Ciekawe linie tramwajowe
Re: szkoda
25 grudnia T38 nie jeździkaktus pisze:: Wybiera się ktoś w czasie świąt na linię 38?
-
- Posty: 135
- Rejestracja: 24 lis 2006, 14:23
25 w porównaniu do 38 to długodystansowiec Przy czym linię bardzo polecam. Z Katowic najlepiej jechać 41 na przystanek Bytom Sąd i przejść się niewielki kawałek.kaktus pisze:króciutka? Taka jak pozostałość po lini 25?
"SLD to jest znak reklamowy, taki jak Coca-Cola, i sam ten znak ma ogromną wartość."
-
- Posty: 135
- Rejestracja: 24 lis 2006, 14:23
http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=2452561kaktus pisze:Nic nie rozumię z tego?
http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=por%F3wnanie
Ładnie ci to też wytłumaczył luki.
Żeby to nie był 100 procentowy off-topic dodam, że linia 38 wcale nie jest najkrótszą linią tramwajową na Górnym Śląsku w historii. Która linia była najkrótsza?
"SLD to jest znak reklamowy, taki jak Coca-Cola, i sam ten znak ma ogromną wartość."
-
- Posty: 135
- Rejestracja: 24 lis 2006, 14:23
Wydzieliłem te posty do tego działu, bo się nam mega OT zrobił. Ewentualnie zmienimy tytuł tematu.
Długości dawnych linii można znaleźć też tutaj. :mruga:
Długości dawnych linii można znaleźć też tutaj. :mruga:
*SDIP (U.N.O.)
-
- Posty: 135
- Rejestracja: 24 lis 2006, 14:23
Zła odpowiedźBoguś pisze: Linia 34 Bytom Karb - Dąbrowa Miejska, potem skrócona do Celnej
Najkrótszą linią była 17bis jeżdżąca na trasie Łagiewniki Targowisko - Chropaczów Ratusz - całe 1200 m. Trasa 38 to 1340 m.
Tutaj nie ma długości wszystkich dawnych linii, m.in. tej najkrótszej tylko są długości linii z 1958 rokuDługości dawnych linii można znaleźć też tutaj.
"SLD to jest znak reklamowy, taki jak Coca-Cola, i sam ten znak ma ogromną wartość."
Wiem, ja chciałem tylko pomóc. :alien:Panewniczanin pisze:Tutaj nie ma długości wszystkich dawnych linii, m.in. tej najkrótszej tylko są długości linii z 1958 roku
Szczerze mówiąc nie interesowałem się nigdy aż tak bardzo długością poszczególnych linii, ale widzę że warto na to zwrócić uwagę. Nie pozostaje mi nic jak zaufać i dać pochwałę.
*SDIP (U.N.O.)
-
- Posty: 135
- Rejestracja: 24 lis 2006, 14:23
Ja też :> Kilka razy nawet szedłem "z buta" z Panewnik na Brynów. Dlatego właśnie KZK GOP...Boguś pisze:Jak idę na przystanek, to mam dalejPanewniczanin pisze:Najkrótszą linią była 17bis jeżdżąca na trasie Łagiewniki Targowisko - Chropaczów Ratusz - całe 1200 m.
Moje źródło jest dość pewne - http://tinyurl.com/yhe8sx. Kiedy mi się nudzi często wertuję archiwum pmtm, można się wielu ciekawostek dowiedzieć.Nie pozostaje mi nic jak zaufać i dać pochwałę.
"SLD to jest znak reklamowy, taki jak Coca-Cola, i sam ten znak ma ogromną wartość."
Nie znam takiego miejsca ale posiadam trochę swoich danych.
Dane może troche stare (krótka 13-tka, brak 1,36,37, za to ś.p. 8,25,29,40), ale dla większości będą aktualne:
4 - 16 km
5 - 16,5 km
6 - 18 km
7 - 18,5 km
8 (ś.p.) - 8,8 km
9 - 17,5 km
11 - 14 km
12 - 6,3 km
13 -(w relacji Siemianowice - Pl. Wolności) - 6 km
14 - 15 km
15 - 15 km
16 - 5,9 km
17 - 11,5 km
18 - 12 km
19 - 7,5 km
21 - 22,5 km
22 - 16 km
23 - 12,8 km
24 - 14,3 km
25 (ś.p.) - 13,5 km
26 - 13,5 km
27 - 18,5 km
28 - 11,5 km
29 (ś.p.)- 13,5 km
30 - 7,3 km
32 - 13,4 km
38 - 1,3 km
40 (ś.p.) - 12 km
41 - 17,3 km
Dane może troche stare (krótka 13-tka, brak 1,36,37, za to ś.p. 8,25,29,40), ale dla większości będą aktualne:
4 - 16 km
5 - 16,5 km
6 - 18 km
7 - 18,5 km
8 (ś.p.) - 8,8 km
9 - 17,5 km
11 - 14 km
12 - 6,3 km
13 -(w relacji Siemianowice - Pl. Wolności) - 6 km
14 - 15 km
15 - 15 km
16 - 5,9 km
17 - 11,5 km
18 - 12 km
19 - 7,5 km
21 - 22,5 km
22 - 16 km
23 - 12,8 km
24 - 14,3 km
25 (ś.p.) - 13,5 km
26 - 13,5 km
27 - 18,5 km
28 - 11,5 km
29 (ś.p.)- 13,5 km
30 - 7,3 km
32 - 13,4 km
38 - 1,3 km
40 (ś.p.) - 12 km
41 - 17,3 km
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
-
- Posty: 135
- Rejestracja: 24 lis 2006, 14:23
Uwaga! Osoby nielubiące matematyki proszone są o natychmiastowe zamknięcie okienka.
Jeśli luki podał długość 5 w relacji Bytom - Zabrze - Zaborze to obliczamy długość jedynki w ten sposób:
długość "4" + [długość "29" - (długość "5" - długość "30)] =
16 km + [13,5 km - (16,5 km - 7,3 km)] =
16 km + (13,5 km - 9,2 km) =
16 km + 4,3 km = 20,3 km
Natomiast gdyby podano długość piątki w relacji Bytom - Zabrze PKP musielibyśmy do wyniku dodać długość trasy Zabrze - Zaborze (~ 3 km, zmierzone szybko i niedokładnie na mapie). 20,3 km + 3 km = 23,3 km - czyli wychodzi, że "jedynka" jest najdłuższą linią w GOP-ie, co jest nieprawdą - najdłuższa jest "21".
Długość linii "1" można łatwo obliczyć na podstawie tych danych. Jest tylko jedno pytanie - czy podana tu długość linii "5" dotyczy trasy Bytom - Zabrze Dworzec PKP czy Bytom - Zaborze?Nie znam takiego miejsca ale posiadam trochę swoich danych. [...]
Jeśli luki podał długość 5 w relacji Bytom - Zabrze - Zaborze to obliczamy długość jedynki w ten sposób:
długość "4" + [długość "29" - (długość "5" - długość "30)] =
16 km + [13,5 km - (16,5 km - 7,3 km)] =
16 km + (13,5 km - 9,2 km) =
16 km + 4,3 km = 20,3 km
Natomiast gdyby podano długość piątki w relacji Bytom - Zabrze PKP musielibyśmy do wyniku dodać długość trasy Zabrze - Zaborze (~ 3 km, zmierzone szybko i niedokładnie na mapie). 20,3 km + 3 km = 23,3 km - czyli wychodzi, że "jedynka" jest najdłuższą linią w GOP-ie, co jest nieprawdą - najdłuższa jest "21".
"SLD to jest znak reklamowy, taki jak Coca-Cola, i sam ten znak ma ogromną wartość."
Masz na myśli Szopienice Pętla - Zawodzie, czy Szopienice Pętla - Zawodzie - Plac Wolności? Kiedy zaczynalem się interesować tramwajami, tak właśnie jeździła. Pamiętam jeszcze, że dość trudno było się na przejażdżkę tą linią załapać. Kursowała tylko w dni robocze w szczycie rannym i popołudniowym co pół godziny. I prawdopodobnie w przypadku braków w obsadzie leciała z planu jako pierwsza. Planowo obsługiwana była przez dwa składy, ale zarzały się też stodwójki, w tym kanciokiBoguś pisze:Dam to tu
Czy linia nr. 20 jeździła kiedyś na takiej oto dziwnej trasie: Szopienice Pętla - Zawodzie?
W którymś wątku znajdziesz inne trasy oznaczone "20".
20 kursowała kiedyś też na trasie Słoneczna Pętla - Szopienice.
Jeszcze nawet jest na TWB zdjęcia składu 13N na niej: http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-16743.html[/url]
Jeszcze nawet jest na TWB zdjęcia składu 13N na niej: http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-16743.html[/url]
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
W latach siedemdziesiątych linia 20 kursowała na trasie :Bogucice PKP -Wełnowiec pętla. Jej najdziwniejsza trasa to było plac miarki-słoneczna pętla.Pamiętam że na placu miarki zawsze był blokowany 41,który musiał czekac aż 20 odjedzie.Przy okazji 6 i 16 tez stały bo blokował ich stojący 41 przed zwrotnicą.Na szczęscie ten wariant trasy nie trwał długo.
Tak się działo za czasu gdy poc. z 16-tki które były obsługiwane 116Nd jako 20 stały na Miarki, a jak przyjechał 41 citadis lub skład to reszta się blokowała.hanys76 pisze:W latach siedemdziesiątych linia 20 kursowała na trasie :Bogucice PKP -Wełnowiec pętla. Jej najdziwniejsza trasa to było plac miarki-słoneczna pętla.Pamiętam że na placu miarki zawsze był blokowany 41,który musiał czekac aż 20 odjedzie.Przy okazji 6 i 16 tez stały bo blokował ich stojący 41 przed zwrotnicą.Na szczęscie ten wariant trasy nie trwał długo.
Problem minimalnie polepszyło z czasem wprowadzenie solówek na 20.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
-
- Posty: 135
- Rejestracja: 24 lis 2006, 14:23
No cóż, kretynizmem jest tworzenie przystanku końcowego dla dwóch linii obsługiwanych długim taborem na krótkim łączniku. Mam nadzieje, że prędzej czy później nie będzie tam planowo zawracać żadna linia (41 zlikwidować, a 6 wydłużyć do Wrocławskiej ), a na miejscu przystanku tramwajowego powstanie przystanek autobusowy, którego brakuje w tej części miasta.luki pisze:Tak się działo za czasu gdy poc. z 16-tki które były obsługiwane 116Nd jako 20 stały na Miarki, a jak przyjechał 41 citadis lub skład to reszta się blokowała.
"SLD to jest znak reklamowy, taki jak Coca-Cola, i sam ten znak ma ogromną wartość."
Zlikwidować przystanek przy Pl. Miarki i ten łącznik ?Panewnicznin pisze:(...) a na miejscu przystanku tramwajowego powstanie przystanek autobusowy, którego brakuje w tej części miasta.
A co będzie jak zostanie zrealizowany projekt likwidacji pętli wokół Domu Mody poprzez likwidację toru na ul. Św Jana ?
Pl. Miarki pozostanie wtedy jedyną pętlą, na której może coś zawrócić w stronę Rynku w razie awarii. :o:
*SDIP (U.N.O.)
Ten łuk wybudowano dawno temu, a to że kzk wymyśliło sobie 20 obsadzone długim taborem i przydługawe postoje obu linii... cóż, nawet 41 później miało krótkie postoje, odjazd po 2-3 minutach.Panewniczanin pisze: No cóż, kretynizmem jest tworzenie przystanku końcowego dla dwóch linii obsługiwanych długim taborem na krótkim łączniku. Mam nadzieje, że prędzej czy później nie będzie tam planowo zawracać żadna linia (41 zlikwidować, a 6 wydłużyć do Wrocławskiej ), a na miejscu przystanku tramwajowego powstanie przystanek autobusowy, którego brakuje w tej części miasta.
Teraz chyba dłużej stoi na Miarki niż na Wrocławskiej.
Wydaje mi się że wydłużanie długiej i tak 6 jest trochę niepotrzebne.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
-
- Posty: 135
- Rejestracja: 24 lis 2006, 14:23
Po co mieć stado śmiesznych linii? Można walnąć taką 6 z mega częstotliwością (5 minut?) i można wycinać wszystkie okoliczne krzaki tramwajowe razem z dublującymi autobusami.Peter pisze:Te linie (6/41) się uzupełniają i nie widzę potrzeby zmian w ich przebiegu. Po co tyle kursów 6 po likwidacji 41 do Pętli Wrocławskiej ? Popieram też lukiego - po co wydłużać tak linie ?
"SLD to jest znak reklamowy, taki jak Coca-Cola, i sam ten znak ma ogromną wartość."
Obsługa takiej linii po prostu jest droższa, bo w razie awarii jest często dalej do macierzystej zajezdni itd. Poza tym na niektórych odcinkach, np. Pl. Sikorskiego - Pętla Wrocławska taka częstotliwość nie jest potrzebna, czyli kolejne straty. :mruga:
Co konkretnie masz na myśli ?Panewniczanin pisze:(...) można wycinać wszystkie okoliczne krzaki tramwajowe razem z dublującymi autobusami.
*SDIP (U.N.O.)
-
- Posty: 135
- Rejestracja: 24 lis 2006, 14:23
Straty? 6/16 a obok zasuwający 804 to dopiero straty.Peter pisze:Obsługa takiej linii po prostu jest droższa, bo w razie awarii jest często dalej do macierzystej zajezdni itd. Poza tym na niektórych odcinkach, np. Pl. Sikorskiego - Pętla Wrocławska taka częstotliwość nie jest potrzebna, czyli kolejne straty. :mruga:
Po za tym dzisiaj z Bytomia 41 też ma do Zawodzia kawałek drogi...
Co konkretnie masz na myśli ?[/quote]Panewniczanin pisze:(...) można wycinać wszystkie okoliczne krzaki tramwajowe razem z dublującymi autobusami.
Likwidacja 830, skrócenie 297/804 (a potem 13, 653, 688, 689) do Brynowa. Od Wrocławskiej na razie lepiej nie skracać, szkoda pieniędzy na punkt przesiadkowy, lepiej wybudować tramwaj do Miechowic. W tramwajach do piachu 16, 23, 31.
Ostatnio zmieniony 28 gru 2006, 17:28 przez Panewniczanin, łącznie zmieniany 1 raz.
"SLD to jest znak reklamowy, taki jak Coca-Cola, i sam ten znak ma ogromną wartość."
A czemu 16, przecież to jest ważna linia.Panewniczanin pisze: Likwidacja 830, skrócenie 297/804 (a potem 13, 653, 688, 689) do Brynowa, a 623 do Wrocławskiej. W tramwajach do piachu 16, 23, 31.
Wydaje mi się że nie ma sensu z kilku linii robić jednej, bo takie coś raczej źle się kończy.
Za długa, w razie kłopotów to będą mega spóźnienia.
Po za tym 23 też ma jakąś pozycję mimo ciągłego "gnojenia" przez kzk poprzez poniżanie częstotliwości.
31 miejmy nadzieję że kiedyś do Miechowic zawita !
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
-
- Posty: 135
- Rejestracja: 24 lis 2006, 14:23
Zamiast 16 była by przecież 6...luki pisze: A czemu 16, przecież to jest ważna linia.
Wydaje mi się że nie ma sensu z kilku linii robić jednej, bo takie coś raczej źle się kończy.
Za długa, w razie kłopotów to będą mega spóźnienia.
Czemu źle? Lepsze częstotliwości, brak możliwościa spraprania koordynacji (musi być regularny takt, kto widział linię jeżdżącą co 9-1-9-1?), lepsza przejrzystość układu. Po za tym spóźnienia można wyeliminować poprzez długie postoje na obu pętlach. Dzisiaj 6 może długo stać tylko na Brynowie, a tak mogłaby długo stać i na Brynowie (nie blokując 16, której by nie było) i na Wrocławskiej.
I tylko dlatego jej nie likwidować, że "ma jakąś pozycję"?Po za tym 23 też ma jakąś pozycję mimo ciągłego "gnojenia" przez kzk poprzez poniżanie częstotliwości.
Lepiej jakby 8 z Brzezin do Miechowic zawitała...31 miejmy nadzieję że kiedyś do Miechowic zawita !
"SLD to jest znak reklamowy, taki jak Coca-Cola, i sam ten znak ma ogromną wartość."
Oczywiście, że jest to istotna linia. Panewniczanin nie pamięta po prostu czasów, gdy w połowie lat 90-tych jeździło nią całkiem sporo ludzi (oczywiście były składy - jeździła co 20min. gdzieś do 17-tej, potem zrobili do okolic 15-tej, co było pomyłką). Dzisiaj już mniej ludzi nią uczęszcza, ale nadal ma ona znaczenie. Kiedy chcieli ją wyciąć - a był taki okres - wielu ludzi słusznie psioczyło, że nie będzie bezpośredniego połączenia z os. 1000-lecia. :mruga:luki pisze:Po za tym 23 też ma jakąś pozycję mimo ciągłego "gnojenia" przez kzk poprzez poniżanie częstotliwości.
41 mógłbym ściąć wówczas gdyby powiedzmy powstały linie 8 (Pl. Sikorskiego - Miechowice), 16 (Pętla Słoneczna - Piotrowice). Wtedy 6 można by było zaplanować w relacji Pl. Miarki - Pl. Sikorskiego z odpowiednią częstotliwością. Punkty przesiadkowe już mamy gotowe.
Na długie linie z mega częstotliwością potrzeba zdecydowanie więcej taboru. Koszty obsługi rosną.
*SDIP (U.N.O.)
23 zawsze była z reguły pusta w ciągu dnia, przede wszystkim na odcinku do i z Osiedla Tysiąclecia. Dobrze pamiętam wyjazdy klasowe do i z teatru/kina/domu kultury na Koszutce organizowane przez szkołę podstawową zamiast lekcji. Jedynie linia 0 i 23 gwarantowała komfortowy przejazd po wpakowaniu się 30-tki lub więcej bachorów. Zawsze jednak chodziło się na przystanek na chybił trafił.Peter pisze: Oczywiście, że jest to istotna linia. Panewniczanin nie pamięta po prostu czasów, gdy w połowie lat 90-tych jeździło nią całkiem sporo ludzi (oczywiście były składy - jeździła co 20min. gdzieś do 17-tej, potem zrobili do okolic 15-tej, co było pomyłką).
23 jeździła do 1996/97 roku do 17:36, potem do 16:10 (do końca stycznia 1999), co 20 minut na 5 składach. Te godziny to ostatnie odjazdy ze Stadionu Śląskiego. O 16:10 z reguły jeździł 337+338 (poc. 232). Od września 1998 zaczęło już się dziać coś niedobrego - pociągi nie były obsadzane, brakowało najczęściej po jednym pociągu (brak taboru, brak motorowych?). Grudzień 1998 i styczeń 1999 to był już regularny brak 2-3 losowych pociągów.
Od lutego 1999 trzy składy co 40 minut, od kwietnia 1999 - 3 solówki co 40 minut (ten sam rozkład co ze składami). Na pierwsze tygodnie kursowania załapał się jeszcze przykurzony wagon 315, którego pierwszy raz wtedy widziałem po prawie dwóch latach stałego obserwowania tramwajów W tym rozkładzie 40-minutowym 23 już kończyło ok. 15:00. A potem pod władaniem KZK zaczeły się dziać różne rzeczy - ilości solówek, godziny kursowania, całkowity brak taktu albo co 56 minut, przedysponowania z 14. Praktycznie co semestr to miałem inny rozkład na uczelnię.
Powiedzmy, że była dużo luźniejsza w stosunku do 6/11/41 (w południe były pustki, bo ludzie siedzieli w robocie), ale szczególnie popołudniami w kierunku os. 1000-lecia napełnienia bywały całkiem niezłe, dlatego fatalnym pomysłem było coraz krótsze jej kursowanie.ff pisze:23 zawsze była z reguły pusta w ciągu dnia, przede wszystkim na odcinku do i z Osiedla Tysiąclecia.
Ja 105Na #315 widziałem raz wieczorem chyba w 1998r. bodajże na 14-tce. Wcześniej tego wagonu nie widywałem i zdziwiłem się wtedy, że coś takiego jeździło (wiadomo - internetu nie było w domu 8) ). Przykładowo 105N #571 sprzed remontu również nie kojarzę.ff pisze:Na pierwsze tygodnie kursowania załapał się jeszcze przykurzony wagon 315, którego pierwszy raz wtedy widziałem po prawie dwóch latach stałego obserwowania tramwajów
Godzin kursów nie pamiętam bo nie zapisywałem, ale gościły na niej często #403+404, #550+551, czasami na dłużej zawitał #605+606 (z reguły na linii 6).ff pisze:O 16:10 z reguły jeździł 337+338 (poc. 232).
*SDIP (U.N.O.)
-
- Posty: 135
- Rejestracja: 24 lis 2006, 14:23
Faktycznie, nie pamiętam. Może tak było. Ale czy to znaczy, że tak musi być zawsze, bo "kiedyś jeździło dużo luda"?? Czy nadal mamy stosować Atari bo kiedyś tak było? Uważam, że lepsze jest 6 co 5 minut i 7/15 razem też co 5 minut... Nie można tworzyć stada linii, bo potem jak ktoś przyjezdny chce się dostać na os. 1000-Lecia to trzeba mu 5 minutową litanię puścić co i jak...Peter pisze:Oczywiście, że jest to istotna linia. Panewniczanin nie pamięta po prostu czasów, gdy w połowie lat 90-tych jeździło nią całkiem sporo ludzi (oczywiście były składy - jeździła co 20min.luki pisze:Po za tym 23 też ma jakąś pozycję mimo ciągłego "gnojenia" przez kzk poprzez poniżanie częstotliwości.
No to się przesiądą na Rynku. Jadąc do Mysłowic, Sosnowca czy choćby nietramwajowo na moje przedmieścia też się muszą przesiąść (co akurat przerabia moja matka codziennie)...Dzisiaj już mniej ludzi nią uczęszcza,
J/w. Po za tym tak myślę, że na Zawodzie można upchnąć 11, bo ta moja 6 to nie jedzie przez Rondo, a przez Grundmanna, Pl. Wolności i łącznik Załęże - Brynów. :>Kiedy chcieli ją wyciąć - a był taki okres - wielu ludzi słusznie psioczyło, że nie będzie bezpośredniego połączenia z os. 1000-lecia.
"SLD to jest znak reklamowy, taki jak Coca-Cola, i sam ten znak ma ogromną wartość."
Właśnie. Tylko na 14 można było wieczorem zobaczyć solówki (rezerwa za stodwójkę?), no może raz w roku na 23 sie zabłąkała w rezerwie na jedno kółko. Bo o nockach to nie mówię. Takimi sposobami poznałem 661, 598 i 597, ale 315 to było dla mnie totalne zaskoczenie. I zawsze mnie zastanawia gdzie się podziały jego wyświetlaczePeter pisze: Ja 105Na #315 widziałem raz wieczorem chyba w 1998r. bodajże na 14-tce. Wcześniej tego wagonu nie widywałem i zdziwiłem się wtedy, że coś takiego jeździło
Ty trochę dalej sięgasz pamiecią ode mnie, bo ja dopiero od 1997 roku, ale wtedy 605+606 był już rezerwą jeżdzącą gdzie popadnie, a wiec często na 23. Nie było go na stale na 6. Tak samo nowością są dla mnie informacje o 694+693 na 13 czy 732+733 na 6. Bo w 1997 roku już tak nie było.ff pisze:czasami na dłużej zawitał #605+606 (z reguły na linii 6).
Tak, na 13-tce stale kursowały #694+693 i #731+730. Na razie nie potrafię sobie przypomnieć tego 3-go składu.ff pisze:Tak samo nowością są dla mnie informacje o 694+693 na 13 czy 732+733 na 6.
W 1996r. na 23 jeszcze jeździł #599+600 w reklamie "METRO BIP". Od czerwca tamtego roku zacząłem sobie konkretnie spisywać numerację wagonów, stąd potrafię przyporządkować wiele reklam do danych składów. Musiałem jakoś rozpoznawać te wagony, które już widziałem.
#674+673 non stop jeździł wówczas na 41. To jeszcze było przed reklamą "PLUS". Codziennie rano jeździłem nim do liceum (coś 7:10 rano). Byłem zawsze zdziwiony jak pojawił się inny skład. Dopiero poźniej go przestawili na 6-tkę.
*SDIP (U.N.O.)
Panewniczanin pisze: Likwidacja 830
Popieram
Skrócić?Panewniczanin pisze: skrócenie 297/804 (a potem 13, 653, 688, 689) do Brynowa.
A co z tymi co jeżdzą na Brynowską i Mikołowską? 804 można wyciąc wtedy, gdy T6/T16 dojedzie do Piotrowic. 804 nie dubluje tramwaju, od Centrum do Brynowa ma tylko jeden przystanek - na przeciwko pętli; tym busem praktycznie nikt na Brynów nie jeździ, tylko do Piotrowic głównie do Osiedla Odrodzenia
Ostatnio zmieniony 28 gru 2006, 23:01 przez Boguś, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 24 gości