Żelazka wpisane w rozkłady jazdy
Żelazka wpisane w rozkłady jazdy
Choć już od ponad roku w umowie TŚ z KZK GOP zapisane jest, że za tabor zmodernizowany płaci się 110% stawki podstawowej to dopiero od 14 czerwca 2010 r. ten tabor zostanie wpisany w rozkład jazdy.
Wagonami zmodernizowanymi obsługiwane mają być pociągi:
- 12, 14 i 16 (codziennie)
- 705 i 706 (codziennie)
- 103 (codziennie)
- 211 (codziennie)
- 2601 (codziennie)
- 162 (w dni robocze)
- 115 (w dni wolne)
Jako tabor zmodernizowany kwalifikowane są wyłącznie wagony po remoncie w 2009 roku (lub później).
KZK GOP, pewne ze swojej wrodzonej niekompetencji i nieznajomości tematu, oznaczył ten tabor zmodernizowany jako "105NK".
EDIT 14.06
Do listy dopisany został jeszcze poc. 103, który jest brakującym dziesiątym przypisanym żelazkiem.
Wagonami zmodernizowanymi obsługiwane mają być pociągi:
- 12, 14 i 16 (codziennie)
- 705 i 706 (codziennie)
- 103 (codziennie)
- 211 (codziennie)
- 2601 (codziennie)
- 162 (w dni robocze)
- 115 (w dni wolne)
Jako tabor zmodernizowany kwalifikowane są wyłącznie wagony po remoncie w 2009 roku (lub później).
KZK GOP, pewne ze swojej wrodzonej niekompetencji i nieznajomości tematu, oznaczył ten tabor zmodernizowany jako "105NK".
EDIT 14.06
Do listy dopisany został jeszcze poc. 103, który jest brakującym dziesiątym przypisanym żelazkiem.
Ostatnio zmieniony 14 cze 2010, 15:23 przez memphis, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Żelazka wpisane w rozkłady jazdy
Tylko 9 wagonów sie kwalifikuje?memphis pisze:Jako tabor zmodernizowany kwalifikowane są wyłącznie wagony po remoncie w 2009 roku (lub później).
Re: Żelazka wpisane w rozkłady jazdy
10 jest po remoncie zakończonym w 2009 roku, z tego jak widać wpisano tylko 9 (brakuje jednego pociągu na Stroszku).mark40 pisze:Tylko 9 wagonów sie kwalifikuje?memphis pisze:Jako tabor zmodernizowany kwalifikowane są wyłącznie wagony po remoncie w 2009 roku (lub później).
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Chociażby wygląd zewnętrzny i wewnętrzny.memphis pisze:A co w nich jest zmodernizowanego?
Co do wpisywania "żelazek" do rozkładów jazdy, to i tak zapewne wszystkie gliwickie bedą kursować najczęściej na "1", "4" i "5".
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Ale przecież za wygląd KZK nie będzie płacił więcej... Modernizacje łódzkie są bardziej zaawansowane niż te wykonane własnymi siłami przez ZUR.KZKGaPowicz pisze:Chociażby wygląd zewnętrzny i wewnętrzny.memphis pisze:A co w nich jest zmodernizowanego?
Właśnie nie wszystkie. Te z 2009 roku, czyli #742 (jak wróci po remoncie), #765 i #786 mają mieć przydział na wypisanych przez memphisa pociągach. Zaś wagony #732 i #733 mogą jeździć gdzie indziej, ale pewnie najczęściej i tak będą na jedynce.KZKGaPowicz pisze:Co do wpisywania "żelazek" do rozkładów jazdy, to i tak zapewne wszystkie gliwickie bedą kursować najczęściej na "1", "4" i "5".
Przyklejenie kawałka plastiku to jeszcze nie jest modernizacja.KZKGaPowicz pisze:Chociażby wygląd zewnętrzny i wewnętrzny.memphis pisze:A co w nich jest zmodernizowanego?
Swoją drogą niezły paradoks, że za wagony które teoretycznie są bardziej energooszczędne i tańsze w eksploatacji płaci się więcej niż za starą stopiątkę
Tak ogólnie powinna się liczyć wygoda dla pasażera a nie wygląd, ale jakby zaś tak patrzeć, to wszystkie stopiątki z tapicerką powinni liczyć 110%memphis pisze:Przyklejenie kawałka plastiku to jeszcze nie jest modernizacja.
A wiadomo chociaż dlaczego tak a nie inaczej. Nie rozumiem dlaczego nie wlicza się w to żelazek pierwszej serii i tych zrobionych w 2008 roku oraz moderusów.memphis pisze:Jako tabor zmodernizowany kwalifikowane są wyłącznie wagony po remoncie w 2009 roku (lub później).
No ale dochodzi też to, że jednak trzeba było na te wozy kasy trochu wydać, więc niechaj się to jakoś w niewielkim stopniu chociaż opłacimemphis pisze:woją drogą niezły paradoks, że za wagony które teoretycznie są bardziej energooszczędne i tańsze w eksploatacji płaci się więcej niż za starą stopiątkę
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Nie wiem, może dlatego, że umowa obowiązuje od 1.01.2009, więc wcześniejsze remonty się nie liczą.luki pisze:A wiadomo chociaż dlaczego tak a nie inaczej. Nie rozumiem dlaczego nie wlicza się w to żelazek pierwszej serii i tych zrobionych w 2008 roku oraz moderusów.
Należy pamiętać, że wyższe stawki oznaczają więcej dopłat z gmin, co skutkuje ich coraz bardziej negatywnym stosunkiem do coraz droższych tramwajów.No ale dochodzi też to, że jednak trzeba było na te wozy kasy trochu wydać, więc niechaj się to jakoś w niewielkim stopniu chociaż opłaci
Parę rzeczy jest. Modernizacja czy remont, zależy co pod co się przez co rozumie. Zresztą taki ZURek od żelazka wewnątrz niczym się nie różni, przynajmniej dla zwykłego pasażera.memphis pisze:A co w nich jest zmodernizowanego?
pradoksem będzie tez to, ze za powiedzmy 3 lata, za żelazka mające po 5 lat (czyli juz nie pierwszej świeżości) płacić się będzie więcej od świeżo wyremontowanej stopiątki w Chorzowie. A chyba więcej wagonów zmodernizowanych mieć nie będziemy.Swoją drogą niezły paradoks, że za wagony które teoretycznie są bardziej energooszczędne i tańsze w eksploatacji płaci się więcej niż za starą stopiątkę
Czyli dobrze, ze wpisanych wagonów jest tylko 9.Należy pamiętać, że wyższe stawki oznaczają więcej dopłat z gmin, co skutkuje ich coraz bardziej negatywnym stosunkiem do coraz droższych tramwajów.
Wydaje mi się, że przede wszystkim rozruch jest tu wyznacznikiem modernizacji.mark40 pisze:Parę rzeczy jest. Modernizacja czy remont, zależy co pod co się przez co rozumie. Zresztą taki ZURek od żelazka wewnątrz niczym się nie różni, przynajmniej dla zwykłego pasażera.
Jak przypadkiem projekt unijny będzie jednak realizowany to będziemy mieć 85 nowych żelazek, ewentualnie innych podobnych wynalazków.paradoksem będzie tez to, ze za powiedzmy 3 lata, za żelazka mające po 5 lat (czyli juz nie pierwszej świeżości) płacić się będzie więcej od świeżo wyremontowanej stopiątki w Chorzowie. A chyba więcej wagonów zmodernizowanych mieć nie będziemy.
A robienie remontów taboru jest obowiązkiem tramwajarzy, trudno żeby im za to dodatkowo płacić skoro i tak mamy najwyższe stawki w Polsce i najmniej remontów.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Wiem, że źródła do tej pory informowały różnie. Jedne z nich mówiły, że na remont stopiątek przeznaczonych ma zostać ~62 mln. To mało na modernizacje 85 wagonów.memphis pisze:Jak przypadkiem projekt unijny będzie jednak realizowany to będziemy mieć 85 nowych żelazek, ewentualnie innych podobnych wynalazków.
Na samo RK starczy.mark40 pisze:Wiem, że źródła do tej pory informowały różnie. Jedne z nich mówiły, że na remont stopiątek przeznaczonych ma zostać ~62 mln. To mało na modernizacje 85 wagonów.memphis pisze:Jak przypadkiem projekt unijny będzie jednak realizowany to będziemy mieć 85 nowych żelazek, ewentualnie innych podobnych wynalazków.
KZKGOP 1779
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Jest tak jak wcześniej podejrzewałem; na poc. 16 kursuje "żelazko" #733 (prawdopodobnie zastępuje #742), którego rocznik nie spełnia wymogów umowy, ale być może poc. 14 i 16 są obsadzone wagonami #765 i #786. Za to na linii nr 7 kursuje dziś 5 "żelazek", w tym 3 zgodne z umową: #722, #774 i #778, ale za to na poc. 103 będzie wagon, który nie spełnia jej kryteriów.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Zapewne będzie tak codziennie, bo przecież jeździ tabor zmodernizowany, ale kogo to obchodzi czy z 2008 czy z 2009roku. Tej całej dopłaty powinno w ogóle nie być, bo równie dobrze można byłoby płacić 90% za stary, niezmodernizowany tabor, którego w TŚ jest dość sporoKZKGaPowicz pisze:Jest tak jak wcześniej podejrzewałem; na poc. 16 kursuje "żelazko" #733 (prawdopodobnie zastępuje #742), którego rocznik nie spełnia wymogów umowy, ale być może poc. 14 i 16 są obsadzone wagonami #765 i #786. Za to na linii nr 7 kursuje dziś 5 "żelazek", w tym 3 zgodne z umową: #722, #774 i #778, ale za to na poc. 103 będzie wagon, który nie spełnia jej kryteriów.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Kursować pewnie będą, nawet poc. 15 w ostatnim kursie z Gliwic ma być podmieniony na żelazko (po czym zjedzie na Stroszek, podobnie jak pozostałe dwie 1-tki oraz 17 i 18). Tylko nie wiadomo dlaczego KZK ich nie zaznaczył w rozkładzie wariantowym.KZKGaPowicz pisze:Według "tymczasowego" rozkładu jazdy nie będą kursować "żelazka" na linii nr 1.
Pewnie aby zaoszczędzićmemphis pisze:(...)Tylko nie wiadomo dlaczego KZK ich nie zaznaczył w rozkładzie wariantowym.
Właśnie, mam jeszcze jedno pytanie - jaki wpływ ma brak odpowiedniego żelazka na pociągu, na którym powinno być? Czy po prostu KZK płaci normalną stawkę jak za zwykły wagon, czy może nalicza jakąś karę?
Bo zajezdnie jakoś zbytnio się nie starają o to, aby zawsze na tych pociągach były odpowiednie wozy.
Pewnie wpływu nie ma żadnego - wykazuje się zmianę taboru, a płacone jest wg wykonania przecież. Zamiana żelazka na stopiątkę nie wpływa na pojemność, więc nie ma za to żadnej innej sankcji.DW pisze:Właśnie, mam jeszcze jedno pytanie - jaki wpływ ma brak odpowiedniego żelazka na pociągu, na którym powinno być? Czy po prostu KZK płaci normalną stawkę jak za zwykły wagon, czy może nalicza jakąś karę?
Bo zajezdnie jakoś zbytnio się nie starają o to, aby zawsze na tych pociągach były odpowiednie wozy.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Trochę czasu minęło i na torach pojawiły się wiedeńczyki.
Według informacji przygotowanych przez memphisa zamieszczonych na forum WPK: http://forum.wpk.katowice.pl/viewtopic.php?f=39&t=2822
Za E1 płaci się tyle co za 105N. Czy są jakieś dopłaty tak jak w przypadku żelazek?
Czy równie dobrze bez żadnej straty można zamiast E1 wysyłać 105N?
Według informacji przygotowanych przez memphisa zamieszczonych na forum WPK: http://forum.wpk.katowice.pl/viewtopic.php?f=39&t=2822
Za E1 płaci się tyle co za 105N. Czy są jakieś dopłaty tak jak w przypadku żelazek?
Czy równie dobrze bez żadnej straty można zamiast E1 wysyłać 105N?
Pozdrawiam R1 :santa:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 86 gości