Zmiany rozkładów jazdy od 2011-02-01

Dyskusje o organizacji ruchu.
Wiadomość
Autor
rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

Zmiany rozkładów jazdy od 2011-02-01

#1 Post autor: rafalurbino18 » 25 sty 2011, 18:02

Zmiany rozkładów jazdy od 2011-02-01

Zabrze, Bytom – Zmiany w rozkładach jazdy linii tramwajowych nr 1, 3, 4, 5, 9, 31
Od 1 lutego 2011 r. zostaną zmodyfikowane rozkłady jazdy linii trawmajowych nr: 1, 4, 5. Częstotliwości kursowania linii nr 3 zmniejszy się z co 15 minut na co 20 minut, natomiast linia nr 5 w dni robocze w godzinach wieczornych (od 20:00 do 22:30) będzie kursować częściej. Linia nr 9 zmieni częstotliwość kursowania z co 15 minut na co 20 minut, zmieni się także jej trasa – będzie przebiegać z przystanku „Bytom Plac Sikorskiego” do przystanku „Chorzów Ratusz”, przez Godulę, Chebzie, Wirek. Zostanie przywrócona linia 31 na trasie „Bytom Plac Sikorskiego” – „Stroszek Osiedle”.
Źródło: KZK GOP

Muszę powiedzieć, że w końcu jakiegoś pozytywne zmiany rozkładów ;) Ostatnio na T3 jakoś nie było tak strasznie i tramwaje wyrabiały do końca dniówki bez jakichś większych opóźnień, co nie oznacza, że zmiana jest zła. Widać KZK GOP zauważył, że nie wszędzie wyższa częstotliwość = lepiej. Teraz ciekawe czy przywrócą składy na dziewiątkę, ale z tym pewnie będziej gorzej :/ Mam nadzieję, że zmodyfikowanie rozkładów 1 i 4 to tylko poprzesuwanie godzin kursowania, bo jak tam będą cięcia to już tak fajnie nie będzie. Rozkładów na razie brak.

PS. Jakoś tak niepodobne to do KZK, że napisali o zmniejszeniu częstotliwości nie tłumacząc się w stylu na wniosek pasażerów/gminy itp. :P
Ostatnio zmieniony 26 sty 2011, 15:04 przez rafalurbino18, łącznie zmieniany 1 raz.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#2 Post autor: DW » 25 sty 2011, 18:18

rafalurbino18 pisze:01 r.
2001 roku? ;)
rafalurbino18 pisze:Muszę powiedzieć, że w końcu jakiegoś pozytywne zmiany rozkładów
Niby znów cięcia, a tym razem pozytywne :)
rafalurbino18 pisze:Ostatnio na T3 jakoś nie było tak strasznie i tramwaje wyrabiały do końca dniówki bez jakichś większych opóźnień, co nie oznacza, że zmiana jest zła. Widać KZK GOP zauważył, że nie wszędzie wyższa częstotliwość = lepiej.
Najlepsze jest to, że częstotliwość 15-minutowa funkcjonowała w okresie jesienno-zimowym, kiedy, jak wiadomo, najtrudniej jest się wyrobić w czasie. Ciekawe czy na jesień znów zwiększą częstotliwość ;)
rafalurbino18 pisze:Teraz ciekawe czy przywrócą składy na dziewiątkę, ale z tym pewnie będziej gorzej
Nie liczyłbym na to ;) Wycięte wozokilometry dodadzą na wieczorne 5-tki. Pewnie w soboty zwiększy się też częstotliwość na 9 (20 min. zamiast 30).
rafalurbino18 pisze:PS. Jakoś tak niepodobne to do KZK, że napisali o zmniejszeniu częstotliwości nie tłumacząc się w stylu na wniosek pasażerów/gminy itp.
W ogóle jakoś sporo tych zmian od 31.01/01.02. Taki prezent noworoczny na początek kadencji zarządu KZK ;)

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#3 Post autor: KZKGaPowicz » 26 sty 2011, 14:40

DW pisze:
rafalurbino18 pisze:Muszę powiedzieć, że w końcu jakiegoś pozytywne zmiany rozkładów
Niby znów cięcia, a tym razem pozytywne :)
Nie powiedziałbym, zobaczcie jak wygląda rozkład linii nr 31 w dni robocze w ferie i wakacje, o Wigilii Bożego Narodzenia już nie wspominając RJ 31.
DW pisze:
rafalurbino18 pisze:Teraz ciekawe czy przywrócą składy na dziewiątkę, ale z tym pewnie będziej gorzej
Nie liczyłbym na to ;) Wycięte wozokilometry dodadzą na wieczorne 5-tki. Pewnie w soboty zwiększy się też częstotliwość na 9 (20 min. zamiast 30).
Podejrzewam, że będą, gdyż jest osobny rozkład na dni robocze szkolne oraz dni robocze w ferie i wakacje RJ 9.

Ponadto:
Linia nr 4 będzie teraz kursowała także w dni robocze w ferie i wakacje co ok. 1,5 h oraz w soboty co 30 min. Wieczorem jest duża przerwa: (w dni robocze szkolne 4 h 20 min., w dni robocze w feriew i wakcje 5 h 50 min oraz w soboty 3 h)
Obsługa linii nr 5 zostanie rozdzielona na 2 zajezdnie:
- w dni robocze Gliwice - 6 poc. dziennych + 2 poc. wieczorno-nocne i Stroszek 2 poc. dzienne + 1 poc. wieczorno-nocny.
- dni wolne Gliwice - 6 poc. dziennych + 1 poc. wieczorno-nocny (w Święta Bożego Narodzenia (2 dni), Nowy Rok oraz Święta Wielkanocne (2 dni) - 2 poc. dzienne + 1 poc. wieczorno-nocny) i Stroszek - 2 poc. dzienne.
Ostatnio zmieniony 26 sty 2011, 15:09 przez KZKGaPowicz, łącznie zmieniany 1 raz.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#4 Post autor: adam86 » 26 sty 2011, 15:06

I po jaką cholerę znowu uwalono 1 o połowę w soboty...
KZKGOP 1779

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#5 Post autor: DW » 26 sty 2011, 15:15

KZKGaPowicz pisze:
DW pisze:
rafalurbino18 pisze:Muszę powiedzieć, że w końcu jakiegoś pozytywne zmiany rozkładów
Niby znów cięcia, a tym razem pozytywne :)
Nie powiedziałbym, zobaczcie jak wygląda rozkład linii nr 31 w dni robocze w ferie i wakacje, o Wigilii Bożego Narodzenia już nie wspominając RJ 31.
Rzeczywiście. Ładnie wyglądało to jedynie z opisu na stronie głównej :|

Najlepsze są rozkłady na 4 i właśnie 31 w ferie. Wygląda to tak, jakby linie te uruchomiano wtedy tylko po to, aby upchnąć gdzie wozokilometry. Żałosne :(

Drobne zmiany dotkną wszystkich gliwickich linii (1, 3, 4, 5, 17, 18) oraz połowy bytomskich (7, 9). Na większości z nich są to tylko zmiany godzin wyjazdów i zjazdów. Pozostałe najważniejsze zostały już wymienione, a inne "dziwne" w sumie już też (forum WPK).

adam86 pisze:I po jaką cholerę znowu uwalono 1 o połowę w soboty...
Bo w zamian dano czwóreczkę również co 30 min., która jeździ na przemian z 1 (tyle, że na krótszej trasie, ale za to dłużej, bo od 5:00 do 20:00).

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#6 Post autor: KZKGaPowicz » 26 sty 2011, 15:19

W Święta Bożego Narodzenia (2 dni), Nowy Rok i Święta Wielkanocne (2 dni) na linii nr 17 będą 4 poc. zamiast 2, ale za to na "18" w te dni będzie częstotliwość (porażająca) co 60 minut do ok. godz. 15:00, a później już co 30 minut.
DW pisze:
adam86 pisze:I po jaką cholerę znowu uwalono 1 o połowę w soboty...
Bo w zamian dano czwóreczkę również co 30 min., która jeździ na przemian z 1 (tyle, że na krótszej trasie, ale za to dłużej, bo od 5:00 do 20:00).
Kłopot będzie pomiędzy Rudą Południową a Zaborzem Pętlą, gdzie jedzie tylko "1", bo na wspólnym odcinku z "18" jedzie w poprzeplatanym takcie 16/14 min.
Ostatnio zmieniony 26 sty 2011, 15:27 przez KZKGaPowicz, łącznie zmieniany 1 raz.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#7 Post autor: Penny » 26 sty 2011, 15:27

DW pisze:Najlepsze jest to, że częstotliwość 15-minutowa funkcjonowała w okresie jesienno-zimowym, kiedy, jak wiadomo, najtrudniej jest się wyrobić w czasie. Ciekawe czy na jesień znów zwiększą częstotliwość ;)
Otóż to. Ocenianie takiej linii jak 3 i 9 w takim okresie jak jesień-zima, jest totalnym błędem!
adam86 pisze:I po jaką cholerę znowu uwalono 1 o połowę w soboty...
Narzekano, ze 9 jeździ w dni wolne co 30 minut, to teraz mamy poprawę w sobotę (co 20 minut), ale niedziela? Szkoda gadać. Co 40 minut... Mogli przecież w niedzielę zostawić tę 30 minutową częstotliwość (oprócz naturalnych awarii wozu na trasie nie było problemów przy tej częstotliwości).
KZKGaPowicz pisze:
DW pisze:
rafalurbino18 pisze:Muszę powiedzieć, że w końcu jakiegoś pozytywne zmiany rozkładów
Niby znów cięcia, a tym razem pozytywne :)
Nie powiedziałbym, zobaczcie jak wygląda rozkład linii nr 31 w dni robocze w ferie i wakacje, o Wigilii Bożego Narodzenia już nie wspominając RJ 31.
Bezsensowny ogryzek...
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Penny, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#8 Post autor: KZKGaPowicz » 26 sty 2011, 15:29

Penny pisze:
adam86 pisze:I po jaką cholerę znowu uwalono 1 o połowę w soboty...
Narzekano, ze 9 jeździ w dni wolne co 30 minut, to teraz mamy poprawę w sobotę (co 20 minut), ale niedziela? Szkoda gadać. Co 40 minut...
KZKGaPowicz pisze:
DW pisze:
rafalurbino18 pisze:Muszę powiedzieć, że w końcu jakiegoś pozytywne zmiany rozkładów
Niby znów cięcia, a tym razem pozytywne :)
Nie powiedziałbym, zobaczcie jak wygląda rozkład linii nr 31 w dni robocze w ferie i wakacje, o Wigilii Bożego Narodzenia już nie wspominając RJ 31.
Bezsensowny ogryzek...
To przecież już dawno widać, słychać i "czuć", że KZK GOP chce zniszczyć tramwaje w GOP.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez KZKGaPowicz, łącznie zmieniany 1 raz.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#9 Post autor: Penny » 26 sty 2011, 15:37

KZKGaPowicz pisze:To przecież już dawno widać, słychać i "czuć", że KZK GOP chce zniszczyć tramwaje w GOP.
15-letnia umowa z KZK GOP zakłada, że szanowny Organizator może ograniczać pracę przewozową (przychód z wykonywania kursów) tramwajów rocznie o 2%. Oznacza to, że w ciągu tych 15 lat KZK GOP jest w stanie ograniczyć pracę przewozową o ponad 26%! Dodatkowo należy wziąć pod uwagę fakt, że w ten spadek nie wlicza się tej pracy przewozowej, która została utracona z racji likwidacji linii... Więc możliwości KZK GOP są nieskończone.

Skoro poziom pracy przewozowej jest równoznaczny z uzyskiwanymi przychodami, to wystarczy spojrzeć na kondycję finansową TŚ i jestem ciekaw, jak wiele takich 2% uszczerbków jest w stanie ta firma wytrzymać! :(

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#10 Post autor: DW » 26 sty 2011, 15:54

Penny pisze:
adam86 pisze:I po jaką cholerę znowu uwalono 1 o połowę w soboty...
Narzekano, ze 9 jeździ w dni wolne co 30 minut, to teraz mamy poprawę w sobotę (co 20 minut), ale niedziela? Szkoda gadać. Co 40 minut... Mogli przecież w niedzielę zostawić tę 30 minutową częstotliwość (oprócz naturalnych awarii wozu na trasie nie było problemów przy tej częstotliwości).
W niedziele od 13:00 linia 9-tka kursować będzie co 20 min. Tylko do 13-stej co 40 (choć z rana mogłaby przecież jeździć co 30...).

Późniejsze wyjazdy w niedziele wprowadzono też na 5-tce. Do 12:00 co 30 min., później 15 min.
Podobne zmiany przydałyby się też w Zagłębiu, gdzie od 13-stej, 14-stej 30 min. to za mało. Po południu na liniach 21, 22, 24, 26 i 27 niewątpliwie przydałaby się częstotliwość 20-minutowa, ale w dni robocze jedzie się w tłoku, to czemu inaczej miałoby być w niedziele...

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#11 Post autor: rafalurbino18 » 26 sty 2011, 20:10

Przeglądając rozkład najbliższej mi linii 3 zauważyłem, że wydłużono niepotrzebnie kursowanie co 20min w dni robocze i soboty aż do...23. I co ciekawe a zarazem głupie - składy będą zjeżdżać do zajezdni od 18.37 z Makoszów co godzinę, czyli do 22.37. Na T3 w rozkładzie sprzed wakacji (20min częstotliwość) już od 18 jeździły one puste, więc teraz będzie podobnie. Nie wiem po co tracić wozokilometry skoro równie dobrze mogłyby jeździć solówki co 30min... To samo z sobotami - co 20min już od wyjazdu. Po co to nie wiem - kolejne marnowanie pieniędzy...
Znów się pobawiono z czasami przejazdu między przystankami, ale tym razem skrócono czas przejazdu po jednotorze na ul. 3 Maja w kursach do Mikulczyc do 6min. Po pierwsze - taki czas przejazdu nie odpowiada rzeczywistości, bo głównie ten odcinek generował obecnie opóźnienie. Jeszcze większa głupota KZK to czas przejazdu w drugą stronę - tam zostawiono 8min. Kto mi to wytłumaczy, bo to jest dla mnie niepojęte? :roll: Na odcinku Lutra - Mikulczyce również są różnice w czasie przejazdu w przeciwne kierunki, ale łącznie minutę dłuższy jest przejazd do Mikulczyc...

Awatar użytkownika
Przemek
Posty: 456
Rejestracja: 10 sty 2010, 15:40
Lokalizacja: Budapest

#12 Post autor: Przemek » 26 sty 2011, 22:31

Dochodzimy do sytuacji, jaka miała miejsce pod koniec żywota PKT, gdy składy hulały do końca dnia. Te tzw. wyrzucanie pieniędzy ma też swoją zaletę - większy przychód dla zajezdni - choć przypuszczam, że wielu motorowych będzie po prostu jeździć na jeden wóz.
BTW, te 9 będą na składach?

DTSN
Posty: 198
Rejestracja: 12 lip 2010, 15:02
Lokalizacja: Cały Śląsk

#13 Post autor: DTSN » 26 sty 2011, 23:36

rafalurbino18 pisze:Przeglądając rozkład najbliższej mi linii 3 zauważyłem, że wydłużono niepotrzebnie kursowanie co 20min w dni robocze i soboty aż do...23. I co ciekawe a zarazem głupie - składy będą zjeżdżać do zajezdni od 18.37 z Makoszów co godzinę, czyli do 22.37. Na T3 w rozkładzie sprzed wakacji (20min częstotliwość) już od 18 jeździły one puste, więc teraz będzie podobnie. Nie wiem po co tracić wozokilometry skoro równie dobrze mogłyby jeździć solówki co 30min... To samo z sobotami - co 20min już od wyjazdu. Po co to nie wiem - kolejne marnowanie pieniędzy...
Znów się pobawiono z czasami przejazdu między przystankami, ale tym razem skrócono czas przejazdu po jednotorze na ul. 3 Maja w kursach do Mikulczyc do 6min. Po pierwsze - taki czas przejazdu nie odpowiada rzeczywistości, bo głównie ten odcinek generował obecnie opóźnienie. Jeszcze większa głupota KZK to czas przejazdu w drugą stronę - tam zostawiono 8min. Kto mi to wytłumaczy, bo to jest dla mnie niepojęte? :roll: Na odcinku Lutra - Mikulczyce również są różnice w czasie przejazdu w przeciwne kierunki, ale łącznie minutę dłuższy jest przejazd do Mikulczyc...

Witam czy mam rozumieć że, jak tramwaj linii trzy (3) jedzie z Makoszowy to ja musze na Placu Wolności wyjść ? bo on jedzie tylko do Placu Wolności ? i potem pusty jedzie do zajezdni tak ?
DTSN
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#14 Post autor: rafalurbino18 » 27 sty 2011, 06:37

DTSN pisze:Witam czy mam rozumieć że, jak tramwaj linii trzy (3) jedzie z Makoszowy to ja musze na Placu Wolności wyjść ? bo on jedzie tylko do Placu Wolności ? i potem pusty jedzie do zajezdni tak ?
W rozkładach istnieją kursy zjazdowe do zajezdni, więc pusty nie powinien jechać. Tylko na pl. Wolności jest koniec kursu z Makoszów i zaczyna się od razu kurs relacji pl. Wolności - zajezdnia Gliwice.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#15 Post autor: Penny » 27 sty 2011, 07:26

Przemek pisze:BTW, te 9 będą na składach?
Prawdopodobnie będzie tak jak przed wprowadzeniem taktu 15-minutowego, czyli 8 pociągów: 4 składy i 4 solówki w dni robocze.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#16 Post autor: DW » 27 sty 2011, 08:47

rafalurbino18 pisze:
DTSN pisze:Witam czy mam rozumieć że, jak tramwaj linii trzy (3) jedzie z Makoszowy to ja musze na Placu Wolności wyjść ? bo on jedzie tylko do Placu Wolności ? i potem pusty jedzie do zajezdni tak ?
W rozkładach istnieją kursy zjazdowe do zajezdni, więc pusty nie powinien jechać. Tylko na pl. Wolności jest koniec kursu z Makoszów i zaczyna się od razu kurs relacji pl. Wolności - zajezdnia Gliwice.
Na rozkłady ze strony KZK GOP, a w szczególności różne dziwne opisy lepiej brać mała poprawkę, bo lubią w nich mieszać.
Kursy zjazdowe do zajezdni w Gliwicach oczywiście powinny się odbywać z pasażerami. Jest nawet rozkład z odjazdami 3-ki do zajezdni:
http://rozklady.kzkgop.pl/index.php?co= ... trasy=4975
Penny pisze:
Przemek pisze:BTW, te 9 będą na składach?
Prawdopodobnie będzie tak jak przed wprowadzeniem taktu 15-minutowego, czyli 8 pociągów: 4 składy i 4 solówki w dni robocze.
Ktoś gdzieś pisał, że ponoć mają być tylko 2...

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#17 Post autor: memphis » 27 sty 2011, 09:45

rafalurbino18 pisze:
DTSN pisze:Witam czy mam rozumieć że, jak tramwaj linii trzy (3) jedzie z Makoszowy to ja musze na Placu Wolności wyjść ? bo on jedzie tylko do Placu Wolności ? i potem pusty jedzie do zajezdni tak ?
W rozkładach istnieją kursy zjazdowe do zajezdni, więc pusty nie powinien jechać. Tylko na pl. Wolności jest koniec kursu z Makoszów i zaczyna się od razu kurs relacji pl. Wolności - zajezdnia Gliwice.
W rozkładzie jazdy, tym oficjalnym, te kursy są po prostu podzielone. Choć tak formalnie rzecz biorąc oznacza to, że pasażer powinien skasować drugi bilet.

DTSN
Posty: 198
Rejestracja: 12 lip 2010, 15:02
Lokalizacja: Cały Śląsk

#18 Post autor: DTSN » 27 sty 2011, 12:10

memphis pisze:
rafalurbino18 pisze:
DTSN pisze:Witam czy mam rozumieć że, jak tramwaj linii trzy (3) jedzie z Makoszowy to ja musze na Placu Wolności wyjść ? bo on jedzie tylko do Placu Wolności ? i potem pusty jedzie do zajezdni tak ?
W rozkładach istnieją kursy zjazdowe do zajezdni, więc pusty nie powinien jechać. Tylko na pl. Wolności jest koniec kursu z Makoszów i zaczyna się od razu kurs relacji pl. Wolności - zajezdnia Gliwice.
W rozkładzie jazdy, tym oficjalnym, te kursy są po prostu podzielone. Choć tak formalnie rzecz biorąc oznacza to, że pasażer powinien skasować drugi bilet.
Masz racje ale oni mieszają więcej cyrku niż pożytku z tego.
DTSN
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#19 Post autor: Penny » 27 sty 2011, 14:20

Zmiana rozkładu linii 7 to w zasadzie drobne korekty:
1) Likwidacja pary kursów nocnych Stroszek - Sikorskiego (ze Stroszka o 2:42, z Sikorskiego 3:05 (wykonywał je pociąg 711))
2) Likwidacja kursów nocnych w w/w relacji w Sylwestra (ze Stroszka 0:42, 1:42, 2:42, Sikorskiego 1:05, 2:05, 3:05). W Bytomiu od paru lat nie ma imprezy się z okazji Nowego Roku, to po co bana :P
3) Dodatkowy kurs z Chorzowa Batorego do Szopienic (wyjazd z Zawodzia o 4:14, przyjazd do Batorego o 4:44, zawrócenie, wyjazd z Batorego do Szopienic o 4:51 (kurs ten wykonuje pociąg 705, który rozpoczynał z Zawodzia w kier. Szopienic o 5:23)
4) Przesunięcie kursu nocnego wykonywanego z Chorzów Batory Zajezdnia do Chorzów Ratusz (Stroszek Zajezdnia) z godziny 3:28 na 3:35. Przyjazd do Stroszka również +7 minut (dzięki temu przesiadka na Złotym Rogu z T7 na T9 wymaga mniej oczekiwania).
5) Rozkład na "25, 26 Grudnia, 1 Stycznia, Święta Wielkanocne" zakłada kursowanie co 30 minut (od ~10:00 do nocy) w zamian za całodniowy takt godzinny!
6) Wyjazd ze Stroszka o 4:07 (pociąg 704 przez Katowice Rondo do Szopienic) jest przesunięty na 3:55.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Penny, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#20 Post autor: Boguś » 27 sty 2011, 20:59

rafalurbino18 pisze:To samo z sobotami - co 20min już od wyjazdu. Po co to nie wiem - kolejne marnowanie pieniędzy...
Uważasz to za wadę?
KZKGaPowicz pisze:Obsługa linii nr 5 zostanie rozdzielona na 2 zajezdnie:
Mogliby też inne linie rozdzielić między dwie zajezdnie.

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#21 Post autor: rafalurbino18 » 28 sty 2011, 06:25

Boguś pisze:
rafalurbino18 pisze:To samo z sobotami - co 20min już od wyjazdu. Po co to nie wiem - kolejne marnowanie pieniędzy...
Uważasz to za wadę?
Jeśli dałoby się te pieniądze przeznaczyć na inne, bardziej potrzebne kursy to oczywiście, że tak. Te wagony w sobotę do 8 będą wozić powietrze. Na pewno bardziej ucieszyliby się pasażerowie jedynki mając np. w niedzielę od 12 do 18 tramwaj co 15 zamiast co 30minut.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#22 Post autor: KZKGaPowicz » 28 sty 2011, 14:50

Wg nowego rozkładu jazdy w Wigilię Bożego Narodzenia i w Sylwestra tramwaje linii nr 18 będą kurować wg rozkładu jazdy na dni robocze.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#23 Post autor: Boguś » 29 sty 2011, 21:37

rafalurbino18 pisze:
Boguś pisze:
rafalurbino18 pisze:To samo z sobotami - co 20min już od wyjazdu. Po co to nie wiem - kolejne marnowanie pieniędzy...
Uważasz to za wadę?
Jeśli dałoby się te pieniądze przeznaczyć na inne, bardziej potrzebne kursy to oczywiście, że tak. Te wagony w sobotę do 8 będą wozić powietrze. Na pewno bardziej ucieszyliby się pasażerowie jedynki mając np. w niedzielę od 12 do 18 tramwaj co 15 zamiast co 30minut.
Jak dla mnie sobota jest dniem roboczym, więc chyba lepiej, że w soboty linie kursują częściej już od rana.

rifi
Posty: 821
Rejestracja: 26 sie 2010, 21:16
Lokalizacja: Katowice

#24 Post autor: rifi » 29 sty 2011, 22:42

No. Dziś rano już na przystanku Dworzec PKP w Katowicach pojawił się nowy rozkład linii 7, a co najlepsze pojawił się nawet nowy rozkład linii 11 :!:
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez rifi, łącznie zmieniany 6 razy.

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#25 Post autor: rafalurbino18 » 30 sty 2011, 12:01

Boguś pisze:Jak dla mnie sobota jest dniem roboczym, więc chyba lepiej, że w soboty linie kursują częściej już od rana.
Ale sobota nie dla wszystkich jest dniem roboczym i nie potrzeba takiej częstotliwości już o 5 rano. Rozumiem, że teraz w soboty będzie lepiej dla pasażerów, ale nie przesadzajmy. Równie dobrze można np. puścić 6tkę co...5minut w soboty - też będzie lepiej dla pasażerów, bo będą mniej czekać na tramwaj :/

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#26 Post autor: DW » 30 sty 2011, 14:10

rafalurbino18 pisze:
Boguś pisze:Jak dla mnie sobota jest dniem roboczym, więc chyba lepiej, że w soboty linie kursują częściej już od rana.
Ale sobota nie dla wszystkich jest dniem roboczym i nie potrzeba takiej częstotliwości już o 5 rano. Rozumiem, że teraz w soboty będzie lepiej dla pasażerów, ale nie przesadzajmy. Równie dobrze można np. puścić 6tkę co...5minut w soboty - też będzie lepiej dla pasażerów, bo będą mniej czekać na tramwaj :/
Nie przesadzajmy ani w jedną, ani w drugą stronę. W soboty na takiej trójce pewnie rzeczywiście 20-minutowa częstotliwość od 5:00 to lekka przesada. Z rana linia mogłaby kursować co 30 min., a od ok. 7-mej, 8-mej już co 20, bo wtedy ludzie zaczynają jeździć na zakupy (przynajmniej tak jest w Zagłębiu).
Pewnie nie chciało im się już kombinować, bo przy przechodzeniu z taktu co 30' na co 20' byłby problem z mijankami, ale pewnie dałoby się to jakoś rozwiązać.

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#27 Post autor: rafalurbino18 » 30 sty 2011, 17:28

DW pisze:Nie przesadzajmy ani w jedną, ani w drugą stronę. W soboty na takiej trójce pewnie rzeczywiście 20-minutowa częstotliwość od 5:00 to lekka przesada. Z rana linia mogłaby kursować co 30 min., a od ok. 7-mej, 8-mej już co 20, bo wtedy ludzie zaczynają jeździć na zakupy (przynajmniej tak jest w Zagłębiu).
Pewnie nie chciało im się już kombinować, bo przy przechodzeniu z taktu co 30' na co 20' byłby problem z mijankami, ale pewnie dałoby się to jakoś rozwiązać.
Kiedyś w soboty trójki kursowały co 20min od ok. 9-tej, a po 15 jeden pociąg zjeżdżał do zajezdni i potem tramwaje jeździły już co 30min i nie było problemów z mijankami. Wystarczy tylko dobrze ułożyć rozkład. Nie obędzie się bez kilku postojów przed jednotorami, ale rozkładowo wynosić będą 2min. Nie sądzę jednak, że już o 15 jeden pociąg musi zjeżdżać do zajezdni, bo może to zrobić dopiero koło 18. Wyższa częstotliwość przydałaby się bowiem też po południu, bo byłoby trochę tłoczno w solówkach co 30min. W niedziele natomiast kursowanie 3 co 20min po południu jest raczej niepotrzebne, bo nie ma takich potoków jak w soboty. Jak już wspominałem - bardziej przydałaby się wtedy wyższa częstotliwość na jedynce.

butthead
Posty: 84
Rejestracja: 28 mar 2008, 19:11
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#28 Post autor: butthead » 30 sty 2011, 20:33

Mimo wszystko kursowanie linii tramwajowej co 30' to nic innego jak jej dobijanie, a już szczególnie jeśli obsługuje dany odcinek samodzielnie. Przy takcie 20-minutowym jeszcze jest cień szansy, że pasażer przyjdzie na przystanek "w ciemno" - szczególnie jeśli w alternatywie ma autobus kursujący co godzinę.

pasazer_sl
Posty: 2
Rejestracja: 31 sty 2011, 00:04
Lokalizacja: Ruda Śląska

#29 Post autor: pasazer_sl » 31 sty 2011, 00:06

Wkleję to samo co przed chwilą na forum wpk:

Mam pytanie związane ze zmianami tabliczek rozkładów jazdy na przystankach. Sprawa dotyczy tramwaju nr. 9.

http://img197.imageshack.us/f/rozklad.jpg/

Ktoś "inteligentny" zmienił tabliczki na przystankach dziewiątki na obowiązujące od 1.02.2011r. Żeby było zabawniej, usunięte zostały tabliczki z rozkładem aktualnie jeszcze obowiązującym!

Stojąc dzisiaj na przystanku, dzwoniłem do dyspozytorki na pętli w Chebziu, aby podała mi godzinę, o której mogę spodziewać się tramwaju! Na moje pytanie, dlaczego nie ma aktualnych rozkładów jazdy, otrzymałem odpowiedź, że to wina KZK GOP, który w poniedziałek lub wtorek wymieniał te tabliczki (tydzień przed zmianą!!).

Co za debil wydał takie rozporządzenie?! Czy ktoś może wie, kto za to odpowiada?
Ostatnio zmieniony 31 sty 2011, 20:02 przez pasazer_sl, łącznie zmieniany 2 razy.

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#30 Post autor: memphis » 31 sty 2011, 00:18

pasazer_sl pisze:Wkleje to samo co przed chwilą na forum wpk:
I myślisz, że dzięki temu powróci tam stary rozkład jazdy? :P

pasazer_sl
Posty: 2
Rejestracja: 31 sty 2011, 00:04
Lokalizacja: Ruda Śląska

#31 Post autor: pasazer_sl » 31 sty 2011, 00:38

Aż tak naiwny nie jestem. KZK GOP ma gdzieś pasażerów. Najpierw podzielili dziewiątkę na pół. Później zrobili z tego dłuższą linię z większą ilością kursów, aby udobruchać pasażerów. Teraz zrobili powrót do tego co bylo poł roku temu..

Dzieki temu, że ten sam post jest na stronie wpk, dowiedziałem się już, że wymiana tabliczek tydzień przed zmiana rozkładów to jest norma w kzk. Jednym słowem ma się w du.. pasażera.

Czy koledze zepsuł się klawisz "alt"? Poprawiłem.// Boguś
Ostatnio zmieniony 31 sty 2011, 20:02 przez pasazer_sl, łącznie zmieniany 1 raz.

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#32 Post autor: memphis » 31 sty 2011, 01:21

pasazer_sl pisze:Dzieki temu, ze ten sam post jest na stronei wpk, dowiedzialem sie juz ze wymiana tabliczek tydzien przed zmiana rozkladow to jest norma w kzk. Jednym slowem ma sie w du.. pasazera.
Nie, normą jest wymiana bez pozostawienia dotychczasowego (jeszcze aktualnego) rozkładu. Nie ma normy co do terminu, bo często bywa, że rozkłady są zmieniane po terminie ich wdrożenia, co jest równie absurdalne. Tak naprawdę rzadko kiedy nowe rozkłady są aż tak wcześnie, tym razem pewnie dlatego, że zmian jest dużo, więc Tomczyk (podwykonawca, który pisze te karteluszki i wiesza na przystankach) zaczął wcześniej.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#33 Post autor: Penny » 31 sty 2011, 07:04

pasazer_sl pisze:Ktoś "inteligentny" zmienił tabliczki na przystankach dziewiątki na obowiązujące od 1.02.2011r. Żeby było zabawniej, usunięte zostały tabliczki z rozkładem aktualnie jeszcze obowiązującym!

Co za debil wydał takie rozporządzenie?! Czy ktoś może wie, kto za to odpowiada?
A czy to pierwszy raz tak się dzieje :?: Jak mają kilka (a czasem nawet kilkanaście) linii, którym muszą zmienić rozkład, to ile osób miałoby pracować przy tym, żeby wszystko wymienić najlepiej w ten ostatni dzień obowiązywania starego rozkładu :?: Fakt, nie należy tego traktować jako usprawiedliwienie, ale myślę, że to jedyny realny powód, dla którego tak jest przy wymianie rozkładów. Za wymianę rozkładów odpowiada zewnętrzna firma, pracująca na zlecenie organizatora, tj. KZK GOP.

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#34 Post autor: rafalurbino18 » 31 sty 2011, 07:16

DW pisze:Na rozkłady ze strony KZK GOP, a w szczególności różne dziwne opisy lepiej brać mała poprawkę, bo lubią w nich mieszać.
Kursy zjazdowe do zajezdni w Gliwicach oczywiście powinny się odbywać z pasażerami. Jest nawet rozkład z odjazdami 3-ki do zajezdni:
http://rozklady.kzkgop.pl/index.php?co= ... trasy=4975
Natomiast wg rozkładu TŚ będzie to kurs relacji Makoszowy - zaj. Gliwice, więc nie trzeba kasować drugiego biletu...
DW pisze:
Penny pisze:
Przemek pisze:BTW, te 9 będą na składach?
Prawdopodobnie będzie tak jak przed wprowadzeniem taktu 15-minutowego, czyli 8 pociągów: 4 składy i 4 solówki w dni robocze.
Ktoś gdzieś pisał, że ponoć mają być tylko 2...
No niestety będą tylko dwa.

Poc. 11 i 15 będą obsługiwane planowo przez żelazka od lutego.

Również żelazko wysyłane będzie w ferie i wakacje na poc. 505 - jedyny z piątki obsługiwany przez solówkę. W soboty natomiast kursować będą same solówki.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#35 Post autor: KZKGaPowicz » 31 sty 2011, 11:17

pasazer_sl pisze:Wkleje to samo co przed chwilą na forum wpk:

Mam pytanie związane ze zmianami tabliczek rozkładów jazdy na przystankach. Sprawa dotyczy tramwaju nr. 9.

http://img197.imageshack.us/f/rozklad.jpg/

Ktoś "inteligentny" zmienił tabliczki na przystankach dziewiątki na obowiązujące od 1.02.2011r. Żeby było zabawniej, usunięte zostały tabliczki z rozkładem aktualnie jeszcze obowiązującym!

Stojąc dzisiaj na przystanku, dzwoniłem do dyspozytorki na pętli w Chebziu, aby podała mi godzinę, o której mogę spodziewać się tramwaju! Na moje pytanie, dlaczego nie ma aktualnych rozkładów jazdy, otrzymałem odpowiedź, że to wina KZK GOP, który w poniedziałek lub wtorek wymieniał te tabliczki (tydzień przed zmianą!!).

Co za debil wydał takie rozporządzenie?! Czy ktoś może wie, kto za to odpowiada?
Za to na przystanku "Zabrze Plac Wolności" w kierunku Chebzia nie dość, że nie ma jeszcze nowych, to po stronie rozkładów jazdy dla linii nr 5, 17 i 18 powieszono zwykłą kartkę, na której długopisem napisano, że od 1.02.2011 zmiana rozkładów jazdy tramwajów. Kartka ta wisi tylko na pierwszym przystanku, na drugim już nie.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#36 Post autor: luki » 31 sty 2011, 12:30

pasazer_sl pisze:Ktoś "inteligentny" zmienił tabliczki na przystankach dziewiątki na obowiązujące od 1.02.2011r. Żeby było zabawniej, usunięte zostały tabliczki z rozkładem aktualnie jeszcze obowiązującym!
Wg. mnie, jeśli są zmiany rozkładów to nowe powinny na przystankach ukazać się wcześniej - aby to ludzie mogli się zapoznać co się zmienia, bo pewnego ładnego ranka przyjdą i okaże się, że coś jedzie zupełnie inaczej i gdzie indziej niż by chcieli.
Paranoją jest to, że nie potrafią podzielić rozkładów na aktualne do xx oraz na nowe od xx wieszane np. tydzień wcześniej. Stare można by zdjąć do kilku dni po zmianach.
Szczególnie na takiej 3 i 9 dochodzi teraz do zmiany wszystkich godzin odjazdów więc pasażerom jest na nic ten nowy rozkład.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#37 Post autor: KZKGaPowicz » 31 sty 2011, 14:45

Dziwną sprawą jest podmiana solówki na solówkę w soboty na linii nr 3. Poc. 34 zjeżdża do zajezdni o 21:09 (Gliwice Zajezdnia), a o 21:38 za niego wyjeżdża poc. 314.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Przemek
Posty: 456
Rejestracja: 10 sty 2010, 15:40
Lokalizacja: Budapest

#38 Post autor: Przemek » 31 sty 2011, 15:02

KZKGaPowicz pisze:Dziwną sprawą jest podmiana solówki na solówkę w soboty na linii nr 3. Poc. 34 zjeżdża do zajezdni o 21:09 (Gliwice Zajezdnia), a o 21:38 za niego wyjeżdża poc. 314.
To nie podmiana, tylko inna zmiana :D

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#39 Post autor: DW » 31 sty 2011, 15:50

Przemek pisze:
KZKGaPowicz pisze:Dziwną sprawą jest podmiana solówki na solówkę w soboty na linii nr 3. Poc. 34 zjeżdża do zajezdni o 21:09 (Gliwice Zajezdnia), a o 21:38 za niego wyjeżdża poc. 314.
To nie podmiana, tylko inna zmiana :D
I dlatego specjalnie wystawiany jest inny wagon lub tamten zjeżdża tylko po to, aby po chwili wyjechać, ale z innym motorowym? ;)
Bo do Gliwic poc. 34 i tak zjeżdża 5' po jedynce. W drugą stronę nieco lepiej, bo poc. 314 wyjeżdża 11' po jedynce.

Choć w tym przypadku pewnie chodzi o to, że gdyby poc. 34 wykonywał też kursy poc. 314, to jeździłby non-stop przez 25,5 godziny...

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#40 Post autor: rafalurbino18 » 31 sty 2011, 17:38

DW pisze:Choć w tym przypadku pewnie chodzi o to, że gdyby poc. 34 wykonywał też kursy poc. 314, to jeździłby non-stop przez 25,5 godziny...
Nie wspominałem o tym, bo pomyślałem, że pewnie z tego powodu zjeżdża.

Ponadto w nocy kursować będą dwa pociągi - dotychczas był to jeden. Wydłużą się zatem postoje na pętlach i wynosić będą prawie tyle ile trwają te kursy.

Koło 21.00 natomiast poc. 31 będzie w soboty i niedzielę przemianowywany na poc. 311, a poc. 33 w niedziele na poc. 313.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#41 Post autor: Boguś » 31 sty 2011, 19:57

KZKGaPowicz pisze:Dziwną sprawą jest podmiana solówki na solówkę w soboty na linii nr 3. Poc. 34 zjeżdża do zajezdni o 21:09 (Gliwice Zajezdnia), a o 21:38 za niego wyjeżdża poc. 314.
Podmiany solówka za solówkę są także na kilku innych liniach.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 70 gości