Strona 2 z 3

: 07 lis 2015, 19:12
autor: Peter
Szczerze mówiąc dziwi mnie od początku to, że te wagony puszcza się na linię 5. Mimo wielu remontów w Zabrzu nadal spora część torowisk na tej trasie pozostawia wiele do życzenia a wiadomo jak to wpływa na wagony z przegubami. Bytomska w Zabrzu do Biskupic i od Biskupic do Bytomia oraz praktycznie cała Zabrzańska łącznie z ul. Konstytucji w Bytomiu to jest przecież katastrofa. Kto nie wierzy w te słowa niech spróbuje przejechać się z Bytomia do Zabrza linią 5 i jedyne co jest w porządku to torowisko wbudowane w jezdnię w Biskupicach tuż po remoncie i parę odcinków w centrum Zabrza.
Póki co lepiej jest moim zdaniem puszczać tego rodzaju tabor na 7, gdzie jednak spora część torowisk jest już po remoncie i potoki pasażerskie też są większe niż tylko na solówki co 15 min. w dni robocze.

: 08 lis 2015, 02:38
autor: Slim
Równie dobrze R1 może wypuścić bety na T14 a Zawodzie może wysłać coś na T24 bądź T27. Przecież to są wagony na bazie 105N więc pojadą wszędzie gdzie są tylko tory, to nie są swingi z pesy co potrzebują równych torowisk. Widział ktoś jak bety spisują się na T5?

: 08 lis 2015, 06:52
autor: Peter
Slim pisze:Równie dobrze R1 może wypuścić bety na T14 a Zawodzie może wysłać coś na T24 bądź T27. Przecież to są wagony na bazie 105N więc pojadą wszędzie gdzie są tylko tory, to nie są swingi z pesy co potrzebują równych torowisk. Widział ktoś jak bety spisują się na T5?
Niestety to nie są krótkie stopiątki, tylko wagony z przegubami a jak widać po wczorajszym dniu wszędzie jednak nie wjadą.

: 08 lis 2015, 06:56
autor: trajtek
A co się wczoraj stało, że mówisz, że nie wszędzie wjada?

: 08 lis 2015, 06:58
autor: Peter
Infrastruktura w Szombierkach.

: 08 lis 2015, 07:01
autor: trajtek
No ale co konkretniej masz na myśli, bo chyba mnie coś ominęło - problem z haczacymi drzwiami nie ma nic wspólnego z przegubem ani tramwajem, to się poprawi i będzie okej, Tramwaje Śląskie się nie popisały i puściły wagon na linie bez sensownego przejazdu technicznego, mogli się domyśleć, że drzwi odskokowe potrzebują jeszcze dodatkowej przestrzeni, by się otworzyć.

: 08 lis 2015, 07:09
autor: Peter
trajtek pisze:No ale co konkretniej masz na myśli, bo chyba mnie coś ominęło - problem z haczacymi drzwiami nie ma nic wspólnego z przegubem ani tramwajem, to się poprawi i będzie okej, Tramwaje Śląskie się nie popisały i puściły wagon na linie bez sensownego przejazdu technicznego, mogli się domyśleć, że drzwi odskokowe potrzebują jeszcze dodatkowej przestrzeni, by się otworzyć.
Mówię cały czas o ogólnie katastrofalnym stanie torowisk na 5, który nie wpływa dobrze na konstrukcje z przegubami.

: 08 lis 2015, 14:35
autor: mi4chal744
Slim pisze:Równie dobrze R1 może wypuścić bety na T14 a Zawodzie może wysłać coś na T24 bądź T27. Przecież to są wagony na bazie 105N więc pojadą wszędzie gdzie są tylko tory, to nie są swingi z pesy co potrzebują równych torowisk. Widział ktoś jak bety spisują się na T5?
Jechałem wczoraj Betą na całej trasie linii 5 i dobrze się spisują. Fakt, problem miał tylko z haczeniem drzwiami na przystanku Szombierki Kopalnia. Ale jak widać już to zrobili i dziś wyjechały ponownie na linię 5.
Peter pisze:
trajtek pisze:No ale co konkretniej masz na myśli, bo chyba mnie coś ominęło - problem z haczacymi drzwiami nie ma nic wspólnego z przegubem ani tramwajem, to się poprawi i będzie okej, Tramwaje Śląskie się nie popisały i puściły wagon na linie bez sensownego przejazdu technicznego, mogli się domyśleć, że drzwi odskokowe potrzebują jeszcze dodatkowej przestrzeni, by się otworzyć.
Mówię cały czas o ogólnie katastrofalnym stanie torowisk na 5, który nie wpływa dobrze na konstrukcje z przegubami.
W sprawie tych krzywych torowisk to nie ma linii, której ma bardzo dobre torowisko ew. linia 7 która po części ma dobre torowisko. Ale nie było napisane, że beta akurat ma jeździć tylko na jednej linii.

: 08 lis 2015, 14:37
autor: trajtek
Gdy Pesy wyjeżdżały na T6, to torowisko też było idealne? Pytam serio, bo nie wiem.

: 08 lis 2015, 14:38
autor: mi4chal744
trajtek pisze:Gdy Pesy wyjeżdżały na T6, to torowisko też było idealne? Pytam serio, bo nie wiem.
Idealne nie były ;)

: 08 lis 2015, 18:29
autor: Boguś
mi4chal254 pisze:
trajtek pisze:Gdy Pesy wyjeżdżały na T6, to torowisko też było idealne? Pytam serio, bo nie wiem.
Idealne nie były
Na pewno torowisko na 6 pomiędzy Chorzowem a Bytomiem jest w znacznie lepszym stanie niż na praktycznie całej trasie linii 5.
Slim pisze:Przecież to są wagony na bazie 105N więc pojadą wszędzie gdzie są tylko tory, to nie są swingi z pesy co potrzebują równych torowisk. Widział ktoś jak bety spisują się na T5?
Tych podobieństw jest naprawdę niewiele. W Betach chyba jest jakaś różnica w budowie wózków.

Zrozumcie. W ciągu kilku lat same wyjazdy ze Stroszka zrujnują przeguby w tych wagonach. To samo miało miejsce w Citadisach, gdzie po 3-4 latach eksploatacji słychać już było przeguby.

: 08 lis 2015, 19:47
autor: mi4chal744
Boguś pisze:
mi4chal254 pisze:
trajtek pisze:Gdy Pesy wyjeżdżały na T6, to torowisko też było idealne? Pytam serio, bo nie wiem.
Idealne nie były
Na pewno torowisko na 6 pomiędzy Chorzowem a Bytomiem jest w znacznie lepszym stanie niż na praktycznie całej trasie linii 5
To ja jestem ciekawy jak długo będą sie trzymać bety, które będą w Będzinie. A tak poza tym wszystko się kiedyś zużywa.

: 08 lis 2015, 19:54
autor: pycio1400
Boguś pisze:
mi4chal254 pisze:
trajtek pisze:Gdy Pesy wyjeżdżały na T6, to torowisko też było idealne? Pytam serio, bo nie wiem.
Idealne nie były
Na pewno torowisko na 6 pomiędzy Chorzowem a Bytomiem jest w znacznie lepszym stanie niż na praktycznie całej trasie linii 5.
Slim pisze:Przecież to są wagony na bazie 105N więc pojadą wszędzie gdzie są tylko tory, to nie są swingi z pesy co potrzebują równych torowisk. Widział ktoś jak bety spisują się na T5?
Tych podobieństw jest naprawdę niewiele. W Betach chyba jest jakaś różnica w budowie wózków.

Zrozumcie. W ciągu kilku lat same wyjazdy ze Stroszka zrujnują przeguby w tych wagonach. To samo miało miejsce w Citadisach, gdzie po 3-4 latach eksploatacji słychać już było przeguby.
Bierz pod uwagę to, że w ciągu kilku lat ma być remontowany odcinek od zajezdni Stroszek do centrum Bytomia...

: 08 lis 2015, 20:13
autor: Boguś
mi4chal254 pisze:
Boguś pisze:
mi4chal254 pisze:
trajtek pisze:Gdy Pesy wyjeżdżały na T6, to torowisko też było idealne? Pytam serio, bo nie wiem.
Idealne nie były
Na pewno torowisko na 6 pomiędzy Chorzowem a Bytomiem jest w znacznie lepszym stanie niż na praktycznie całej trasie linii 5
To ja jestem ciekawy jak długo będą sie trzymać bety, które będą w Będzinie. A tak poza tym wszystko się kiedyś zużywa.
Pewnie że się zużywa, ale nie może po 3-4 latach. Z będzińskimi Betami jest niezbyt ciekawie, bo właściwie nie ma gdzie ich puścić. Początkowo się mówiło o linii 21, ale stan torowiska jest tragiczny. Między innymi z tego powodu zostały wycofane składy Moderusów. Mogą jeździć tylko solo.
pycio1400 pisze:Bierz pod uwagę to, że w ciągu kilku lat ma być remontowany odcinek od zajezdni Stroszek do centrum Bytomia...
Oby tak było, bo to jest jeden z kluczowych odcinków i powinien być remontowany w pierwszej kolejności.

: 08 lis 2015, 20:41
autor: mi4chal744
Boguś pisze:
mi4chal254 pisze:
Boguś pisze:
mi4chal254 pisze:
trajtek pisze:Gdy Pesy wyjeżdżały na T6, to torowisko też było idealne? Pytam serio, bo nie wiem.
Idealne nie były
Na pewno torowisko na 6 pomiędzy Chorzowem a Bytomiem jest w znacznie lepszym stanie niż na praktycznie całej trasie linii 5
To ja jestem ciekawy jak długo będą sie trzymać bety, które będą w Będzinie. A tak poza tym wszystko się kiedyś zużywa.
Pewnie że się zużywa, ale nie może po 3-4 latach. Z będzińskimi Betami jest niezbyt ciekawie, bo właściwie nie ma gdzie ich puścić. Początkowo się mówiło o linii 21, ale stan torowiska jest tragiczny. Między innymi z tego powodu zostały wycofane składy Moderusów. Mogą jeździć tylko solo.
pycio1400 pisze:Bierz pod uwagę to, że w ciągu kilku lat ma być remontowany odcinek od zajezdni Stroszek do centrum Bytomia...
Oby tak było, bo to jest jeden z kluczowych odcinków i powinien być remontowany w pierwszej kolejności.
Może też sie zabiorą za odcinkami na Szombierkach

: 09 lis 2015, 10:09
autor: DTSN
Jak nie ma gdzie ich puścić ?! Zapomnieliście o linii T1, jedynie odcinek od Skargi do pętli jest gorszy, po za tym jest planowany remont od Słowackiego do Karola Miarki i od Browaru do granicy z Rudą Śląską !

: 09 lis 2015, 10:47
autor: Carleek
DTSN pisze:Jak nie ma gdzie ich puścić ?! Zapomnieliście o linii T1, jedynie odcinek od Skargi do pętli jest gorszy, po za tym jest planowany remont od Słowackiego do Karola Miarki i od Browaru do granicy z Rudą Śląską !
..ta.. żeby powietrze wozić.

: 09 lis 2015, 11:01
autor: DTSN
Na odcinku Gliwice Zajezdnia - Zaborze Bielszowicka jest sporo pasażerów, wiem bo codziennie jeżdżę!

: 09 lis 2015, 11:27
autor: pycio1400
DTSN pisze:Na odcinku Gliwice Zajezdnia - Zaborze Bielszowicka jest sporo pasażerów, wiem bo codziennie jeżdżę!
Na T4 jeżdżą citki, tak więc na odcinku Gliwice Zajezdnia - Lompy Pętla kursuje niska podłoga...
Niska podłoga przydałaby się zarówno na T7, jak i T9, ponieważ po pierwsze występują tam duże potoki pasażerskie, a ponadto tymi liniami jeździ dużo osób starszych... Tylko, że na chwilę obecną nie ma oo co puszczać nowych tramwajów na T9, bo to byłoby zabójstwo dla nich...
Co do T5, to uważam, że to jest dobry pomysł, e puszczanie je na tą trasę...Po pierwsze, długa trasa, po drugie duże potoki pasażerskie...

: 09 lis 2015, 11:56
autor: DTSN
Dwa wagony niskopodłogowe, to nie ma szału, w porównaniu z Katowicami czy Bytomiem

: 09 lis 2015, 13:28
autor: pycio1400
DTSN pisze:Dwa wagony niskopodłogowe, to nie ma szału, w porównaniu z Katowicami czy Bytomiem
Lepsze to, niż nic...

: 09 lis 2015, 17:45
autor: Boguś
DTSN pisze:Jak nie ma gdzie ich puścić ?! Zapomnieliście o linii T1, jedynie odcinek od Skargi do pętli jest gorszy, po za tym jest planowany remont od Słowackiego do Karola Miarki i od Browaru do granicy z Rudą Śląską !
A czy Ruda Śląska się dołoży do niskiej podłogi na T1? Po skasowaniu linii 18 jakoś w to wątpię.
pycio1400 pisze:Co do T5, to uważam, że to jest dobry pomysł, e puszczanie je na tą trasę...Po pierwsze, długa trasa, po drugie duże potoki pasażerskie...
Też się z tobą zgodzę, ale niech infrastrukturę doprowadzą do porządku.

Zupełnie inna sytuacja jest na siódemce. Praktycznie cała trasa jest wyremontowana albo w dobrym stanie. W złym stanie został tylko odcinek od DTŚ do skrzyżowania na Piaśnikach.

: 09 lis 2015, 18:01
autor: pycio1400
Boguś pisze:
DTSN pisze:Jak nie ma gdzie ich puścić ?! Zapomnieliście o linii T1, jedynie odcinek od Skargi do pętli jest gorszy, po za tym jest planowany remont od Słowackiego do Karola Miarki i od Browaru do granicy z Rudą Śląską !
A czy Ruda Śląska się dołoży do niskiej podłogi na T1? Po skasowaniu linii 18 jakoś w to wątpię.
pycio1400 pisze:Co do T5, to uważam, że to jest dobry pomysł, e puszczanie je na tą trasę...Po pierwsze, długa trasa, po drugie duże potoki pasażerskie...
Też się z tobą zgodzę, ale niech infrastrukturę doprowadzą do porządku.

Zupełnie inna sytuacja jest na siódemce. Praktycznie cała trasa jest wyremontowana albo w dobrym stanie. W złym stanie został tylko odcinek od DTŚ do skrzyżowania na Piaśnikach.
I według mnie na T7 również ponawiam się niska podłoga... Choć głupotą dla mnie jest puszczanie niskiej podłogi tylko na kilku liniach, ale za to na wszystkich pociągach.. Rozsadniej według mnie byłoby obsadzie więcej linii, ściągając cześć niskiej podłogi z innych linii...

: 09 lis 2015, 23:20
autor: DW
pycio1400 pisze:I według mnie na T7 również ponawiam się niska podłoga... Choć głupotą dla mnie jest puszczanie niskiej podłogi tylko na kilku liniach, ale za to na wszystkich pociągach.. Rozsadniej według mnie byłoby obsadzie więcej linii, ściągając cześć niskiej podłogi z innych linii...
Zgadzam się. Niskopodłogowce powinny służyć przede wszystkim osobom niepełnosprawnym, dla których od częstotliwości kursów ważniejsze jest czy w ogóle mają możliwość dojechać w dane miejsce.
Tylko do tego celu potrzeba niestety większej ilości zmodernizowanych torowisk. Obecnie część karlików można by zdjąć z 20 i obsadzić nimi 7. Wtedy Bety mogłyby służyć mieszkańcom Bytomia i Zabrza na T5.

: 09 lis 2015, 23:42
autor: auri23
Pytanie do czego zbroi się TŚ skoro Karlik zniknął z 612 i z l. 36 może Bety i Karliki pojadą na T7?

: 09 lis 2015, 23:45
autor: Penny
auri23 pisze:Pytanie do czego zbroi się TŚ skoro Karlik zniknął z 612 i z l. 36 może Bety i Karliki pojadą na T7?
Na linii 4 Karliki ponownie się pojawiły - podejrzewamy, że to z tego powodu.

: 10 lis 2015, 01:31
autor: pycio1400
auri23 pisze:Pytanie do czego zbroi się TŚ skoro Karlik zniknął z 612 i z l. 36 może Bety i Karliki pojadą na T7?
W ubiegłym tygodniu zdarzyło się już, że zamiast 2 Citków, na T20 pojawiły się składy, które zostały podmieniono dopiero ok.11... Brakuje Citków w R2, stąd też pewnie decyzja, aby na T36 jeździły 105...

: 11 lis 2015, 14:10
autor: 888
W Bytomiu ma docelowo stacjonować 5 Skarbków?? Słyszałem że mają planowo jeździć na siódemce a puszczają dwa na piątce?? Liczę na to że przez Świętochłowice pomknie jakiś nowy nabytek na stałe.

: 11 lis 2015, 14:19
autor: Trampesar6
888 pisze:W Bytomiu ma docelowo stacjonować 5 Skarbków?? Słyszałem że mają planowo jeździć na siódemce a puszczają dwa na piątce?? Liczę na to że przez Świętochłowice pomknie jakiś nowy nabytek na stałe.
1. 5 Skarbków w Bytomiu raczej nie będzie, tylko więcej.
2. Na "5" już jeżdżą dwa Skarbki, a na "7" kiedyś zaczną kursować.

: 11 lis 2015, 15:20
autor: auri23
Podział Skarbków już podawany:
7 Stroszek
5 Będzin

: 11 lis 2015, 16:02
autor: mark40
pycio1400 pisze:
auri23 pisze:Pytanie do czego zbroi się TŚ skoro Karlik zniknął z 612 i z l. 36 może Bety i Karliki pojadą na T7?
W ubiegłym tygodniu zdarzyło się już, że zamiast 2 Citków, na T20 pojawiły się składy, które zostały podmieniono dopiero ok.11... Brakuje Citków w R2, stąd też pewnie decyzja, aby na T36 jeździły 105...
Uruchomienie citadisów na R-2 to aktualnie 8 sztuk + 5 w rezerwie. Gdzie te braki? Logiczne, ze z 6-ki zdjeto citadisa, ta linia powinna byc w pełni obsadzona Twistami. Wydaje się też logiczne, że na linii 36 citadis to był tabor nadmiarowy, więc dobrze, że go zdjęto. Pytanie gdzie te 2 citadisy będą wykorzystane.

: 11 lis 2015, 16:21
autor: mi4chal744
888 pisze:W Bytomiu ma docelowo stacjonować 5 Skarbków?? Słyszałem że mają planowo jeździć na siódemce a puszczają dwa na piątce?? Liczę na to że przez Świętochłowice pomknie jakiś nowy nabytek na stałe.
Słyszałem z pewnego żródła, że na 5 mają być 2 Skarbki tak jak teraz, a na linii 7 mają być 3 skarbki. I 2 skarbki na rezerwie.

: 11 lis 2015, 17:50
autor: tramwajarze z19
mi4chal254 pisze:
888 pisze:W Bytomiu ma docelowo stacjonować 5 Skarbków?? Słyszałem że mają planowo jeździć na siódemce a puszczają dwa na piątce?? Liczę na to że przez Świętochłowice pomknie jakiś nowy nabytek na stałe.
Słyszałem z pewnego żródła, że na 5 mają być 2 Skarbki tak jak teraz, a na linii 7 mają być 3 skarbki. I 2 skarbki na rezerwie.
Ja myślę jak linia 5 będzie zawieszona bądź obsadzona Helmutami to Bety z 5 pójdą na 7.

: 11 lis 2015, 18:28
autor: auri23
Oświeć mnie dlaczego gdyby skierowano na T5 Helmuty, Bety też nie mogłyby jeździć? A może do obsługi T5 zostaną skierowane Gliwickie 111N i Bety?

: 11 lis 2015, 19:59
autor: tramwajarze z19
auri23 pisze:Oświeć mnie dlaczego gdyby skierowano na T5 Helmuty, Bety też nie mogłyby jeździć? A może do obsługi T5 zostaną skierowane Gliwickie 111N i Bety?
Też jest taka opcja, zresztą zobaczymy jak to będzie już niebawem.

: 11 lis 2015, 20:16
autor: skoti
Poczekajmy, zobaczymy, pewnie Bety także pojawią się na linii 15.

: 11 lis 2015, 20:42
autor: trajtek
mark40 pisze:Logiczne, ze z 6-ki zdjeto citadisa, ta linia powinna byc w pełni obsadzona Twistami.
Jestem osobnego zdania, zapewne dość kontrowersyjnego i pewnie zostanę wyśmiany, ale zdjąłbym Twisty z parzystych pociągów i zamienił je na składy (tak jak to ma miejsce na linii 16) - co drugi kurs byłby niskopodłogowy, raz na 30 minut (a w weekendy każdy). Obecnie jest za mało taboru niskopodłogowego, aby wszystkich zadowolić i chętnie bym widział inne rozplanowanie, aby więcej pasażerów mogło się cieszyć z nowego taboru. W obecnej sytuacji z Twistów mogą się cieszyć pasażerowie linii 6, 15 oraz 16 - a gdyby ściągnąć je z szóstki i połowę przerzucić na 7 - to co drugi pociąg na tej linii byłby niskopodłogowy, co znacząco podniosłoby atrakcyjność tej linii. Podobne wnioski nasuwają mi się co do linii 15.

Przy takim rozwiązaniu otworzyłyby się nowe możliwości do kursowania Bet, ponieważ z brania pod uwagę wypadłaby linia numer 7, dzięki czemu kolejne linie mogłyby uzyskać jakiś procent kursów nowym taborem przystosowanym dla osób niepełnosprawnych i przyjaznym osobom starszym. Każdy by coś dla siebie najchętniej ugrał i pewnie o to zostanę posądzony, ale Bety myślę, że by nieźle się sprawdziły na linii 3 - chętni na podróże tą linią są, jedynym problemem nie do przeskoczenia jest stan torowiska na północnej części tej linii - o ile od Makoszów do Placu Wolności torowisko będzie praktycznie perfekcyjne, to dalej jest już katastrofa..

: 11 lis 2015, 20:51
autor: Penny
trajtek pisze:(...) pewnie zostanę wyśmiany, ale zdjąłbym Twisty z parzystych pociągów i zamienił je na składy (tak jak to ma miejsce na linii 16) - co drugi kurs byłby niskopodłogowy, raz na 30 minut (a w weekendy każdy). Obecnie jest za mało taboru niskopodłogowego, aby wszystkich zadowolić i chętnie bym widział inne rozplanowanie, aby więcej pasażerów mogło się cieszyć z nowego taboru.
Mnie akurat bardzo się ten pomysł podoba. Dostępność taboru niskopodłogowego powinna być bardziej zrównoważona. Chociaż w przypadku linii 6 zostawiłbym wszystkie pociągi, skoro na większości trasy pokrywa się z wysokopodłogową 19, zapewniając na trasie Bytom - Chorzów Rynek - Katowice 50% taboru niskopodłogowego.

: 11 lis 2015, 22:13
autor: Szociu
skoti pisze:Poczekajmy, zobaczymy, pewnie Bety także pojawią się na linii 15.
Nie przewiduje się takiej opcji, linia 15 nadal będzie obsadzona w 100% Twistami. Brane pod uwagę są linie T21 i T27, gdzie dokładnie wyjadą okaże się zapewne, kiedy ostatni wagon dla Będzina przejdzie odbiory techniczne. Do kursowania na T26 też zapewne nie ma przeciwskazań, jednakże obsługują ją planowo wagony E1, więc raczej nie była brana pod uwagę, poza jej skróconą wersją w trakcie remontów (T26A).

: 11 lis 2015, 22:43
autor: tramwajarze z19
Tak poza tym to na Stroszek dziś przyjechała ostatnia Beta nr 12, która docelowo dostanie numer #861.

: 11 lis 2015, 23:17
autor: adam86
mi4chal254 pisze:
888 pisze:W Bytomiu ma docelowo stacjonować 5 Skarbków?? Słyszałem że mają planowo jeździć na siódemce a puszczają dwa na piątce?? Liczę na to że przez Świętochłowice pomknie jakiś nowy nabytek na stałe.
Słyszałem z pewnego żródła, że na 5 mają być 2 Skarbki tak jak teraz, a na linii 7 mają być 3 skarbki. I 2 skarbki na rezerwie.
jak mozna trzymać nowe wagony w rezerwie?

: 12 lis 2015, 02:35
autor: Trampesar6
adam86 pisze:
mi4chal254 pisze:
888 pisze:W Bytomiu ma docelowo stacjonować 5 Skarbków?? Słyszałem, że mają planowo jeździć na siódemce, a puszczają dwa na piątce?? Liczę na to, że przez Świętochłowice pomknie jakiś nowy nabytek na stałe.
Słyszałem z pewnego żródła, że na 5 mają być 2 Skarbki tak jak teraz, a na linii 7 mają być 3 Skarbki. I 2 Skarbki na rezerwie.
Jak można trzymać nowe wagony w rezerwie?
Jak zepsują się 2 Skarbki w tym samym momencie (np. jeden na "7", a drugi na "5") to muszą wyjechać na podmianę. Inna sytuacja: w Zawodziu jest 19 Twistów (w tym jeden odstawiony), a na "6" i "16" jest ich w sumie 15. Dwóm tramwajom na "6" nie działają hamulce, a jeden na "16" jest cały w graffiti. Jak chcesz dać innego Twista na podmianę skoro żadnego nie ma w rezerwie?

: 12 lis 2015, 14:23
autor: trajtek
Trampesar6 pisze:Jak chcesz dać innego Twista na podmianę skoro żadnego nie ma w rezerwie?
Citadisem. Sytuacja awaryjna, komfort podróży nie spada znacząco, nadal wagon niskopodłogowy.

: 13 lis 2015, 10:43
autor: polaraxa
Citadis? A niby z którego rejonu?

: 13 lis 2015, 22:16
autor: Slim
polaraxa pisze:Citadis? A niby z którego rejonu?
Na 6 bądź 16 nie ma problemu, bo obsługa z Zawodzia.
Jednak wysłanie w rezerwie składu na jednym pociągu linii obsadzonej w całości niskaczami nie wyrządzi nikomu szczególnej krzywdy(ktoś w wielkiej potrzebie pojedzie następnym i już) wystarczy że kzkgop oznaczy w rozkładzie co 2 pociąg jako niski i ten już koniecznie ma taki być, a jeżeli brakuje taboru to wysyłamy rezerwę na ten pociąg który nie jest ujęty jako niski, nie przesadzajmy że w każdym kursie jadą osoby na wózkach lub matki z dziećmi, moja żona nie jeden raz wsiadała z wózkiem z dzieckiem do stopiątki i nie narzekała. Starsi ludzie też sobie dadzą radę, zresztą bardzo dużo starszych ludzi jeździ tylko z tego tytułu, że nie muszą kupować biletu. Mam nadzieję, że napisałem to dość zrozumiale.
Temat o betach więc sorry za offtop.

: 14 lis 2015, 11:49
autor: adam86
Trampesar6 pisze:Jak zepsują się 2 Skarbki w tym samym momencie (np. jeden na "7", a drugi na "5") to muszą wyjechać na podmianę. Inna sytuacja: w Zawodziu jest 19 Twistów (w tym jeden odstawiony), a na "6" i "16" jest ich w sumie 15. Dwóm tramwajom na "6" nie działają hamulce, a jeden na "16" jest cały w graffiti. Jak chcesz dać innego Twista na podmianę skoro żadnego nie ma w rezerwie?
Jak się zepsuje nowy wagon to w rezerwie się wysyła stary, niekoniecznie niskopodłogowy.

: 19 lis 2015, 13:22
autor: tramwajarze z19
Wagon #850 został oddany do swojej macierzystej zajezdni. Dziś kursuje już liniowo.

: 28 lis 2015, 22:27
autor: Boguś
Przyznam szczerze, że trochę się już pogubiłem. Czy ktoś z Was wie jaki jest ostateczny przydział Bet? Bo z tego co zauważyłem wszystkie Bety są na Stroszku.

: 28 lis 2015, 22:31
autor: DW
Boguś pisze:Przyznam szczerze, że trochę się już pogubiłem. Czy ktoś z Was wie jaki jest ostateczny przydział Bet? Bo z tego co zauważyłem wszystkie Bety są na Stroszku.
Wszystkie Bety trafiły na Stroszek na czas zawieszenia ruchu w Zabrzu i związanego z tym uruchomienia 16 pociągów obsługiwanych taborem dwukierunkowym. W grudniu część Moderusów powinna trafić do Będzina.

: 28 lis 2015, 22:58
autor: mi4chal744
Od poniedziałku na linii 5 pojawią się planowo 3 wagony typu Moderus Beta :)