Likwidacja trasy 25
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Ja książkę tą mam już od grudnia 2007roku. Naprawdę bardzo ciekawa, polecam ją i zalecam przeczytanie osobom, które jeszcze tego nie zrobiły. Opisuje ona m.in. budowę linii z Wojkowic do Będzina, jej eksploatację (np. o rozkładach jazdy, taryfach biletowych, taborze) oraz ta najsmutniejsza część - likwidacja linii. Są też wieści o linii autobusowej nr 25, Będzińskim Tramwaju Historycznym, dużo zdjęć oraz wiele innych interesujących rzeczy. Naprawdę gorąco polecam.
Dzisiaj byłem na odcinku od żychcic do wojkowic, niestety ekipa demontująca tory bardzo sprzeciwiała się zdjęciom, więc wolałem ich nie robić. Jak wrócę z Katowic to zamieszczę te które mam (pętla żychcice, trasa od parku do pętli robione z autobusu )
ArdoGallery <- Zapraszam !
i fotki:
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... tcount=376
18.08.2008
Wczoraj jechałem przez Ul. Nowotki w Grodźcu. Nie ma już torowiska w stronę Będzina.
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... tcount=376
18.08.2008
Wczoraj jechałem przez Ul. Nowotki w Grodźcu. Nie ma już torowiska w stronę Będzina.
Dziś postanowiłem z kol. TŚ_ZKT1 i Kamilem wybrać się śladem zlikwidowanych linii tramwajowych.Na pierwszy ogień poszła linia 25 którą obejrzeliśmy po Wojkowickiej stronie zawodząc się niestety brakiem jakichkolwiek śladów że kiedyś istniała tu linia tramwajowa.Kawałki a w zasadzie resztki torowiska zostały już tylko na wjazdach na posesję, zdemontowano nawet słupy trakcyjne wzdłuż ul.Sobieskiego.Pętla cała zaorana pozostał tylko tłuczeń i kilka betonowych podkładów rzuconych w krzaki...
Wrzucam tylko kilka zdjęć poglądowo, kto chce więcej pisać tutaj lub na PW.
Wrzucam tylko kilka zdjęć poglądowo, kto chce więcej pisać tutaj lub na PW.
- Kamil105Na
- Posty: 189
- Rejestracja: 28 lip 2010, 19:36
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Nie wiadomo co będzie za 20 lat... samorząd Będzina na pewno się zmieni... oby na lepsze.Kuba pisze:Jest to bardzo dobry pomysł według mnie. Byle by ta ścieżka była poprowadzona dokładnie trasą 25. Wtedy będzie rarytas. Tramwaju się już nie przywróci
Pozdrawiam !!!
Tramwaje Elektryczne w Zagłębiu Dąbrowskiem Sp. Akc.
Tramwaje Elektryczne w Zagłębiu Dąbrowskiem Sp. Akc.
Kamil105Na pisze:Nie wiadomo co będzie za 20 lat... samorząd Będzina na pewno się zmieni... oby na lepsze.Kuba pisze:Jest to bardzo dobry pomysł według mnie. Byle by ta ścieżka była poprowadzona dokładnie trasą 25. Wtedy będzie rarytas. Tramwaju się już nie przywróci
W to wątpię, żeby linia 25 mogła za kilka lat znowu jeździć. Chyba że w skróconej relacji
Tramwaje Śląskie
232 Zawodzie Pętla-Chorzów Stadion Śląski-Zawodzie Pętla ;D
POZDRAWIAM !
232 Zawodzie Pętla-Chorzów Stadion Śląski-Zawodzie Pętla ;D
POZDRAWIAM !
Re: Likwidacja trasy 25
Dzisiaj mija 14 lat, odkąd ostatni pociąg zjechał z tej cudownej linii... Był to 252 #759.
Mi osobiście bardzo szkoda 25, głównie lubiałem ją za malowniczą trasę. Tu pole, tam las a potem uliczka osiedlowa... coś pięknego Bardzo dokładnie pamiętam jej trase: Najpierw Kołątaja w Będzinie, nic specjalnego. Potem skręt w kierunku zajezdni i kilkuset metrowy odcinek przez taki dojazd do jakiś domów. Potem tramwaj miał długa prostą na ulicy Wolności (tu zaczynał się Grodziec). Teraz jest tam ścieżka rowerowa, szkoda że niema żadnych pozostałości po torowisku. Potem ulica Osiedlowa i pierwszy zapuszczony odcinek 25, tramwaj wjeżdżał w pole i przecinał ulice Nowotki. Właśnie w tym miejscu mieści się słynny szary dom, przy którym tramwaje miały dużo zdjęć. Potem szlak prowadził przez ogródki działkowe, aż w końcu dojechał do ulicy Barlickiego. Tam sobie jechał przez dłuższy czas, aż za mostem kolei wąskotorowej skręcał w prawo w las. Niestety nie jechał w nim długo, bo skręcał w prawo i lądował na osiedlowej uliczce Portieratu. Z niej zjeżdżał w sam środek blokowiska, skąd wracał na ulicę Jana lll Sobieskiego (Wojkowice). Tam jechał przy ulicy obok domków, nagle za mostem zaczynała się krańcówka. Dzisiaj w jej miejscu stoi market Netto :/ Jedyne co się zachowało po tej linii to kilka słupów na Grodzieckiej (przy zajezdni) i trochę torów w w/w lesie (teraz jest kompletnie opuszczony).
No niestety, wszystko co dobre kiedyś się kończy...
Nie zapominajmy również o równo malowniczej linii 8!
Mi osobiście bardzo szkoda 25, głównie lubiałem ją za malowniczą trasę. Tu pole, tam las a potem uliczka osiedlowa... coś pięknego Bardzo dokładnie pamiętam jej trase: Najpierw Kołątaja w Będzinie, nic specjalnego. Potem skręt w kierunku zajezdni i kilkuset metrowy odcinek przez taki dojazd do jakiś domów. Potem tramwaj miał długa prostą na ulicy Wolności (tu zaczynał się Grodziec). Teraz jest tam ścieżka rowerowa, szkoda że niema żadnych pozostałości po torowisku. Potem ulica Osiedlowa i pierwszy zapuszczony odcinek 25, tramwaj wjeżdżał w pole i przecinał ulice Nowotki. Właśnie w tym miejscu mieści się słynny szary dom, przy którym tramwaje miały dużo zdjęć. Potem szlak prowadził przez ogródki działkowe, aż w końcu dojechał do ulicy Barlickiego. Tam sobie jechał przez dłuższy czas, aż za mostem kolei wąskotorowej skręcał w prawo w las. Niestety nie jechał w nim długo, bo skręcał w prawo i lądował na osiedlowej uliczce Portieratu. Z niej zjeżdżał w sam środek blokowiska, skąd wracał na ulicę Jana lll Sobieskiego (Wojkowice). Tam jechał przy ulicy obok domków, nagle za mostem zaczynała się krańcówka. Dzisiaj w jej miejscu stoi market Netto :/ Jedyne co się zachowało po tej linii to kilka słupów na Grodzieckiej (przy zajezdni) i trochę torów w w/w lesie (teraz jest kompletnie opuszczony).
No niestety, wszystko co dobre kiedyś się kończy...
Nie zapominajmy również o równo malowniczej linii 8!
Brygada jest w wojsku, plan jest na bitwę - na torach jest POCIĄG
Re: Likwidacja trasy 25
Jaki był oficjalny powód likwidacji linii nr 25?
Re: Likwidacja trasy 25
Ówczesny prezydent Będzina stwierdził że autobus jest rozsądniejszym i tańszym rozwiazaniem. Mielibyśmy tramwaj co 30 minut, a mamy autobus co 1,5 godziny.
Ostatnio zmieniony 31 mar 2020, 09:18 przez #530+540, łącznie zmieniany 1 raz.
Brygada jest w wojsku, plan jest na bitwę - na torach jest POCIĄG
Re: Likwidacja trasy 25
Czyli dokładnie ta sama sytuacja co z linią 12 w Chorzowie i tramwajami w Gliwicach. Mogę się z własnych doświadczeń wypowiedzieć na temat 12stki, bo mam porównanie tramwaju z autobusem na tej trasie. Tramwaje nie dość że częściej to jeszcze szybciej a i tak zlikwidowali, pewnie te same wrażenie mogli odnieść pasażerowie linii nr 25.
Re: Likwidacja trasy 25
A nie w lewo?
Re:
Tak, w lewo. Niestety forum nie edytuje długich postów.
Jak jeździłem tą linią, to pamiętam że w wagonie siedziało co najmniej 10 osób, niektórzy jechali całą trasę. Poza tym tramwaj miał bardzo piękna trasę, a autobus jedzie tylko po ulicy. Klimatu tej linii już się nie przywróci...patryk644 pisze: ↑31 mar 2020, 09:20Czyli dokładnie ta sama sytuacja co z linią 12 w Chorzowie i tramwajami w Gliwicach. Mogę się z własnych doświadczeń wypowiedzieć na temat 12stki, bo mam porównanie tramwaju z autobusem na tej trasie. Tramwaje nie dość że częściej to jeszcze szybciej a i tak zlikwidowali, pewnie te same wrażenie mogli odnieść pasażerowie linii nr 25.
Gorąco zachęcam do przejrzenia tych zdjęć: http://phototrans.pl/17,69,13.html
Ostatnio zmieniony 31 mar 2020, 10:23 przez #530+540, łącznie zmieniany 1 raz.
Brygada jest w wojsku, plan jest na bitwę - na torach jest POCIĄG
Re: Likwidacja trasy 25
A o to co do dzisiaj możemy podziwiać po linii 25:
-Moderus #728, czyli przed remontem wagon #448, który bardzo często wyjeżdżał na 25.
-Szyny na wjazdach do posesji (szczególnie na Przechodniej w Grodźcu, jednakże można znaleźć takie miejsca na innych częściach trasy).
-Betonowe płyty na Portieratu w Wojkowicach (przystanek Portieratu N/Ż)
-Szczątki słupów trakcyjnych (szczególnie występują przy ogródkach działkowych (Nowotki, Będzin).
-Duża część torów przy zjeździe do zajezdni Będzin.
-Podkłady w krzakach za Netto (dawne miejsce pętli).
-Dziwnie wyglądające miejsca, które mogą wzbudzić podejrzenia (opuszczone mostki, drugie przejazdy pod wiaduktami, puste przejazdy między ulicami i wiele innych)
-I oczywiście przód wagonu #553, wiata i słupek z przyatanku Grodziec kino. To wszystko mieści się w OSP Będzin Grodziec.
-Moderus #728, czyli przed remontem wagon #448, który bardzo często wyjeżdżał na 25.
-Szyny na wjazdach do posesji (szczególnie na Przechodniej w Grodźcu, jednakże można znaleźć takie miejsca na innych częściach trasy).
-Betonowe płyty na Portieratu w Wojkowicach (przystanek Portieratu N/Ż)
-Szczątki słupów trakcyjnych (szczególnie występują przy ogródkach działkowych (Nowotki, Będzin).
-Duża część torów przy zjeździe do zajezdni Będzin.
-Podkłady w krzakach za Netto (dawne miejsce pętli).
-Dziwnie wyglądające miejsca, które mogą wzbudzić podejrzenia (opuszczone mostki, drugie przejazdy pod wiaduktami, puste przejazdy między ulicami i wiele innych)
-I oczywiście przód wagonu #553, wiata i słupek z przyatanku Grodziec kino. To wszystko mieści się w OSP Będzin Grodziec.
Brygada jest w wojsku, plan jest na bitwę - na torach jest POCIĄG
Re: Likwidacja trasy 25
Wspólnego z #448 ma dużo. Modernizację wykonano na tym samym pudle, które od swoich początków jeździło z numerem #448. Wagon ten był robiony w ZUR, a u nas nie podmieniano pudeł jak w Łodzi i Poznaniu.
Brygada jest w wojsku, plan jest na bitwę - na torach jest POCIĄG
Re: Likwidacja trasy 25
A myślałem, że wszystkie pudła były nowe. Całe życie w błędzie
Re: Likwidacja trasy 25
Jeszcze zdarzało się kilka podmian numerów w ZUR, m.in:patryk644 pisze: ↑02 kwie 2020, 12:32A myślałem, że wszystkie pudła były nowe. Całe życie w błędzie
105Na #768 na NFS #681
105N #539 na NFS #768
105Na #728 na NFS #647
Brygada jest w wojsku, plan jest na bitwę - na torach jest POCIĄG
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości