Nielogiczne rozkłady jazdy KZK GOP
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Nielogiczne rozkłady jazdy KZK GOP
Już dawno chciałem o tym napisać i w końcu to zrobię.
Na przystanku "Ruda Południowa" dla linii nr 1 w kierunku Gliwic na przystankowym rozkładzie jazdy większość godzin odjazdów jest następująca: XX:06, XX:26, XX:46. Te same minuty odjazdu są także z przystanku dla linii nr 1 w kierunku Chebzia. Przecież mijanka jest dopiero przystanek dalej, a czas przejazdu między przystankami "Ruda Klary" a "Ruda Południowa" trwa wg KZK GOP 1 minutę. Co z tego wynika? A to, że różnica pomiędzy odjazdami do Gliwic i do Chebzia powinna wynosić minimum 2 minuty (w jedną stronę 1 minuta i w drugą również 1 minuta = w sumie 2 minuty). Chyba, że KZK GOP brało pod uwagę mijankę na Rudzie Południowej (mijanka bez przystanku za skrzyżowaniem w kierunku Chebzia), ale tamta sygnalizacja świetlna dla tramwajów również nie pozwoliłaby na odjazdy w tych samych minutach konkretnej godziny zarówno do Gliwic, jak i do Chebzia. Nie wiem kto przeprowadza pomiary czasów przejazdów pomiędzy przystankami, bo wg mnie jakaś osoba, która nie była raczej dobra w przedmiotach matematyczno-logicznych. To samo jest, jeśli chodzi o linie autobusowe nr 6 i 23. Między przystankami "Nowy Bytom Os. Otylia" a "Zgoda Skrzyżowanie" czas przejazdu wg KZK GOP wynosi 4 minuty. Zaś w kierunku odwrotnym wynosi 5 minut. Znowu jakieś absurdalne i nielogiczne pomiary, bo odległość pomiędzy przystankami "Zgoda Skrzyżowanie" i "Nowy Bytom Os. Otylia" w kierunku Gliwic i Zabrza jest mniejsza (za to czas przejazdu dłuższy - 5 min.) niż w kierunku Katowic (za to czas przejazdu krótszy - 4 min.).
Na przystanku "Ruda Południowa" dla linii nr 1 w kierunku Gliwic na przystankowym rozkładzie jazdy większość godzin odjazdów jest następująca: XX:06, XX:26, XX:46. Te same minuty odjazdu są także z przystanku dla linii nr 1 w kierunku Chebzia. Przecież mijanka jest dopiero przystanek dalej, a czas przejazdu między przystankami "Ruda Klary" a "Ruda Południowa" trwa wg KZK GOP 1 minutę. Co z tego wynika? A to, że różnica pomiędzy odjazdami do Gliwic i do Chebzia powinna wynosić minimum 2 minuty (w jedną stronę 1 minuta i w drugą również 1 minuta = w sumie 2 minuty). Chyba, że KZK GOP brało pod uwagę mijankę na Rudzie Południowej (mijanka bez przystanku za skrzyżowaniem w kierunku Chebzia), ale tamta sygnalizacja świetlna dla tramwajów również nie pozwoliłaby na odjazdy w tych samych minutach konkretnej godziny zarówno do Gliwic, jak i do Chebzia. Nie wiem kto przeprowadza pomiary czasów przejazdów pomiędzy przystankami, bo wg mnie jakaś osoba, która nie była raczej dobra w przedmiotach matematyczno-logicznych. To samo jest, jeśli chodzi o linie autobusowe nr 6 i 23. Między przystankami "Nowy Bytom Os. Otylia" a "Zgoda Skrzyżowanie" czas przejazdu wg KZK GOP wynosi 4 minuty. Zaś w kierunku odwrotnym wynosi 5 minut. Znowu jakieś absurdalne i nielogiczne pomiary, bo odległość pomiędzy przystankami "Zgoda Skrzyżowanie" i "Nowy Bytom Os. Otylia" w kierunku Gliwic i Zabrza jest mniejsza (za to czas przejazdu dłuższy - 5 min.) niż w kierunku Katowic (za to czas przejazdu krótszy - 4 min.).
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Z innych znanych mi absurdów należała synchronizacja linii 7 z (niby to) zatramwajem 607. Od 1 stycznia 2009 - jak wiadomo - częstotliwość na linii 7 zmieniono na 15 minut, a linia 607 całe 5 miesięcy hulała jeszcze z częstotliwością 14 minut
A bardziej aktualna sprawa: Od 21 czerwca zmieniono rozkład linii 7 z okazji remontu na Zawodziu. Nie wiem, po co w ogóle ruszali kursy nocne? Pozmieniali je w taki sposób, że siódemka przyjeżdża sobie 6 minut po odjeździe dwudziestki w stronę Katowic sprawiając, że pasażerowie sobie czekają 54 minuty na następną T20 do Katowic ;]
A bardziej aktualna sprawa: Od 21 czerwca zmieniono rozkład linii 7 z okazji remontu na Zawodziu. Nie wiem, po co w ogóle ruszali kursy nocne? Pozmieniali je w taki sposób, że siódemka przyjeżdża sobie 6 minut po odjeździe dwudziestki w stronę Katowic sprawiając, że pasażerowie sobie czekają 54 minuty na następną T20 do Katowic ;]
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Ja swego czasu pamiętam, że na 13 i 14 mijanka na Słonecznej była tak zrobiona, że tramwaj jadący do Wełnowca odjeżdżał minutę wcześniej niż ten co miał kurs w przeciwną stronę. Pewno KZK myślało, że jeden drugiego przeskakuje przy poczcie
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Najbardziej mnie rano wkurza gdy na Słonecznej stoją naraz poc. 169, 161 i 162. Zazwyczaj trzeci nie mieści się na przystanku i ludzie muszą czekać, zanim poc. 169 odjedzie żeby zrobiło się miejsce dla 162. Gratulacje dla myślących inaczej z KZK... To nie jest akurat wina TŚ, że bez sensu są rozkłady układane i przepełnia się pętla.
Ostatnio zmieniony 10 lip 2009, 18:21 przez Peter, łącznie zmieniany 1 raz.
*SDIP (U.N.O.)
Jeszcze jakby nie było tego citadisa to nich sobie by były te trzy pociągi. Ale to jest paranoja tak samo jak na Słonecznej już były składy na 20 i citadisy w czasie prac torowych na Zawodziu.Peter pisze:Najbardziej mnie rano wkurza gdy na Słonecznej stoją naraz poc. 169, 161 i 162. Zazwyczaj trzeci nie mieści się na żeberku i ludzie muszą czekać, zanim poc. 169 odjedzie żeby zrobiło się miejsce dla 162. Gratulacje dla myślących inaczej z KZK... To nie jest akurat wina TŚ, że bez sensu są rozkłady układane i przepełnia się pętla.
Wydaje mi się, że ktoś w ogóle nie myśli i nie bierze pod uwagi elementów technicznych i ukształtowania infrastruktury.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Re: Nielogiczne rozkłady jazdy KZK GOP
Rozkładowa mijanka 1-ek (a wcześniej 29) była zawsze na Rudzie Południowej, identycznie z mijankami na linii 18. Oczywiście chodzi o mijankę po drugiej stronie skrzyżowania niż przystanek. Natomiast również od zawsze 1/29 mija się w praktyce na Klary. Ot, taki zwyczajKZKGaPowicz pisze:Na przystanku "Ruda Południowa" dla linii nr 1 w kierunku Gliwic na przystankowym rozkładzie jazdy większość godzin odjazdów jest następująca: XX:06, XX:26, XX:46. Te same minuty odjazdu są także z przystanku dla linii nr 1 w kierunku Chebzia. Przecież mijanka jest dopiero przystanek dalej, a czas przejazdu między przystankami "Ruda Klary" a "Ruda Południowa" trwa wg KZK GOP 1 minutę.
Nikt nie przeprowadza.Nie wiem kto przeprowadza pomiary czasów przejazdów pomiędzy przystankami,
Re: Nielogiczne rozkłady jazdy KZK GOP
Za to jakby je poskracać to zaraz tramwajarze by wszczęli larmo.memphis pisze: Nikt nie przeprowadza.
KZKGOP 1779
Re: Nielogiczne rozkłady jazdy KZK GOP
Dokładnie. Zasłaniają się tekstem, że jest "niebezpiecznie" (stan torowiska) i chcą jeździć pomału, a tak naprawdę to im wolniej jeżdżą, tym więcej pociągów do obsługi linii trzeba - i to jest ich cel.adam86 pisze:Za to jakby je poskracać to zaraz tramwajarze by wszczęli larmo.memphis pisze:Nikt nie przeprowadza.
Nie łatwiej jest powiedzieć że praktycznie każda linia tramwajowa ma absurdalny rozkład jazdy..? linia 9 jak wprowadzono 20 minutowy takt przestała jeździć zaczęła się wlec.... linia 7 od Świętochłowic do Zajezdni Batory to samo... linia 17 od zawsze się toczyła na odcinku Lipiny - Łagiewniki miałem nadzieje, że po remoncie ktoś się pokapuje i coś z tym zrobi.... rozkładowcy KZK są wyjątkowo odporni + całkowita nieznajomość sieci = KZK GOP
Zwiększenie częstotliwości linii 9 do 15 minut (pozostawienie tej samej ilości pociągów, tj. 8 ) wymagałoby zwiększenia prędkości eksploatacyjnej, co jest niemożliwe z powodu stanu technicznego sieci oraz polityki oszczędzania KZK GOP na tramwajach.105Na pisze:Nie łatwiej jest powiedzieć że praktycznie każda linia tramwajowa ma absurdalny rozkład jazdy..? linia 9 jak wprowadzono 20 minutowy takt przestała jeździć zaczęła się wlec.... linia 7 od Świętochłowic do Zajezdni Batory to samo... linia 17 od zawsze się toczyła na odcinku Lipiny - Łagiewniki miałem nadzieje, że po remoncie ktoś się pokapuje i coś z tym zrobi.... rozkładowcy KZK są wyjątkowo odporni + całkowita nieznajomość sieci = KZK GOP
Żeby zwiększyć prędkość kursowania z zachowaniem dotychczasowej częstotliwości, to trzeba zmniejszyć ilość pociągów obsługujących trasę. Jakby linia 9 jeździła szybciej o 100% dotychczasowej prędkości eksploatacyjnej (czysto hipotetycznie dla przykładu podałem tą wartość), to do jej obsługi wystarczy połowę mniej pociągów (motorowych), czyli 4. Wtedy nie traci KZK GOP, zyskuje pasażer, dla TŚ bez zmian (jeżeli chodzi o zyski), ale tracą motorowi, bo potrzeba ich połowę mniej do obsługi trasy. Trzeba byłoby ich zwolnić?
Związki zawodowe lobbują rozwiązania zmierzające do zachowania ich miejsc pracy. Jednym z takich rozwiązań jest wydłużanie przelotu między przystankami (zmniejszenie prędkości eksploatacyjnej), które można uzasadnić często złym stanem infrastruktury). W takiej sytuacji, jeżeli nie zachowujemy częstotliwość na stałym poziomie, to: im wolniej jeździmy, tym więcej pociągów (motorowych) potrzeba do obsługi trasy. Wtedy nie traci KZK GOP (więc rozwiązanie jest akceptowalne), traci pasażer (dłużej jedzie), traci TŚ (bo kasa ta sama, a motorowych do opłacenia więcej) i zyskują motorowi (bo nie tracą pracy).
Oczywiście trudno ingerować w linie jednotorowe (lub częściowo jednotorowe) z mijankami. Tam nie da się przyspieszyć tramwaju np. o 10-20%, bo techniczną przeszkodą jest mijanka. Dlatego linia 17 się wlecze z Lipin do Łagiewnik. I to trudno coś zmienić bez ruszania częstotliwości kursowania.
O wiele łatwiej ingerować w dwutorowe linie. Dla przykładu taką linię 20 spokojnie można przyspieszyć, bo po remoncie odcinka Rynek - Zawodzie, oprócz odcinka Załęże Lisa - Chorzów Batory PKP będzie miała nowe torowisko, ale jak napisałem wyżej, motorowym to nie jest na rękę, a KZK GOP nie kwapi się do zwiększenia pracy przewozowej w tramwajach, żeby motorowi po prostu mieli gdzie jeździć. I pomyśleć, że trzy lata temu brakowało motorowych, a teraz...
105Na pisze:linia 9 jak wprowadzono 20 minutowy takt przestała jeździć zaczęła się wlec....
Przez całe długie lata 9 jeździła kiedyś co 17 minut o ile pamiętam, oczywiście obsadzona samymi składami. Widocznie to była odpowiednia częstotliwość na jej "mijankowość" i sprawne prowadzenie ruchu.Penny pisze:Zwiększenie częstotliwości linii 9 do 15 minut (pozostawienie tej samej ilości pociągów, tj. 8 ) wymagałoby zwiększenia prędkości eksploatacyjnej, co jest niemożliwe z powodu stanu technicznego sieci oraz polityki oszczędzania KZK GOP na tramwajach.
*SDIP (U.N.O.)
W dni robocze co 18 minut jeździła do 31.12.2003. W dni wolne jeździła swego czasu co 36 minut (składami, kuriozum) - do 30.09.2001, później w dni wolne zaczęła jeździć co 18 (solówkami).luki pisze:Jak już w temacie, to czy kiedyś w weekendy z 10 lat temu nie jeździła też co kosmiczne 46 minut ? Tak coś kojarzę skądś, ale nie wiem...adam86 pisze:Źle pamiętasz, bo co 18.
Peter, masz rację, co 18' pasuje pod mijanki na 9-tce, tylko jest to częstotliwość z gatunku mało przyjaznych pasażerom, stąd właściwie nie powinna być stosowana.
I też nie było tak, że dopóki było co 18' to były same składy, bo roszady taborowe na 9-tce zaczęły się wcześniej - dokładnie od 5.02.2002. Tego dnia na linię 9 wyjechały... same solówki (!). Dopiero 2.04.2002 przywrócono cztery składy. Później liczba składów wahała się w zależności tego jak wiatr zawiał na WS31 (od 4 do 7).
Skoro taka a nie inna częstotliwość pasuje do mijanek to innego wyjścia nie ma i nic się za bardzo na to nie poradzi bez jakiejkolwiek przebudowy. W KZK GOP za to zrobili sobie z tego muła co 20 minut nie myśląc nic o istniejącej infrastrukturze o czym napisał 105Na.
Pisząc o tych składach miałem na myśli głównie lata 1996-2000, bo wtedy miałem najwięcej styczności z 9. Sporadycznie jeździłem na Godulę w latach 80 i na początku 90. Już wtedy różne perturbacje się zdarzały i długie oczekiwanie na mijankach. Co przez te ostatnie 20 lat zrobiono? Nic kompletnie a ustalanie rozkładów na siłę bo tak sobie wymyśliliśmy też nic nie zmieni. Linia nadaje się moim zdaniem do przebudowy.
Pisząc o tych składach miałem na myśli głównie lata 1996-2000, bo wtedy miałem najwięcej styczności z 9. Sporadycznie jeździłem na Godulę w latach 80 i na początku 90. Już wtedy różne perturbacje się zdarzały i długie oczekiwanie na mijankach. Co przez te ostatnie 20 lat zrobiono? Nic kompletnie a ustalanie rozkładów na siłę bo tak sobie wymyśliliśmy też nic nie zmieni. Linia nadaje się moim zdaniem do przebudowy.
*SDIP (U.N.O.)
Czyli postój sobie jeszcze i zapamiętaj. :mryellow: Nie wkurzaj się, ale ostatnie Twoje stwierdzenie naprawdę nie brzmi zbyt poważnie. Oczekiwania są po prostu większe a takt co 20 minut z solówkami to nie jest przyjazne pasażerowi już wcale i nie tylko jemu jak się okazuje. Prowadzący pojazdy również chcą mieć komfort pracy i to jest zrozumiałe przynajmniej dla mnie.
*SDIP (U.N.O.)
To jest przecież słynna konsekwentna niekonsekwencja w wykonaniu KZK GOP. Przykładów są dziesiątki.ff pisze:Tym samym zapewne kierowano się przez kolejne lata utrzymując lub wprowadzając na kolejnych liniach takt 14-minutowy.adam86 pisze:Ale ten takt co 20 minut to nie jest, że tak sobie wymyślimy, tylko dzięki temu rozkład jest łatwy do zapamiętania.
Ale przecież nic nie stoi na przeszkodzie, żeby co 20 minut jeździły same składy. Nic technicznego, jedynie wola KZK. Bo nawet nie pieniądze, wystarczy wyciąć 215.Oczekiwania są po prostu większe a takt co 20 minut z solówkami to nie jest przyjazne pasażerowi już wcale i nie tylko jemu jak się okazuje.
A co mają prowadzący do tego?Prowadzący pojazdy również chcą mieć komfort pracy i to jest zrozumiałe przynajmniej dla mnie.
Zgadza się. Niestety Ruda Śląska wykreśliła 9-tkę z planu modernizacji, więc najbliższe możliwe remonty są po 2013 roku, o ile linia dożyje.Linia nadaje się moim zdaniem do przebudowy.
w Rudzie Śląskiej od dawna panuje bajzel w autobusach wystarczy zerknąć na rozkłady 215 jeździ z 982, 121 razem z tramwajem... Urząd Miasta ma to w głębokim poważaniu, bo kiedyś jeżdżąc do szkoły na Nowy Bytom to regularnie pisałem zarówno do UM jak i do KZK, przy czym urząd przynajmniej odpisywał za każdym razem że zajmą się tym...na najbliższej sesji i zgromadzeniu KZK oczywiście nic nie zrobiono kasa leci w błoto...memphis pisze: Ale przecież nic nie stoi na przeszkodzie, żeby co 20 minut jeździły same składy. Nic technicznego, jedynie wola KZK. Bo nawet nie pieniądze, wystarczy wyciąć 215.
Widzisz ja ostatnio tylko na 9-tce kursuje i szlag mnie trafia jak trzeba kombinować przepuszczać światła wlec się jak ... to w tygodniu w sobote jest gorzej a w ostatnią niedzielę rano kombinowałem, że może gdyby wagon odchamować i go pchać trochę czasu zyskam...A co mają prowadzący do tego?
A co do infrastruktury zgadzam się nie jest w dobrym stanie, ale nie jest najgorzej wystarczy zobaczyć w jakim czasie 9-tki wytracają opóźnienie na linii rzędu godziny... w jednym kursie jestem w stanie wygonić 15 minut jadąc normalnie tak jak niegdyś na 6/41... szkoda słów po prostu a dla linii 9 kiedyś z nudów ułożyłem rozkład co 15 minut ale jak pamiętam zgodnie z trendem z dziewięcioma pociągami
Do tego żeby zmienić rozkład jazdy nie trzeba zwoływać sesji rady miejskiej ani zgromadzenia KZK . Natomiast to jest ogólna tendencja w całym GOPie, że nie ma woli (politycznej głównie) do tego, aby zoptymalizować sieć komunikacyjną. Radni, prezydenci, itp. bardziej się przejmują tymi paroma krzykaczami, którzy utracą bezpośredni czarter niż tymi tysiącami, którzy dzięki temu zyskają lepszą ofertę.105Na pisze:kiedyś jeżdżąc do szkoły na Nowy Bytom to regularnie pisałem zarówno do UM jak i do KZK, przy czym urząd przynajmniej odpisywał za każdym razem że zajmą się tym...na najbliższej sesji i zgromadzeniu KZK oczywiście nic nie zrobiono kasa leci w błoto...
Kilka tygodni temu wymieniono słupki przystankowe na nowe w ciągu ul. Katowickiej (Chorzów) i Chorzowskiej (Katowice). Przystanek Stadion Śląski do tej pory był oznaczony jako STREFA, a na rozkładzie dla obu kierunków było napisane, że wsiadając na tym przystanku nie stosuje się opłaty za przekroczenie strefy.
Ludzie się kiedyś burzyli, że gdy nie było wyjątku, to jadąc do Katowic płaci się więcej (a z tego przystanku jednak głownie korzystają katowiczanie). W drugą stronę chorzowianie musieli płacić więcej za dojazd do "swojego" chorzowskiego parku. Tak powstał wyjątek strefowy.
Obecnie oznaczone jako STREFA jest tylko stanowisko w stronę Chorzowa (i nie ma informacji o wyjątku strefowym), a w kierunku Katowic przystankiem strefowym jest Chorzów AKS.
Co na ten temat jest na stronie KZK GOP? Otóz jest to nadal wyjątek strefowy, a wytłumaczenie jeszcze dodają trzeci przystanek.
Ludzie się kiedyś burzyli, że gdy nie było wyjątku, to jadąc do Katowic płaci się więcej (a z tego przystanku jednak głownie korzystają katowiczanie). W drugą stronę chorzowianie musieli płacić więcej za dojazd do "swojego" chorzowskiego parku. Tak powstał wyjątek strefowy.
Obecnie oznaczone jako STREFA jest tylko stanowisko w stronę Chorzowa (i nie ma informacji o wyjątku strefowym), a w kierunku Katowic przystankiem strefowym jest Chorzów AKS.
Co na ten temat jest na stronie KZK GOP? Otóz jest to nadal wyjątek strefowy, a wytłumaczenie jeszcze dodają trzeci przystanek.
Nic już z tego nie rozumiem. Oznaczenia w terenie wskazują, że przystanek Stadion Śląski uznano za katowicki. Osoby, które będą chciały z Chorzowa tu przyjechać i w stronę Chorzowa stąd odjechać płacą za przekroczenie strefy.Chorzów Stadion Śląski (tramwajowy) – Pasażerowie wsiadający lub wysiadając na tym przystanku nie wnoszą podwyższonej opłaty za przejazd, związanej z przekroczeniem granicy stref między Katowicami i Chorzowem. W związku z tym przystanek tramwajowy WPKiW Wejście Główne nie jest przystankiem strefowym.
Bo te wsyztskie wyjatki sa tak napisane, ze mało kto cokolwiek z tego kapuje. Poczytajcie sobie na temat szpitala górniczego to dopiero będziecie się głowic o co w ogóle tam chodzi. A tak na serio to tutaj akurat to jest w miarę zrozumiałe, chodzi o to, że skoro przystanek nazywa się Chorzów Stadion Ślaski, to przystankiem strefowym byłby ostatni w Katowicach, czyli wejscie główne. A skoro jest wyjatek, to nim nie jest. AKS tez nie jest strefowym tak poza tym. Strefa w tym miejscu obowiazuje tylko tych, którzy jadą przez stadion, a nie wysiadają/wsiadaja.ff pisze:Nic już z tego nie rozumiem. Oznaczenia w terenie wskazują, że przystanek Stadion Śląski uznano za katowicki. Osoby, które będą chciały z Chorzowa tu przyjechać i w stronę Chorzowa stąd odjechać płacą za przekroczenie strefy.Chorzów Stadion Śląski (tramwajowy) – Pasażerowie wsiadający lub wysiadając na tym przystanku nie wnoszą podwyższonej opłaty za przejazd, związanej z przekroczeniem granicy stref między Katowicami i Chorzowem. W związku z tym przystanek tramwajowy WPKiW Wejście Główne nie jest przystankiem strefowym.
KZKGOP 1779
No to tłumaczysz taj jak jest od kilku lat, ale jak piszę zmieniło się oznaczenie. Zatem umieszczenie żółtych strefowych tabliczek na AKS jest błędem. A wyjaśnienie, że skoro przystanek się nazywa Chorzów, to strefowym powinno być wejście głowne też nie jest za bardzo udane. Przystanki od Wesołego do Wejścia Głównego mają w nazwie WPKiW, a WPKiW jest nigdzie indziej jak w Chorzowie To też może mylić.adam86 pisze:Bo te wsyztskie wyjatki sa tak napisane, ze mało kto cokolwiek z tego kapuje. Poczytajcie sobie na temat szpitala górniczego to dopiero będziecie się głowic o co w ogóle tam chodzi. A tak na serio to tutaj akurat to jest w miarę zrozumiałe, chodzi o to, że skoro przystanek nazywa się Chorzów Stadion Ślaski, to przystankiem strefowym byłby ostatni w Katowicach, czyli wejscie główne. A skoro jest wyjatek, to nim nie jest. AKS tez nie jest strefowym tak poza tym. Strefa w tym miejscu obowiazuje tylko tych, którzy jadą przez stadion, a nie wysiadają/wsiadaja.
Jest, a wynika pewnie z ignorancji tego co je stawiał. Tak w ramach ciekawostki - taka tabliczka z nazwą przystanku kosztuje "zaledwie" 240 zł netto.ff pisze:Zatem umieszczenie żółtych strefowych tabliczek na AKS jest błędem.
Za PKT przystanki Wesołe Miasteczko i Zoo były "katowickie", a Wejście Główne i Stadion były "chorzowskie". Generalnie wydaje mi się, że przez ostatnie lata ludzie się przyzwyczaili do tego, że strefa jest przy Stadionie i było to już oczywiste dla większości, teraz znów jest zamieszanie z powodu idiotycznej tablicy.A wyjaśnienie, że skoro przystanek się nazywa Chorzów, to strefowym powinno być wejście głowne też nie jest za bardzo udane. Przystanki od Wesołego do Wejścia Głównego mają w nazwie WPKiW, a WPKiW jest nigdzie indziej jak w Chorzowie To też może mylić.
Swoją drogą likwidacja wyjątku strefowego na Łagiewniki Targowisko jest skandalem, tylko chyba nikt tego nie zauważył, szczególnie wśród pasażerów.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Po zmianie rozkładów jazdy na liniach nr 1 i 18 od dnia 1.09.2009 dalej mamy nielogicznie je ułożone. Obecnie większość kursów w kierunku Gliwic dla linii nr 1 to XX:04, XX:24, XX:44, a na Chebzie XX:05, XX:25, XX:45. Minimalna różnica w minutach odjazdu pomiędzy kierunkami Gliwice Zajezdnia i Chebzie Pętla powinna wynosić 3 minuty, biorąc pod uwagę mijanie się tramwajów linii nr 1 na granicy Zabrza z Rudą Śląską. Uzasadnienie - dojazd z przystanku "Ruda Południowa" na przystanek "Ruda Klary" zajmuje ok. 1 minuty, więc w drugą stronę również (w sumie mamy już 2 minuty), ale tramwaj linii nr 1, który ma jechać w kierunku Chebzia musi poczekać aż inny tramwaj linii nr 1 jadący w kierunku Gliwic odjedzie z przystanku i zjedzie z jednotoru "Ruda Klary" - "Ruda Południowa", czyli następna 1 minuta (całkowita suma: 3 minuty). Możliwe, że KZK GOP miał na myśli mijanie się tramwajów linii nr 1 na Rudzie Południowej, co również byłoby nielogiczne przy takim ustawieniu sygnalizacji świetlnej dla tramwajów jak teraz. Podobnie jest z linią nr 18. W kierunku Chebzia z przystanku "Ruda Południowa" ma odjeżdżać XX:X6, a w kierunku Bytomia XX:X5. Wychodzi na to, że 18-tka, która jedzie na Chebzie powinna odbyć 1-minutowy postój na tymże przystanku. Wg starego rozkładu, to odcinek pomiędzy przystankami "Ruda Wieniawskiego" i "Ruda Południowa" (kierunek Chebzie) tramwaj miał przejeżdżać w 2 minuty, a w drugą stronę (czyli do Bytomia) już w 3, ale za to odjazdy w kierunku Chebzia i Bytomia z przystanku "Ruda Południowa" były wtedy XX:X6.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Jeśli nawet wg KZK GOP tramwaje linii nr 1 mają mieć mijankę na Rudzie Południowej, to i tak ta różnica w rozkładzie jazdy jest za mała. Moją tezę argumentuję tym, że sygnalizacja tramwajowa na tym skrzyżowaniu jest fatalnie zaprogramowana (tak jak na większości skrzyżowań w GOP).memphis pisze:Było już o tym kiedyś na forum. Od "zawsze" 29, a później 1 mają mijankę w rozkładzie na Południowej, a w rzeczywistości mijają się na Klary. Rozkład jest powielany od lat w kółko z tym samym błędem.
Gdy jedzie się od strony Chebzia i 18-tka jedzie przed 1-ką, to w większości przypadków motorniczy tego pierwszego tramwaju przejeżdża na poziomym sygnale przez skrzyżowanie (wtedy, gdy światło zielone mają tylko auta jadące ul. Wolności i 1-go Maja), aby 1-ka mogła sobie przejechać na sygnale pionowym i nie musiała czekać jeszcze jednej kolejki. Jeśli zaś 18-tka zjeżdża do zajezdni i 1-ka jedzie za nią, to 18-tka wjeżdża za sygnalizator i zatrzymuje się przed drogą, z której korzystają samochody skręcające z ul. 1-go Maja na ul. Zabrzańską (kierunek Chebzie), aby przy sygnale pionowym za jednym razem mogły przejechać dwa tramwaje (tak było chyba we wtorek).
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
No chyba nie jesteś na tyle naiwny, żeby sądzić, że KZK GOP dostosuje czas przejazdu do jakiejś tam sygnalizacji na skrzyżowaniu?KZKGaPowicz pisze:Jeśli nawet wg KZK GOP tramwaje linii nr 1 mają mieć mijankę na Rudzie Południowej, to i tak ta różnica w rozkładzie jazdy jest za mała. Moją tezę argumentuję tym, że sygnalizacja tramwajowa na tym skrzyżowaniu jest fatalnie zaprogramowana (tak jak na większości skrzyżowań w GOP).
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Już dawno doszedłem do wniosku, że KZK GOP chyba nigdy się nie opamięta i dalej będzie tworzyć bezsensowne czasy przejazdów pomiędzy przystankami i w konsekwencji dalej będą powstawać takie rozkłady jazdy, które z rzeczywistością (w konkretnych przypadkach) nie mają nic wspólnego.memphis pisze:No chyba nie jesteś na tyle naiwny, żeby sądzić, że KZK GOP dostosuje czas przejazdu do jakiejś tam sygnalizacji na skrzyżowaniu?KZKGaPowicz pisze:Jeśli nawet wg KZK GOP tramwaje linii nr 1 mają mieć mijankę na Rudzie Południowej, to i tak ta różnica w rozkładzie jazdy jest za mała. Moją tezę argumentuję tym, że sygnalizacja tramwajowa na tym skrzyżowaniu jest fatalnie zaprogramowana (tak jak na większości skrzyżowań w GOP).
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Myślę, że w większej mierze spóźnianie się tramwajów lub zamieszania w ich kolejności na trasie nie mają związku z układaniem rozkładów jazdy przez KZK GOP. Spójrz do DPD, tam się pisze o wszelkich spóźnieniach i zatrzymaniach.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
zmina rozkładu linii nr "1"
Dlaczego sie zmienił rozkład linii 1 ? Czy to juz pod E1 ?
Ostatnio zmieniony 25 lis 2011, 20:45 przez DTSN, łącznie zmieniany 1 raz.
DTSN
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !
Re: zmina rozkładu linii nr "1"
Powodów nie znam, ale zmienia się również rozkład linii 9 i 18. Na linii 9 cięcia wieczorem i zmiana godzin wyjazdów ze Stroszka. Na linii 18 dostrzegłem tylko kilka kosmetycznych zmian godzin odjazdów w kilku kursach.DTSN pisze:Dla czego się zmienił rozkład linii 1 ? czy to już pod E1 ?
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Ale rozkład linii nr 4 tez jest do 30 tylko a może to juz pod E1 zmienili ? :mryellow:KZKGaPowicz pisze:Co najwyżej rozkład "1" skoordynowano z A4, a ten z kolei do 840N.R_G pisze:A nie jest to związane przypadkiem z dołożeniem wozokilometrów do autobusów nocnych na wniosek gliwiczan?
DTSN
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Przecież pisałem o tym kilka postów wyżej.DTSN pisze:Ale rozkład linii nr 4 tez jest do 30 tylko a może to juz pod E1 zmienili ? :mryellow:KZKGaPowicz pisze:Co najwyżej rozkład "1" skoordynowano z A4, a ten z kolei do 840N.R_G pisze:A nie jest to związane przypadkiem z dołożeniem wozokilometrów do autobusów nocnych na wniosek gliwiczan?
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Masz racje wiem o tym ale, chciał się dowiedzieć czy ktoś ma pewne info na ten temat a nie spekuluje lub podejrzewaKZKGaPowicz pisze:Przecież pisałem o tym kilka postów wyżej.DTSN pisze:Ale rozkład linii nr 4 tez jest do 30 tylko a może to juz pod E1 zmienili ? :mryellow:KZKGaPowicz pisze:Co najwyżej rozkład "1" skoordynowano z A4, a ten z kolei do 840N.R_G pisze:A nie jest to związane przypadkiem z dołożeniem wozokilometrów do autobusów nocnych na wniosek gliwiczan?
DTSN
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Nie wysuwaj daleko idących wniosków tylko z powodu takiej adnotacji pod rozkładem czwórki. Już niejednokrotnie były podobne błędy w rozkładach, więc pewnie to jeden z kolejnych i może żadnej zmiany rozkładu nawet nie będzie. Czasami w rozkładach brakowało sobót/dni wolnych i też znalazły się osoby, które uważały, że linia nie będzie wtedy kursować.37 pisze:Hmmm, ale 4 chyba nie wycinają co?
Edycja: Teraz tak myślę, że skoro skrócili postoje jedynki w Chebziu, to wydłużyli je w zajezdni, więc czwórka też musi tam dłużej stać. Także bez zmiany rozkładu tej drugiej linii się nie obędzie.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Wydaje mi się, że tak, gdyż nie ma nowego rozkładu jazdy niestety.37 pisze:Hmmm, ale 4 chyba nie wycinają co?
Dlaczego KZK GOP jako właściciel akcji TŚ S.A. wycina tramwajom kursy (z oszczędności)? Przecież właścicielowi powinno zależeć na własnej spółce. W tym przypadku jak widać - nie zależy.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Jeśli to prawda to będzie głupota roku !!! Dla tego że linia nr 1 jest pełna w szczycie i 4 ją uzupełnia a jak ją zlikwidują to będzie trzeba czekać na kolejny tramwaj bo nie wejdzie się do tramwaju jak nie podjedzie E1 tylko zwykłyKZKGaPowicz pisze:Wydaje mi się, że tak, gdyż nie ma nowego rozkładu jazdy niestety.37 pisze:Hmmm, ale 4 chyba nie wycinają co?
Dlaczego KZK GOP jako właściciel akcji TŚ S.A. wycina tramwajom kursy (z oszczędności)? Przecież właścicielowi powinno zależeć na własnej spółce. W tym przypadku jak widać - nie zależy.
DTSN
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 87 gości