Strona 1 z 2

Migracje i wypożyczenia wagonów Duewag Pt

: 08 mar 2016, 11:40
autor: grillmaster
polaraxa w temacie Bieżąca eksploatacja i stan wagonów Duewag Pt pisze:Lada dzień do R-4 zostaną użyczone #900, #901, #902, #903, #904, #905 oraz #906.
Wnioskując po dzisiejszych obsadach linii 5, na wypożyczeniu w R-4 są wagony #900 i #909, czyli nie potwierdziło się to co pisał polaraxa, że zostaną wypożyczone Helmuty od 900-906.

Re: Migracje i wypożyczenia wagonów Duewag Pt

: 08 mar 2016, 11:52
autor: Trampesar6
grillmaster pisze:
polaraxa w temacie Bieżąca eksploatacja i stan wagonów Duewag Pt pisze:Lada dzień do R-4 zostaną użyczone #900, #901, #902, #903, #904, #905 oraz #906.
Wnioskując po dzisiejszych obsadach linii 5, na wypożyczeniu w R-4 są wagony #900 i #909, czyli nie potwierdziło się to co pisał polaraxa, że zostaną wypożyczone Helmuty od 900-906.
Helmut #902 wczoraj kursował na linii nr 20, więc nie mógł zostać wypożyczony.

: 12 mar 2016, 18:52
autor: polaraxa
Nastąpiła zmiana wagonów. Rejon R-4 "zażądał" innych wagonów.

: 12 mar 2016, 19:57
autor: auri23
A to dlaczego? Czego brakowało tym, które dostali?

: 13 mar 2016, 07:46
autor: polaraxa
Nie brakowało im niczego. Ot taki kaprys.

: 01 kwie 2016, 21:20
autor: luki
W Gliwicach zamieniono wagon #910 na wagon #907 (dziś na linii 5).
- z uwagi na datę krótka adnotacja, że informacja prawdziwa

: 01 lip 2016, 09:06
autor: Damien
#901 w Gliwicach.

: 01 lip 2016, 09:34
autor: patryk644
Przyjechał do Gliwic ze względu na dodaniu wagonu tego typu na 3.

: 01 lip 2016, 10:00
autor: DWD
#902 również w Gliwicach.

: 01 lip 2016, 16:32
autor: patryk644
Dobrze że wysyłają te wagony do Gliwic bo z Zawodzia tylko dwa kursują na linii a reszta stoi i czeka.

: 01 lip 2016, 21:16
autor: 666
patryk644 pisze:Dobrze że wysyłają te wagony do Gliwic bo z Zawodzia tylko dwa kursują na linii a reszta stoi i czeka.
Ciekawe podejście, rozumiem,że chodziło Ci o fakt uruchomienia wagonów które w żadnym stopniu nie poprawiaja oferty przewozowej, a powodują co najwyżej uśmiech politowania - zamiast stania pod płotem i czekania na potrzebę wykorzystania taboru dwukierunkowego (która prawdopodobnie nie nastąpi dla nich nigdy bo są Bety)

: 08 lip 2016, 14:32
autor: trajtek
666 pisze:uruchomienia wagonów które w żadnym stopniu nie poprawiaja oferty przewozowej
A to ciekawe, bo jak wprowadzili dwa Helmuty na piątkę, to zmniejszyła się liczba solówek na tej linii, sądzisz, że to niczego nie zmienia? :>

: 08 lip 2016, 14:51
autor: elot360
Osoby starsze nadal mają ciężko z wejściem. A o to chodzi w kwestii poprawy oferty przewozowej.

: 08 lip 2016, 15:38
autor: trajtek
elot360 pisze:Osoby starsze nadal mają ciężko z wejściem
Gliwice rozwiązały ten problem likwidując sieć tramwajową na terenie swojego miasta, zastąpiły stare tramwaje niskopodłogowym taborem, do którego zdecydowanie łatwiej wejść.

Nie wiem, wydawało mi się, że poprawa oferty przewozowej polega między innymi na tym, że jeździ pojemniejszy tabor, dzięki czemu więcej ludzi może sobie usiąść. Ale faktycznie, na T7 nie robiło nikomu różnicy, czy jeździły solówki, składy czy Helmuty, bo do wszystkiego ciężko wejsć ;)

: 08 lip 2016, 16:12
autor: elot360
Na pierwszym miejscu powinien być pojemny tabor czy umożliwianie osobom które do wysokopdlogowego pojazdu mają ciężko wejść (Emeryci, inwalidzki, osoby chodzące o kulach itp) by komunikacja była dla nich przyjaźnjejsza?

Dlaczego na takiej 4 czy 7 wprowadzili Karliki zamiast poprostu składów skoro chodzi o.miejsce?
Nie chce się kłócić ale w moim mniemaniu bardziej właśnie chodzi o czynnik pasażerów tych bardziej wymagających aniżeli miejsca dla reszty. Chociaż może to brzmi głupio, ale trzymam wersje że chodzi właśnie o te osoby. Ale może ktoś mądrzejszy się wypowie.

: 08 lip 2016, 16:43
autor: patryk644
elot360 pisze:Osoby starsze nadal mają ciężko z wejściem. A o to chodzi w kwestii poprawy oferty przewozowej.
Teraz często osoby starsze narzekają na stopiątki że niby schody wyższe w nich są niż w latach 80. Osoby te często są nieświadome że były to jedne i te same wagony.

: 08 lip 2016, 18:04
autor: trajtek
Ale ja nie mówię, że chodzi tylko i wyłącznie o miejsce, faktycznie niska podłoga wygrywa w potrzebach, a jak i niskopodłogowy, to też i często pojemniejszy.

Jednak gdy nie ma takiej możliwości jak u nas, bo nie ma odpowiedniego taboru w odpowiedniej liczbie, to lepiej zamienić tramwaj na inny, w którym jest więcej miejsca i w którym więcej osób usiądzie, czy nie robić nic, bo i tak są schodki i to czy jadą jak sardynki w puszce, czy w miarę wygodnych warunkach, ze można nawet siąść to nie ma żadnej różnicy?

: 08 lip 2016, 20:01
autor: 666
Na linii 5 nastąpiła poprawa oferty przez zamianę 1x105 na 1xPt, natomiast na linii 3 nastąpiła podmiana 2x105 na 1xPt, która niczego nie wnosi dla pasażera, gdyż tabor wcale nie jest pojemniejszy, a dodatkowo zmniejszyła sie liczba drzwi, którymi można wejść/wyjść i to o połowę.

: 08 lip 2016, 20:05
autor: patryk644
Największym plusem wagonu Pt na 3 jest jego dwukierunkowość która dosyć często może się tam przydać.

: 08 lip 2016, 20:14
autor: trajtek
666 pisze:natomiast na linii 3 nastąpiła podmiana 2x105 na 1xPt, która niczego nie wnosi dla pasażera, gdyż tabor wcale nie jest pojemniejszy, a dodatkowo zmniejszyła sie liczba drzwi, którymi można wejść/wyjść i to o połowę.
No na T3 zmiana bezsensowna, widziałbym wrzucenie Helmutów na T5 w miejsce solowek, żeby ich sie tam pozbyć.

Choć jakby się czepić, to w Helmutach jest więcej miejsc siedzących, za wikipedią 40 miejsc w 2x105Na, a 60 w Pt, więc więcej pasażerów może usiąść, a ludzie szukają miejsc siedzących, więc powinni być zadowoleni ;)

: 08 lip 2016, 20:20
autor: patryk644
Problem z siedzeniami w Pt jest taki że siedzenia znajdujące się na przeciwko siebie są ustawione zbyt blisko siebie przez co często gdy jedna osoba siedzi to na przeciw jest pusto. Chyba że w wagonie jest ogromy tłok i jeden stoi niemal na drugim :).

: 08 sie 2016, 09:36
autor: mariusz
#912 od soboty jest w gliwicach. Zaś #900 udał się do R 2 na wymiane obręczy i przetoczenie kół .

: 02 wrz 2016, 07:38
autor: patryk644
#900 został na Zawodziu. Dzisiaj jeździ na poc. 2010.

: 02 wrz 2016, 16:45
autor: PatrykBe
Dziś 2 Helmuty przyjechały na Stroszek, jeden na pociąg 381, drugi w rezerwie, proponuję nie wpisywać że są na wypożyczeniu, ponieważ w Poniedziałek pojadą do macierzystej zajezdni.

: 02 wrz 2016, 17:37
autor: Trampesar6
PatrykBe pisze:Dziś 2 Helmuty przyjechały na Stroszek, jeden na pociąg 381, drugi w rezerwie, proponuję nie wpisywać że są na wypożyczeniu, ponieważ w Poniedziałek pojadą do macierzystej zajezdni.
Jednak dały radę przejechać po tym fatalnym torowisku od UM do Stroszka? ;)

: 02 wrz 2016, 18:20
autor: PatrykBe
Trampesar6 pisze:
PatrykBe pisze:Dziś 2 Helmuty przyjechały na Stroszek, jeden na pociąg 381, drugi w rezerwie, proponuję nie wpisywać że są na wypożyczeniu, ponieważ w Poniedziałek pojadą do macierzystej zajezdni.
Jednak dały radę przejechać po tym fatalnym torowisku od UM do Stroszka? ;)
Każdy wagon przejedzie. Ja nie widzę w niczym przeszkód, gorzej by było z tramwajem co ma więcej niż 4 wózki.

: 02 wrz 2016, 18:28
autor: tramwajarze z19
PatrykBe pisze:
Trampesar6 pisze:
PatrykBe pisze:Dziś 2 Helmuty przyjechały na Stroszek, jeden na pociąg 381, drugi w rezerwie, proponuję nie wpisywać że są na wypożyczeniu, ponieważ w Poniedziałek pojadą do macierzystej zajezdni.
Jednak dały radę przejechać po tym fatalnym torowisku od UM do Stroszka? ;)
Każdy wagon przejedzie. Ja nie widzę w niczym przeszkód, gorzej by było z tramwajem co ma więcej niż 4 wózki.
Przyjechały te same wagony co w tamtym roku czyli #906 i #908 z czego ten drugi będzie jutro woził pasażerów na Piekarskiej.

: 02 wrz 2016, 20:05
autor: elot360
Trampesar6 pisze:
PatrykBe pisze:Dziś 2 Helmuty przyjechały na Stroszek, jeden na pociąg 381, drugi w rezerwie, proponuję nie wpisywać że są na wypożyczeniu, ponieważ w Poniedziałek pojadą do macierzystej zajezdni.
Jednak dały radę przejechać po tym fatalnym torowisku od UM do Stroszka? ;)
Tak samo jak 3 lata temu kiedy pojechały na dni otwarte zajezdni. I pewnie tak samo ostatnim razem kiedy #908 brał udział w akcji Blues Bana.

: 02 lip 2017, 16:44
autor: 666
Od wczoraj (1.07.2017) wagon #901 znajduje się w Gliwicach.

: 04 lip 2017, 23:41
autor: mariusz
Dziś w nocy do R4 ma przyjechać helmut wawrzek #913.Od poniedziałku bedzie jezdzic na poc.33
Zaś do nocy z piątku na sobote trwać bedą szkolenia.

: 13 lip 2017, 19:40
autor: Tramwajarz
Co się dzieje z #913 od ładnych kilku dni nie ma go na żadnej linii ?

: 13 lip 2017, 22:20
autor: hanys76
Tramwajarz pisze:Co się dzieje z #913 od ładnych kilku dni nie ma go na żadnej linii ?
Przecież stoi w zur od paru dni widocznie coś przy nim dłubią.

: 14 lip 2017, 05:27
autor: patryk644
hanys76 pisze:
Tramwajarz pisze:Co się dzieje z #913 od ładnych kilku dni nie ma go na żadnej linii ?
Przecież stoi w zur od paru dni widocznie coś przy nim dłubią.
Dzisiaj wagon ten jechał w Zabrzu jako przejazd techniczny (według DPD).

: 14 lip 2017, 15:57
autor: polaraxa
#913 służy jako szkoleniowy w R-4.

: 24 sie 2017, 17:23
autor: mariusz
W związku z obsługą 13 przez wagony pt8 od piątku do poniedziałku do R2 wypożyczono helmuty #907 i #912.

: 23 lut 2018, 10:09
autor: Lohner
Dnia 20 lutego do zajezdni Będzin trafiły wagony #900 i #908 by obsługiwać przez pięć dni linię 22.

: 23 lut 2018, 14:55
autor: tramwajarze z19
Lohner pisze:Dnia 20 lutego do zajezdni Będzin trafiły wagony #900 i #908 by obsługiwać przez pięć dni linię 22.
#906 też przyjechał do R1.

[ Dodano: 2018-03-30, 11:57 ]
#901 od dziś kursuje dla R4.

: 26 maja 2018, 13:54
autor: mariusz
#906 #910 są w R4 ??

[ Dodano: 2018-11-10, 14:58 ]
#900 od dziś jest wypożyczony R4.

: 13 gru 2018, 16:50
autor: mi4chal744
Właśnie 5 min temu z Batorego do R-4 wjechał Ptm #908

: 14 gru 2018, 22:38
autor: trajtek
Ok. 15:40 jechał Ptm w kierunku Zabrza przez Ruda Klary jako SŁUŻBOWY, chyba #905 ale nie jestem na 100% pewny

: 15 gru 2018, 01:12
autor: mi4chal744
trajtek pisze:Ok. 15:40 jechał Ptm w kierunku Zabrza przez Ruda Klary jako SŁUŻBOWY, chyba #905 ale nie jestem na 100% pewny
Był to #903

: 15 gru 2018, 09:40
autor: rifi
Czyli na zawodziu został Ptm #904 i jeżeli on zaniemoże to na linie 13 będzie musiał jechać Citadis.

: 15 gru 2018, 10:05
autor: trajtek
rifi pisze:Czyli na zawodziu został Ptm #904 i jeżeli on zaniemoże to na linie 13 będzie musiał jechać Citadis.
To i tak nie jest źle, na T3 gdy #913 zaniemógł musiał wyjechać zwykły Pt ;)

: 15 gru 2018, 17:20
autor: hanys76
trajtek pisze:
rifi pisze:Czyli na zawodziu został Ptm #904 i jeżeli on zaniemoże to na linie 13 będzie musiał jechać Citadis.
To i tak nie jest źle, na T3 gdy #913 zaniemógł musiał wyjechać zwykły Pt ;)
Wątpliwe że wyslą citadisa na 13 , co prawda na początku pazdziernika 2017 jezdził citadis zamiast helmuta ale to był krótki epizod. Nigdy już potem nie było takiej sytuacji. Pewnie wyślą zwykłego helmuta albo stopiątki. Citadisy są potrzebne w razie awarii pes i braku rezerwowych na 6 ,16 i 19 oraz na podmiany na 20. Ale to okaże się jak #904 nie będzie mógł wyjechac na linię co zdecydują na zajezdni. Znając Zawodzie pojedzie to co będzie na placu wystawione i sprawne.

: 15 gru 2018, 17:55
autor: pycio1400
hanys76 pisze:
trajtek pisze:
rifi pisze:Czyli na zawodziu został Ptm #904 i jeżeli on zaniemoże to na linie 13 będzie musiał jechać Citadis.
To i tak nie jest źle, na T3 gdy #913 zaniemógł musiał wyjechać zwykły Pt ;)
Wątpliwe że wyslą citadisa na 13 , co prawda na początku pazdziernika 2017 jezdził citadis zamiast helmuta ale to był krótki epizod. Nigdy już potem nie było takiej sytuacji. Pewnie wyślą zwykłego helmuta albo stopiątki. Citadisy są potrzebne w razie awarii pes i braku rezerwowych na 6 ,16 i 19 oraz na podmiany na 20. Ale to okaże się jak #904 nie będzie mógł wyjechac na linię co zdecydują na zajezdni. Znając Zawodzie pojedzie to co będzie na placu wystawione i sprawne.
SA jeszcze Bety w rezerwie, bo planowo R2 nie uruchamia tych wagonów.

: 15 gru 2018, 19:15
autor: rifi
hanys76 pisze:
trajtek pisze:
rifi pisze:Czyli na zawodziu został Ptm #904 i jeżeli on zaniemoże to na linie 13 będzie musiał jechać Citadis.
To i tak nie jest źle, na T3 gdy #913 zaniemógł musiał wyjechać zwykły Pt ;)
Wątpliwe że wyslą citadisa na 13 , co prawda na początku pazdziernika 2017 jezdził citadis zamiast helmuta ale to był krótki epizod. Nigdy już potem nie było takiej sytuacji. Pewnie wyślą zwykłego helmuta albo stopiątki. Citadisy są potrzebne w razie awarii pes i braku rezerwowych na 6 ,16 i 19 oraz na podmiany na 20. Ale to okaże się jak #904 nie będzie mógł wyjechac na linię co zdecydują na zajezdni. Znając Zawodzie pojedzie to co będzie na placu wystawione i sprawne.
Na pewno wyślą citadisa bo ma być planowa niska podlega tak było na początku z wprowadzeniem wagonu Ptm gdzie zjeżdżał awaryjnie lub stał na warsztacie w celu naprawy wówczas za każdym razem wyjeżdżał citadis teraz ze nie ma rezerwy Ptm to zapewni Karliki znów się na 13 pojawia. Wątpię ze teraz wyślą skald 105Na lub zwykłego Helmuta w tedy za każdym razem jeździł Karlik. No ewentualnie wyślą pewnie Betę . a co do twojej wypowiedzi ze jeździły citadisy tylko w październiku 2017 roku to tylko dla tego ze nie było więcej wagonów Ptm a ze potem oddali drugi zmodernizowany wagon Ptm który był rezerwa to oczywiste ze za zdefektowanego Ptm wyjeżdżał drugi Ptm a nie Karlik.

: 16 gru 2018, 03:18
autor: Trampesar6
rifi pisze:
hanys76 pisze:
trajtek pisze:
rifi pisze:Czyli na zawodziu został Ptm #904 i jeżeli on zaniemoże to na linie 13 będzie musiał jechać Citadis.
To i tak nie jest źle, na T3 gdy #913 zaniemógł musiał wyjechać zwykły Pt ;)
Wątpliwe że wyslą citadisa na 13 , co prawda na początku pazdziernika 2017 jezdził citadis zamiast helmuta ale to był krótki epizod. Nigdy już potem nie było takiej sytuacji. Pewnie wyślą zwykłego helmuta albo stopiątki. Citadisy są potrzebne w razie awarii pes i braku rezerwowych na 6 ,16 i 19 oraz na podmiany na 20. Ale to okaże się jak #904 nie będzie mógł wyjechac na linię co zdecydują na zajezdni. Znając Zawodzie pojedzie to co będzie na placu wystawione i sprawne.
Na pewno wyślą citadisa bo ma być planowa niska podlega tak było na początku z wprowadzeniem wagonu Ptm gdzie zjeżdżał awaryjnie lub stał na warsztacie w celu naprawy wówczas za każdym razem wyjeżdżał citadis teraz ze nie ma rezerwy Ptm to zapewni Karliki znów się na 13 pojawia. Wątpię ze teraz wyślą skald 105Na lub zwykłego Helmuta w tedy za każdym razem jeździł Karlik. No ewentualnie wyślą pewnie Betę . a co do twojej wypowiedzi ze jeździły citadisy tylko w październiku 2017 roku to tylko dla tego ze nie było więcej wagonów Ptm a ze potem oddali drugi zmodernizowany wagon Ptm który był rezerwa to oczywiste ze za zdefektowanego Ptm wyjeżdżał drugi Ptm a nie Karlik.
Przekonamy się wtedy, kiedy padnie #904.

: 16 gru 2018, 13:34
autor: Damien
Trampesar6 pisze:
rifi pisze:
hanys76 pisze:
trajtek pisze:
rifi pisze:Czyli na zawodziu został Ptm #904 i jeżeli on zaniemoże to na linie 13 będzie musiał jechać Citadis.
To i tak nie jest źle, na T3 gdy #913 zaniemógł musiał wyjechać zwykły Pt ;)
Wątpliwe że wyslą citadisa na 13 , co prawda na początku pazdziernika 2017 jezdził citadis zamiast helmuta ale to był krótki epizod. Nigdy już potem nie było takiej sytuacji. Pewnie wyślą zwykłego helmuta albo stopiątki. Citadisy są potrzebne w razie awarii pes i braku rezerwowych na 6 ,16 i 19 oraz na podmiany na 20. Ale to okaże się jak #904 nie będzie mógł wyjechac na linię co zdecydują na zajezdni. Znając Zawodzie pojedzie to co będzie na placu wystawione i sprawne.
Na pewno wyślą citadisa bo ma być planowa niska podlega tak było na początku z wprowadzeniem wagonu Ptm gdzie zjeżdżał awaryjnie lub stał na warsztacie w celu naprawy wówczas za każdym razem wyjeżdżał citadis teraz ze nie ma rezerwy Ptm to zapewni Karliki znów się na 13 pojawia. Wątpię ze teraz wyślą skald 105Na lub zwykłego Helmuta w tedy za każdym razem jeździł Karlik. No ewentualnie wyślą pewnie Betę . a co do twojej wypowiedzi ze jeździły citadisy tylko w październiku 2017 roku to tylko dla tego ze nie było więcej wagonów Ptm a ze potem oddali drugi zmodernizowany wagon Ptm który był rezerwa to oczywiste ze za zdefektowanego Ptm wyjeżdżał drugi Ptm a nie Karlik.
Przekonamy się wtedy, kiedy padnie #904.
Jak narazie #903 w R4 padł...

: 16 gru 2018, 18:13
autor: mi4chal744
Damien pisze:
Trampesar6 pisze:
rifi pisze:
hanys76 pisze:
trajtek pisze:
rifi pisze:Czyli na zawodziu został Ptm #904 i jeżeli on zaniemoże to na linie 13 będzie musiał jechać Citadis.
To i tak nie jest źle, na T3 gdy #913 zaniemógł musiał wyjechać zwykły Pt ;)
Wątpliwe że wyslą citadisa na 13 , co prawda na początku pazdziernika 2017 jezdził citadis zamiast helmuta ale to był krótki epizod. Nigdy już potem nie było takiej sytuacji. Pewnie wyślą zwykłego helmuta albo stopiątki. Citadisy są potrzebne w razie awarii pes i braku rezerwowych na 6 ,16 i 19 oraz na podmiany na 20. Ale to okaże się jak #904 nie będzie mógł wyjechac na linię co zdecydują na zajezdni. Znając Zawodzie pojedzie to co będzie na placu wystawione i sprawne.
Na pewno wyślą citadisa bo ma być planowa niska podlega tak było na początku z wprowadzeniem wagonu Ptm gdzie zjeżdżał awaryjnie lub stał na warsztacie w celu naprawy wówczas za każdym razem wyjeżdżał citadis teraz ze nie ma rezerwy Ptm to zapewni Karliki znów się na 13 pojawia. Wątpię ze teraz wyślą skald 105Na lub zwykłego Helmuta w tedy za każdym razem jeździł Karlik. No ewentualnie wyślą pewnie Betę . a co do twojej wypowiedzi ze jeździły citadisy tylko w październiku 2017 roku to tylko dla tego ze nie było więcej wagonów Ptm a ze potem oddali drugi zmodernizowany wagon Ptm który był rezerwa to oczywiste ze za zdefektowanego Ptm wyjeżdżał drugi Ptm a nie Karlik.
Przekonamy się wtedy, kiedy padnie #904.
Jak narazie #903 w R4 padł...
Maja (#903) nie padła, wręcz przeciwnie stoi i ma się dobrze tylko w związku iż motorowy nie ma przeszkoleń na Ptm to puścili Pt8. ;)

: 16 gru 2018, 18:24
autor: hanys76
Trampesar6 pisze:
rifi pisze:
hanys76 pisze:
trajtek pisze:
rifi pisze:Czyli na zawodziu został Ptm #904 i jeżeli on zaniemoże to na linie 13 będzie musiał jechać Citadis.
To i tak nie jest źle, na T3 gdy #913 zaniemógł musiał wyjechać zwykły Pt ;)
Wątpliwe że wyslą citadisa na 13 , co prawda na początku pazdziernika 2017 jezdził citadis zamiast helmuta ale to był krótki epizod. Nigdy już potem nie było takiej sytuacji. Pewnie wyślą zwykłego helmuta albo stopiątki. Citadisy są potrzebne w razie awarii pes i braku rezerwowych na 6 ,16 i 19 oraz na podmiany na 20. Ale to okaże się jak #904 nie będzie mógł wyjechac na linię co zdecydują na zajezdni. Znając Zawodzie pojedzie to co będzie na placu wystawione i sprawne.
Na pewno wyślą citadisa bo ma być planowa niska podlega tak było na początku z wprowadzeniem wagonu Ptm gdzie zjeżdżał awaryjnie lub stał na warsztacie w celu naprawy wówczas za każdym razem wyjeżdżał citadis teraz ze nie ma rezerwy Ptm to zapewni Karliki znów się na 13 pojawia. Wątpię ze teraz wyślą skald 105Na lub zwykłego Helmuta w tedy za każdym razem jeździł Karlik. No ewentualnie wyślą pewnie Betę . a co do twojej wypowiedzi ze jeździły citadisy tylko w październiku 2017 roku to tylko dla tego ze nie było więcej wagonów Ptm a ze potem oddali drugi zmodernizowany wagon Ptm który był rezerwa to oczywiste ze za zdefektowanego Ptm wyjeżdżał drugi Ptm a nie Karlik.
Przekonamy się wtedy, kiedy padnie #904.
Skoro wszystkie helmuty mają niby do konca roku trafic do R4, to albo zmieni się obsada taborowa na linii 13 albo faktycznie będzie tam kursowac citadis. Póki co poczekajmy jak to faktycznie będzie i czy w styczniu na Zawodziu nie będzie już w ogóle helmutów. Tylko pytanie co z obsadą na 14 i 20 gdzie też te wagony kursują. Trochę to dziwne że niby wszystkie mają isc do Gliwic.