Zmiany od 16.03.2013r.

Dyskusje o organizacji ruchu.
Wiadomość
Autor
rifi
Posty: 821
Rejestracja: 26 sie 2010, 21:16
Lokalizacja: Katowice

Zmiany od 16.03.2013r.

#1 Post autor: rifi » 14 mar 2013, 13:36

Komunikacyjny Związek Komunalny GOP informuje, że w związku z przystąpieniem do kolejnego etapu remontu ul. 3 Maja w Katowicach od 16 marca 2013 roku zostanie zmieniona organizacja komunikacji tramwajowej w centrum Katowic.

Podczas remontu torowiska na ul. 3 Maja po jednym torze zostanie utrzymany ruch linii tramwajowych nr 13 i 20. W celu zabudowy potrzebnych rozjazdów w dniach 16 i 17 marca 2013 roku (sobota – niedziela) zostanie całkowicie wyłączony ruch tramwajowy między Rynkiem a Placem Wolności. Docelowa organizacja ruchu zostanie wprowadzona 18 marca 2013 roku (poniedziałek).

Linia tramwajowa nr 7 zostanie skrócona do placu Wolności:

Łagiewniki Targowisko – … – Katowice Sobieskiego

Pasażerowie na trasie Chorzów Batory Zajezdnia – Koszutka Misjonarzy Oblatów będą mogli korzystać z linii nr 13.


Linia tramwajowa nr 11 zostanie skierowana do placu K. Miarki:

Chebzie Pętla – … – Katowice Rynek – Katowice św. Jana – Katowice Konopnickiej Dworzec – Katowice Plac Miarki

Pasażerowie na trasie Katowice Rondo – Katowice Plac Wolności będą mogli korzystać z linii nr 13.


Linia tramwajowa nr 13 będzie według zmienionego rozkładu jazdy kursowała po dotychczasowej trasie.

UWAGA!!! W dniach 16 i 17 marca (sobota – niedziela) linia będzie kursowała na zmienionej trasie:

Siemianowice Plac Skargi – … – Katowice Rynek – Katowice św. Jana – Katowice Konopnickiej Dworzec – Katowice Plac Miarki.


Linie tramwajowe nr 14 i 17 będą kursowały według zmienionych rozkładów jazdy.


Linia tramwajowa nr 15 zostanie skierowana do placu K. Miarki:

Zagórze Pętla – … – Katowice Rynek (Teatr Śl.) – Katowice św. Jana – Katowice Konopnickiej Dworzec – Katowice Plac Miarki

Pasażerowie na trasie Szopienice Dwór – Katowice Plac Wolności będą mogli korzystać z linii nr 20.


Linia tramwajowa nr 20 będzie według zmienionego rozkładu jazdy kursowała po dotychczasowej trasie.

UWAGA!!! W dniach 16 i 17 marca (sobota – niedziela) linia będzie kursowała na dwóch niezależnych odcinkach:

Chorzów Ratusz – … – Katowice Sobieskiego

Katowice Plac Miarki – Katowice Konopnickiej Dworzec – Katowice św. Jana – Katowice Rynek (Teatr Śl.) – … – Szopienice Pętla


Linia tramwajowa nr 40 będzie zawieszona.

Pasażerowie na trasie Zawodzie Pętla – Katowice Plac Wolności będą mogli korzystać z linii nr 20.


Zostanie uruchomiona czasowa linia tramwajowa nr 46 z Koszutki do Brynowa:

Koszutka Słoneczna Pętla – Koszutka Misjonarzy Oblatów – Katowice Rondo – Katowice Rynek – Katowice św. Jana – Katowice Plac Miarki – Brynów Pętla


W dniach 16 i 17 marca 2013 roku (sobota – niedziela) zostanie uruchomiona autobusowa komunikacja zastępcza łącząca linie tramwajowe kursujące z Rynku i placu Wolności.


Trasa linii TT:

Katowice Dąbrówki – Gliwicka – pl. Wolności – Sądowa – Mikołowska – Andrzeja – M. Skłodowskiej-Curie – M. Kopernika – pl. K. Miarki – Jagiellońska – Francuska – Warszawska – Szkolna – S. Moniuszki – al. W. Korfantego – rondo J. Ziętka – al. W. Korfantego – A. Mickiewicza – Katowice Dąbrówki


Przystanki linii T:

Katowice Dąbrówki (przystanek tymczasowy na ul. Dąbrówki, między ulicami Opolską a Gliwicką), Katowice Sobieskiego, Katowice Andrzeja Dworzec, Katowice Drzymały, Katowice Jagiellońska, Katowice Mariacka, Katowice Szkolna, Katowice Rondo, Katowice Rynek (przystanek tymczasowy przy DH Skarbek), Katowice Mickiewicza, Katowice Dąbrówki


Przystanek tramwajowy Katowice Plac Wolności będzie zawieszony.

Przystanek tramwajowy Katowice Dworzec PKP w kierunku Rynku będzie zlokalizowany naprzeciwko przystanku w kierunku placu Wolności.


http://www.kzkgop.com.pl/news/p-1-katow ... 04655.html
Ostatnio zmieniony 14 mar 2013, 14:30 przez rifi, łącznie zmieniany 1 raz.

Mbas94
Posty: 88
Rejestracja: 17 maja 2008, 15:03
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#2 Post autor: Mbas94 » 14 mar 2013, 13:48

czy wysłanie składów na 13 nie byłoby bardziej logicznym rozwiązaniem niż tworzenie kolejnej bezsensownej linii? zdaje się, że koniecznie chcą gdzieś upchnąć helmuty...

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#3 Post autor: DW » 14 mar 2013, 14:33

Czy ich już całkiem... Jaki ma sens 5 linia na Brynów?! Bo jeśli ma to być rekompensata za 40 to powinni zwiększyć częstotliwość na 36.
Będzie ciekawie jak samochód stanie na Kościuszki ;)

Łukasz
Posty: 1699
Rejestracja: 25 lip 2010, 10:21
Lokalizacja: jestem?

#4 Post autor: Łukasz » 14 mar 2013, 14:38

Przecież gdyby 16 zrobić po staremu do Słonecznej a 13 zwiększyć częstotliwość to 7 można skrócić do Batorego bez wymyślania jakiejś linii w postaci 46

Mbas94
Posty: 88
Rejestracja: 17 maja 2008, 15:03
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#5 Post autor: Mbas94 » 14 mar 2013, 14:47

DW pisze:Czy ich już całkiem... Jaki ma sens 5 linia na Brynów?! Bo jeśli ma to być rekompensata za 40 to powinni zwiększyć częstotliwość na 36.
Będzie ciekawie jak samochód stanie na Kościuszki ;)
pojawia się pytanie czy rekompensata za 40 jest w ogóle komukolwiek potrzebna ;)
natomiast linia na takiej trasie jak 46 powinna była być uruchomiona zamiast 36

a tak swoją drogą to ktoś ma niezłą zabawę z tymi numerkami... linię można by było po prostu oznaczyć jako 16 Bis, prosto, czytelnie i na pewno nie wprowadzałoby to takiego bałaganu

hanys76
Posty: 9060
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#6 Post autor: hanys76 » 14 mar 2013, 15:01

Jeszcze jedna linia na Brynów, w końcu ta pętla nie jest z gumy tam już jest cyrk a dopiero będzie. Tak jak pisze Dominik poczekajmy do pierwszego zatrzymania na Kościuszki ciekawe gdzie wtedy puszczą te linie bo chyba nie na jednotor na 3 Maja. Wszystkie 8 linii tramwajowych utknie a bajzel będzie aż na Chebziu.
A to 46 z Brynowa ma odjazdy minutę po 14, więc do centrum zawiezie powietrze.
Ostatnio zmieniony 14 mar 2013, 15:06 przez hanys76, łącznie zmieniany 1 raz.

DTSN
Posty: 198
Rejestracja: 12 lip 2010, 15:02
Lokalizacja: Cały Śląsk

#7 Post autor: DTSN » 14 mar 2013, 15:01

W Zabrzu też idą zmiany w związku z modernizacją

http://www.tram-silesia.pl/www/index.ph ... do-zabrza/
DTSN
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !

hanys76
Posty: 9060
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#8 Post autor: hanys76 » 14 mar 2013, 15:28

Na 17 wydłużono przelot z Łagiewnik Targowiska do Chebzia z 13 minut na 18 minut. W końcu ktoś poszedł po rozum do głowy i wrócili do starych przelotów.

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#9 Post autor: memphis » 14 mar 2013, 18:23

Mbas94 pisze:linię można by było po prostu oznaczyć jako 16 Bis, prosto, czytelnie i na pewno nie wprowadzałoby to takiego bałaganu
"Bisy nie wchodzą na wyświetlacze". Poza tym bałagan byłby identyczny.

hanys76
Posty: 9060
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#10 Post autor: hanys76 » 14 mar 2013, 21:28

Z Batorego do Katowic tramwaje pojadą stadem a potem przerwa i kolejne stado. W dni robocze cykl będzie taki: 03,05,08 potem dopiero następna grupa 18,20,23 i znowu 33,35,38 dziura i 48,50,53. Czyli praktycznie wszystkie trzy linie pojadą jedna za drugą a potem kilkanaście minut czekania. Jakby nie dało się tego rozłożyc w równym takcie. Trochę lepiej to wygląda w kierunku Batorego. Za to na Brynowie będą ładne ogonki stały na pętli. Jedynie dobre to że tak jak przyjeżdzają, tak po kolei mają odjazdy. Gorzej jak coś przyjedzie opóznione i przyjdzie się zamieniac miejscami to będzie jazda naokoło pętli. Pytanie na jakim taborze ma byc obsługiwane to 46.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez hanys76, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Przemek
Posty: 456
Rejestracja: 10 sty 2010, 15:40
Lokalizacja: Budapest

#11 Post autor: Przemek » 15 mar 2013, 07:01

Przy układaniu przelotów na 11 też ktoś dał ciała i znowu skrócili między Szarlocińcem a Lipinami do 5 minut, a w dalszym ciągu np. między SCC a Dębem (dystans 550m) są "bardzo potrzebne" - 2 minuty :/

Awatar użytkownika
grillmaster
Posty: 1204
Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
Lokalizacja: Katowice

#12 Post autor: grillmaster » 16 mar 2013, 15:25

W dzień roboczy tramwaje linii 11 i 19 na 24 i 54 odjeżdżają razem z Placu Miarki. Natomiast w kursie przed 3 z Chebzia linia 11 jedzie do Placu Miarki minutę przed 6. Ciekawe jak fachowcy od rozkładów jazdy długo nad tym myśleli. Gratulujemy KZK i czekamy na dalsze rewolucyjne pomysły.

hanys76
Posty: 9060
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#13 Post autor: hanys76 » 18 mar 2013, 19:00

Na 13 składy, a z 11 zdjęto kolejny skład i zastąpiono solówką . Super nie ma co, a na 46 helmuty powietrze wożą. Dziwna polityka doprawdy. Tam gdzie jeździ mnóstwo ludzi zabiera się skład, a na linii gdzie nie ma tylu pasażerów dają składy.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez hanys76, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
grillmaster
Posty: 1204
Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
Lokalizacja: Katowice

#14 Post autor: grillmaster » 18 mar 2013, 22:45

I jeszcze do tego uruchomienie citków w ilości 9/17 sztuk.

Awatar użytkownika
Przemek
Posty: 456
Rejestracja: 10 sty 2010, 15:40
Lokalizacja: Budapest

#15 Post autor: Przemek » 19 mar 2013, 08:44

hanys76 pisze:Na 13 składy, a z 11 zdjęto kolejny skład i zastąpiono solówką . Super nie ma co, a na 46 helmuty powietrze wożą. Dziwna polityka doprawdy. Tam gdzie jeździ mnóstwo ludzi zabiera się skład, a na linii gdzie nie ma tylu pasażerów dają składy.
Czemu dziwna? Na 11 wypada najwięcej wzkm, więc jeśli wypadnie solówka to nie są tak stratni gdyby wypadł skład. Trzeba zrozumieć ich to myślenia :mryellow:

Awatar użytkownika
Warturtles
Posty: 260
Rejestracja: 27 lip 2012, 16:14
Lokalizacja: Katowice Zawodzie

#16 Post autor: Warturtles » 19 mar 2013, 17:38

Kiedy ostatni raz linia 13 była planowo obsługiwana składami ?
linia 23
Chorzów Stadion Śląski Pętla Zachodnia - Katowice Szopienice Pętla

Awatar użytkownika
Czopik
Posty: 108
Rejestracja: 28 lut 2012, 20:48
Lokalizacja: Będzin

#17 Post autor: Czopik » 19 mar 2013, 19:26

Może po prostu oszczędności szukają na dobre, najpierw odzwyczaja się ludzi od komunikacji miejskiej a później bez skrupułów można linie zlikwidować bo zbędna... I już jest zaoszczędzona kasa... :-|
Pozdrawiam
Mateusz :)

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#18 Post autor: Penny » 19 mar 2013, 22:14

Warturtles pisze:Kiedy ostatni raz linia 13 była planowo obsługiwana składami ?
W 2001 r. :?: :)

A co do absurdów rozkładowych, to rozbrajają mnie rozkłady pociągów nocnych. Z Chorzów Chopina w kier. Placu Miarki odjeżdżają minutę po sobie 11 i 6 - odpowiednio 3:11 i 3:12 ...

Awatar użytkownika
grillmaster
Posty: 1204
Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
Lokalizacja: Katowice

#19 Post autor: grillmaster » 20 mar 2013, 12:47

Penny pisze:A co do absurdów rozkładowych, to rozbrajają mnie rozkłady pociągów nocnych. Z Chorzów Chopina w kier. Placu Miarki odjeżdżają minutę po sobie 11 i 6 - odpowiednio 3:11 i 3:12 ...
Już o tym pisałem.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości