Strona 1 z 1

Bieżące sprawy

: 21 cze 2016, 22:46
autor: skoti
Mam pytanie, jak często jest zmieniana kierunkowość jazdy (kabina), na zajezdniach o ile w ogóle jest? Czy raz jedna kabina w użytku, a raz druga?

: 21 cze 2016, 23:15
autor: patryk644
Z reguły prowadzi się tramwaj w kabinie A (pierwszej).

Re: Bieżące sprawy

: 22 cze 2016, 11:18
autor: mi4chal744
skoti pisze:Mam pytanie, jak często jest zmieniana kierunkowość jazdy (kabina), na zajezdniach o ile w ogóle jest? Czy raz jedna kabina w użytku, a raz druga?
Moim zdaniem nie jest zmieniana. ;)

: 22 cze 2016, 20:44
autor: skoti
No to ciekawe. A jak przyjdzie puścić Bety jako dwukierunkowe i wyjdzie co nie działa w drugiej kabinie (może i działa, ale mało testowane).

: 23 cze 2016, 20:27
autor: trajtek
skoti pisze:No to ciekawe. A jak przyjdzie puścić Bety jako dwukierunkowe i wyjdzie co nie działa w drugiej kabinie (może i działa, ale mało testowane).
Działać działa, bo w Zabrzu gdy oddawali do użytku torowisko na ul. Wolności jeździły Bety na 4/5, wtedy chyba wszystkie zaliczyły zmianę czoła w czasie jazdy.

: 23 cze 2016, 20:30
autor: patryk644
trajtek pisze:
skoti pisze:No to ciekawe. A jak przyjdzie puścić Bety jako dwukierunkowe i wyjdzie co nie działa w drugiej kabinie (może i działa, ale mało testowane).
Działać działa, bo w Zabrzu gdy oddawali do użytku torowisko na ul. Wolności jeździły Bety na 4/5, wtedy chyba wszystkie zaliczyły zmianę czoła w czasie jazdy.
Problemów też wtedy nie było.

: 24 cze 2016, 17:40
autor: DW
Były problemy. Pojawiały się w czasie zmiany kabiny, przez co Plac Wolności był często blokowany na kilka minut lub dłużej.

: 24 cze 2016, 17:58
autor: Peter
DW pisze:Były problemy. Pojawiały się w czasie zmiany kabiny, przez co Plac Wolności był często blokowany na kilka minut lub dłużej.
Często też nie działały długo kasowniki po zmianie kabiny.

: 24 cze 2016, 18:12
autor: patryk644
Peter pisze:
DW pisze:Były problemy. Pojawiały się w czasie zmiany kabiny, przez co Plac Wolności był często blokowany na kilka minut lub dłużej.
Często też nie działały długo kasowniki po zmianie kabiny.
Odnośnie kasowników to często zdarza się że motorniczy wyłączy kasowniki zanim dojedzie do pętli przez co nie można odbić karty ŚKUP.

//Post edytowany. "Zanim" w sensie przed czymś piszemy łącznie. (Peter)

: 24 cze 2016, 20:25
autor: trajtek
DW pisze:Były problemy. Pojawiały się w czasie zmiany kabiny, przez co Plac Wolności był często blokowany na kilka minut lub dłużej.
Strasznie długo trwała zmiana kabiny, zanim pantograf się obniżył i podniósł, zanim wszystko się załadowało. Pamiętam w pierwszym lub drugim dniu tych tymczasowych zmian zakończyłem podróż przedwcześnie, bo drzwi otwierały od niewłaściwej strony tzn. do osi jezdni
Peter pisze:Często też nie działały długo kasowniki po zmianie kabiny.
A nie wynikało to z winy ŚKUPu? W busie "199" jak jechałem parę razy, to też przelogowanie się nieco trwało (autobus w Zabrzu ma przyjazd/odjazd od razu), a jeśli w Betach i śkup się wyłączał (jak np. wyświetlacze i system zapowiedzi) to wcale się nie dziwię, że trochę to trwało, zanim wszystko się załadowało, w końcu doskonałym systemem ŚKUP nie jest ;)
patryk644 pisze:dnośnie kasowników to często zdarza się że motorniczy wyłączy kasowniki zanim dojedzie do pętli przez co nie można odbić karty ŚKUP.
No tutaj niestety, to wina motorniczych/kierowców - można iść i zwrócić uwagę, może na następny raz będzie pamiętał, a jeśli nie - to darować sobie i napisać do KZK GOP-u, pewnie część pracująca przy przewozie osób się oburzy, że z takimi pierdołami pasażerowie lecą skarżyć, no ale niestety - komunikacja miejska ma być dla pasażerów, to oni są jej użytkownikami i klientami i jeździ dla nich, a nie po to, by ktoś miał pracę i żeby sobie jeździło ;)

: 24 cze 2016, 20:36
autor: Peter
trajtek pisze:
Peter pisze:Często też nie działały długo kasowniki po zmianie kabiny.
A nie wynikało to z winy ŚKUPu? W busie "199" jak jechałem parę razy, to też przelogowanie się nieco trwało (autobus w Zabrzu ma przyjazd/odjazd od razu), a jeśli w Betach i śkup się wyłączał (jak np. wyświetlacze i system zapowiedzi) to wcale się nie dziwię, że trochę to trwało, zanim wszystko się załadowało, w końcu doskonałym systemem ŚKUP nie jest ;)
Był ściągany bigiel i wszystko wyłączane przy przechodzeniu do drugiej kabiny. Zanim to "wstało", bana przejechała większość trasy z Zabrza do Bytomia. Parokrotnie byłem tego świadkiem. ;)

: 29 cze 2016, 07:30
autor: tramwajarze z19
W #852 jest uszkodzona foniczna informacja pasażerska.

: 29 cze 2016, 08:54
autor: PatrykBe
A tu was zdziwię, akurat kierunek jazdy odbywa się obojętnie jakim pomostem. Jaki pomost dostanie motorniczy na służbę takim pojedzie. A na zajezdni co chwilę zmienia się pomost ze względu na to że zamiast objeżdżać całą zajezdnię to przejdzie się na drugi pomost i wjedzie na inny kanał.

: 31 sie 2016, 05:24
autor: patryk644
Czasami jak jeżdżę betami na 19 monitory pokazują błędne informacje, np. ostatnio według monitora na przystanku Chorzów Rynek był przystanek Bobrek Szkoła a zamiast linii 19 była linia 5.

Re: Bieżące sprawy

: 02 maja 2019, 18:49
autor: #530+540
# 850 jeżdźi cały czas kabiną B

Re: Bieżące sprawy

: 04 maja 2019, 10:09
autor: skoti
#530+540 pisze:
02 maja 2019, 18:49
# 850 jeżdźi cały czas kabiną B
Na linii 24 jest to raczej nie możliwe.

Re: Bieżące sprawy

: 04 maja 2019, 11:23
autor: #530+540
skoti pisze:
04 maja 2019, 10:09
#530+540 pisze:
02 maja 2019, 18:49
# 850 jeżdźi cały czas kabiną B
Na linii 24 jest to raczej nie możliwe.
Ale w przypadku jazdy na T21 niemalze zawsze motorniczy siedzi w ,,B,,

Re: Bieżące sprawy

: 06 maja 2019, 06:53
autor: IgorMike
#530+540 pisze:
04 maja 2019, 11:23
skoti pisze:
04 maja 2019, 10:09
#530+540 pisze:
02 maja 2019, 18:49
# 850 jeżdźi cały czas kabiną B
Na linii 24 jest to raczej nie możliwe.
Ale w przypadku jazdy na T21 niemalze zawsze motorniczy siedzi w ,,B,,
Ale, że tak powiem, co z tego? Jeśli jest taka możliwość, to nie zmienia się kabin. Podobno szybciej było potrójkątować na Łagiewnikach (jak tam Bety jeszcze jeździły) niż ogarniać śkupy i te inne d***.

Edit: co to za cenzura d u p e r e l i ?

Re: Bieżące sprawy

: 17 paź 2019, 16:07
autor: #530+540
W #860 strasznie głośno wyją przeguby

Re: Bieżące sprawy

: 09 kwie 2021, 00:31
autor: Abi
W #860 nie działają wyświetlacze (są dykty) - 26.02.2020r

#861 ma wyświetlacze wewnętrzne z nietypowym tłem

Re: Bieżące sprawy

: 09 kwie 2021, 08:50
autor: #530+540
Abi pisze:
09 kwie 2021, 00:31
W #860 nie działają wyświetlacze (są dykty)
Już darujmy sobie takie wpisy, to jest standard.

Re: Bieżące sprawy

: 09 kwie 2021, 10:47
autor: IgorMike
#530+540 pisze:
09 kwie 2021, 08:50
Abi pisze:
09 kwie 2021, 00:31
W #860 nie działają wyświetlacze (są dykty)
Już darujmy sobie takie wpisy, to jest standard.
No nie, bo #861, #860 i #859 są w trakcie/po wymianie wyświetlaczy. A ten post ma ponad rok.

Re: Bieżące sprawy

: 09 kwie 2021, 12:12
autor: elot360
Abi pisze:
09 kwie 2021, 00:31
#861 ma wyświetlacze wewnętrzne z nietypowym tłem
Ma w końcu wymieniony system SIP. Chociaż powiem że ten jego konkretny element wygląda... W porównaniu do poprzedniej estetycznej białej belki nie wygląda...

Dobrze że chociaż działa jak powinno

Re: Bieżące sprawy

: 09 kwie 2021, 12:39
autor: Abi
elot360 pisze:
09 kwie 2021, 12:12
Abi pisze:
09 kwie 2021, 00:31
#861 ma wyświetlacze wewnętrzne z nietypowym tłem
Ma w końcu wymieniony system SIP.
Wiem o tym. Chodziło o to, że pierwszy raz widziałem wewnętrzne ETL od R&G z takim szarym tłem. Przeważnie jest ono ciemnoczerwone.

Re: Bieżące sprawy

: 19 lip 2021, 18:27
autor: elot360
Kojarzy ktoś ile Bet jeździ już z nowym SIPem?

Re: Bieżące sprawy

: 19 lip 2021, 20:09
autor: patryk01
elot360 pisze:
19 lip 2021, 18:27
Kojarzy ktoś ile Bet jeździ już z nowym SIPem?
Jeszcze tylko #852 #853 i #855 nie maja jak sie nie myle