Ciekawe linie tramwajowe

Dyskusje o organizacji ruchu.
Wiadomość
Autor
ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#51 Post autor: ff » 28 gru 2006, 23:47

Peter pisze: Tak, na 13-tce stale kursowały #694+693 i #731+730. Na razie nie potrafię sobie przypomnieć tego 3-go składu. :wink:
Może 726+727? Co najmniej od 1997 roku stałymi przez kilka lat na 13 były 732+733, 726+727 i 731+730.
Peter pisze: #674+673 non stop jeździł wówczas na 41. To jeszcze było przed reklamą "PLUS". Codziennie rano jeździłem nim do liceum (coś 7:10 rano). Byłem zawsze zdziwiony jak pojawił się inny skład. Dopiero poźniej go przestawili na 6-tkę. :)
A to liceum to może chorzowski Słowak i "zerówka" na 7:35? 674+673 odjeżdzał z naszego przystanku do Chorzowa o 7:08 i tak mniej więcej co dwie godziny (9:08, 11:08, potem był koło południa przeskok na 6/41 i następnie jechał 13:18). To był pociąg 4104. Początkowo też nim jeździłem, później przerzuciłem się na chorzowski skład na poc. 117 o 7:12 (później 7:11), ale 674+673 faktycznie prawie codziennie widziałem jak wcześniej jedzie. Na 41 jeszcze też jeździł w reklamie Plus, co najmniej rok. Jednak cały czas byłem w szkole za wcześnie i potem bardzo długo jeździłem tym o 7:18 (początkowo 748+747, który prowadziła siwa babcia, w nowym rozkładzie od maja 1998, a właściwie po powrocie starego - bo wycofali poprzedni po dwóch miesiącach, acz ze skorygowaniem obsady - jeździł o tej 7:18 początkowo 674+673, a potem 746+745 - poc. 606). Ale niestety później się znowu nie wyrabiałem i jeździłem stodwójką na poc. 118 o 7:25 (wcześniej 7:26), a już prawdziwe ekstremum to 4105 (bytomski) o 7:28. Potem leciałem z Chopina jak głupi. :) Niestety to mi zostało do dziś i po jakimś okresie jeżdżenia z zapasem, potem jeżdżę na sam styk.

Ps. Zobacz sobie zdjęcie 674+673 na TWB (to najstarsze) co tam kilka dni temu napisałem. ;)

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#52 Post autor: Boguś » 30 gru 2006, 14:01

ff pisze: Może 726+727? Co najmniej od 1997 roku stałymi przez kilka lat na 13 były 732+733, 726+727 i 731+730.
Jeszcze #680+679

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#53 Post autor: Peter » 30 gru 2006, 18:56

ff pisze:Może 726+727? Co najmniej od 1997 roku stałymi przez kilka lat na 13 były 732+733, 726+727 i 731+730.
Najprawdopodobniej masz rację. Potwierdza to zdjęcie. Wcześniej jednak stałą obsadę stanowiły #694+693, #726+727 i #731+730.
#732+733 jeździł na 6-tce w takiej czarnej reklamie z czerwonymi napisami. :wink:
Boguś pisze:Jeszcze #680+679
On był też obsadą 13-tki na stałe, ale dopiero kilka lat później. Wcześniej (koniec lat 90-tych) pojawiał się przeważnie na 15-tce. Ze "starej" piętnastki po połowie lat 90-tych pamiętam dość częsty zestaw (wszystko z Zawodzia oczywiście :wink:) #461+460, #568+569, #579+592, #661+618, #662+617, #671+672 (na drzwiach kabiny pierwszego wagonu była taka charakterystyczna nalepka - chyba "Castrol" lub coś podobnego) i #749+750 tuż po remoncie. :)
W latach 1995, 1996 często na piętnastce był #578+577 (był w reklamie kawa "Aromat" - przykład), ale on raczej nie miał jakiegoś stałego przydziału, bo wysyłany był również na 6-tkę i czasami na 23. Mniej więcej jak dostał reklamę Smecta (przykład), to dostał potem stały przydział z kolei na 16-tce.
*SDIP (U.N.O.)

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#54 Post autor: ff » 30 gru 2006, 23:26

Boguś pisze:
ff pisze: Może 726+727? Co najmniej od 1997 roku stałymi przez kilka lat na 13 były 732+733, 726+727 i 731+730.
Jeszcze #680+679
Nie, na 13 były tylko 3 pociągi. 680+679 tak jak poniżej napisał peter wszedł później, około 2000 roku. Jeszcze przed nim na 13 jeździł przez pewnien okres na stałe 725+736 z linii 15, a 732+733, którego zastąpił przeszedł na 15 i został tam do samego końca.

Wniosek można wysnuć jeden, że pociągi 132 i 133 były obsadzone do samego końca skłądami odpowiednio 726+727 i 731+730, a pociąg 131 był przechodni i mniej wiecej co dwa lata skład się zmieniał: 694+693 (z ?, potem na rezerwę/23) -> 732+733 -> (z 6, potem na 15) -> 725+736 (z 15, potem ponownie na 15) -> 680+679 (z 15 do końca przydziałów).
Peter pisze:
Boguś pisze:Jeszcze #680+679
On był też obsadą 13-tki na stałe, ale dopiero kilka lat później. Wcześniej (koniec lat 90-tych) pojawiał się przeważnie na 15-tce.
A dokładnie poc. 1503. Jeździł tam do 2000 roku. I coś mi się kojarzy też z liinią 14, ale może błędnie.
Peter pisze: Ze "starej" piętnastki po połowie lat 90-tych pamiętam dość częsty zestaw (wszystko z Zawodzia oczywiście :wink:) #461+460, #568+569, #579+592, #661+618, #662+617, #671+672 (na drzwiach kabiny pierwszego wagonu była taka charakterystyczna nalepka - chyba "Castrol" lub coś podobnego) i #749+750 tuż po remoncie. :)
Tuż po remoncie w latach 1997-1998 na 15 trafiała cała seria składów, bo 781+782 (poc. 1501), 576+575 (poc. 1502), 571+618 (poc.1504) - remont w Chorzowie, oraz 749+750 (poc. 1506), 680+679 (poc. 1503), 725+736 (poc. 1505) - remont w Katowicach.

568+569 to już w moich czasach ewidentny skład z 14-tki (poc. 1406), a 662+617 z 16-tki (poc. 168). 579+592 to rezerwa, a jak rezerwa to częsty bywalec na 23 :) 671+672 na 15 jeździł do samego końca swojego istnienia, ale na jakim pociągu to już nie wiem. Podejrzewam, że raczej 1503 ew.1504 lub 1505, a tamte co podałem, pojawiły się tu później. Kilka lat temu (2-3) widziałem go w telewizji i był oczywiscie na 15 ;)
Peter pisze: W latach 1995, 1996 często na piętnastce był #578+577 (był w reklamie kawa "Aromat" - przykład), ale on raczej nie miał jakiegoś stałego przydziału, bo wysyłany był również na 6-tkę i czasami na 23. Mniej więcej jak dostał reklamę Smecta (przykład), to dostał potem stały przydział z kolei na 16-tce.
A dokładnie to miał poc. 167 :) A potem jak zredukowali rozkład do sześciu pociągów to wypadł on w ogóle z 16-tki i błąkał się na rezerwie. 734+735 też wtedy wypadł, ale znalazł miejsce na 6 (poc. 601), w zamian za 699+700, który przeszedł na poc. 231. Po likwidacji składów na 23 699+700 z czasem wrócił na 6, ale już na poc. 606, na którym był wcześniej 746+745, ale ten poszedł na poc. 1404. 662+617 z poc. 168 przeszedł na poc. 163. Pozostałe stałe składy na 16 też się pozamieniały miejscami, bo był już całkowicie inny rozkład.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#55 Post autor: Peter » 08 maja 2007, 23:44

Odgrzeję trochę temat. :)
Niewątpliwie ciekawą trasą jest zabrzańska trójka. Po raz pierwszy miałem okazję poobserwować sobie tramwaje na tej linii przypadkowo w roku 1993, ale mało co już pamiętam. Potem wróciłem tam jakieś 4 lata później i pojechałem sobie składem #381+408 (Ardo) do Pętli Makoszowy. Następny raz jak odwiedziłem Zabrze to zaliczyłem drugą część do Mikulczyc składem #658+503 (Cadbury).
Szczęśliwie (pewnie ze względu na frekwencję) przy tak wielu odcinkach jednotorowych utrzymały się na niej jeszcze składy. Sam przebieg linii nietypowy bo raczej południkowy z centrum Zabrza w środku jej biegu i przedmieściami na pętlach stwarza, że ma ona niesamowity klimat. Kto nie był to polecam. Fotki niczego nie zastąpią. :wink:
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Warturtles
Posty: 260
Rejestracja: 27 lip 2012, 16:14
Lokalizacja: Katowice Zawodzie

#56 Post autor: Warturtles » 26 lis 2013, 18:19

Czy z powodu zmian trasy, lub niezaplanowanego zatrzymania, linia 14 gościła kiedyś na Stadionie Śląskim ?
linia 23
Chorzów Stadion Śląski Pętla Zachodnia - Katowice Szopienice Pętla

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#57 Post autor: DW » 26 lis 2013, 18:39

Warturtles pisze:Czy z powodu zmian trasy, lub niezaplanowanego zatrzymania, linia 14 gościła kiedyś na Stadionie Śląskim ?
W czasie zatrzymań na pewno zdarzyło się to nie raz. Bywały sytuacje, gdy nie było przejazdu z Ronda do Rynku lub z Ronda na Słoneczną wtedy nie ma innej możliwości jak skierować tramwaje będące na odcinku Słoneczna-Rondo lub Rynek-Rondo jak do Stadionu :)

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2794
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#58 Post autor: elot360 » 26 lis 2013, 20:47

Jak dla mnie linia T5 też nie jest nudna. Wiem że mało jest do powiedzenia, ale uznajmy że te kawałki w Zabrzu, tam przez te pola są bardzo, takie klimatyczne. Ekologia i pola, kiedyś nawet tam widziałem jelenia w krzakach :). Miło też się czasem patrzy np. z zewnątrz kiedy T5 jedzie koło tego lasku koło Tesco na Szombierkach, wiem że to nic takiego, ale taki widok z parkingu na tą linie przez ten gajek, lasek, jakkolwiek to nazwać wygląda bardzo ciekawie. Jeszcze żartobliwie moge dodać, że nie można zapomnieć o tym że T5 kursuje koło Doliny Bytomki która jest wspaniałą doliną pełną miłości, troski, ekologi itd.
Ewentualnie do ciekawych linii mogę dodać T6, za wspaniały przejazd wzdłuż ul. Wrocławskiej bo bardzo ładnie to wygląda (szczególnie latem czy wiosną, taki zielony tunel z liści i trawy). T19 za bardzo ciekawe widoki podczas przejazdu z Bytomia właściwego, do Bytomia poza teren miasta, takie swojskie (wiem, to dziwnie brzmi, ale, jak jest się na dąbrowie miejskiej to wszystko dookoła wygląda inaczej niż w reszcie Bytomia). Chodzi mi tutaj o ogródki działkowe które jak dla mnie fantastycznie wyglądają wiosną, kiedy wszystko jest zielone, te jeziora i ten las koło cmentarza. Zawsze lubiłem ten taki łuk nachylony podczas przejazdu koło cmentarza :P No i nie można zapomnieć o linii T39 która ma to co T19 i T6 w jednym kursie :)
Ostatnio zmieniony 27 lis 2013, 21:36 przez elot360, łącznie zmieniany 2 razy.
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#59 Post autor: Boguś » 01 gru 2013, 18:07

Na Brynowie chyba pobito rekord jeśli chodzi ilość linii, które tam się pojawiły zarówno planowo jak i nieplanowo: 6, 7, 11, 12, 14, 16, 19, 20, 33, 36, 40, 41, 46 :)

Awatar użytkownika
Warturtles
Posty: 260
Rejestracja: 27 lip 2012, 16:14
Lokalizacja: Katowice Zawodzie

#60 Post autor: Warturtles » 01 gru 2013, 22:08

Boguś pisze:Na Brynowie chyba pobito rekord jeśli chodzi ilość linii, które tam się pojawiły zarówno planowo jak i nieplanowo: 6, 7, 11, 12, 14, 16, 19, 20, 33, 36, 40, 41, 46 :)
Można doliczyć do tego jeszcze turystyczne linie 0 i 2 :)

O tym że linia 12 odwiedziła Brynów to wiem. Było to zdaje się podczas ataku zimy 2005-2006. Wtedy to się dopiero działo. Nawet linia 17 gościła u nas na Zawodziu.

Polecam wczytać się w ten artykuł zamieszczony kiedyś na portalu WPK -> http://www.wpk.katowice.pl/?itemid=1736

Ale o stacjonowaniu linii 11, 19, 33 i 41 na pętli Brynowskiej to nie słyszałem :)
Załączniki
Linia 12 na Brynowie
Linia 12 na Brynowie
linia 23
Chorzów Stadion Śląski Pętla Zachodnia - Katowice Szopienice Pętla

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#61 Post autor: Boguś » 07 gru 2013, 21:49

Warturtles pisze:Ale o stacjonowaniu linii 11, 19, 33 i 41 na pętli Brynowskiej to nie słyszałem
To były nieplanowane wizyty :)

Awatar użytkownika
Warturtles
Posty: 260
Rejestracja: 27 lip 2012, 16:14
Lokalizacja: Katowice Zawodzie

#62 Post autor: Warturtles » 08 gru 2013, 00:17

a potem 13, 653, 688 do Brynowa. W tramwajach do piachu 23, 31.
Jej, aż trudno uwierzyć w to, że po tylu latach Twoje słowa się sprawdziły.
linia 23
Chorzów Stadion Śląski Pętla Zachodnia - Katowice Szopienice Pętla

888
Posty: 127
Rejestracja: 25 lut 2011, 07:59
Lokalizacja: Świętochlowice

#63 Post autor: 888 » 08 gru 2013, 12:33

Też pamiętam 17 na Zawodziu, ale nie wiem z jakiego powodu tam jeździła ;p
Tramwaje Śląskie - ratujmy co się da

rifi
Posty: 821
Rejestracja: 26 sie 2010, 21:16
Lokalizacja: Katowice

#64 Post autor: rifi » 08 gru 2013, 14:33

888 pisze:Też pamiętam 17 na Zawodziu, ale nie wiem z jakiego powodu tam jeździła ;p
17 jeździła do Zawodzia z powodu wielkich opadów śniegu które miały miejsce w 2005 roku o ile mnie pamięć nie zawodzi.

Awatar użytkownika
Warturtles
Posty: 260
Rejestracja: 27 lip 2012, 16:14
Lokalizacja: Katowice Zawodzie

#65 Post autor: Warturtles » 08 gru 2013, 14:39

888 pisze:Też pamiętam 17 na Zawodziu, ale nie wiem z jakiego powodu tam jeździła ;p
17-stka pojawiła się na Zawodziu 31 grudnia w czasie trwania pamiętnej zimy na przełomie 2005/2006 roku. Zasypanych było wiele odcinków, wiele wagonów utknęło na trasach. Wówczas 17 kursowała na trasie Zawodzie - Załęże - Chorzów Ratusz

Znalazłem kiedyś zdjęcie na internecie, możliwe że to z tego dnia.

Jeżeli chodzi o ciekawsze warianty trasy, to całkiem niedawno podczas prac na Chorzowskim Ratuszu, linie 13 i 20 dojeżdżały aż do przystanku Łagiewniki Targowisko, a linia 9 chyba pierwszy raz zawitała do Katowic. Wówczas udała się zrobić kółko wokół Placu Wolności.

Albo też na pewno kilka osób zauważyło takowy fakt, kiedy to w zeszłym roku zamknięto Aleje Korfantego na odcinku Rynek-Rondo w Katowicach. Puścili wtedy 6 na Słoneczną, 19 do Alfreda a 11 aż do Siemianowic Śląskich. Zanim wszystko zostało oficjalnie potwierdzone, 3 składy miały obsługiwać linię 11 z Zajezdni Gliwice (taka informacja pojawiła się na stronie KZK GOP ale zniknęła po czasie, wiem że w jednym z tematów tutaj na forum było o tym głośno). Gdyby tak się stało, linia 11 przejeżdżałaby chyba przez największa liczbę miast: Gliwice, Zabrze, Ruda Śląska, Świętochłowice, Chorzów, Katowice, Siemianowice Śląskie. To dopiero nazywa się krajoznawcza wycieczka :).
Załączniki
Linia 17 w kursie do Zawodzia. Nikt nie pomyślał, by ją oznaczyć na 36 (jeździła wtedy?)
Linia 17 w kursie do Zawodzia. Nikt nie pomyślał, by ją oznaczyć na 36 (jeździła wtedy?)
linia 23
Chorzów Stadion Śląski Pętla Zachodnia - Katowice Szopienice Pętla

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#66 Post autor: memphis » 08 gru 2013, 20:21

Warturtles pisze:Znalazłem kiedyś zdjęcie na internecie, możliwe że to z tego dnia.
Tu jest to zdjęcie:
http://www.phototrans.pl/14,78253,0,Kon ... a_582.html

Awatar użytkownika
Warturtles
Posty: 260
Rejestracja: 27 lip 2012, 16:14
Lokalizacja: Katowice Zawodzie

#67 Post autor: Warturtles » 28 mar 2014, 20:57

Witam wszystkich w dniu swojego setnego postu :)
Boguś pisze:Na Brynowie chyba pobito rekord jeśli chodzi ilość linii, które tam się pojawiły zarówno planowo jak i nieplanowo: 6, 7, 11, 12, 14, 16, 19, 20, 33, 36, 40, 41, 46 :)
Podczas tego weekendu z soboty na niedzielę (28/29 marca) na Brynów pojadą linię 13 i 35. Kolejne linie odwiedzają Pętlę Brynowską. Gdyby tylko były warunki to poszedłbym tam z aparatem :).
linia 23
Chorzów Stadion Śląski Pętla Zachodnia - Katowice Szopienice Pętla

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości