Obsada 24 / Cofanie tramwajów (wydzielone z DPD 27.12.2010)

Dyskusje o organizacji ruchu.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Kamil105Na
Posty: 189
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:36
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#1 Post autor: Kamil105Na » 27 gru 2010, 16:17

Big0s93 pisze:Info od Maciek:
245 - #535 :!:
Ciekawe kto takie rzeczy wymyśla, żeby dawać same najlepsze wagony na 24 :evil:
Pozdrawiam !!!
Tramwaje Elektryczne w Zagłębiu Dąbrowskiem Sp. Akc.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#2 Post autor: Boguś » 27 gru 2010, 16:42

Kamil105Na pisze:
Big0s93 pisze:Info od Maciek:
245 - #535
Ciekawe kto takie rzeczy wymyśla, żeby dawać same najlepsze wagony na 24
Bo na 24 muszą kursować wagony z tylnymi pulpitami manewrowymi.

Awatar użytkownika
Kamil105Na
Posty: 189
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:36
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#3 Post autor: Kamil105Na » 27 gru 2010, 19:42

Boguś pisze:
Kamil105Na pisze:
Big0s93 pisze:Info od Maciek:
245 - #535
Ciekawe kto takie rzeczy wymyśla, żeby dawać same najlepsze wagony na 24
Bo na 24 muszą kursować wagony z tylnymi pulpitami manewrowymi.
Z pulpitami, których się nie używa w praktyce... :roll:
Pozdrawiam !!!
Tramwaje Elektryczne w Zagłębiu Dąbrowskiem Sp. Akc.

Awatar użytkownika
Iwo
Posty: 409
Rejestracja: 03 gru 2010, 21:14
Lokalizacja: Będzin

#4 Post autor: Iwo » 28 gru 2010, 09:24

Boguś pisze:
Kamil105Na pisze:
Big0s93 pisze:Info od Maciek:
245 - #535
Ciekawe kto takie rzeczy wymyśla, żeby dawać same najlepsze wagony na 24
Bo na 24 muszą kursować wagony z tylnymi pulpitami manewrowymi.
Nie prawda, nie muszą. Nie ma takiego zarządzenia i nie było. Duży spadek przy cofaniu oraz charakterystyka trójkąta "Okrzei" nie zezwalają na samodzielne cofanie bez zabezpieczenia osoby uprawnionej do kierowania ruchem drogowym. Dlaczego "nowe" wagony jeżdzą na 24? Zobacz jaka jest trasa linii - odpowiedź chyba na prawdę jest prosta...
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#5 Post autor: luki » 28 gru 2010, 15:50

Iwo pisze:
Boguś pisze:
Kamil105Na pisze:
Big0s93 pisze:Info od Maciek:
245 - #535
Ciekawe kto takie rzeczy wymyśla, żeby dawać same najlepsze wagony na 24
Bo na 24 muszą kursować wagony z tylnymi pulpitami manewrowymi.
Nie prawda, nie muszą. Nie ma takiego zarządzenia i nie było. Duży spadek przy cofaniu oraz charakterystyka trójkąta "Okrzei" nie zezwalają na samodzielne cofanie bez zabezpieczenia osoby uprawnionej do kierowania ruchem drogowym. Dlaczego "nowe" wagony jeżdzą na 24? Zobacz jaka jest trasa linii - odpowiedź chyba na prawdę jest prosta...
Ja słyszałem, że punkt kontrolera został zlikwidowany i pełni on tam funkcję jedynie jeśli na trasie jest wagon bez tylnego pulpitu. W związku z tym tak samo jak na linii 7 mają tam kursować wozy z tylnym pulpitem. O ile dobrze kojarzę to w Łagiewnikach na wyjeździe w kierunku Chropaczowa też jest za wajchą spad i jakoś to nie przeszkadza.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#6 Post autor: Penny » 28 gru 2010, 16:11

luki pisze:Ja słyszałem, że punkt kontrolera został zlikwidowany i pełni on tam funkcję jedynie jeśli na trasie jest wagon bez tylnego pulpitu. W związku z tym tak samo jak na linii 7 mają tam kursować wozy z tylnym pulpitem. O ile dobrze kojarzę to w Łagiewnikach na wyjeździe w kierunku Chropaczowa też jest za wajchą spad i jakoś to nie przeszkadza.
Ale ma 24 jest dodatkowe utrudnienie polegające na tym, że na Okrzei nie ma sygnalizacji świetlnej.

Awatar użytkownika
Iwo
Posty: 409
Rejestracja: 03 gru 2010, 21:14
Lokalizacja: Będzin

#7 Post autor: Iwo » 28 gru 2010, 16:28

luki pisze:Ja słyszałem, że punkt kontrolera został zlikwidowany i pełni on tam funkcję jedynie jeśli na trasie jest wagon bez tylnego pulpitu. W związku z tym tak samo jak na linii 7 mają tam kursować wozy z tylnym pulpitem. O ile dobrze kojarzę to w Łagiewnikach na wyjeździe w kierunku Chropaczowa też jest za wajchą spad i jakoś to nie przeszkadza.
Punkt ma się dobrze, jest obsadzony codziennie na trzy zmiany i nikt nie mysli o jego likwidacji.
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#8 Post autor: luki » 28 gru 2010, 16:48

Iwo pisze:Punkt ma się dobrze, jest obsadzony codziennie na trzy zmiany i nikt nie mysli o jego likwidacji.
To przyznam, że się cieszę, bo nie lubię gdy punkty takie się zamyka.
Zatem to musiała być jakaś plotka lub wytłumaczenie faktu, że na 24 posyła się wagony z pulpitami - czytając inaczej po remontach/modernizacji.
Penny pisze:Ale ma 24 jest dodatkowe utrudnienie polegające na tym, że na Okrzei nie ma sygnalizacji świetlnej.
Zdaje się, że jest tam sygnalizator ;)

A jeszcze tak zapytam, jest gdzieś zapis, że nie wolno korzystać z pulpitu samemu, gdy na trasie cofania znajduje się jezdnia bez sygnalizacji świetlnej ?
Jedyny znany mi zapis zezwala na cofanie bez pilota w sytuacji gdy w wozie znajduje się pulpit manewrowy.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Iwo
Posty: 409
Rejestracja: 03 gru 2010, 21:14
Lokalizacja: Będzin

#9 Post autor: Iwo » 28 gru 2010, 17:18

luki pisze:To przyznam, że się cieszę, bo nie lubię gdy punkty takie się zamyka.
Zatem to musiała być jakaś plotka lub wytłumaczenie faktu, że na 24 posyła się wagony z pulpitami - czytając inaczej po remontach/modernizacji.
Plotka. Pisałem w którymś z postów dość dobitnie dlaczego na 24 jeździ taki, a nie inny tabor.
Penny pisze:Ale ma 24 jest dodatkowe utrudnienie polegające na tym, że na Okrzei nie ma sygnalizacji świetlnej.
Proponuje odwiedzić Okrzei, a nie pisać z kosmosu...
luki pisze:Zdaje się, że jest tam sygnalizator ;)
Jest sygnalizacja wzbudzana przez tramwaj. Co prawda sygnalizatory mają tylko czerwoną komorę, tymniemniej jest sprawna i zamyka ruch na trójkącie podczas cofania. Dodatkowym zabezpieczeniem jest własnie regulator.
luki pisze:A jeszcze tak zapytam, jest gdzieś zapis, że nie wolno korzystać z pulpitu samemu, gdy na trasie cofania znajduje się jezdnia bez sygnalizacji świetlnej ?
Jedyny znany mi zapis zezwala na cofanie bez pilota w sytuacji gdy w wozie znajduje się pulpit manewrowy.
Nie ma żadnego takiego zapisu. Sytuacja na przystanku końcowym Okrzei jest dość nietypowa, raz z uwagi na spadek torowiska, dwa, że w tym miejscu znajduje się normalne skrzyżowanie.
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#10 Post autor: DW » 28 gru 2010, 20:00

luki pisze:
Iwo pisze:Punkt ma się dobrze, jest obsadzony codziennie na trzy zmiany i nikt nie mysli o jego likwidacji.
To przyznam, że się cieszę, bo nie lubię gdy punkty takie się zamyka.
Zatem to musiała być jakaś plotka lub wytłumaczenie faktu, że na 24 posyła się wagony z pulpitami - czytając inaczej po remontach/modernizacji.
Punkt miał zostać zlikwidowany bodajże od początku 2010 r. w ramach tzw. "oszczędności". Zapewne stąd przydziały na 24 dostały jedynie wozy z tylnymi pulpitami (#529, #635, #602, #636, #740, #790). Jednak obserwując wozy pojawiające się na tej linii, to często jest co najmniej jeden bez pulpitu.
Dzieje się tak, bo na trójkącie i tak się z nich nie korzysta. Jest regulator, więc motorowi cofają normalnie z kabiny unikając problemów z przełączeniem pulpitów.

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#11 Post autor: memphis » 28 gru 2010, 21:06

luki pisze:Zatem to musiała być jakaś plotka lub wytłumaczenie faktu, że na 24 posyła się wagony z pulpitami - czytając inaczej po remontach/modernizacji.
Najprawdopodobniej był to pomysł (projekt), który jednak ostatecznie nie został wdrożony.
Penny pisze:Ale ma 24 jest dodatkowe utrudnienie polegające na tym, że na Okrzei nie ma sygnalizacji świetlnej.
Zdaje się, że jest tam sygnalizator ;)
Na Okrzei była zawsze sygnalizacja wzbudzana zabezpieczająca manewry - tzn. świeciło się czerwone światło dla samochodów ze wszystkich trzech stron trójkąta.
A jeszcze tak zapytam, jest gdzieś zapis, że nie wolno korzystać z pulpitu samemu, gdy na trasie cofania znajduje się jezdnia bez sygnalizacji świetlnej ?
Nie ma, zresztą byłby to dość absurdalny przepis. Jadąc z pulpitu de facto jedzie się tak jak z przedniego pomostu. Na Okrzei istotnie pewnym problemem jest spadek terenu, ale też nie wydaje mi się, żeby był to problem nie do przejścia.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 90 gości