Rozkłady tramwaje.wpk.katowice.pl [sprawy techniczne]

Dyskusje o organizacji ruchu.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#151 Post autor: luki » 13 lis 2010, 01:40

Penny pisze:... oraz numerację pociągów dla przystanków początkowych.
To się przyda, bo w żelazkach numery pociągów są tak mocowane, że trudno je z boku odczytać, a na rozkład póki co też nie można liczyć.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#152 Post autor: DW » 13 lis 2010, 10:06

luki pisze:To się przyda, bo w żelazkach numery pociągów są tak mocowane, że trudno je z boku odczytać, a na rozkład póki co też nie można liczyć.
Co do numerków pociągów, to zapomniałem jeszcze wspomnieć o nowy będzińskim wynalazku. Od wtorku (2.11) większość będzińskich wozów jeździ z bardzo małymi i mało czytelnymi numerkami pociągów.
Były one malowane od szablonu i mało tego, że są o wiele mniejsze od poprzednich, to cyferki są strasznie cienkie i niektóre są niewyraźne, więc już nawet z nieco większej odległości praktycznie nie da się ich odczytać :|
Skoro motorowi powinni zwracać uwagę na pociągi, które mijają, to muszą mieć naprawdę dobry wzrok, aby je dostrzec...

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#153 Post autor: Penny » 16 lis 2010, 11:13

Mam nadzieję, że się na coś przyda ;) Symbole pominąłem.

DNI ROBOCZE :: Łagiewniki Targowisko (odjazdy)

Kod: Zaznacz cały

708	4:55
709	5:09
710	5:24
711	5:39
712	5:54
701	6:09
702	6:24
703	6:39
704	6:54
705	7:09
706	7:24
707	7:39
708	7:54
709	8:09
710	8:24
711	8:39
712	8:54
701	9:09
702	9:24
703	9:39
704	9:54
705	10:09
706	10:24
707	10:39
708	10:54
709	11:09
710	11:24
711	11:39
712	11:54
701	12:09
702	12:24
703	12:39
704	12:54
705	13:09
706	13:24
707	13:39
708	13:54
709	14:09
710	14:24
711	14:39
712	14:54
701	15:09
702	15:24
703	15:39
704	15:54
705	16:09
706	16:24
707	16:39
708	16:54
709	17:09
710	17:24
711	17:39
712	17:54
701	18:09
702	18:24
703	18:46
704	18:56
705	19:16
706	19:26
707	19:46
708	19:56
709	20:16
710	20:26
711	20:46
701	21:16
703	21:46
705	22:16
707	22:46
709	23:16
711	23:46
701	0:26
701	1:26
701	2:56
DNI WOLNE :: Łagiewniki Targowisko (odjazdy)

Kod: Zaznacz cały

707	4:47
709	5:16
711	5:46
701	6:16
703	6:46
705	7:16
707	7:46
709	8:16
711	8:46
701	9:16
703	9:46
705	10:16
707	10:46
709	11:16
711	11:46
701	12:16
703	12:46
705	13:16
707	13:46
709	14:16
711	14:46
701	15:16
703	15:46
705	16:16
707	16:46
709	17:16
711	17:46
701	18:16
703	18:46
705	19:16
707	19:46
709	20:16
711	20:46
701	21:16
703	21:46
705	22:16
707	22:46
709	23:16
711	23:46
701	0:26
701	1:26
701	2:56
DNI ROBOCZE :: Szopienice Pętla (odjazdy)

Kod: Zaznacz cały

702	5:05
704	5:35
705	5:50
706	6:05
708	6:20
709	6:35
710	6:50
711	7:05
712	7:20
701	7:35
702	7:50
703	8:05
704	8:20
705	8:35
706	8:50
707	9:05
708	9:20
709	9:35
710	9:50
711	10:05
712	10:20
701	10:35
702	10:50
703	11:05
704	11:20
705	11:35
706	11:50
707	12:05
708	12:20
709	12:35
710	12:50
711	13:05
712	13:20
701	13:35
702	13:50
703	14:05
704	14:20
705	14:35
706	14:50
707	15:05
708	15:20
709	15:35
710	15:50
711	16:05
712	16:20
701	16:35
702	16:50
703	17:05
704	17:20
705	17:35
706	17:50
707	18:05
708	18:20
709	18:35
710	18:50
711	19:12
712	19:14
701	19:42
702	19:44
703	20:12
705	20:42
707	21:12
709	21:42
711	22:12
701	22:42
703	23:13
705	23:28
DNI WOLNE :: Szopienice Pętla (odjazdy)

Kod: Zaznacz cały

703	5:12
705	5:42
707	6:12
709	6:42
711	7:12
701	7:42
703	8:12
705	8:42
707	9:12
709	9:42
711	10:12
701	10:42
703	11:12
705	11:42
707	12:12
709	12:42
711	13:12
701	13:42
703	14:12
705	14:42
707	15:12
709	15:42
711	16:12
701	16:42
703	17:12
705	17:42
707	18:12
709	18:42
711	19:12
701	19:42
703	20:12
705	20:42
707	21:12
709	21:42
711	22:12
701	22:42
703	23:13
705	23:28

hanys76
Posty: 9060
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#154 Post autor: hanys76 » 25 gru 2010, 16:51

Rozkład specjalny dla linii 11, na 25 oraz 26 grudnia to porażka. Z Katowic 11 odjezdza minutę przed 6. Z racji tego że 19 ma święta i nie kursuje to trzeba czekac kolejne 30 minut na przystanku. W drugą strone też nie jest dobrze bo z ronda z przed nosa ucieka w stronę Brynowa 16 i niema szans na przesiadkę. Mogli zostawic niedzielny rozkład i było by w miarę dobrze.

butthead
Posty: 84
Rejestracja: 28 mar 2008, 19:11
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#155 Post autor: butthead » 05 sty 2011, 20:39

Chronologiczne rozkłady jazdy zostały nieco uatrakcyjnione (wyświetlają się jedynie typy dni przyjęte ogólnie za standardowe), przykład: http://tnij.org/brynow-petla . Ewentualne uwagi proszę na maila ;)

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#156 Post autor: DW » 05 sty 2011, 21:06

butthead pisze:Chronologiczne rozkłady jazdy zostały nieco uatrakcyjnione (wyświetlają się jedynie typy dni przyjęte ogólnie za standardowe), przykład: http://tnij.org/brynow-petla . Ewentualne uwagi proszę na maila ;)
Świetnie :D Właśnie miałem nawet kiedyś pisać o tym, że z tymi chronologicznymi odjazdami to bardzo dobry pomysł, tylko w takiej wersji jak to było wcześniej było to strasznie mało czytelne i właściwie niemal nieprzydatne.
Obecnie jest już niemal doskonale. Niemal, bo nadal dublują się odjazdy linii, które mają odrębne rozkłady np. na dni robocze szkolne i wakacyjne, czy niedziele zwykłe i świąteczne. Przez to panuje jeszcze małe zamieszanie.
No i jeszcze jedno co można by zrobić - do godzin odjazdów konkretnych pociągów można by dodać hiperłącza do rozkładu danego kursu (tak jak to jest, gdy kliknie się w godzinę w zwykłym rozkładzie dla danej linii).

PS Po sierpniowych zmianach rozkładów na linii 7 nadal nie ma wpisanych pociągów ;) Rozkład z pociągami opracował już Penny i wrzucił kiedyś link na forum, ale jednak przydałyby się też te numerki na TŚ :)

butthead
Posty: 84
Rejestracja: 28 mar 2008, 19:11
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#157 Post autor: butthead » 05 sty 2011, 22:41

DW pisze:nadal dublują się odjazdy linii, które mają odrębne rozkłady np. na dni robocze szkolne i wakacyjne, czy niedziele zwykłe i świąteczne.
Przyjęliśmy rozwiązanie podobne do rozkładów specjalnych z lat poprzednich, tj. okresowo wybrane tabelki będą wyłączane z prezentowania w układzie chronologicznym. Łącza do kursu dodane, natomiast w kwestii uzupełnienia siódemki skontaktujemy się ;)

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#158 Post autor: mark40 » 06 sty 2011, 12:10

Bardzo fajnie. Ale gdyby możliwy był łatwiejszy i szybszy wybór przystanków (nie dopiero po wybraniu przystanku z danej linii) byłoby super.

butthead
Posty: 84
Rejestracja: 28 mar 2008, 19:11
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#159 Post autor: butthead » 06 sty 2011, 14:49

Jest dostępna lista przystanków: http://www.tram-silesia.pl/rozklady/przystanki.html (link w nagłówku na każdej podstronie), przyznam szczerze że nie do końca rozumiem Twoją uwagę ;)

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#160 Post autor: KZKGaPowicz » 06 sty 2011, 15:06

Na stronie TŚ pojawiły się już wreszcie nry pociągów linii 7.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#161 Post autor: mark40 » 06 sty 2011, 21:23

butthead pisze:Jest dostępna lista przystanków: http://www.tram-silesia.pl/rozklady/przystanki.html (link w nagłówku na każdej podstronie), przyznam szczerze że nie do końca rozumiem Twoją uwagę ;)
:shock: :mryellow: Nie przejmuj się. Mój głupi błąd. Jakoś wcześniej nie widziałem tej zakładki :lol: .

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#162 Post autor: Penny » 13 sty 2011, 15:38

W rozkładzie linii 3 zauważyłem błędy. Znajdują się one w rozkładzie jazdy na Soboty w kier. Mikulczyc. Jest tam moim zdaniem niewłaściwa numeracja pociągów:

Kod: Zaznacz cały

ODJ.	A	B
17:10	35	31
17:40	31	33
18:10	33	35
18:40	35	31
19:10	31	33
19:40	33	35
20:10	35	31
20:40	31	33
21:10	33	35
21:40	35	31
22:10	31	33
22:40	33	35
A - numer pociągu podany w rozkładzie TŚ
B - moim zdaniem prawidłowy numer pociągu
Natomiast w rozkładzie linii 5 też jest pewna nieścisłość. W rozkładzie na "25 i 26 grudnia, 1 stycznia oraz Niedziela i Poniedziałek Wielkanocny" w kierunku Zaborza numeracja pociągów jest 501, 503, 505 i 507, natomiast w kierunku Bytomia jest 502, 503, 504 i 507. Moim zdaniem, pierwsza opcja jest prawidłowa ;) W każdym przypadku zamiast 502 powinno być 501 i adekwatnie zamiast 504 powinno być 505.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#163 Post autor: Penny » 28 sty 2011, 22:33

Zauważyłem rozbieżność w rozkładzie TŚ i KZK GOP. Albo jest za dużo kurs pociągu 245 o 16:57 z Osiedla Zamkowego, albo brakuje kursu powrotnego tego pociągu o 17:56 z Okrzei. Jak powinno być :?: Ten 245 jedzie o tej 16:57 z Będzina i wykonuje kurs powrotny, czy nie :?:

W dni robocze dla linii 16: kurs o 23:02 z Brynowa i kurs powrotny, tj. o 23:27 ze Słonecznej jest wykonywany pociągiem 161, a nie 163, jak to widnieje w rozkładzie TŚ.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#164 Post autor: DW » 29 sty 2011, 10:21

Penny pisze:Zauważyłem rozbieżność w rozkładzie TŚ i KZK GOP. Albo jest za dużo kurs pociągu 245 o 16:57 z Osiedla Zamkowego, albo brakuje kursu powrotnego tego pociągu o 17:56 z Okrzei. Jak powinno być :?: Ten 245 jedzie o tej 16:57 z Będzina i wykonuje kurs powrotny, czy nie :?:
Pociąg 245 kończy kursowanie o 16:34.
Kursu o 16:57 nie ma. Zresztą z tego powodu jadące później 21 jedzie zazwyczaj przepełniony, a w 27, jadący tuż przed 21, już po pierwszych dwóch przystankach zapełnione są wszystkie miejsca siedzące (zapewne wtedy wracają studenci z UŚ). Dlatego brak tego kursu wydaje mi się dość dziwny.
W drugą stronę jest już w porządku, bo zamiast '24' do zajezdni jedzie '21' - poc. 216 (dokładnie o tej porze, o której powinien jechać 245, jakby jechał ;) ).

116Nd#808
Posty: 208
Rejestracja: 31 mar 2008, 11:03
Lokalizacja: Bytom

#165 Post autor: 116Nd#808 » 01 mar 2011, 17:22

W rozkładzie TŚ nie ma numerów pociągów na liniach 6 i 16 (i znaczków taboru na poc. nieobsługiwanych 116Nd). Natomiast na liniach 15 i 19 nie ma ani numerów pociągów, ani obrazków przedstawiających tabor. Na 13 nie ma numerów pociągów. Jest to pewnie związane ze zmianą rozkładów

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#166 Post autor: KZKGaPowicz » 21 mar 2011, 17:20

Ciekawe, kiedy pojawią się brakujące rodzaje taboru i nry pociągów linii, których rozkłady jazdy zmieniły się od 1.03.2011, gdyż minęło już 3/4 miesiąca, a braków nie uzupełniono.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#167 Post autor: Boguś » 21 mar 2011, 21:22

KZKGaPowicz pisze:Ciekawe, kiedy pojawią się brakujące rodzaje taboru i nry pociągów linii, których rozkłady jazdy zmieniły się od 1.03.2011, gdyż minęło już 3/4 miesiąca, a braków nie uzupełniono.
Napisz do administratora strony.

Awatar użytkownika
Patryk105
Posty: 1690
Rejestracja: 01 paź 2007, 19:42
Lokalizacja: Chorzów

#168 Post autor: Patryk105 » 29 mar 2011, 20:58

Wiadomo już coś w sprawie tych rozkładów?
Pozdrawiam ;)

hanys76
Posty: 9060
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#169 Post autor: hanys76 » 29 mar 2011, 22:11

Patryk105 pisze:Wiadomo już coś w sprawie tych rozkładów?
Samemu idzie sobie dopasowac tabor i numery pociągów, wystarczy nad tym posiedziec. Mnie się udało z 6,16 i 19. Nie jest to trudne.

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#170 Post autor: memphis » 29 mar 2011, 23:01

Patryk105 pisze:Wiadomo już coś w sprawie tych rozkładów?
A te numery pociągów to dla miłośników tam są prezentowane, czy jednak do użytku służbowego, a reszta korzysta przy okazji?

Awatar użytkownika
Patryk105
Posty: 1690
Rejestracja: 01 paź 2007, 19:42
Lokalizacja: Chorzów

#171 Post autor: Patryk105 » 30 mar 2011, 21:25

Pisał "KZKGaPowicz" o brakujących rodzajach taboru. "Boguś" polecił mu napisać do administratora strony więc chciałem się grzecznie zapytać czy już coś wiadomo i tyle.
Pozdrawiam ;)

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#172 Post autor: DW » 30 mar 2011, 21:41

Brakujące dane zaczęły się pojawiać :) Numery poc. i obsada są już wypisane dla 15-stki.
Z ciekawostek dotąd nieznanych - na poc. 1507 w dni robocze (a 1503 w dni wolne) powinno kursować żelazko. Żelazko rzeczywiście tam kursuje, ale jest to #759, który nie powinien się liczyć, bo przeszedł RK w 2008 r. ;)
Ciekawa obsada w dni robocze w ferie - same solówki i 1 Helmut :-P

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#173 Post autor: Penny » 16 lip 2011, 11:32

W rozkładzie linii 6 ważnym od 01.07.2011 jest błąd:
- kurs w dni robocze o 4:39 z Zawodzia do Politechniki wykonuje pociąg 603, a nie 601. Pociąg 601 wyjeżdża o 4:17.

EDYCJA (2011-07-18, 11:10)
W rozkładzie linii 18 ważnym od 01.07.2011 jest błąd:
- kurs w dni robocze o 19:08 z Chebzia do zajezdni Gliwice wykonuje pociąg 181, a nie 182.
- kurs w soboty o 4:17 z Chebzia do Stroszka wykonuje pociąg 181, a nie 182.

EDYCJA (2011-07-18, 11:33)
W rozkładzie linii 23 ważnym od 01.07.2011 jest błąd:
- godzina przyjazdu do przystanku Zawodzie Pętla w kursach ze Stadionu Śl. powinna być o minutę mniejsza (np. 6:51 zamiast 6:52, ponieważ przelot z Zawodzie Łączna do Zawodzie Pętla (przystanek) wynosi jedną minutę, a nie dwie). Obecnie podana godzina dla "Zawodzie Pętla" to czas przyjazdu na przystanek techniczny, tj. pod budynek socjalny na pętli. Jedyne prawidłowe godziny podane są tylko w kursach zjazdowych.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#174 Post autor: KZKGaPowicz » 18 lip 2011, 18:34

W rozkładzie linii nr 17 są błędy typu "literówki" w dni robocze z Chebzia do Chorzowa. Tylko na początku występuje poc. 178, a później: 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 176.
Dowód.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#175 Post autor: Penny » 23 wrz 2011, 10:51

W rozkładzie jazdy linii 14 ważnym od 1 września 2011 r. jest błąd:
- pierwszy kurs w dni robocze w kierunku Wełnowca wykonuje pociąg 1408, a nie 1407.

W rozkładzie jazdy linii 15 ważnym od 1 września 2011 r. jest błąd:
Kurs o 9:19 z Katowic w Święta wykonuje pociąg 1505, a nie 1503.

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#176 Post autor: rafalurbino18 » 23 wrz 2011, 19:29

W soboty wg rozkładu przed 10.00 do Chebzia dojeżdża poc. 115, a odjeżdża już poc. 114.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#177 Post autor: KZKGaPowicz » 29 paź 2011, 19:55

Długo po zmianie rozkładów jazdy na zagłębiowskich liniach nie było numerów pociągów, tylko same rozkłady, a teraz nie ma ani jednej w/w linii przy spisie wszystkich linii w dziale "Rozkłady jazdy".
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#178 Post autor: Boguś » 29 paź 2011, 20:02

KZKGaPowicz pisze:Długo po zmianie rozkładów jazdy na zagłębiowskich liniach nie było numerów pociągów, tylko same rozkłady, a teraz nie ma ani jednej w/w linii przy spisie wszystkich linii w dziale "Rozkłady jazdy".
Nie ma, bo pewnie admin wprowadza aktualizacje.

Edycja 21:21
Pojawiły się brakujące rozkłady wraz z numerami pociągów.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#179 Post autor: DW » 29 paź 2011, 21:34

Boguś pisze:Pojawiły się brakujące rozkłady wraz z numerami pociągów.
Gdyby to był Facebook kliknąłbym "Lubię to!" :-P
Memphis, dzięki :D Jak widać byliśmy niezwykle cierpliwi, bo przed całe 2 tygodnie specjalnie nie narzekaliśmy na brak numerów pociągów ;)
Pora uzupełnić braki w numerkach w DPD :-P

PS Kto wymyślił E1 na 2601 we Wszystkich Świętych?! Przecież to byłby cud, gdyby on się przed te całe 3 dni nie wykoleił :-P Pewnie dojdzie do tego jeszcze 1.11 w godzinach największego ruchu i zablokuje w najlepszym wypadku tylko 2 linie ;)
DOPISANE: W dodatku na 271 przez cały dzień solówka :!: która w dodatku zjeżdża do zajezdni o 19:45, a w zamian o 19:41 wyjeżdża z zajezdni podmiana w postaci... poc. 2711 również obsługiwanego solówką...
W takim razie dlaczego na dziennym 271 również ma ganiać solówka?! Brakło funduszy na 8 skład? ;)

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#180 Post autor: KZKGaPowicz » 30 paź 2011, 11:21

Ponadto w dni robocze szkolne poc. 285 jest obsługiwany "żelazkiem" :)
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#181 Post autor: memphis » 30 paź 2011, 11:43

DW pisze:DOPISANE: W dodatku na 271 przez cały dzień solówka :!: która w dodatku zjeżdża do zajezdni o 19:45, a w zamian o 19:41 wyjeżdża z zajezdni podmiana w postaci... poc. 2711 również obsługiwanego solówką...
W takim razie dlaczego na dziennym 271 również ma ganiać solówka?! Brakło funduszy na 8 skład? ;)
Nie, 271 we Wszystkich Świętych to jest jednak 2x105N.

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#182 Post autor: R_G » 30 paź 2011, 12:50

Natomiast jeśli chodzi o żelazka. To m.in. na poc. 1501, 2601, 271 mogą być również żelazka z pierwszej partii tj. #759, #737 ?
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

Awatar użytkownika
skoti
Posty: 10450
Rejestracja: 04 maja 2010, 20:14
Lokalizacja: Sosnowiec

#183 Post autor: skoti » 07 lis 2011, 15:52

Linia 26 w soboty jeździ przez 25 godzin na dobę :
Obrazek

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#184 Post autor: rafalurbino18 » 08 sty 2012, 21:04

Od 23.12.2011r. w dni wolne poc. 501, 503, 505 i 507 są obsługiwane przez żelazka. Z poc. 13 i 17 zatem je wykreślono. Bytomska zajezdnia ma zapas żelazek w dni wolne, więc starczy i na piątkę i na siódemkę.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#185 Post autor: KZKGaPowicz » 09 sty 2012, 10:28

rafalurbino18 pisze:Od 23.12.2011r. w dni wolne poc. 501, 503, 505 i 507 są obsługiwane przez żelazka. Z poc. 13 i 17 zatem je wykreślono. Bytomska zajezdnia ma zapas żelazek w dni wolne, więc starczy i na piątkę i na siódemkę.
Pojawił się także osobny rozkład jazdy linii nr 1 na dni robocze w okresie ferii i wakacji, wg którego na poc. 14 ma kursować "żelazko".
Co do "5", to tam potrzebne są w dni wolne aż 4 "żelazka"? Mogli dać po 1, ale na przykład dla wszystkich solówkowych linii lub na liniach, gdzie podmieniane są składy. Na przykład:
W dni wolne Stroszek obsługuje 5 poc. "7", więc mogli dać po 1 "żelazku" na "9", "18" i "19", a na "5" Gliwice dałyby jedno, a drugie na "1" lub "3" (bardziej jednak na "3", gdyż w robocze na "1" są one przydzielone). Wydaje mi się, że to byłoby sprawiedliwe.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#186 Post autor: Penny » 14 sty 2012, 06:36

KZKGaPowicz pisze:W dni wolne Stroszek obsługuje 5 poc. "7", więc mogli dać po 1 "żelazku" na "9", "18" i "19", a na "5" Gliwice dałyby jedno, a drugie na "1" lub "3" (bardziej jednak na "3", gdyż w robocze na "1" są one przydzielone). Wydaje mi się, że to byłoby sprawiedliwe.
A ta sprawiedliwość mierzona jest w/g czego? Bo wg Twojej propozycji wynika, że przykładowo na linii 3 żelazkiem byłby w sobotę co piąty, a w niedzielę co trzeci pociąg, a na linii 9 tylko co ósmy! Czyli na linii 3 żelazko pojechałoby odpowiednio co 100 minut w sobotę lub co 90 w niedzielę w wybranym kierunku, a na linii 9 co 160... To gdzie ta sprawiedliwość?

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#187 Post autor: KZKGaPowicz » 14 sty 2012, 11:23

Penny pisze:
KZKGaPowicz pisze:W dni wolne Stroszek obsługuje 5 poc. "7", więc mogli dać po 1 "żelazku" na "9", "18" i "19", a na "5" Gliwice dałyby jedno, a drugie na "1" lub "3" (bardziej jednak na "3", gdyż w robocze na "1" są one przydzielone). Wydaje mi się, że to byłoby sprawiedliwe.
A ta sprawiedliwość mierzona jest w/g czego? Bo wg Twojej propozycji wynika, że przykładowo na linii 3 żelazkiem byłby w sobotę co piąty, a w niedzielę co trzeci pociąg, a na linii 9 tylko co ósmy! Czyli na linii 3 żelazko pojechałoby odpowiednio co 100 minut w sobotę lub co 90 w niedzielę w wybranym kierunku, a na linii 9 co 160... To gdzie ta sprawiedliwość?
Nie chodziło mi o rozkład jazdy, tylko o to, żeby przynajmniej jedno kursowało na linii, co do końca nie jest sprawiedliwe z powodu, o którym piszesz. Przyznaję Ci rację.
Nie mamy jednak o czym gadać, gdyż "żelazek" jest za mało, aby mogły kursować w równych taktach na wszystkich liniach.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#188 Post autor: Penny » 16 sty 2012, 15:19

KZKGaPowicz pisze:Nie mamy jednak o czym gadać, gdyż "żelazek" jest za mało, aby mogły kursować w równych taktach na wszystkich liniach.
W sumie skoro Bytom obecnie ma #347, #678, #713 i #791 (poza wypożyczonymi #254, #255 i #716), które mają pulpit manewrowy z tyłu, a Zawodzie #550, #551, #687 i #699, które również mają taki pulpit, to można byłoby się pokusić o zdjęcie kilku żelazek z linii 7. Tylko na dobrą sprawę nie ma to innego celu, niż zadowolenie pasażerów. Wiadomo, że to dość istotny wskaźnik, jednak z wykorzystaniem taboru zmodernizowanego wiążą się koszty po stronie gmin (110% stawki 105Na) i wątpię, aby Ruda Śląska chciała na 9 czy 18 taki taki tabor.

Awatar użytkownika
grillmaster
Posty: 1204
Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
Lokalizacja: Katowice

#189 Post autor: grillmaster » 16 sty 2012, 19:24

Penny pisze:W sumie skoro Bytom obecnie ma #347, #678, #713 i #791 (poza wypożyczonymi #254, #255 i #716), które mają pulpit manewrowy z tyłu, a Zawodzie #550, #551, #687 i #699, które również mają taki pulpit, to można byłoby się pokusić o zdjęcie kilku żelazek z linii 7. Tylko na dobrą sprawę nie ma to innego celu, niż zadowolenie pasażerów. Wiadomo, że to dość istotny wskaźnik, jednak z wykorzystaniem taboru zmodernizowanego wiążą się koszty po stronie gmin (110% stawki 105Na) i wątpię, aby Ruda Śląska chciała na 9 czy 18 taki taki tabor.
Jakby tak miało być, to plastiki wróciłyby do Gliwic - czyli Stroszek nie miałby tych plastików a Gliwice, więc na pewno nie na 9.
PS.: Zawodzie ma jeszcze #674.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#190 Post autor: KZKGaPowicz » 17 sty 2012, 15:36

grillmaster pisze:
Penny pisze:W sumie skoro Bytom obecnie ma #347, #678, #713 i #791 (poza wypożyczonymi #254, #255 i #716), które mają pulpit manewrowy z tyłu, a Zawodzie #550, #551, #687 i #699, które również mają taki pulpit, to można byłoby się pokusić o zdjęcie kilku żelazek z linii 7. Tylko na dobrą sprawę nie ma to innego celu, niż zadowolenie pasażerów. Wiadomo, że to dość istotny wskaźnik, jednak z wykorzystaniem taboru zmodernizowanego wiążą się koszty po stronie gmin (110% stawki 105Na) i wątpię, aby Ruda Śląska chciała na 9 czy 18 taki taki tabor.
Jakby tak miało być, to plastiki wróciłyby do Gliwic - czyli Stroszek nie miałby tych plastików a Gliwice, więc na pewno nie na 9.
PS.: Zawodzie ma jeszcze #674.
Gdyby doszło do zdjęcia kilku "żelazek" z "7", a wypożyczone wagony nie wróciłyby do macierzystych zajezdni, to wtedy mogliby dać jakieś na "9". Większą szansę ma "9" niż "18", bo nasze miasto jest w wewnętrznej części jej trasy.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

hanys76
Posty: 9060
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#191 Post autor: hanys76 » 03 mar 2012, 21:26

W nowym rozkładzie dla 11 na soboty o 21.20 do Chebzia goni jeszcze skład z pociągu 115. Według mnie to totalny bezsens,wtedy wystarczy już solówka.
W starym rozkładzie o ile dobrze pamiętam o tej porze w sobote, w ruchu były już same solówki w kierunku Chebzia.
W rozkładach na stronie TŚ, jest błąd w sobote o 7.50 wyjezdza pociąg 118.Tymczasem wpisany jest 117 dwa razy.

Szociu
Posty: 183
Rejestracja: 07 mar 2011, 16:21
Lokalizacja: Silesia

#192 Post autor: Szociu » 20 mar 2012, 21:54

Już pół roku minęło od zdjęcia z 15-tki składów.
Miejmy nadzieję, że wraz z modernizacją nadejdą lepsze czasy dla tej linii, z dzisiejszej rozmowy z przedstawicielem TŚ na targach w S-cu wynika, że około połowa z 30 niskopodłogowców trafi właśnie na tą linię.
Załączniki
zur.jpg

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#193 Post autor: adam86 » 20 mar 2012, 22:20

No tak, 15 niskaczy, żeby wozic więcej powietrza i meneli z szopienic. Co za paranoja. A na 26 zamiast składów będą solówki co 15 minut, bo Sosnowca nie będzie stać na więcej.
KZKGOP 1779

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#194 Post autor: R_G » 21 mar 2012, 00:10

@Szociu, dopisz co to za skład i inne szczegóły.
@adam86, co prawda, to prawda.
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#195 Post autor: KZKGaPowicz » 21 mar 2012, 08:39

R_G pisze:@Szociu, dopisz co to za skład i inne szczegóły.
Chyba to jest #680+679.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

hanys76
Posty: 9060
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#196 Post autor: hanys76 » 21 mar 2012, 18:26

KZKGaPowicz pisze:
R_G pisze:@Szociu, dopisz co to za skład i inne szczegóły.
Chyba to jest #680+679.
Zgadza się, to jest skład ZURków #680+679.

Szociu
Posty: 183
Rejestracja: 07 mar 2011, 16:21
Lokalizacja: Silesia

#197 Post autor: Szociu » 21 mar 2012, 20:34

Powiem tak, zapraszam na podróż 15-tką z Szopienic do centrum Sosnowca w godzinach szczytu, czyli między 13, a 16-17. ;) A co do tematu modernizacji, bardzo często zapomina się o wielu kwestiach. Remont 15-tki i wpuszczenie na tą linię tramwajów niskopodłogowych ma na celu zwiększenie dostępności tej linii oraz skrócenie czasu przejazdu, tak aby można było konkurować z autobusem.
Przykładowo po modernizacji odcinek Zagórze Pętla - Dworzec PKP tramwaj ma pokonywać w ok. 6 minut, podczas gdy autobus obecnie potrzebuje co najmniej 10. Ważnym aspektem jest zwiększenie dostępności przystanków, przykładowo na Środuli, czy na samej Pętli. Przystanki te generują bardzo duże potoki podróżnych w kierunku centrum Sosnowca / Katowic ale z powodu małej dostępności przystanków tramwajowych spora grupa osób ma problemy z dotarciem do tramwaju. Jak wiemy, modernizacja ma przynajmniej po części tą kwestię rozwiązać. Dalej - tramwaj, który po remoncie pokona odcinek do centrum Katowic w 20 minut, dogoni autobus, posiadając przy tym dużo większą liczbę przystanków.
Podsumowując:
zwiększenie (ulepszenie) podaży = zwiększenie popytu.
Można się spodziewać, że przy odpowiednim nagłośnieniu "Szybkiego tramwaju" spora grupa ludzi zamieni autobus, czy samochód na tramwaj choć na próbę - jeśli im się spodoba (a po modernizacji z pojemnymi, szybkimi tramwajami raczej tak), to zapewne zostaną przy komunikacji szynowej na dłużej.
Co do linii 26, absolutnie się zgadzam, tylko popatrzcie - żeby wpuścić tam niskopodłogowe tramwaje potrzeba wymienić całe torowisko na długości kilkunastu kilometrów. Na to potrzeba ogromnych środków. Załóżmy hipotetycznie, że środki z linii 15 przesuwają na 26. Wymieniają 4 km, które nie wystarczą aby wpuścić "niskacze". Sosnowiec znowu zostaje bez niskopodłogowych tramwai, a wszystko hula razem z Karlikami przez Chorzów do Bytomia. I gdzie tu by była znów sprawiedliwość?
A co do składu, zdjęcie zrobione na początku września 2011r., wtedy jeszcze linia była obsługiwana chyba pół na pół, parzyste Zawodzie, nieparzyste Będzin, z tym, że z Zawodzia były 2 Duewagi Pt8 i 2 składy.

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#198 Post autor: mark40 » 21 mar 2012, 21:01

Szociu pisze:Już pół roku minęło od zdjęcia z 15-tki składów.
Miejmy nadzieję, że wraz z modernizacją nadejdą lepsze czasy dla tej linii, z dzisiejszej rozmowy z przedstawicielem TŚ na targach w S-cu wynika, że około połowa z 30 niskopodłogowców trafi właśnie na tą linię.
Połowa? Do obsługi 15-ki potrzebnych jest 9 wagonów w dni robocze.
adam86 pisze:No tak, 15 niskaczy, żeby wozic więcej powietrza i meneli z szopienic. Co za paranoja. A na 26 zamiast składów będą solówki co 15 minut, bo Sosnowca nie będzie stać na więcej.
Solówki, tzn masz na myśli E1? Póki co 26 kursuje co 12 minut, w dodatku kursują dwa składy i tylko dwie solówki.
Szociu pisze:Przystanki te generują bardzo duże potoki podróżnych w kierunku centrum Sosnowca / Katowic ale z powodu małej dostępności przystanków tramwajowych spora grupa osób ma problemy z dotarciem do tramwaju. Jak wiemy, modernizacja ma przynajmniej po części tą kwestię rozwiązać.
To znaczy? Zrobią normalne przejście dla pieszych na Środuli?

Szociu
Posty: 183
Rejestracja: 07 mar 2011, 16:21
Lokalizacja: Silesia

#199 Post autor: Szociu » 21 mar 2012, 21:09

mark40 pisze:Połowa? Do obsługi 15-ki potrzebnych jest 9 wagonów w dni robocze.
Ma nastąpić reorganizacja tej linii w trakcie i po modernizacji. Nie wiem, czy to prawda, ale coś ktoś mi kiedyś wspominał o planach uruchomienia wspólnych kursów 15+20 po remoncie, tzn. część kursów z Zagórza będzie jeździć jak obecnie - do Placu Wolności, zaś nowe kursy wskoczą zamiast 20-tek z Zagórza do Chorzowa. Wtedy spokojnie będzie prawie 20 pociągów. Wszystko miałoby być obsługiwane nowo zakupionymi pojazdami i w razie potrzeb Karlikami.
Apropos, będzie w ramach projektu pogłębiany wiadukt na Piłsudskiego, aby wszystkie tramwaje się tam bez żadnych ceregieli mieściły - to pewna wiadomość. ;)
Tory między Szopienicami, a Sosnowcem mają być poprowadzone po obu stronach jezdni, na tym odcinku przebudowane też zostaną 3 wiadukty. Oprócz tego w ramach środków własnych TŚ zostaną wymienione rozjazdy i przejazdy na skrzyżowaniu 3 Maja i Piłsudskiego w Sosnowcu, nie wykluczone są też dodatkowe prace przy torowisku przy dworcu PKP, które było modernizowane ok. 2000 roku. W ostatnim czasie montowali jakieś podkładki wyciszające na łukach, różnicę słychać i czuć od razu. ;)

Szociu pisze:Przystanki te generują bardzo duże potoki podróżnych w kierunku centrum Sosnowca / Katowic ale z powodu małej dostępności przystanków tramwajowych spora grupa osób ma problemy z dotarciem do tramwaju. Jak wiemy, modernizacja ma przynajmniej po części tą kwestię rozwiązać.
To znaczy? Zrobią normalne przejście dla pieszych na Środuli?
Nie wiem, ale można spodziewać się, że tak. Szczególnie, że wszystkie przystanki będą budowane od nowa (może jakieś windy na kładkę lub po pasy na jezdni z sygnalizacją na żądanie?).

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#200 Post autor: mark40 » 21 mar 2012, 21:41

Szociu pisze:Ma nastąpić reorganizacja tej linii w trakcie i po modernizacji. Nie wiem, czy to prawda, ale coś ktoś mi kiedyś wspominał o planach uruchomienia wspólnych kursów 15+20 po remoncie, tzn. część kursów z Zagórza będzie jeździć jak obecnie - do Placu Wolności, zaś nowe kursy wskoczą zamiast 20-tek z Zagórza do Chorzowa. Wtedy spokojnie będzie prawie 20 pociągów. Wszystko miałoby być obsługiwane nowo zakupionymi pojazdami i w razie potrzeb Karlikami.
Wiadomo, że ciąg 15+20 to pewniaki do obsługi nowym taborem, ale o reorganizacji nie słyszałem. W przypadku o którym piszesz, do Sosnowca tramwaj musiałby jeździć 2x częściej niz obecnie, a 30-metrowy wagon co 7-8 minut to będzie przesada nawet po modernizacji. Skąd wziąć wzkm? Prawie 20 pociągów to potrzeba do obsługi linii w obecnym układzie, w układzie o którym wspominasz potrzeba by około 25 wagonów. Może po prostu chodzi o połączenie 15+20 w jedną linię kursująca co 15 minut?
Szociu pisze:Apropos, będzie w ramach projektu pogłębiany wiadukt na Piłsudskiego, aby wszystkie tramwaje się tam bez żadnych ceregieli mieściły - to pewna wiadomość. ;))
Skoro teraz przejeżdża pod wiaduktem helmut, to czy na pewno inne wagony już teraz by nie mogły? Torowisko pod wiaduktem było robione kilka lat temu. Nie obniżono je juz wtedy do bezpiecznego poziomu?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 74 gości