Strona 1 z 8

Sprawy bieżące

: 22 lis 2013, 13:15
autor: DW
Dziś o godzinie 11:00 odbyła się premiera pierwszego z trzydziestu nowych tramwajów dla Tramwajów Śląskich S.A.

W galerii phototrans.pl pojawiły się pierwsze zdjęcia:
http://phototrans.pl/14,659183,0,Pesa_129Nb_820.html
http://phototrans.pl/14,659184,0,Pesa_129Nb_820.html

Kolejne zdjęcia i artykuły z "odsłoniętą dla świata" Pesą wklejajmy w tym temacie.

: 22 lis 2013, 14:03
autor: KZKGaPowicz
Tutaj też FOTO.

: 22 lis 2013, 14:51
autor: DW
Artykuł i sporo zdjęć:
http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/ ... a-material

Po co mu te paski na drzwiach? Jeśli mają pomagać w odnalezieniu drzwi, to rzeczywiście spełnią swoją rolę, ale ich obecność szpeci prawy bok. :(

DOPISANE (15:50):
Jest też artykuł na stronie :
http://www.tram-silesia.pl/www/index.ph ... ej-krasie/
oraz w Portalu WPK:
http://www.wpk.katowice.pl/2301.html

: 22 lis 2013, 14:56
autor: loki.1992
Siedziałem w tym tramwaju i szczerze żadna rewelacja, a poza tym, kogo będzie wkrótce stać na bilety, żeby się tym przejechać jak KZK GOP znów zrobi jeszcze ze 3 podwyżki?

: 22 lis 2013, 15:01
autor: hanys76
Bardzo wąsko widzę, siedzenia zajmują większą część wagonu i miejsca zostaje na jedną osobę. Już nie mówię o przeciskaniu się, z tym będzie problem.

: 22 lis 2013, 20:03
autor: elot360
Ktoś z Was był na premierze wagonu? Jak było? Ja w szkole miałem lekcje i nie miałem okazji przyjechać. Ma ktoś jakieś fotki czy co?

: 22 lis 2013, 20:16
autor: Linia26
elot360 pisze:Ktoś z Was był na premierze wagonu? Jak było? Ja w szkole miałem lekcje i nie miałem okazji przyjechać. Ma ktoś jakieś fotki czy co?
Linki do zdjęć masz powyżej w tym temacie.

: 22 lis 2013, 23:13
autor: 105N #338
Moim zdaniem częstochowskie Twisty są o wiele ładniejsze, malowanie też jakieś takie "ni w 5, ni w 10", okropnie, mało kremowego, w ogóle co to za moda z tą czarną linią okien? Można to było o wiele ładniej rozwiązać, no ale przecież "po co?" Po jakiego grzyba odchodzono od schematu dół - czerwień, góra - kremowa?

: 23 lis 2013, 10:19
autor: KZKGaPowicz
Jeżeli chodzi o mnie, to podoba mi się stylistyka tego wagonu. Przednia ściana czołowa nadaje agresywności, a tył taki łagodny. Te kremowe pasy powinny być nieco grubsze. Rozmieszczenie siedzeń też chyba dobre. Martwią mnie tylko te wąskie przejścia, ale jakoś będzie. Szkoda, że TŚ nie chciały 100% niskiej podłogi, bo PESA takie produkuje, a cena raczej znacząco by się nie zmieniła.

: 23 lis 2013, 11:25
autor: memphis
KZKGaPowicz pisze:Szkoda, że TŚ nie chciały 100% niskiej podłogi, bo PESA takie produkuje, a cena raczej znacząco by się nie zmieniła.
Czemu szkoda? Po co to komu?

Btw, ile tam jest w ogóle miejsc siedzących? Bo na pewno więcej niż podane oficjalnie 47. Nie mam takiego zdjęcia, żeby mieć całość, wstępnie wychodzi mi ok. 74 miejsca. Jest ktoś, kto jest w stanie dokładnie policzyć?

: 23 lis 2013, 12:18
autor: luki
KZKGaPowicz pisze:Szkoda, że TŚ nie chciały 100% niskiej podłogi, bo PESA takie produkuje, a cena raczej znacząco by się nie zmieniła.
100% podłoga nie dałaby rady naszym łukom terenowym, na przykład: zakręt przy ZOO, wyjazd z Chorzowa Rynku przy Hucie Kościuszko. Zresztą zobaczcie jak uciążliwe jest wstawianie wykolejonej PESY w Warszawie: http://www.youtube.com/watch?v=xmHSkt3CJsY

: 23 lis 2013, 15:04
autor: mark40
105N #338 pisze:Po jakiego grzyba odchodzono od schematu dół - czerwień, góra - kremowa?
Tego schematu nie dopasujesz do nowych wagonów. Wystarczy zrobić sobie wizualizacje, by to zobaczyć. Nowoczesne tramwaje nie mogą mieć schematu z eNek.
memphis pisze:Btw, ile tam jest w ogóle miejsc siedzących? Bo na pewno więcej niż podane oficjalnie 47. Nie mam takiego zdjęcia, żeby mieć całość, wstępnie wychodzi mi ok. 74 miejsca. Jest ktoś, kto jest w stanie dokładnie policzyć?
Mi wychodzi około 76. Na pewno doliczyłem się 34 miejsc w członie środkowym, 22 w członie trzecim. Nie widziałem na żadnych zdjęciach dokładnie pierwszego członu, przodu za kabiną. Przyjmując, że nad wózkami liczba siedzeń wynosi tam 16, wychodzi 20 w pierwszym członie. W sumie 76.

: 23 lis 2013, 15:18
autor: adam86
Trzeba przyznać, że wagon wizualnie jest bardzo ładny. Razi tylko ten seledynowy wewnątrz.

: 23 lis 2013, 15:18
autor: 105N #338
luki pisze:Zresztą zobaczcie jak uciążliwe jest wstawianie wykolejonej PESY w Warszawie: http://www.youtube.com/watch?v=xmHSkt3CJsY
Ta PESA to trochę co innego niż nasza, warszawska członów ma chyba więcej niż siedzeń. :lol:

: 23 lis 2013, 15:39
autor: DTSN
Kolejny filmik Twist Tramwaje Śląskie.

: 23 lis 2013, 16:54
autor: Linia26
105N #338 pisze:
luki pisze:Zresztą zobaczcie jak uciążliwe jest wstawianie wykolejonej PESY w Warszawie: http://www.youtube.com/watch?v=xmHSkt3CJsY
Ta PESA to trochę co innego niż nasza, warszawska członów ma chyba więcej niż siedzeń. :lol:
To jest SWING od Pesy, a my mamy TWISTa. :) Ja myślę, że w naszych realiach, to ewentualne wkolejanie TWISTa będzie wyglądało tak jak ekipa TŚ potraktowała wykolejonego Moderusa. ;)

http://www.youtube.com/watch?v=52yuHoyA ... giNE9ABHhg

: 25 lis 2013, 18:15
autor: elot360
Nie ma co, nieźle go wyciągnęli. :)

: 25 lis 2013, 23:28
autor: 105N #338
Linia26 pisze:ekipa TŚ potraktowała wykolejonego Moderusa ;)
Że niby źle zrobili? Przecież normalnie wstawili go na tory. :eye:

: 26 lis 2013, 06:10
autor: Linia26
105N #338 pisze:
Linia26 pisze:ekipa TŚ potraktowała wykolejonego Moderusa ;)
Że niby źle zrobili? Przecież normalnie wstawili go na tory. :eye:
Czy źle? No może nieźle, ale czy normalnie, to moim zdaniem nienormalnie. :) Takim wkolejaniem można coś uszkodzić. ;)

: 27 lis 2013, 18:03
autor: Natan932
Na jednej ze stron przeczytałem, że te nowe Pesy będą skierowane na długie trasy (typu Bytom - Katowice), jako że zamówiono ich aż 30, to gdzie będą jeździły tramwaje Konstal niskopodłogowe, które wcześniej obsługiwały tą trasę, przerzucą je na inne linie?

: 29 lis 2013, 15:54
autor: luki
[
105N #338 pisze:
luki pisze:Zresztą zobaczcie jak uciążliwe jest wstawianie wykolejonej PESY w Warszawie: http://www.youtube.com/watch?v=xmHSkt3CJsY
Ta PESA to trochę co innego niż nasza, warszawska członów ma chyba więcej niż siedzeń. :lol:
Wyrywasz zdanie z kontekstu. Radziłbym przeczytać całą moją wypowiedź i cytat, do którego się odnosiłem - czyli kwestię 100% niskopodłogowego wagonu w TŚ o zupełnie innej konstrukcji. Warszawska PESA była tylko przykładem, w żadnym stopniu nie porównuję jej do naszej.

: 09 gru 2013, 15:30
autor: skoti
Tramwaje zareagowały na krytykę kolorystyki nowych wagonów
Tramwaje Śląskie uwzględnią krytykę kolorystki nowych wagonów zamówionych w bydgoskiej Pesie. - Poprosiliśmy producenta o przygotowanie kilku innych propozycji kolorystyki wnętrz tramwajów.

Seledynowo-żółta kolorystyka wnętrza nowego tramwaju sprawiła, że do Tramwajów Śląskich napłynęły listy z głosami krytyki. - Tylko około 30 proc. autorów listów pisało, że taka kolorystyka im odpowiada. Twierdzili, że dookoła nas jest już i tak szaro, więc ten seledyn im nie przeszkadza, bo ważniejsze, by wygodnie podróżować - mówi Andrzej Zowada, rzecznik TŚ.

Pozostali pasażerowie narzekali jednak, że dobór barw jest fatalny. Pojawiły się nawet porównania do przenośnych toalet typu toi toi i uwagi, że dziś kolory najzwyczajniej w świecie się gryzą. - Połączenie koloru turkusowego z żółtymi poręczami i czerwonymi siedzeniami dało „efekt kiczu” - pisał w liście do „Gazety” pan Krzysztof, katowiczanin.

Na tramwajarzach głosy krytyki zrobiły wrażenie. - Postanowiliśmy poprosić Pesę o przygotowaniu paru innych propozycji kolorystyki wnętrz tramwajów. Zakład już się zgodził i za parę dni powinniśmy dostać wizualizację - mówi Andrzej Zowada.

Każda z propozycji zostanie zaprezentowana w internecie, a mieszkańcy aglomeracji będą mogli wskazać tę, która najbardziej im odpowiada. - Na pewno jedna z nowych opcji będzie bardziej stonowana niż kolory w pierwszym wagonie - zapowiada rzecznik.

Cały tekst: http://sosnowiec.gazeta.pl/gazetasosnow ... z2mzLZK3wU

: 10 sty 2014, 13:44
autor: DW
Pojawił się przetarg na mycie i sprzątanie wagonów (link). W SIWZ można wyczytać, że wagon typu 2012N ma 77 tapicerowanych siedzeń.

: 16 sty 2014, 19:48
autor: polaraxa
Na stronie TŚ S.A. w zakładce " projekt unijny" raport nr 5, zadanie nr.64 napisano, że PESA przeszła czynności odbiorowe. Bardzo ciekawe, bo wagonu nie wykazuje się na stanie firmy ani Rejonu nr 2. Więc, kto go odebrał? Czemu jeżdzi bez logo firmy i KZK GOP? Gdyby jednak to była prawda, to byłby to pierwszy przypadek, kiedy to dyrekcja bez udziału kierownictwa i służb rejonu odbiera wagon. Takich klocków nie było nawet podczas odbioru 116 w Konstalu. Oj coś mi się widzi, że BĘDZIE SIĘ DZIAŁO.

: 16 sty 2014, 20:47
autor: adam86
Co się będzie działo?

: 30 sty 2014, 12:27
autor: polaraxa
W dniu wczorajszym do Zawodzia dotarł drugi wagon PESY. Zakłady w Bydgoszczy łapią coraz większe opóżnienie w dostawie wagonów.

: 30 sty 2014, 13:52
autor: rifi
Jeżeli faktycznie drugi wagon dopiero dotarł na Zawodzie, to bydgoska firma łapie miesięczne opóźnienie, bo według informacji każdy wagon w pierwszej transzy powinien przychodzić jeden na miesiąc.

: 31 sty 2014, 20:06
autor: beni
Są już dwa Twisty i wszystko idzie zgodnie z harmonogramem.

: 01 lut 2014, 00:54
autor: Sebastian22
Info ze strony phototrans.eu:
30.01.2014 Przed północą wagon został "ochrzczony" (kolizja) przy Rondzie przez taksówkę
Chodzi o #821.

: 07 lut 2014, 19:15
autor: polaraxa
Od wczoraj na Zawodziu są już 3 PESY.

: 08 lut 2014, 07:12
autor: martin
Achim, Jorg, czy Frida. To niektóre imiona nowych tramwajów Twist, które od kwietnia pojawią się na torach w regionie.
Tramwajów ma być 30. Ma to ożywić tramwajarską rzeczywistość i sprawić, że każdy choć raz będzie się chciał przejechać. Przypomnijmy, że to sprawdzony pomysł. Od dawna bowiem po śląskich torach jeździ Karlik. Po nim pojawił się Helmut oraz Francik.
TVS

: 08 lut 2014, 09:24
autor: 105N #338
Bez sensu, miało to być jedno imię określające całą serię tak, jak to jest w przypadku Karlików, a nie każdy wagon inne imię.

: 08 lut 2014, 10:22
autor: KZKGaPowicz
105N #338 pisze:Bez sensu, miało to być jedno imię określające całą serię tak, jak to jest w przypadku Karlików, a nie każdy wagon inne imię.
Popieram.

: 08 lut 2014, 10:24
autor: szymon nolewajk
KZKGaPowicz pisze:
105N #338 pisze:Bez sensu, miało to być jedno imię określające całą serię tak, jak to jest w przypadku Karlików, a nie każdy wagon inne imię.
Popieram.
Ja też. Przecież nikt tego nie spamięta.

: 08 lut 2014, 10:32
autor: KZKGaPowicz
szymon nolewajk pisze:
KZKGaPowicz pisze:
105N #338 pisze:Bez sensu, miało to być jedno imię określające całą serię tak jak to jest w przypadku karlików a nie każdy wagon inne imię...
Popieram.
Ja też.Przecież nikt tego nie spamięta.
Czy Ty wiesz, co to jest SPACJA, którą stosujemy po znaku interpunkcyjnym? :eye:

: 08 lut 2014, 22:00
autor: Boguś
Ma to ożywić tramwajarską rzeczywistość i sprawić, że każdy choć raz będzie się chciał przejechać.
Spadłem z krzesła. :mdleje:

: 09 lut 2014, 14:13
autor: Patryk105
szymon nolewajk pisze:
KZKGaPowicz pisze:
105N #338 pisze:Bez sensu, miało to być jedno imię określające całą serię tak, jak to jest w przypadku Karlików, a nie każdy wagon inne imię.
Popieram.
Ja też. Przecież nikt tego nie spamięta.
Przecież nikt nie każe komukolwiek pamiętać nazw wszystkich 30 wagonów. Poza tym, to coś nowego w naszym regionie i myślę, że się to przyjmie.

: 09 lut 2014, 16:51
autor: skoti
Ja mam trzy propozycje nazw: skoro z Bydgoszczy z łaciny Bidgostia, może Bigos (chyba każdy lubi), lub wg nazwy PESA po prostu PESTKA. A jeśli chodzi o TWIST, jak ma mknąć jak tornado, to po prostu TWISTER. ;) (Karlik, Helmut, Francik, Twister.)

: 09 lut 2014, 17:43
autor: elot360
No i to jest już coś. Może ktoś jeszcze ma jakieś pomysły?

: 28 lut 2014, 20:33
autor: polaraxa
Dziś po godz. 11:00 do Zawodzia dotarł 4 wagon PESY, otrzymał nr 823. Od razu też serwisanci przystąpili do jego uruchamiania.

: 28 lut 2014, 20:49
autor: memphis
polaraxa pisze:Dziś po godz. 11:00 do Zawodzia dotarł 4 wagon PESY otrzymał nr 823. Od razu też serwisanci przystąpili do jego uruchamiania.
Ok. 15 jechał na jazdę próbną do centrum Katowic. Numerek ma po bożemu na żółtym placku. ;-)

: 28 lut 2014, 20:50
autor: adam86
To kiedy w końcu je wprowadzą do ruchu?

: 01 mar 2014, 09:23
autor: KZKGaPowicz
adam86 pisze:To kiedy w końcu je wprowadzą do ruchu?
Bodajże na przełomie kwietnia/maja bieżącego roku.

: 01 mar 2014, 10:13
autor: memphis
KZKGaPowicz pisze:
adam86 pisze:To kiedy w końcu je wprowadzą do ruchu?
Bodajże na przełomie kwietnia/maja bieżącego roku.
Pod warunkiem zainstalowania w nich kasowników.

: 01 mar 2014, 13:26
autor: Sebastian22
Taaa, pewno będą stały do czasów wprowadzenia ŚKUPu - to takie nasze śląskie Pendolino. ;)

: 01 mar 2014, 14:26
autor: adam86
Sebastian22 pisze:Taaa, pewno będą stały do czasów wprowadzenia ŚKUPu - to takie nasze śląskie Pendolino. ;)
SKUPu nie będzie.

: 01 mar 2014, 14:32
autor: Sebastian22
adam86 pisze:
Sebastian22 pisze:Taaa, pewno będą stały do czasów wprowadzenia ŚKUPu - to takie nasze śląskie Pendolino. ;)
SKUPu nie będzie.
Wg najnowszych doniesień, do końca 2014. będzie.

: 10 mar 2014, 06:42
autor: beni
Kolejny Twist w trakcie rozładunku.

: 12 mar 2014, 12:49
autor: Damian_1947
beni pisze:Kolejny Twist w trakcie rozładunku.
Był to zapewne #824. Od popołudnia do ok. 23.00 kursował między Katowicami a Bytomiem. Kolejny wagon lub może nawet i 2 na raz, możliwe, że dotrą za ok. dwa tygodnie. Wtedy byśmy już byli w posiadaniu 7 wagonów.

: 12 mar 2014, 15:08
autor: elot360
To Twisty kursują już liniowo czy to był przejazd techniczny?