Zmiany od 4.03.2013 r.

Dyskusje o organizacji ruchu.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

Zmiany od 4.03.2013 r.

#1 Post autor: KZKGaPowicz » 22 lut 2013, 13:30

wnp.pl pisze:Od 4 marca w centrum Bytomia zaczną się utrudnienia związane z przebudową niektórych torowisk tramwajowych. Prace obejmą m.in. odcinki ulic Powstańców Warszawskich, Moniuszki i Katowickiej. Powinny potrwać do końca maja.

Prace te będą prowadzone w ramach wartego 800 mln zł unijnego projektu modernizacji infrastruktury tramwajowej w sześciu miastach regionu. Do końca 2014 r. wykonane mają tam zostać remonty w sumie ok. 46 km torów. Projekt koordynuje spółka Tramwaje Śląskie.

Wybrano wykonawcę tramwajowej inwestycji w Chorzowie. Przygotowywane właśnie roboty w Bytomiu obejmował przetarg, który z ceną niespełna 6 mln zł wygrała firma Skanska. Zgodnie z podpisaną 6 grudnia umową, prace powinny zostać wykonane w ciągu siedmiu miesięcy. W piątek przedstawiciele wykonawcy, miasta i Tramwajów poinformowali o zbliżających się, związanych z nimi utrudnieniach.

W pierwszym etapie robót, od 4 marca do 9 maja, zamknięta zostanie m.in. ul. Moniuszki - od ul. Powstańców Warszawskich do ul. Jagiellońskiej. Objazd dla dostawców do ul. Moniuszki będzie możliwy z obu stron bytomskim deptakiem, czyli ul. Dworcową. W tym czasie zamknięta zostanie też ul. Sądowa od strony Placu Kościuszki. Jej objazd zostanie poprowadzony przez Plac Kościuszki oraz ul. Dzieci Lwowskich, Jainty, Wrocławską i Powstańców Warszawskich.

W drugim etapie prac, od 10 do 29 maja, zamknięta zostanie ul. Katowicka - od skrzyżowania z ul. Jagiellońską do Placu Kościuszki. Objazd zostanie poprowadzony ulicami: Rostka, Józefczaka, Piastów Bytomskich oraz Gliwicką.

Jednocześnie już od 4 marca w związku z przebudową ul. Moniuszki zmienione zostanie kursowanie linii tramwajowych 6, 18 i 19. Szóstki i dziewiętnastki jadące od strony urzędu miasta pojadą ul. Sądową, a nie - jak do tej pory - ul. Moniuszki. Będą zatrzymywały się na tymczasowym przystanku przy ul. Sądowej, a potem przy ul. Katowickiej na wysokości placu Sikorskiego. Linie te kursując w obie strony nie będą wjeżdżały na Plac Sikorskiego.

Z kolei linia nr 18 zostanie podzielona na dwie części. Osiemnastki jadące od strony Rudy Śląskiej dojadą tylko do Placu Sikorskiego, gdzie zawrócą w stronę Rudy Śl., natomiast kursujące od strony dzielnicy Stroszek dojadą do urzędu miasta, gdzie będą skręcały do pętli Politechnika Śląska.

Prócz ulic w ścisłym centrum Bytomia wygrany przez Skanską przetarg obejmuje też jeden z przejazdów przez ul. Zabrzańską w dzielnicy Bobrek, a także modernizację części ul. Bytomskiej w zabrzańskiej dzielnicy Biskupice.

Firma wykona cały ten kontrakt w ramach współpracy między jednostkami koncernu: polską i czeską. Wykonawca rozbierze i przebuduje istniejące torowiska oraz wymieni nawierzchnię torów i rozjazdów (stosując m.in. wyciszające otuliny z profili gumowych). Skanska dostosuje też sieci trakcyjne, wykona odwodnienia, przebuduje kolidujące sieci i zadba o zagospodarowanie oraz urządzenie terenu.

W ramach unijnego projektu w Bytomiu modernizowany będzie jeszcze jeden odcinek torów - wbudowanych w ul. Jagiellońskią oraz Miarki. Odbudowane zostanie też torowisko wzdłuż ul. Łagiewnickiej i Świętochłowickiej - w kierunku Świętochłowic. Przetarg obejmujący oba te zadania został ogłoszony 4 stycznia.

Prócz przebudowy części torów w Bytomiu, Skanska w unijnym projekcie Tramwajów Śląskich wygrała już jeszcze jeden przetarg. 1 lutego podpisano wartą 21,2 mln zł brutto umowę na modernizację torowisk od Ronda do Pętli Słonecznej i wzdłuż Parku Śląskiego w Katowicach, a także pobliskiego odcinka wzdłuż ul. Katowickiej w Chorzowie.

W ramach unijnego projektu w czwartek ogłoszono też postępowanie na roboty w katowickiej dzielnicy Szopienice. Przetarg obejmuje zamawianą przez Tramwaje Śląskie przebudowę torowiska w ul. Obrońców Westerplatte, a także finansowaną przez miasto równoległą przebudowę samej ul. Obrońców Westerplatte na tym samym odcinku. Oferty można składać do 3 kwietnia.

Nierozpoczęte jeszcze przetargi unijnego projektu Tramwajów Śląskich będą dotyczyły jeszcze przebudowy ul. Gliwickiej i Kościuszki w Katowicach, ul. Małachowskiego i Piłsudskiego w Sosnowcu oraz zadań związanych z rozbudową do dwóch torów jednotorowego połączenia Sosnowiec-Katowice. W Chorzowie nie rozpoczął się jeszcze przetarg na fragment ul. Wolności.
Źródło
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

hanys76
Posty: 9060
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#2 Post autor: hanys76 » 26 lut 2013, 16:02

Komunikat ze strony mzdim Bytom z dnia 26.02.2013
W celu utrzymania komunikacji pasażerskiej Bytom – Katowice przyjęto prowadzenie ruchu tramwajowego z wykorzystaniem istniejącego toru w ul. Sądowej, pl. Kościuszki i ul. Katowickiej w obu kierunkach. W związku z powyższym ulica Sądowa wyłączona będzie z ruchu kołowego za wyjątkiem mieszkańców, pojazdów prokuratury i służb komunalnych.
Linie tramwajowe nr 6 i 19 będą kursować z dotychczasowych przystanków końcowych w Bytomiu poprzez ul. Sądową z przystankiem na tej ulicy i dalej pl. Kościuszki i ul. Katowicką do przystanku przy ul. Katowickiej - pl. Sikorskiego, by kontynuować kurs do Katowic.

Linia nr 18 będzie obsługiwała trasę:
1. Stroszek Zajezdnia – Urząd Miasta – Wrocławska, pętla,
2. Ruda Śl. – pl. Sikorskiego – Ruda Śl.
zródło

Awatar użytkownika
grillmaster
Posty: 1204
Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
Lokalizacja: Katowice

#3 Post autor: grillmaster » 28 lut 2013, 12:03

Komunikat KZK GOP:
Komunikacyjny Związek Komunalny GOP informuje, że w związku z remontem torowiska na ul. S. Moniuszki w Bytomiu od 4 marca 2013 roku (poniedziałek) zostanie wyłączony z ruchu tor na ww. ulicy. Tramwaje pomiędzy Placem Sikorskiego a Urzędem Miasta będą w obu kierunkach kursowały przez ul. Katowicką, pl. T. Kościuszki i ul. Sądową. Zastosowanie przejazdu jednym torem pociąga za sobą konieczność zmniejszenia częstotliwości kursowania na newralgicznym odcinku. W tym celu zostanie zmieniona organizacja komunikacji tramwajowej na ciągu Brynów – Katowice – Chorzów – Bytom – Stroszek.

Linia tramwajowa nr 6 będzie kursowała stałą trasą, ale z częstotliwością 30 minut. Linia będzie dodatkowo obsługiwała przystanek Katowice Spodek.

Zmiana częstotliwości na odcinku Brynów Pętla – Katowice św. Jana zostanie zrekompensowana przez nową linię nr 36, na odcinku Katowice Sokolska – Bytom Urząd Miasta przez linię nr 33, a na odcinku Bytom Wrocławska – Bytom Politechnika Śląska przez nową linię nr 39.

Linia tramwajowa nr 18 zostanie skrócona do trasy Chebzie Pętla – Bytom Plac Sikorskiego.

Na odcinku Bytom Plac Sikorskiego – Stroszek Zajezdnia linia zostanie zastąpiona przez linię nr 33.

Linia tramwajowa nr 19 będzie kursowała stałą trasą, ale z częstotliwością 30 minut. Linia dodatkowo będzie obsługiwała przystanek Katowice Spodek.

Zmiana częstotliwości na odcinku na odcinku Katowice Sokolska – Stroszek Zajezdnia zostanie zrekompensowana przez linię nr 33.

Linia tramwajowa nr 33 zostanie wydłużona do Stroszka:

Koszutka Słoneczna Pętla – Koszutka Misjonarzy Oblatów – Katowice Spodek – Chorzów Metalowców – Bytom Plac Sikorskiego – Bytom Urząd Miasta – Bytom Olimpijska – Stroszek Zajezdnia

Linia będzie kursowała od godzin porannych do godzin wieczornych.

Zostaną uruchomione dwie czasowe linie tramwajowe.

Linia tramwajowa nr 36 będzie kursowała z Brynowa do Zawodzia (częstotliwość 30 minut):

Brynów Pętla – Katowice Plac Miarki – Katowice św. Jana – Katowice Rynek (Teatr Śl.) – Zawodzie Pętla

Linia tramwajowa nr 39 będzie kursowała z ul. Wrocławskiej w Bytomiu do Stroszka (częstotliwość 30 minut):

Bytom Politechnika Śląska – Bytom Wrocławska – Bytom Olimpijska – Stroszek Zajezdnia

Obsługa poszczególnych relacji:

Brynów Pętla – Katowice św. Jana, linie nr: 6, 14, 16 i 36, częstotliwość ok. 5 minut

Katowice Spodek – Bytom Urząd Miasta, linie nr: 6, 19 i 33, częstotliwość ok. 10 minut

Bytom Wrocławska – Bytom Politechnika Śląska, linie nr 6 i 39, częstotliwość ok. 15 minut

Bytom Plac Sikorskiego – Stroszek Zajezdnia, linie nr 19 i 33, częstotliwość ok. 15 minut

Przystanek Bytom Batorego będzie nieczynny.

Przystanki Bytom Sąd i Bytom Plac Sikorskiego w kierunku Katowic będą zlokalizowane naprzeciwko obecnych przystanków w kierunku Stroszka.
http://www.kzkgop.com.pl/news/p-1-bytom ... i5782.html

hanys76
Posty: 9060
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#4 Post autor: hanys76 » 28 lut 2013, 15:02

Chyba ktoś upadł na głowę z jeszcze jedną linią na Brynowie, teraz tam dopiero będzie sajgon. Ciekawe czym to 33 będzie obsługiwane, pewnie solówkami ze Stroszka bo wątpie żeby helmutami. Ale przez ten jednotor będzie musiało jechac razem z 6 albo 19 bo inaczej się nieda. Jeśli na 6/19 będzie tramwaj co 15 minut to niema siły to 33 albo pojedzie przed 6/19 albo zaraz za. Podejrzewam że jednak za 6, żeby na urzędzie była możliwośc przesiadki.

DWD
Posty: 242
Rejestracja: 29 maja 2012, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#5 Post autor: DWD » 28 lut 2013, 16:06

hanys76 pisze:Chyba ktoś upadł na głowę z jeszcze jedną linią na Brynowie, teraz tam dopiero będzie sajgon. Ciekawe czym to 33 będzie obsługiwane, pewnie solówkami ze Stroszka bo wątpie żeby helmutami. Ale przez ten jednotor będzie musiało jechac razem z 6 albo 19 bo inaczej się nieda. Jeśli na 6/19 będzie tramwaj co 15 minut to niema siły to 33 albo pojedzie przed 6/19 albo zaraz za. Podejrzewam że jednak za 6, żeby na urzędzie była możliwośc przesiadki.
Przy obecnej liczbie taboru Stroszek mieć problemy z obsłużeniem 33 i 39. Po ukróceniu o połowę 19 składów starczy tylko na jedną z dwóch więc albo 33 albo 39. A solówek aż tyle nie mamy, żeby obsadzić całą dodatkową linię, więc może jednak jednak 33 zostanie na Zawodziu.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#6 Post autor: DW » 28 lut 2013, 16:10

1. Nie rozumiem wydłużania 33 do Stroszka kosztem cięcia częstotliwości na 19. Przecież wyjdzie na to samo a tak tylko mieszają ludziom w głowach z tymi numerkami.
2. Czy rzeczywiście tyle osób korzysta z połączenia Brynów-Zawodzie, że 14-stka co 15' nie wystarcza ;) Jakby zwiększyli częstotliwość na 16-stce to spełniłoby dużo lepiej swoją rolę, bo można by się przynajmniej z tego przesiąść na 11 czy 33 do Chorzowa, ale przez wydłużenie 16-stki do Wełnowca można pewnie zapomnieć o jakichkolwiek zmianach na tej linii :(
3. Linii na Zawodzie nigdy zbyt wiele, ale jeśli wepchną ją w rozkład tak samo jak 40-stkę (z Centrum na Zawodzie jedzie 3 min. po 15-stce a 2 przed składami na 20-stce) to nie będzie ona miała żadnego sensu.
4. 36 i 39 co 30 minut - niby to zamiast co drugiego pociągu na 6 i 19, ale linie z taką częstotliwością od dawna są bez sensu.
Z niecierpliwością czekamy na rozkłady ;)

hanys76
Posty: 9060
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#7 Post autor: hanys76 » 28 lut 2013, 18:12

A co z wyjazdowymi 5 i 9 , o ile 9 może jechac do Chorzowa i tam zaczynac to 5 już nie. Chyba że te pociągi wezmą Gliwice bo innego wyjścia nie ma. Pozostaje jeszcze kwestia linii 38 w czasie wyjazdów i zjazdów. Jeśli na obu końcach mijanki będzie sygnalizacja to jak enka będzie wjeżdzac na jednotor. Wagon radia nie podsiada, więc jak powiadomic dyspozytora że zajmuje się tor.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez hanys76, łącznie zmieniany 1 raz.

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#8 Post autor: memphis » 28 lut 2013, 18:26

Wyjazdy i zjazdy będą przez odcinek jednotorowy, jeśli dany pociąg nie pojedzie z innym planowym to będzie się głosić do regulatora na placu. 381 może wyjeżdżać jako następny z planowym 6/19/33 i nie będzie problemu. Sygnalizacja ręczna, z pierwszeństwem od strony UM.

DWD
Posty: 242
Rejestracja: 29 maja 2012, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#9 Post autor: DWD » 28 lut 2013, 18:32

hanys76 pisze:A co z wyjazdowymi 5 i 9 , o ile 9 może jechac do Chorzowa i tam zaczynac to 5 już nie. Chyba że te pociągi wezmą Gliwice bo innego wyjścia niema.
Po wjeździe za wajche wyjazdową z obecnego jednotorowego na Katowickiej będą wycofywane przez regulatora na Pl. Sikorski. Zgodzę sie, że Gliwice mogły by przejąc w całości linię 5 z moich informacji wynika, że 2 poc. dalej pozostana na Stroszku, co jest bez sensu niech skład 5 wyleci na jakiejs zwrotnicy przy cofaniu i ruch zostanie wstrzymany całkowicie. Ktoś znowu nie pomyslał ale to nie żadna nowość :P

hanys76
Posty: 9060
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#10 Post autor: hanys76 » 28 lut 2013, 18:44

A zwrotnica na Katowickiej za Placem Sikorskiego nie jest w najlepszym stanie ,więc faktycznie przy cofaniu składem może byc ciekawie. Wtedy stanie połowa sieci.

Awatar użytkownika
Damian_1947
Posty: 1120
Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
Lokalizacja: Sosnowiec

#11 Post autor: Damian_1947 » 28 lut 2013, 23:55

Z zasięgniętych informacji wiem tyle, że 6-kę obsługuje tylko R2. Będzie 6 pociągów, wszystkie citki. 36 będzie jeździło na składach, 3 pociagi, i będą wkomponowane w luki 6-tek, tak by utrzymać częstotliwość między Brynowem, a Rynkiem. Więc zbytniego bajzlu nie będzie w Brynowie. Nie wiem jak zostanie pocięta 19-ka. Co do odc. jednotorowego to przelot wychodzi z Głębokiej do Batorego dobrym ruchem ok. 6 min. więc i 33 nie bd. musiało stadnie jeździć na ogonie 6-ki czy 19-ki. Co do przejęcie 33 przez Stroszek nic nie wiadomo na razie. Ale pewno tak będzie. Co do sygnalizacji, to wydaje mi się na moje oko, że będzie ta co jest z tym, że mogli by dać taki układ, który będzie błokował wyjazd z Sikoraka jak wjedzie coś na Sądową, i w drugą stronę, blok wjazdu na Sądową, przy wyjeździe z Sikoraka 18-ki czy 5-ki.
Pozdrawiam ;)

Slim
Posty: 191
Rejestracja: 22 paź 2010, 13:42
Lokalizacja: Sosnowiec

#12 Post autor: Slim » 01 mar 2013, 01:03

Damian_1947 pisze: Co do odc. jednotorowego to przelot wychodzi z Głębokiej do Batorego dobrym ruchem ok. 6 min. więc i 33 nie bd. musiało stadnie jeździć na ogonie 6-ki czy 19-ki.
6 minut w jedną i 6 minut w drugą stronę więc jakiś tramwaj może utknąć przy wjeździe na jednotor na ponad 10 minut a do niego w tym czasie dojedzie następny, więc będzie niezły bajzel.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#13 Post autor: DW » 01 mar 2013, 09:47

Pojawiły się nowe rozkłady.

hanys76
Posty: 9060
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#14 Post autor: hanys76 » 01 mar 2013, 11:22

Na trasie z Katowic do Bytomia będzie bardzo ładny równy takt 10 minutowy.Jedynie 11 w kierunku Chorzowa pojedzie minutę przed 19, a w kierunku Katowic zaraz za 33.
Linia 36 z Zawodzia w stronę rynku pojedzie 2 minuty przed 15, natomiast od rynku do Zawodzia ma jechać minutę po składzie na 20. Czyli w tym kierunku będzie wozic powietrze, bo jeśli 20 będzie punktualna to pozbiera wszystkich pasażerów. Linia 36 ma kursować tylko w dni robocze.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez hanys76, łącznie zmieniany 1 raz.

DWD
Posty: 242
Rejestracja: 29 maja 2012, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#15 Post autor: DWD » 01 mar 2013, 20:32

Linia 33 obsługiwana jednak przez Stroszek. Nie mam tylko informacji czy w całości. Doszły mnie słuchy, że kilku motorowych ze Stroszka zostało wysłanych na szkolenie na Helmuty. Pewne jest natomiast, że na 33 zobaczymy składy natomiast na 39 solówki.

hanys76
Posty: 9060
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#16 Post autor: hanys76 » 01 mar 2013, 20:47

39 jest chyba pierwszą linią co będzie kursowac w dni wolne co 90 minut, ewenement na skale światową :)

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#17 Post autor: DW » 02 mar 2013, 08:47

DWD pisze:Linia 33 obsługiwana jednak przez Stroszek. Nie mam tylko informacji czy w całości. Doszły mnie słuchy, że kilku motorowych ze Stroszka zostało wysłanych na szkolenie na Helmuty.
W rozkładach nie ma żadnych wyjazdów z Zawodzia, więc wszystkie 33 muszą być ze Stroszka.

hanys76
Posty: 9060
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#18 Post autor: hanys76 » 12 mar 2013, 20:36

Prace przy remoncie torowiska w Bytomiu mogą jutro zostac wstrzymane. Co za idioci mieszkają w Bytomiu ,brak słów. A pani inspektor z Bytomia przeszła samą siebie.
http://www.tvs.pl/43677,bytom_mieszkanc ... ozona.html

Michal_94
Posty: 279
Rejestracja: 12 lut 2013, 17:37
Lokalizacja: Chorzów

#19 Post autor: Michal_94 » 13 mar 2013, 16:17

hanys76 pisze:Prace przy remoncie torowiska w Bytomiu mogą jutro zostac wstrzymane. Co za idioci mieszkają w Bytomiu ,brak słów. A pani inspektor z Bytomia przeszła samą siebie.
Jak nie remontowali torowisk to ludzie mieli pretensje, a bo jak tramwaj jechał to wszystko wibrowało, było głośno itd., ogólnie było źle, jak teraz remontują aby komfort podróży się polepszył to też jest źle, i jak tu komu dogodzić?

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#20 Post autor: KZKGaPowicz » 13 mar 2013, 18:21

Jakby tramwaje jeździły po zdezelowanym torowisku, to wtedy tym zabytkom już by nic nie zagrażało? U nas na Piastowskiej mówią, że nie trzeba mieszać herbaty w szklance, bo robi się to samo przy przejeździe tramwaju linii 18.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Rafał z Helenki
Posty: 283
Rejestracja: 27 lut 2008, 18:21
Lokalizacja: Zabrze

#21 Post autor: Rafał z Helenki » 14 mar 2013, 19:25

Mam pytanie. Co z dyspozytorskimi rozkładami 19-tki na tramwaje.wpk.katowice.pl?
:)

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#22 Post autor: DW » 14 mar 2013, 22:15

Rafał z Helenki pisze:Mam pytanie. Co z dyspozytorskimi rozkładami 19-tki na tramwaje.wpk.katowice.pl?
Przecież pytałeś już o to w innym temacie i otrzymałeś odpowiedź - http://www.forum.tramwaje.slask.pl/3423,75.htm

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 75 gości