Propozycje zmian w trasach/rozkładach jazdy tramwajów

Dyskusje o organizacji ruchu.
Wiadomość
Autor
37
Posty: 319
Rejestracja: 06 sty 2007, 20:50

#151 Post autor: 37 » 20 sty 2011, 23:39

I po co ta pisanina? Zamiast wziąc się do roboty i starać się o racjonalne i możliwe do zrealizowania zmiany w aktualnej sytuacji, stawarza się propozycje science fiction.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#152 Post autor: DW » 21 sty 2011, 09:37

TŚ25 pisze:14 Mysłowice-Zawodzie-Słoneczna-Siemianowice
7 (Bytom pl.Sikorskiego)-Łagiewniki-Batory-Zawodzie-Mysłowice
szombierek pisze:9-Bytom Pl.Sikorskiego-Chorzów Ratusz
31-Stroszek Zaj-Godula-Chebzie Pętla
Przy zachowaniu obecnej częstotliwości kursowania takie trasy nie byłyby możliwe.
szombierek pisze:11-Chebzie Pętla-Katowice pl. Miarki
19-Stroszek Zaj-K-ce pl.Wolności
Czyli na 19-stce 2 godz. 20 min. jazdy bez ani chwili postoju? ;)
szombierek pisze:29-Milowice Pętla-Zagórze Pętla
Obecnie taka linia nie jest już potrzebna (niestety :( ).
szombierek pisze:39-Pętla Wschodnia-Łagiewniki Targowisko (w godzinach szczytu)
A którędy by to miało kursować? (bo rozumiem, że chodzi o Pętlę Wsch. przy Stadionie Śl.)
37 pisze:I po co ta pisanina? Zamiast wziąc się do roboty i starać się o racjonalne i możliwe do zrealizowania zmiany w aktualnej sytuacji, stawarza się propozycje science fiction.
Muszę się z Tobą zgodzić. Wymyślanie tras bez głębszej analizy dostępnej infrastruktury (łączniki, jednotory itp.) i zapotrzebowania na daną linię jest nieco bez sensu.
Jeśli już coś planować, to realnego, co byłoby obecnie możliwe i sprawiłoby, że tramwaje na danych odcinkach nie jeździłyby przepełnione lub puste (co u nas się akurat zdarza raczej rzadko), aby istniały bezpośrednie połączenia na najbardziej uczęszczanych trasach itp.

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#153 Post autor: memphis » 21 sty 2011, 09:48

DW pisze:
37 pisze:I po co ta pisanina? Zamiast wziąc się do roboty i starać się o racjonalne i możliwe do zrealizowania zmiany w aktualnej sytuacji, stawarza się propozycje science fiction.
Muszę się z Tobą zgodzić. Wymyślanie tras bez głębszej analizy dostępnej infrastruktury (łączniki, jednotory itp.) i zapotrzebowania na daną linię jest nieco bez sensu.
Jeśli już coś planować, to realnego, co byłoby obecnie możliwe i sprawiłoby, że tramwaje na danych odcinkach nie jeździłyby przepełnione lub puste (co u nas się akurat zdarza raczej rzadko), aby istniały bezpośrednie połączenia na najbardziej uczęszczanych trasach itp.
Każdy z nas miał lub ma takie okresy, że popuszcza wodze fantazji i wymyśla nowe linie albo trasy ;) Potem jak się spojrzy po latach na te pomysły to się okazuje, że najczęściej były absurdalne ;). Ale tym, którzy lubią się w takie rzeczy bawić polecam przy tej okazji poszerzenie swojej wiedzy na temat sieci tramwajowej - można sobie ściągnąć makietę dla BAHN (choćby taką sprzed wielu lat, układ torowy się prawie nie zmienił), można w ostateczności podglądać układów torów z map satelitarnych, a najlepiej sobie pojechać w teren i zobaczyć co i jak. A dopiero potem pisać na forum.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#154 Post autor: Penny » 21 sty 2011, 10:45

szombierek pisze:5-Zaborze Pętla-Bytom Politechnika Śląska (jak widać brak łącznika Moniuszki-Jagielońska nie jest problemem ;) )
No nie jest, ale po co mieszać ludziom w głowach :?: Co chwila ktoś się myli z wsiadaniem do obecnej linii 9 (szczególnie osoby starsze, które nie dowidzą lub są przyzwyczajone do tego, że dziesiątki lat 9 odjeżdżała tylko w kier. Chebzia / Chorzowa)
szombierek pisze:9-Bytom Pl.Sikorskiego-Chorzów Ratusz
Z pewnością powrót do oryginału poprawiłby funkcjonowanie tej linii.
szombierek pisze:11-Chebzie Pętla-Katowice pl. Miarki
19-Stroszek Zaj-K-ce pl.Wolności
Ciekawy switch, ale moim zdaniem linia 19 jest zbyt długa, żeby jeździło się bez postoju na którymkolwiek z jej krańców. Fakt, że być może 11 (wtedy na 9 pociągach) miałaby się niebo lepiej, ale zakłóciłoby to linię 19. Moim zdaniem 11 można skierować do Zawodzia i zlikwidować wtedy linię 23 lub skierować ją do Placu Wolności jako uzupełnienie.
szombierek pisze:13-Siemianowice pl.Skargi-Chorzów Batory Zaj
Na odcinku Plac Wolności - Batory oprócz ścisłego szczytu (7-8 i 15-17) to ta linia wozi powietrze... Skróciłbym ją do oryginalnego kształtu, tj. Siemianowice - Katowice Pl. Wolności
szombierek pisze:24-Konstantynów Okrzei-Czeladż Pętla
Nie znam zbyt dobrze potrzeb komunikacyjnych w Zagłębiu, ale być może bezpośrednie połączenie Sosnowca z Czeladzią ma sens. Swego czasu było głośno w mediach wokół takiego połączenia.
szombierek pisze:30-Biskupice Pętla-Łagiewniki Zaj.
A po co wozić powietrze do Łagiewnik :?: To już chyba lepiej do Stroszka tę linię pociągnąć, zamiast Twojej propozycji 41.
szombierek pisze:31-Stroszek Zaj-Godula-Chebzie Pętla
Na odcinku Sikorski - Chebzie jedzie razem z linią 9. Ze względu na przepustowość trasy Szombierki - Chebzie rozumiem, że obie linie mają jeździć co 30 minut. To jaki sens kombinować :?:
szombierek pisze:39-Pętla Wschodnia-Łagiewniki Targowisko (w godzinach szczytu)
A z jaką częstotliwością miałoby to jeździć i jaką dokładnie trasą :?:
szombierek pisze:41-Stroszek Zaj-Politechnika Śląska Pętla
Jeżeli już kierujesz linię 5 z obecną linią 6 na Politechnikę, to powiedz mi, jak na tej jednotorowej pętli mają funkcjonować trzy linie :?: No i poza tym po co na tym ogonie, aż trzy linie :?:

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#155 Post autor: memphis » 21 sty 2011, 11:03

Penny pisze:Ciekawy switch, ale moim zdaniem linia 19 jest zbyt długa, żeby jeździło się bez postoju na którymkolwiek z jej krańców. Fakt, że być może 11 (wtedy na 9 pociągach) miałaby się niebo lepiej, ale zakłóciłoby to linię 19.
6 i 19 (tak jak dawniej 6 i 41) powinny jednak odjeżdżać z jednego przystanku na Rynku. Gdyby był wspólny przystanek w stronę Ronda to sprawa byłaby inna, ale póki co nie ma.
Moim zdaniem 11 można skierować do Zawodzia i zlikwidować wtedy linię 23 lub skierować ją do Placu Wolności jako uzupełnienie.
23 to pl. Wolności nie ma najmniejszego sensu w takim przypadku ;)

11 do Zawodzia może jeździć (i mam nadzieję, że będzie) po wybudowaniu łącznika wzdłuż Grundmanna (co pewnie nie nastąpi nigdy, ale można się łudzić :P). Jadąc przez Rondo ominęłaby wówczas dworzec, co może dzisiaj nie jest ważne (skoro jest przebudowa), ale w stałym układzie jednak jest dość istotnym elementem. Teoretycznie można 11 dać do Zawodzia, a 19 do pl. Wolności, ale sam napisałeś powyżej o możliwych kłopotach związanych z brakiem postoju. Ostatecznie to 19 może jechać do Zawodzia, choć wtedy jeszcze bardziej się linia wydłuży. Kiedyś był pomysł, żeby w układzie 6/41, po wyremontowaniu Warszawskiej, linia 41 jeździła do Zawodzia zapewniając na tym odcinku choć kilka kursów niskopodłogowych.
Nie znam zbyt dobrze potrzeb komunikacyjnych w Zagłębiu, ale być może bezpośrednie połączenie Sosnowca z Czeladzią ma sens. Swego czasu było głośno w mediach wokół takiego połączenia.
Chyba więcej pożytku byłoby z linii łączącej Czeladź z Zagórzem, a nie z centrum miasta, gdzie jednak autobusem jest chyba szybciej.
szombierek pisze:30-Biskupice Pętla-Łagiewniki Zaj.
A po co wozić powietrze do Łagiewnik :?:
Po drodze jest Osiedle Arki Bożka i markety, więc może nie byłoby to takie wożenie powietrza ;) Tylko raczej należałoby wzmacniać maksymalnie ciąg 6-tki, jako linię magistralną, niż tworzyć dodatkowe krzaki po drodze.

szombierek
Posty: 3
Rejestracja: 20 sty 2011, 22:18
Lokalizacja: Bytom

#156 Post autor: szombierek » 21 sty 2011, 11:38

To może odpowiem: 39-Pętla Wschodnia-Dąb-Załeze-Batory-Łagiewniki-połaczenie Dąb- Załęże
30-bezposrednie połączenie Arki Bozka z Szombierkami jest potrzebne, duzo osób dojedza z tamtąd do szkół, na jedyny czynny basen w Bytomiu, do marketów. co do 9 i 31- 31 będzie ją uzupełniac w Goduli, a 19 na Stroszku
Co do 41 to może faktycznie zły pomysł. 19 i 11- Dojazd z Bytomia do dworca w Katowicach bardziej by sie przydał niz na plac Miarki, gdzie jeżdzi już 6 Co do brakow postojów to jest dosc poważny problem niestety :? 29 Dlaczego Milowice -Zagórze jest niepotrzebne?
Oczywiscie jak napisałem na poczatku to była tylko moja propozycja i chciałem abyscie ja skomentowali. Dzieki :)
Pozdrawiam!

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#157 Post autor: memphis » 21 sty 2011, 11:52

szombierek pisze:To może odpowiem: 39-Pętla Wschodnia-Dąb-Załeze-Batory-Łagiewniki-połaczenie Dąb- Załęże
To absurdalne zupełnie jest.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#158 Post autor: luki » 21 sty 2011, 12:20

Penny pisze:
szombierek pisze:9-Bytom Pl.Sikorskiego-Chorzów Ratusz
Z pewnością powrót do oryginału poprawiłby funkcjonowanie tej linii.
szombierek pisze:30-Biskupice Pętla-Łagiewniki Zaj.
A po co wozić powietrze do Łagiewnik :?: To już chyba lepiej do Stroszka tę linię pociągnąć, zamiast Twojej propozycji 41.
Już gdzieś sam proponowałem, aby 9 przywrócić do stałej trasy, a przywrócić 30-tkę w relacji rozciągniętej Biskupice - Stroszek przez Pl. Sikorskiego (linia uzupełniająca, prawie cała bez mijanek i było by git, a 9 nie miała by takich problemów jak teraz).
szombierek pisze:5-Zaborze Pętla-Bytom Politechnika Śląska (jak widać brak łącznika Moniuszki-Jagielońska nie jest problemem ;) )
Taki pomysł jest całkowicie bez sensu tak jak z obecną linią 9. Nie powinno się tak traktować znaczących linii, wydłużać, narażac na gigantyczne opóźnienia i wprowadzać chaos na jednym z najważniejszych węzłów. A po za czytelnością tablic dochodzi też to, że już widziałem klika razy 9 z tablicą "Chorzów" jadącą na Stroszek. Po za tym z boku i z tyłu tablicy kierunkowej się nie doczyta (syndrom osób dobiegających).

Tak jak koledzy nadmieni, poupychałeś też wiele linii zawiłych i bez sensu nie zważając na układ torowy. Mimo, że kilka pomysłów może nie było złych, całość jest fikcyjna i bez większego sensu.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez luki, łącznie zmieniany 1 raz.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Kamil105Na
Posty: 189
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:36
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#159 Post autor: Kamil105Na » 21 sty 2011, 20:32

A ja bym proponował likwidację 28 i zastąpienie jej linią 24 z Konstantynowa Okrzei do Gołonoga Podstacji w takcie 20 minutowym. Taki dodatek do 21 :-P Linia w soboty i niedziele dojeżdżałaby tylko do DG Urzędu Pracy. A żeby Osiedle Zamkowe nie było opustoszałe warto by było przywrócić 27 do Zajezdni.
Pozdrawiam !!!
Tramwaje Elektryczne w Zagłębiu Dąbrowskiem Sp. Akc.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#160 Post autor: Boguś » 21 sty 2011, 20:45

memphis pisze:
szombierek pisze:To może odpowiem: 39-Pętla Wschodnia-Dąb-Załeze-Batory-Łagiewniki-połaczenie Dąb- Załęże
To absurdalne zupełnie jest.
Zwłaszcza, że z Dębu na Załęże szybciej będziesz piechotą wzdłuż ul. Brackiej. :-P
Kamil105Na pisze:A ja bym proponował likwidację 28 i zastąpienie jej linią 24 z Konstantynowa Okrzei do Gołonoga Podstacji w takcie 20 minutowym. Taki dodatek do 21 Linia w soboty i niedziele dojeżdżałaby tylko do DG Urzędu Pracy. A żeby Osiedle Zamkowe nie było opustoszałe warto by było przywrócić 27 do Zajezdni.
Z os. Zamkowego coś jednak do Dąbrowy powinno jeździć.
szombierek pisze:7-Łagiewniki targowisko- Szopienice Pętla
Siódemka już dawno powinna wylecieć z Szopienic.
szpmbierek pisze:1-Biskupice Pętla-Chebzie Pętla
Prawdopodobnie tego nie pamiętasz, ale na takiej trasie kursowało T29. Po jej likwidacji uruchomiono T1 do Gliwic, co w późniejszym czasie okazało się lepszym rozwiązaniem.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#161 Post autor: Penny » 21 sty 2011, 22:19

Boguś pisze:
szombierek pisze:7 - Łagiewniki targowisko - Szopienice Pętla
Siódemka już dawno powinna wylecieć z Szopienic.
Mnie się wydaje, że to jest akurat dobre rozwiązanie, bo sama 14 i 15 to w Szopienicach za mało (przynajmniej w godzinach szczytu, więc może coś szczytowego wymyślić w zamian, a 7 do Zawodzia?).

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#162 Post autor: memphis » 22 sty 2011, 00:51

Penny pisze:
Boguś pisze:
szombierek pisze:7 - Łagiewniki targowisko - Szopienice Pętla
Siódemka już dawno powinna wylecieć z Szopienic.
Mnie się wydaje, że to jest akurat dobre rozwiązanie, bo sama 14 i 15 to w Szopienicach za mało (przynajmniej w godzinach szczytu, więc może coś szczytowego wymyślić w zamian, a 7 do Zawodzia?).
W Szopienicach oprócz dobrze skoordynowanych 14 i 15 potrzeba wzmocnienia tylko w szczycie, co może zapewnić po prostu 23 jeżdżące z przyzwoitą częstotliwością.

Awatar użytkownika
Kamil105Na
Posty: 189
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:36
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#163 Post autor: Kamil105Na » 22 sty 2011, 09:17

Boguś pisze:
Kamil105Na pisze:A ja bym proponował likwidację 28 i zastąpienie jej linią 24 z Konstantynowa Okrzei do Gołonoga Podstacji w takcie 20 minutowym. Taki dodatek do 21 Linia w soboty i niedziele dojeżdżałaby tylko do DG Urzędu Pracy. A żeby Osiedle Zamkowe nie było opustoszałe warto by było przywrócić 27 do Zajezdni.
Z os. Zamkowego coś jednak do Dąbrowy powinno jeździć.
I tak nic teraz nie jeździ...28 tylko w niektórych kursach, czyli co parę godzin...
Albo jeszcze lepiej: zostawić 28 ale w takcie 20 minutowym (Gołonóg - Zajezdnia) i oczywiście dodać 24 (Konstantynów - Gołonóg). Wtedy nie byłoby sprzeczności w konfiguracji, a coś z Dąbrowy do Będzina jechałoby co 5 min, a do Sosnowca co 10 min. Jakby 27 dojeżdżała do zajezdni, to os. Zamkowe miałoby dojazd i do Dąbrowy i do Sosnowca.
A lepsza jest linia solówkowa w takcie 10-minutowym, niż składy (których i tak tu nie ma) co 20 minut :eye:
Pozdrawiam !!!
Tramwaje Elektryczne w Zagłębiu Dąbrowskiem Sp. Akc.

szombierek
Posty: 3
Rejestracja: 20 sty 2011, 22:18
Lokalizacja: Bytom

#164 Post autor: szombierek » 22 sty 2011, 12:34

1-Biskupice Pętla-Chebzie Pętla
Prawdopodobnie tego nie pamiętasz, ale na takiej trasie kursowało T29. Po jej likwidacji uruchomiono T1 do Gliwic, co w późniejszym czasie okazało się lepszym rozwiązaniem.
Oczywiście, że wiem o 29. Tylko wydaje mi sie, ze po likwidacji tramwajów w Gliwicach 1 nie jest juz potrzebna na takiej trasie, tylko można by przywrócić 29.
Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#165 Post autor: KZKGaPowicz » 23 sty 2011, 00:19

Ja natomiast uważam, iż po przebudowie skrzyżowania na Rudzie Południowej, która ma nastąpić ponoć za jakiś czas, to mogliby wybudować łącznik Ruda - Zaborze (jak proponował KMTM Chorzów Batory) i 18-tkę uruchomić na trasie Bytom Plac Sikorskiego - Gliwice Zajezdnia co 30 minut (znając "hojność" KZK GOP, choć dałoby się co 15) i jednocześnie przywrócić 29 na trasie Chebzie Pętla - Biskupice Pętla lub przywrócić 29 na trasie Chebzie Pętla - Biskupice Pętla, "18" zostawić tak jak jest co 30 minut i dodatkowo uruchomić "48" na trasie Bytom Plac Sikorskiego - Gliwice Zajezdnia co 30 minut i wtedy Ruda miałaby tramwaj co 15 minut.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Mikulek

#166 Post autor: Mikulek » 23 sty 2011, 00:19

Witam, wiadomo już mniej więcej na jakich liniach będą jeździć wagony E1 i od kiedy ?

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#167 Post autor: memphis » 23 sty 2011, 01:15

KZKGaPowicz pisze:18-tkę uruchomić na trasie Bytom Plac Sikorskiego - Gliwice Zajezdnia co 30 minut
Połączenie Rudy z centrum administracyjnym własnego miasta (Nowy Bytom) i handlowym (Wirek) jednak chyba nieco bardziej istotne od jeżdżenia do Zabrza. Fakt, że jest z przesiadką na 9-tkę, ale tylko jedną, a w Twoim wariancie byłyby dwie.

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#168 Post autor: rafalurbino18 » 23 sty 2011, 07:38

memphis pisze:Połączenie Rudy z centrum administracyjnym własnego miasta (Nowy Bytom) i handlowym (Wirek) jednak chyba nieco bardziej istotne od jeżdżenia do Zabrza.
Tylko, że pasażerowie nie lubią przesiadek, więc i tak większość wybierze którąś z tego stadka linii autobusowych, które dublują tramwaj.

Nie wiem jak wyglądają potoki na trasie Ruda <-> Zabrze, bo bezpośredniej linii autobusowej nie ma, więc ciekawe czy na takiej trasie tramwajowej jeździłoby dużo pasażerów.

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#169 Post autor: memphis » 23 sty 2011, 09:38

rafalurbino18 pisze:Tylko, że pasażerowie nie lubią przesiadek, więc i tak większość wybierze którąś z tego stadka linii autobusowych, które dublują tramwaj.
Autobusy w Rudzie Śląskiej to jest temat rzeka i wielkie pole do działania jeśli chodzi o zmiany.
Nie wiem jak wyglądają potoki na trasie Ruda <-> Zabrze, bo bezpośredniej linii autobusowej nie ma, więc ciekawe czy na takiej trasie tramwajowej jeździłoby dużo pasażerów.
To, że nie ma żadnego autobusu na tej trasie może sugerować, że ten potok jednak nie jest tak ważny.

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#170 Post autor: rafalurbino18 » 23 sty 2011, 10:31

memphis pisze:Autobusy w Rudzie Śląskiej to jest temat rzeka i wielkie pole do działania jeśli chodzi o zmiany.
Wielkie pole do działania w szczególności na trasach dublowanych przez tramwaj, który jest konkurencyjny chyba tylko w dni wolne...
memphis pisze:To, że nie ma żadnego autobusu na tej trasie może sugerować, że ten potok jednak nie jest tak ważny.
Tylko, że u nas trasy linii autobusowych są przestarzałe i niewiele się na przestrzeni ostatnich lat w tym temacie zmieniło. W GOPie zresztą jest wiele linii autobusowych, gdzie na całej lub prawie całej długości trasy jedzie tylko kierowca, więc brak takiej linii (Ruda <-> Zabrze) nie oznacza dla mnie od razu, że taki potok nie jest tak ważny. Niby istnieje możliwość przesiadki na przystanku Ruda Południowa, ale odległość między przystankami linii z Rudy, a linii do Zabrza pozostawia wiele do życzenia.

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#171 Post autor: memphis » 23 sty 2011, 10:45

rafalurbino18 pisze:więc brak takiej linii (Ruda <-> Zabrze) nie oznacza dla mnie od razu, że taki potok nie jest tak ważny.
Zgadza się, jednak mimo wszystko wydaje się on potencjalnie mniejszy niż potok wewnątrz miasta.
Niby istnieje możliwość przesiadki na przystanku Ruda Południowa, ale odległość między przystankami linii z Rudy, a linii do Zabrza pozostawia wiele do życzenia.
To wymaga zmian, tak jak i w dziesiątkach innych podobnych miejsc. Właśnie po to, żeby załatwić cześć relacji przesiadkami, a nie tworzyć połączenia bezpośrednie o niskiej częstotliwości, jak zaproponowany wcześniej układ 18+29+48.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#172 Post autor: Boguś » 23 sty 2011, 18:29

Kamil105Na pisze:I tak nic teraz nie jeździ...28 tylko w niektórych kursach, czyli co parę godzin...
Albo jeszcze lepiej: zostawić 28 ale w takcie 20 minutowym (Gołonóg - Zajezdnia) i oczywiście dodać 24 (Konstantynów - Gołonóg). Wtedy nie byłoby sprzeczności w konfiguracji, a coś z Dąbrowy do Będzina jechałoby co 5 min, a do Sosnowca co 10 min. Jakby 27 dojeżdżała do zajezdni, to os. Zamkowe miałoby dojazd i do Dąbrowy i do Sosnowca.
A lepsza jest linia solówkowa w takcie 10-minutowym, niż składy (których i tak tu nie ma) co 20 minut
Po prostu musi wrócić układ linii przed cięciami. Ewentualnie można zmienić końcówki w Dąbrowie dla 21 i 28.
memphis pisze:W Szopienicach oprócz dobrze skoordynowanych 14 i 15 potrzeba wzmocnienia tylko w szczycie, co może zapewnić po prostu 23 jeżdżące z przyzwoitą częstotliwością.
Oraz zwiększyć pojemność taboru na 15.
KZKGapowicz pisze:Ja natomiast uważam, iż po przebudowie skrzyżowania na Rudzie Południowej, która ma nastąpić ponoć za jakiś czas, to mogliby wybudować łącznik Ruda - Zaborze (jak proponował KMTM Chorzów Batory) i 18-tkę uruchomić na trasie Bytom Plac Sikorskiego - Gliwice Zajezdnia co 30 minut (znając "hojność" KZK GOP, choć dałoby się co 15) i jednocześnie przywrócić 29 na trasie Chebzie Pętla - Biskupice Pętla lub przywrócić 29 na trasie Chebzie Pętla - Biskupice Pętla, "18" zostawić tak jak jest co 30 minut i dodatkowo uruchomić "48" na trasie Bytom Plac Sikorskiego - Gliwice Zajezdnia co 30 minut i wtedy Ruda miałaby tramwaj co 15 minut.
To już lepiej puścić 18 do Zaborza z większą częstotliwością.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#173 Post autor: Boguś » 23 sty 2011, 18:50

Mikulek pisze:Zastanawia mnie dlaczego nie jeżdżą na linii 9 składy, które przydały by się też na 7, 17, na 11 jeżdżą składy i nie jest tak źle ( w godzinach szczytu jest tłok ale nie tak jak na linii 9 ).
Obecnie składy na 7 nie mogą jeździć.

Co do 17, to niech się inni wypowiedzą, choć wydaje mi się, że solówka co 15 minut wystarczy.

Mikulek

#174 Post autor: Mikulek » 23 sty 2011, 18:57

Boguś pisze:Obecnie składy na 7 nie mogą jeździć.
Wybacz ze wypytuję ale chodzi o torowisko czy co innego ?

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#175 Post autor: memphis » 23 sty 2011, 19:06

Mikulek pisze:
Boguś pisze:Obecnie składy na 7 nie mogą jeździć.
Wybacz ze wypytuję ale chodzi o torowisko czy co innego ?
Chodzi o zawracanie na trójkącie w Łagiewnikach, co wymaga cofania. Co do zasady oczywiście można tak manewrować składem, ale nie ma składów z pulpitami manewrowymi co wymagałoby zatrudnienia regulatora do zabezpieczenia cofania.

Awatar użytkownika
TŚ25
Posty: 295
Rejestracja: 12 gru 2009, 19:37
Lokalizacja: Katowice-Szopienice

#176 Post autor: TŚ25 » 24 sty 2011, 15:49

szombierek pisze:Cześć. Chciałbym przedstawić Wam swoje propozycje. Tak wiem, że jest to gadanie bez sensu, ale napiszę ,a Wy osądźcie:

1-Biskupice Pętla-Chebzie Pętla
3-Makoszowy Pętla- Mikulczyce Pętla
4-Zaborze Pętla- Gliwice Zaj.
5-Zaborze Pętla-Bytom Politechnika Śląska (jak widać brak łącznika Moniuszki-Jagielońska nie jest problemem ;) )
6-Bytom Politechnika-Brynów Pętla
7-Łagiewniki targowisko- Szopienice Pętla
9-Bytom Pl.Sikorskiego-Chorzów Ratusz
11-Chebzie Pętla-Katowice pl. Miarki
12-Siemianowice pl.Skargi-Dąb-Chorzów Metalowców (linia w godzinach szczytu)
13-Siemianowice pl.Skargi-Chorzów Batory Zaj
14-Mysłowice PKP-Katowice pl. Alfreda
15-Zagórze Pętla-K-ce pl.Wolności
16-Brynów Pętla- Słoneczna Pętla
17-Chebzie Pętla-Chorzów Ratusz
18- Chebzie Pętla-Bytom pl.Sikorskiego
19-Stroszek Zaj-K-ce pl.Wolności
20-Zawodzie Pętla-Chorzów Ratusz
21-Huta Katowice-Milowice Pętla
22-Czeladź Pętla-Huta Katowice
23-Chorzów Pętla Zach-Szopienice Pętla
24-Konstantynów Okrzei-Czeladż Pętla
26- Mysłowice PKP-Milowice Pętla
27- Będzin Zaj-Kazimierz Pętla
28 -Będzin Zaj-Gołonóg Podstacja
29-Milowice Pętla-Zagórze Pętla
30-Biskupice Pętla-Łagiewniki Zaj.
31-Stroszek Zaj-Godula-Chebzie Pętla
39-Pętla Wschodnia-Łagiewniki Targowisko (w godzinach szczytu)
41-Stroszek Zaj-Politechnika Śląska Pętla
To ja też wypowiem się w sprawie tych linii:
Dla linii 1: Trasa powinna być taka jaka jest teraz, czyli Gliwice Zajezdnia-Chebzie Pętla
Linia 3: Może być
Linia 4: Tutaj może nastąpić likwidacja
Linia 5: A po cholerę ma ona jeździć na Politechnikę :?:
Linia 6: Może być
Linia 7: Tak jak już wyżej pisałem, przedłużenie ją do Mysłowic(możliwe, ale trudne do realizacji, ponieważ na trasie Szopienice-Mysłowice chyba jest tylko 1 mijanka :?: )
Linia 9: Jednak jest lepsza trasa do Stroszka ;)
Linia 11: Tutaj lepsze jest Plac Wolności ;)
Linia 12: A czy ona wogule jest potrzebna :P
Linia 13: Trasa może być tak jak pisałem wyżej
Linia 14: Trasa może być tak jak pisałem wyżej
Linia 15: Przedłużyłem bym ją do Rynku w Chorzowie
Linia 16: Original
Linia 17: Może być
Linia 18: Może być
Linia 19: Ja bym ją od Rynku w Katowicach przeprowadził ją do Zawodzia ;)
Linia 20: Jak by 15 jechała do Chorzowa, to linia 20 może zostać zlikwidowana.
Linia 21: Może być
Linia 22: Może być
Linia 23: Linia 19 do Zawodzia, więc 23 do likwidacji
Linia 24: Jednak do Zajezdni Będzin
Linia 26: Może być
Linia 27: Może być
Linia 28: Może być
Linia 29: Po co ona :?:
Linia 30: Po co ona :?:
Linia 31: Linia 9 do Stroszka, więc linia 31 do likwidacji
Linia 39 i 41: Są nie potrzebne
Ja bym dał linie 32 co 30 minut codziennie w trasie:Będzin Zajezdnia-Czeladź Pętla
Tramwaje Śląskie
232 Zawodzie Pętla-Chorzów Stadion Śląski-Zawodzie Pętla ;D

POZDRAWIAM !

Awatar użytkownika
Kamil105Na
Posty: 189
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:36
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#177 Post autor: Kamil105Na » 24 sty 2011, 17:07

TŚ25 pisze: Linia 24: Jednak do Zajezdni Będzin
Lepszy pożytek byłby z 24 po przedłużeniu do DG Urząd Pracy. Będzin miałby tramwaj do Sosnowca co 10 min. i odciążyłaby się 21 (tak byłoby najlepiej, po staremu :eye: )
TŚ25 pisze:Ja bym dał linie 32 co 30 minut codziennie w trasie:Będzin Zajezdnia-Czeladź Pętla
Takt 30 min. gryzie się z taktem 20 min., jaki ma 22, poza tym nikt nie jeździ z Czeladzi na os. Zamkowe... :chytry:

Najlepiej by było tak jak już wcześniej kolega Boguś wspomniał - przywrócić stary układ linii.
Pozdrawiam !!!
Tramwaje Elektryczne w Zagłębiu Dąbrowskiem Sp. Akc.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#178 Post autor: DW » 24 sty 2011, 20:24

Boguś pisze:
Kamil105Na pisze:I tak nic teraz nie jeździ...28 tylko w niektórych kursach, czyli co parę godzin...
Albo jeszcze lepiej: zostawić 28 ale w takcie 20 minutowym (Gołonóg - Zajezdnia) i oczywiście dodać 24 (Konstantynów - Gołonóg). Wtedy nie byłoby sprzeczności w konfiguracji, a coś z Dąbrowy do Będzina jechałoby co 5 min, a do Sosnowca co 10 min. Jakby 27 dojeżdżała do zajezdni, to os. Zamkowe miałoby dojazd i do Dąbrowy i do Sosnowca.
A lepsza jest linia solówkowa w takcie 10-minutowym, niż składy (których i tak tu nie ma) co 20 minut
Po prostu musi wrócić układ linii przed cięciami. Ewentualnie można zmienić końcówki w Dąbrowie dla 21 i 28.
Co do poprzedniego układu, to był dobry, a nawet "za dobry", bo linią 28 jeździło bardzo mało osób. Więc z 28 można by zrobić szczytówkę i wydłużyć ją do Huty Katowice. W zamian 22 do Gołonoga, bo poza godzinami zmian na Hucie tramwaj co 10 min. do Huty nie jest potrzebny.
Wtedy nie trzeba by ludziom mieszać z wariantami na 22 (dawne 22/32).
W poprzednim układzie 24 też była dość dziwną linią. Do Będzina jechała często chwilę po opóźnionym 27 (wg planu powinno to być 5 min.), a trasę kończyła tuż przed Centrum D.G.
W obecnej sytuacji raczej nie sądzę, aby Będzin zdecydował się na podwojenie liczby kursów tramwajów w całym mieście, ale trzeba mieć nadzieję, że oferta zostanie choćby nieco polepszona.
Opracowaniem bardziej szczegółowego planu zajmę się jak zdam egzamin z matmy :-P
Boguś pisze:
memphis pisze:W Szopienicach oprócz dobrze skoordynowanych 14 i 15 potrzeba wzmocnienia tylko w szczycie, co może zapewnić po prostu 23 jeżdżące z przyzwoitą częstotliwością.
Oraz zwiększyć pojemność taboru na 15.
Przy obecnej częstotliwości i 15-stce jadącej 4 min. po 14-stce nie jest to konieczne. Na odcinku Zagórza - Zawodzie solówka jest tutaj idealna (ludzi zazwyczaj nie jest ani za dużo, ani za mało - może poza końcowym odcinkiem do Zagórza). Gorzej jest z Zawodzia do Rynku, bo ludzie zamiast poczekać 3 min. na skład na 20-stce wolą się cisnąć w 15 ;)
Gdyby wywalono 7 z Szopienic i 15-stka jechała powiedzmy 8 min. za 14-stką wtedy składy rzeczywiście by się przydały (na odcinku Szopienice - Plac Wolności, bo do Sosnowca aż tyle nie jeździ).

Awatar użytkownika
TŚ25
Posty: 295
Rejestracja: 12 gru 2009, 19:37
Lokalizacja: Katowice-Szopienice

#179 Post autor: TŚ25 » 24 sty 2011, 20:38

Kamil105Na pisze:
TŚ25 pisze: Linia 24: Jednak do Zajezdni Będzin
Lepszy pożytek byłby z 24 po przedłużeniu do DG Urząd Pracy. Będzin miałby tramwaj do Sosnowca co 10 min. i odciążyłaby się 21 (tak byłoby najlepiej, po staremu :eye: )
TŚ25 pisze:Ja bym dał linie 32 co 30 minut codziennie w trasie:Będzin Zajezdnia-Czeladź Pętla
Takt 30 min. gryzie się z taktem 20 min., jaki ma 22, poza tym nikt nie jeździ z Czeladzi na os. Zamkowe... :chytry:

Najlepiej by było tak jak już wcześniej kolega Boguś wspomniał - przywrócić stary układ linii.
Popełniłem błąd.

24 Sosnowiec Okrzei-Dąbrowa Górnicza
27 Kazimierz Górniczy-Czeladź
28 Gołonóg-Będzin-Zajezdnia
32 Zagórze Pętla-Będzin Zajezdnia.

Tutaj zgodzę się z kolegą Kamil105Na że nie ma połączenia Czeladź-Zajezdnia.
Można to zrobić jeszcze tak, że 27 pojedzie na Zajezdnię, a 32 w relacji Czeladź-Zajezdnia.
Tramwaje Śląskie
232 Zawodzie Pętla-Chorzów Stadion Śląski-Zawodzie Pętla ;D

POZDRAWIAM !

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#180 Post autor: Boguś » 24 sty 2011, 20:55

TŚ25 pisze:Można to zrobić jeszcze tak, że 27 pojedzie na Zajezdnię, a 32 w relacji Czeladź-Zajezdnia.
A po co ten drugi krzak?
TŚ25 pisze:Linia 9: Jednak jest lepsza trasa do Stroszka
Już kilka osób z forum powtarzało, że T9 w obecnej postaci jest bez sensu. Jeszcze te kółka po Placu Sikorskiego w obu kierunkach.
TS25 pisze:Linia 7: Tak jak już wyżej pisałem, przedłużenie ją do Mysłowic(możliwe, ale trudne do realizacji, ponieważ na trasie Szopienice-Mysłowice chyba jest tylko 1 mijanka )
Linia 14: Trasa może być tak jak pisałem wyżej
Wtedy 7 i 14 muszą być co 30 minut. Po prostu genialna oferta.
TS pisze:Linia 15: Przedłużyłem bym ją do Rynku w Chorzowie
Już lepiej nic nie proponuj.
Ostatnio zmieniony 24 sty 2011, 21:01 przez Boguś, łącznie zmieniany 3 razy.

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#181 Post autor: rafalurbino18 » 24 sty 2011, 20:55

TŚ25 pisze:Tutaj zgodzę się z kolegą Kamil105Na że nie ma połączenia Czeladź-Zajezdnia.
Można to zrobić jeszcze tak, że 27 pojedzie na Zajezdnię, a 32 w relacji Czeladź-Zajezdnia.
Tylko po co? Nie ma takiego połączenia, bo jest niepotrzebne. Przecież nie każda relacja musi posiadać bezpośrednie połączenie linią tramwajową. Wystarczy się przesiąść na nerce.

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#182 Post autor: R_G » 24 sty 2011, 21:04

27 Kazimierz Górniczy-Czeladź
Wolne żarty
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#183 Post autor: memphis » 24 sty 2011, 21:58

Boguś pisze:
TS pisze:Linia 15: Przedłużyłem bym ją do Rynku w Chorzowie
Już lepiej nic nie proponuj.
To akurat nie jest taki zły pomysł :) Oczywiście w powiązaniu z innymi zmianami na tym ciągu.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#184 Post autor: Penny » 24 sty 2011, 22:15

memphis pisze:
Boguś pisze:
TS pisze:Linia 15: Przedłużyłem bym ją do Rynku w Chorzowie
Już lepiej nic nie proponuj.
To akurat nie jest taki zły pomysł :) Oczywiście w powiązaniu z innymi zmianami na tym ciągu.
Też uważam, że taki powrót do historycznego układu nie byłby taki zły. Linia 20 stałaby się co prawda solidną BISką ;) ale można wtedy inaczej pokombinować z rozłożeniem składów i solówek na dane linie. Zdecydowanie wolałbym T15 do Ratusza, niż T13 do Batorego...

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#185 Post autor: adam86 » 24 sty 2011, 22:18

memphis pisze:
To akurat nie jest taki zły pomysł :) Oczywiście w powiązaniu z innymi zmianami na tym ciągu.
Ale niby po co?
KZKGOP 1779

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#186 Post autor: memphis » 24 sty 2011, 23:55

Np. po to, żeby zapewnić to nieszczęsne połączenie Szopienic z Załężem bez potrzeby generowania dodatkowych linii z którymi nie ma potem co zrobić albo dublują inne relacje (7, dawniej 37). Układ 7+15 uzupełniany przez np. 40 (w relacji dzisiejszej 20-tki) byłby stosunkowo optymalny.

Numer 20 widziałbym dla relacji Słoneczna-Szopienice, zamiast dzisiejszej 14-tki. Uzasadnienie? Tam gdzie jeździ więcej pasażerów nie powinny się kulać solówki udające główną linię. Oczywiście powstaje problem co zrobić z linią z Mysłowic - zakończenie jej w Zawodziu jest mocno kontrowersyjne. Z drugim końcem, czyli Alfredem/Siemianowicami nie ma większego problemu, bo albo może tam pojechać 16 albo częściej jeździć 13.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#187 Post autor: adam86 » 25 sty 2011, 17:08

memphis pisze:Np. po to, żeby zapewnić to nieszczęsne połączenie Szopienic z Załężem bez potrzeby generowania dodatkowych linii z którymi nie ma potem co zrobić albo dublują inne relacje (7, dawniej 37). Układ 7+15 uzupełniany przez np. 40 (w relacji dzisiejszej 20-tki) byłby stosunkowo optymalny.
Tylko po pierwsze tworzy się zbyt długą linie podatną na opóźnienia. Po drugie będzie chyba problem ze składami, bo zdaje się ze po Sosnowcu to one powietrze by woziły. Z drugiej strony w zasadzie cały ciąg dzisiejszej 20 i 15 ma być wyremontowany. Możnaby tam wrzucić nowe wagony wtedy. Aczkolwiek moim zdaniem najbardziej optymalny byłby dawny układ czyli 40 i 7 co 10 minut.
Numer 20 widziałbym dla relacji Słoneczna-Szopienice, zamiast dzisiejszej 14-tki.
Numer to jest dość drugorzędna sprawa, po tym jak najpierw było 40, potem 36, a potem 20 to już chyba nie stanowi to róźnicy wielkiej.
Uzasadnienie? Tam gdzie jeździ więcej pasażerów nie powinny się kulać solówki udające główną linię.
Tylko, że to wymagałoby rozwalenia takiej 14 czy 15 na pół.
KZKGOP 1779

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#188 Post autor: memphis » 25 sty 2011, 17:54

adam86 pisze:Tylko po pierwsze tworzy się zbyt długą linie podatną na opóźnienia.
Piszesz tak jakby dzisiaj 15 była wzorem cnót w zakresie punktualności.
Po drugie będzie chyba problem ze składami, bo zdaje się ze po Sosnowcu to one powietrze by woziły.
Dzisiaj też wożą, a w Katowicach się ludzie do solówki nie mieszczą.
Z drugiej strony w zasadzie cały ciąg dzisiejszej 20 i 15 ma być wyremontowany. Możnaby tam wrzucić nowe wagony wtedy.
Zakładając wyremontowanie trasy 15-tki między Zawodziem, a Sosnowcem to wraz z porządnym taborem i sensownym rozkładem może to być jakaś alternatywa dla pasażerów spoza centrum Katowic. Już kiedyś zresztą 15-tką biła rekordy frekwencji w takiej relacji - jak na Roździeńskiego były kilometrowe korki.
Aczkolwiek moim zdaniem najbardziej optymalny byłby dawny układ czyli 40 i 7 co 10 minut.
Optymalny do czego? Bo chyba nie do koordynacji z czymkolwiek wtedy.
Tylko, że to wymagałoby rozwalenia takiej 14 czy 15 na pół.
Z 15-tką jest jakaś nadzieja związana z ewentualnym wydłużeniem w osiedle, 14 to już na zawsze pozostaje linią o znaczeniu lokalnym (Szopienice-Mysłowice), o ile w ogóle przeżyje najbliższe lata.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#189 Post autor: adam86 » 25 sty 2011, 19:10

memphis pisze: Piszesz tak jakby dzisiaj 15 była wzorem cnót w zakresie punktualności.
Nie o 15, a o 20 szło, która jako tako rozkładowo jeździ.
Zakładając wyremontowanie trasy 15-tki między Zawodziem, a Sosnowcem to wraz z porządnym taborem i sensownym rozkładem może to być jakaś alternatywa dla pasażerów spoza centrum Katowic. Już kiedyś zresztą 15-tką biła rekordy frekwencji w takiej relacji - jak na Roździeńskiego były kilometrowe korki.
Teraz ma być jeszcze jakaś lepsza kolej, więc nie wiadomo jak to będzie.

Optymalny do czego? Bo chyba nie do koordynacji z czymkolwiek wtedy.
Optymalny jeśli o Chorzów idzie. 2 linie co 15 minut do Chorzowa z Katowic są gorsze niż jedna co 10.
KZKGOP 1779

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#190 Post autor: memphis » 25 sty 2011, 19:15

adam86 pisze:
memphis pisze: Piszesz tak jakby dzisiaj 15 była wzorem cnót w zakresie punktualności.
Nie o 15, a o 20 szło, która jako tako rozkładowo jeździ.
No to skoro 20 jeździ rozkładowo to 15 na tej samej trasie też powinna jeździć planowo.
Teraz ma być jeszcze jakaś lepsza kolej, więc nie wiadomo jak to będzie.
Kolej ma i będzie mieć nadal kiepską dostępność, zarówno w Katowicach, jak i w szczególności w Sosnowcu.
Optymalny jeśli o Chorzów idzie. 2 linie co 15 minut do Chorzowa z Katowic są gorsze niż jedna co 10.
7,5' jest gorsze niż 10'? ;)

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#191 Post autor: adam86 » 25 sty 2011, 19:34

memphis pisze: No to skoro 20 jeździ rozkładowo to 15 na tej samej trasie też powinna jeździć planowo.
Jejciu, ale jak pojedzie spóxniona od Sosnowca, albo będzie jakiś burdel na jednotorach to chyba bedzie to oddziaływac dalej. Generalnie o wydłużaniu 15 można myśleć po realizacji programu.
Kolej ma i będzie mieć nadal kiepską dostępność, zarówno w Katowicach, jak i w szczególności w Sosnowcu.
Przez najbliższe 2 lata to imho jednak w katowicach będzie z tym gorzej.
7,5' jest gorsze niż 10'? ;)
Ale nie będzie żadnego 7,5. Bo jak będą 2 linie do ratusza, to będzie 10-5 w najlepszym przypadku. Jakby była 7 z 20 razem co 5 minut to by było najlepiej.
KZKGOP 1779

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#192 Post autor: memphis » 25 sty 2011, 20:13

adam86 pisze: Generalnie o wydłużaniu 15 można myśleć po realizacji programu.
W zasadzie to po wywaleniu będzińskiej obsługi stamtąd, co własciwie wychodzi na to samo ;)
Ale nie będzie żadnego 7,5. Bo jak będą 2 linie do ratusza, to będzie 10-5 w najlepszym przypadku. Jakby była 7 z 20 razem co 5 minut to by było najlepiej.
Może być 4-4-7 na wspólnym odcinku trzech linii, a wtedy do Ratusza byłoby 8-7. Albo może być 4-5-6, a do Ratusza 9-6 w ostateczności.

Tak czy inaczej na odcinku do Zawodzia, jako jednak dość kluczowym mogłoby być:
- 7, 15, 11 (przez Grundmanna) i 40 - co 15', czyli łącznie 3/4'
- a w tych 4-minutowych dziurach trzeba by wkleić jeszcze tę 20-tkę ze Słonecznej
Nie widać miejsca dla 14-tki (więc albo 14 albo 20).

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#193 Post autor: Boguś » 25 sty 2011, 21:20

memphis pisze:Np. po to, żeby zapewnić to nieszczęsne połączenie Szopienic z Załężem bez potrzeby generowania dodatkowych linii z którymi nie ma potem co zrobić albo dublują inne relacje (7, dawniej 37). Układ 7+15 uzupełniany przez np. 40 (w relacji dzisiejszej 20-tki) byłby stosunkowo optymalny.
Można się na Zawodziu przesiąść. T15 jedzie 3 minuty przed T20.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#194 Post autor: DW » 28 sty 2011, 21:09

Boguś pisze:
memphis pisze:Np. po to, żeby zapewnić to nieszczęsne połączenie Szopienic z Załężem bez potrzeby generowania dodatkowych linii z którymi nie ma potem co zrobić albo dublują inne relacje (7, dawniej 37). Układ 7+15 uzupełniany przez np. 40 (w relacji dzisiejszej 20-tki) byłby stosunkowo optymalny.
Można się na Zawodziu przesiąść. T15 jedzie 3 minuty przed T20.
No właśnie. Zazwyczaj jak 15-stka przyjeżdża na Zawodzie, to 20-stka już czeka na przystanku, więc wystarczy zrobić dosłownie parę kroków i już się jest w 20-stce.
A tak w ogóle to rzeczywiście sporo osób jeździ pomiędzy Szopienicami i Załężem?
adam86 pisze:
memphis pisze:No to skoro 20 jeździ rozkładowo to 15 na tej samej trasie też powinna jeździć planowo.
Jejciu, ale jak pojedzie spóxniona od Sosnowca, albo będzie jakiś burdel na jednotorach to chyba bedzie to oddziaływac dalej. Generalnie o wydłużaniu 15 można myśleć po realizacji programu.
No właśnie. Wystarczy jakaś chwilowa awaria w Sosnowcu, czy Szopienicach i już nie będzie czym dojechać do Rynku w Chorzowie. Podobna sytuacja była przecież niedawno z 9-tka, która niby jeździła na Stroszek, ale rzadko wg planu.
memphis pisze: 40 (w relacji dzisiejszej 20-tki)
Tylko po co zaś ludziom mieszać i kolejny raz zmieniać numer linii tej relacji? Skoro już od ładnych paru lat kursuje tak 20-stka, to niech już tak zostanie, bo wszyscy się do tego przyzwyczaili.
memphis pisze:Tak czy inaczej na odcinku do Zawodzia, jako jednak dość kluczowym mogłoby być:
- 7, 15, 11 (przez Grundmanna) i 40 - co 15', czyli łącznie 3/4'
- a w tych 4-minutowych dziurach trzeba by wkleić jeszcze tę 20-tkę ze Słonecznej
Nie widać miejsca dla 14-tki (więc albo 14 albo 20).
Trzeba przyznać, że odcinek do Zawodzia rzeczywiście jest jednym z najbardziej obleganych, a kursują tam głównie solówki. Najwięcej osób jeździ do/z Rynku, stąd najgorzej jest na odcinku Rynek<>Damrota. Najgorzej jest w szczycie, ale również poza szczytem nierzadko zdarza się, że wagony jeżdżą pełne.
Taki odcinek powinien być obsługiwany głównie przez składy, wtedy częstotliwość co 3/4' powinna być wystarczająca.
Zakładając, że na Grundmanna pojawiłyby się tramwaje, to poprowadzenie tamtędy 11-stki rzeczywiście wydaje się być ciekawe. Szybciej można by się dostać na Dworzec, na Zawodzie śmigałyby składy, a sama 11-stka miałaby postoje na obu końcach.
Co do tej przykładowej 20-stki, to co ile ona by miała wg Ciebie jeździć? Normalnie co 15 min., czy częściej? No i co z 7-mką? Na solówkach?
Ogólnie proponowane rozwiązanie całkiem ciekawe :) Tylko na razie chyba nie ma co o nim marzyć :(
memphis pisze:Piszesz tak jakby dzisiaj 15 była wzorem cnót w zakresie punktualności.
Z tego co obserwuje przez ostatnie miesiące, to mimo jednotorów i braku postoju na przystanku końcowym w Katowicach 15-stki jeżdżą zazwyczaj planowo. Swoje robi tutaj skrócenie czasów postojów na światłach w K-cach, ale na pozostałych odcinkach również jedzie się w miarę planowo.
memphis pisze:
Po drugie będzie chyba problem ze składami, bo zdaje się ze po Sosnowcu to one powietrze by woziły.
Dzisiaj też wożą, a w Katowicach się ludzie do solówki nie mieszczą.
Na odcinku Centrum <> Zagórze w wozie jest zazwyczaj kilkanaście osób, Centrum <> Zawodzie ok. 40-50 (w szczycie), ok. 20-30 (poza szczytem), a na Zawodzie <> Rynek, ok. 50-100, zależnie od tego czy akurat na pętli wysypią się tłumy z autobusu i kiedy jechał poprzedni tramwaj (już na Zawodziu część sprytniejszych woli zaczekać na 20-stkę, która przynajmniej startuje w miarę pusta, ale później szybko się zapełnia).
Najlepiej jakby na Zawodziu dopinali doczepkę i odpinali w drodze powrotnej ;)
memphis pisze:Z 15-tką jest jakaś nadzieja związana z ewentualnym wydłużeniem w osiedle, 14 to już na zawsze pozostaje linią o znaczeniu lokalnym (Szopienice-Mysłowice), o ile w ogóle przeżyje najbliższe lata.
Właśnie obawiam się, że to planowane wydłużenie 15-stki w głąb Zagórza może nie wiele dać. Nowy odcinek ma jakby obiegać część osiedla zamiast biec do pętli docelowej najkrótszą drogą. Niewątpliwie jest to dobre rozwiązanie, bo zyska więcej mieszkańców, ale przez to korzystanie z tramwaju w celu jazdy więcej niż parę przystanków będzie o wiele mniej opłacalne. Odcinek od planowanej nowej pętli do obecnej można pokonać autobusem w 3-4 minuty, a tramwajem byłoby to co najmniej 2x dłużej. Natomiast do Centrum (z okolicy planowanej pętli) niewątpliwie szybciej będzie się można dostać autobusem (11-14 min.) zamiast ok. 20.
Ponadto przez większą część trasy planowanej nowej 15-stki przebiega już dość sporo linii autobusowych, które są podstawą dla mieszkańców Zagórza.
Powyższą inwestycję najlepiej byłoby odłożyć na co najmniej parę lat i zająć się najpierw remontem istniejących już torowisk, bo inaczej mogłoby dojść do tego, że po Sosnowcu jeździłaby tylko i wyłącznie 15-stka ;)

Co do obecnej trasy 15-stki to, jak dla mnie, jest ona wyizolowana od osiedli. Może takie wrażenie robi to, że biegnie pośrodku szerokiej drogi, a pod koniec w tunelu, ale z tego co widać po napełnieniach większości osób również jest ona "nie po drodze&#8221;...
memphis pisze:Zakładając wyremontowanie trasy 15-tki między Zawodziem, a Sosnowcem to wraz z porządnym taborem i sensownym rozkładem może to być jakaś alternatywa dla pasażerów spoza centrum Katowic. Już kiedyś zresztą 15-tką biła rekordy frekwencji w takiej relacji - jak na Roździeńskiego były kilometrowe korki.
Obecnie w szczycie porannym, gdy jedzie się z Centrum Sosnowca do miejsca Centrum Katowic położonego w pobliżu linii tramwajowej, to bardziej opłaca się jechać tramwajem.
Przykładowo z Dworca PKP w S-cu na Graniczną tramwajem jedzie się 31 min. (i zazwyczaj bez żadnych opóźnień), a autobusem &#8211; planowo 15 min. do Hotelu Novotel, lecz rano na S86 zawsze są korki, więc podróż wydłuża się do 20-25 min. Do tego dojście na Graniczną ok. 7 min. Czasowo jest porównywalnie. Tłok w pojeździe - nieco mniejszy w tramwaju (do Zawodzia). Przy ekstremalnych warunkach pogodowych (mróz, opady śniegu, deszczu, mgła) również tramwaje radzą sobie lepiej, gdyż jeżdżą tylko z minimalnymi opóźnieniami (za wyjątkiem awarii wozu, trakcji, czy jesienią szyny pokrytej liśćmi).
Po modernizacji trasy 15-stki niewątpliwie będzie ona szybsza i jeszcze pewniejsza od autobusów.

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#195 Post autor: memphis » 28 sty 2011, 21:53

DW pisze:A tak w ogóle to rzeczywiście sporo osób jeździ pomiędzy Szopienicami i Załężem?
Pewnie nie jest są to dzikie tłumy, ale jak widać jest to ważne połączenie choćby politycznie i co rusz znika, a potem znów się pojawia.
No właśnie. Wystarczy jakaś chwilowa awaria w Sosnowcu, czy Szopienicach i już nie będzie czym dojechać do Rynku w Chorzowie. Podobna sytuacja była przecież niedawno z 9-tka, która niby jeździła na Stroszek, ale rzadko wg planu.
Ech, no takim tokiem rozumowania to należy robić linie tramwajowe wahadłowe na każdy jeden przystanek. Przecież jak w Katowicach jest burdel to w Bytomiu 6 czy 19 też nie jedzie. Co więcej, jak na Brynowie jest burdel to na Koszutce 16-tka nie jedzie. Po prostu trzeba sensownie regulować ruch, a nie zmieniać relacji linii tylko dlatego, że ktoś sobie z tym nie potrafi poradzić.
Tylko po co zaś ludziom mieszać i kolejny raz zmieniać numer linii tej relacji? Skoro już od ładnych paru lat kursuje tak 20-stka, to niech już tak zostanie, bo wszyscy się do tego przyzwyczaili.
Bo mi numer 20 pasuje do innej relacji, której pomysł był wcześniejszy niż idiotyczny numer dla relacji która powinna być oznaczona jako 40 :P
No i co z 7-mką? Na solówkach?
Do Zawodzia. Co do taboru to oczywiście powinny być składy, skoro i tak sobie folgujemy w marzeniach ;)
Właśnie obawiam się, że to planowane wydłużenie 15-stki w głąb Zagórza może nie wiele dać. Nowy odcinek ma jakby obiegać część osiedla zamiast biec do pętli docelowej najkrótszą drogą.
Podobno jednak są jakieś próby przeprojektowania tego, więc może jednak tramwaj zostanie zaplanowany przez środek osiedla, a nie po jego obrzeżu. A nawet jeśli to wydłużenie choćby o 1-2 przystanki od dzisiejszej pętli już powinno spowodować spory napływ pasażerów.
Co do obecnej trasy 15-stki to, jak dla mnie, jest ona wyizolowana od osiedli. Może takie wrażenie robi to, że biegnie pośrodku szerokiej drogi, a pod koniec w tunelu, ale z tego co widać po napełnieniach większości osób również jest ona "nie po drodze&#8221;...
Jeśli chodzi o okolice przystanku Środula Osiedle to autobusy mają tam identyczną (fatalną) dostępność, ale jednak więcej ludzi z nich korzysta.

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#196 Post autor: rafalurbino18 » 29 sty 2011, 10:56

DW pisze:Właśnie obawiam się, że to planowane wydłużenie 15-stki w głąb Zagórza może nie wiele dać. Nowy odcinek ma jakby obiegać część osiedla zamiast biec do pętli docelowej najkrótszą drogą. Niewątpliwie jest to dobre rozwiązanie, bo zyska więcej mieszkańców, ale przez to korzystanie z tramwaju w celu jazdy więcej niż parę przystanków będzie o wiele mniej opłacalne. Odcinek od planowanej nowej pętli do obecnej można pokonać autobusem w 3-4 minuty, a tramwajem byłoby to co najmniej 2x dłużej. Natomiast do Centrum (z okolicy planowanej pętli) niewątpliwie szybciej będzie się można dostać autobusem (11-14 min.) zamiast ok. 20.
Ponadto przez większą część trasy planowanej nowej 15-stki przebiega już dość sporo linii autobusowych, które są podstawą dla mieszkańców Zagórza.
Już od samego istnienia tej nowej linii tramwajowej trzeba byłoby pokazać pasażerom, że warto jeździć tramwajem. Jakby puściłoby się tam stare stopiątki, to ludzie przejechaliby się kilka razy ale wróciliby do autobusów. Jeśli chodzi o Zagórze to wg mnie powinno tam powstać jakieś centrum przesiadkowe, gdzie kończyłyby np. autobusy linii 34, 220, 221, 622. Tam gdzie pojedzie tramwaj należałoby ograniczyć ofertę pozostałych linii autobusowych żeby tramwaj stał się podstawowym środkiem komunikacji. Jeśli chodzi o ul. 3 Maja to wystarczyłoby zostawić tam tylko część z linii obecnie tamtędy jeżdżących. Resztę można skrócić o odcinek Zagórze - centrum lub puścić innymi ulicami. Nie przebywam jednak w Sosnowcu tak często by dokładnie powiedzieć, jak mają one jeździć. Pozostaje jeszcze problem busiarstwa, które w Sosnowcu się mocno rozwinęło.

Niewątpliwe kłopotem jest to, że linia tramwajowa przebiega pośrodku szerokiej drogi (podobnie zresztą jak w innych miejscach Zagłębia) i dojście tam przez kładkę/przejście podziemne jest dłuższe niż do przystanku autobusowego, ale można byłoby przecież w niektórych miejscach zrobić przejścia dla pieszych na jezdni - ruch na niektórych ulicach nie jest tak duży, aby zmniejszyłoby to bezpieczeństwo pieszych.

Aby taka linia tramwajowa była atrakcyjna oczywiście musi jeździć często,więc częstotliwość 15-minutowa może nie wystarczyć. Wszystko zależałoby jednak od cięć w komunikacji autobusowej, ale wg mnie jest co wycinać.

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#197 Post autor: mark40 » 29 sty 2011, 11:09

memphis pisze:Bo mi numer 20 pasuje do innej relacji, której pomysł był wcześniejszy niż idiotyczny numer dla relacji która powinna być oznaczona jako 40 :P
Masz absolutną rację :) Chociaż 20 to i tak już lepiej niż 36 :lol:

butthead
Posty: 84
Rejestracja: 28 mar 2008, 19:11
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#198 Post autor: butthead » 29 sty 2011, 16:18

rafalurbino18 pisze:Jakby puściłoby się tam stare stopiątki, to ludzie przejechaliby się kilka razy ale wróciliby do autobusów.
Tak, przejechaliby się "kilka razy" jak na karuzeli, po czym przestali korzystać nawet jakby im czasowo pasowało, bo te "stare stopiątki"... Ehhh.

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#199 Post autor: memphis » 29 sty 2011, 17:15

rafalurbino18 pisze:Niewątpliwe kłopotem jest to, że linia tramwajowa przebiega pośrodku szerokiej drogi (podobnie zresztą jak w innych miejscach Zagłębia) i dojście tam przez kładkę/przejście podziemne jest dłuższe niż do przystanku autobusowego,
Do autobusu (przynajmniej w jednym kierunku jazdy) też trzeba chodzić przez kładkę ;)
ale można byłoby przecież w niektórych miejscach zrobić przejścia dla pieszych na jezdni - ruch na niektórych ulicach nie jest tak duży, aby zmniejszyłoby to bezpieczeństwo pieszych.
To jest racja, z tym, że wymagałoby sygnalizacji świetlnej niestety.
Aby taka linia tramwajowa była atrakcyjna oczywiście musi jeździć często,więc częstotliwość 15-minutowa może nie wystarczyć.
Na takie osiedle jak Zagórze to tramwaj powinien co najmniej co 5 minut w szczycie śmigać. I nie być solówką.

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#200 Post autor: rafalurbino18 » 29 sty 2011, 19:32

butthead pisze:Tak, przejechaliby się "kilka razy" jak na karuzeli, po czym przestali korzystać nawet jakby im czasowo pasowało, bo te "stare stopiątki"... Ehhh.
Ale tu nie chodzi tylko o te stopiątki. Nie sądzę, że będzie im bardziej czasowo pasował tramwaj jeśli dalej kursować tam będą bezpośrednio autobusy z centrum Sosnowca. A korków jakiś gigantycznych nie ma, więc tramwaj dojedzie tam wolniej. Pozostają jeszcze starsze osoby, które niestety na pewno nie wybiorą starej stopiątki, tylko niskopodłogowy autobus.
memphis pisze:Do autobusu (przynajmniej w jednym kierunku jazdy) też trzeba chodzić przez kładkę ;)
Akurat myślałem o przystanku Środula Osiedle, gdzie od bloków najbliżej jest do przystanku autobusowego bez konieczności przejścia kładką. Gdyby była możliwość szybszego przejścia między przystankiem autobusowym, a tramwajowym to ludzie wybraliby podróż tym, co przyjechałoby szybciej. Gdy nie ma takiej możliwości idą tam gdzie najbliżej, bo zresztą tam najczęściej coś podjeżdża (zaś tramwaj "tylko" co 15min). Przy powrotach do domu pasażerowie którzy wsiadają np. przy dworcu PKP też częściej wybiorą autobus, bo jest częściej (i nie trzeba przechodzić przejściem podziemnym, jeśli idzie się od strony ul. Warszawskiej).
memphis pisze:To jest racja, z tym, że wymagałoby sygnalizacji świetlnej niestety.
No tak - dodatkowe koszty, więc za bardzo nie można sobie na to pozwolić. Ale wtedy przejazd autobusem by się wydłużał na korzyść tramwaju do którego szybsze byłoby dojście. Coś za coś ;)
memphis pisze:Na takie osiedle jak Zagórze to tramwaj powinien co najmniej co 5 minut w szczycie śmigać. I nie być solówką.
Przyznaje, że trochę niefortunnie napisałem, że "co 15min może nie wystarczyć". Jeśli tramwaj jechałby przez środek osiedla i dojście do przystanków tramwajowych byłoby szybsze lub podobne niż do autobusowych to sądzę, że taka wysoka częstotliwość spowodowałaby szybki napływ pasażerów i co za tym idzie tramwaje nie jeździłyby wtedy puste.
Ostatnio zmieniony 29 sty 2011, 20:01 przez rafalurbino18, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości