Zmiany rozkładów jazdy od 2009-07-18 r.
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Zmiany rozkładów jazdy od 2009-07-18 r.
Zmiany rozkładów jazdy od 2009-07-18 r.
Zmiana rozkładów jazdy linii tramwajowych nr T7, T13 i T17 od soboty w związku przebudową torowiska oraz układu drogowego w Bytomiu Łagiewnikach
W związku z przystąpieniem gminy Bytom do kolejnego etapu przebudowy układu drogowego oraz wymiany torowiska na którym wykonywany jest obecnie manewr zawracania linii tramwajowej nr T7 informujemy, że od soboty 18.07.2009 r. (na okres ok. 6 tygodni) wprowadzone zostaną nowe rozkłady jazdy linii tramwajowych nr T7, T13, T17 zakładające:
linia tramwajowa nr T7 : wydłużenie trasy do przystanku „Ruda Śląska Chebzie Pętla”, zmianę częstotliwości kursowania z co 15 minut na co 30 minut oraz zwiększenie pojemności taboru w godzinach największego szczytu komunikacyjnego. Dodatkowo w celu utrzymania oferty przewozowej w gminie Katowice (ul Gliwicka) założone zostały uzupełniające kursy na skróconej trasie „Wełnowiec Plac Alfreda” – „Chorzów Batory Zajezdnia”,
linia tramwajowa nr T13 : korekta godzin odjazdów związana z koordynacją przejazdów na odcinkach jednotorowych,
linia nr T17 : zmiana częstotliwości kursowania z co 15 minut na co 30 minut oraz zwiększenie pojemności taboru.
- Źródło: KZK GO
Zmiana rozkładów jazdy linii tramwajowych nr T7, T13 i T17 od soboty w związku przebudową torowiska oraz układu drogowego w Bytomiu Łagiewnikach
W związku z przystąpieniem gminy Bytom do kolejnego etapu przebudowy układu drogowego oraz wymiany torowiska na którym wykonywany jest obecnie manewr zawracania linii tramwajowej nr T7 informujemy, że od soboty 18.07.2009 r. (na okres ok. 6 tygodni) wprowadzone zostaną nowe rozkłady jazdy linii tramwajowych nr T7, T13, T17 zakładające:
linia tramwajowa nr T7 : wydłużenie trasy do przystanku „Ruda Śląska Chebzie Pętla”, zmianę częstotliwości kursowania z co 15 minut na co 30 minut oraz zwiększenie pojemności taboru w godzinach największego szczytu komunikacyjnego. Dodatkowo w celu utrzymania oferty przewozowej w gminie Katowice (ul Gliwicka) założone zostały uzupełniające kursy na skróconej trasie „Wełnowiec Plac Alfreda” – „Chorzów Batory Zajezdnia”,
linia tramwajowa nr T13 : korekta godzin odjazdów związana z koordynacją przejazdów na odcinkach jednotorowych,
linia nr T17 : zmiana częstotliwości kursowania z co 15 minut na co 30 minut oraz zwiększenie pojemności taboru.
- Źródło: KZK GO
No proszę, proszę, czyżby składziki na 7 i 17 miały jeździć do Chebzia, tego chyba jeszcze nie było
Ciekawe tylko skąd Stroszek weźmie te składy, to pewno będą tylko jakieś wybrane kursy.
Ciekawe tylko skąd Stroszek weźmie te składy, to pewno będą tylko jakieś wybrane kursy.
Nie ma to jak kompletna a dezorientacja. Jedna siódemka pojedzie do Świętochłowic, druga nie. Ludzie na pewno będą rozumieć o co chodzi Takie coś tylko made in KZK GOP. Lepszym wyjściem było by zostawienie tej całej 7-mki co 30 minut, a w zamian wydłużyć 13-tkę do Chorzowa i do kursów co 15 minut, dodać jakieś dodatkowe za te siódemkę.Dodatkowo w celu utrzymania oferty przewozowej w gminie Katowice (ul Gliwicka) założone zostały uzupełniające kursy na skróconej trasie „Wełnowiec Plac Alfreda” – „Chorzów Batory Zajezdnia”,
Ostatnio zmieniony 15 lip 2009, 14:13 przez luki, łącznie zmieniany 1 raz.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
do Chorzowa = do Ratusza czy do Batorego Zajezdni ?luki pisze:Nie ma to jak kompletna dezorientacja. Jedna siódemka pojedzie do Świętochłowic, druga nie. Ludzie na pewno będą rozumieć o co chodzi Takie coś tylko made in KZK GOP. Lepszym wyjściem było by zostawienie tej całej 7-mki co 30 minut, a w zamian wydłużyć 13-tkę do Chorzowa i do kursów co 15 minut, dodać jakieś dodatkowe za te siódemkę.Dodatkowo w celu utrzymania oferty przewozowej w gminie Katowice (ul Gliwicka) założone zostały uzupełniające kursy na skróconej trasie „Wełnowiec Plac Alfreda” – „Chorzów Batory Zajezdnia”,
Pewnie fortepiany złączą, przywrócą #579-610 (chociaż w sumie nie wiem, co jest z #610), #711-712, #354-355, a tak to ciężko. W sumie zdarza się jakiś nadplanowy skład, ale to i tak za mało. Jedyna zajezdnia, która może sobie pozwolić na pożyczenie składów, to Gliwice (?).luki pisze:No proszę, proszę, czyżby składziki na 7 i 17 miały jeździć do Chebzia, tego chyba jeszcze nie było Ciekawe tylko skąd Stroszek weźmie te składy, to pewno będą tylko jakieś wybrane kursy.
Chodzi mi o te kursy skrócone siódemki, czyli oczywiście, że do Batorego. Ja już widzę, sytuacje, jak ludzie będą w wariata robieni i wysadzani w co drugim kursie przy zajezdniPenny pisze:do Chorzowa = do Ratusza czy do Batorego Zajezdni ?
Taka sytuacja nie powinna mieć w ciągu dnia na głównej linii, że co drugi kurs skrócony.
Te kursy z całym szacunkiem powinny być robione z innym numerem, i dlatego też miałem na myśli wydłużenie 13-tki, tyle, że faktycznie było by tego już za dużo, bo były by też kursy normalnej trzynastki. Wstawienie jednak jakiegoś innego numerka by dezorientowało ludność.
Ewentualnie jakieś 7 BIS.
Tak jeszcze się zastanawiam nad tym, i widzę, że tramwaj przez Lipiny - Chropaczów będzie nawet wieczorem co 15 minut. Po za tym po co na 17 zwiększenie taboru, przecież kiedyś 17 jeździła co 28 minut i było dobrze. Chyba, że KZK GOP udaje już za wszelką cenę, że przez Chropaczów powinien być takt co 15 minut i basta Dobrze...
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
-
- Posty: 410
- Rejestracja: 27 sty 2009, 13:31
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Oczywiście można coś podpierniczyć z Będzina Solówek dużo w rezerwie można połączyć w składyPenny pisze: Jedyna zajezdnia, która może sobie pozwolić na pożyczenie składów, to Gliwice (?).
EDYCJA 150720091405
#579+610 jest już połączony, kursuje dziś na pociągu 1906.Pewnie fortepiany złączą, przywrócą #579-610 (chociaż w sumie nie wiem, co jest z #610), #711-712, #354-355,
Pozdrawiam R1 :santa:
Skrypt generujący stare rozkłady należy do innej firmy, z którą KZK GOP już nie współpracuje. KZK GO! się jakaś inna firemka zajmuje i to jest ich produkt. Na szczęście starą formę rozkładu można na tram-silesia.pl podziwiać37 pisze:Z inne beczki: te rozkłady na KZK GO są wyjątkowo debilne. Czy nie mog wrócić stare dobre?
I to jest najlepsze rozwiązanie, choć ostatni taki wynalazek to chyba było 41-BIS relacji Plac Miarki - Stadion Śl. Byle im do głowy nie przyszło użyć... 39luki pisze:Ewentualnie jakieś 7 BIS.
Już nic raczej nie powstanie, bo przecież rozkłady mówią jasno, siódemka jedzie co 15 minut, co drugi kurs skrócony. Linia 39 czy każda inna to głupi pomysł, gdyż spowoduje dezorientację, tak jak pojawianie się w Katowicach 19 i 39. (pamiętam jak ludzie nie wsiadali do 37 i czekali na kochaną 40-tkę )Penny pisze:I to jest najlepsze rozwiązanie, choć ostatni taki wynalazek to chyba było 41-BIS relacji Plac Miarki - Stadion Śl. Byle im do głowy nie przyszło użyć... 39
Chyba, że tramwajarze wyjdą z inicjatywą, choć i tak jakby oznakowali sobie inaczej wóz pewno dostali by po uszach. Ciekawy jestem czy KZK GOP naprawi tą sytuację, bo inaczej ludzie od linii 7 co jeździ raz tak, a raz tak, to się szybko odwrócą i znajdą lepszy środek transportu, zamiast kończyć jazdę na Batorym.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Zgadza się. Można brać śmiało. Z dostępnych 14 składów uruchamianych jest tylko 5 na T3. Poza tym kilka składów jest rozpiętych i można to pospinać. Troszkę gorzej będzie wtedy wyglądać sytuacja z solówkami, ale makabry nie będziePenny pisze:Jedyna zajezdnia, która może sobie pozwolić na pożyczenie składów, to Gliwice (?).
Akurat te składy na 17tce to przegięcie. Nie sądzę, aby były aż tak potrzebne, ale tym lepiej dla pasażerów. Wystarczyłyby składy na wydłużonej siódemce, bo przecież są wakacje i aż tak ciasno nie jest.luki pisze:Tak jeszcze się zastanawiam nad tym, i widzę, że tramwaj przez Lipiny - Chropaczów będzie nawet wieczorem co 15 minut. Po za tym po co na 17 zwiększenie taboru, przecież kiedyś 17 jeździła co 28 minut i było dobrze. Chyba, że KZK GOP udaje już za wszelką cenę, że przez Chropaczów powinien być takt co 15 minut i basta Dobrze...
No znaczące przegięcie, owszem w godzinach szczyty takt 15 minutowy na 17 nie był głupi, ale teraz wychodzi że w Lipinach i Chropaczowie w takcie 15 minutowym będą pojawiać się składy.rafalurbino18 pisze:Akurat te składy na 17tce to przegięcie. Nie sądzę, aby były aż tak potrzebne, ale tym lepiej dla pasażerów. Wystarczyłyby składy na wydłużonej siódemce, bo przecież są wakacje i aż tak ciasno nie jest.
Może nieco innym rozwiązaniem było by wycięcie 7-mki w Świętochłowicach.
Można by ją skierować jak dotychczas solo co 15 minut do Chorzowa Ratusza, a przy Kościele zrobić przesiadkę na 17, która by też jeździła jak dotychczas co 15 minut, którą pasażerowie jechali by dalej. To raptem góra 10 minut wydłużenia czasu jazdy, ale żaden przystanek się nie straci, bo na tym fragmencie co jeździ 7 Armii Krajowej między Batorym a Gazownią nie ma przystanków. Jednak nadal w Świętochłowicach była by luka po 7-mce, a podróż by się lekko wydłużyła (+ przesiadka).
Druga możliwość to zawieszenie 17-tki i puszczenie solo linii 7 co 15 minut do Chebzia, do tego z Chorzowa Rynku do Targowiska posłać po dwa składy 111N (konczyły by i wracały od razu na łuku), myślę, że co 30 minut by się wyrobiły, więc coś ala za dawną 17-tkę. To by było znacznie lepsze rozwiązanie.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Ale tutaj również chodzi o utrzymanie odpowiedniego poziomu pracy przewozowej, która jest proporcjonalna do zysków TŚrafalurbino18 pisze:Akurat te składy na 17tce to przegięcie. Nie sądzę, aby były aż tak potrzebne, ale tym lepiej dla pasażerów. Wystarczyłyby składy na wydłużonej siódemce, bo przecież są wakacje i aż tak ciasno nie jest.
Trochę egzotyczna propozycja, ale również taką posiadam. Mianowicie, po co ganiać tymi fortepianami Lepiej byłoby je puścić na odcinku z Gazowni do Batorego Zajezdnia. Po stronie Świętochłowic zrobić 17 co 15 minut na składach, a linię 7 co 15 minut solo od Batorego do Alfreda. Ale w sumie wszystko jedno - to tylko 6 tygodni, a połowa ludzi i tak nie wie, gdzie co jeździ, np. w Katowicach. Jest remont - trudno. A tak naprawdę to jest powód do radościluki pisze:Druga możliwość to zawieszenie 17-tki i puszczenie solo linii 7 co 15 minut do Chebzia, do tego z Chorzowa Rynku do Targowiska posłać po dwa składy 111N (konczyły by i wracały od razu na łuku), myślę, że co 30 minut by się wyrobiły, więc coś ala za dawną 17-tkę. To by było znacznie lepsze rozwiązanie.
A kto Wam powiedział, że ma być tyle niby składów? Ja bym się wcale nie zdziwił, gdyby na tej 7 skład to jeździł do zajezdni w Batorym.Dawid71552 pisze:Według rozkładu jazdy wyjazdy ze zajezdni Stroszka i Zawodzia najprawdopodobnie na linii T7 będzie 9 składów i 1 nocna solówka. Na linii T13 5 solówek i i 1 nocna solówka, a na linii T17 4 składy ale mogę się mylić :eye:
KZKGOP 1779
Do Batorego mają być kursy dodatkowe i niby jaki sens miałby być, aby na nich były składy. To również dobrze można by je dać na 13 :eye:adam86 pisze:Ja bym się wcale nie zdziwił, gdyby na tej 7 skład to jeździł do zajezdni w Batorym.
A składów pewnie nie będzie aż tyle, zapewne będzie to połowa kursów obu linii.KZK Go pisze:linia tramwajowa nr T7 : wydłużenie trasy do przystanku „Ruda Śląska Chebzie Pętla”, zmianę częstotliwości kursowania z co 15 minut na co 30 minut oraz zwiększenie pojemności taboru w godzinach największego szczytu komunikacyjnego. Dodatkowo w celu utrzymania oferty przewozowej w gminie Katowice (ul Gliwicka) ...
Ostatnio zmieniony 16 lip 2009, 11:38 przez luki, łącznie zmieniany 1 raz.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Oczywiście trzeba zachować ten sam poziom pracy przewozowej, ale czy akurat musi to być 17tka? Ta linia akurat nie potrzebuje aż tylu składów co 7-mka. Wtedy skorzystaliby również mieszkańcy Załęża, bo mieliby więcej kursów składów na godzinę.Penny pisze:Ale tutaj również chodzi o utrzymanie odpowiedniego poziomu pracy przewozowej, która jest proporcjonalna do zysków TŚ
W rozkładach na przystankach powinna być widoczna informacja o tym, że trasa jest tylko czasowa, a po zakończeniu remontu linie rozpoczną kursować po starych trasach. Później znów mieszkańcy będą się domagać powrotu na starą trasę (tak jak mieszkańcy Wełnowca w związku z zmianą trasy linii 14).Penny pisze:Ale w sumie wszystko jedno - to tylko 6 tygodni, a połowa ludzi i tak nie wie, gdzie co jeździ, np. w Katowicach. Jest remont - trudno. A tak naprawdę to jest powód do radości
-
- Posty: 410
- Rejestracja: 27 sty 2009, 13:31
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Na stronie TŚ pojawił się nowy rozkład jazdy dla T7, T13 i T17. A więc na linii T7 będzie kursować 6 pociągów, pociągi nieparzyste będą obługiwane składami, a pozostałe solówkami, a w godz. późno popołudniowych będą pojawiać się 3 solówki oznaczone poc. 708, 709 i 711, w weedendy będzie również 6 poc. obsługiwane będą solówkami.
Na linii T17 będą 4 pociągi nieparzyste obsługiwane składami i co ciekawe nie ma podmian na wieczorne solówki, w weekendy pozostaje bez zmian czyli poc. nieparzyste obsługiwane solówkami.
Na linii T13 będzie 5 pociągów solówek + 1 w godz. wieczornych z zajezdni wyjeżdżać będzie nocna solówka.
Na linii T17 będą 4 pociągi nieparzyste obsługiwane składami i co ciekawe nie ma podmian na wieczorne solówki, w weekendy pozostaje bez zmian czyli poc. nieparzyste obsługiwane solówkami.
Na linii T13 będzie 5 pociągów solówek + 1 w godz. wieczornych z zajezdni wyjeżdżać będzie nocna solówka.
Ostatnio zmieniony 17 lip 2009, 19:17 przez Dawid71552, łącznie zmieniany 1 raz.
Bo w tym dniu linia została odwieszona. A że rozkład zakłada niekursowanie w wakacje, więc nie jeździ, ale z rozkładem można się zaznajomić. Na tej zasadzie 30 i 35 też są.hanys76 pisze:Zauważyliście że znowu jest rozkład dla linii 39 ,na stronie tś uwaga ważny od 6.07.2009
Przecież 39 w wakacje nie kursuje to po cholere, ten rozkład jeszcze z taką datą.
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Po części też tak uważam. Ktoś jednak uważa, że na trasie, gdzie kiedyś była solówka co 28minut potrzebny jest skład co 30minut. Tam zaś gdzie był skład co 14minut jest na przemian skład i solówka co 15minut. Oczywiście od kilku lat systematycznie następują cięcia, ale czemu akurat na linii 17, gdzie potoki pasażerskie są jakie są oferta jest polepszana. I tutaj nie chodzi mi tylko o te kilka tygodni w czasie remontu. Żeby było jasne, to ja osobiście nic nie mam do polepszania oferty przewozowej, ale trzeba robić to z głową. Jeśli tam gdzie potrzebny jest skład się go wycina i zastępuje solówką, a na innym odcinku, gdzie oferta jest wystarczająca polepsza się ją kosztem wcześniej wspomnianego składu to takie decyzje można nazwać tylko i wyłącznie skandalemadam86 pisze:Skandal i skrajne marnotrawstwo.Dawid71552 pisze: Na linii T17 będą 4 pociągi nieparzyste obsługiwane składami i co ciekawe nie ma podmian na wieczorne solówki,
Kto tak uważa. Przecież, te składy nie są dla Lipin i Chropaczowa, tylko dla ciągu Chorzów - Świętochłowice - Piaśniki. Dotychczas linie 7 i 17 jeździło co 15 minut. Było to spowodowane cięciem składów, bo dawniej było 7 co 14 minut na składach i 17 co 28 solo. I ta 17 to nie było uzupełnienie tylko osobna linia, spełniająca swoje zadanie.rafalurbino18 pisze:Ktoś jednak uważa, że na trasie, gdzie kiedyś była solówka co 28minut potrzebny jest skład co 30minut.
Więc przy dwóch liniach co pół godziny nie będzie tramwaju tak często jak dotychczas (co ok. 7-8 min), tylko co 15 minut. Dlatego też zamiast solo powinny i są składy. A skoro nie ma gdzie zawracać to musi się to telepać do Chebzia. Dlatego dla Świętochłowic najlepsze było by tak jak pisałem, puszczenie solo co 15 minut 7 do Chebzia solo, i 17-tki 111N do Łagiewnik.
Ale na 17 chyba nie było nigdy tak źle, w centrum Chorzowa i Świętochłowic przy takcie 28 minutowym zawsze była zatłoczona, na pewno Chropaczów i Lipiny dla 17-tki, to w 15 minutówce ciut za dużo. Co to powiększania oferty to już naskrobałem wyżej.rafalurbino18 pisze:Oczywiście od kilku lat systematycznie następują cięcia, ale czemu akurat na linii 17, gdzie potoki pasażerskie są jakie są oferta jest polepszana.
No tak to już jest w KZKGopolandi. Coś za coś.rafalurbino18 pisze:Jeśli tam gdzie potrzebny jest skład się go wycina i zastępuje solówką, a na innym odcinku, gdzie oferta jest wystarczająca polepsza się ją kosztem wcześniej wspomnianego składu to takie decyzje można nazwać tylko i wyłącznie skandalem
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Jeśli w dni robocze nie byłoby składów co pół godziny tylko solówki to jaka linia by bardziej na tym ucierpiała? 7 czy 17? Ja cały czas jednak uważam, że 7. Porównując taką sytuację do stanu poprzedniego, to właśnie mieszkańcy Lipin i Chropaczowa nie straciliby na tym nic. Cięcia dotknęłyby trasy z Łagiewnik do Chorzowa Rynku i Batorego Zajezdni. Obecnie poprawiono sytuację na trasie linii 17, gdyż tam kursować będą 4 składy. Ja jednak wolałbym, aby na 7 kursowało 6 składów, zamiast trzech - oczywiście kosztem 3/4 składów na 17, bo obecnie inaczej się nie da (KZK). Co do Twojego rozwiązania z 111tkami to jest ono dobre, ale oczywiście KZK zawsze musi wszystko zorganizować tak by dobrze nie było...luki pisze:Kto tak uważa. Przecież, te składy nie są dla Lipin i Chropaczowa, tylko dla ciągu Chorzów - Świętochłowice - Piaśniki. Dotychczas linie 7 i 17 jeździło co 15 minut. Było to spowodowane cięciem składów, bo dawniej było 7 co 14 minut na składach i 17 co 28 solo. I ta 17 to nie było uzupełnienie tylko osobna linia, spełniająca swoje zadanie.
Więc przy dwóch liniach co pół godziny nie będzie tramwaju tak często jak dotychczas (co ok. 7-8 min), tylko co 15 minut. Dlatego też zamiast solo powinny i są składy. A skoro nie ma gdzie zawracać to musi się to telepać do Chebzia. Dlatego dla Świętochłowic najlepsze było by tak jak pisałem, puszczenie solo co 15 minut 7 do Chebzia solo, i 17-tki 111N do Łagiewnik.
Już wolę zmianę rozkładu po tygodniu niż sytuację z dwoma remontami w jednym czasie. Ciekawe co wtedy nasz "dezorganizator" by wykombinował.Tylko po co wprowadać rozkład jazdy zakładający 15 minutową częstotliwośc ruchu na 17, by po tygodniu przewrócić go do góry nogami. Obcięcie 17 i 7 o połowę i przedłużenie tej drugiej do Chebzia, można go tak nazwać. Czy nie mogli wznowić ruchu na 17 tydzień później?
To już bez znaczenia, bo czy te solówki są na 7 czy na 17, to pasażerowie w Świętochłowicach i tak będą mieli co 15 minut loterię typu skład czy solówka.rafalurbino18 pisze:Ja jednak wolałbym, aby na 7 kursowało 6 składów, zamiast trzech - oczywiście kosztem 3/4 składów na 17
Gdyby nie cięcia na 7, oraz pociągnięcie 19-tki do Katowic, Stroszek miałby dziś wystarczająco składów aby jeździły na 7 i 17.
Lipiny i Chropaczów korzystają. Najpier 17 zyskała większą częstotliwość, teraz śmigać będą tam składy.rafalurbino18 pisze:Porównując taką sytuację do stanu poprzedniego, to właśnie mieszkańcy Lipin i Chropaczowa nie straciliby na tym nic. Cięcia dotknęłyby trasy z Łagiewnik do Chorzowa Rynku i Batorego Zajezdni.
Trasy między Łagiewnikami - Świętochłowicami - Chorzowem i Katowicami to cierpią już długo. Począwszy od cięcia linii 7 z obu końców, puszczenia na niej solówek. Świętochłowicom jak już pisałem, próbowano to zrekompensować zwiększając ilość solówek i częstotliwość 17-tki.
Przy obecnym układzie też źle będzie, bo jednak same składy powinny być, a te solo na 7 będą pewno zapełnione w godzinach szczytu, zwłaszcza, że połączenie między Chorzowem Batorym a Świętochłowicami będzie tylko co 30 minut, za to jednak te składy na Lipinach i Chropaczowie, jak ktoś pisał to marnotrawstwo.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
I właśnie mi chodzi głównie o odcinek Chorzów Batory - Świętochłowice Gazownia. Tutaj częstotliwość została zmniejszona dwukrotnie, więc składy powinny być na każdym pociągu. Wtedy więc można byłoby mówić o pozostawieniu oferty na takiem samym poziomie. Jednak sytuacja taborowa jest jak jest, więc uruchamianych ma być 7 składów. Tak jak wcześniej wspomniałem wolałbym, więc je na 7ce. Wtedy jednak na 17tce pojawiłby się solówki co nie byłoby wg mnie jakimś wielkiem kłopotem. Do centrum Chorzowa jeździ też 9-tka, więc tak źle być nie powinno.luki pisze:Przy obecnym układzie też źle będzie, bo jednak same składy powinny być, a te solo na 7 będą pewno zapełnione w godzinach szczytu, zwłaszcza, że połączenie między Chorzowem Batorym a Świętochłowicami będzie tylko co 30 minut, za to jednak te składy na Lipinach i Chropaczowie, jak ktoś pisał to marnotrawstwo.
Tak, jednak na 7 były by bardziej przydatne, jednak i tak dla odcinku w Świętochłowicach (wzdłuż Katowickiej) oraz w Lipinach i Chropaczowie, było by bez zmiany na czym by jeździły składy a na czym solówki. Z uwagi na te dwie relacje oraz stan taboru, właśnie w obu przypadkach zachodzi zmniejszenie i zwiększenie parametrów oferty. Niestety głównym problemem jest brak możliwości zawracania. Dlatego jednak powinno skorzystać z dyspozycji przez Stroszek składów 111N. Skoro telepały się na bardzo atrakcyjnej linii 10, to czumu by nie też teraz na jakieś vel. 17.
Co do 9-tki, to nie widzę powiązania, obsługuje raptem dwa wspólne przystanki 7 i 17. Mnie bardziej chodzi już o ciąg dalej ul. Katowicką, a 9 przecież odbija na Zgodę.
A jeśli chodzi o połączenie Chorzów - Świętochłowice relacji 17, to takt 30 minutowy przecież jest niczym dawny "28", więc solo by wystarczyło. No chyba, że atrakcyjna częstotliwość i czas spowodowały zwiększenie potoków pasażerskich
Co do 9-tki, to nie widzę powiązania, obsługuje raptem dwa wspólne przystanki 7 i 17. Mnie bardziej chodzi już o ciąg dalej ul. Katowicką, a 9 przecież odbija na Zgodę.
A jeśli chodzi o połączenie Chorzów - Świętochłowice relacji 17, to takt 30 minutowy przecież jest niczym dawny "28", więc solo by wystarczyło. No chyba, że atrakcyjna częstotliwość i czas spowodowały zwiększenie potoków pasażerskich
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Chodziło mi, żeby wznowić ruch na 17 tydzień później.rafalurbino18 pisze:Już wolę zmianę rozkładu po tygodniu niż sytuację z dwoma remontami w jednym czasie. Ciekawe co wtedy nasz "dezorganizator" by wykombinował.Tylko po co wprowadać rozkład jazdy zakładający 15 minutową częstotliwośc ruchu na 17, by po tygodniu przewrócić go do góry nogami. Obcięcie 17 i 7 o połowę i przedłużenie tej drugiej do Chebzia, można go tak nazwać. Czy nie mogli wznowić ruchu na 17 tydzień później?
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Oczywiście, że wiem o co Ci chodziło Ja tylko tak sobie myślę, co by było (jak by było gorzej).Boguś pisze:Chodziło mi, żeby wznowić ruch na 17 tydzień później.
Ktoś może podróżował już składami? Jakie napełnienia? Tutaj widzę [ http://www.galeria.tramwaje.slask.pl/di ... p?pos=-383 ] , że słabo, ale akurat chodzi mi o inne odcinki.
Ech, sensowność, napełniania... niestety taką mamy sieć, że przy okazji różnych remontów mamy takie, a nie inne krzaki. To nie jest nowy rozkład, tylko przejściowa - raptem sześciotygodniowa - sytuacja. A składy są po to, żeby Tramwaje Śląskie maksymalnie wykorzystały swoje wozokilometry Od września wszystko wraca do normy ;>
Mam krótki urlop, więc korzystając z okazji pozwiedzałem wczoraj trochę sieć, żeby zobaczyć co z niej jeszcze zostało Pojechałem 11 do Katowic żeby zobaczyć co się dzieje przy remoncie na Warszawskiej i 1 Maja. Wskoczyłem potem do 20 i pojechałem do Chorzowa. Następnie na Rynku w Chorzowie wskoczyłem do 19 do Bytomia docierając do Pl. Sikorskiego i potem przesiadłem się na 18 (18 to rewelacyjna linia, żeby dostać się w miarę szybko właśnie do Chebzia pomyślałem i rzeczywiście ). Na Chebziu przesiadłem się do 17 (czekanie 5 minut na odjazd). Jechałem w pierwszym wagonie #719+720 "na zwiady" (lukiego nie widziałem - to chyba inne kółko było ) gdzie wsiadło około 10 osób, potem na Barlickiego też podobna liczba i do skrzyżowania na Piaśnikach już wszystkie miejsca siedzące były zajęte Na deptaku w Świonach dosiadło się już sporo ludzi i zajęte były też miejsca stojące w zasadzie aż do Chorzowa. Ścisku nie zaobserwowałem, ale to w końcu godziny wczesnopopołudniowe były. Potem myk do 19 gdzie akurat nawinęły się 2x111N i koniec.rafalurbino18 pisze:Ktoś może podróżował już składami? Jakie napełnienia?
*SDIP (U.N.O.)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości