Ciekawe kto takie rzeczy wymyśla, żeby dawać same najlepsze wagony na 24Big0s93 pisze:Info od Maciek:
245 - #535
Obsada 24 / Cofanie tramwajów (wydzielone z DPD 27.12.2010)
- Kamil105Na
- Posty: 189
- Rejestracja: 28 lip 2010, 19:36
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kamil105Na
- Posty: 189
- Rejestracja: 28 lip 2010, 19:36
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Z pulpitami, których się nie używa w praktyce...Boguś pisze:Bo na 24 muszą kursować wagony z tylnymi pulpitami manewrowymi.Kamil105Na pisze:Ciekawe kto takie rzeczy wymyśla, żeby dawać same najlepsze wagony na 24Big0s93 pisze:Info od Maciek:
245 - #535
Pozdrawiam !!!
Tramwaje Elektryczne w Zagłębiu Dąbrowskiem Sp. Akc.
Tramwaje Elektryczne w Zagłębiu Dąbrowskiem Sp. Akc.
Nie prawda, nie muszą. Nie ma takiego zarządzenia i nie było. Duży spadek przy cofaniu oraz charakterystyka trójkąta "Okrzei" nie zezwalają na samodzielne cofanie bez zabezpieczenia osoby uprawnionej do kierowania ruchem drogowym. Dlaczego "nowe" wagony jeżdzą na 24? Zobacz jaka jest trasa linii - odpowiedź chyba na prawdę jest prosta...Boguś pisze:Bo na 24 muszą kursować wagony z tylnymi pulpitami manewrowymi.Kamil105Na pisze:Ciekawe kto takie rzeczy wymyśla, żeby dawać same najlepsze wagony na 24Big0s93 pisze:Info od Maciek:
245 - #535
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.
Ja słyszałem, że punkt kontrolera został zlikwidowany i pełni on tam funkcję jedynie jeśli na trasie jest wagon bez tylnego pulpitu. W związku z tym tak samo jak na linii 7 mają tam kursować wozy z tylnym pulpitem. O ile dobrze kojarzę to w Łagiewnikach na wyjeździe w kierunku Chropaczowa też jest za wajchą spad i jakoś to nie przeszkadza.Iwo pisze:Nie prawda, nie muszą. Nie ma takiego zarządzenia i nie było. Duży spadek przy cofaniu oraz charakterystyka trójkąta "Okrzei" nie zezwalają na samodzielne cofanie bez zabezpieczenia osoby uprawnionej do kierowania ruchem drogowym. Dlaczego "nowe" wagony jeżdzą na 24? Zobacz jaka jest trasa linii - odpowiedź chyba na prawdę jest prosta...Boguś pisze:Bo na 24 muszą kursować wagony z tylnymi pulpitami manewrowymi.Kamil105Na pisze:Ciekawe kto takie rzeczy wymyśla, żeby dawać same najlepsze wagony na 24Big0s93 pisze:Info od Maciek:
245 - #535
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Ale ma 24 jest dodatkowe utrudnienie polegające na tym, że na Okrzei nie ma sygnalizacji świetlnej.luki pisze:Ja słyszałem, że punkt kontrolera został zlikwidowany i pełni on tam funkcję jedynie jeśli na trasie jest wagon bez tylnego pulpitu. W związku z tym tak samo jak na linii 7 mają tam kursować wozy z tylnym pulpitem. O ile dobrze kojarzę to w Łagiewnikach na wyjeździe w kierunku Chropaczowa też jest za wajchą spad i jakoś to nie przeszkadza.
Punkt ma się dobrze, jest obsadzony codziennie na trzy zmiany i nikt nie mysli o jego likwidacji.luki pisze:Ja słyszałem, że punkt kontrolera został zlikwidowany i pełni on tam funkcję jedynie jeśli na trasie jest wagon bez tylnego pulpitu. W związku z tym tak samo jak na linii 7 mają tam kursować wozy z tylnym pulpitem. O ile dobrze kojarzę to w Łagiewnikach na wyjeździe w kierunku Chropaczowa też jest za wajchą spad i jakoś to nie przeszkadza.
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.
To przyznam, że się cieszę, bo nie lubię gdy punkty takie się zamyka.Iwo pisze:Punkt ma się dobrze, jest obsadzony codziennie na trzy zmiany i nikt nie mysli o jego likwidacji.
Zatem to musiała być jakaś plotka lub wytłumaczenie faktu, że na 24 posyła się wagony z pulpitami - czytając inaczej po remontach/modernizacji.
Zdaje się, że jest tam sygnalizatorPenny pisze:Ale ma 24 jest dodatkowe utrudnienie polegające na tym, że na Okrzei nie ma sygnalizacji świetlnej.
A jeszcze tak zapytam, jest gdzieś zapis, że nie wolno korzystać z pulpitu samemu, gdy na trasie cofania znajduje się jezdnia bez sygnalizacji świetlnej ?
Jedyny znany mi zapis zezwala na cofanie bez pilota w sytuacji gdy w wozie znajduje się pulpit manewrowy.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Plotka. Pisałem w którymś z postów dość dobitnie dlaczego na 24 jeździ taki, a nie inny tabor.luki pisze:To przyznam, że się cieszę, bo nie lubię gdy punkty takie się zamyka.
Zatem to musiała być jakaś plotka lub wytłumaczenie faktu, że na 24 posyła się wagony z pulpitami - czytając inaczej po remontach/modernizacji.
Proponuje odwiedzić Okrzei, a nie pisać z kosmosu...Penny pisze:Ale ma 24 jest dodatkowe utrudnienie polegające na tym, że na Okrzei nie ma sygnalizacji świetlnej.
Jest sygnalizacja wzbudzana przez tramwaj. Co prawda sygnalizatory mają tylko czerwoną komorę, tymniemniej jest sprawna i zamyka ruch na trójkącie podczas cofania. Dodatkowym zabezpieczeniem jest własnie regulator.luki pisze:Zdaje się, że jest tam sygnalizator
Nie ma żadnego takiego zapisu. Sytuacja na przystanku końcowym Okrzei jest dość nietypowa, raz z uwagi na spadek torowiska, dwa, że w tym miejscu znajduje się normalne skrzyżowanie.luki pisze:A jeszcze tak zapytam, jest gdzieś zapis, że nie wolno korzystać z pulpitu samemu, gdy na trasie cofania znajduje się jezdnia bez sygnalizacji świetlnej ?
Jedyny znany mi zapis zezwala na cofanie bez pilota w sytuacji gdy w wozie znajduje się pulpit manewrowy.
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.
Punkt miał zostać zlikwidowany bodajże od początku 2010 r. w ramach tzw. "oszczędności". Zapewne stąd przydziały na 24 dostały jedynie wozy z tylnymi pulpitami (#529, #635, #602, #636, #740, #790). Jednak obserwując wozy pojawiające się na tej linii, to często jest co najmniej jeden bez pulpitu.luki pisze:To przyznam, że się cieszę, bo nie lubię gdy punkty takie się zamyka.Iwo pisze:Punkt ma się dobrze, jest obsadzony codziennie na trzy zmiany i nikt nie mysli o jego likwidacji.
Zatem to musiała być jakaś plotka lub wytłumaczenie faktu, że na 24 posyła się wagony z pulpitami - czytając inaczej po remontach/modernizacji.
Dzieje się tak, bo na trójkącie i tak się z nich nie korzysta. Jest regulator, więc motorowi cofają normalnie z kabiny unikając problemów z przełączeniem pulpitów.
Najprawdopodobniej był to pomysł (projekt), który jednak ostatecznie nie został wdrożony.luki pisze:Zatem to musiała być jakaś plotka lub wytłumaczenie faktu, że na 24 posyła się wagony z pulpitami - czytając inaczej po remontach/modernizacji.
Na Okrzei była zawsze sygnalizacja wzbudzana zabezpieczająca manewry - tzn. świeciło się czerwone światło dla samochodów ze wszystkich trzech stron trójkąta.Zdaje się, że jest tam sygnalizatorPenny pisze:Ale ma 24 jest dodatkowe utrudnienie polegające na tym, że na Okrzei nie ma sygnalizacji świetlnej.
Nie ma, zresztą byłby to dość absurdalny przepis. Jadąc z pulpitu de facto jedzie się tak jak z przedniego pomostu. Na Okrzei istotnie pewnym problemem jest spadek terenu, ale też nie wydaje mi się, żeby był to problem nie do przejścia.A jeszcze tak zapytam, jest gdzieś zapis, że nie wolno korzystać z pulpitu samemu, gdy na trasie cofania znajduje się jezdnia bez sygnalizacji świetlnej ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 90 gości