 36 minut opóźnienia). Wpływ na taki stan rzeczy mają:
- jednotor na ul. 3 Maja w Sosnowcu (w obu kierunkach),
- jednotor w Katowicach Burowcu (w obu kierunkach),
- trasa okrężna przez Rondo Gierka w Sosnowcu, na której rzeczywisty czas przejazdu jest dłuższy niż rozkładowy,
- prace drogowe na ul. 1 Maja w Katowicach i wyłączony priorytet dla tramwajów na wielu sygnalizacjach,
- mała przepustowość pętli na Placu Miarki w Katowicach (brak możliwości przepuszczania),
- duże obciążenie pętli w Sosnowcu Pogoni (kończą tu obecnie 3 linie, w tym 27 obsługiwane dwuwagonowymi składami i 26 obsługiwane wagonami typu E1, stąd przepuszczenie opóźnionego pociągu jest utrudnione lub czasem niemożliwe),
- krótki, jak na tak wiele czynników utrudniających jazdę, czas postoju na pętlach: Katowice Plac Miarki - 2 minuty, Sosnowiec Pogoń Pętla Będzińska - 15 minut.

Sprawę opóźnień i wielu niepotrzebnych kursów rozwiązałoby umożliwienie skrętu z ulicy Małachowskiego do Dworca PKP. Co prawda odcinek ten również ma być remontowany, ale można go przecież zrobić na sam koniec wyłączając ruch np. jedynie na weekend. Gdyby możliwy był tak skręt tramwaj mógłby normalnie obsłużyć przystanek przy Dworcu na swoim dawnym torze (który znajduje się przed tymczasowym stanowiskiem na niewłaściwym torze) a następnie kontynuować jazdę ustępując pierwszeństwa tramwajom będącym i zjeżdżającym z jednotoru, gdyby takie się pojawiły.
Wtedy linia 26 nie musiałyby jechać na Pogoń ani do Będzina, a w zamian za linię 35 można by dodać brakujące pociągi na linii 15 (uzupełniające takt do 15 minut oraz umożliwiające dłuższe postoje).

Na takie rozwiązanie raczej nie ma jednak co liczyć. Jednak można by chociaż na czas prac przenieść regulatora z Okrzei na wylot z ul. Małachowskiego (po drugiej stronie 3 Maja widać dokładnie cały odcinek), aby przyspieszyć wjazd na odcinek od strony ul. Małachowskiego. Na 24 i tak jeżdżą najczęściej wozy z tylnym pulpitem, więc regulator urzęduje tam "z przyzwyczajenia".
Jedno jest pewno - trzeba jak najszybciej zmienić cykl pracy sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach z ul. Parkową i Mościckiego. To przez nią traci się wiele naprawdę cennego czasu.
Czy jakaś możliwość, aby móc coś zdziałać? Niby Wydział Organizacji Zarządzania Drogami i Ruchem Drogowym U.M. w Sosnowcu powinien mieć z tym najwięcej wspólnego, ale czy rzeczywiście będzie im się chciało coś zdziałać?

Łukasz
Posty: 1699
Rejestracja: 25 lip 2010, 10:21
Lokalizacja: jestem?

#17 Post autor: Łukasz » 16 paź 2013, 17:59

Czysto teoretycznie. Czy nie dało by się puścić ruchu "pod włos" ul. Małachowskiego i Sienkiewicza? Wtedy jednotor byłby o jakąś połowę krótszy.

Awatar użytkownika
Iwo
Posty: 409
Rejestracja: 03 gru 2010, 21:14
Lokalizacja: Będzin

#18 Post autor: Iwo » 17 paź 2013, 13:39

Łukasz pisze:Czysto teoretycznie. Czy nie dało by się puścić ruchu "pod włos" ul. Małachowskiego i Sienkiewicza? Wtedy jednotor byłby o jakąś połowę krótszy.
Na chwilę obecną nie ma takiej możliwości. Od siebie dodam, że prawdopodobnie odcinek od Mościckiego do Zwycięstwa będzie zamknięty dla ruchu samochodowego z wyłaczeniem dojazdu mieszkańców do posesji i zmienione zostaną zasady parkowania na Małachowskiego w okolicach banku na równoległe tak aby maksymalnie upłynnić ruch. Co z tego wyjdzie - czas i życie pokaże...
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#19 Post autor: DW » 17 paź 2013, 18:04

Łukasz pisze:Czysto teoretycznie. Czy nie dało by się puścić ruchu "pod włos" ul. Małachowskiego i Sienkiewicza? Wtedy jednotor byłby o jakąś połowę krótszy.
W sensie "pod prąd"? Na Małachowskiego nie ma takiej możliwości. Nawet jakby zmienić kierunek ruchu na jednokierunkowym odcinku od ul. 3 Maja do Mościckiego to dalej od Mościckiego do Ronda Gierka trzeba by jechać pod prąd albo... wprowadzić ruch lewostronny ;)
Na Sienkiewicza jest możliwość przejazdu z Ostrogórskiej do Dworca PKP, która będzie zapewne wykorzystywana latem przyszłego roku podczas remontu torów na ul. Małachowskiego.
Ponadto nawet jakby powyższymi ulicami można było jeździć w przeciwnym niż obecnie kierunku to nie dało by się jechać nigdzie indziej jak tylko z powrotem na Pogoń. Nie ma rozjazdów umożliwiających jazdę do Milowic cyz Dańdówki.
Iwo pisze:Na chwilę obecną nie ma takiej możliwości. Od siebie dodam, że prawdopodobnie odcinek od Mościckiego do Zwycięstwa będzie zamknięty dla ruchu samochodowego z wyłączeniem dojazdu mieszkańców do posesji i zmienione zostaną zasady parkowania na Małachowskiego w okolicach banku na równoległe tak aby maksymalnie upłynnić ruch. Co z tego wyjdzie - czas i życie pokaże...
Pierwszą rzeczą, która powinna być zmieniona to cykl sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach z ul. Mościckiego oraz Parkową poprzez dodanie dodatkowej fazy dla tramwajów. Właśnie przez sygnalizacje traci się najwięcej czasu. Samochody gromadzące się między kolejnymi wagonami na Małachowskiego również wpływają niekorzystnie opóźniając wjazd na jednotor, ale od drugiej strony jest podobnie właśnie przez światła.

Przykład z dziś. O 14:19 na Aleję Zwycięstwa podjeżdża poc. 351. Zaraz za nim ustawia się poc. 1504. Samochody nie mają możliwości wyjazdu z ulicy. Sygnał ciemny. O 14:21 od Estakady przyjeżdża poc. 242. Motorowy wyskakuje docisnąć iglice w zwrotnicy przy wyjeździe z ul. Małachowskiego (najwidoczniej zaczyna sprawiać kłopoty). Po dwóch minutach przejeżdża kolejny tramwaj - poc. 272. Po kolejny dwóch minutach - poc. 216. O 14:26 w końcu sygnał zostaje zaświecony. Stosunkowo małe stadko (poc. 351, 1504 i 246) wjeżdża na jednotor. Pierwszy z nich dociera na Estakadę już o 14:28. Kolejne muszą odstać cały cykl na światłach i zjeżdżają z jednotoru o 14:30. Chwilę później ruszają dwa pociągi w stronę Dworca PKP (2601 i 1505), które stoją jeszcze ok. 1 minuty na światłach.
To akurat jeden z dłuższych przejazdów, bo naginając przepisy i przejeżdżając płynnie przejazd tramwajów w obie strony (licząc od wjazdu pierwszego tramwaju na odcinek z Estakady do zjazdu ostatniego z przeciwnego kierunku) trwa ok. 7-8 minut, ale w wielu przypadkach zdarza się, że trwa to dłużej (w opisanym przypadku było to 11-12 minut).

aso
Posty: 76
Rejestracja: 19 cze 2011, 09:47
Lokalizacja: Sosnowiec

#20 Post autor: aso » 17 paź 2013, 22:53

DW pisze:To akurat jeden z dłuższych przejazdów, bo naginając przepisy i przejeżdżając płynnie przejazd tramwajów w obie strony (licząc od wjazdu pierwszego tramwaju na odcinek z Estakady do zjazdu ostatniego z przeciwnego kierunku) trwa ok. 7-8 minut, ale w wielu przypadkach zdarza się, że trwa to dłużej (w opisanym przypadku było to 11-12 minut).
A teraz ciekawostka - w godzinach wieczornych, gdy zmniejsza się obciążenie odcinka (do ok. 25 pociągów w 2 kierunkach łącznie), ruch odbywa się płynnie. Co oznacza, że część problemów to właśnie skutek przeciążenia odcinka jednotorowego. Matematyki nie oszukasz. Resztę dokładają światła, które niby mają detekcję tramwaju, a w praktyce niewiele to pomaga. Sam widziałeś zresztą. Dlatego w obecnym układzie bardzo poważnie zastanawiam się nad tym, czy faktycznie wyłączenie świateł na Wawelu stwarzałoby tak duże zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego?

Awatar użytkownika
skoti
Posty: 10450
Rejestracja: 04 maja 2010, 20:14
Lokalizacja: Sosnowiec

#21 Post autor: skoti » 18 paź 2013, 12:12

Tramwajowa masakra w Sosnowcu – zabrakło wcześniejszej informacji?
Od poniedziałku nagle zmieniły się rozkłady jazdy sporej części tramwajów w Sosnowcu. Mieszkańcy byli zaskoczeni, a informacje czerpali głównie z mediów. – To porażka – mówią.

Jednak prawdziwa rewolucja rozpoczęła się w poniedziałek. Wtedy plac budowy, a w zasadzie torowisko przebiegające przez centrum, przejęła firma Dabud. Mieszkańcy narzekają na brak informacji, a o zmianach dowiedzieli się głównie z mediów, w tym z Twojego Zagłębia. – I jak tu nie rezygnować z KZK GOP-u na rzecz własnego auta, skoro o takim paraliżu dowiadujemy się dopiero dzień przed nim i to na dodatek z drugiej ręki…. Brawo tygodnik Twoje Zagłębie, KZK GOP brak słów – napisał pan Tomasz na www.twojezaglebie.pl.

Jednak KZK GOP w tym wypadku zrobił wszystko, co mógł. - Od Tramwajów Śląskich informację o inwestycji otrzymaliśmy dopiero w poniedziałek, 7 października. Przystąpiliśmy więc do układania nowego rozkładu jazdy, który był gotowy w czwartek. Stąd ogłoszenie w piątek. Mieszkańców za utrudnienia przepraszamy, ale w tym wypadku zaważyły kwestie organizacyjne – mówi Anna Koteras z KZK GOP.

W mieście także rozkładają ręce. Informacje Urzędu Miejskiego również napłynęły dość późno, choć plac budowy przejęty został w minionym tygodniu. – Dostaliśmy wiadomość w piątek, więc zaczęliśmy działać, informując mieszkańców przez stronę internetową oraz wysyłając SMS-y. Niestety, Wydział Organizacji Zarządzania Drogami i Ruchem Drogowym również nie ma na to wpływu – mówi Rafał Łysy z sosnowieckiego Urzędu Miejskiego.

Zdaniem Tramwajów Śląskich, remont musiał być rozpoczęty natychmiastowo. - Sytuacja była bardzo dynamiczna. Biorąc pod uwagę porę roku, zależało nam na jak najszybszym rozpoczęciu prac. Po wybraniu wykonawcy i podpisaniu stosownej umowy rozpoczęło się przygotowywanie dokumentacji i zatwierdzanie zmian w organizacji ruchu. Udało się pod koniec tygodnia, więc zapadła decyzja o natychmiastowym wprowadzeniu jej w życie, ze względu na sprzyjające warunki atmosferyczne. Inna decyzja spowodowałaby przesunięcie rozpoczęcia prac o tydzień, gdyż zabudowa rozjazdów technologicznych wymaga wyłączenia ruchu na dwa dni, dlatego zawsze staramy się robić to w weekend – mówi Andrzej Zowada.

Utrudnienia w centrum są o tyle istotne, że z Milowic, a więc i całego osiedla Piastów, tramwajem do centrum nie dojedziemy. Wszystkie linie kursują bowiem przez Wspólną i Rondo Gierka. A to niejedyne remonty. Przedłużają się prace na linii w kierunku Zagórza, po ich zakończeniu rozpocznie się drugi etap, a w Niwce nadal nie ma przęsła wiaduktu.

Jakby tego było mało, na granicy Sosnowca i Katowic robotnicy również rozpoczęli prace i choć tramwaje poruszają się normalnie, to jednak ulica Sosnowiecka w Katowicach jest zamknięta. - Zakres prowadzonych prac jest zbyt duży, by uporać się z nim w okresie letnim. Ruch tramwajowy od Parku Sieleckiego zawiesiliśmy w połowie maja, by wiele prac wykonać właśnie w okresie letnim. Zakres tego zadania powoduje jednak, iż całość robót potrwa do września 2014 roku, z tym, że drugi etap będzie realizowany przy zachowanym ruchu po jednym torze. Jeśli z kolejnymi pracami zwlekalibyśmy do następnego okresu wakacyjnego, nie zdążylibyśmy z realizacją zadań w wymaganym terminie. Nie da się prowadzić szerokiej modernizacji infrastruktury tramwajowej tylko w okresie letnim – mówi rzecznik Tramwajów Śląskich.

Prace determinują także… środki finansowe. – Kolejna perspektywa unijna na lata 2014-2020 to szansa na zdobycie kolejnych środków na inwestycje w infrastrukturę tramwajową. To oznacza dalsze remonty, także w Sosnowcu (np. planowane przedłużenie linii nr 15). To także determinuje wykonanie pewnych prac jak najszybciej, by móc rozpocząć realizację kolejnych. Lata zastoju inwestycyjnego powodują w tej chwili nawarstwienie prac i nie ukrywam, że liczymy na zrozumienie ze strony mieszkańców, podobne jak wśród mieszkańców Katowic, którzy wprawdzie narzekają, że mieszkają na placu budowy, ale podkreślają, że warto się pomęczyć, bo niebawem będzie znacznie lepiej – mówi Zowada.

Okazuje się jednak, że na wiadukcie w Niwce pojawiły się przeszkody. Wykonawca zgłosił tam problem z przyczółkami, które jego zdaniem nie nadają się do zamontowania przęsła. Tramwaje Śląskie analizują, czy faktycznie tak jest, więc niewykluczone, że prace mogą być jeszcze dłuższe.

Sosnowiczanom pozostaje cierpliwie czekać, a w ciągu kilku lat transport szynowy w Sosnowcu może należeć do najwygodniejszego i najszybszego w regionie. Mieszkańcom jednak jest potrzebna szybka i precyzyjna informacja, której najwidoczniej w tym wypadku zabrakło.
Twoje Zagłębie
Załączniki
tramwaje.jpg

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#22 Post autor: DW » 18 paź 2013, 12:42

Do kolekcji artykuł z Dziennika Zachodniego:
Dziennik Zachodni pisze:Remont torowiska w Sosnowcu. Komunikacyjny chaos [ZDJĘCIA]

Remont torów tramwajowych w centrum Sosnowca spowodował spore zamieszanie. Pasażerom trudno się odnaleźć po zmianach. Dlaczego? CZYTAJCIE I ZOBACZCIE ZDJĘCIA

Tylko dwie z pięciu stałych sosnowieckich linii tramwajowych kursują na swoich normalnych trasach. Jakby tego było mało, rzadko który tramwaj pojawia się na przystanku zgodnie z rozkładem jazdy. Utrudnienia to rezultat wymiany torów w samym centrum Sosnowca. Między "Ślimakiem" a skrzyżowaniem ulic Piłsudskiego, 3 Maja i Dęblińskiej tramwaje kursują jednym torem.

Prace prowadzone w centrum Sosnowca, mają na celu wyciszenie eksploatacji torowiska. - Nie musimy demontować całego torowiska.

Żeby wzmocnić konstrukcję, wykorzystujemy materiały elastyczne, które pozwolą wygłuszyć torowisko i zniwelować energię wibroakustyczną. Dzięki temu jesteśmy w stanie zrobić ten remont szybciej - wyjaśnia Andrzej Zowada, rzecznik Tramwajów Śląskich SA. - Dwa lata temu sprawdzaliśmy tę metodę. Po roku obserwacji doszliśmy do wniosku, że to się sprawdza. Kostkę, którą wyłożone było torowisko zastąpi barwiony asfaltobeton - dodaje.

Roboty wymusiły zmiany w trasach tramwajów. Linia nr 21 z Milowic do Dąbrowy Górniczej nie skręca pod dworzec PKP, ale jedzie ulicami Sienkiewicza i Małachowskiego, podobnie jak "15" w stronę Pogoni i nowa linia nr 35, która niegdyś jeździła po Sosnowcu z ulicy (jeszcze) Bieruta na (jeszcze) Środulę, gdy tory do Zagórza nie była jeszcze gotowe, a całkiem niedawno kursowała z Zagórza na Milowice. Zmiany objęły też linię nr 26 z Dańdówki na Pętlę Będzińską na Pogoni.

Sprawdziliśmy, jak wygląda podróż z przystanku Sosnowiec Estakada na Stary Sosnowiec. Czekamy na tramwaj przy "Ślimaku". Na przystanku na wolny tor czekają wagon nauki jazdy, tramwaj linii nr 35 oraz "21" i "15". Gdy od strony centrum Sosnowca przyjeżdżają "27" i "24" cztery tramwaje jeden po drugim ruszają w drogę. Pasażerów najbardziej denerwuje mniejsza ilość tramwajów na linii do Milowic. Rzeczywiście, z pięciu tramwajów "26" i trzech "21" w ciągu godziny zostały tylko trzy "21" i dwie "35".

- Dobrze, że jest ta nowa linia zamiast "26", tylko co z tego, skoro jeździ za rzadko, a bardzo często "21" i "35" jadą zaraz po sobie. Rozumiem, że jest remont i dobrze, bo większość szyn pamięta Gierka, ale chyba można to było jakoś inaczej zorganizować - żali się Barbara Piechota, sosnowiczanka.

Czy jest wobec tego szansa na większą liczbę tramwajów? - pytamy Andrzeja Zowadę. - To nie zależy od nas. Decyzję musi podjąć KZK GOP. My mamy siły, aby więcej kursów obsłużyć - deklaruje rzecznik Tramwajów Śląskich SA.

- Wszystkie tramwaje do Milowic muszą jechać z kierunku Pogoni i przejechać przez pojedynczy tor. Obecnie kursuje tam już 18 tramwajów na godzinę. Odcinek ten jest na granicy wytrzymałości - informuje Emil Markowiak z biura prasowego KZK GOP.
Czy Związek nie mógłby dodać jednego kursu linii nr 35, który zapełniłby dwudziestominutową dziurę w rozkładzie tej linii?

- To na pewno pomogłoby pasażerom, ale wszystkie kursy muszą się mieścić w tych samych, co przed remontem, ramach finansowych - dodaje Markowiak.

Prace od "Ślimaka" do dworca potrwają do końca roku. Wiosną ruszą na odcinku od dworca do ul. Dęblińskiej.

Trzy remonty

Modernizacja torów w centrum Sosnowca to nie jedyny prowadzony w mieście remont.

Od kilku miesięcy trwa generalny remont torów od Parku Sieleckiego do Zagórza. Trasa miała być gotowa we wrześniu, ale prace się opóźniają. Nowy termin to połowa listopada. Remontowany jest również wiadukt tramwajowy w Modrzejowie, co powoduje brak przejazdu z Niwki do Mysłowic. Pasażerowie z południowych dzielnic miasta muszą przesiadać się na Dańdówce.
Link do artykułu na stronie Dziennika Zachodniego.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#23 Post autor: DW » 25 paź 2013, 14:08

Tramwaje Śląskie S.A. pisze:28.10.2013 r. wprowadzenie nowych rozkładów jazdy

Podaje się do wiadomości, że z dniem 28.10.2013 r. (od wyjazdów) wprowadza się zmiany w rozkładach jazdy dla linii 15, 24 i 26 oraz zawiesza się linie nr 35 zgodnie z poniższym:

Linia nr 15
kursować będzie na trasie: Katowice Pl. Miarki – Będzin Osiedle Zamkowe,

Linia nr 24
kursować będzie na trasie: Sosnowiec Okrzei – Sosnowiec Dworzec PKP,

Linia nr 26
kursować będzie na trasie: Milowice Pętla – Dańdówka Skrzyżowanie oraz Dańdówka Skrzyżowanie – Niwka Kościół ( z przerwą w kursowaniu tramwajów linii nr 26 na odcinku Niwka Kościół – Mysłowice Dworzec PKP ).

Linia 35 zostaje zawieszona.
Źródło: Tramwaje Śląskie S.A.

Od poniedziałku wprowadzone zostają nowe rozkłady jazdy na liniach 15, 24 i 26 oraz zawieszona zostaje linia nr 35. Jest to możliwe dzięki umożliwieniu skrętu z ul. Małachowskiego w Sosnowcu do Dworca PKP.
Linia 15 powraca do częstotliwości 15-minutowej w dni robocze.
Linia 26 powraca do rozkładu obowiązującego do 13.10 (częstotliwość 12-8/13-7 minut).

Duży plus za to, że jednak umożliwiony będzie skręt tramwajów z Małachowskiego w str. Dworca, bo dzięki temu 26 może powrócić na swoją trasę i zyskujemy bezpośrednie połączenie Milowice-Dańdówka w obu kierunkach.
Likwidacja 35 w tym wypadku też jest oczywista.

Natomiast zmiany tras linii 15 i 24 nie są dla mnie do końca zrozumiałe. Zapewne chodziło o zmniejszenie do minimum liczby pociągów jadących jednotorem, a 15-stka i tak musi jeździć na Pogoń, żeby mieć dostęp do punktu socjalnego. Jednak linia ta kursuje z inną częstotliwością (15-minutowa) niż pozostałe linie (20-minutowa) oraz często jeździ opóźniona, przez co zaburzona zostanie koordynacja z 21 i 27.
Nowe rozwiązanie jest zatem korzystne dla pasażerów jeżdżących do Milowic, Katowic i Dańdówki, lecz pasażerowie jadący na Pogoń czy do Będzina stracą na zmianach.

Wydaję mi się, że na linii 26 kursów jest aż za dużo (w co drugim kursie z Dańdówki jedzie tuż za 27, a do Milowic 4 minuty przed lub po 21). Na pewno znalazłoby się odpowiednie rozwiązanie, które pozwoliłoby zachować równy tak z 21 i 27 przy 20-minutowej częstotliwości, która mogłaby obowiązywać do czasu zakończenia remontu wiaduktu na Niwce.
Wtedy 24 mogłoby nadal jeździć do Będzina a 15-stka na Pogoń. Nie byłoby to idealne rozwiązanie, bo 15-stka jest tam mało przydatna, ale przynajmniej do Będzina tramwaj jechałby w miarę regularnie co 10 minut, a tak będzie loteria.

Awatar użytkownika
Damian_1947
Posty: 1120
Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
Lokalizacja: Sosnowiec

#24 Post autor: Damian_1947 » 25 paź 2013, 15:03

Fajnie będzie to wyglądać, jak będą tramwaje jeździć po obu torach w jednym kierunku :) Ludzie ogłupieją :)
Ostatnio zmieniony 25 paź 2013, 15:08 przez Damian_1947, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam ;)

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#25 Post autor: DW » 25 paź 2013, 15:11

Mimo wszystko jest to dużo lepsze rozwiązanie niż dotychczasowe :)
Wystarczy dobra informacja na przystanku, z czym u nas niestety stale jest problem, czego najlepszym przykładem jest stanowisko przy Dworcu PKP w stronę Będzina. Przystanek ten jest nieczynny a informacja (w dodatku skomplikowana) jest jedynie na tabliczce z rozkładem. Z tego powodu na przystanku i tak co chwilę pojawiają się osoby oczekujące na tramwaj, którego nie będzie.

DOPISANE (26.10, 08:20):
Nowy rozkład jest dużo uboższy w okresie Wszystkich Świętych. Gdyby nie wprowadzono zmian od 28.10 to z Centrum do Będzina jechałoby w tym dniu 5 linii tramwajowych - 21, 24 solo co 20', 26 na E1 co ok. 10', 27 na składach co 20' oraz 35 co 60'.
Wg obecnej wersji z Centrum na Pogoń pozostają tylko 21 i 27 oraz 15-stka co 30' (na składach lub E1). Z Będzina do Sosnowca 21 jedzie 2 minuty po 27, co oznacza, że przerwy w kursach będą wynosiły 13, 15 czy nawet 18 minut :!: Na Pogoni trwa remont drogi, co oznacza zwężenia, a przy cmentarzach na granicy Sosnowca i Będzina mniej miejsc parkingowych, więc pasażerów względem poprzedniego roku raczej nie ubędzie, a potoki pasażerskie zawsze są tam duże.
Na Dańdówkę 26 co 20' na E1 też może być niewystarczające.

Na Wszystkich Świętych będzie obowiązywał bardzo podobny rozkład jak w soboty, więc pasażerowie dojeżdżający co tydzień na targ w Będzinie również ucierpią.

Awatar użytkownika
Linia26
Posty: 1752
Rejestracja: 30 lis 2010, 18:19
Lokalizacja: Sosnowiec

#26 Post autor: Linia26 » 26 paź 2013, 09:02

Będzie to tak wyglądać ;) Mogli tak od 14.10 zrobić, nie wiem czemu puścili 26 na Pogoń?
Załączniki
zmiany281013.JPG
Pozdrawiam, Kamil :)

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#27 Post autor: DW » 06 lis 2013, 15:02

Po zmianach od 28.10 sytuacja się ustabilizowała, choć nadal tramwaje na ulicy Małachowskiego muszą czasem czekać po kilka minut na zwolnienie jednotoru blokując wagony jadące do Dworca oraz samochody.
Co warte do odnotowania, zmieniono pierwszeństwo w obsłudze sygnalizacji. Teraz pociągi wjeżdżające na jednotor z ulicy Małachowskiego maja pierwszeństwo przed wjeżdżającymi z Estakady.

Tramwaje na przystanek Dworzec PKP podjeżdżały dwoma torami w jednym kierunku. Nie rozumiem tylko dlaczego 24 i 26 nie zatrzymują się na wysokości przystanku, tylko również podjeżdżają dalej, w okolicę windy (tam gdzie zatrzymują się pociągi jadące sąsiednim torem). Przez to czasem następuje sytuacja, że tramwaj jadący lewym torem wysadza ludzi wprost na... tramwaj stojący na prawym torze... Jest tam co prawda trochę miejsca, ale gdyby sąsiedni tramwaj ruszył mogłoby dojść do wypadku.

Natomiast na stanowisku w stronę Będzina, pomimo podjętych przez Miłośników Komunikacji interwencji, nadal nie ma informacji o tym, że tramwaje z niego nie odjeżdżają. Wisi za to normalny, stary rozkład. KZK GOP nie umieściło żadnego ogłoszenia, a kartki z krótką informacją, umieszczane co parę dni w wielu miejscach na przystanków, są co chwile zrywane.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#28 Post autor: luki » 08 lis 2013, 13:54

Czy któryś z kolegów z Sosnowca mógłby przedstawić jakieś fotki z postępu prac torowych ?
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Linia26
Posty: 1752
Rejestracja: 30 lis 2010, 18:19
Lokalizacja: Sosnowiec

#29 Post autor: Linia26 » 10 lis 2013, 19:05

luki pisze:Czy któryś z kolegów z Sosnowca mógłby przedstawić jakieś fotki z postępu prac torowych ?
Jutro wybieram się pofocić ;)

Aktualizacja 11.11.13:

Nowym torem na 3-go Maja jadąc buja i czuć drgania, ale faktycznie jest ciszej, w końcu to stary tor tylko wyciszony. Miał być czerwony asfalt a tu na razie nie ma* ;) Chyba że wyleją jak skończą drugi tor.

*dziękuje za poprawkę ;)

FILM z jazdy po dziś otwartym torze:
http://www.youtube.com/watch?v=wlRtXKiNM-4

Klika fotek, jak to wygląda:
Załączniki
Sygnały w nowych miejscach.JPG
AlejaZwyciestwaZmianyOd1111.jpg
3-go Maja 11.11.13 2.jpg
3-go Maja 11.11.13.jpg
Ostatnio zmieniony 11 lis 2013, 19:06 przez Linia26, łącznie zmieniany 3 razy.
Pozdrawiam, Kamil :)

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#30 Post autor: KZKGaPowicz » 11 lis 2013, 14:09

To jest remont unijny?
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#31 Post autor: DW » 11 lis 2013, 14:33

KZKGaPowicz pisze:To jest remont unijny?
Nie. Torowisko to było remontowane nieco ponad 10 lat temu. Teraz jest tylko wyciszane.
http://www.tram-silesia.pl/www/index.ph ... ii4302013/

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#32 Post autor: Boguś » 11 lis 2013, 14:41

Linia26 pisze:Nowym torem na 3-go Maja jadąc buja i czuć drgania, ale faktycznie jest ciszej, w końcu to stary tor tylko wyciszony. Miał być czerwony asfalt a tu na razie nie ma Chyba że wyleją jak skończą drugi tor.
Asfalt wyleją jak zrobią cały odcinek.

Awatar użytkownika
skoti
Posty: 10450
Rejestracja: 04 maja 2010, 20:14
Lokalizacja: Sosnowiec

#33 Post autor: skoti » 12 lis 2013, 16:45

Foty z 12.11.2013 r. Sosnowiec Ul. 3-Maja
Załączniki
DSC01579.jpg
DSC01580.jpg
DSC01582.jpg
DSC01583.jpg
DSC01581.jpg
DSC01584.jpg
DSC01585.jpg
DSC01586.jpg
DSC01587.jpg

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 93 gości