To się przyda, bo w żelazkach numery pociągów są tak mocowane, że trudno je z boku odczytać, a na rozkład póki co też nie można liczyć.Penny pisze:... oraz numerację pociągów dla przystanków początkowych.
Rozkłady tramwaje.wpk.katowice.pl [sprawy techniczne]
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Co do numerków pociągów, to zapomniałem jeszcze wspomnieć o nowy będzińskim wynalazku. Od wtorku (2.11) większość będzińskich wozów jeździ z bardzo małymi i mało czytelnymi numerkami pociągów.luki pisze:To się przyda, bo w żelazkach numery pociągów są tak mocowane, że trudno je z boku odczytać, a na rozkład póki co też nie można liczyć.
Były one malowane od szablonu i mało tego, że są o wiele mniejsze od poprzednich, to cyferki są strasznie cienkie i niektóre są niewyraźne, więc już nawet z nieco większej odległości praktycznie nie da się ich odczytać
Skoro motorowi powinni zwracać uwagę na pociągi, które mijają, to muszą mieć naprawdę dobry wzrok, aby je dostrzec...
Mam nadzieję, że się na coś przyda Symbole pominąłem.
DNI ROBOCZE :: Łagiewniki Targowisko (odjazdy)
DNI WOLNE :: Łagiewniki Targowisko (odjazdy)
DNI ROBOCZE :: Szopienice Pętla (odjazdy)
DNI WOLNE :: Szopienice Pętla (odjazdy)
DNI ROBOCZE :: Łagiewniki Targowisko (odjazdy)
Kod: Zaznacz cały
708 4:55
709 5:09
710 5:24
711 5:39
712 5:54
701 6:09
702 6:24
703 6:39
704 6:54
705 7:09
706 7:24
707 7:39
708 7:54
709 8:09
710 8:24
711 8:39
712 8:54
701 9:09
702 9:24
703 9:39
704 9:54
705 10:09
706 10:24
707 10:39
708 10:54
709 11:09
710 11:24
711 11:39
712 11:54
701 12:09
702 12:24
703 12:39
704 12:54
705 13:09
706 13:24
707 13:39
708 13:54
709 14:09
710 14:24
711 14:39
712 14:54
701 15:09
702 15:24
703 15:39
704 15:54
705 16:09
706 16:24
707 16:39
708 16:54
709 17:09
710 17:24
711 17:39
712 17:54
701 18:09
702 18:24
703 18:46
704 18:56
705 19:16
706 19:26
707 19:46
708 19:56
709 20:16
710 20:26
711 20:46
701 21:16
703 21:46
705 22:16
707 22:46
709 23:16
711 23:46
701 0:26
701 1:26
701 2:56
Kod: Zaznacz cały
707 4:47
709 5:16
711 5:46
701 6:16
703 6:46
705 7:16
707 7:46
709 8:16
711 8:46
701 9:16
703 9:46
705 10:16
707 10:46
709 11:16
711 11:46
701 12:16
703 12:46
705 13:16
707 13:46
709 14:16
711 14:46
701 15:16
703 15:46
705 16:16
707 16:46
709 17:16
711 17:46
701 18:16
703 18:46
705 19:16
707 19:46
709 20:16
711 20:46
701 21:16
703 21:46
705 22:16
707 22:46
709 23:16
711 23:46
701 0:26
701 1:26
701 2:56
Kod: Zaznacz cały
702 5:05
704 5:35
705 5:50
706 6:05
708 6:20
709 6:35
710 6:50
711 7:05
712 7:20
701 7:35
702 7:50
703 8:05
704 8:20
705 8:35
706 8:50
707 9:05
708 9:20
709 9:35
710 9:50
711 10:05
712 10:20
701 10:35
702 10:50
703 11:05
704 11:20
705 11:35
706 11:50
707 12:05
708 12:20
709 12:35
710 12:50
711 13:05
712 13:20
701 13:35
702 13:50
703 14:05
704 14:20
705 14:35
706 14:50
707 15:05
708 15:20
709 15:35
710 15:50
711 16:05
712 16:20
701 16:35
702 16:50
703 17:05
704 17:20
705 17:35
706 17:50
707 18:05
708 18:20
709 18:35
710 18:50
711 19:12
712 19:14
701 19:42
702 19:44
703 20:12
705 20:42
707 21:12
709 21:42
711 22:12
701 22:42
703 23:13
705 23:28
Kod: Zaznacz cały
703 5:12
705 5:42
707 6:12
709 6:42
711 7:12
701 7:42
703 8:12
705 8:42
707 9:12
709 9:42
711 10:12
701 10:42
703 11:12
705 11:42
707 12:12
709 12:42
711 13:12
701 13:42
703 14:12
705 14:42
707 15:12
709 15:42
711 16:12
701 16:42
703 17:12
705 17:42
707 18:12
709 18:42
711 19:12
701 19:42
703 20:12
705 20:42
707 21:12
709 21:42
711 22:12
701 22:42
703 23:13
705 23:28
Rozkład specjalny dla linii 11, na 25 oraz 26 grudnia to porażka. Z Katowic 11 odjezdza minutę przed 6. Z racji tego że 19 ma święta i nie kursuje to trzeba czekac kolejne 30 minut na przystanku. W drugą strone też nie jest dobrze bo z ronda z przed nosa ucieka w stronę Brynowa 16 i niema szans na przesiadkę. Mogli zostawic niedzielny rozkład i było by w miarę dobrze.
Chronologiczne rozkłady jazdy zostały nieco uatrakcyjnione (wyświetlają się jedynie typy dni przyjęte ogólnie za standardowe), przykład: http://tnij.org/brynow-petla . Ewentualne uwagi proszę na maila
Świetnie Właśnie miałem nawet kiedyś pisać o tym, że z tymi chronologicznymi odjazdami to bardzo dobry pomysł, tylko w takiej wersji jak to było wcześniej było to strasznie mało czytelne i właściwie niemal nieprzydatne.butthead pisze:Chronologiczne rozkłady jazdy zostały nieco uatrakcyjnione (wyświetlają się jedynie typy dni przyjęte ogólnie za standardowe), przykład: http://tnij.org/brynow-petla . Ewentualne uwagi proszę na maila
Obecnie jest już niemal doskonale. Niemal, bo nadal dublują się odjazdy linii, które mają odrębne rozkłady np. na dni robocze szkolne i wakacyjne, czy niedziele zwykłe i świąteczne. Przez to panuje jeszcze małe zamieszanie.
No i jeszcze jedno co można by zrobić - do godzin odjazdów konkretnych pociągów można by dodać hiperłącza do rozkładu danego kursu (tak jak to jest, gdy kliknie się w godzinę w zwykłym rozkładzie dla danej linii).
PS Po sierpniowych zmianach rozkładów na linii 7 nadal nie ma wpisanych pociągów Rozkład z pociągami opracował już Penny i wrzucił kiedyś link na forum, ale jednak przydałyby się też te numerki na TŚ
Przyjęliśmy rozwiązanie podobne do rozkładów specjalnych z lat poprzednich, tj. okresowo wybrane tabelki będą wyłączane z prezentowania w układzie chronologicznym. Łącza do kursu dodane, natomiast w kwestii uzupełnienia siódemki skontaktujemy sięDW pisze:nadal dublują się odjazdy linii, które mają odrębne rozkłady np. na dni robocze szkolne i wakacyjne, czy niedziele zwykłe i świąteczne.
Jest dostępna lista przystanków: http://www.tram-silesia.pl/rozklady/przystanki.html (link w nagłówku na każdej podstronie), przyznam szczerze że nie do końca rozumiem Twoją uwagę
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
:mryellow: Nie przejmuj się. Mój głupi błąd. Jakoś wcześniej nie widziałem tej zakładki .butthead pisze:Jest dostępna lista przystanków: http://www.tram-silesia.pl/rozklady/przystanki.html (link w nagłówku na każdej podstronie), przyznam szczerze że nie do końca rozumiem Twoją uwagę
W rozkładzie linii 3 zauważyłem błędy. Znajdują się one w rozkładzie jazdy na Soboty w kier. Mikulczyc. Jest tam moim zdaniem niewłaściwa numeracja pociągów:
Natomiast w rozkładzie linii 5 też jest pewna nieścisłość. W rozkładzie na "25 i 26 grudnia, 1 stycznia oraz Niedziela i Poniedziałek Wielkanocny" w kierunku Zaborza numeracja pociągów jest 501, 503, 505 i 507, natomiast w kierunku Bytomia jest 502, 503, 504 i 507. Moim zdaniem, pierwsza opcja jest prawidłowa W każdym przypadku zamiast 502 powinno być 501 i adekwatnie zamiast 504 powinno być 505.
Kod: Zaznacz cały
ODJ. A B
17:10 35 31
17:40 31 33
18:10 33 35
18:40 35 31
19:10 31 33
19:40 33 35
20:10 35 31
20:40 31 33
21:10 33 35
21:40 35 31
22:10 31 33
22:40 33 35
A - numer pociągu podany w rozkładzie TŚ
B - moim zdaniem prawidłowy numer pociągu
Zauważyłem rozbieżność w rozkładzie TŚ i KZK GOP. Albo jest za dużo kurs pociągu 245 o 16:57 z Osiedla Zamkowego, albo brakuje kursu powrotnego tego pociągu o 17:56 z Okrzei. Jak powinno być Ten 245 jedzie o tej 16:57 z Będzina i wykonuje kurs powrotny, czy nie
W dni robocze dla linii 16: kurs o 23:02 z Brynowa i kurs powrotny, tj. o 23:27 ze Słonecznej jest wykonywany pociągiem 161, a nie 163, jak to widnieje w rozkładzie TŚ.
W dni robocze dla linii 16: kurs o 23:02 z Brynowa i kurs powrotny, tj. o 23:27 ze Słonecznej jest wykonywany pociągiem 161, a nie 163, jak to widnieje w rozkładzie TŚ.
Pociąg 245 kończy kursowanie o 16:34.Penny pisze:Zauważyłem rozbieżność w rozkładzie TŚ i KZK GOP. Albo jest za dużo kurs pociągu 245 o 16:57 z Osiedla Zamkowego, albo brakuje kursu powrotnego tego pociągu o 17:56 z Okrzei. Jak powinno być Ten 245 jedzie o tej 16:57 z Będzina i wykonuje kurs powrotny, czy nie
Kursu o 16:57 nie ma. Zresztą z tego powodu jadące później 21 jedzie zazwyczaj przepełniony, a w 27, jadący tuż przed 21, już po pierwszych dwóch przystankach zapełnione są wszystkie miejsca siedzące (zapewne wtedy wracają studenci z UŚ). Dlatego brak tego kursu wydaje mi się dość dziwny.
W drugą stronę jest już w porządku, bo zamiast '24' do zajezdni jedzie '21' - poc. 216 (dokładnie o tej porze, o której powinien jechać 245, jakby jechał ).
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Brakujące dane zaczęły się pojawiać Numery poc. i obsada są już wypisane dla 15-stki.
Z ciekawostek dotąd nieznanych - na poc. 1507 w dni robocze (a 1503 w dni wolne) powinno kursować żelazko. Żelazko rzeczywiście tam kursuje, ale jest to #759, który nie powinien się liczyć, bo przeszedł RK w 2008 r.
Ciekawa obsada w dni robocze w ferie - same solówki i 1 Helmut
Z ciekawostek dotąd nieznanych - na poc. 1507 w dni robocze (a 1503 w dni wolne) powinno kursować żelazko. Żelazko rzeczywiście tam kursuje, ale jest to #759, który nie powinien się liczyć, bo przeszedł RK w 2008 r.
Ciekawa obsada w dni robocze w ferie - same solówki i 1 Helmut
W rozkładzie linii 6 ważnym od 01.07.2011 jest błąd:
- kurs w dni robocze o 4:39 z Zawodzia do Politechniki wykonuje pociąg 603, a nie 601. Pociąg 601 wyjeżdża o 4:17.
EDYCJA (2011-07-18, 11:10)
W rozkładzie linii 18 ważnym od 01.07.2011 jest błąd:
- kurs w dni robocze o 19:08 z Chebzia do zajezdni Gliwice wykonuje pociąg 181, a nie 182.
- kurs w soboty o 4:17 z Chebzia do Stroszka wykonuje pociąg 181, a nie 182.
EDYCJA (2011-07-18, 11:33)
W rozkładzie linii 23 ważnym od 01.07.2011 jest błąd:
- godzina przyjazdu do przystanku Zawodzie Pętla w kursach ze Stadionu Śl. powinna być o minutę mniejsza (np. 6:51 zamiast 6:52, ponieważ przelot z Zawodzie Łączna do Zawodzie Pętla (przystanek) wynosi jedną minutę, a nie dwie). Obecnie podana godzina dla "Zawodzie Pętla" to czas przyjazdu na przystanek techniczny, tj. pod budynek socjalny na pętli. Jedyne prawidłowe godziny podane są tylko w kursach zjazdowych.
- kurs w dni robocze o 4:39 z Zawodzia do Politechniki wykonuje pociąg 603, a nie 601. Pociąg 601 wyjeżdża o 4:17.
EDYCJA (2011-07-18, 11:10)
W rozkładzie linii 18 ważnym od 01.07.2011 jest błąd:
- kurs w dni robocze o 19:08 z Chebzia do zajezdni Gliwice wykonuje pociąg 181, a nie 182.
- kurs w soboty o 4:17 z Chebzia do Stroszka wykonuje pociąg 181, a nie 182.
EDYCJA (2011-07-18, 11:33)
W rozkładzie linii 23 ważnym od 01.07.2011 jest błąd:
- godzina przyjazdu do przystanku Zawodzie Pętla w kursach ze Stadionu Śl. powinna być o minutę mniejsza (np. 6:51 zamiast 6:52, ponieważ przelot z Zawodzie Łączna do Zawodzie Pętla (przystanek) wynosi jedną minutę, a nie dwie). Obecnie podana godzina dla "Zawodzie Pętla" to czas przyjazdu na przystanek techniczny, tj. pod budynek socjalny na pętli. Jedyne prawidłowe godziny podane są tylko w kursach zjazdowych.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
W rozkładzie linii nr 17 są błędy typu "literówki" w dni robocze z Chebzia do Chorzowa. Tylko na początku występuje poc. 178, a później: 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 176.
Dowód.
Dowód.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Długo po zmianie rozkładów jazdy na zagłębiowskich liniach nie było numerów pociągów, tylko same rozkłady, a teraz nie ma ani jednej w/w linii przy spisie wszystkich linii w dziale "Rozkłady jazdy".
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Nie ma, bo pewnie admin wprowadza aktualizacje.KZKGaPowicz pisze:Długo po zmianie rozkładów jazdy na zagłębiowskich liniach nie było numerów pociągów, tylko same rozkłady, a teraz nie ma ani jednej w/w linii przy spisie wszystkich linii w dziale "Rozkłady jazdy".
Edycja 21:21
Pojawiły się brakujące rozkłady wraz z numerami pociągów.
Gdyby to był Facebook kliknąłbym "Lubię to!"Boguś pisze:Pojawiły się brakujące rozkłady wraz z numerami pociągów.
Memphis, dzięki Jak widać byliśmy niezwykle cierpliwi, bo przed całe 2 tygodnie specjalnie nie narzekaliśmy na brak numerów pociągów
Pora uzupełnić braki w numerkach w DPD
PS Kto wymyślił E1 na 2601 we Wszystkich Świętych?! Przecież to byłby cud, gdyby on się przed te całe 3 dni nie wykoleił Pewnie dojdzie do tego jeszcze 1.11 w godzinach największego ruchu i zablokuje w najlepszym wypadku tylko 2 linie
DOPISANE: W dodatku na 271 przez cały dzień solówka która w dodatku zjeżdża do zajezdni o 19:45, a w zamian o 19:41 wyjeżdża z zajezdni podmiana w postaci... poc. 2711 również obsługiwanego solówką...
W takim razie dlaczego na dziennym 271 również ma ganiać solówka?! Brakło funduszy na 8 skład?
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Nie, 271 we Wszystkich Świętych to jest jednak 2x105N.DW pisze:DOPISANE: W dodatku na 271 przez cały dzień solówka która w dodatku zjeżdża do zajezdni o 19:45, a w zamian o 19:41 wyjeżdża z zajezdni podmiana w postaci... poc. 2711 również obsługiwanego solówką...
W takim razie dlaczego na dziennym 271 również ma ganiać solówka?! Brakło funduszy na 8 skład?
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Pojawił się także osobny rozkład jazdy linii nr 1 na dni robocze w okresie ferii i wakacji, wg którego na poc. 14 ma kursować "żelazko".rafalurbino18 pisze:Od 23.12.2011r. w dni wolne poc. 501, 503, 505 i 507 są obsługiwane przez żelazka. Z poc. 13 i 17 zatem je wykreślono. Bytomska zajezdnia ma zapas żelazek w dni wolne, więc starczy i na piątkę i na siódemkę.
Co do "5", to tam potrzebne są w dni wolne aż 4 "żelazka"? Mogli dać po 1, ale na przykład dla wszystkich solówkowych linii lub na liniach, gdzie podmieniane są składy. Na przykład:
W dni wolne Stroszek obsługuje 5 poc. "7", więc mogli dać po 1 "żelazku" na "9", "18" i "19", a na "5" Gliwice dałyby jedno, a drugie na "1" lub "3" (bardziej jednak na "3", gdyż w robocze na "1" są one przydzielone). Wydaje mi się, że to byłoby sprawiedliwe.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
A ta sprawiedliwość mierzona jest w/g czego? Bo wg Twojej propozycji wynika, że przykładowo na linii 3 żelazkiem byłby w sobotę co piąty, a w niedzielę co trzeci pociąg, a na linii 9 tylko co ósmy! Czyli na linii 3 żelazko pojechałoby odpowiednio co 100 minut w sobotę lub co 90 w niedzielę w wybranym kierunku, a na linii 9 co 160... To gdzie ta sprawiedliwość?KZKGaPowicz pisze:W dni wolne Stroszek obsługuje 5 poc. "7", więc mogli dać po 1 "żelazku" na "9", "18" i "19", a na "5" Gliwice dałyby jedno, a drugie na "1" lub "3" (bardziej jednak na "3", gdyż w robocze na "1" są one przydzielone). Wydaje mi się, że to byłoby sprawiedliwe.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Nie chodziło mi o rozkład jazdy, tylko o to, żeby przynajmniej jedno kursowało na linii, co do końca nie jest sprawiedliwe z powodu, o którym piszesz. Przyznaję Ci rację.Penny pisze:A ta sprawiedliwość mierzona jest w/g czego? Bo wg Twojej propozycji wynika, że przykładowo na linii 3 żelazkiem byłby w sobotę co piąty, a w niedzielę co trzeci pociąg, a na linii 9 tylko co ósmy! Czyli na linii 3 żelazko pojechałoby odpowiednio co 100 minut w sobotę lub co 90 w niedzielę w wybranym kierunku, a na linii 9 co 160... To gdzie ta sprawiedliwość?KZKGaPowicz pisze:W dni wolne Stroszek obsługuje 5 poc. "7", więc mogli dać po 1 "żelazku" na "9", "18" i "19", a na "5" Gliwice dałyby jedno, a drugie na "1" lub "3" (bardziej jednak na "3", gdyż w robocze na "1" są one przydzielone). Wydaje mi się, że to byłoby sprawiedliwe.
Nie mamy jednak o czym gadać, gdyż "żelazek" jest za mało, aby mogły kursować w równych taktach na wszystkich liniach.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
W sumie skoro Bytom obecnie ma #347, #678, #713 i #791 (poza wypożyczonymi #254, #255 i #716), które mają pulpit manewrowy z tyłu, a Zawodzie #550, #551, #687 i #699, które również mają taki pulpit, to można byłoby się pokusić o zdjęcie kilku żelazek z linii 7. Tylko na dobrą sprawę nie ma to innego celu, niż zadowolenie pasażerów. Wiadomo, że to dość istotny wskaźnik, jednak z wykorzystaniem taboru zmodernizowanego wiążą się koszty po stronie gmin (110% stawki 105Na) i wątpię, aby Ruda Śląska chciała na 9 czy 18 taki taki tabor.KZKGaPowicz pisze:Nie mamy jednak o czym gadać, gdyż "żelazek" jest za mało, aby mogły kursować w równych taktach na wszystkich liniach.
- grillmaster
- Posty: 1204
- Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
- Lokalizacja: Katowice
Jakby tak miało być, to plastiki wróciłyby do Gliwic - czyli Stroszek nie miałby tych plastików a Gliwice, więc na pewno nie na 9.Penny pisze:W sumie skoro Bytom obecnie ma #347, #678, #713 i #791 (poza wypożyczonymi #254, #255 i #716), które mają pulpit manewrowy z tyłu, a Zawodzie #550, #551, #687 i #699, które również mają taki pulpit, to można byłoby się pokusić o zdjęcie kilku żelazek z linii 7. Tylko na dobrą sprawę nie ma to innego celu, niż zadowolenie pasażerów. Wiadomo, że to dość istotny wskaźnik, jednak z wykorzystaniem taboru zmodernizowanego wiążą się koszty po stronie gmin (110% stawki 105Na) i wątpię, aby Ruda Śląska chciała na 9 czy 18 taki taki tabor.
PS.: Zawodzie ma jeszcze #674.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Gdyby doszło do zdjęcia kilku "żelazek" z "7", a wypożyczone wagony nie wróciłyby do macierzystych zajezdni, to wtedy mogliby dać jakieś na "9". Większą szansę ma "9" niż "18", bo nasze miasto jest w wewnętrznej części jej trasy.grillmaster pisze:Jakby tak miało być, to plastiki wróciłyby do Gliwic - czyli Stroszek nie miałby tych plastików a Gliwice, więc na pewno nie na 9.Penny pisze:W sumie skoro Bytom obecnie ma #347, #678, #713 i #791 (poza wypożyczonymi #254, #255 i #716), które mają pulpit manewrowy z tyłu, a Zawodzie #550, #551, #687 i #699, które również mają taki pulpit, to można byłoby się pokusić o zdjęcie kilku żelazek z linii 7. Tylko na dobrą sprawę nie ma to innego celu, niż zadowolenie pasażerów. Wiadomo, że to dość istotny wskaźnik, jednak z wykorzystaniem taboru zmodernizowanego wiążą się koszty po stronie gmin (110% stawki 105Na) i wątpię, aby Ruda Śląska chciała na 9 czy 18 taki taki tabor.
PS.: Zawodzie ma jeszcze #674.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
W nowym rozkładzie dla 11 na soboty o 21.20 do Chebzia goni jeszcze skład z pociągu 115. Według mnie to totalny bezsens,wtedy wystarczy już solówka.
W starym rozkładzie o ile dobrze pamiętam o tej porze w sobote, w ruchu były już same solówki w kierunku Chebzia.
W rozkładach na stronie TŚ, jest błąd w sobote o 7.50 wyjezdza pociąg 118.Tymczasem wpisany jest 117 dwa razy.
W starym rozkładzie o ile dobrze pamiętam o tej porze w sobote, w ruchu były już same solówki w kierunku Chebzia.
W rozkładach na stronie TŚ, jest błąd w sobote o 7.50 wyjezdza pociąg 118.Tymczasem wpisany jest 117 dwa razy.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Powiem tak, zapraszam na podróż 15-tką z Szopienic do centrum Sosnowca w godzinach szczytu, czyli między 13, a 16-17. A co do tematu modernizacji, bardzo często zapomina się o wielu kwestiach. Remont 15-tki i wpuszczenie na tą linię tramwajów niskopodłogowych ma na celu zwiększenie dostępności tej linii oraz skrócenie czasu przejazdu, tak aby można było konkurować z autobusem.
Przykładowo po modernizacji odcinek Zagórze Pętla - Dworzec PKP tramwaj ma pokonywać w ok. 6 minut, podczas gdy autobus obecnie potrzebuje co najmniej 10. Ważnym aspektem jest zwiększenie dostępności przystanków, przykładowo na Środuli, czy na samej Pętli. Przystanki te generują bardzo duże potoki podróżnych w kierunku centrum Sosnowca / Katowic ale z powodu małej dostępności przystanków tramwajowych spora grupa osób ma problemy z dotarciem do tramwaju. Jak wiemy, modernizacja ma przynajmniej po części tą kwestię rozwiązać. Dalej - tramwaj, który po remoncie pokona odcinek do centrum Katowic w 20 minut, dogoni autobus, posiadając przy tym dużo większą liczbę przystanków.
Podsumowując:
zwiększenie (ulepszenie) podaży = zwiększenie popytu.
Można się spodziewać, że przy odpowiednim nagłośnieniu "Szybkiego tramwaju" spora grupa ludzi zamieni autobus, czy samochód na tramwaj choć na próbę - jeśli im się spodoba (a po modernizacji z pojemnymi, szybkimi tramwajami raczej tak), to zapewne zostaną przy komunikacji szynowej na dłużej.
Co do linii 26, absolutnie się zgadzam, tylko popatrzcie - żeby wpuścić tam niskopodłogowe tramwaje potrzeba wymienić całe torowisko na długości kilkunastu kilometrów. Na to potrzeba ogromnych środków. Załóżmy hipotetycznie, że środki z linii 15 przesuwają na 26. Wymieniają 4 km, które nie wystarczą aby wpuścić "niskacze". Sosnowiec znowu zostaje bez niskopodłogowych tramwai, a wszystko hula razem z Karlikami przez Chorzów do Bytomia. I gdzie tu by była znów sprawiedliwość?
A co do składu, zdjęcie zrobione na początku września 2011r., wtedy jeszcze linia była obsługiwana chyba pół na pół, parzyste Zawodzie, nieparzyste Będzin, z tym, że z Zawodzia były 2 Duewagi Pt8 i 2 składy.
Przykładowo po modernizacji odcinek Zagórze Pętla - Dworzec PKP tramwaj ma pokonywać w ok. 6 minut, podczas gdy autobus obecnie potrzebuje co najmniej 10. Ważnym aspektem jest zwiększenie dostępności przystanków, przykładowo na Środuli, czy na samej Pętli. Przystanki te generują bardzo duże potoki podróżnych w kierunku centrum Sosnowca / Katowic ale z powodu małej dostępności przystanków tramwajowych spora grupa osób ma problemy z dotarciem do tramwaju. Jak wiemy, modernizacja ma przynajmniej po części tą kwestię rozwiązać. Dalej - tramwaj, który po remoncie pokona odcinek do centrum Katowic w 20 minut, dogoni autobus, posiadając przy tym dużo większą liczbę przystanków.
Podsumowując:
zwiększenie (ulepszenie) podaży = zwiększenie popytu.
Można się spodziewać, że przy odpowiednim nagłośnieniu "Szybkiego tramwaju" spora grupa ludzi zamieni autobus, czy samochód na tramwaj choć na próbę - jeśli im się spodoba (a po modernizacji z pojemnymi, szybkimi tramwajami raczej tak), to zapewne zostaną przy komunikacji szynowej na dłużej.
Co do linii 26, absolutnie się zgadzam, tylko popatrzcie - żeby wpuścić tam niskopodłogowe tramwaje potrzeba wymienić całe torowisko na długości kilkunastu kilometrów. Na to potrzeba ogromnych środków. Załóżmy hipotetycznie, że środki z linii 15 przesuwają na 26. Wymieniają 4 km, które nie wystarczą aby wpuścić "niskacze". Sosnowiec znowu zostaje bez niskopodłogowych tramwai, a wszystko hula razem z Karlikami przez Chorzów do Bytomia. I gdzie tu by była znów sprawiedliwość?
A co do składu, zdjęcie zrobione na początku września 2011r., wtedy jeszcze linia była obsługiwana chyba pół na pół, parzyste Zawodzie, nieparzyste Będzin, z tym, że z Zawodzia były 2 Duewagi Pt8 i 2 składy.
Połowa? Do obsługi 15-ki potrzebnych jest 9 wagonów w dni robocze.Szociu pisze:Już pół roku minęło od zdjęcia z 15-tki składów.
Miejmy nadzieję, że wraz z modernizacją nadejdą lepsze czasy dla tej linii, z dzisiejszej rozmowy z przedstawicielem TŚ na targach w S-cu wynika, że około połowa z 30 niskopodłogowców trafi właśnie na tą linię.
Solówki, tzn masz na myśli E1? Póki co 26 kursuje co 12 minut, w dodatku kursują dwa składy i tylko dwie solówki.adam86 pisze:No tak, 15 niskaczy, żeby wozic więcej powietrza i meneli z szopienic. Co za paranoja. A na 26 zamiast składów będą solówki co 15 minut, bo Sosnowca nie będzie stać na więcej.
To znaczy? Zrobią normalne przejście dla pieszych na Środuli?Szociu pisze:Przystanki te generują bardzo duże potoki podróżnych w kierunku centrum Sosnowca / Katowic ale z powodu małej dostępności przystanków tramwajowych spora grupa osób ma problemy z dotarciem do tramwaju. Jak wiemy, modernizacja ma przynajmniej po części tą kwestię rozwiązać.
Ma nastąpić reorganizacja tej linii w trakcie i po modernizacji. Nie wiem, czy to prawda, ale coś ktoś mi kiedyś wspominał o planach uruchomienia wspólnych kursów 15+20 po remoncie, tzn. część kursów z Zagórza będzie jeździć jak obecnie - do Placu Wolności, zaś nowe kursy wskoczą zamiast 20-tek z Zagórza do Chorzowa. Wtedy spokojnie będzie prawie 20 pociągów. Wszystko miałoby być obsługiwane nowo zakupionymi pojazdami i w razie potrzeb Karlikami.mark40 pisze:Połowa? Do obsługi 15-ki potrzebnych jest 9 wagonów w dni robocze.
Apropos, będzie w ramach projektu pogłębiany wiadukt na Piłsudskiego, aby wszystkie tramwaje się tam bez żadnych ceregieli mieściły - to pewna wiadomość.
Tory między Szopienicami, a Sosnowcem mają być poprowadzone po obu stronach jezdni, na tym odcinku przebudowane też zostaną 3 wiadukty. Oprócz tego w ramach środków własnych TŚ zostaną wymienione rozjazdy i przejazdy na skrzyżowaniu 3 Maja i Piłsudskiego w Sosnowcu, nie wykluczone są też dodatkowe prace przy torowisku przy dworcu PKP, które było modernizowane ok. 2000 roku. W ostatnim czasie montowali jakieś podkładki wyciszające na łukach, różnicę słychać i czuć od razu.
Nie wiem, ale można spodziewać się, że tak. Szczególnie, że wszystkie przystanki będą budowane od nowa (może jakieś windy na kładkę lub po pasy na jezdni z sygnalizacją na żądanie?).To znaczy? Zrobią normalne przejście dla pieszych na Środuli?Szociu pisze:Przystanki te generują bardzo duże potoki podróżnych w kierunku centrum Sosnowca / Katowic ale z powodu małej dostępności przystanków tramwajowych spora grupa osób ma problemy z dotarciem do tramwaju. Jak wiemy, modernizacja ma przynajmniej po części tą kwestię rozwiązać.
Wiadomo, że ciąg 15+20 to pewniaki do obsługi nowym taborem, ale o reorganizacji nie słyszałem. W przypadku o którym piszesz, do Sosnowca tramwaj musiałby jeździć 2x częściej niz obecnie, a 30-metrowy wagon co 7-8 minut to będzie przesada nawet po modernizacji. Skąd wziąć wzkm? Prawie 20 pociągów to potrzeba do obsługi linii w obecnym układzie, w układzie o którym wspominasz potrzeba by około 25 wagonów. Może po prostu chodzi o połączenie 15+20 w jedną linię kursująca co 15 minut?Szociu pisze:Ma nastąpić reorganizacja tej linii w trakcie i po modernizacji. Nie wiem, czy to prawda, ale coś ktoś mi kiedyś wspominał o planach uruchomienia wspólnych kursów 15+20 po remoncie, tzn. część kursów z Zagórza będzie jeździć jak obecnie - do Placu Wolności, zaś nowe kursy wskoczą zamiast 20-tek z Zagórza do Chorzowa. Wtedy spokojnie będzie prawie 20 pociągów. Wszystko miałoby być obsługiwane nowo zakupionymi pojazdami i w razie potrzeb Karlikami.
Skoro teraz przejeżdża pod wiaduktem helmut, to czy na pewno inne wagony już teraz by nie mogły? Torowisko pod wiaduktem było robione kilka lat temu. Nie obniżono je juz wtedy do bezpiecznego poziomu?Szociu pisze:Apropos, będzie w ramach projektu pogłębiany wiadukt na Piłsudskiego, aby wszystkie tramwaje się tam bez żadnych ceregieli mieściły - to pewna wiadomość. )
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 74 gości